Perussuomalaiset

  • 5 279 702
  • 42 181

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
"Käsitykseni mukaan useimmat elleivät kaikki eduskuntaryhmät käyttävät jotain Facebookin omistamaa pikaviestintäsovellusta epäviralliseen sisäiseen yhteydenpitoon. Ongelmaksi tämä kuitenkin muodostuu medialle ja ”asiantuntijoille” vasta, kun perussuomalaiset toimivat niin." - Jani Mäkelä twitterissä.

Siinä teille "asiantuntijoille" pikku mutkuttelut...

Edit: Jani Mäkelä on täyttänyt Huhtasaaren saappaat persujen virallisena idiootti-twitteristi-kansanedustajana, ja vähän ylikin, Huhtasaaren siirryttyä euromarkkinoille. Se on valitettavasti tylsyttänyt Lauran runosuonta, aiemmin hänestä oli paljon enemmän iloa harmaaseen arkeen.
Mäkelä on alusta alkaen ollut vankka ehdokas Suomen tyhmimmäksi kansanedustajaksi, mutta hänen kohdallaan taktiikka että olemalla hiljaa sen voi peittää on alkanut rakoilla enemmän ja enemmän.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Persujen tarinat muuttuu aina tarpeen mukaan. Ensin Iso Paha Vihervasemmisto "vaikeutti Pikku-Anon luottamustehtävien hoitamista" ja "lamaannutti täysin Pikku-Anon ryhmätyöskentelyn persukansanedustajien kanssa". Sitten kun heräsi huoli ko viestintätavan tietoturvasta, niin siellä facebookissa ei itseasiassa kirjoiteltukaan mitään tärkeätä. Kunhan vaan vähän vitsailtiin ja sen sellaista. Eihän persut nyt mitään tärkeätä facebookissa kirjoittele. Lehdistö taas vaan sortaa persuja ja niin päin pois.
Lähde Anon bloggaus Uuden Suomen blogeissa: Oikaisu Iltalehteen | Uusi Suomi Puheenvuoro

Jäänee ikuisiksi ajoiksi epäselväksi, että miksi Pikku-Anon julkaisukielto sitten ihan kokonaan lamaannutti pikku-Anon ryhmätyöskentelymahdollisuudet. Jäikö kenties kulukorvaukset saamatta, vaikka ihan varta vasten ajeli Juvalta Helsinkiiin lukemaan facebookista persuvitsejä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Persujen tarinat muuttuu aina tarpeen mukaan. Ensin Iso Paha Vihervasemmisto "vaikeutti Pikku-Anon luottamustehtävien hoitamista" ja "lamaannutti täysin Pikku-Anon ryhmätyöskentelyn persukansanedustajien kanssa". Sitten kun heräsi huoli ko viestintätavan tietoturvasta, niin siellä facebookissa ei itseasiassa kirjoiteltukaan mitään tärkeätä. Kunhan vaan vähän vitsailtiin ja sen sellaista. Eihän persut nyt mitään tärkeätä facebookissa kirjoittele. Lehdistö taas vaan sortaa persuja ja niin päin pois.
Lähde Anon bloggaus Uuden Suomen blogeissa: Oikaisu Iltalehteen | Uusi Suomi Puheenvuoro

Jäänee ikuisiksi ajoiksi epäselväksi, että miksi Pikku-Anon julkaisukielto sitten ihan kokonaan lamaannutti pikku-Anon ryhmätyöskentelymahdollisuudet. Jäikö kenties kulukorvaukset saamatta, vaikka ihan varta vasten ajeli Juvalta Helsinkiiin lukemaan facebookista persuvitsejä.
Kuten kirjoitat, aika heikko yritys kun eka oli valittanut julkisesti saaneensa kenkää Facebookista.

Tää Turtiainen vaikuttaa muutenkin erittäin vastenmieliseltä ihmiseltä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Persujen tarinat vaihtuu osa 61 165 329.

Muistatteko vielä Toni Jalosen? Se persu, joka avoimesti kertoi olevansa fasisti, minkä seurauksena persuilla meni nuorisojärjestökuviot uusiksi. Tämä Jalonenhan piti potkia pois puolueesta kokonaan ja niin päin pois. No nyt twitterissä tämä Jalonen kertoo seuraavaa:



Viestiketjussa jokunen muukin niistä nuorisonatseista kertoo saaneensa jäsenkortin. No, kaipa sinne Kiina- ja Venäjämielisten sekaan aina kourallinen natsejakin mahtuu. Ja jos joku lehti tekee kohujutun. niin muutetaan tarinaa sitten taas johonkin suuntaan.
 

444

Jäsen
Ei vittu nää urpot tekee tän ihan itse. Ja sitten kauhee parku siitä, kuinka media mustamaalaa ja vihervassarit maalittaa ja mitähän muuta.
Täytyy vielä erikseen mainita, että tarkoitus ei ole nyt nostaa ainuttakaan Urpoa tikunnokkaan, vaan kyse on vain kielikuvasta. Joten rakkaat seuraajani, älkää lähettäkö vihapostia Urpoille, niin en saa syytettä maalittamisesta. Paitsi jos tunnette Urpon, joka on tyhmä ja ikävä ihminen. Sille saa lähettää vaikka sydämen muotoisen kortin, jossa toivotetaan kaikkea hyvää. Muistetaan suvaita myös urpoja Urpoja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mäkelä on alusta alkaen ollut vankka ehdokas Suomen tyhmimmäksi kansanedustajaksi, mutta hänen kohdallaan taktiikka että olemalla hiljaa sen voi peittää on alkanut rakoilla enemmän ja enemmän.
Mikäli Mäkelää kutsuu Suomen tyhmimmäksi kansanedustajaksi, niin silloin tuskin on kuullutkaan vielä Iiris Suomelasta.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Olisiko sitten idioottimaisin kuvaavampi Mäkelälle?
Ei. Kyllä Suomela on vie tuonkin tittelin. Iiris Suomela on karikatyyri äärivihervasemmistolaiselle poliitikolle, eikä sellaiselle pitäisi antaa mitään valtaa.

Ja jos joku minulta kysyy, että pidänkö itse Mäkelää hyvänä poliitikkona, niin sanon että en tiedä. Hänen tviitit eivät minua vakuuta, mutta ei hän ole lähelläkään yhtä tyhmä kuin iirissuomelat.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei. Kyllä Suomela on vie tuonkin tittelin. Iiris Suomela on karikatyyri äärivihervasemmistolaiselle poliitikolle, eikä sellaiselle pitäisi antaa mitään valtaa.

Ja jos joku minulta kysyy, että pidänkö itse Mäkelää hyvänä poliitikkona, niin sanon että en tiedä. Hänen tviitit eivät minua vakuuta, mutta ei hän ole lähelläkään yhtä tyhmä kuin iirissuomelat.

Tyypillistä on kuitenkin, että viedään keskustelu pois itse kohteesta.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Tyypillistä on kuitenkin, että viedään keskustelu pois itse kohteesta.
Toistetaanpas vielä, jos et lukenut tätä: "Ja jos joku minulta kysyy, että pidänkö itse Mäkelää hyvänä poliitikkona, niin sanon että en tiedä. Hänen tviitit eivät minua vakuuta"

Kaikkien ei tarvitse tykätä Perussuomalaisista, mutta jokin roti näihin oikeasti.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toistetaanpas vielä, jos et lukenut tätä: "Ja jos joku minulta kysyy, että pidänkö itse Mäkelää hyvänä poliitikkona, niin sanon että en tiedä. Hänen tviitit eivät minua vakuuta"

Kaikkien ei tarvitse tykätä Perussuomalaisista, mutta jokin roti näihin oikeasti.

Joo toi oli tärkeä lisäys. Selkeästi halusit keskustella Mäkelästä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Joo toi oli tärkeä lisäys. Selkeästi halusit keskustella Mäkelästä.
Niin halusinkin, sillä halusin puolustaa Mäkelää, koska hän ei mielestäni todellakaan ole tyhmin poliitikko.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos keskustellaan tyhmimmästä poliitikosta, niin kyse on vertailusta ja kai silloin saa mainita toisen poliitikon ilman, että joku tulee hassuttelemaan.

Mäkelä on mielestäni yksi tyhmimmistä poliitikoista. Saattaa olla jopa tyhmin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Niin halusinkin, sillä halusin puolustaa Mäkelää, koska hän ei mielestäni todellakaan ole tyhmin poliitikko.
Ehdottomasti samaa mieltä. Minullakin on käsitys sen suuntainen, että Mäkelä on viisaampi kuin vaikkapa Ano Turtiainen tai Veikko Vallin.

Noin ylipäätään arvelisin, että jos kaikki kansanedustajat laitettaisiin ÄO-testiin, niin persuedustajat olisivat räikeästi yliedustettuna siinä tyhmimmässä desiilissä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehdottomasti samaa mieltä. Minullakin on käsitys sen suuntainen, että Mäkelä on viisaampi kuin vaikkapa Ano Turtiainen tai Veikko Vallin.

Noin ylipäätään arvelisin, että jos kaikki kansanedustajat laitettaisiin ÄO-testiin, niin persuedustajat olisivat räikeästi yliedustettuna siinä tyhmimmässä desiilissä.
Käytän tilaisuutta hyväkseni ja nostan Pirkanmaata: Sakari Puisto on viisaampi kuin Mäkelä, Turtiainen ja Vallin yhteensä.
Tämän mainitsemasi kolmikon keskinäiseen järjestykseen minun täytyy vielä perehtyä tarkemmin, ehkä Mäkelä ei olekaan heistä tyhmin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei mene. Olen vihervasemmistolaisilta kuullut, että Perussuomalaiset olisivat jopa äärioikeisto. No nuo ovat vain väitteitä kun argumentit loppuvat ja joudutaan lähtemään haukkumalinjalle, mutta näkisin Perussuomalaisten olevan enemmän oikeistossa kuin vasemmistossa. Kok - Kesk - PS -hallitus olisi todennäköisesti aikaisemmin laittanut Suomen kiinni. On äärimmäisen helppo todeta näin, kun siihen on tukevaa näyttöä.
Hieman oikeampaan ketjuun siirto hallitusketjusta. Ei tarvitse mennä vihervasemmistolta kuulemaan perussuomalaisten äärikoieistolaisesta siivestä (ei siis kaikista, mutta osasta puolueen jäsenistöä), kun siellähän on porukkaa ketkä tuota toitottavat ihan itse. Tai toki jos on niitä semantikkoja keiden mielestä fasismi ei ole äärioikeistoa (mikä on toki täysin mahdollista perustella semanttisin keinoin, mutta ei silti muuta sitä tosiseikkaa että se faktuaalisesti äärioikeistoa on, kun muistetaan että termi "äärioikeisto" koskee yleisessä kielenkäytössä nimenomaan äärimmilleen vietyä kansalliskonservatismia, ottamatta kantaa taloudenpitoon mikä voi olla ja usein onkin melko vahvasti kallellaan vasemmalle).

Tukeva näyttösi siitä että oikeistohallitus olisi laittanut Suomen kiinni joskus tammikuussa on vähintään hataralla perustalla. Edelleen, on helppo huudella puskista kun ei tarvitse ottaa vastuuta päätöksistä. Olisiko esim PS:stä löytynyt joku vastuunkantaja kuka pistää talouden seis pari kuukautta ennen taudin saamaa virallista pandemiastatusta? Ja mihin olisi tuon päätöksen perustanut? "Olen tässä lukenut 4chanista nyt tuosta virustaudista marraskuun lopulta lähtien ja kyllä tässä on selvät merkit ilmassa että pandemia tästä tulee"? Kuinka hyvin olisi mennyt läpi niille ketkä joutuisivat poliittisen vastuun kantamaan ja miten helppoa olisi ollut myydä ajatus äänestäjistölle?

Toki nyttemmin tiedettäisiin että toimenpide olisi ollut (mahdollisesti) oikea, mutta tunnetusti tulevaisuuden ennustaminen on helvetin paljon hankalampaa silloin tilannehetkellä, siinä missä jälkiviisastelu on äärimmäisen helppoa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Hieman oikeampaan ketjuun siirto hallitusketjusta. Ei tarvitse mennä vihervasemmistolta kuulemaan perussuomalaisten äärikoieistolaisesta siivestä (ei siis kaikista, mutta osasta puolueen jäsenistöä), kun siellähän on porukkaa ketkä tuota toitottavat ihan itse. Tai toki jos on niitä semantikkoja keiden mielestä fasismi ei ole äärioikeistoa (mikä on toki täysin mahdollista perustella semanttisin keinoin, mutta ei silti muuta sitä tosiseikkaa että se faktuaalisesti äärioikeistoa on, kun muistetaan että termi "äärioikeisto" koskee yleisessä kielenkäytössä nimenomaan äärimmilleen vietyä kansalliskonservatismia, ottamatta kantaa taloudenpitoon mikä voi olla ja usein onkin melko vahvasti kallellaan vasemmalle).
Ahaa, eli siis samalla logiikalla Vasemmistoliitto on äärivasemmistoa eli kommunisteja, sillä Anna Kontula on avoimesti sanonut olevansa kommunisti. Muistaakseni kukaan perussuomalainen kansanedustaja ei ole sanonut olevansa äärioikeistolainen.

Minä en ajattele näin. Vaikka vihervasemmistolainen logiikka tuntuu olevan, että jos joku perussuomalainen sanoo jotain, niin kaikki perussuomalaiset ovat tätä mieltä. Kaksinaismoraalismi kuitenkin nostaa tässä asiassa päätään, kun Kontulan takia jokainen vasemmistoliittolainen ei ole kommunisti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minä en oikeistolaisena näe Perussuomalaisissa mitään oikeistolaista. Protestipuolue se on joka unohdetun kansan sijaan (tai oikeastaan ohella) tekee politiikkaa maahanmuutolla ja ihmisten peloilla muutoksia kohtaan. Ainakin itse yhdistän oikeistolaisuuteen esimerkiksi markkinoiden edistämisen talouspolitiikassa, kun taas PS:hän vastustaa globalisaatiota, joka on Suomen kaltaiselle vientimaalle aika pirun tärkeää.

Persuja en itse asemoisi oikeisto-vasemmisto - akselille, vaan konservatiivi-liberaali - akselille. Ei liene epäselvyyttä, kumpaan se menee.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Kontula sanoi olevansa "eduskunnan ainoa kommunisti". Tämä siis jättää jäljelle 199 ei-kommunistia. Kannatta tietysti tutustua myös siihen, mitä Kontula sanomisellaan tarkoitti, vaikka käytitikin sitä vain esimerkkinä yleistämisestä.

Toki myönnän että tulee yleistettyä, mutta kun persujen eduskuntaryhmä henkilö toisensa jälkeen osoittautuu kauniisti sanottuna moraaliltaan ja/tai älyltään toimintarajoitteiseksi, alkaa yleistyksilläkin olla katetta. Fiksu persu tuntuu olevan jonkinlainen paradoksi, joka ei voi toteutua.
Kukaan eduskunnassa oleva perussuomalainen ei minun tietääkseni ole sanonut olevansa äärioikeistolainen. Tämä siis tarkoittaa, että eduskunnassa on 200 ei-äärioikeistolaista.

Perussuomalaisten jokainen edustaja ei ole mielestäni fiksu puhuja, mutta prosentuaalisesti esimerkiksi Vihreillä on hölmömpiä ihmisiä. En esimerkiksi pidä Mäkelän viestinnällisiä muotoiluja fiksuina, mutta kuten sanoin jo aiemmin toisessa ketjussa, niin silti iirissuomelat vievät tyhmyydessään häntä ylivoimaisesti.

Minä pidän Jussi Halla-ahoa Suomen fiksuimpana poliitikkona, mutta en yleistä että jokainen perussuomalainen on yhtä fiksu kuin hän. En pidä Pekka Haavistoa fiksuna poliitikkona, mutta hän kuitenkin on selvästi parhaimpia omassa puolueessaan. Ei pidä yleistää siis että jokainen Vihreä olisi luokkaa iirissuomela.

Minä en oikeistolaisena näe Perussuomalaisissa mitään oikeistolaista. Protestipuolue se on joka unohdetun kansan sijaan (tai oikeastaan ohella) tekee politiikkaa maahanmuutolla ja ihmisten peloilla muutoksia kohtaan.
Jos olisi pakko sijoittaa Perussuomalaiset joko oikeistoon tai vasemmistoon, niin silloin laittaisin sen oikeistoon.

Viimeiset neljä sanaa mielenkiintoinen väite. Jos otetaan esimerkiksi aiheeksi ilmastonmuutos, niin Perussuomalaiset ovat ottaneet rationaalisen linjan, jossa nimenomaan ei pelotella ihmisiä vaan suhtaudutaan ilmastonmuutokseen kuten siihen pitäisi Suomen valtiona suhtautuakin. Meidän osuus on luokkaa 0,1% joten tietenkään emme ratkaise tätä ongelmaa verottamalla suomalaisia lihasta ja polttoaineesta. Nimenomaan vihervasemmistolaiset tekee ilmastopolitiikkaa pelolla. Twitteristä olen saanut lukea kuinka jotkut vihervasemmistolaiset eivät esimerkiksi uskalla luvata omille lapsille elämää 50 vuoden kuluttua, koska sanovat että pelkäävät ilmastonmuutoksen tuhoavan elämän.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
@Zoidberg Voisiko joku avata mikä tekee iirisuomelasta nyt niin tyhmän? Itse en ole tutustunut tarkemmin. Laitappas vähän statseja niin voidaan vertailla.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei saakeli. Perussuomalaiset taitaa tosiaan elää jossain vaihtoehtomaailmassa, jossa valkoinen on mustaa ja kissat koiria. Keskustelu on mahdotonta, koska ei ole yhteistä merkitysjärjestelmää.

Ihan sama vaikka Jani Mäkelä sanoisi olevansa henkilökohtaisesti vastuussa korona-kriisistä, niin sekin kääntyisi varmaan tarkoittamaan, että Iiris Suomela olisi voinut olla enemmän vastuussa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Perussuomalaiset saavat ottaa aika ison vastuun siitä, että somen poliittinen keskustelu on mennyt sellaiselle tasolle, missä käytöstavat loistavat poissaolollaan. Toki leikkiin tarvitaan usein kaksi. Hirvittävän vaikeaa silti kuvitella suurinta osaa perussuomalaisista missään vastuutehtävässä esim. hallituksessa, kun on ensin vuosikausia haukuttu lyttyyn jokainen virkamies ilman mitään järkiperusteita. Vastareaktio tulee olemaan kova.

Iiris Suomela - ei taida kuulua tähän keskusteluun. Sanotaan silti, että aika lailla on talousasioissa ym. kirittävää. Sellaisia sammakoita pääsee jatkuvasti.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iiris Suomela - ei taida kuulua tähän keskusteluun. Sanotaan silti, että aika lailla on talousasioissa ym. kirittävää. Sellaisia sammakoita pääsee jatkuvasti.

Varmasti on Iiris Suomelalla opittavaa. Hänhän on 25-vuotias, eikä ole vielä saanut edes opintojaan loppuun toisin kuin Jani Mäkelä, joka sentään on tradenomi. Vähän vaikea sanoa, millä tätä fiksuutta tai tyhmyyttä nyt voisi objektiivisesti mitata, mutta jos jotain älykkyyttä lähdettäisiin erilaisilla testeillä arvioimaan, niin arvelisin Suomelan pyyhkivän Mäkelällä lattiaa mennen tullen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös