Omasta tuttavapiiristäni, johon nyt ei muutenkaan päihdeongelmaisia oikeastaan kuulu, löytyy lähes vain ja ainoastaan näitä satunnaispolttelijoita, sama juttu minulla. Itse polttelen muutaman kerran vuodessa, jos tarjoutuu enemmän tai vähemmän niin sen mukaan mennään. En siis aktiivisesti hae, mutta jos joku sanoo, että olisi ylimääräistä tai on ostamassa kysyy kiinnostusta pottiin, jotta hintaa saa laskettua alemmaksi, niin silloin tällöin lähden mukaan. Mikään välttämättömyys tuo ei minulle ole, mutta silti paras mahdollinen päihde, jonka itse keksin. Luulen kuitenkin omiin kokemuksiini pohjautuen, että ne ihmiset, keillä on ongelmia kannabiksen liikakäytön kanssa ovat niitä muutenkin ongelmaisia tapauksia eli pitkäaikaistyöttömiä, samanaikaisesti alkoholisteja tai narkomaaneja ynnä muuta raskaimman pään elämäm kululaisia, joilla on vaikeuksia pitää se duuni ilman kannabistakin yli kolmea viikkoa. Olen siis itse 20-30 vuotiaiden puolivälissä ja ainakin minun ikäluokkaani haistellen väittäisin valtaosan olevan niitä satunnaisia viihdekäyttäjiä, jotka osittain korvaavat silloin tällöin kaljan juomisen rauhallisella koti-illalla kannabiksen ja muutaman irto-oluen kera tai polttavat vähän ennen baariin lähtöä, että on vähän hauskempaa ja ei tule juotua baarissa niin älyttömästi, mikä johtaa siihen ettei luonnollisesti ole kovaa krapulaakaan. Toki käyttäjiä on joka lähtöön, mutta väittäisin edellämainittujen olevan kuitenkin erittäin selkeä enemmistö ainakin tuossa about 20-30 vuotiaiden ikähaarukassa.
Omalta kohdaltani jätin allekirjoittamatta, kun huomasin suoraan jo tahdin. Tätä pitäisi markkinoida selvästi paremmin, sillä tämä aloite on hankala saada viiralisti leviämään/puskaradioon, sillä niin minä kuin moni muukin ei viitsi leimautumisen takia tuota omissa sosiaalisen median kanavissa jakaa. Tätä kyllä jotkut jakelevat, mutta he ovat joka kerta niitä päihdeongelmaisia apinoita, joihin en halua itseäni liitettävän, kuten ei varmasti moni muukaan. Niin kauan, kun tälle aloitteelle ei ole parempaa kampanjaa ja se ei ole sisällöllisesti asiallinen, hyvin perusteltu ja uskottava, on sen läpimenoa turha odottaa ja siksi edes vaivautua kannattamaan. Tuonkin aloitteen on joku helvetin ituhippi tehnyt ja se on lähes lukemiskelvoton. Muutenkin ottaa pattiin, että kannabis assosioidaan sellaisten "elämäntapaihmisten", laiskuuden ja muun rikollisuuden kanssa, kun kyse on nykypäivänä ja kovaa vauhtia menossa vielä enemmän siihen suuntaan, että kannabis on vain "trendikäs" ja kevyempi vaihtoehtopäihde, jonka avulla voi ottaa löhöilyillan tai parantaa juhlimisfiilistä sen lajikkeesta ja laadusta riippuen.