Kaksilla rattailla ei voi ajaa kovin kauaa, vaikka olisi kuinka innostunut ravimies.Nytkin Timpsa kyyristelee hiljaa jottei joutuisi vastaamaan ikäviin kysymyksiin Immosen ilmeisistä yhteyksistä Suomen Vastarintaliikkeeseen.
Kaksilla rattailla ei voi ajaa kovin kauaa, vaikka olisi kuinka innostunut ravimies.Nytkin Timpsa kyyristelee hiljaa jottei joutuisi vastaamaan ikäviin kysymyksiin Immosen ilmeisistä yhteyksistä Suomen Vastarintaliikkeeseen.
Ei ilmeisesti ole oheista kirjoitusta linkattu ketjuun - mielestäni on sangen selvää, että tämä Immonen todella larppaa fasismia ja että hänelle pitäisi näyttää PS:n ek-ryhmän ovea:
Yhteensattumia ja kuulopuheita | Uuninpankkopoika Saku Timonen
Ei ilmeisesti ole oheista kirjoitusta linkattu ketjuun - mielestäni on sangen selvää, että tämä Immonen todella larppaa fasismia ja että hänelle pitäisi näyttää PS:n ek-ryhmän ovea:
Yhteensattumia ja kuulopuheita | Uuninpankkopoika Saku Timonen
Muutenkin vähän kehnoa tuomita natsiksi sen takia, että on avoimessa tilaisuudessa natsien kanssa samassa kuvassa. Yhtä loogista olisi tuomita kokoomuslaiset murhaajiksi, kun ovat olleet samassa kuvassa tämän Laajasalon murhaajan kanssa ja onhan meillä Halosen Tarjasta kuva Mark Parlandin kanssa, joka oli 90-luvulla aktiivinen äärioikeiston toiminnassa. Se tuskin tekee Halosesta äärioikeistolaista.
Varsin huonot rinnastukset kun ottaa huomioon faktat Immosen kuvan tilanteen ja tarkoituksen. Tilaisuus oli natsirinkirunkkausta, joten ei ihme että tulee luetuksi natsirunkkaajaksi.
Muilta osin hyvä kirjoitus, mutta tuossakin Slunga-Poutsaloa ymmärretään (tahallisesti?) väärin. Ei ainakaan minulla ollut mitään ongelmia ymmärtää hänen lausuntoaan siitä, että olivat nuo tarinat totta tahi ei (erittäin todennäköisesti eivät ole totta), niin joillakin kentän kannattajilla on tuollaisia ajatuksia ja näkemyksiä.
Minun muistikuvieni mukaan tapahtuma Schaumanin haudalla oli järjestetty yhteistyössä Suomen Sisun ja Verkkolehti Sarastuksen kanssa, eikä SVL ollut millään tavalla mukana sitä edes järjestämässä.
Minä taas pidän erittäin epärealistisena sitä, etteikö Immonen näitä tuntisi. Oulusta kun on SVL:n johto.En myöskään pidä kovin realistisena, että Immonen osaisi tunnistaa SVL:n jäseniä. En tunnistaisi minäkään, vaikka joskus olen kuvia heistä nähnyt.
Minun muistikuvieni mukaan tapahtuma Schaumanin haudalla oli järjestetty yhteistyössä Suomen Sisun ja Verkkolehti Sarastuksen kanssa, eikä SVL ollut millään tavalla mukana sitä edes järjestämässä. Näin eilen sanoi eilen Pahalahden Samuli Facebookissa ja hän on piraatti ja tuskin omaa yhteyksiä kumpaankaan porukkaan.
Mikä tuosta tilaisuudesta tekee natsirinkirunkkausta, jos siellä käydään muistamassa kansallissankaria, jonka kunniaksi on senaatissa muistolaattakin? Minua ei todellakaan voi natsiksi sanoa, miellän itseni libertaariksi, mutta olisin hyvinkin voinut käydä muistamassa Schaumania tuossa tilaisuudessa.
Ilmeisesti syyksi haudalle vierailuun riittää Schaumanin väkivaltainen loppu ja yksi harvoja Suomessa toteutettuja poliittisia salamurhia.
Voi hyvin olla patrioottinen suomalainen ja silti tuomita jyrkästi Schaumanin teon, mikä siis oli puhdasta poliittista terrorismia. Se että Suomi vapautui sortokaudesta hieman myöhemmin ei mitenkään liittynyt Schaumanin tekoon vaan aivan muun kokoluokan tapahtumiin.
Mikä tuosta tilaisuudesta tekee natsirinkirunkkausta, jos siellä käydään muistamassa kansallissankaria, jonka kunniaksi on senaatissa muistolaattakin? Minua ei todellakaan voi natsiksi sanoa, miellän itseni libertaariksi, mutta olisin hyvinkin voinut käydä muistamassa Schaumania tuossa tilaisuudessa.
Hyvin samoilla linjoilla olemme. Tietysti Schauman on näin suomalaisnäkökulmasta monivivahteinen persoona. Joskus muistan lukeneeni, ettei hänkään ensi alkuun olisi ollut kiinnostunut kuin passiivisesta vastarinnasta, mutta Suomen tilanteen muuttuessa sortokauden keskellä aidosti vaikeaksi, radikalisoitui Schauman, eikä suinkaan ollut ainoa näin tehnyt. Lisäksi tulee muistaa, ettei Schaumanin ajattelu eikä edes suunnitelma kenraalikuvernöörin murhaamiseksi ollut täysin ainutlaatuinen, vaan oli muitakin samaa suunnitelleita tahoja.
Anyways, monikulttuurinen aristokraatti on imo aika kaukana tästä mustapaita- ja maihari-jengistä.
Itse näen Schaumannissa paljon samaa kuin monissa nykypäivän terroristeissa, normaalielämä ei oikein sujunut ja itsetunto oli horjunut. Siitä sitten tekemään ääritekoa.
Itse näen Schaumannissa paljon samaa kuin monissa nykypäivän terroristeissa, normaalielämä ei oikein sujunut ja itsetunto oli horjunut. Siitä sitten tekemään ääritekoa.
Liitätkö Schaumannin jotenkin ideologisesti natseihin tai jopa perussuomalaisiin?
Liitätkö Schaumannin jotenkin ideologisesti natseihin tai jopa perussuomalaisiin?
En. Miksi liittäisin?
Muutenkin vähän kehnoa tuomita natsiksi sen takia, että on avoimessa tilaisuudessa natsien kanssa samassa kuvassa. Yhtä loogista olisi...
... Huomenna Jyväskylässä "Minulla on unelma-tapahtuman" paikallaolijat leimata äärivasemmistolaisiksi. Todellisuudessahan tuokin tapahtuma on anarkistivassareiden järjestämä tapahtuma, joka ratsastaa tällä unelma-teemalla...
Ottaen huomioon viime viikkojen tapahtumat, on varsin helppo päätellä, että kyseessä on tarkoitushakuinen provokaatio.
Ainakin minulla on vahvasti sellainen tunne, että järjestäjätaho suorastaan toivoo ja odottaa jonkin sortin yhteydenottoa ja konfliktia, jälleen kerran.
Ottaen huomioon, ettei vastapuolen Vastarintaliikkeenkään päitä juuri järki pakota, niin tällainen lienee myös tulossa. Miten Jyväskylä on ajautunut tällaisen liikehdinnän pääkallonpaikaksi?
En kiellä mutta en oikein saa tästä ajatuksesta kiinnikään. Eli oletko sitä mieltä että tällaiset mielenilmaukset pitäisi jättää SVL:n pelossa tekemättä?
... Minkä vuoksi uskot että järjestäjät toivovat konflikteja? ....
...Käyttämästäsi retoriikasta voi jopa päätellä että nasujen väkivaltaan johtanut marssi oli myös suvakkien syytä.
Ei pidä jättää tekemättä, ei missään tapauksessa. Minä vain pidän vasemmistoanarkisteja saman sortin ö-luokan kansalaisina, kuin natseja, mielestäni valitussa ajankohdassa, paikassa ja myös tapahtuman some-markkinoinnissa on tietty logiikka, joka on aika helposti tulkittavissa.
Kirjastopuukotuksessa hänellä oli teleskooppipamppu sekä veitsi mukanaan. Veistä hän ei käyttänyt vaikka tulikin puukotetuksi. Teleskooppi pamppu kyllä heilui. Tämän Sokoksella tapahtuneen pahoinpitelyn yhteydessä häneltä eikä muiltakaan sivullisilta löydetty aseistusta. Ainakaan poliisi ei ole asiasta tiedottanut.Jos olen ymmärtänyt oikein, oli aikanaan puukotuksen ja sittemmin pahoinpitelyn kohteeksi valikoitunut anarkistitaustainen herra itsekin varustautunut kättä pidemmällä mahdollisen (todennäköisen?) konfliktin varalle. Uskon heidän taas olettavan, että sähinää saadaan aikaiseksi enkä välttämättä usko heidän pitävän tätä huonona asiana. Itse asiassa pidän aika todennäköisenä, että tapahtuma ei suju rauhallisissa merkeissä.