Mitenkäs palstapersut asemoivat itsensä suhteessa etnonationalistiseen ps-nuorisojärjestöön? Näköjään suomenruotsalaisetkaan eivät enää kelpaa suomalaisiksi, puhumattakaan tietenkään juutalaisista tai Suomen tataareista. Linkki Hesariin (valitettavasti maksumuurin takana):
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005962641.html
Piti linkittää artikkeli jo eilen tänne, mutta hyvä että tuli nyt esille.
Koska juttu on maksumuurin takana, haluan nostaa esille artikkelin lopun:
”Suomalaiset ovat niitä, joita yhdistää perimä, kulttuuri, kieli ja historia. Juuret koostuvat vanhoista suomalaisista heimoista.”
Ovatko 1800-luvulla Suomeen tulleet tataarit suomalaisia?
”En minä niitä suomalaisina käsittelisi.”
Entä suomenruotsalaiset, joiden historia Suomessa ulottuu 1100-luvulle?
”En minä niitä suomalaisiksi laskisi.”
Tässä on jo sellainen argumentatiivinen umpikuja, että paluuta takaisin uskottavien poliitikkojen keskuuteen ei ole. Tälle porukalle jopa Halla-aho on suvakki.
Olen pohtinut jo pidemmän aikaa, miten Hallis selittää itselleen sen, että hän liikkuu aivan järjettömän typerien ihmisten keskuudessa. Halla-ahohan oli aiemmin sitoutumaton ehdokas, joka teki yhteistyötä persujen kanssa. Sittemmin hän on ilmeisesti tehnyt päätöksen, että poliittinen ura on mahdollinen ainoastaan rasisteja ja juntteja sietämällä. Ei mahda olla helppoa, ja luultavasti saamme joskus vuonna 2027 lukea Soinin Peruspomo-kirjaa jälijttelevät muistelmat Halla-ahon kynästä.