Muutama kysymys Turun kebab-skenestä:
1) Verkahovin ja Parkin kentän vieressä sijainnut Kebabravintola Mir - koska tämä paikka on lopettanut toimintansa?
Paikan tarkka osoite oli Verkatehtaankatu 6. Tämähän oli todella kämäinen paikka, mutta toisaalta erittäin edullinen. Rakennuksessahan on vieläkin Mirin mainostauluja seinissä, ja paikka oli pitkään sen näköinen, että siellä tehtiin vain jotain remonttia tms. Mä muistelisin käyneeni ko. paikassa viimeksi ehkä joskus vuonna 2011 juuri ennen Sveitsiin muuttoani. Sieltä palattuani 2013 liiketila oli pitkään juuri tuollainen "WIP" tai "under construction".
Edelleenkin löytyy kaksikin nettisivua:
-
MIR Pizzeria
-
Mir Kebab & Pizzeria
2) mahtaako samalla paikalla nykyisin sijaitseva
Ronja Kebab-Pizzeria samojen omistajien pyörittämä?
Ronja Kebab-Pizzeria on
rekisteröity kaupparekisteriin 02.04.2014.
3) jos tämä ei ole samojen äijien pyörittämä, niin onko näillä wanhoilla Mirin äijillä joku uusi mesta Turussa tai lähiseuduilla?
Tästä paikasta sai nimittäin aikoinaan Turun ehdottomasti parhaat kanakebabit. Nyt mä en ole enää pitkiin aikoihin löytänyt mitään lähellekään vastaavaa - tai olen, mutta lähin paikka on löytynyt Tukholmasta. Oletukseni on, että näiden äijien uudestakin mestasta todennäköisesti saisi sitä yhtä herkullista kanakebabia.
4) onko joku käynyt jo tuossa uudessa Ronjassa maistamassa heidän kana-annoksiaan? Onko varras?
Kanakebab riisillä ei näytä kuuluvan valikoimiin, mutta eiköhän senkin saa tilaamalla. Sitten yleinen kysymys Turun kebab-skenestä:
5) mistä tällä hetkellä saa Turun (tai lähialueen) parhaan kanakebabin vartaasta - vai saako mistään?
Viime syksynä ja talvena noita tuli muutamiakin maisteltua, mutta... joka ikisestä paikasta, josta ko. annoksen tilasin, kana oli aina niitä valmiita (pakaste-?) kuutioita. Mirin kanakebabista teki ehdottomasti parhaan juuri se, että se oli aito kanavarras. Lihavartaan vieressä pyöri toinen möykky, joka oli kanaa! Tähän kun vielä yhdistettiin se törkeän hyvä kastike sekä edullinen hinta (muistaakseni 5,50EUR), niin hinta-/laatusuhde oli ainakin kohdillaan. Vielä yksi yleinen kysymys Turun kebab-skenestä:
6) koska Uudenmaankadulta on kadonnut kebabravintola Taksim? Ja mihin? Pyörittävätkö nämä äijät vielä jotain lafkaa?
Ainakin
wanhan urbaanilegendan mukaan Taksimista sai Galatasarayn pelipaita päällä "tuntuvia" alennuksia kebuista.