Lätkä-Bongari Iso-E
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KK
Alk pikkuhiljaa naurattamaan nämä "kisapuistot", kun linkkiä ja faktaa lyödään pöytään, mutta ei malteta edes lukea niitä.
Esitetään asia nyt näin: tunnen ihmisen, jonka lapsi on kuollut. Hän käytti runsaasti kannabista. Poliisi, terveysviranomainen ja omaiset sanovat kuoleman johtuneen kannabiksesta. Pitäisikö mun nyt mennä selittämään loruja, että ei se ollut kannabiksen vika, vaan ehkä voi johtua välillisesti siitä, mutta myös haltijametsällä voi olla osuutta asiaan? Sanamuotonihistely tässä aiheessa on melkoista touhua. Välillinen tai suora kuolema....kuolema joka tapauksessa. Eihän kukaan kuole myöskään suoraan alkoholiin, vaan siitä aiheutuviin haittoihin...
Sitä en edes yritä kiistää etteikö kannabis voisi välillisesti olla osasyy kuolemalle, mutta kun näitä osasyitä voi olla myös ylipaino, liiallinen suolan käyttö, tupakointi ja oikeastaan melkein mikä tahansa muukin elämän valinta/tapa, niin pitäisikö sillä perusteella kieltää myös kaikki muut kuolemiin välillisesti vaikuttavat asiat?
Toisekseen mielestäni olisi kannabista puolustelevien puolelta hyvä lopettaa se kannabiksen glorifiointi. Muuten homma ei etene lainsäädännöllisestikään mihinkään, jos vain väitetään että kannabis on täysin vaaraton ja harmiton päihde, kun sitähän se ei missään nimessä ole. Ei se tosin ole sieltä vaarallisimmastakaan päästä.
Samaa mieltä keinoista.Jonkin verran päihteiden käyttäjien kanssa toimineena oma subjektiivinen mielipiteeni on se, että kaikki huumeet pitäisi laillistaa. Tämän lisäksi apteekit tai jokin muu instituutio pitäisi valjastaa jakamaan aineiita käyttäjille ilmaiseksi, jolloin luonto hoitaisi epäkelvot yksilöt näppärästi pois normi ihmisten elämää häiritsemästä.
Senkun käytät. Eikä se enää poliisiakaan kiinnosta toisin kuin 80-luvulla, jolloin pelkän pilvenpolton takia ihmisiä pidettiin pidätettyinä vuorokausia, jotta poliisit saivat kiristettyä muita ihmisiä, jotka olivat samaa piippua polttaneet. Tuohon aikaan oli paljon huumepoliiseja suhteessa oikeisiin huumerikoksiin.Onko mitään järkevää syytä, miksi mä en saisi valita kannabista, kun yritän tyydyttää ihmiseen ohjelmoidun halun sekoittaa pääni?
nykytilanteessa on hyvä, että teikäläiset saavat poliisin kiusaamatta polttaa pilveä
Enemmän minun juttuni on tämä kaljan tai viinin juonti
Ok. Miksi se ei pidä paikkaansa? Onko syy pelkästään se, että se ei sinun mielestäsi voi pitää paikkaansa?
Tässä linkki mainittuun tutkimukseen: http://archpsyc.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=211301
Boldaus minun. Kuka näin on väittänyt? Mielestäni yleistät ihan vitun typerällä tavalla asiaa oman oletetun agendasi suuntaan. On totta, että kannabiksen romantisoijia ja glorifioijia (onko tuo edes oikea sana?) riittää kyllä, mutta niin riittää myös asiaan rationaalisesti suhtautuvia, se on tässäkin ketjussa käynyt selväksi.
Jos nyt ei mennä lääkekäyttöön, niin viihdekäytössä kannabis sopii mulla huomattavasti alkoholia paremmin. Onko mitään järkevää syytä, miksi mä en saisi valita kannabista, kun yritän tyydyttää ihmiseen ohjelmoidun halun sekoittaa pääni?
Väittämänä, saati tutkimustuloksena tuo ei vain pidä paikkaansa, tilastollisesti sitä mahdotonta todistaa, tilastoja "tulkitsemalla" taasen voi todistaa ihan mitä huvittaa. Näin yksinkertaisen asian kyseleminen kyllä hämmentää, ihan normaalilla kansalaisjärjelläkin koko juttu on loogisesti siansaksaa, saati jos sitä kriittisesti pohtii.
Jonkin verran päihteiden käyttäjien kanssa toimineena oma subjektiivinen mielipiteeni on se, että kaikki huumeet pitäisi laillistaa. Tämän lisäksi apteekit tai jokin muu instituutio pitäisi valjastaa jakamaan aineiita käyttäjille ilmaiseksi, jolloin luonto hoitaisi epäkelvot yksilöt näppärästi pois normi ihmisten elämää häiritsemästä.
Jos sinulle nyt syystä tai toisesta kehittyisi kannabiksen käytön takia vakavia psyykkisiä oireita tai tuhoaisit kehkosi kannabiksen polttelun johdosta (jos ylipäätään sitä poltat), niin oletatko sinä automaattisesti että kyllä yhteiskunta hoitaa ja se on yhteiskunnan velvollisuus ihan kaikissa tapauksissa?
Mitäs veikkaat, olisiko huumeiden aiheuttamia ongelmia sen jälkeen (huumeidenkäyttäjien määrään suhteutettuna) enemmän tässä vapaakaupungissa vaiko sen ulkopuolella?Mä olen tästä sama mieltä, kunhan noille ihmisille luotaisiin heti kättelyssä oma kaupunki, jossa voisi käyttää niin paljon kuin sielu sietää. Ja muualla maassa sitten ehdoton ja ankara nollatoleranssi.
Mitäs veikkaat, olisiko huumeiden aiheuttamia ongelmia sen jälkeen (huumeidenkäyttäjien määrään suhteutettuna) enemmän tässä vapaakaupungissa vaiko sen ulkopuolella?
Rikollisuutta ja vahingontekoja huumeet aiheuttavat lähinnä siksi, että ne ovat laittomia. Jos esim. päiväannoksen subutexia saisi apteekista eurolla, niin eivät nistit kolmenkympin kuukausikustannuksen takia harjoittaisi rikollista elämää siinä määrin kuin he harjoittavat nyt, kun sama käyttö maksaa heille 900 euroa kuukaudessa. Luulen myös, että nistillä, jonka ei tarvitse rahoittaa päihteidenkäyttöään rikoksilla, on enemmän aikaa ja muita edellytyksiä käydä töissä.Mitkä sinä luet huumeiden aiheuttamiksi ongelmiksi? Rikollisuuden ja vahingonteot, moninaiset terveyshaitat, työttömyyden (työkyvyttömyyden), väkivaltaisen käyttäytymisen, taloudelliset haitat muille ihmisille ja yhteiskunnalle? Jos ajattelet koko pakettia, niin tietenkin ongelmia olisi sen jälkeen huomattavasti enemmän siellä vapaakaupungissa, mutta jos ne ongelmat pidetään yhden kaupungin sisällä ns. väkisin, niin se on täysin hyväksyttävää siitä huolimatta.
Voi olla, mikäli jaettaisiin vain alfapvp:tä. Mikäli kuitenkin jaettaisiin kaikkia päihteitä, se kuolleisuus todennäköisesti (edelleen) laskisi koska niin se on tehnyt muuallakin. Suurelta osin ainoastaan kieltolaki ylläpitää vaarallisten muuntohuumeiden kysyntää.Tämän hetken tuoreinta muoti muuntohuumetta alfapvp:tä pitäisi jakaa kaikille narkomaaneille ilmaiseksi, koska sillä on erittäin piristäviä sivuvaikutuksia. Käyttäjät mm. hyppivät parvekkeilta ja juoksevat junien alle ja muuta mukavaa. Evoluutio toimii.
Luulen myös, että nistillä, jonka ei tarvitse rahoittaa päihteidenkäyttöään rikoksilla, on enemmän aikaa ja muita edellytyksiä käydä töissä.
Voi olla, mikäli jaettaisiin vain alfapvp:tä. Mikäli kuitenkin jaettaisiin kaikkia päihteitä, se kuolleisuus todennäköisesti (edelleen) laskisi koska niin se on tehnyt muuallakin. Suurelta osin ainoastaan kieltolaki ylläpitää vaarallisten muuntohuumeiden kysyntää.
Jos sinulle nyt syystä tai toisesta kehittyisi kannabiksen käytön takia vakavia psyykkisiä oireita tai tuhoaisit kehkosi kannabiksen polttelun johdosta (jos ylipäätään sitä poltat), niin oletatko sinä automaattisesti että kyllä yhteiskunta hoitaa ja se on yhteiskunnan velvollisuus ihan kaikissa tapauksissa?
Kiistän tunnustavani mitään muuta kuin ulkoapäin tulevaa painetta ottaa joskus viiniä (näyttäväthän viinimainosten ihmiset onnellisilta) tai tuopin olutta matsin jälkeen (miksei muka silloin voisi mennä vain kahville, suoraan kotiin tai lenkille?).
Trenchtownin edellinen viesti kertoo jotain siitä, miksi osa Pro kannabis-jengistä on helppo samaistumiskohde vs. "olen alkoholin kohtuukäyttäjä"-porukkaan.