Perussuomalaiset

• 6 125 585
  • 47 570

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alkoholilla ei osuutta asiaan, kun persu paskoo nurkkiin – tekevät sitä siis selvinpäin.
Kansanedustaja turmeli loma-asunnon - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Aika paljon asiavirheitä olet onnistunut saamaan yhteen virkkeeseen. Onnittelut siitä. Oletko ylpeä aikaansaannoksestasi?

Itse tapaushan on valitettava siksi, että Väätäisellä on alkoholiongelma, jonka hän on itse jo aikoja sitten toki myöntänyt. Ja ei olisi pitänyt valehdella silloin vähän aikaa sitten, että mistä ne mustelmat ovat tulleet, sillä nykymaailmassa kaikki tulee aina ennemmin tai myöhemmin ilmi koska aina löytyy joku urpo keltaisen lehdistön toimittaja, joka haluaa tuntea itsensä muita paremmaksi kiusaamalla toisia ihmisiä. Tosin voihan olla, että juuri sillä hetkellä kun ne mustelmat tuli, Väätäinen ei ollut humalassa vaan asia meni kuten hän sanoi, mutta yhtä kaikki.

Väätäinen muuten jo itse eilen Uuden Suomen blogissaan kertoi tästä asiasta ja mm. tämän jutun tehneen toimittajan soitosta ja Väätäiselle vittuilusta, aika säälittävän kuvan saa sen perusteella kyllä tästä toimittajastakin jonka nimeä en viitsi edes mainita. Kait tuollakin "uutisella" joku uutisarvo on, mutta ihmettelen kyllä että mikä koska jos Väätäinen on lomallaan ottanut kuppia, ei ole aiheuttanut ihmisille vahinkoa ja aineelliset vahingotkin on jo ajat sitten korvannut, niin mistä kohu? Tai no oikeastaan, ei tästä mitään kohua ole edes saatu aikaiseksi ja ihan hyvä niin, vaikka keltaisella lehdistöllä ilmeisen kova yritys olikin.

Jos Väätäinen olisi ollut humalassa työtehtäviä hoitaessaan tai Suomea edustaessaan, kuten jotkut muut eduskunnan alkoholiongelmaiset juopot esim. Sampsa Kataja ja Paavo Arhinmäki, niin sitten tässä olisi kohun paikka. Mutta nyt siis alkoholisti ratkesi lomallaan ryyppäämään, aiheutti aineellista vahinkoa ja on ne jo korvannutkin, mitään muuta ei ole tapahtunut.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Mites nyt arvon perussuomalaiset otteeko tyytyväisiä kun myös Portugali laittoi piikin kiinni itse? Irlantihan oli laittanut piikin jo kiinni aikaisemmin.

Metiahan vois vähän jututtaa Soini asiasta?

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites nyt arvon perussuomalaiset otteeko tyytyväisiä kun myös Portugali laittoi piikin kiinni itse?
En ole arvon perussuomalainen, mutta kysyisin sinulta hieman tarkennusta tuohon, että Portugali on laittanut piikin kiinni. Nythän päinvastoin piikki on taas auki, kun Portugalin (/Espanjan/Kreikan/"lisäätähänmandoliinimiaa") ottavat EKPltä nollakorkoista rahaa, sijoittavat sen oman maansa bondeihin ja pistävät korkoeron taskuunsa. Eli persaukset maat ottavat lainaa kotimaisilta pankeilta, jotka nekin sattumoisin ovat persaukisia. Tämähän ei missään tapauksessa voi päättyä huonosti! Onneksi fantastinen pankkiunioni saadaan pystytettyä ennen, kuin kukaan rupeaa kyselemään noiden nyt liikkeellelaskettujen lainojen takaisinmaksun perään, niin päästään mekin osalliseksi sijoittajavastuun kantamisesta.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Timo Soini on parhaillaan TV1:llä haastateltavana/tentattavana ja haastattelija pyrkii parhaansa mukaan saada kinaa aikaan. Soini koittaa vastata kysymyksiin kattavasti ja haastattelija huutaa jatkuvasti päälle. Vaikka en perussuomalaisien puolella olekaan, niin vituttaa haastattelijat, joiden kysymykset ovat tyyliin "Lupaatko tässä ja nyt että..."

Jotenkin kiusallista katseltavaa. Veikkaan, että kameroiden mentyä kiinni Soini antaa avointa palautetta.

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Timo Soini on parhaillaan TV1:llä haastateltavana/tentattavana ja haastattelija pyrkii parhaansa mukaan saada kinaa aikaan. Soini koittaa vastata kysymyksiin kattavasti ja haastattelija huutaa jatkuvasti päälle. Vaikka en perussuomalaisien puolella olekaan, niin vituttaa haastattelijat, joiden kysymykset ovat tyyliin "Lupaatko tässä ja nyt että..."

Jotenkin kiusallista katseltavaa. Veikkaan, että kameroiden mentyä kiinni Soini antaa avointa palautetta.

Kyllä. Aika ihmeellistä miten moukkamaisesti voi juontaja käyttäytyäkin. Samaa toki oli havaittavissa iltapäivällä Yle Puheellakin. En ole ikinä kuullut, että on noin asenteellisia haastatteluja (siis muiden kuin persujen osalta)..

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä. Aika ihmeellistä miten moukkamaisesti voi juontaja käyttäytyäkin. Samaa toki oli havaittavissa iltapäivällä Yle Puheellakin. En ole ikinä kuullut, että on noin asenteellisia haastatteluja (siis muiden kuin persujen osalta)..

?

Toimittaja tiukkasi Timpalta onko miäs lukenu kotiläksyt.. oli, mutta kun totuus on ristiriidassa vaaliohjelman kanssa, piti koittaa kiemurrella ulos. Ja kun Päivärinta ei antanu kiemurella, Timppa hermostu. Toki jankkaamiseksi meni, mutta siis siksi että persujen populistinen vaaliohjelma ei ole ihan totuuden äärellä.

Tää YLEn idea koko päivä yhtä puoluetta on ihan hyvä uus formaatti. Tulipahan tän päivän aikana selville persujen ajatukset aika selkeästi.

.. ja jotkut viä äänestää näitä... hrrrr

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Äärimmäisen perussuomalaiseen tallaajaan menevää puhettahan tuo oli ja paljolti täyttä totta. Ainut jankkaavien haastattelijoiden lisäksi on tietysti että nämä ovat pintaraapaisuja. Koskaan ei analysoida miten Suomessa menisi suljetuilla markkinoilla ja omalla valuutalla. Saattaisi sillä elinkeinorakenteella mikä oli -94 niin olla aika kivistä ulkopuolellakin. Toki epäkohtia on helppo haukkua ei siinä mutta kokonaiskuva ei kyllä kansalle aukene.

Mutta nuo asenteelliset toimittajat pelaavat kyllä persujen pussiin vaikken itse voisi kuvitellakaan äänestäväni.

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä kokkareita pelottaa, kun Me saadaan kolme paikkaa europarlamentista. Ensi keväänä Me olemme suurin puolue. Kokoomuksen Vajaavuoret joutaa oppositioon callen kanssa. Loppuu tukiaisten maksaminen Keski-Euroopan pankeille. Ajatelkaa nyt, kun Soini saa oikeasti kaikki työttömät, syrjäytyneet ja muut kokkareiden vähäosaisten sortopolitiikan uhrit puolelleen, niin Me saamme lähes 50% äänistä. Vasemmistoliiton Arhinmäki on takkinsa kääntänyt, vaikka kovasti yrittää sitä peitellä. Jos joillekin jäi epäselväksi, niin minä siis aion äänestää perussuomalaisia.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hauskinta tällä palstalla ovat eittämättä nuo "mutta minähän en siis ole perussuomalaisten puolella/äänestä heitä". No, mutta piilopersuthan ovat jo eräänlainen ilmiö.

Itsehän en aio Perussuomalaisia seuraavissa vaaleissa äänestää, totesin vain.

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kokkareita pelottaa, kun Me saadaan kolme paikkaa europarlamentista. Ensi keväänä Me olemme suurin puolue. Kokoomuksen Vajaavuoret joutaa oppositioon callen kanssa. Loppuu tukiaisten maksaminen Keski-Euroopan pankeille. Ajatelkaa nyt, kun Soini saa oikeasti kaikki työttömät, syrjäytyneet ja muut kokkareiden vähäosaisten sortopolitiikan uhrit puolelleen, niin Me saamme lähes 50% äänistä. Vasemmistoliiton Arhinmäki on takkinsa kääntänyt, vaikka kovasti yrittää sitä peitellä. Jos joillekin jäi epäselväksi, niin minä siis aion äänestää perussuomalaisia.

Lay off the cough medicine. Alkaa mennä jutut jo todella hurjiksi, lähes 50% äänistä?

