Perussuomalaiset

• 6 074 301
  • 47 290

Analyzer

Jäsen
Voisiko joku palstan virallinen asioiden selittäjä kirjoittaa puolustuspuheen Juho Eerolan toimista, kun tällaisena vihermedian uhrina sitä pitää tuollaista puolueellisuutta täysin puhemiehen rooliin sopimattomana perseilynä.
Mutta olkoon tuokin esimerkki siitä, etteivät nämä trumpin seuraajatkaan muutu valtaa saadessaan viisaiksi valtiomiehiksi vaan muuttuvat perseilijöistä perseilijöiksi, joilla on enemmän valtaa.

Virallisena asioiden selittäjänä ruodin vähän Eerolan toimintaa.

Mielestäni näyttää selvästi siltä, että Eerola ei ole oikeasti halunnut olla se henkilö, joka pöytää asian. Siksi hän on antanut Vehviläiselle näin ymmärtää tekevänsä, että hänet siirrettäisiin sivuun.

Ja kun hänet siirrettiin sivuun, niin hän on voinut omilleen poseerata sillä, että hänellä olisi ollut suuri kiusaus pöytäys hyväksyä.

Muutoin valittu toimintamalli olisi aika outo.

msg

Jäsen
Virallisena asioiden selittäjänä ruodin vähän Eerolan toimintaa.

Mielestäni näyttää selvästi siltä, että Eerola ei ole oikeasti halunnut olla se henkilö, joka pöytää asian. Siksi hän on antanut Vehviläiselle näin ymmärtää tekevänsä, että hänet siirrettäisiin sivuun.

Ja kun hänet siirrettiin sivuun, niin hän on voinut omilleen poseerata sillä, että hänellä olisi ollut suuri kiusaus pöytäys hyväksyä.

Muutoin valittu toimintamalli olisi aika outo.

Jos asiat olisivat näin, niin eikö Eerola olisi ollut selkärangaton mulkero, joka petti sekä oman puolueensa että puhemiehistön?
Oli miten oli, niin eittämättä tämäkin farssi johtaa persujen uhriutumiseen.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskushan voi sellainenkin tulla kyseeseen, että jos kaikki muut ovat eri mieltä kuin itse on ja on jäämässä tämän näkemyksensä kanssa selkeään vähemmistöön, niin sitten vaan hyväksyy tappionsa. Ei kai kukaan kuvitellut, että tällä nähdyllä pelleilyllä olisi ollut itse päätökseen mitään vaikutusta? Sen lisäksi, että tämä oli monella tapaa arvoton näytelmä, niin se oli myös uhriutumista ihan parhaasta päästä.

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Surullista huomata, että sivistyspuolueen vankkumaton kannattaja pitää epäsivistynyttä käyttäytymistä eduskuntaan sopivana, kun kohde on passeli. Toisaalta herää hieman epäilystä siitä, että olivatko kaikki huutelijat persuja, mutta pakko kai se on todellista politiikan osaajaa uskoa.

Surullista huomata, että sivistyspuolueen vankkumaton kannattaja pitää epäsivistynyttä käyttäytymistä eduskuntaan sopivana, kun kohde on passeli. Toisaalta herää hieman epäilystä siitä, että olivatko kaikki huutelijat persuja, mutta pakko kai se on todellista politiikan osaajaa uskoa.

Eikös se just ollut, ettei pitänyt välihuutelua sopivana käytöksenä ja sitten sivistynyt ihminen onnistui sen hiljentämään.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Epäsivistynyttä käytössä?? Ruotsi on Suomen virallinen kieli, jota saa käyttää eduskunnassa.

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Epäsivistynyttä käytössä?? Ruotsi on Suomen virallinen kieli, jota saa käyttää eduskunnassa.

Nimenomaan näin. Minun mielestäni ruotsinkielisillä kansanedustajilla ei ole ainoastaan oikeus, vaan suorastaan velvollisuus puhua ruotsia eduskunnassa. Jos joku juntti ei sitä sitten ymmärrä, niin voi jättäytyä seuraavissa vaaleissa pois eduskunnasta tai mennä takaisin kouluun hankkimaan kielitaitoa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimenomaan näin. Minun mielestäni ruotsinkielisillä kansanedustajilla ei ole ainoastaan oikeus, vaan suorastaan velvollisuus puhua ruotsia eduskunnassa. Jos joku juntti ei sitä sitten ymmärrä, niin voi jättäytyä seuraavissa vaaleissa pois eduskunnasta tai mennä takaisin kouluun hankkimaan kielitaitoa.

Varsinkin kun tuon puheen kyllä ymmärsi ihan lukio ruotsilla.

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikös se just ollut, ettei pitänyt välihuutelua sopivana käytöksenä ja sitten sivistynyt ihminen onnistui sen hiljentämään.
Jos luet lainauksen ajatuksella, niin huomaat ehkä oman ymmärryksesi rajallisuuden. Sivistynyttä haukkumista sivistyneeltä edustajalta. Tummensin avuksi sen pääpointin tuosta tekstistä.
Telkkarista tulee lähetys eduskunnan täysistunnosta, opposition välikysymyksestä. RKP:n Adlercreutz hiljensi Perussuomalaisten huutelun nerokkaasti, haukkui ensin suomeksi ja vaihtoi sen jälkeen kielen ruotsiin ja jatkoi samalla linjalla. Välihuudot loppuivat kuin veitsellä leikaten.
Sisällöstä oli kyse, ei kielestä.

Jos luet lainauksen ajatuksella, niin huomaat ehkä oman ymmärryksesi rajallisuuden. Sivistynyttä haukkumista sivistyneeltä edustajalta. Tummensin avuksi sen pääpointin tuosta tekstistä.

Sisällöstä oli kyse, ei kielestä.

Kyllä mä tiesin ihan hyvin, mihin viittasit. Ehkä mun viesti kannattaa siis lukea sillä silmällä. Vai muutetaanko selkosuomen uutisiin?

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä mä tiesin ihan hyvin, mihin viittasit. Ehkä mun viesti kannattaa siis lukea sillä silmällä. Vai muutetaanko selkosuomen uutisiin?
Voithan yrittää selvittää, miksi RKP:n edustajan suorittama kaksikielinen haukkuminen oli sivistynyttä käyttäytymistä. Omasta mielestäni tämä ei ole sivistynyttä käytöstä, mutta kukin tyylillään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Odotan lämmöllä sitä hetkeä, kun ruotsinkielen haamut menneisyydestä siivotaan pois Suomesta.
Ja mitenkäs tuon ajattelit saavuttaa? Kieltämällä ruotsin puhumisen Eduskunnassa? Häätämällä suomenruotsalaiset?

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No onhan se nyt ihan saatanan junttia, jos ei edes vähää alusta ymmärrä.
Epäilen, että tällä määritelmällä Suomessa on ihan vitusti juntteja. Mitä se sitten kertoo ruotsin kielestä, jätän pohdittavaksi.

(Käytän itse ruotsia viikottain, osaan kohtalaisesti)

(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epäilen, että tällä määritelmällä Suomessa on ihan vitusti juntteja. Mitä se sitten kertoo ruotsin kielestä, jätän pohdittavaksi.

(Käytän itse ruotsia viikottain, osaan kohtalaisesti)

Eduskunnassa ruotsi on virallinen kieli, joten sen käyttäminen tuskin on sivistymättömyyttä.

Oli vaan hauska tilanne, kun Arhinmäen puheenvuoron ajan väkihuutoja kuului paljon, samoin Adelcreutzin alku puheenvuoron ajan ja sen jälkeen täysi hiljaisuus. Alkuosassa (suomeksi) puhettaan Adelcreutz arvosteli selvästä Perussuomalaisten puhemaratonia, jonka jälkeen vaihtoi kielen ruotsiksi. Alkuosan aikana kuului välihuutoja, mutta ne loppuivat kun seinää kun kieli vaihtui.

Täytyy myöntää, että Adelcreutz suuntasi jälkimmäisen osan Kokoomukselle (samlingspartiet), joten ehkä välihuudot loppuivat tästä syystä.

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat: HIFK ja Kiekko-Espoo
Katsotaan sitä sitten kun se tapahtuu, edellyttääkö se ihmisten häätämistä vai askel kerrallaan kyseisen kielen pudottamisen sille kuuluvalle painoarvolle.

Ruotsin kieli on kuulunut Suomeen historiallisista syistä ja tulee kuulumaan jatkossakin. Vai tehdäänkö vaikka jostain Närpiöstä väkisin suomenkielinen kunta tulevaisuudessa, miksi Ruotsi olisi vähempiarvoisempi kuin Suomi?

En ymmärrä miks joitakin ruotsin kieli ärsyttää niin paljon. Tuleeko se "pakkoruotsin" vai minkä kautta? Kyllä mua kans Ruotsi ärsytti koulussa aikoinaan, mut en silti tekisi Suomesta yksikielistä. Mulle tää on aina vähän henkilökohtaista, koska avopuoliso on suomenruotsalainen. Tämänkään syyn takia en kyl voi kokea et äänestäisin perussuomalaisia. Tuntuu et kusisin siinä samalla puolison muroihin suoraan.

Katsotaan sitä sitten kun se tapahtuu, edellyttääkö se ihmisten häätämistä vai askel kerrallaan kyseisen kielen pudottamisen sille kuuluvalle painoarvolle.

Samaa mieltä. 60% geeniperimästä tulee Ruotsista, joten toivon, että etno-nationalistisuudella ratsastava Persut nostaa asian tapetille.

Olisihan se hienoa, että kieli ja geeniperimä menisivät käsi kädessä. Se jos mikä olisi etno-nationalistista!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy