KHL:n lumo hiipui – katsojakadosta kärsivä Jokerit kokeilee uusia koukkuja - Talouselämä
"Me emme voi syöttää yleisölle samaa puuroa koko ajan. Elämystä on koko ajan parannettava. Täytyy olla puheenaiheita tarjolla", Ruohonen sanoo.
On se hienoa että jotain elämyksellisyyteen viittaavaa lauotaan verbaalisesti.
Itse kun tulin hallille täysin "pystymetsästä" muutama vuosi sitten oli kokemuksia amatööriurheilun seuraamisesta useilta vuosilta.Tapahtumat järkättiin talkoilla , yleisö viihtyi ja eläimyksellisyys alkoi siitä kun astui portista sisään ja päättyi pelin jälkeisiin suosionosoituksiin.
Muutaman Jokerit kauden aikana olen tullut tulokseen ettei ammattilaisten luoma show yllä kokemieni amatööripelien tasolle, nyt on kyse koko illan show- tunnelmasta eikä itse pelistä.
Kun matsiin menee siellä on aina samat kuviot, haastattelut sisällöltään samanlaisia ja esim. hallin valot kun näkee "100" kertaa niin ne on jo nähty. Ennen matsia , jopa matsien aikana ja erätauoilla show tarkoittaa KOVAÄÄNISIÄ MAINOKSIA! Erätauot on täysin kuolleita, niin ei pitäisi olla katsojan kannalta.Toimintaa tulee olla alusta loppuun.
Pääasia on itse peli mutta jos mökkiin ahtautuu 10000 katsojaa niin kyllä silloin pitäisi oheistoiminnan säväyttää enempi vähempi maksavaa katsojaa, kaljupää tietovisailee kyselemällä Lindin keskinimeä Ruotsin eläkeristeily palkinnolla, just.
Suuntaa antavia ehdotuksia pelien piristämiseksi :
Ennen matsia voitaisiin julkisesti haastatella esim. paikalle eksyneitä julkkiksia huumorilinjalla, haastatella yleisöä tai tanssityttöjä, tai jotakin tahoa ...
Välituneille "erätauot" rankkarikilpailu yleisölle (palkinnoksi se eläkeristeily), tai tarkkuuslaukauskilpailu. Viiden minuutin Stand up esitys joko ammattilaisen suorittamana tai amatöörin.Voitaisiin valita matsin äänekkäin katsomo, voittajille kunniaa ja tuplatanssitytöt viimeiselle kympille.Nasse setä voitaisiin lahjoa tulemaan yhteen peliin, Petelius laulamaan maamme ja vetämään komiikat erätauoille. Ville Haapasalo käy matseissa, laitetaan Ville selostaa koko matsi tai erä (Suomeksi ja Venäjäksi :)
Mä voin jatkaa listaa jos yleisö niin haluaa..