Ihan asiallinen vastaus sinulta, kiitos siitä. Osaan myös osittain samaistua kantoihisi, mutta joistakin olen vahvasti eri mieltä. Mullakaan ei ole lapsia, eikä näillä näkymin ole tulossakaan, mutta nähdäkseni rinnastit oman lapsen hyvään ystävään. Tämä on mielestäni ihan älytöntä, koska vaikka kuinka läheiset suhteet olisi ystävään, niin oma lapsi on kuitenkin oma lapsi, omaa lihaa ja verta ja oletan, että tunneside omaan lapseen olisi aivan eri, kuin läheiseen ystävään. Mutta ei siinä sinänsä mitään, kai toiset voisivat asettaa kaikki läheiset samalle viivalle sukulaissuhteesta rippumatta, mä en vaan siihen pystyisi, siitä olen ihan varma. Toki jos ymmärsin kirjoituksesi väärin, etkä tarkoittanut rinnastaa omaa lasta ja kaveria, niin pahoittelut turhasta kappaleesta.
En pysty laillasi täyteen mustavalkoisuuteen. Olen tähän ikään mennessä oppinut, että juurikaan ikinä mikään asia ei ole mustavalkoinen. Asiasta riippumatta ovat toki olemassa ääripäät, mutta siihen väliin mahtuu aika helvetisti ihmisiä, jotka asettuvat kukin omalle paikalleen harmaalle alueelle. Toisaalta ymmärrän ehdottomuuteesi, mutta toisaalta se kuulostaa naurettavalta. Jos joku hyvä frendisi polttaa silloin tällöin pilveä, niin sinä katkaiset välit. Tämä ei anna sinusta kuvaa mitenkään hyvänä ystävänä, vaan enemmänkin se kielii suuresta itsekkyydestä. Toisaalta ei siinäkään mitään, jos se on sinun tyylisi ja tapasi, niin sitten on.
En kyllä usko, että frendillesi (tai ex-frendillesi) jäi kovinkaan ihmeellinen ikävä. Toki mun tilanne on lääkekäytön osalta eri, mutta jos joku frendini kyseenalaistasi käyttöni, niin yrittäisin sitä selittää ja saada tämän ymmärtämään. Jos siitä huolimatta kaveri haluaa nostaa kytkintä, niin antaa mennä vaan. Molemmat ovat onnellisempia, kun pääsevät mielestään paskasta frendistä eroon. Toki tuossa on se, että olet yrittänyt kysellä aikanaan perusteita, mutta kaverisi ei ole onnistunut niitä esittämään, ei ainakaan sellaisia, jotka olisivat sulle olleet riittäviä.
Kuten olen monesti jo sanonut, niin itse käytän paljon alkoholia.
Sullekin vielä sama kysymys kuin nimimerkki godspeedille, olisitko valmis luopumaan alkoholista kokonaan, koska vaikka osaat käyttää sitä "oikein", niin moni käyttää sitä "väärin" ja siitä koituu ihan älyttömästi haittaa ja murhetta.
Tätä kysyn puhtaasti siksi, että tuota skenaariota pohtimalla on helpompi asettua mun kenkiin
Kuten olen monesti jo sanonut, niin itse käytän paljon alkoholia.
Sullekin vielä sama kysymys kuin nimimerkki godspeedille, olisitko valmis luopumaan alkoholista kokonaan, koska vaikka osaat käyttää sitä "oikein", niin moni käyttää sitä "väärin" ja siitä koituu ihan älyttömästi haittaa ja murhetta.
Tätä kysyn puhtaasti siksi, että tuota skenaariota pohtimalla on helpompi asettua mun kenkiini ja ymmärtää mielipidettäni, joskin oletan, että sen osaat kyllä muutenkin tehdä.
i ja ymmärtää mielipidettäni, joskin oletan, että sen osaat kyllä muutenkin tehdä.