Eihän tuon homman pointti missään vaiheessa ole ollut vaikuttiko tähän peliin tai onko ylipäätään suurta vaikutusta vaan se että nyt julkisuudessa pyörivien tietojen mukaan 11/12 Patsien hyökkäyspalloista oli niin alipaineistettuja ettei kyse ole sattumasta. Jos tuo on totta ja ottaa huomioon miten palloja mitataan ja säilytetään niin homman junailu vaatii hyvän suunnitelman miten se tehdään.
Mun pointti on, että tässä ei ole tarvittu junailua. Pallot on toimitettu tarkastukseen, kuten aina ennenkin, eikä niihin ole kajottu sen jälkeen eli ne ovat olleet alipaineisia jo tuolloin ja tottakai tarkoituksella. Tuomarit vain ovat tarkastaneet ne kuten ennenkin ja tällä kertaa käsikopelolla - tuomareiden tehtävä on ollut löytää poikkeamat ja korjata ne. Jos mä vähän menen pidemmälle veikkauksessa, niin kuten on tullut ilmi Brady tykkää alirajaisista palloista, kun taas esim. Rodgers ylirajaisista palloista ja eri QB:t mistä kukin tykkää. Coltsilla on ollut tiedossa Bradyn mieltymykset ja ajatellut ottaa käyttöön joka edgen voittamiseen pelin aikana ja testannut onneaan pyytämällä pallojen mittausta puoliajalla vaikuttaakseen Bradyn peliin psykologisesti. Tosin Brady heitti normaalipaineisilla palloilla toisella puoliajalla rajussa sateessa ja tuulessa useamman yrityksen ja huomattavasti paremmalla prosentilla verrattuna ensimmäiseen puoliaikaan, joten ehkä tämän jälkeen Bradynkin kannattaa miettiä lähes "taikauskoista" mieltymystään.
Edit. Mä lainaan tähän vielä Phill Simmsiä, joka lainaa Aaron Rodgersia:
"I like to push the limit to how much air we can put in the football, even go over what they allow you to do and see if the officials take air out of it.". Tämä tukee sitä, että pallojen tarkastus on vähän sitä sun tätä ja kaikki QB:t tietää sen ja tästä on jokin hiljainen hyväksytty vallitseva tila ollut päällä. Kunnes...
Ja tämän casen myötä on tullut tietäviä ex- ja nykypelaajia, jotka kertovat kuinka alipaineistetut pallot helpottavat ties missä ja toisaalla on monia entisiä ja nykyisiä pelaajia, jotka taas sanovat päinvastaistailman mitään siteitä mihnkään suuntaan. Tämä jo kertoo tuon eron olevan lähinnä QB:lle psykologinen. Tähän kun lisää, että tuomarit jotka tarkastavat pallot ja ovat käsitelleet jokaisen NFL-pelin jokaisen downin palloa käsissään tietäen erot, eivät huomaa eroa paineissa pelin aikana palloissa, jotka he ovat itse tarkastaneet, niin on hyvin todennäköistä bullshittia, että Coltsin puolustuksen pelaaja olisi tuntenut eron pallossa. Ei, Coltsilla, kuten varmasti monella muullakin jengillä, oli tiedossa Bradyn mieltymykset ja mikäli he ilmoittivat asiasta tuomareille, niin intteri vain sopi hyvin kontekstiin. Pystyivät tällä vain varmistamaan oman huoltojoukkonsa mielipiteen, että kannattaako lähteä rutkuttamaan tuomareille asiasta, jonka ovat tieneet jo kuukausia tai vuosia, tärkeässä pelissä, jossa kaikki pitää laittaa peliin.
On tapahtunut virhe tuomareiden prosessissa ja luonnollisesti Patriots ei saa mitään rangaistuksia. Tämä on oma veikkaukseni lopputulemasta - siis edelleen veikkaus, koska fakta on kovin vähissä.