Ylen persupäivään totean vain, että Soini oli valinnut ihan ok possen kehiin, Terho ja Kankaanniemi ovat ihan uskottavia poliitikkoja. Varmaan oli Eerola, Hakkarainen, Oinonen, Niikko, Virtanen, Tossavainen, Väätäinen ja Elomaa jossain lukkojen takana varmuuden vuoksi. Vaikka Soini itse meinasi sössiä asiaosaamisessaan. 7+ silti.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Aika hyvin Persut tuosta myllypäivästä suoriutui. Tuo Soinin haastattelu oli tuttua YLE-laatua. Vähemmän yllättäen muu media ei ole pahoittanut mieltään, kuten Arhinmäen joutuessa kerran samaan kaivoon. Keskeyttämistä, n. 1 sekunnin vastausaika ja lisäkysymys, päällehuutamista, ym... Eikä nyt ollut kyse mistään Bäckmanneilla lastatuista teemailta huutokaupoista, vaan kahden (ja lopussa kolmen) henkilön keskustelusta.

Linja on nyt sitten asetettu tuohon. Mielenkiinnolla odotan keskiviikkoa.

Sampo Terho on muuten nostanut kovasti profiiliaan ja ollut yllättävän kärkäs, verrattuna miehen yleiseen rauhallisuuteen. Mielenkiintoista kyllä nähdä, että kenelle nuo 1-2 muuta paikkaa menevät. Halla-ahoa pidän varmana läpimenijänä.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Susanne Päivärinnalla meni kyllä ikävästi tunteisiin kyseisen haastattelun aiheet. Pitäisi pystyä jo tuolla kokemuksella objektiivisempaan toimintaan. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään teini enää, eikä eilen oltu yläasteen tupakkapaikalla.

Mihinkään tosin Ylen haastatteluissa ei muutenkaan saa vastata kattavasti. Totta on, että usein vastauksen laajuudella politiikassa kierretään se itse kysymys. Silti joskus kattavampi perustelu olisi paikallaan.

On enemmän kuin mielenkiintoista nähdä, miten Kokoomuksen Jyrki Kataista käsitellään.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Hauskinta tällä palstalla ovat eittämättä nuo "mutta minähän en siis ole perussuomalaisten puolella/äänestä heitä". No, mutta piilopersuthan ovat jo eräänlainen ilmiö.

Itsehän en aio Perussuomalaisia seuraavissa vaaleissa äänestää, totesin vain.

En ole neljänkymmenen ikävuoteni aikana äänestänyt kertaakaan missään vaaleissa, mutta nyt olen ajatellut ihan kiusallani meneväni uurnille ja äänestämään jotakin perussuomalaista ehdokasta.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole neljänkymmenen ikävuoteni aikana äänestänyt kertaakaan missään vaaleissa, mutta nyt olen ajatellut ihan kiusallani meneväni uurnille ja äänestämään jotakin perussuomalaista ehdokasta.

Ketäs arvelit tuolla keinoin kiusaavasi? Toisaalta mikäs siinä, hyvähän se on, että politiikka kiinnostaa.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ketäs arvelit tuolla keinoin kiusaavasi? Toisaalta mikäs siinä, hyvähän se on, että politiikka kiinnostaa.

No, politiikka ei kiinnosta millään tavalla.

Olen aikoinani ajatellut, että äänestän jos siitä jotain maksettaisiin, mutta kun ei, niin en äänestä. Minulla ei ole minkäänlaista poliittista kantaa, mutta luettuani näitä poliittis-sävyttyneitä keskusteluja tälläkin palstalla, niin olen ajatellut kiusallanikin käyväni ensimmäisen kerran elämässäni äänestämässä. Perussuomalaisia...

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
olen ajatellut kiusallanikin käyväni ensimmäisen kerran elämässäni äänestämässä. Perussuomalaisia...

Tuosta tuli mieleen 70-luku Turun kunnallispolitiikassa, missä oikeisto yritti kukistaa vasemmistoenemmistöä vuosien ajan. Kerran se onnistui vaalien jälkeen ostamalla muutama valtuutettu demareista Kokoomukseen. Vaalien välillä Turun Sanomien yleisön osastossa oli paljon kirjoituksia, joissa nimimerkit entinen demari jne haukkuivat SDP:tä.

Yleisesti ajateltiin, että kokoomuslaiset (myös lehden toimituksesta) kirjoittelivat näitä entinen demari -juttuja. Tämä "en ole koskaan ennen äänestänyt persuja" taitaa olla uusi versio tästä mediapolitikoinnista.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Yleisesti ajateltiin, että kokoomuslaiset (myös lehden toimituksesta) kirjoittelivat näitä entinen demari -juttuja. Tämä "en ole koskaan ennen äänestänyt persuja" taitaa olla uusi versio tästä mediapolitikoinnista.

No, aika paljon noilla palstoilla on noita ex-persu nimimerkkejä jodlaamassa kuorossa, että miten Soini on tehnyt sitä sun tätä ja en enää äänestä persuja. Kyllä tuo false flag-puuhastelu toimii suuntaan jos toiseenkin.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jäi hieman ihmetyttämään monen palstalaisen (persun) paheksunta Päivärinnan haastattelusta, joka oli varsin asiallinen. Jäi myös ihmetyttämään, että ollaanko täällä näin tottumattomia poliittiseen kulttuuriin, jossa asioita tivataan vähän suorempaan.

