Yritin perustaa tänne kyseistä kaiffaria koskevan ketjun, mutta hätäinen kun olen, en katsonut, että tänne on jo perustettu kyseinen ketju. En ole lukenut ketjua kokonaan läpi, joten tekstissä saattaa olla jo aiemmin käsiteltyä asiaa. Nyt kuitenkin asiaan...
Minua ärsyttää Sihvosen kommentit Helsingin Sanomien, Iltalehden, Ilta-Sanomien ja muiden aikakauslehtien toimittajista. Nämä toimittajat eivät kuulemma kirjoita jääkiekosta tarpeeksi asiantuntevasti. Mutta pitäisikö heidän sitten kirjoittaa? Kyseiset lehdet ovat yleisesti luettuja, "aikakauslehtiä" ja niitä lukevat suurin osa suomalaisista ihmisistä. Läheskään kaikki ihmiset eivät ymmärrä jääkiekosta yhtä paljon kuin Sihvonen tai tänne kirjoittavat henkilöt. Jotkut ihmiset haluavat lukea peleistä, ennakoista ja muista lätkäjutuista vain oleellisen, ei yksityiskohtaista selostusta ylivoimapelistä. Näistä asioista voidaan sitten puhua Urheilulehdessä, Jatkoajassa ja muissa alan lehdissä ja sivustoilla. Aikakauslehdethän eivät yleensäkään kerro asioista yksityiskohtaisesti, tämän sijasta ne kertovat alan kirjojen nimiä ja nettisivustoja, joissa lukija voi tarkemmin syventyä aiheeseen.
Asioista kerrotaan kohderyhmää ajatellen.
Sihvonenhan on näköjään tarkka ihminen. Kuitenkin luin Urheilulehdestä hänen kirjoittaman kolumnin Henkka Hyppösestä pelaajana. Juttuun sisältyi saunajuttuja ym. Kun nämä asiat eivät liity oleellisesti juuri lainkaan jääkiekkoon, niin miksi hän sitten niistä puhuu, jääkiekkoaiheisella palstalla?
Kolumnissaan hän ei puhunut minkäänlaisista analyyseistä tms.
Sihvonen ei juurikaan anna toisten mielipiteille tilaa. Kun joku sanoo jotain, hän on heti kyseenalaistamassa, kumoamassa tai korjaamassa asiaa, kaikkitietävään tyyliin. Tamminen, Summanen, Jortikka, kaikki ovat väärässä.
Toivottavasti Sihvonen itse tulisi korjaamaan tätä kirjoitusta...