No lähinnä ne muista puolueista siirtyneet äänestäjät.Omien ennakkoluulojeni perusteella luulisin valtaosan persujen kannattajista ajattelevat kuten johtajattarensa. Muuten minkälainen ihmisrotu on maltilliset persuäänestäjät?
No lähinnä ne muista puolueista siirtyneet äänestäjät.Omien ennakkoluulojeni perusteella luulisin valtaosan persujen kannattajista ajattelevat kuten johtajattarensa. Muuten minkälainen ihmisrotu on maltilliset persuäänestäjät?
Mitä mieltä olet käsitteestä "etninen ryhmä"?"Rotu" on ennen kaikkea vanhentunut käsite, mitä ei moderni tiede tue. Geneettiset erot kansojen välillä ovat häviävän pieniä ja vaikka meitä ihmisiä on monen näköisiä, kyse on yhdestä ainoasta ihmisrodusta.
USA:ssa tunnetusti "race" merkitsee paljon, mutta ihmisten määrittäminen "white", "black", "asian" jne. -muotteihin ei ole nykyaikaa. Olen enemmän kuin tyytyväinen, ettei esimerkiksi Suomessa tilastoida väestöä "rotujen" perusteella, vaan suomalaisuus määrittyy ennen kaikkea kansalaisuuden perusteella.
Nämähän ovat määritelmäkysymyksiä, joskaan eivät helppoja sellaisia. Miten määritellä "suomalainen" tai "kantasuomalainen" jne. Itse miellän suomalaisuuden ennen kaikkea kansalaisuuden, en sukutaustan, tai geenien mukaan. Huomioiden globalisaation mukanaantuoman laajan muuttoliikkeen, suomalaisuuden rajaaminen pelkästään sukupolvien taakse ulottuvan perimän perusteella ei ole tarkoituksenmukaista, eikä ennen kaikkea inhimillistä. Vaikkei yksikään uuden mantereen yhteiskunnista täydellinen olekaan, toivon ja uskon myös Euroopan omaksuvan heidän inkluusion, mitä tulee väestön heterogeeniseen taustaan, mutta silti yhteen kansaan.Mitä mieltä olet käsitteestä "etninen ryhmä"?
Voisin väittää, että kaikki Suomen kansalaiset eivät kuulu samaan etniseen ryhmään.
Setämiehillä on omat mielipiteensä ja Riikka puhuu heille. Rotu on mielestäni parempi käsite kuin intersektionaalinen feminismi. Toinen käsite on totuus ja toinen on lumihiutalehöttöä. Setämiehet haluavat faktoja, eivät suikaan "musta tuntuu" lottoa."Rotu" on ennen kaikkea vanhentunut käsite, mitä ei moderni tiede tue. Geneettiset erot kansojen välillä ovat häviävän pieniä ja vaikka meitä ihmisiä on monen näköisiä, kyse on yhdestä ainoasta ihmisrodusta.
USA:ssa tunnetusti "race" merkitsee paljon, mutta ihmisten määrittäminen "white", "black", "asian" jne. -muotteihin ei ole nykyaikaa. Olen enemmän kuin tyytyväinen, ettei esimerkiksi Suomessa tilastoida väestöä "rotujen" perusteella, vaan suomalaisuus määrittyy ennen kaikkea kansalaisuuden perusteella.
Eikö Riikka puhu ollenkaan naisille vai ovatko persujen naisäänestäjätkin setämiehiä?Setämiehillä on omat mielipiteensä ja Riikka puhuu heille.
Persujen naisäänestäjät ovat konservatiiveja, jotka ymmärtävät "setämies" puhettaEikö Riikka puhu ollenkaan naisille vai ovatko persujen naisäänestäjätkin setämiehiä?
Ne on transsetämiehiä.Eikö Riikka puhu ollenkaan naisille vai ovatko persujen naisäänestäjätkin setämiehiä?
Purra on ainakin idiootti. Mikä nyt ei epäselvää ollut.
Jos tarkkoihin määritelmiin mennään, niin omanlaisiaan ryhmiä ovat transsetämiehet ja transsetänaiset jsekä transsetamiehet ja transsetanaiset.Ne on transsetämiehiä.
En itseasiassa ole eri mieltä kanssasi, enkä myöskään pidä kovinkaan mielekkäänä mitään sukutaulujen tutkimista aitoon 30-luvun Nürnberg -henkeen kuka on perimältään suomalainen ja kuka ei, ellei joku sitä erikseen itse halua selvittää. Samalla on sanottava, että en myöskään pystyisi vakavalla naamalla väittää olevani somali, afgaani tai kiinalainen vaikka olisin asunut jossain näistä maista ja hankkinut ko. maan kansalaisuuden. Tai vaikka olisin syntynyt suomalaiseen perheeseen jossain noista maista.Nämähän ovat määritelmäkysymyksiä, joskaan eivät helppoja sellaisia. Miten määritellä "suomalainen" tai "kantasuomalainen" jne. Itse miellän suomalaisuuden ennen kaikkea kansalaisuuden, en sukutaustan, tai geenien mukaan. Huomioiden globalisaation mukanaantuoman laajan muuttoliikkeen, suomalaisuuden rajaaminen pelkästään sukupolvien taakse ulottuvan perimän perusteella ei ole tarkoituksenmukaista, eikä ennen kaikkea inhimillistä. Vaikkei yksikään uuden mantereen yhteiskunnista täydellinen olekaan, toivon ja uskon myös Euroopan omaksuvan heidän inkluusion, mitä tulee väestön heterogeeniseen taustaan, mutta silti yhteen kansaan.
Tuo itse klippikaappaus on taas sellaista vääristelevää ja asiayhteydestä irroitettua vasemmistolaista hevonpaskaa. Sujuvasti on jätetty edellinen kysymys pois, jossa Purra vastaa kaikkien ihmisten olevan samanarvoisia ja tuossakin sanoo, asiasta olevan erilaisia tutkimuksia, mikä faktisesti pitää paikkansa.Nyt oli kyllä Purralta sellainen lausunto, mitä ei saa painaa villasella, kyseessä kun on gallupeissa toisena olevan puolueen kandidaatti Suomen pääministeriksi. 2023 tämänkaltaisia näkemyksiä ei toivoisi enää kuulevan. Orpolle pisteet.
Kun asuin aikoinaan Barbadoksella niin siellä toiset paikalliset kutsuivat auringossa itsensä hölmösti polttaneita turisteja pinkeiksi.Kyllä minua kovasti loukkaa jos joku kehtaa minua kuvailla valkoihoiseksi. Varsinkin jos olisin vaikkapa lomareissussa ulkomailla missä erottuisin vyölaukulla ja hawaijipaidalla muista.
Noin marginaalipuoleen ehdokkaaksi olet yllättävän kärkäs tuomitsemaan ihmisiä ja lokeroimaan myöskin asioita omalla agendallasi. Koska ilmeisesti (ainakin omien kirjoitustesi perusteella) edustat kuitenkin myös Liberaalien kantaa, niin myöskään kenenkään Liberaalin ei tule tehdä yhteistyötä ilmeisesti Perussuomalaisten kanssa? Ihan vain vinkkinä noin yleisesti jos meinaat tosissasi politiikkaa harrastella suosittelen etenkin eduskuntatasolla (ja nyt muutenkin) ehkä hieman miettimään ennakkoon asennetta yleensä ottaen yhteistyöhön erilaisten arvojen ja ihmisten kanssa. Yleensäottaen ihmisille varmaan tulee oikeasti yllätyksenä että siellä suljettujen ovien takana saattaa hyvinkin yllättävät tahot olla samanmielisiä ja suuri osa asioista saadaan nätissä sovussa kaikkien kesken ratkottua. Saattaapi eri puolueiden "idiooteimmat" jäsenet olla keskenään parhaimpia kavereita.
Toki jos puheet ehdokkuudesta tai itse ehdokkuus on jotain vitsiä, niin sitten asia erikseen ja anna palaa..
Haluatko määritellä kaikenlaisen populismin? Varmasti maahanmuutto ja ilmasto kuuluu mutta onko muuta?Vaikka olen liberaalien ehdokas, pystyn silti kertomaan oman mielipiteeni muista ihmisistä/puolueista/päättäjistä. Enemmän meikäläistä kiinnostaa se, että olen oma itseni, kuin se että mitenhän nyt puolue tästä mun mielipiteestä miettii. Siihen päälle että olen kaikenlaista populismia vastaan, niin ei kiinnosta ns. pätkääkään jos joku loukkaantuu siitä että sanon että persuilla on typerät jutut.
Hiiri on syntynyt tallissa, se on siis hevonen.
Liberaalien oma Teuvo Hakkarainen. Äänimäärä jää murto-osaan esikuvasta.
Äiä!
Purra tiesi mihin vastasi, nyt fanit yrittävät puolustella häntä semanttisella kikkailulla. Toinen kysymys on, tekikö Purra tämän tarkoituksella vai tyhmyyttään
Haluatko määritellä kaikenlaisen populismin? Varmasti maahanmuutto ja ilmasto kuuluu mutta onko muuta?
Hyvä yritys kuulostaa poliitikolta. Kannattaa harjoitella kuitenkin vielä.Yritän vastata mahdollisimman lyhyesti ja Persian koskien, mutta juurikin semantiikalla kikkailu ja sillä ylpeily on persujen pahinta populismia. Uskalletaan vain vihjata niin että aina voi sanoa ”vastaan”, mutta ei uskalleta olla oikeasti mitään mieltä. Persut ovat pelkureita.
Miksi Purraa pitäisi jotenkin erikseen puolustella? Luuletko että Purralle tai hänen kannattajilleen on mitään merkitystä pöyristyykö joku liberaali hänen kommenteistaan? Tuo mitä Purra vastasi on täysin keskimääräinen vastaus mitä suomalaiset yleisestikin vastaisivat.Purra tiesi mihin vastasi, nyt fanit yrittävät puolustella häntä semanttisella kikkailulla. Toinen kysymys on, tekikö Purra tämän tarkoituksella vai tyhmyyttään.
Hyvä yritys kuulostaa poliitikolta. Kannattaa harjoitella kuitenkin vielä.