Parahin MustatKortit

  • 61 508
  • 453

Referendum: MustatKortit takaisin Jatkoaikaan?

  • Kyllä

    Ääniä: 68 48,9%
  • Joku muu, mikä

    Ääniä: 71 51,1%

  • Äänestäjiä
    139
Vain täydet douchebagit lyövät vetoja jonkun random-anonyymien kanssa internetin keskustelupalstoilla. Sitä se loputon pätemisen tarve teettää.

Minä taas olen sitä mieltä, että on melkoisen jonnemaista nimitellä suomenkielisellä palstalla ihmisiä douchebageiksi. Sitä se amerikkalaisen paskaviihteen liiallinen kuluttaminen teettää.
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä taas olen sitä mieltä, että on melkoisen jonnemaista nimitellä suomenkielisellä palstalla ihmisiä douchebageiksi. Sitä se amerikkalaisen paskaviihteen liiallinen kuluttaminen teettää.
Miten toi Hillaryn Shillary-nimittely. Ei siinä ole jonnemaisia elementtejä?
MustatKortit teki ratkaisunsa, sitä kunnioitettako.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Minä taas olen sitä mieltä, että on melkoisen jonnemaista nimitellä suomenkielisellä palstalla ihmisiä douchebageiksi. Sitä se amerikkalaisen paskaviihteen liiallinen kuluttaminen teettää.

Mutta onneksi termi "random-anonyymi" on ihan sallittava ilmaisu. Jaksamisia sulle :)

Mitä itse aiheeseen tulee, niin vedon maksamatta jättäminen on aikalailla arveluttavaa, mutta oikeasti tässä ei kukaan hävinnyt rahaa suuntaan tai toiseen. Noin, sanoin yhdentekevän mielipiteeni. Kyllä minuakin silti Klosen asemassa harmittaisi ilmaisen rahan "menettäminen".
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Miten toi Hillaryn Shillary-nimittely. Ei siinä ole jonnemaisia elementtejä?
MustatKortit teki ratkaisunsa, sitä kunnioitettako.
Yritätkö nyt asiakeskustella röllin kanssa? Viihdyttävä tapaus ainakin oman aikansa, mutta tietynlainen etäisyys on parempi säilyttää.

@V-G- Kun kerran MustatKortit tunnet niin otahan asia puheeksi. Jos on esimerkiksi päässyt veto unohtumaan. Hymiö.
 
Kyllä minuakin silti Klosen asemassa harmittaisi ilmaisen rahan "menettäminen".

Sehän ei ollut mitään ilmaista rahaa, vaan Klose panosti vetoihin MK:ta vastaan 19 euroa. Toki johtava post-faktuaalisuuden vastaisen taistelun äänitorvi mjr tiesi kertoa meille, ettei 19 euroa edes ole "oikeata rahaa". Kiva olisi tietää, että millaiset summat faktuaalisessa maailmassa, jota valeuutiset eivät ole mädättäneet, ovat sitä oikeaa rahaa. Itse en ajattele kahdenkympin seteliäkään minään leikkirahana.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Sehän ei ollut mitään ilmaista rahaa, vaan Klose panosti vetoihin MK:ta vastaan 19 euroa.

No jos Klose on oikeasti pistänyt sen 19 euroa menemään, niin asia muuttuu. Sen verran huonosti on saagaa tullut seurattua, että mihin tämä raha meni?
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Yritätkö nyt asiakeskustella röllin kanssa? Viihdyttävä tapaus ainakin oman aikansa, mutta tietynlainen etäisyys on parempi säilyttää.
Kyllä sitä pitää itsekin kokeilla narsistia tökätä. Ei sitä muuten usko.

Varmaan jokainen käsittää että tämän topikin takia MustatKortit ei voi palata.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Varmaan jokainen käsittää että tämän topikin takia MustatKortit ei voi palata.

En väitä enkä vihjaa, mutta en olisi erityisen hämmästynyt vaikka comeback olisi tehty uudella nimimerkillä. Todettakoon nyt vielä sekin, että kaiken kaikkiaan MustienKorttien maksukyvyttömyys oli tappio yhtälailla palstalle kuin @Klose16 kukkarolle. Asiallisena ja hyvänä kirjoittajana hänet tunnettiin ja muistetaan. Sikäli tämä episodi on ikävä tahra.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On varmaan vaikea elää tuollaisen asian kanssa. Tietää millainen ihminen itse on. Eikä tota varmaan helposti saa mielestäkään.
 

Yö-Orava

Jäsen
@Kirjoittelija: Ihan sama sketsi tuli @mjr :n mielipiteen muodostamisesta mieleen!

Lähdöstä maaliin ja vielä marjamehupisteelläkin eittämättä tyylikästä liukastelua MustatKortilta tämä veto. Ja selvästikin, @vilpertti, toisin kuin sinä ja minä, tuon palstamaineensa johonkin arvotti, kun ei kehtaa enää palata. Nimimerkki tai kaksi näkevät vielä asiakseen seivata perästäpäin jälkiä, hahhah.

MustatKortit tietää itsekin tästä uusimmasta ketjusta riippumatta olevansa done*, ja kovimpiin nitkuihin saakin sitten uuden nimimerkin tehtyä puhtaalta pöydältä. Tämä tietysti, jahka vaimolle tehdyn lupauksen määräaika umpeutuu tai legendaariset ruuhkavuodet helpottaa. Käviskö muuten Harvey Dent/Kaksinaama tuolta fiktion puolelta verrokkina? Oli se MK vaan niin ultimaattisen hyvä jätkä hei. Kunnes ei enää ollutkaan. Kuvaava on, että tässä pisteessä yksinkertainen vanhan liiton vittuilu-liner tyyppiä "lällällää, enpäs muuten maksakaan! mulkvisti." antaisi kaverista jo lähestulkoon suoraselkäisen kuvan, yksi maksamaton tonni sinne tai tänne.

*näköjään kaverin lähipiirissä, opetuslapsissa ja muissa anti-kloseissa on joitakin joilla on pokkaa puolustella ja selitellä toimintaansa parhain päin
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Johtunee pääasiassa siitä, että kadonnut nimimerkki edusti lähinnä hyväksyttyjä/sallittuja mielipiteitä. Siitä syystä puolustelu.

Vedon voittanut nimimerkki taas edustaa usein ei-hyväksyttyjä/kiellettyjä mielipiteitä. Sen vuoksi palstan "oikeassa olijat" eivät haluaisi tunnustaa tästä nimimerkistä mitään positiivista. Vauvan pelastaminen tulipalosta oli nappiin osunut vertauskuva.

Erinomainen esimerkki kaikenkaikkiaan yhteisön luomasta paineesta kohti yhtä sallittua totuutta.

Olisiko kuitenkin kyse keskustelutyylistä? MustatKortit on keskustelija, joka perustelee asiansa, eikä hyökkää toisen keskustelijan henkilöön. Klose taas edustaa päinvastaista tyyliä, nimittelee ja solvaa vastapuolta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vauvan pelastaminen tulipalosta oli nappiin osunut vertauskuva.
Toki pitää muistaa että jos se olisi homojen adoptoima vauva, niin ei se sitä pelastaisi.
 

julle-jr

Jäsen
No jos Klose on oikeasti pistänyt sen 19 euroa menemään, niin asia muuttuu. Sen verran huonosti on saagaa tullut seurattua, että mihin tämä raha meni?
Hän on käyttänyt aikaa analyysin tekemiseen, kertoimien arviointiin jne. Sitähän vedonlyönti on. Sen saman ajan olisi voinut käyttää muiden kohteiden analysointiin. Lisäksi 19 e pääoma on ollut poissa muiden kohteiden pelaamisesta, pelikassa näet tuskin on ääretön. Hän olisi saanut rahansa, mikäli olisi pelannut tavanomaisen vedonvälittäjänsä kautta. Nyt hän ei välttämättä nähnyt järkeväksi panostaa Trumpiin yhtään enempää muiden välittäjien kautta, olihan riski erittäin suuri.

Jos konsultti tai lakimies tekee sulle viikon töitä, niin voidaan katsoa hänen menettäneen sovitun palkkionsa verran rahaa jos et maksakaan hänen palkkiotaan. Siis vaikka sinänsä hän ei ole sitä rahaa mihinkään pois heittänytkään. Se viikko on kuitenkin menetetty muusta tuottavasta toiminnasta ja siten kyse on ihan konkreettisesta rahan menetyksestä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Johtunee pääasiassa siitä, että kadonnut nimimerkki edusti lähinnä hyväksyttyjä/sallittuja mielipiteitä. Siitä syystä puolustelu.
No jaa, samanlainen olkiukko voidaan rakentaa myös toiseen suuntaan, jos salaliittoja aletaan rakentaa. Ehkä kaiken takana ovatkin matut?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihan varmasti yksi asioista eniten perillä olevista kirjoittajista ikinä tällä palstalla. Mistä tuossa vedossa oli kyse?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ihan varmasti yksi asioista eniten perillä olevista kirjoittajista ikinä tällä palstalla. Mistä tuossa vedossa oli kyse?

Ensin löivät vetoa siitä, tuleeko Trumpista rebuplikaanien presidenttiehdokas. Siihen päälle veto siitä, tuleeko Trumpista presidentti.
 
Selasin tuon aikanaan vetoa lyödessä aiheesta käydyn keskustelun

Tuo keskustelu on kyllä näin jälkikäteen katsellen mainiota viihdettä. Yksi parhaista viesteistä oli nimimerkin @RäpyläRepe kommentti: Varsinkin Trumpin lausunnot ovat siinä määrin viihdettä, että Huffington Post päätti siirtää Trumpin sanomiset pois politiikka-osiosta ja siirtää ne viihde-osioon. Lupaa hyvää noin niinkuin Trumpin uskottavuuden kannalta, vaikka Huffington Post onkin enemmän demokraattilehti, mutta tällaista ei ole tainnut ennen kuitenkaan tapahtua? Vähän vaikea tuollaisen jälkeen on uskottavuutta pitää yllä, sillä Huffington Post on kuitenkin melko suuri media...

Kyseinen Huffington Posthan siis arvioi vaalipäivänä Clintonin voiton todennäköisyydeksi 98 prosenttia. Olisikohan ko. aviisin parempi jatkossa julkaista myös vaaliennusteensa siellä viihdeosiossa?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Maksaisi vaan sen vetonsa suoraselkäisesti pois. Sitä en epäile ollenkaan etteikö ihan oikeasti tuon 30 000 kirjoitetun viestin jälkeen voisi ihan hyvin "eläköityä" palstalta, mutta ei se kuitenkaan ole voinut unohtaa noin merkittävää vetoa jonka on täällä lyönyt. Varsinkin kun Klose taisi muistutella MK:ta kyseisestä vedosta vähän ennen kuin MK katosi?

Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Ja muita latteuksia. Lisäksi olen kyllä aika varma siitä että MK on käynyt täällä palstalla tuon poistumisensa jälkeen, mutta ei ole kirjautunut sisään.
 

Jeffrey

Jäsen
On muuten täysin käsittämätön tuo 30 000 viestin määrä. Itse olen nyt vaikuttanut palstalla noin kaksi vuotta pidempään mitä MK vaikutti. Kasaan on karttunut vasta reilu 5100 viestiä, vaikka paljon on tullut tänne suollettua jos minkämoista sontaa ja ties mistä, siinä sivussa toki varmasti muutama viesti ihan asiaakin.

Samalla tuntuu siltä, että ajoittain täällä on tullut silti liikaa aikaa vietettyä. Tosin minulla palsta on toiminut lähinnä arjen täytteenä, enkä koe jääneeni paitsi mistään tämän palstan takia.

Eli ymmärrän kyllä, mikäli oikeasti on vain tullut aika päästää irti. Se ei toki poista sitä, että ilmeisesti on vedostaan ollut ihan tietoinen vielä ennen poistumistaan, ja epäonnistunut vedonlyönti saattoi vaikuttaa lopulliseen päätökseen? Olisiko MK säästellyt viimeisiään viestejä, tai tehnyt comebäkin mikäli vedon olisi voittanut?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
On muuten täysin käsittämätön tuo 30 000 viestin määrä. Itse olen nyt vaikuttanut palstalla noin kaksi vuotta pidempään mitä MK vaikutti. Kasaan on karttunut vasta reilu 5100 viestiä, vaikka paljon on tullut tänne suollettua jos minkämoista sontaa ja ties mistä, siinä sivussa toki varmasti muutama viesti ihan asiaakin.
Kyllä produktiivinen ihminen tuohon pystyy, ja pystyy siinä ohessa tekemään vielä paljon muutakin. MustatKortit -nimimerkin takana olevaa henkilöä en tunne enkä luultavasti ole koskaan tavannutkaan, mutta päättelen hänet sekä hyvin monilahjakkaaksi että ahkeraksi kaveriksi. Tämän havainnon saattoi tehdä helposti vain lukemalla hänen sisältöjään, ja myös nopeita hyvää sisältöä tarjonneita vastauksia ihan livetilanteessa tapahtuneissa postaustenvaihdoissa. Hänen kyvyistään ja osaamisestaan on palstahistoriassa paljon näyttöä, eikä häntä analysoidakseen tarvitse tukeutua vain siihen, mitä hän itse on väittänyt esim. opiskelleensa, tehneensä ja osaavansa.

MK otti täällä osaa keskusteluun hyvin laaja-alaisesti. Hän ei ollut kaltaiseni enimmäkseen vapaan puolella itseään toteuttava nimimerkki, vaan MK kirjoitti paljon jääkiekosta ja muustakin urheilusta. Toki erityisesti vapaan ketjuissa hän esitti vahvaa panostusta monta vuotta, ja muutamilla osa-alueilla hänellä oli tarjota selkeästi ammattilaistason tietämystä ja analysointitaitoa. Kuten tiedämme, niin viisaskin meni joskus vipuun, mutta yksittäiset virhearviot eivät millään lailla pyyhi pois hänen todellisiksi osoitettuja vahvuuksiaan. Tämä koskien yhtä lailla MK:n tietopohjaa kuin hänen keskustelukykyjään.

Minun silmissäni MustatKortit on joka tapauksessa palstahistorian hienoimpia kirjoittajia. Hän oli korkealaatuista keskustelukulttuuria edistävä nimimerkki, joka kohteli kanssakirjoittajia fiksusti ja kunnioituksella. Tunteet ajoivat hänellä erittäin harvoin asioiden edelle. MustatKortit pystyi kunnioitettavan hyvin olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin ja olemaan suuttumatta silloinkaan, kun hän ajautui keskustelemaan jankkaavien diletanttien kanssa. Hienoja ominaisuuksia, joista useimmat meistä voisivat ottaa mallia.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eikö olisi mahdollista, että Klossukka menisi poliisille ja kertoisi tilanteensa? Eli veto tehty ja yhteiset ehdot vedolle sovittu, mutta maksu laiminlyöty?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikö olisi mahdollista, että Klossukka menisi poliisille ja kertoisi tilanteensa? Eli veto tehty ja yhteiset ehdot vedolle sovittu, mutta maksu laiminlyöty?
Ei olisi, koska yksityishenkilöiden väliset vedonlyönnit taitaa olla laittomia vedonlyöntejä.
 
Eikö olisi mahdollista, että Klossukka menisi poliisille ja kertoisi tilanteensa?

Ei olisi, koska yksityishenkilöiden väliset vedonlyönnit taitaa olla laittomia vedonlyöntejä.

Kyllä, kyseessä on laiton veto. Eihän se toki Klosea estä poliisin juttusille menemästä, jos siltä tuntuu.

Löitkö työpaikalla vetoa EM-futiksesta? Voit syyllistyä rikokseen

Poliisihallituksen arpajaishallintopäällikkö Saaramia Varvion mukaan kolmen asian tulee täyttyä, jotta työpaikan kisaveikkauksessa olisi kyse arpajaislain vastaisesta rahapelistä.

- Ensinnäkin pelissä pitää olla osallistumismaksu, veikkaaminen ei ole siis ilmaista touhua. Veikkauksen on perustuttava myös arvaukseen eli sattumaan. Lisäksi kyseessä on oltava rahavoitto. Jos nämä täyttyvät, kyse on rahapelien toimeenpanemisesta, Varvio selittää.

Työpaikalla järjestetyssä veikkauksessa arpajaislakia rikotaan siksi, että rahapelejä saavat yksinoikeudella toimeenpanna vain tietyt toimijat. Ne ovat Veikkaus Oy, Raha-automaattiyhdistys RAY ja Fintoto Oy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös