Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla Orposta pääministerinä, mutta tosiaan taidetaan kuulua ihan Suomenkin mittakaavassa vähemmistöön..
Minä luulen, että Kokoomus saisi helpostikin pidettyä persut kurissa. Minä myös luulen, että Kokoomus saisi helposti SDP:n kanssa uuden hallituksen aikaiseksi, jos siihen päädyttäisiin.
Kokoomus ei vain halua "pistää persuja kuriin" ja hajottaa hallitusta. Kokoomukselle sopii nykyinen meininkin paljon paremmin. Epäilemättä Kokoomuksessakaan ei ilahduta näistä töräyksistä, mutta ne nähdään pienempänä pahana kuin yhteistyö demarien kanssa, jolloin uudistusten läpivienti on hankalampaa.
Nyt neljä vuotta uudistetaan ja kestetään osumat, 2023 sitten muovaamaan sinipunaa höystettynä Vihreillä (jos Kokoomus PM-puolue) ja aletaan uudistusten pohjalle rakentaa uutta.
Niin varsinkaan edellisen pääministerin jäljiltä sitä ei ainakaan itse kaipaa enää tähän maahan mitään skandaali ministeriä, vaan ainoastaan fiksun, osaavan ja hommansa kunnialla hoitavan henkilön, joka mielellään omaa myös suht samanlaisen arvomaailman, kun mitä itse omaa, niin silloin olen erittäin tyytyväinen.
Politiikka on myös sitä tekemistä, eikä vain pelkkää puhumista ja asioiden lupaamista tai ainakin sellainen pääministeri on mielestäni parempi ja tehokkaampi työssään, joka onnistuu oikeasti saamaan myös läpi siellä hallituksessa niitä asioita, joista hän on puhunut vaalikampanjoissaan ennen kun hänet on virkaansa valittu. Tämä kun on hyvin paljon kiinni juurikin siitä, että miten yhteistyöhaluisen tai haluttoman hallituksen kyseinen pääministeri ja vaalien voittajapuolue oikein onnistuu sinne uuteen hallitukseen kokoamaan.
En ainakaan itse näe mitään syitä tai ainakaan järkisyitä siihen, että miksi ja minkä vuoksi Kokoomuksen pitäisi pistää ne Persut tuolta hallituksesta pihalle ja alkaa etsimään sitten opposition puolelta uusia hallituskumppaneita, joiden kanssa hyvin todennäköisesti se yhteistyö ei kuitenkaan toimisi yhtä helposti ja suotuisasti, kun mitä se on toiminut tällä hetkellä persujen kanssa.
Demarit olisivat varmasti jarruttamassa koko ajan kaikkia mahdollisia leikkauksia ja olisivat olleet vain jarruna näissäkin asioissa, joita siellä on tällä hetkellä onnistuttu läpi saamaan. Onhan se leikkauksia kannattava Purra ja Persut aivan varmasti helpompi yhteistyökumppani tuolla hallituksessa, kun mitä se AY-liikkeen demarit olisivat ikinä siellä olleetkaan.
En ainakaan itse yhtään kaipaa tonne hallitukseen niitä demareita, vasemmistoliittoa tai vihreitäkään, niin juurikin sen vuoksi olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän nykyiseen hallitukseen ja kaikkiin sen ministereihin, jotka ovat mielestäni hommansa hyvin tuolla hoitaneet.
Ei tarvita ministerin virkoja demareille, vasemmistolle tai Vihreille.