Kukaan eduskunnassa oleva perussuomalainen ei minun tietääkseni ole sanonut olevansa äärioikeistolainen. Tämä siis tarkoittaa, että eduskunnassa on 200 ei-äärioikeistolaista.Kontula sanoi olevansa "eduskunnan ainoa kommunisti". Tämä siis jättää jäljelle 199 ei-kommunistia. Kannatta tietysti tutustua myös siihen, mitä Kontula sanomisellaan tarkoitti, vaikka käytitikin sitä vain esimerkkinä yleistämisestä.
Toki myönnän että tulee yleistettyä, mutta kun persujen eduskuntaryhmä henkilö toisensa jälkeen osoittautuu kauniisti sanottuna moraaliltaan ja/tai älyltään toimintarajoitteiseksi, alkaa yleistyksilläkin olla katetta. Fiksu persu tuntuu olevan jonkinlainen paradoksi, joka ei voi toteutua.
Perussuomalaisten jokainen edustaja ei ole mielestäni fiksu puhuja, mutta prosentuaalisesti esimerkiksi Vihreillä on hölmömpiä ihmisiä. En esimerkiksi pidä Mäkelän viestinnällisiä muotoiluja fiksuina, mutta kuten sanoin jo aiemmin toisessa ketjussa, niin silti iirissuomelat vievät tyhmyydessään häntä ylivoimaisesti.
Minä pidän Jussi Halla-ahoa Suomen fiksuimpana poliitikkona, mutta en yleistä että jokainen perussuomalainen on yhtä fiksu kuin hän. En pidä Pekka Haavistoa fiksuna poliitikkona, mutta hän kuitenkin on selvästi parhaimpia omassa puolueessaan. Ei pidä yleistää siis että jokainen Vihreä olisi luokkaa iirissuomela.
Jos olisi pakko sijoittaa Perussuomalaiset joko oikeistoon tai vasemmistoon, niin silloin laittaisin sen oikeistoon.Minä en oikeistolaisena näe Perussuomalaisissa mitään oikeistolaista. Protestipuolue se on joka unohdetun kansan sijaan (tai oikeastaan ohella) tekee politiikkaa maahanmuutolla ja ihmisten peloilla muutoksia kohtaan.
Viimeiset neljä sanaa mielenkiintoinen väite. Jos otetaan esimerkiksi aiheeksi ilmastonmuutos, niin Perussuomalaiset ovat ottaneet rationaalisen linjan, jossa nimenomaan ei pelotella ihmisiä vaan suhtaudutaan ilmastonmuutokseen kuten siihen pitäisi Suomen valtiona suhtautuakin. Meidän osuus on luokkaa 0,1% joten tietenkään emme ratkaise tätä ongelmaa verottamalla suomalaisia lihasta ja polttoaineesta. Nimenomaan vihervasemmistolaiset tekee ilmastopolitiikkaa pelolla. Twitteristä olen saanut lukea kuinka jotkut vihervasemmistolaiset eivät esimerkiksi uskalla luvata omille lapsille elämää 50 vuoden kuluttua, koska sanovat että pelkäävät ilmastonmuutoksen tuhoavan elämän.