Onko Israelin operaatio saanut liian suuret mittasuhteet?

  • 117 280
  • 1 440

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Panzerfaust kirjoitti:
CIA factbook ei kyllä ota maaraporteissaan kantaa yhtään mihinkään, mutta eipä tieysti vasurille CIA voi olla puolueeton. Enpä kyllä itsekään noteeraisi, jos joku tyrkyttäisi kuvitteellista "KGB factbookia".

Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin sen mikä olen keskustelua täällä seurannut niin yllättäen nimim. mixu laukaisi oleellisemman: Suomessa valtaosalla(välillä myös minulla) tuottaa ongelmia kotoinen ja suhteellisen olematon muslimipopulaatio, mutta Israelin toimille ei löydy sitten millään ymmärrystä.

Se nyt on selvää, että Israel ja juutalaiset ovat mielipidesensuurissa erityisasemassa + USA:n sekä mediassa että politiikassa ON huomattava juutalaisedustus, mutta entä sitten? Islam ja ählyt ovat Euroopalle vieraampi ja pahempi naapuri kuin juutalaiset. Toki amerikkalaisena olisin lähes varmasti antisemitisti, mutta eurooppalaisille juutalaiset eivät aiheuta nykyisellään (sattuneesta syystä) juuri mitään uhkaa. Ovat vain päämaalitauluna muslimeille ja hyvä niin.

t. Lisää kriisejä ja taisteluita Lähti-Itään + Tsetsheniaan toivova Panzerfaust.

En ole vasemmistolainen.. menit henkilökohtaisuuksiin. Kysymys oli ainoastaan puolueettomista linkeistä. Voit selata jokaisen viestini läpi ja jos löydät sieltä jotain vasemmistolaista, niin onneksi olkoon. Itse katson asiaa vain omien silmieni lävitse, ja minun mielestäni USA ja Israel harrastavat nykyään sikapolitiikka. Senkö sanominen tekee minusta vasemmistolaisen? En hyväksy MITÄÄN väkivaltaa missään. Lähes kaikki valtiot ovat sikailleet joskus.. nyt sitä tekevät Israel (tukenaan USA). On se kumma, että ei voi sanoa PUOLUETONTA mielipidettä, ilman että leimataan vasemmistolaiseksi (MITÄ EN OLE).
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Panzerfaust kirjoitti:
t. Lisää kriisejä ja taisteluita Lähti-Itään + Tsetsheniaan toivova Panzerfaust.

Tshetshenian tilanne näyttää kannaltasi huonolta, sillä varsinainen sotatila alueella on ohi.
 

Carlos

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Islam ja ählyt ovat Euroopalle vieraampi ja pahempi naapuri kuin juutalaiset. Toki amerikkalaisena olisin lähes varmasti antisemitisti, mutta eurooppalaisille juutalaiset eivät aiheuta nykyisellään (sattuneesta syystä) juuri mitään uhkaa. Ovat vain päämaalitauluna muslimeille ja hyvä niin.

Mitä pahaa ählämit ovat sinulle tehneet Suomessa? Sen sijaan jos kuvittelet että jutkuilla ei ole isoa jalansijaa euroopassa, olet aika pahasti hakoteillä. Kyllä Euroopassakin mennään monella osa-alueella täysillä koukkunokkien komennossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jussi77 kirjoitti:
Ei kai se mm. itsemurhapommittajien ja autopommien sijoittelun jälkeen ole jäänyt hitaimmallekaan epäselväksi???

About yhtä selväksi kuin kuorma-ammusten latominen kerrostaloalueelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Tulipa asiaa tähänkin ketjuun kun luin viimeisimpiä uutisia tästä kriisistä. Israelin ilmaisku tarkkailijoiden asemaan on saanut aikaan sen että YK vetää sotilastarkkailijansa Etelä-Libanonista. Oli isku sitten vahinko tai ei, Israel sai joka tapauksessa lisää pelivaraa ko. alueella. Tasapuolisuuden nimissä sanottakoon että Hizbollahkin on osunut yhteen tarkkailijoiden asemaan, vahingossa tai ei. Ehkä Hizbollah ei myöskään halua alueelle ulkopuolisia tarkkailijoita?

Töissä lounaspöydässä mietin ääneen mistä johtuu se että USA kieltäytyy järjestelmällisesti tuomitsemasta Israelin mellastusta ja kun en itse keksinyt vastausta niin kaveri kehitteli teorian USA:n rikkaan ja vaikutusvaltaisen juutalaisväestön vaikutuksesta valtion valtaapitäviin. Kertokaa joku että jenkkien jatkuvalle veto:lle on olemassa joku geopoliittinen tai sotilaallinen syy? Vai olemmeko duunikaverin kanssa antisemitistejä?

En tiedä onko USA lähettänyt tai lähettämässä rauhanturvaajajoukkoja tms. tälle kriisialueelle? Ensimmäisen amerikkalaisen sotilaan kuollessa Israelin lentokoneiden tai tykistön aiheuttamassa tuhossa saattaisivat mielipiteet USA:ssa kääntyä Israelia vastaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
lennox kirjoitti:
En ole vasemmistolainen.. menit henkilökohtaisuuksiin. Kysymys oli ainoastaan puolueettomista linkeistä.

Se on kyllä todettava, kuten jo muutama muukin on todennut, että CIA:n The World Factbook on noin keskimääräisesti ottaen aika luotettava lähde, sivustohan tarjoaa silkkaa numerofaktaa ilman sen suurempia arvolatauksia - lukija voi sitten luoda sivustoa tarkastellessaan niitä arvolatauksia. Kyseistä sivustoa käytetään lähdeviittauksena monissa julkaisuissa, niin ulkomaalaisissa kuin kotimaisissakin (esim. Suomen Kuvalehti on tällainen julkaisu jossa varsin usein turvaudutaan CIA:n esittämiin tilastoihin). Jossain tiedoissa turvaudutaan sitten arvioihin (est) tai tietoa ei ole satavissa mutta itse en ole havainnut kovinkaan suuria heittoja The World Factbookin tai muiden lähteiden välillä ja jonkin verran olen kuitenkin suorittanut vertailevaa tutkimusta eri lähteiden välillä.

vlad.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jakke Huuliparta kirjoitti:
En tiedä onko USA lähettänyt tai lähettämässä rauhanturvaajajoukkoja tms. tälle kriisialueelle? Ensimmäisen amerikkalaisen sotilaan kuollessa Israelin lentokoneiden tai tykistön aiheuttamassa tuhossa saattaisivat mielipiteet USA:ssa kääntyä Israelia vastaan.

USA ei lähetä rauhanturvajoukkoja, muita joukkoja alueella kyllä jo on. Tuohon sosialistiksi leimaamiseen vielä. Jo siis ei hyväksy sitä, että suomalainen upseeri tapetaan ilmeisen tahallisesti Israelin toimesta, niin on sosialisti?

Pannaan vielä paremmaksi. Onko Suomeen miehitysjoukkoja (lue: Nato/USA) haluava isänmaallinen? Jos haluat ohjuspattereita Kolille ja NATO:n panssarivaunuja Lahden moottoritielle, niin tunnetko olosi turvalliseksi ja oletko ylpeä isänmaallisuudestasi? Heilutatko jopa pieniä lippuja, kun vieraat joukot marssivat Mannerheimintiellä? Olenko siis sosialisti, jos vastustan miehitysjoukkoja enkä ole heitä vastassa perse pystyssä?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
PeteX: Keitä ovat nämä pelkäämäsi NATON(?) miehitysjoukot ja mitkä Natomaat joutuvat ottamaan vastaan näitä "miehitysjoukkoja"?

Carlos: Mitkä Euroopan maat kulkevat "koukkunokkien" talutusnuorassa?(jos nyt ei USAta vielä juutalaisvaltioksi lasketa.)
 

Carlos

Jäsen
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Töissä lounaspöydässä mietin ääneen mistä johtuu se että USA kieltäytyy järjestelmällisesti tuomitsemasta Israelin mellastusta ja kun en itse keksinyt vastausta niin kaveri kehitteli teorian USA:n rikkaan ja vaikutusvaltaisen juutalaisväestön vaikutuksesta valtion valtaapitäviin. Kertokaa joku että jenkkien jatkuvalle veto:lle on olemassa joku geopoliittinen tai sotilaallinen syy? Vai olemmeko duunikaverin kanssa antisemitistejä?

Ensinnäkin; kyllä, olette antisemitistejä. Kuten jokainen joka ei ylistä isrl. Tämä että USA ei tuomitse isrl johtuu puolestaan suoraan siitä että sitä ei edes kysytä USA:lta. isrl päättää sen. isrl on vallannut USA:n lähinnä juuri sen takia, että se tietää ettei sen omat voimat riitä itsensä suojeluun. Näinpä ottamalla käyttöön vähän isompi pyssy (USA), voimaa on riittävästi.

Eli lyhyesti: isrl suojelee itseään USA:lla.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Panzerfaust kirjoitti:
PeteX: Keitä ovat nämä pelkäämäsi NATON(?) miehitysjoukot ja mitkä Natomaat joutuvat ottamaan vastaan näitä "miehitysjoukkoja"?

Viimeksi Bulgariassa oli isänmaallisten mielenosoituksia NATOn (NATO=USA ja puudelit) tukikohtia vastaan. Unkarissa on koulutusleirejä, joista lähetetään joukkoja mm. Irakiin. Tavallaan irvokasta on se, että äärioikeisto mm. Saksassa haluaa USA:n pois Euroopasta. Meneppä Panzerfaust heidän kokouksiinsa puhumaan Natosta positiivisesti tai vaikka Ruotsiin. Veikkaan, että käy kylmät. Olenko siis äärioikeistolainen?
 

Carlos

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Carlos: Mitkä Euroopan maat kulkevat "koukkunokkien" talutusnuorassa?(jos nyt ei USAta vielä juutalaisvaltioksi lasketa.)

En tarkoita että juutalaisilla olisi "täyskomento" missään Euroopan maassa, vaan tarkoitan että juutalaiset hallitsevat/vaikuttavat vähän hemmetin moneen asiaan Euroopassakin. Johtuu juuri siitä että juutalainen suosii aina toista juutalaista, tiettyihin hommiin pääsee siis vain juutalainen, joka pitkässä juoksussa tuo siis koukkunokille koko ajan lisää valtaa. Tätä tuskin voi sanoa ainakaan tasa-arvoiseen yhteiskuntaan kuuluvaksi toimintamalliksi?

Tämä on myös yksi syy miksi Hitler ilmaisi paheksuntansa ko. kansanjoukkoa kohtaan, ja tästä johtuen juutalaisia on usein verrattu rottayhteiskuntiin, täihin, loiseläjiin, syöpäsoluihin, tms. Pitkässä juoksussa "jewish way of life" on epätervettä maailman tasapainolle, liika "sisäsiittoisuus" siis.
 

Morgoth

Jäsen
L4E kirjoitti:
Radiosta tuli hetki sitten, että YK vetää sotilastarkkailijansa pois. Ilmeisesti tarkkailijat siirretään samaan paikkaan kuin rauhanturvaajatkin. Päätös syntyi iraelin iskun johdosta, jossa nuo tarkkailijat menehtyivät.

Eilisessä ISssähän oli juttu, että olisiko Annan nopea Israelin toimitseminen tahallisesta iskusta osittain siitä 'huonoa omatuntoa' ettei määrännyt joukkoa aikaisemmin pois ja Annan tunsi (osa) syyllisyyttä. Samassahan se alueen joku ranskalainen yk-komentaja totesi jotain tyyliin "Emme voi oikein mitään, jos molemmat osapuolet alkavat tosissaan sotia" No, mitäpä 4 esikuntaupseeria keskellä taistelua jossakin tilassa, joka ei ole edes tarkoitettu miksikään bunkkeriksi voisikaan juuri toivoa kuin parasta...

En tarkoita, että isku on Israelin isku on siltikään mitenkään oikeutettu, mutta onhan tuossa riskinsä...
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
PeteX kirjoitti:
Meneppä Panzerfaust heidän kokouksiinsa puhumaan Natosta positiivisesti tai vaikka Ruotsiin. Veikkaan, että käy kylmät. Olenko siis äärioikeistolainen?

Ei minua kiinnosta oletko äärioikeistolainen. Olen toki tietoinen Suomen lisäksi myös muualla euroopassa vallitsevasta NATO=USA=juutalaiset -ajattelulogiikasta, mutta nämä "äärioikeistolaiset" ovat lähes poikkeuksetta piilososialistisia nurkkajärjestöjä tai uusnatseja. "Oikeistolaista" näissä liikkeissä on lähinnä militarismi ja joskus rasismi(jota kyllä esiintyy yhtälailla vasemmiston pääkannattajissa, eli työväenluokassa).
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Panzerfaust kirjoitti:
Ei minua kiinnosta oletko äärioikeistolainen. Olen toki tietoinen Suomen lisäksi myös muualla euroopassa vallitsevasta NATO=USA=juutalaiset -ajattelulogiikasta, mutta nämä "äärioikeistolaiset" ovat lähes poikkeuksetta piilososialistisia nurkkajärjestöjä tai uusnatseja. "Oikeistolaista" näissä liikkeissä on lähinnä militarismi ja joskus rasismi(jota kyllä esiintyy yhtälailla vasemmiston pääkannattajissa, eli työväenluokassa).

Eli onko NATOa vastustava siis joko sosialisti tai piilososialisti? Israelin toimintaa vastustava on myös sosialisti, joten on olemassa mahdollisuus, että Suomi on sosialistinen maa kevään eduskuntavaalien jälkeen.

Nyt mennään kyllä pitkälle itse otsikon aiheesta.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
PeteX kirjoitti:
Viimeksi Bulgariassa oli isänmaallisten mielenosoituksia NATOn (NATO=USA ja puudelit) tukikohtia vastaan. Unkarissa on koulutusleirejä, joista lähetetään joukkoja mm. Irakiin.

Lisättäköön, että Ukrainassa on järjestetty viime kuukausina tuhansien ihmisten NATO-vastaisia mielenosoituksia eri puolilla maata. Näitä ei ole pahemmin näytetty Suomen TV:ssä.

Ukrainan kansasta 80% vastustaa NATO-jäsenyyttä. Siitä huolimatta maan presidentti Jutshenko on viemässä maata NATO:oon. Tämä on ilmeisesti sitä länsimaista vapautta ja demokratiaa.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Jakke Huuliparta kirjoitti:
En tiedä onko USA lähettänyt tai lähettämässä rauhanturvaajajoukkoja tms. tälle kriisialueelle? Ensimmäisen amerikkalaisen sotilaan kuollessa Israelin lentokoneiden tai tykistön aiheuttamassa tuhossa saattaisivat mielipiteet USA:ssa kääntyä Israelia vastaan.


Itse toimialueella olleena voin sanoa, että en olisi ihan ensimmäisenä USA:ta näkemässä rauhanturvaamistehtävissä. Omat kokemukseni muutamista jenkeistä seuraavia:

- kaatelevat kännissä paikallisten autoja
- elvistelevät rahoillaan
- eivät ole vapaaehtoisia vaan komennettuja (suurin osa)

Korostan, että nämä ovat omia kokemuksiani ja oli siellä muutama fiksukin joukossa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
PeteX kirjoitti:
Eli onko NATOa vastustava siis joko sosialisti tai piilososialisti?

Ei, mutta kun viittasit "äärioikeistolaisiin" Natoa vastustaviin liikkeisiin, nimeämättä yhtään, niin väkisin tulee mieleen kaikenmaailman sossunatsit. Toki voi olla oikeistolainen suomalainen ja vastustaa samalla NATOA, mutta pää pensaassa elämiseltä sellainen vaikuttaa.
 

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Panzerfaustille..

Et ole vastannut minulle? Luitko minun aiemmat viestini läpi, OLENKO VASEMMISTOLAINEN. Käsittääkseni täällä ei saa mennä henk.koht asioihin, VARSINKAAN ilman PERUSTELUJA? En ole missään viestissä kehoittanut (laita modet tarkistamaan) ketään mihinkään suosimaan sosialisteja yms. Olen AINOASTAAN TUOMINNUT Israelin iskut ja (niitä tukevat jenkit), HEILLÄ on enemmän neuvotteluvaraa kuin Hessuilla. Neuvostoliitto sikaili aikanaan Afganistanissa ja nykyäänkiin "oletan" että ei sielläkään partiolaisia olla. ENKÄ IKINÄ HYVÄKSY VENÄJÄN HUIJAUS (porkkala, Mainilan laukaukset) POLITIIKKAA. MUTTA EN HYVÄKSY MYÖSKÄÄN NYKY ISRAELIN JA (sitä tukevien jenkkien) TOIMIA. Sekö minusta tekee vasemmistolaisen (niin kuin väitit). Melkein tekisi mieli laittaa viestiä modeille.. mutta en ole mikään itkupilli/velliperse.
 
K

kiwipilot

lennox kirjoitti:
Et ole vastannut minulle? Luitko minun aiemmat viestini läpi, OLENKO VASEMMISTOLAINEN. Käsittääkseni täällä ei saa mennä henk.koht asioihin, VARSINKAAN ilman PERUSTELUJA? En ole missään viestissä kehoittanut (laita modet tarkistamaan) ketään mihinkään suosimaan sosialisteja yms. Olen AINOASTAAN TUOMINNUT Israelin iskut ja (niitä tukevat jenkit), HEILLÄ on enemmän neuvotteluvaraa kuin Hessuilla. Neuvostoliitto sikaili aikanaan Afganistanissa ja nykyäänkiin "oletan" että ei sielläkään partiolaisia olla. ENKÄ IKINÄ HYVÄKSY VENÄJÄN HUIJAUS (porkkala, Mainilan laukaukset) POLITIIKKAA. MUTTA EN HYVÄKSY MYÖSKÄÄN NYKY ISRAELIN JA (sitä tukevien jenkkien) TOIMIA. Sekö minusta tekee vasemmistolaisen (niin kuin väitit). Melkein tekisi mieli laittaa viestiä modeille.. mutta en ole mikään itkupilli/velliperse.

Ihan sama mikä olet mutta voisitko ystävällisesti laittaa capsit kiinni ja mielellään pysyvästi.
 

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
kiwipilot kirjoitti:
Ihan sama mikä olet mutta voisitko ystävällisesti laittaa capsit kiinni ja mielellään pysyvästi.

No laitetaan CAPSIT kiinni. Mutta asiallista vastausta en ole saanut kysymyksiini herralta nimeltä panzerfaust. Ja minusta on aika turha, että joku kolmas osapuoli sekaantuu minun ja panzerfaustin väittelyyn. Tai toki voit esittää omat argumenttisi.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Nimim. lennox: Tälläiset kuuluu kai lähttää YV:llä, mutta vastataan nyt siellä missä kysytään. En ole tietääkseni sínua vasemmistolaiseksi täällä määritellyt, mutta jos olit se CIA factbookin puolueettomutta epäilevä, niin toki nimimerkkiäsi tuntematta epäilin samalla myös sinua vasuriksi. Ennakkoluuloinen kun olen - nyt ja jatkossa. Lähetäkö viestiä "modeille" vai et, on herttaisen yhdentekevää. Tarvitset rankasti järeämpiä keinoja, jos uhkailla haluat.

Sinänsä hienoa, että joku täällä oikein HUUTAMALLA LOUKKAANTUU SOSIALISTIKSI/VASURIKSI epäilemisestä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
The Original Jags kirjoitti:
...Ukrainan kansasta 80% vastustaa NATO-jäsenyyttä. Siitä huolimatta maan presidentti Jutshenko on viemässä maata NATO:oon. Tämä on ilmeisesti sitä länsimaista vapautta ja demokratiaa.

Todista.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
TosiFani kirjoitti:

http://www.soskin.info/e-material.php?pokaz=175

"Put simply, more than 80 percent of Ukrainians remain in the dark about NATO, according to a recent survey conducted by the highly respected Democratic Initiatives Foundation."

En jaksa uskoa, että Juthshenko voi näissä olosuhteissa viedä valtiota NATO:oon. Jutshenkon puolue kärsi tappion parlamenttivaaleissa sekä "venäläismielinen" puolue nousi parlamentissa hallituksen ykköspuolueeksi. Kaiken lisäksi yli 80% kansasta vastustaa NATO-jäsenyyttä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös