Kebabeissa on se hauska puoli, että jokaisen omassa kotikaupungissa on "Suomen paras kebab".
Joo Turussa Manttu elää vanhalla maineellaan pelkästään nykypäivänä. Kutsun tätä Turun ravintoloiden Turuntaudiksi. Eli taso saa tippua ihan huolella, mutta paikalliset käyvät koska paikallinen.
Martinsillan Grilli paras grilli Turussa keskustan alueella. Okei, eihän tuo ihan keskustaa ole, mutta kuitenkin.
Kebabeissa on se hauska puoli, että jokaisen omassa kotikaupungissa on "Suomen paras kebab".
Pizzeria Napoli nyt semmoisena loistavana majakkana oikein, surkea paikka. Dennis toinen hyvä esimerkki. Jne jne.Eiköhän mantun suosioon vaikuta jokirannan kännäyspaikkojen läheisyys. Pelti kiinni maistuu mikä vaan kunhan on suolaa ja rasvaa riittävästi. Onko tuo talvisin edes auki?
Oletko havainnut tätä ravintoloiden turuntautia muualla kuin grilliruokapuolella?
En kyllä Turun keskustassa parempaan pizzeriaan vielä ole törmännyt kuin Napoli. Omassa kuplassani en ymmärrä Denniksen nostoa tähän, kun en tiedä ketään joka siellä kävisi edes satunnaisesti ja usein on kovin tyhjän näköinen. Toisin kuin hessoissa. Mistä sitten keskustassa pitäisi hakea pizza, jos ei halua tukea paikallisuutta?Pizzeria Napoli nyt semmoisena loistavana majakkana oikein, surkea paikka. Dennis toinen hyvä esimerkki. Jne jne.
Napoli oli hyvä pizzeria 70-luvulla ja vielä kasarillakin. Sitten olin 35 vuotta pois kuvioista. Tänä päivänä Napoli on semisti ok mutta kuin varjo entisestään. Perez on kyllä kova mesta. Kokkina häärii Denniksessä 80-luvulla jo toiminut hemmo.En kyllä Turun keskustassa parempaan pizzeriaan vielä ole törmännyt kuin Napoli.
Pizzeria Napoli nyt semmoisena loistavana majakkana oikein, surkea paikka. Dennis toinen hyvä esimerkki. Jne jne.
Näinhän se on, mutta kun keskustan kaikki muut paikat on järjestäen Napolia huonompia. Toki Tintåsta ja Niskasta sun muista saa hyviä lättyjä, mutta eivät kuulu ehkäpä tähän otsikkoon. Ja ylhäällä mainittu omistajanvaihdos palautti kyllä Napolin nimenomaan tänne piikkiin.Napoli oli hyvä pizzeria 70-luvulla ja vielä kasarillakin. Sitten olin 35 vuotta pois kuvioista. Tänä päivänä Napoli on semisti ok mutta kuin varjo entisestään. Perez on kyllä kova mesta. Kokkina häärii Denniksessä 80-luvulla jo toiminut hemmo.
Ootko käynyt Napolissa omistajanvaihdoksen jälkeen, viimeisen n. 1,5v aikana? Muuttui paljon paremmaksi tuolloin. Vanhastaan oli tuulahdus 70-lukua ja kieltämättä surkea.
Denniksessä en olekaan käynyt 90-luvun jälkeen eikä sen kummempia muistikuvia ole.
Näiden sijaan nuo viimeisten 10 vuoden aikana räjähdysmäsesti katukuvaan ilmestyneet ihan oikeat ravintolat (smör, mami, kaskis) ovat hyvätasoisia, toki kaukana ketjun aiheesta ja vastaavasta hintatasosta.
Ja ylhäällä mainittu omistajanvaihdos palautti kyllä Napolin nimenomaan tänne piikkiin.
Pizzeria Napoli nyt semmoisena loistavana majakkana oikein, surkea paikka. Dennis toinen hyvä esimerkki. Jne jne.
Napoli oli hyvä pizzeria 70-luvulla ja vielä kasarillakin. Sitten olin 35 vuotta pois kuvioista. Tänä päivänä Napoli on semisti ok mutta kuin varjo entisestään. Perez on kyllä kova mesta. Kokkina häärii Denniksessä 80-luvulla jo toiminut hemmo.
Ootko käynyt Napolissa omistajanvaihdoksen jälkeen, viimeisen n. 1,5v aikana? Muuttui paljon paremmaksi tuolloin. Vanhastaan oli tuulahdus 70-lukua ja kieltämättä surkea.
Döner Harju tekee kanasta, naudasta ja lampaasta. On hyvää!Saako Suomesta mistään lammaskebabia? Siis samanlainen pötkylä mistä veistetään siivuja, mutta lampaan lihaa. Täällä Pattiksella löytyy tuo jumalainen kioski ja on hyvää, ehkä liiankin hyvää.
Mistäpäin moinen kioski siellä löytyy?Saako Suomesta mistään lammaskebabia? Siis samanlainen pötkylä mistä veistetään siivuja, mutta lampaan lihaa. Täällä Pattiksella löytyy tuo jumalainen kioski ja on hyvää, ehkä liiankin hyvää.
Ei taida olla nautaa siellä tarjolla, ei ainakaan niillä kerroilla kun itse olen käynyt?Döner Harju tekee kanasta, naudasta ja lampaasta. On hyvää!
Ei taida olla nautaa siellä tarjolla, ei ainakaan niillä kerroilla kun itse olen käynyt?
MC Doner tarjoilee lammaskebua LK Metrolla ja Jomtienilla. Kerran viikkoon tulee yleensä pitakebu haettua. Kalliimpaa kuin kanaversio, mutta tosi hyvää.Mistäpäin moinen kioski siellä löytyy?
Suomessa taitaa olla hieman harvinaisempaa, yleensä taitaa olla ihan pelkkää naudanlihaa. Tapiolassa on ainakin Kilim, mikä on turkkilainen ravintola. Siellä taitaa myös olla ihan lammaskebabia saatavilla. Kyseessä tosin enemmänkin ravintola kuin ihan perinteinen kebabmesta.
Onko muualla suomessa tullut vastaan kanakebab ruokia? Loviisassa parista paikasta löytyy tätä vähän suolaista herkkua.
On ollut jo aika pitkään ihan perus setti useissa kebab mestoissa. Siis ihan vuosien ajan.
Tuossa pari viestiä ylempänä mainitsin Döner Harjun, jossa kana on vartaassa. Parissa peruskebulassa olen erehtynyt kanakebabin tilaamaan ja molemmilla kerroilla on liha ollut jotain vuolukanaa tms. valmislastua. Siihen sitten hirveästi kastikkeita päälle ja vähän jotain kurkkua, joo kiitos vitusti.Onko muualla suomessa tullut vastaan kanakebab ruokia? Loviisassa parista paikasta löytyy tätä vähän suolaista herkkua.