Kyse oli pelitavasta kun jotkut täällä ovat sitä mieltä että Pate se vaan kaartelee pelin ulkopuolella kun muut painavat hommia niska limassa.
Ei tarvitse painaa hommia niska limassa ja koohottaa. Riittää, että on oikea-aikainen jne.. Laineelta ei löydy raatamista eikä oikea-aikaisuutta.
Maurice haluaa ketju pelaavan juuri noin eli Little ja Connor/Roslovic kaivavat kiekkoja vetosektoriin ja Pate latoo limppua uuniin, mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää? 18 maalia marraskuussa on ilmeisesti synonyymi koko kauden perseilylle.
Sokeakin näkee ilman keppiä, että kentällinen ei pysty pitämään painetta vastustajan päässä juuri lainkaan. Yksiulotteisten pelaajien aika on ollutta ja mennyttä NHL:ssä, toki Laineen erityisosaamista kannattaa hyödyntää, mutta silti kentällisen laita/kulmapeli ei kahdella hyökkääjällä toimi. Maurice puhuu mitä puhuu, ei pelaajia yleensä heitetä bussin alle.
Laineella on koko kaudella 14 maalia tasakentin, joten en tiedä, että mistä 18 maalista puhut.
Minusta tuntuu että monella tänne kirjoittelevalla on melko köykäinen ymmärrys lajista nimeltä jääkiekko. Maurice ei ole huolissaan maalimääristä vaan nyt laitetaan kiekotonta pelaamista kuntoon. PoMo on monessa haastattelussa todennut että Laineen 5vs5 pelaaminen on valovuoden edellä tulokaskautta. Minulla ei ole mitään syytä epäillä hänen asiantuntemustaan, toisin kuin joidenkin tänne kirjoittelevien nimimerkkien.
Laineen pelaaminen ei tosiaan ole hääviä kiekottomana tai kiekollisena tasakentin. Olkoonkin sitten vaikka valovuoden edellä tulokaskautta. Tätä asiaa ei maalien tuleminen tai tulemattomuus muuta. Jotain on pahasti vialla, kun katsoo miten flegmaattista ja hidasta tekeminen kentällä on. Olkoon sitten fyysistä, henkistä tai molempien yhdistelmä. Olin itse erittäin odottavalla kannalla ennen kauden alkua, kun oli juttua slim-Patesta. Odotin, että nyt sitä liikettä on saatu parannettua, mutta ei sinne päinkään. Olen myös edelleen sitä mieltä, että voiman hankinnan kassa pitää olla erittäin varovainen, kun voiman puute ei ole juuri kenenkään menestystä NHL:ssä rajoittanut, mutta puutteet liikkumisessa ja luistelussa tulee monella vastaan.
Oma fiilikseni on se, että tällä kaudella ei pelilliselle ilmeelle mitään ihmeitä enää tapahdu, vaikka maaliputkia voidaan vielä nähdä. Kauden jälkeen on aika iso mietinnän paikka, jos mikään fyysinen vaiva ei ole näiden esitysten takana.