Kannattaa vilkaista muutama väittely Ranskasta tai Yhdysvalloista, siellä muuten huippuyliopistot suoraan opettavan väittelyä ja retoriikkaa oppilailleen. Oma haaveeni on, että tämä kulttuuri rantautuisi pysyvästi myös Suomeen, hymistelyn sijaan. Minun mielestäni viime vaaleissa on maassamme menty oikeaan suuntaan ja oltu tiukempia erilaisissa vaalitenteissä, siis myös toimittajien toimesta.

Juttelin tänään erään persu-kunnanvaltuutetun kanssa, hänen mielestään YLEn tentti oli ollut asiallinen ja Soinikin ilmeisen tyytyväinen illan antiin.

Näkihän tuon jo lähetyksen lopussa, Soini kiitti hymyillen kädestä pitäen haastelijaa.

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Jäi hieman ihmetyttämään monen palstalaisen (persun) paheksunta Päivärinnan haastattelusta, joka oli varsin asiallinen. Jäi myös ihmetyttämään, että ollaanko täällä näin tottumattomia poliittiseen kulttuuriin, jossa asioita tivataan vähän suorempaan.

Minä en ollut tyytyväinen. Ensiksikään en ollut tyytyväinen siihen kun Päivärinta vaati joo/ei-vastauksia antamatta haastateltavalle mahdollisuutta perustella. Toiseksi en ole tyytyväinen haastatteluun jossa haastattelijan pitää saada puhua enemmän kuin haastateltavan. Puhumalla haastateltavan vastausten päälle. Jos haastattelujen on tarkoitus olla tuollaisia ne voidaan jättää tekemättä ihan hyvin.

Tuohon aiempaan hieman liittyen, ainakin US Puheenvuoroissa kirjoittelee pari ex-persua, pyrkivät Persujen listoilta eduskuntaan 2011 mutteivat päässeet. En tarkkaan tiedä mitä sitten tapahtui, mutta eivät liene persuja enää ja ainakin mitä paikkaa satunnais-seuraan, molemmilla tuntuu olevan aina jotakin arvostelevaa sanottavaa persuista. Nämä henkilöt ovat Hemmo Koskiniemi ja Torsti Äärelä, mulle tulee vähän myötähäpeä kun luen heidän vuodatuksiaan nykyisin. Samaan kastiin voisi laskea Ritva Puolakan, joka pyrki Persujen ehdokkaaksi 2011 vaaleihin mutta kun ei päässyt, juuri muuta sanottavaa naisella ei näytä olevan kuin valittaa jotakin Persuista.

Minä itse äänestin Persua 2011 ja tavallaan haluaisin äänestää taas. Mua kuitenkin kosketti syvästi se, miten puolueen ek-ryhmä kohteli Helena Erosta ja tuntui etten halua heitä enää äänestää. Olen jopa kysellen etsinyt syytä miten tuon voisi hyväksyä, mutten ole saanut vastausta. Mulle ei kelpaa selitys "tuollaista se nyt vaan on" koska minusta tuollaista vastaan nimenomaan pitää taistella, tärkeintä aina on ihminen. Ja joku sisälläni sanoo: koska persut tekivät tuon jo kerran, he tekevät sen uudelleenkin.

Ja en yhtään tiedä, ketä voisin tai haluaisin äänestää. Eurovaaleissa voisin äänestää Eija-Riitta Korholaa henkilönä mutta tuntuu pahalta kun ääni menee Kokoomukselle joten en äänestä edes häntä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Perussuomalaiset julkaisi erikoisen poppamies-pilakuvan - - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Eli tämä tarkoittanee, että Suomeenkin on saatu ensimmäinen virallisesti ilmastonmuutos-denialistinen - anteeksi -"kriittinen"- puolue. Perussuomalaiset kyllä taitavat irtoäänien kalastelun jalon taidon.

Iso yllätys? Lisää hiilivoimaa(tuulimyllyjä) ja ydinvoimalaitokset helvettiin. Maailma pelastuu? Ainakin Vihreiden mukaan näin. Kaikki eivät vain usko noihin satuihin, vaikka olisikin eilen katsonut leffan "Day After Tomorrow"

Ensimmäinen ilmastonmuutos-denialistinen puolue Suomessa lienee Vihreät - De Gröna. Ainakin puolueohjelman mukaan. Saksassahan näitä puolueita on useampiakin, ainakin lähes kaikki hallituspuolueet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy