Tänään oli puikoissa uusi kuuluttaja, joka käsittääkseni on tehnyt samaa hommaa Bluesin kotipeleissä aikanaan. Jo silloin kiinnitin huomiota tuohon, että onpas rauhallinen ja hyvä hommassaan. Ääni sopii kuin nenä päähän juurikin kyseiseen työhön ja osaa hehkuttaa esimerkiksi maalin tullessa pelaajan nimeä miellyttävällä tavalla. Ainut vain, että itse miellän kyseisen äänen juurikin espoolaiseen kiekkoiluun.
Jatkoon minusta vaikka ei tuossa vanhassa kulluttajassakaan mitään vikaa ole. Molemmat ammattimiehiä. Vai oliko tämänpäiväinen kuuluttaja vain tuurausreissulla?
Aki Eurola on miehen nimi ja tosiaan teki pitkän päivätyön Espoossa toimien kuuluttajana muistaakseni yhtä (viimeistä) kautta lukuunottamatta alusta asti Blues-nimellä toimineen seuran aikana. Lisäksi hän on toiminut useasti maajoukkueiden ottelutapahtumissa kuuluttajana ja varmasti sitä kautta olemus on kehittynyt entisestään. Mielestäni yksi parhaista kuuluttajista ikinä, mutta mielipiteeni on suht puolueellinen. Oli varmasti vain keikkahommissa, kun työ taisi jäädä yhteen peliin. Tekee käsittääkseni freelancerina hommia muuallakin, kuten Unitedin otteluissa.
Mitä tulee ottelutapahtumaan, itse olen kokenut sen hyväksi. Ainakin paljon paremmaksi kuin Espossa oli koskaan. Meillä kokeiltiin katsomojuontajaa muistaakseni parin kauden aikana ja se ei toiminut läheskään niin hyvin kuin Jokereilla. Itse en löydä oikeastaan muuta kritisoitavaa Jokereiden ottelutapahtumasta, kuin että musavalinnat voisivat olla paremmat ja ehkä erätauoilla voisi olla jotain aktiviteettiä kaukalossa. Siis muuta kuin tanssityttöjen suht simppeli esitys. Joku palkintokisa tms. Englanniksi tehtävät kuulutukset, katsomojuontajan jutut, mainokset jne ovat minulle täysin sivuseikkoja, joiden myötä en menetä hermojani. Alkushow (siis se "me haluamme olla KHL:n paras joukkue" jne.) on ihan ookoo, joskin pidemmän päälle toisto alkaa pikkasen tympimään. Läpsyttimet ovat myös minulle kirosana, mutta ymmärrän niiden idean. Harva esim. sivukatsomoissa taputtaisi käsiään yhteeen, jos läpsyttimet poistettaisiin. Tämä on valitettava tosiasia. Se vaan välillä huvittaa, että läpsytintä jaksataan hakata tasan sen jumputusmusan ajan pelikatkolla ja sitten kun peli käynnistyy, läpsyttäminen päättyy kuin seinään. Pelaajaesittely oli hieno, varsinkin ensimmäinen biisi osui kuin nenä päähän yhdessä Lajusen esittelyn kanssa ;)