Minä olen melko varma siitä, että Seattle jatkaa matkaansa Super Bowliin asti. Rodgers oli kyllä vakuuttava Dallasia vastaan yksijalkaisenakin. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin sanottava, että Dallasin pass rush oli tuossa ottelussa niin huonolla tasolla, että Rodgersilla oli verrattain helppo tehtävä nakkailla palloa rissuille taskusta. Seattlea vastaan tehtävä ei varmasti ole millään muotoa yhtä helppo. Nyt kun Green Bayn selkeä vahvuus on korkeintaan puolikuntoinen, en pidä Packersin voittoa Seattlesta yhtään todennäköisempänä kuin mitä pidin Carolinan voittoa Divisional roundilla.
AFC:n puolella sen sijaan Divisional round muokkasi voimasuhteita minun mielestä aika paljonkin. New England oli varsin haavoittuvainen Baltimorea vastaan. Toki joukkue lopulta löysi keinon voittaa ottelun, ja osoitti näin suuruutensa. Patriots oli pelillisesti mielestäni kuitenkin varsin keskinkertainen ottelussa Ravensia vastaan. Indianapolis vastaavasti oli omassa ottelussaan Denveriä vastaan erittäin vakuuttava. Coltsin puolustuksen linja suorastaan dominoi Broncosin hyökkäyksen linjaa, ja vei näin kaiken ajan Manningilta. Lisäksi Coltsin secondary pelasi verrattain hyvin, estäen Broncosin rissuja ottamasta jaardeja catchin jälkeen. Mikäli Coltsin linja jatkaa samalla tasolla myös Patsia vastaan, uskon Indyn jatkavan tästä parista Super Bowliin. Tämä luulo perustuu vain ja ainoastaan siihen, että uskon Luckin voittavan Bradyn ilmasodankäynnissä. Kyllä Patriots ilman muuta suosikkina otteluun lähtee, mutta ei enää niin selvänä. Kaksi viikkoa sitten en olisi antanut Indianapolisille juurikaan mahdollisuuksia Patriotsia vastaan, nyt näen mahdollisuudet jopa hyvinä.
Jotenkin itse arvostan kovasti sitä työtä, mitä Seattlessa on tehty, joten eipä tässä auta kun toivoa, että Seahawks uusii viime vuotisen voittonsa.