Onko täällä lääkäriä?

  • 780 484
  • 2 654

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Vasemman puoleiset lonkka ja polvi viime aikoina oireilleet sen verran, että pitäisi jollekin pätevälle ammattilaiselle päästä asiaa tutkituttamaan. Työfyssarilla tämän jutun kanssa käynyt ensimmäisen kerran vuosi sitten, viimeksi viime viikolla. Arvio oli, että nilkka olisi aavistuksen väärässä asennossa ja se voisi johtua siitä.
Joo, miksipä ei. Jostain syystä fyssari sivuutti kertomani tilanteet, mistä kaikki on voineet saada alkunsa: polvessa jotain rusahti 2009 kiekkotreeneissä, samoin kuin lonkassa tuntui joku napsahdus 2019. Eivät kuitenkaan ole sen jälkeen kummemmin oireilleet, välillä jotain eri tilanteissa. Lonkkaa en käynyt näyttämässä kenellekään ennen työfyssaria, polvea kävin aikanaan kunnallisessa ja siellä sanottiin "polvessa varmaan olevan nivelpussin tulehdus, kyllä se siitä kylmällä paranee".

Eli siis: kun työterveyden kautta nämä ei tunnu etenevän, niin ajatuksena olisi omasta kukkarosta maksaa tutkimukset. Paikallisella yksityisellä saisi 20min ajan (urheilu)ortopedian ja traumatologian lääkärille. Olettaisin tällaisen olevan pätevä antamaan arvion oireista, vai kannattaako suunnata jollekin toiselle ammattilaiselle?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Olen nyt reilun vuoden verran ravannut lääkäreillä outojen oireiden takia. Kaikki alkoi viime vuoden alkupuolella, kun tunsin kipua/paineen tuntua oikealla ylävatsassa. Labroissa maksa-arvot oli koholla yli sadassa ja sokeriarvot ylitti diabetes rajan, mutta diagnoosia en diabeteksesta saanut koska toistamiseen en onnistunut raja-arvoja ylittämään. Ultrassa tutkittiin munuaiskivien mahdollisuus ja paksusuolikin tähystettiin, mutta eipä sieltä mitään löytynyt. Kivut yllättäen loppuivat ilman mitään hoitoja tai toiminnallisia muutoksia kesällä ja tutkimuksiakaan ei enää suuremmin jatkettu.

Pari viikoa sitten kivut alkoi taas ja nyt kipu on huomattavasti pahempi estäen pääosin työnteon. Nyt on kainalokin kipeä ja säteilee koko käden alueelle. Oikeastaan koko oikeassa puolessa kroppaa on säteilevää kipua. Painopisteet oikea ylävatsa, oikea yläselkä ja kainalo. Labroissa taas käyty, mutta arvot olivat erinomaiset lääkärin mukaan. Maksa-arvotkin enää lievästi koholla ja sokerikin oli hyvissä raja-arvoissa, joten elämäntapa remontti on selkeästi tuottanut tulosta. Buranoista ei ole apua ja relaxanttejakin koitin, jos olisi lihasperäistä mutta ei. Turhauttavaa ja stressaavaa, kun ei löydy syytä mutta kivut ovat jatkuvasti mukana. Eri lääkäreilläkään ei nyt tunnu löytyvän lankaa mistä etsiä. Itse pohtisin voisiko olla esim. välilevyn pullistumaa? Olisiko tällaiset oireet mahdollisia?
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
@Flyingbird todettakoon nyt sitten heti alkuun, että en ole missään suhteessa terveydenhuollon ammattilainen. Mutta jos kipu ja paineen tunne siis pääsääntöisesti on ylävatsalla, niin eikö mahaa ole tähystetty yläkautta lainkaan kerran kuitenkin paksusuoli on tähystetty?

Esimerkiksi refluksi voi oireilla hyvin monella tapaa, joskin kuvailemasi toispuoleisuus ei siihen ehkä sovi. Ja jos närästystä tmv. ei ole mutta näin maallikkona ajattelisin, että tähystyksellä saisi poissuljettua erinäisiä asioita.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
@Flyingbird todettakoon nyt sitten heti alkuun, että en ole missään suhteessa terveydenhuollon ammattilainen. Mutta jos kipu ja paineen tunne siis pääsääntöisesti on ylävatsalla, niin eikö mahaa ole tähystetty yläkautta lainkaan kerran kuitenkin paksusuoli on tähystetty?

Esimerkiksi refluksi voi oireilla hyvin monella tapaa, joskin kuvailemasi toispuoleisuus ei siihen ehkä sovi. Ja jos närästystä tmv. ei ole mutta näin maallikkona ajattelisin, että tähystyksellä saisi poissuljettua erinäisiä asioita.
En edes muista kuinka monella lääkärillä on näitä vaivoja jo käyty läpi. Nopeasti laskien ainakin viidellä. Eivät ole nähneet sitä ainakaan vielä tarpeelliseksi syystä tai toisesta. Viimeisin määräsi mut fyssarille. Toivottavasti auttaisi, mutta ei itsestä tunnu vian olevan lihasjumeissa. Ei ainakaan mitään helpotusta tuo Buranat ja relaxantit. Kun kysyn kovempia kipulääkkeitä, niin eivät voi antaa ilman diagnoosia tai sitten en pysty niiden kanssa töitä tekemään. Loppuviikko sairaslomalla. Onneksi on nätti keli ulkoilla muksun kanssa, kun sisällä sohvalla istuessa meinaa hajota pää. Eilen töissä ollessa menin päällikön koppiin tunniksi istumaan ja rauhoittumaan, kun stressi ja kivut jäytää. Toinen vaihtoehto olisi, että olisin mennyt pihalle niin paljon huutamaan kuin keuhkoista lähtee. Kamomillateetä tarjosi. Luojan kiitos että on minuun luottavat esimiehet tässä tilanteessa, muuten voisi oikeasti olla tarvetta kallonkutistajalle.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pe 3.3. kävin lääkärissä näyttämässä vasenta kantapäätäni joka on kipeytynyt salibandytreeneissä. No plantaarifaskiitti sieltä löytyi. Kuulemma parissa viikossa pitäisi loppua kun antaa lepoa sille. Yihuomenna on kaksi viikkoa kulunut lääkärillä käynnistä ja on tämä kipu lievittynyt, mutta ei tällä kunnolla vielä edes kävellä, saati sitten salibandyä treenata. Olisiko palstatovereilla vinkkejä miten tätä kipua voisi lieventää? Jalkaan kokeilin viime viikolla urheiluteippausta, ei ole auttanut tässä viikon aikana. Kylmää olen kokeillut, ei ole auttanut. Golf-pallolla olen jalkapohjaa hieronut, ei ole auttanut. Mitä muuta voisi kokeilla?
 

Veijari

Jäsen
@Tinke-80
Tuttu vaiva minullekin.
Et kertonut, oletko syönyt tulehduskipulääkettä kuten Buranaa?
Pitkäaikaista rasitusta, kuten seisomista tulisi välttää jos mahdollista, ei ainoastaan liikuntaa tai urheilua.
Jalkapohjan venyttely auttaa ja on tuohon sellaisia yösukkia, joka venyttää jalkapohjaa/kantapäätä nukkuessa.
Itse löysin apteekista sellaiset kenkään kantapään alle laitettavia pehmennys tyynyjä. Itse käytän noita jatkuvasti nimenomaan sählyssä plantaarifaskiittia estääkseni.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Flyingbird itselläni oli vähän vastaavia juttuja, toki eivät estäneet varsinaisesti mitään. Kävin kanssa verikokeissa,kusitesteissä, perseen kaivelussa myös, mutta ei tähystetty.

Itselläni siis kipua oli kylkiluissa, ylävatsa tuntui kireältä, kipu meni kylkeä pitkin kainaloon ja sieltä sormiin asti. Oikeastaan aika usein kivut alkoivat jalasta ja nousivat ikään kuin päivän kuluessa ylöspäin. Persettä ronklattiin, koska vatsa oli myös aika vaihtelevasti sekaisin. Myös närästystä oli ajoittain.

Labrat oli kaikki ok ja ulostenäytteet myös.

Lopulta vaivat olivat ilmeisesti vain jumeja. Olen kenossa myös hieman vasemmalle, jossa valtaosa oireista esiintyi. Aloin hieman pistämään itseäni parempaan kuntoon ja venyttelemään, tuolloin säryt hävisivät pikkuhiljaa kuukausien aikana . Vetelin myös Buranaa kuurina.

Vieläkin joskus tuntuu pientä polttelua varsinkin jaloissa, mutta kovin pientä se on jatkuvaan leposärkyyn.

En toki tiedä koko kyseessä samantapaista oireilua vai jotain muuta.
Ongelma on myös se, ettei lääkäreistä ole oikein koskaan apua tuollaisissa hommissa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Tinke-80
Tuttu vaiva minullekin.
Et kertonut, oletko syönyt tulehduskipulääkettä kuten Buranaa?
Pitkäaikaista rasitusta, kuten seisomista tulisi välttää jos mahdollista, ei ainoastaan liikuntaa tai urheilua.
Jalkapohjan venyttely auttaa ja on tuohon sellaisia yösukkia, joka venyttää jalkapohjaa/kantapäätä nukkuessa.
Itse löysin apteekista sellaiset kenkään kantapään alle laitettavia pehmennys tyynyjä. Itse käytän noita jatkuvasti nimenomaan sählyssä plantaarifaskiittia estääkseni.

Buranaa en voi syödä joten panadolia olen ottanut. Kengissä olen käyttänyt silikonipohjallisia lääkärissä käynnin jälkeen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Buranaa en voi syödä joten panadolia olen ottanut. Kengissä olen käyttänyt silikonipohjallisia lääkärissä käynnin jälkeen.

Panadol, tai tarkemmin se vaikuttava aine parasetamoli ei poista tulehdusta, joten sillä ei ole tuossa tarvittavaa parantavaa vaikutusta. Kipuun se kyllä auttaa. Jos et voi ibuprofeenia syödä, selvitä onko joku muu tulehduskipulääke, jota voisit käyttää.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Panadol, tai tarkemmin se vaikuttava aine parasetamoli ei poista tulehdusta, joten sillä ei ole tuossa tarvittavaa parantavaa vaikutusta. Kipuun se kyllä auttaa. Jos et voi ibuprofeenia syödä, selvitä onko joku muu tulehduskipulääke, jota voisit käyttää.

Piti tarkistaa niin mitään tulehduskipulääkettä en saa ottaa. Vatsa ei kestä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alaselkä vasemmalta puolelta mulla krampannut viime aikoina, yleensä lätkän, salibandyn tms. jälkeen seuraavana aamuna selkä ollut jotenkin jäykkä ja kiristävä tunne selässä.

Viime viikolla työterveydessä otettiin magneettikuva ja lonkasta röntgen ja kaikki (välilevyt ym.) kunnossa.

Sain lähetteen OMT-fysioterapeutille ja tänään tuolla käynnillä fyssari oli varmaankin hurahtanut faskiamanipulaatioon.

Paineli selästä ja lonkasta pari minuuttia muutamasta kohdasta ja sen mielestä juttu oli sen mielestä nyt sitten kunnossa.

Tuosta siis muutama tunti niin jotenkin vaikea sanoa mikä fiilis. Vähän oli sellainen fiilis, että mikä vitun piilokamera tämä juttu nyt oikein on?!?!?

Onko muilla tuosta faskiamanipulaatiosta kokemusta? Oliko apua? Täyttä huu-haa-ta vai millä fiiliksillä?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kummallista. Eilen alkuillasta iski lenkiltä tullessa hurjat vilunväristykset ja samalla rupesi nostamaan lämpöä ihan selvästi. En mitannut, mutta veikkaan että jossain 38 asteen paikkeilla oli. Lihasjomotusta oli myös hieman.

Yöllä olin sitten hikoillut lakanat ihan kauttaaltaan märiksi, ja heräsin jossain vaiheessa yöllä päänsärkyyn, johon kävin ottamassa buranan.

Ajattelin tietysti, että flunssahan se siinä, ja sitä nyt sitten muutama päivä sairastetaan. Noh, tänään ei ole kuitenkaan ollut mistään oireista mitään tietoa, ja mulla on ihan normaali olo. Todella erikoista.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Tuosta siis muutama tunti niin jotenkin vaikea sanoa mikä fiilis. Vähän oli sellainen fiilis, että mikä vitun piilokamera tämä juttu nyt oikein on?!?!?

Onko muilla tuosta faskiamanipulaatiosta kokemusta? Oliko apua? Täyttä huu-haa-ta vai millä fiiliksillä?
Tiedän tuon piilokamera-tunteen faskiakäsittelyn jälkeen kun käsittelyssä vähän hiveltiin ja tökittiin. On mulla toki myös kokemusta hyvin kivuliaasta faskiahoidosta.

Mutta mulle toi toimii. Saan nykyään itse laukaistua monesti alaselän jumit käsittelemällä vatsapuolen faskiat. Ihan kummallinen juttu, mutta itellä tää toimii. Uskon myös että tuosta ei ole kaikille apua ja mitä olen tuohon tekniikkaan perehtyneiltä fyssareilta kuullut, niin kaikkia hoitoa tarjoavat eivät välttämättä tunne lihaskalvojen verkostoa kovin hyvin ja siksi hoito voi olla tehotonta.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Yhyy. Eilen treeneissä (bjj) kyynärpäästä rusahdus, yliojennus ja kohtuullinen kipu. Sormet turtana hetken aikaa, palautui kuitenkin.

Nyt kyynärpäässä taivutteluarkuutta (kipua, paineentunnetta) ääriasennossa, ei suoristu ihan kokonaan, mutta paljoakaan ei vajaaksi jää. Ei varsinaista särkyä muuten. Lepo, Buranaa ja pientä jumppaa vai lääkärille? Kärsii nostella esineitä, mutta esimerkiksi perseen pyyhkiminen on suhteellisen kivuliasta (kyynärpäähän). Ugh, ärsyttää.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
@Jonisti Täysin samassa tilanteessa ja täysin sama homma tapahtui itsellenikin, vaikka olin varma, että vanhana flaidaajana ja hauiskäännön taitajana selviän bjj mustan vyön käsilukon suht napakasta otteesta, mutta ei vaan onnistunut ja samanlainen pamaus/rusahdus kuului täältäkin.
EN mennyt lääkäriin ja nyt ollut ajoittaisia kipuja monta kuukautta varsinkin kovemman rasituksen jälkeen, joten suosittelen, että käy näyttämässä ainakin jollekin sisarhento valkoiselle.
 

Jeffrey

Jäsen
Yhyy. Eilen treeneissä (bjj) kyynärpäästä rusahdus, yliojennus ja kohtuullinen kipu. Sormet turtana hetken aikaa, palautui kuitenkin.

Nyt kyynärpäässä taivutteluarkuutta (kipua, paineentunnetta) ääriasennossa, ei suoristu ihan kokonaan, mutta paljoakaan ei vajaaksi jää. Ei varsinaista särkyä muuten. Lepo, Buranaa ja pientä jumppaa vai lääkärille? Kärsii nostella esineitä, mutta esimerkiksi perseen pyyhkiminen on suhteellisen kivuliasta (kyynärpäähän). Ugh, ärsyttää.

Silloin ennen vanhaan nuorena poikana urheillessa kyynärpään yliojennuksen yhteydessä tuli pieni luunmurtuma kyynärpäähän. Eli siis käytännössä se luunpalanen johon nivelsiteet kiinnittyivät repesi väännön voimasta osin irti. Tämä periaatteessa sopisi mahdollisuudeksi kuvioon tapaturman ja oireiden kanssa. Tuolloin tosin minulle tuli luunmurtumille tyypillinen lievä pahoinvointi joksikin aikaa tapaturman jälkeen.

Olisikohan itsellä ollut käsi kuutisen viikkoa kipsissä ja kyynärpää ei tuon vamman jälkeen ole enää ihan suoraksi mennyt ja käden liikeradat olivat hyvin pitkään hyvin eri kuin mitä toisella kädellä toimiessa.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Silloin ennen vanhaan nuorena poikana urheillessa kyynärpään yliojennuksen yhteydessä tuli pieni luunmurtuma kyynärpäähän. Eli siis käytännössä se luunpalanen johon nivelsiteet kiinnittyivät repesi väännön voimasta osin irti. Tämä periaatteessa sopisi mahdollisuudeksi kuvioon tapaturman ja oireiden kanssa. Tuolloin tosin minulle tuli luunmurtumille tyypillinen lievä pahoinvointi joksikin aikaa tapaturman jälkeen.

Olisikohan itsellä ollut käsi kuutisen viikkoa kipsissä ja kyynärpää ei tuon vamman jälkeen ole enää ihan suoraksi mennyt ja käden liikeradat olivat hyvin pitkään hyvin eri kuin mitä toisella kädellä toimiessa.
Joo tätä mietin itsekkin. Pitänee huomenna hakeutua johonkin vastaanotolle. Kiitos ja tsemppiä veli (miesoletettu) @Le Banner - nujuamista ei passaa lopettaa tällaisiin lastentauteihin ;) Tietää ensi kerralla olla antamatta tilaa moiselle käsilukolle.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Luoja mikä 24h takana. Iski eilen aivan järkyttävän kova vesiripuli. Kaikki tuli vuorokauden aikana suoraan läpi. Painoa lähti vuorokaudessa pois 6,2kg. Tänään sairaalassa saamassa pikkaisen nestettä takaisin kehoon. Nyt pitää kotona vielä jatkaa nesteytystä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Luoja mikä 24h takana. Iski eilen aivan järkyttävän kova vesiripuli. Kaikki tuli vuorokauden aikana suoraan läpi. Painoa lähti vuorokaudessa pois 6,2kg. Tänään sairaalassa saamassa pikkaisen nestettä takaisin kehoon. Nyt pitää kotona vielä jatkaa nesteytystä.
Huh. Oletko hengissä?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Torstaina pelästyin illalla. Olin ruokaostoksilla, kun rintaa alkoi puristaa. En ole moista ennen kokenut. Kipu tuntui pahenevan vähitellen, mutta ei se sietämätöntä suorastaan ollut. Hengittää en uskaltanut ihan täysillä.

Kotona jaksoin laittaa kamat jääkaappiin ja pakastimeen, mutta sitten oli pakko mennä lepäämään. Levossa kipu hellitti. Nousin noin puolen tunnin kuluttua ylös, jolloin puristus palasi. Varasin perjantaiksi lääkärin.

Perjantaina aamulla olo oli ihan hyvä. Lääkäri passitti sydänfilmiin ja muutamiin labroihin. Äkkiseltään kaikki näytti hyvältä. Viimeiset koetulokset saan tiistaina.

Olen suht hyvässä kunnossa uskoakseni. Fillaroin töihin. Talvella hiihdän, kesällä juoksen. Eikä ikinä ole mitään tällaista ollut.

Töissä on ollut tavallista stressaavampi parin kuukauden jakso, joka tavallaan sai päätepisteensä juuri viime torstaina. Tiedä sitten olisiko tuo liittynyt asiaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Schwein hyvähän nuo on käydä aina tarkistuttamassa ja toivotaan ettei ole mitään pahempaa.
Joo, näin ajattelin itsekin.

Lääkäri antoi luvan elää normaalisti (toivottavasti ei ollut Ison Mösjöön omalääkäri), joten ajattelin käydä juoksemassa lenkin.

Jos ei minusta enää kuulu, toivotan hyvää vappua kaikille. Rakastan teitä kaikkia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Torstaina pelästyin illalla. Olin ruokaostoksilla, kun rintaa alkoi puristaa. En ole moista ennen kokenut. Kipu tuntui pahenevan vähitellen, mutta ei se sietämätöntä suorastaan ollut. Hengittää en uskaltanut ihan täysillä.

Kotona jaksoin laittaa kamat jääkaappiin ja pakastimeen, mutta sitten oli pakko mennä lepäämään. Levossa kipu hellitti. Nousin noin puolen tunnin kuluttua ylös, jolloin puristus palasi. Varasin perjantaiksi lääkärin.

Perjantaina aamulla olo oli ihan hyvä. Lääkäri passitti sydänfilmiin ja muutamiin labroihin. Äkkiseltään kaikki näytti hyvältä. Viimeiset koetulokset saan tiistaina.

Olen suht hyvässä kunnossa uskoakseni. Fillaroin töihin. Talvella hiihdän, kesällä juoksen. Eikä ikinä ole mitään tällaista ollut.

Töissä on ollut tavallista stressaavampi parin kuukauden jakso, joka tavallaan sai päätepisteensä juuri viime torstaina. Tiedä sitten olisiko tuo liittynyt asiaan.

Isälläni oli joskus viisikymppisenä hieman tuon kaltainen tilanne. Alkuun lievä kipu selässä, sitten hetken kuluttua puristava tunne rintakehällä. Melko tyypillinen infarktin oire siis. No ei muuta kuin päivystykseen ja sydänfilmiin.

Kaikki oli kunnossa. Lääkäri epäili, että kivun olisi aiheuttanut hetkellisesti virheasentoon mennyt selkänikama. Oireet ovat kuulemma tyypilliset. Mutta niin ne sopivat infarktiinkin, joten lääkäri on ainoa oikea osoite tuossa kohtaa, kuten onneksi teitkin.

Tuosta selvittiin säikähdyksellä ja isäukko lähenee nyt jo kahdeksaakymmentä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Torstaina pelästyin illalla. Olin ruokaostoksilla, kun rintaa alkoi puristaa. En ole moista ennen kokenut. Kipu tuntui pahenevan vähitellen, mutta ei se sietämätöntä suorastaan ollut. Hengittää en uskaltanut ihan täysillä.

Kotona jaksoin laittaa kamat jääkaappiin ja pakastimeen, mutta sitten oli pakko mennä lepäämään. Levossa kipu hellitti. Nousin noin puolen tunnin kuluttua ylös, jolloin puristus palasi. Varasin perjantaiksi lääkärin.

Perjantaina aamulla olo oli ihan hyvä. Lääkäri passitti sydänfilmiin ja muutamiin labroihin. Äkkiseltään kaikki näytti hyvältä. Viimeiset koetulokset saan tiistaina.

Olen suht hyvässä kunnossa uskoakseni. Fillaroin töihin. Talvella hiihdän, kesällä juoksen. Eikä ikinä ole mitään tällaista ollut.

Töissä on ollut tavallista stressaavampi parin kuukauden jakso, joka tavallaan sai päätepisteensä juuri viime torstaina. Tiedä sitten olisiko tuo liittynyt asiaan.

Itselläkin pahat nikamajuntturat voi viedä siihen, että säikähtää sydäntään. On vaan niska ja rinnan alue niin jumissa, ettei happikaan kulje normaalisti. Nämä pahimpia kyllä stressin aikaan, kun ei muista rentouttaa paikkoja tarpeeksi.

Toisena puolena mainitsen, ettei miesystävänikään sydänvaivaan riittänyt nopea ekg, vaan rasituskokeissa näkyi ne häiriöt.

Tsemppini nyt varuiksi.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitokset tsempeistä, @UnenNukkuja @Sistis ja @Creed Bratton

Hengissä ollaan myös lenkin jälkeen. Ei tuntunut sydämen tienoilla mitään poikkeavaa.

Jalat vaan eivät meinaa sopeutua tähän hiihtokauden jälkeiseen juoksukauteen. Polvet ja polvitaipeet tuntuu rasittuneilta. Mutta happi kyllä kulkee. Tämä viimeinen kappale lienee jo enemmän lenkkeilyketjun asiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös