Nakkikioski- ja kebab-skene

  • 141 437
  • 545

Veijari

Jäsen
Pakko mainita kun huomasin tämän ketjun nousseen ylös, Turun seudulta eräs suosikkini, nimittäin Sepen Grilli Kaarinasta. Pirun hyvät setit ja melko edulliseen hintaan vieläpä. Sepen makkispekkikset on yksi ehdottomista suosikeistani. Sitten kun iskee Iso nälkä kovassa krapulassa niin valitsen yleensä Sepen Bravon, jossa on jättilihis, jonka sisällä on makkaraperunat. Hinta Bravolla taisi olla niinkin naurettava kuin 6,40 €.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sepen Grilli Kaarinasta.

Joskus viime vuosikymmenen alussa kun asuin Kaarinassa, niin Sepeltä tuli toisinaan makkaraperunat haettua. Makuasioitahan nämä, mutta hampurilaisista en siellä oppinut tykkäämään, makkaraperunat oli ehdoton suosikkini. Mikä lie ollut niissä hampurilaisissa vikana, en enää edes muista.

Nyt jo pitkään Turussa asuneena haen makkaraperunani legendaariselta Mantun Grilliltä, tosin nyt en ole varmaan vuoteen-kahteen pistäytynyt. Näitä vanhan liiton pystygrillejä ei montaa ole jäljellä, mutta Mantu kantaa edelleen lippuaan ylpeänä ja välillä lähes jokirantaan asti kiemurteleva jono on sanattomista suosituksista paras. Tähti-baarin tavoin annan Mantulle extraplussan periturkulaisesta haistaitte-asiakaspalveluhengestä. Jotain se saattaa vituttaakin, mutta siinähän sitten vituttaa.

Toinen suosikkini on Martinsillan grilli, eli tuttujen kesken MSG. Makkaraperunoista en siellä tykkää, mutta hampurilaiset ovat loistavia ja varsinkin chilihodari hakee Suomessa vertaistaan. Pieni maito ja pari chilihodaria paahdetulla sipulilla... ai että.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
RIP Kotkan viimeinen nakkikioski. Perinteinen "emme päässeet sopimukseen vuokranantajan kanssa". Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko tilaan uusi yrittäjä ja jos, niin edustaako se tätä kebu-skeneä. Makkaraperunat olivat tässä Vauhtinakki-mestassa todella hyviä, mutta eivät enää loppuaikoina. Liekö sitten siirtyivät johonkin halpis-halpis-lenkkiin.

Korjataan sen verran, että onhan Karhulassa linja-autoaseman kupeessa vielä yksi snakari, missä Sami Hedbergin kävi tekaisemassa nimikkoannoksensa. :)
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
RIP Kotkan viimeinen nakkikioski. Perinteinen "emme päässeet sopimukseen vuokranantajan kanssa". Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko tilaan uusi yrittäjä ja jos, niin edustaako se tätä kebu-skeneä. Makkaraperunat olivat tässä Vauhtinakki-mestassa todella hyviä, mutta eivät enää loppuaikoina. Liekö sitten siirtyivät johonkin halpis-halpis-lenkkiin.

Korjataan sen verran, että onhan Karhulassa linja-autoaseman kupeessa vielä yksi snakari, missä Sami Hedbergin kävi tekaisemassa nimikkoannoksensa. :)
Uusi yrittäjä kuuleman mukaan tulossa, mutta se mitä kamaa se siitä kopista myy onkin sitten eri asia. Kunhan ei nyt mikään perus kebabbi.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
RIP Kotkan viimeinen nakkikioski. Perinteinen "emme päässeet sopimukseen vuokranantajan kanssa". Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko tilaan uusi yrittäjä ja jos, niin edustaako se tätä kebu-skeneä. Makkaraperunat olivat tässä Vauhtinakki-mestassa todella hyviä, mutta eivät enää loppuaikoina. Liekö sitten siirtyivät johonkin halpis-halpis-lenkkiin.

Korjataan sen verran, että onhan Karhulassa linja-autoaseman kupeessa vielä yksi snakari, missä Sami Hedbergin kävi tekaisemassa nimikkoannoksensa. :)
Oliko tää siinä Amarillon lähettyvillä?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Nyt jo pitkään Turussa asuneena haen makkaraperunani legendaariselta Mantun Grilliltä, tosin nyt en ole varmaan vuoteen-kahteen pistäytynyt. Näitä vanhan liiton pystygrillejä ei montaa ole jäljellä, mutta Mantu kantaa edelleen lippuaan ylpeänä ja välillä lähes jokirantaan asti kiemurteleva jono on sanattomista suosituksista paras. Tähti-baarin tavoin annan Mantulle extraplussan periturkulaisesta haistaitte-asiakaspalveluhengestä. Jotain se saattaa vituttaakin, mutta siinähän sitten vituttaa.
Mantun ruoan taso on kyllä aivan järkyttävän huono. En tiedä onko se sitten jotenkin erityisesti huonontunut jossain vaiheessa, mutta nyt hyvinkin pitkään Turussa asuneena en ole koskaan syönyt tuolta edes siedettävää annosta. MSG on aivan omassa luokassaan, ja edes pyrkii laittamaan spessut pöperöt. Mantu elää pelkällä maineellaan, jota en voi ihan itse ymmärtää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mantun ruoan taso on kyllä aivan järkyttävän huono.

Samansuuntaista kuulin joskus viime kesänä, kun ulkopaikkakuntalainen ystäväpariskuntani oli käynyt suosituksestani tuolla yöruokailemassa. Kuulemma mautonta ja vetistä. En ole vuosikausiin kyllä itse siellä käynyt, varmaankin viimeksi joskus samoihin aikoihin kuin tuon lainaamasi viestin olen kirjoittanut, eli viitisen vuotta sitten. Myönnän kyllä, että harvoin jos koskaan siellä tuli selvin päin syötyä ja päihtymystila on varmaankin vaikuttanut arvioon. Nykyään kun en asu Turussa, enkä käytännössä ikinä dokaa tai jos dokaankin niin en Turun keskustassa, niin ei ole Mantulle ollut asiaa.

Mainitsemallasi Martinsillan Grillillä käyn edelleen muutaman kerran vuodessa ja lähes aina ihan selvistä päin. Tai no tarkkaan ottaen en ole varmaan vuosikausiin käynyt siellä jokirannan MSG:llä, mutta samalta se ruoka ainakin mun suuhun maistuu siinä Raunistulan grillilläkin. Erinomaiset pöperöt sieltä kyllä saa, chilihodari (niillä paremmilla nakeilla) on aika lailla paras hodari jota olen maistanut, vaikka se chilisoosin tulisuus mielestäni jonkun verran vaihteleekin. Toisaalta hyväkin että vaihtelee kunhan maistuu hyvältä, eikä aina tismalleen samalta
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
RIP Kotkan viimeinen nakkikioski. Perinteinen "emme päässeet sopimukseen vuokranantajan kanssa". Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko tilaan uusi yrittäjä ja jos, niin edustaako se tätä kebu-skeneä. Makkaraperunat olivat tässä Vauhtinakki-mestassa todella hyviä, mutta eivät enää loppuaikoina. Liekö sitten siirtyivät johonkin halpis-halpis-lenkkiin.

Korjataan sen verran, että onhan Karhulassa linja-autoaseman kupeessa vielä yksi snakari, missä Sami Hedbergin kävi tekaisemassa nimikkoannoksensa. :)
Kotkalaistenkin on sitten matkustettava Kouvolaan asti kunnon grilliruokaa hakemaan, Nipan grillille Tornionmäkeen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Joo Turussa Manttu elää vanhalla maineellaan pelkästään nykypäivänä. Kutsun tätä Turun ravintoloiden Turuntaudiksi. Eli taso saa tippua ihan huolella, mutta paikalliset käyvät koska paikallinen.

Martinsillan Grilli paras grilli Turussa keskustan alueella. Okei, eihän tuo ihan keskustaa ole, mutta kuitenkin.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viikonloppuna reissua Tampereelle päin, mistäköhän mahtaa saada parhaimmat kebabit?

Turustakin saa kertoa hyviä paikkoja, kun ensi kaudella sinne tulee taas liikuttua. Monessa ollaan kyllä käyty ja tähän mennessä paras on ollut Orikedon Taverna.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Turustakin saa kertoa hyviä paikkoja, kun ensi kaudella sinne tulee taas liikuttua. Monessa ollaan kyllä käyty ja tähän mennessä paras on ollut Orikedon Taverna.
Woti's Kebab, Eerikinkadulla. Kaupungin parhaat kastikkeet. Kandee ottaa kastikkeista maanjäristyksen ja valkosipulinen. Tuohon tulee himo. Paikka on muistaakseni perustettu 1985.
 

rottamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators
Viikonloppuna reissua Tampereelle päin, mistäköhän mahtaa saada parhaimmat kebabit?

Turustakin saa kertoa hyviä paikkoja, kun ensi kaudella sinne tulee taas liikuttua. Monessa ollaan kyllä käyty ja tähän mennessä paras on ollut Orikedon Taverna.

Toinen erinomainen paikka yllämainitun Wotin lisäksi on Limos, Liisankadulla.
Entisen Pub Pietron tiloissa toimii, kebabit on omakohtaisella kokemuksella ihan parhaasta päästä Turussa.
Tuolta on tilattu töihin ja kotiin ja aina on ollut onnistunut valinta.

Tavallaan kummallisesti parasta ravintolan listalla on pitakebabit, yleensä itsellä ainakin pita on ollut lähinnä sellainen vaihtoehto kun ei jaksa rullan kanssa peuhata ja ranskalaiset ei uppoa mutta tuolta Limoksesta kannattaa lähteä kokeilemaan pitaa ehdottomasti.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toinen erinomainen paikka yllämainitun Wotin lisäksi on Limos, Liisankadulla.
Entisen Pub Pietron tiloissa toimii, kebabit on omakohtaisella kokemuksella ihan parhaasta päästä Turussa.
Tuolta on tilattu töihin ja kotiin ja aina on ollut onnistunut valinta.


Tavallaan kummallisesti parasta ravintolan listalla on pitakebabit, yleensä itsellä ainakin pita on ollut lähinnä sellainen vaihtoehto kun ei jaksa rullan kanssa peuhata ja ranskalaiset ei uppoa mutta tuolta Limoksesta kannattaa lähteä kokeilemaan pitaa ehdottomasti.
Kiitos tiedosta. Täytynee poiketa tuollakin, kun ensi kaudella pelit taas alkaa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joitain vuosia sitten, kun tuli töiden merkeissä reissattua ympäri Suomea, kävin testaamassa kebab-paikkoja eri kaupungeissa. Parasta kastiketta saanut Oulussa, hyviä rullakebbejä ainakin Kouvolassa ja Hämeenlinnassa, surkein kebab Porvoossa.

Maailmalta täytyy mainita, että surkeimmat kebabit ikinä tullut syötyä Albaniassa, kaikissa kolmessa kaupungissa, missä käynyt. Erityismaininta Milanossa syödylle panini-kebabille.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viikonloppuna reissua Tampereelle päin, mistäköhän mahtaa saada parhaimmat kebabit?

Oma suosikkini on Punjab keskustorin ja Laukontorin välissä. Niinkuin nimestä voi päätellä, tuo ei ole ihan perus-karvakäsiversio vaan vähän idempää ja kastikkeet ovat hiukan erilaisia. Joku tykkää, mutta on joku joskus valittanut, että paskin kebab ikinä missään. Makuasioita. Perinteisemmistä Galata Hallituskadulla on hyvä. Tai oli hyvä, näissä kun tuppaa vaihtumaan omistaja aina vaivihkaa ja se, mikä oli kaksi vuotta sitten vielä hyvä niin onkin nyt jotain ihan muuta. Tuo Galata on ollut samalla paikalla varmaan 25 vuotta (jos ei enemmänkin) ja ennen ainakin laadukas.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Parasta kastiketta saanut Oulussa, hyviä rullakebbejä ainakin Kouvolassa ja Hämeenlinnassa, surkein kebab Porvoossa.
Porvoossa saa yli kymmenestä eri paikasta kebabia ja paikat ovat menneet nurin sekä omistajat vaihtuneet vuosien saatossa. En välttämättä yleistäisi, että Porvoossa saa huonoa kebabia. Pitää vain osata valita oikea paikka. Minä ainakin pidän Porvoon Top Kapin kebabista. Tietääkseni se kebab tuodaan Helsingistä ja siinä on loistava itse tehty valkoinen kastike, jota pyydän usein vähän extraa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oma suosikkini on Punjab keskustorin ja Laukontorin välissä. Niinkuin nimestä voi päätellä, tuo ei ole ihan perus-karvakäsiversio vaan vähän idempää ja kastikkeet ovat hiukan erilaisia. Joku tykkää, mutta on joku joskus valittanut, että paskin kebab ikinä missään. Makuasioita. Perinteisemmistä Galata Hallituskadulla on hyvä. Tai oli hyvä, näissä kun tuppaa vaihtumaan omistaja aina vaivihkaa ja se, mikä oli kaksi vuotta sitten vielä hyvä niin onkin nyt jotain ihan muuta. Tuo Galata on ollut samalla paikalla varmaan 25 vuotta (jos ei enemmänkin) ja ennen ainakin laadukas.
Itse asiassa olen käynyt tuossa Punjabissa. Ei ollut kyllä yhtään minun makuuni. Se oli hyvin, erilaista mihin itse on tottunut.

Tuo reissu itseasiassa ehti jo peruuntua, mutta kiitos sinullekin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse asiassa olen käynyt tuossa Punjabissa. Ei ollut kyllä yhtään minun makuuni. Se oli hyvin, erilaista mihin itse on tottunut.

Tuo reissu itseasiassa ehti jo peruuntua, mutta kiitos sinullekin.
Reissu peruuntui, mutta kommenttina silti, että @Peltinen mainitsema Galata Kebab House on tainnut olla samalla omistajalla ainakin niin pitkään, kun minä olen siellä asioinut ja loistava on Galata Special edelleen lähes 20 vuoden jälkeenkin. Punjab ei ole myöskään minun mieleeni ja siitä olen tainnut tähän ketjuun jo ennenkin kirjoittaa. Kalevasta Sammonkadulta löytyy Evin, josta tulee joskus rulla syötyä ja Kebab 14:sta on tullut muutaman kerran käytyä. Oikeastaan nämä kolme mainittua ovat perusvarmoja, joten ei muualla tule riskeerattua.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reissu peruuntui, mutta kommenttina silti, että @Peltinen mainitsema Galata Kebab House on tainnut olla samalla omistajalla ainakin niin pitkään, kun minä olen siellä asioinut ja loistava on Galata Special edelleen lähes 20 vuoden jälkeenkin. Punjab ei ole myöskään minun mieleeni ja siitä olen tainnut tähän ketjuun jo ennenkin kirjoittaa. Kalevasta Sammonkadulta löytyy Evin, josta tulee joskus rulla syötyä ja Kebab 14:sta on tullut muutaman kerran käytyä. Oikeastaan nämä kolme mainittua ovat perusvarmoja, joten ei muualla tule riskeerattua.
Täytyy laittaa tuo Galata muistiin, kun kerran sitä täällä kehutaan.

Muistan isäni kehuneen, että Sammonkatu 14:sta saa hyvää kebabbia. Kyseisessä osoitteessa ilmeisesti sijaitsee tuo mainitsemasi Kebab 14. Täytyy varmaan sekin joskus käydä kokeilemassa, kun Tampereelle taas suunnataan.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Woti's Kebab, Eerikinkadulla. Kaupungin parhaat kastikkeet. Kandee ottaa kastikkeista maanjäristyksen ja valkosipulinen. Tuohon tulee himo. Paikka on muistaakseni perustettu 1985.
Ja Wotin soosseja saa ostaa myös kotiin, joku about 4 dl pullo vain femman. Loistava tuliainen, suosikkejani juuri tuo Turkkilainen maanjäristys ja tomaattinen Haaremin suudelma. Viimeksi mainittu toimii oikein hyvin perus salaattisoosina.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Joko täällä on keulittu rullakebujen koolla? Suurin jonka olen eläissäni nähnyt (ja ympäri Suomea olen minäkin niitä syönyt), ja joka on saanut myös valtakunnallista tunnettuutta kebabskenen sisällä, on Kankaanpäässä sijaitsevan Ege kebab-pitserian rullakebab. Tunnetaan myös kutsumanimellä norsunjalka, painoa on mitattu hiukan yli 1150g. Jumankauta siinä pupillit laajenivat kun näin sen hirviön ensimmäistä kertaa.. siinä on enemmän tai vähemmän kahden päivän ruuat

Monelta tämä ihme jää tietysti kokematta, koska ymmärrettävästi Kankaanpäähän on hyvin harvalla ihmisellä koskaan mitään asiaa..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja Wotin soosseja saa ostaa myös kotiin, joku about 4 dl pullo vain femman. Loistava tuliainen, suosikkejani juuri tuo Turkkilainen maanjäristys ja tomaattinen Haaremin suudelma. Viimeksi mainittu toimii oikein hyvin perus salaattisoosina.
Ai perhana, niitä saa siis vieläkin ostaa kotiin. 80-luvulla noita ostin urakalla. No, 25 vuotta kun kiertelin ja palasin takaisin rakkaasseen kaupunkiini niin ei tullut edes mieleen, että vieläkin myyvät noita. Eikä hinta edes kuumota. Kiitos tästä tiedosta.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Joko täällä on keulittu rullakebujen koolla? Suurin jonka olen eläissäni nähnyt (ja ympäri Suomea olen minäkin niitä syönyt), ja joka on saanut myös valtakunnallista tunnettuutta kebabskenen sisällä, on Kankaanpäässä sijaitsevan Ege kebab-pitserian rullakebab. Tunnetaan myös kutsumanimellä norsunjalka, painoa on mitattu hiukan yli 1150g. Jumankauta siinä pupillit laajenivat kun näin sen hirviön ensimmäistä kertaa.. siinä on enemmän tai vähemmän kahden päivän ruuat

Monelta tämä ihme jää tietysti kokematta, koska ymmärrettävästi Kankaanpäähän on hyvin harvalla ihmisellä koskaan mitään asiaa..


Egejä löytyy Sastamala, Kankaanpää, Kauhajoki ja Kurikka. Ainut miinus tuossa Egen norsunjalassa on makea kastike joka ei omaan suuhun oikien istu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös