Nakkikioski- ja kebab-skene

  • 141 707
  • 545

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ensi viikolla Berliiniin ja enemmän odotan kohtaamisia Dönerin kanssa, kun Bundesliigan futismatsia.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Anissa kävin ensimmäisen kerran joskus v. 1992 tai 1993. Silloin oli kaksi turkkilaista ravintolaa, toinen (parempi) oli Persepolis.

Ani on olemassa edelleen, Pikku-Roballa sijainnutta Persepolista ei ole ollut vuosiin. Sen paikalla on nykyään ravintola Pastis. Anin kanssa samaa kategoriaa oleva turkkilainen ravintola Kilim löytyy Espoon Tapiolasta. Sen seisova pöytä lounasaikaan on aika legendaarinen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ensi viikolla Berliiniin ja enemmän odotan kohtaamisia Dönerin kanssa, kun Bundesliigan futismatsia.
Tätä on pakko arvostaa. Hedonisessa elämässä ei ole mitään pahaa, vaan kaltaisemme ihmiset ovat keskimäärin rennompaa sakkia. Hyvää matkaa ja toivottavasti reissun jälkeen kirjoitat tähän ketjuun herkullisen matkakokemuksen. Blogi ainesta.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tätä on pakko arvostaa. Hedonisessa elämässä ei ole mitään pahaa, vaan kaltaisemme ihmiset ovat keskimäärin rennompaa sakkia. Hyvää matkaa ja toivottavasti reissun jälkeen kirjoitat tähän ketjuun herkullisen matkakokemuksen. Blogi ainesta.

Döneristä huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi saattaa olla myös nakit silmillä. Raportoin toki nautinnon asteista niillä muistikuvilla, jotka Berliini minulle jättää.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Ensi viikolla Berliiniin ja enemmän odotan kohtaamisia Dönerin kanssa, kun Bundesliigan futismatsia.

Jos jotain Berliinistä voin suositella niin ehdottomasti Mustafa's Gemüse Kebap
Aivan uskomattoman hyvät ruuat
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos jotain Berliinistä voin suositella niin ehdottomasti Mustafa's Gemüse Kebap
Aivan uskomattoman hyvät ruuat
Kyllä mulle tulee monta muutakin paikkaa mieleeni, mutta onhan tuo hyvä paikka. Huonolla säällä miinus siitä, että on vain kioski. Mutta kyllä, hyvää settiä!

Ei vittu, olen jo pari päivää selaillut lentoja. Helmikuussa viimeksi, sitä ennen syyskuussa, sitä ennen kesäkuussa... alkaisi olla taas aika. Kohta lankean.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos jotain Berliinistä voin suositella niin ehdottomasti Mustafa's Gemüse Kebap
Aivan uskomattoman hyvät ruuat

Mustafaa ovat muutkin suositelleet. Jonottaakin saa kuulemma kuin Suomessa ämpäreitä. Monta paikkaa täytyy testata retkellä. Ja tietysti currywurstit!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kymen Sanomissa kerrotaan, että lopettaneen Vauhtinakin tilalle tulee ehtaa kunnon grilliruokaa tarjoileva kioski yrittäjinä mm. paikallista Torikahvilaa pitävä pariskunta. Ja nimenä siis "Pallogrilli". :)

"— Kyseessä on Kotkansaaren ainut aito grilli. Hieman laatutasoa nostamalla ja kehittämällä uskon, että siitä saadaan hyvä, Jarkko Laine kertoo."
-kymensanomat.fi

Hyvä näin!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Oma suosikkini on Punjab keskustorin ja Laukontorin välissä. Niinkuin nimestä voi päätellä, tuo ei ole ihan perus-karvakäsiversio vaan vähän idempää ja kastikkeet ovat hiukan erilaisia. Joku tykkää, mutta on joku joskus valittanut, että paskin kebab ikinä missään.

Punjabia jaksaa joku aina kehua, en kyllä jaksa ymmärtää miksi. Viime aikoina tullut pidettyä ruokataukoa keskustorilla ja muutaman kerran käynyt Punjabissa. Testattuna on pita-annos, ranskalaisilla ja rullakebab. Liha on helvetin rasvaista, mutta rutikuivaa. Kastikkeet itsetehtyjä, mutta en ole mitään makuelämyksiä löytänyt. Paikkaa ei voi kovin viihtyisäksi kehua ja safkat tarjoillaan pahvilautasella kertakäyttövälineillä syötäväksi. Aika vähissä on positiiviset kokemukset paikasta.

Ei voi olla koska suurimmasta osasta kaupunkeja ei löydy edes paikkoja jotka tekevät kebablihansa ja/tai kastikkeensa itse.

Tuossa aiemmin mainittu Bunjab tekee lihansa ja soosinsa itse ja valitettava esimerkki siitä ettei se ole mikään laadun tae. En tiedä mistä tällä hetkellä lihansa tekevät, mutta aikoinaan tekivät sellaisesta moskasta että oksat pois.
 

teppana

Jäsen
Milloin tuo pizza-online on onnistuttu vetämään maailman paskimmasti toimivaksi sivuksi? Oli viimeinen kerta kun yritän sieltä mitään tilata. Wolt toimii kuin junan vessa. Harmi, koska pizza-online oli historiallisen hyvä sivusto mistä tilata ruokaa. Miksi täysin toimiva konsepti on pitänyt pilata?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi täysin toimiva konsepti on pitänyt pilata?
Taitaa tuosta muutoksesta jo ainakin vuoden päivät olla aikaa.Tätä joskus kaverin kanssa mietittiin kun huomattiin sivujen muuttuneen. Tosiaan harmi, koska niiltä "vanhoilta" sivuilta sapuskan tilaaminen oli äärimmäisen helppoa ja loogista. Ei sillä etteikö sieltä ruokaa enää onnistuisi tilaamaan, mutta entiseen verrattuna sekavampi prosessi on se. Ei se ollut rikki, joten miksi ihmeessä piti yrittää korjata.

Miettimisen päätteeksi tulimme siihen tulokseen, että kai se muutettiin jotta tabletilla on helpompi tilata ruokaa. Meillä ei tablettia käytössä ollut joten emme päässeet testaamaan. Onhan noita kuitenkin muitakin nettisivuja, joiden käyttäminen normitietokoneella on tehty helvetin kankeaksi ja "leiskasta" näkee, että tabletilla operointi olisi huomattavasti helpompaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Punjabia jaksaa joku aina kehua, en kyllä jaksa ymmärtää miksi. Viime aikoina tullut pidettyä ruokataukoa keskustorilla ja muutaman kerran käynyt Punjabissa. Testattuna on pita-annos, ranskalaisilla ja rullakebab. Liha on helvetin rasvaista, mutta rutikuivaa. Kastikkeet itsetehtyjä, mutta en ole mitään makuelämyksiä löytänyt. Paikkaa ei voi kovin viihtyisäksi kehua ja safkat tarjoillaan pahvilautasella kertakäyttövälineillä syötäväksi. Aika vähissä on positiiviset kokemukset paikasta.



Tuossa aiemmin mainittu Bunjab tekee lihansa ja soosinsa itse ja valitettava esimerkki siitä ettei se ole mikään laadun tae. En tiedä mistä tällä hetkellä lihansa tekevät, mutta aikoinaan tekivät sellaisesta moskasta että oksat pois.
Punjab on täyttä paskaa. Puolituristina riippuen missä oon, niin Tammelan KebabPitsa paikka taikka Tesoma. Tammella kyllä selkee paree, varsin jos valkosipulipottukebu maittaa. Makuasioita mut oon vitun ronkeli.Röyth. Öitä
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taitaa tuosta muutoksesta jo ainakin vuoden päivät olla aikaa.

Ei ole kyllä niin kauaa, vaan n. 2-3 kuukautta. Tuolla uudessa ei edes näy edellisen tilaushistoriaa, ja olen ehtinyt vasta kerran tilata uudelta sivulta. Sitä edellinen tilaus oli helmikuun alkupuolella ja silloin oli vielä vanhat sivut.

Samaa mieltä käyttäjän @teppana kanssa, että vanha sivusto oli valovuosia edellä käytettävyydessä.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tuli taannoin yövyttyä Herttoniemessä ja kun kebua teki mieli, päädyin lähimpään mahdolliseen paikkaan, eli Blancco -nimiseen mestaan. En voi kyllä suositella kenellekään. Täysin mautonta, onneksi annos oli edes pieni...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko kukaan testannut Kotipizzan rullakebabin? Mielikuvana liian pieni vrt kebabpizzerian vastaavat. Also, se yksi kastike? Ei tunnu parhaalta idealta sinänsä, mutta toisaalta Kotipizzassa ne todella harvat kerrat kun olen käynyt, en ole kastikkeen makuun pettynyt.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tsekattiin perjantaina Triplaan avattu Pearls Of Anatolian Cuisine, kun pöytävarauksella sai pääruuat -50%. Eipä ollut kummoinen.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pizza-online oli kyllä aikanaan kova juttu. Asuin Leppävaarassa muutaman vuoden, ja aika usein tuli viikonloppuisin tuolta tilattua pizzaa. Kai mä aika usein samasta paikasta tilasin kun rupes tuleen jo tuttuja pizzakuskeja vastaan. Oli kyllä helppo tuolloin käyttää tuo Pizza-online, ja ehkä juuri siitä syystä tulikin vedettyä pizzaa aika usein.

Tämä pizzeria mistä tilasin taisi olla Pizza-Taxi siinä Leppävaaran aseman lähellä, ei Sellon puolella. En tiedä onko enää edes olemassa, ja tuskin ovat samat kaverit enää sitä siellä pyörittämässä. Pitää varmaan seuraavalla Suomen reissulla käydä pienellä nostalgiakävelyllä Leppävaarassa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kukaan testannut Kotipizzan rullakebabin? Mielikuvana liian pieni vrt kebabpizzerian vastaavat. Also, se yksi kastike? Ei tunnu parhaalta idealta sinänsä, mutta toisaalta Kotipizzassa ne todella harvat kerrat kun olen käynyt, en ole kastikkeen makuun pettynyt.

Täällä. Kokeilin melkein heti, kun tuon huomasin. Melko varauksellisesti suhtauduin, mutta kokemus oli miellyttävä yllätys. Ei mikään normikebulan vauvankokoinen jötkäle, mutta hyvin tolla keskimääräisen nälän sai siirrettyä. Maustakin pidin, sekin poikkesi jonkin verran peruskebusta.
Tää kebabarulla on ilmeisesti aluksi vain tietyissä Kotipizzoissa ja syksyllä mahdollisesti tulossa laajemmaltikin myyntiin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Viime viikolla painelin julkisilla Töölön torin ohi ja olin huomaavinani, että sen remontoidun hampparikiskan (black burger tai joku sellainen) viereen oli noussut naughty burgerin teltta. Olikohan se siellä vain tilapäisesti vai onko kyseessä pysyvämpi teltta? Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Tampereen parhaat on kyllä Evin Sammonkadulla ja Heval Hervannassa. Viimeksi tilatiin Kebab 14:sta ja ihan hyvät mätöt tuli sieltäkin. Paskin oli varmasti Manse Kebab, mutta siitä ohi kävellessäni huomasinkin että sen tilalla on Tammer Burger, tosin ei liene auki vielä. Eikä ole mitään hajua minkälainen paikka se on, ei välttämättä perus pizzeria ollenkaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tampereen parhaat on kyllä Evin Sammonkadulla ja Heval Hervannassa. Viimeksi tilatiin Kebab 14:sta ja ihan hyvät mätöt tuli sieltäkin. Paskin oli varmasti Manse Kebab, mutta siitä ohi kävellessäni huomasinkin että sen tilalla on Tammer Burger, tosin ei liene auki vielä. Eikä ole mitään hajua minkälainen paikka se on, ei välttämättä perus pizzeria ollenkaan.
Evin oli aikanaan kirkkaasti paras pizzoissa etenkin, sitten saivat pari palkintoa ja taso laski sellaiseksi perushyväksi/hieman pettymykseksi vuosiksi. Nyt on taas taso noussut, etenkin uuden ravintelin myötä ja alkanut tuolla käydä. Heval Hervannassa on jäänyt kun en enää Ruskossa ole töissä, mutta edelleen yksi parhaista Tampereen rullakebabeista on tuolta, tosin testattuna viimeksi pari vuotta sitten. Kebab 14 on ihan jees, mutta niiden nimikkoannos (Kokin Ranskalaiset) ei ole enää entisensä.

TammerBurger meneekin sitten ensi kuussa testiin. Joka kuukausi testannut aina uuden paikan rullakebabin since 2018, eikä viäkään oo paikat loppunu kesken, vaikka parissa paikassa oon tainnut käydä 2x, kun unohtanut koko mestan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joka kuukausi testannut aina uuden paikan rullakebabin since 2018, eikä viäkään oo paikat loppunu kesken, vaikka parissa paikassa oon tainnut käydä 2x, kun unohtanut koko mestan.
Ihan mielenkiinnosta ja rullakebabeiden ystävänä kysyn, että minkälaisia ominaisuuksia erityisesti arvostat tai mihin kiinnität huomiota rullakebabissa?
Liha (nauta, sika, kana?), salaatti (monta erilaista ainesosaa, tuoreus?), kastikkeet (useita makuja valittavana, mausteisuus edellä?), lätty (ohut, paksu, rapea, sitkeä,?), mahdollinen kuumennus (mikrouuni, grilli, parila?), jotain muuta vielä?

Itse arvostan erityisesti lihan tasalaaatuisuutta (ei rustonpaloja, ei valmiiksi höylättyä), salaatin raikkautta (ei kiinankaalia tai pelkkää porkkana-kaaliraastetta), useita kastikevaihtoehtoja, suht. ohutta ja lopuksi pariloitua kääröä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@finnjewel iso koko, hyvät vihannekset ja hyvät kastikkeet. Emmä muuten osa kuvailla ja ihan kebab-lihalla aina. Tottakai myös lihan pitää olla hyvää, eikä mitään hiton mikrokuraa. Tulinen kastike on aikas must ja joko fetajuusto tai aurajuusto myös. Pahin vaihtoehto on joku "heinäsalaattia" täynnä oleva mikrotettu pehmeä mössölätty, niitä muutama tullut syötyä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@lake79 ja @CaliforniaNuts ja muut. Käykääs kokeileen Abbas. Se on raholassa, Nokiantiellä. On muuten hyvät lätyt. Älkää antako rakennuksen ulkomuodon hämätä. Kaverin kanssa taannoin käytiin ja se kehu paikkaa.
Pakko olla hyvä kun se on käyny ympäri Suomea muutamassa sadassa eri mestassa...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@lake79 ja @CaliforniaNuts ja muut. Käykääs kokeileen Abbas. Se on raholassa, Nokiantiellä. On muuten hyvät lätyt. Älkää antako rakennuksen ulkomuodon hämätä. Kaverin kanssa taannoin käytiin ja se kehu paikkaa.
Pakko olla hyvä kun se on käyny ympäri Suomea muutamassa sadassa eri mestassa...
Itseasiassa pitänyt alkaa kyselemään paikkoja, kun varmasti on muutama jotka olen missannut. Abbas ilmeisesti on Raholan entinen Pizzakebab Kioski? Tuo on suurin pettymys rullan osalta, jonka olen kokenut. Ihan ihme tomaattimössökastike välissä ja pieni rulla. Oli suoraan sanottuna pahaa. Mutta pizzat tuolla aion testata vielä joku kerta, kun menen Epilään heittelemään kiekkoa taas. Muuten on niin hiton kaukana kaikesta itselleni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös