Siitä, että tuntemattomien nuorten miesten ottaminen Suomeen lisää rikollisuutta sekä sitä kautta turvattomuuden tunnetta. Asian tuominen ilmi myöhemmin sen toteutuessa on luonnollisesti täysin OK.
Asian ovat tuoneet esille niin Yleisradio, Hesari kuin muut poliittiset puolueetkin. Huolta on esitetty ratkaisuhakuisesti ja aiheesta on keskusteltu monipuolisesti.
En minä ole samaa mieltä persujen kanssa kaikesta kuten totesinkin, enkä itse vähentäisi kotoutuksesta. En tosin usko, että varojen lisäämiselläkään hirveästi saadaan aikaiseksi.
Mainitsemani ehdotus puuttui resurssien leikkaamiseen, ei mahdollisten lisäpanostusten torppaamiseen.
Onko näiden asioiden yhteys siis mielestäsi verrattavissa siihen, että otetaan vieraasta kulttuurista tuntemattomia, mahdollisesti rikollisia nuoria miehiä, jotka sitten yllätys yllätys syyllistyvät rikoksiin?
Yhteistä on se, että järkyttävän rikoksen varjolla aletaan laatia yhteiskunnallisia analogioita omien poliittisten päämäärien saavuttamiseksi. Persuilla tavoitteena on ilmeisesti sulkeutuut, etnonationalistinen yhteiskunta. Mallia on haettu Unkarista.
Eivät tietenkään ole, mutta haittamaahanmuuton johdosta lisääntynyt rikollisuus on tietenkin tämän ilmiön mahdollistajien syytä. Onko se sitten hyväksytty lieveilmiö tai ei, niin se on sitten jokaisen arvovalinta.
Kyllä, tässä ollaan ytimessä. Itse hyväksyn mahdolliset riskit, koska katson, että globaalit ongelmat koskevat myös meitä ja koska näen ihmisten globaaliin liikkuvuuteen perustuvan järjestelmän puolustamisen arvoisena.
Haittamaahanmuuton ja maahanmuuttajien lisääntyneen rikollisuuden yhteyden kieltäminen taasen on vaan hölmöä.
Tästäkään tuskin syntyy vääntöä. Yle järjesti aiheesta tunnin mittaisen keskusteluohjelman viikko sitten, minkä lisäksi tilastoja ruodittiin aiemmasssa A-studiossa.
Höpöhöpö. Persut ovat pitäneet niistä ääntä kyllä muulloinkin. Tämä on sinulta valhe.
Ovatko persut esimerkiksi suostumusperusteisen raiskauslainsäädännön kannalla? Entä Istanbulin sopimuksen kannalla? Miten on laita, kun tarkastelu ulotetaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin? Entä lasten ruumiilliseen kurittamiseen? Olivatko persut hyväksymässä avioliiton sisäisen raiskauksen kieltämistä 90-luvun alussa?
Tiedän osaan vastauksen, osasta minulla on ennakko-olettamia. Esitä toki ihmeessä sellaisia merkittäviä aloitteita, joissa persut ovat olleet progressiivisen lainsäädännön kannalla.