HakametsänHaamu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Eikös tuossa nyt aika selkeesti kuulosta tupakoijien ammattitaudista, eli keuhkoahtaumataudista? Luultavasti happisaturaatio hieman pudonnut, joka tuottaa tunnetta ettei happea saisi tarpeeksi.
Nokkonen, pinaatti, chlorella, spirulina… mitä näitä nyt on.Sienet esimerkiksi. Niihin tuppaa kertymään kaikki mukava roska maailmasta niin kai siellä rautaakin on. Toki joku vegaani varmaan tietää tarkemmin.
Tämäkään ei olisi kyllä mikään yllätys kun tulee kuitenkin aika paljon istuskeltua eikä se ryhtikään välttämättä aina ole paras mahdollinen... Hierojalla voisi tietysti käydä eikä varmaan olisi edes pahitteeksi kun koskaan en ole ammattihierojalla käynyt.Jos täällä nyt lääkärissä käynnin sijaan suositaan arvailua niin voiko yläkropan lihakset olla todella jumissa ja auttaisiko hieronta/osteopatia näihin @Optimum in vaivoihin? Vielä jos yhdistät säännöllisen liikunnan (reipas kävely tms) siihen niin ehkä voisi auttaa.
Nokkonen, pinaatti, chlorella, spirulina… mitä näitä nyt on.
Tämäkään ei olisi kyllä mikään yllätys kun tulee kuitenkin aika paljon istuskeltua eikä se ryhtikään välttämättä aina ole paras mahdollinen... Hierojalla voisi tietysti käydä eikä varmaan olisi edes pahitteeksi kun koskaan en ole ammattihierojalla käynyt.
Mulla on hengitysvaikeuksia ollut nyt sen kolmisen vuotta ja yrittänyt etsiä vastauksia kaikkialta paitsi tietenkään lääkärissä en ole mennyt käymään. Jos nyt yritän selittää tämän vaivan mahdollisimman yksinkertaisesti niin mun on välillä todella vaikeaa saada hengitettyä syvään ja täytyy tehdä tekohaukotuksia jotta saa sen hyvän tunteen että se ilma kulkee loppuun asti ja saa keuhkot täyteen. Hengitän kuitenkin normaaliin tahtiin ja kyllä sitä ilmaa kulkee koska hengissä ollaan mutta se tunne että keuhkot eivät pääse tarpeeksi laajenemaan on välillä todella ahdistavaa ja tuntuu että koko keskivartalo olisi painunut kasaan ja välillä on rintalasta sekä vatsan lihakset jännittyneet.
Myönnän ihan suoraan että liikun aivan liian vähän ja istumista tulee myöskin ihan liikaa eikä ryhti aina ole paras jos koneella jotain tekee. Tupakkaa olen polttanut noin 15 vuotta ja ylipainoa on myös jonkin verran.
Mä oon vasta vajaa nelikymppinen ja oli samanlainen oire tossa pari vuotta sitten. Tuli tosin intensiivisen parin viikon patikoinnin jälkeen ja mulla on muutenkin noi isovarpaan luut aivan viturallaan. Mutta aivan käsittämätön kipu, joka ei särkylääkkeillä juuri hellittänyt ja testeissä sitten ilmeni kihtiepäily. Sain siihen lääkkeet, mutta ei auttanut yhtään ja menin uudestaan lekurille, joka katsoi arvot uusiksi ja uraattiarvot oli normirajoissa - myös silloin ekalla kerralla - mutta tulehdusarvot aivan katossa. Tulehduskipulääkkeillä vaiva hellittikin, eikä ole sittemmin toistunut. Vähän ihmettelin sitä kihtiepäilyä, kun tosiaan ne arvot olivat normit, mutta mikäpä minä olen lääkäriä kyseenalaistamaan.Tämähän mukavaa, reiluna nelikymppisenä (tähän Fingerpori) mulla ilmeisesti on kihti, tai ainakin sen kaltaisia oireita. Sukurasitetta on kyllä. Kun oireet kävi tosi pahaksi noin kuukausi sitten niin sain työterveydestä viikon lääkekuurin joka teki kyllä ihmeitä, sittemmin olen yrittänyt ruokavaliolla pitää hommaa hanskassa.
Virallista diagnoosia en ole vielä saanut ja menen toki tutkimuksiin jos äityy kipu taas sietämättömäksi, mutta kysymys kuuluu: jos on sellaista pientä oireilua (oikea pottuvarvas itsellä suurin syypää toistaiseksi), niin onko hyötyä/haittaa yrittää hieroa/venyttää niveliä takaisin normitilaan? Jotenkin refleksinä sitä tulee tehtyä, mutta ehkä ei kannattaisi.
Juuri näin, ei pitäisi ulkomuistista koittaa höpötellä. Kiitos ja korjataan!@hablaa sen verran tulen tähän väliin pätemään, että @disco-stu tarkoittaa varmastikin uraattiarvoja. Diureetit on nesteenpoistolääkkeitä.
Lääkäri pikkaisen katsoi luomea ja sanoi että 2 vaihtoehtoaTänään pitää lähteä lääkärille näyttää yhtä luomea. Puoliso on asiasta jo huomautellut muutaman kerran. Että tuo luomi oli syytä käydä näyttää tohtorilla. Eilen soitin lääkärille niin sanoi että tule ihmeessä tänään näyttää.
Lääkäri pikkaisen katsoi luomea ja sanoi että 2 vaihtoehtoa
A leikataan koko luomi pois. Tästä jäisi ikävä arpi rintaan.
B leikataan pieni pala pois. Lähetään se patologille tutkittavaksi ja mennään sen mukaan.
Vaihtoehto B vei voiton.
Bruksismiin apua? Joka päivä särkee päätä, hammaskiskot myös löytyy ja niitä käytetään.
Osahan käy botuliinipistoksissa n. 6kk välein, pitänee varmaan sekin ottaa testiin jos sillä saisi oireet kuriin.
En edes muista kuinka monella lääkärillä on näitä vaivoja jo käyty läpi. Nopeasti laskien ainakin viidellä. Eivät ole nähneet sitä ainakaan vielä tarpeelliseksi syystä tai toisesta. Viimeisin määräsi mut fyssarille. Toivottavasti auttaisi, mutta ei itsestä tunnu vian olevan lihasjumeissa. Ei ainakaan mitään helpotusta tuo Buranat ja relaxantit. Kun kysyn kovempia kipulääkkeitä, niin eivät voi antaa ilman diagnoosia tai sitten en pysty niiden kanssa töitä tekemään. Loppuviikko sairaslomalla. Onneksi on nätti keli ulkoilla muksun kanssa, kun sisällä sohvalla istuessa meinaa hajota pää. Eilen töissä ollessa menin päällikön koppiin tunniksi istumaan ja rauhoittumaan, kun stressi ja kivut jäytää. Toinen vaihtoehto olisi, että olisin mennyt pihalle niin paljon huutamaan kuin keuhkoista lähtee. Kamomillateetä tarjosi. Luojan kiitos että on minuun luottavat esimiehet tässä tilanteessa, muuten voisi oikeasti olla tarvetta kallonkutistajalle.@Flyingbird todettakoon nyt sitten heti alkuun, että en ole missään suhteessa terveydenhuollon ammattilainen. Mutta jos kipu ja paineen tunne siis pääsääntöisesti on ylävatsalla, niin eikö mahaa ole tähystetty yläkautta lainkaan kerran kuitenkin paksusuoli on tähystetty?
Esimerkiksi refluksi voi oireilla hyvin monella tapaa, joskin kuvailemasi toispuoleisuus ei siihen ehkä sovi. Ja jos närästystä tmv. ei ole mutta näin maallikkona ajattelisin, että tähystyksellä saisi poissuljettua erinäisiä asioita.