Naisasiat

  • 7 492 910
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Smitty#41 , kirjoitit, että olet joutunut aiemmin kokemaan pettymyksiä muiden ihmisten toimesta. Se on tietenkin valitettavaa, mutta tässä tapauksessa ymmärrät varmasti, ettei nainen voi tuottaa sinulle pettymystä, kun ei ole mitään sinulle luvannut tai sinuun mitenkään sitoutunut. Itse lopputulos voi toki olla sinulle pettymys, jos nainen ei olekaan sinusta kiinnostunut, mutta et voi oikeasti kuvitella, että sinua kohdellaan ihmisenä huonosti, jos tunteesi eivät saa vastakaikua.
Niin, siis en minä suinkaan mitenkään tarkoittanut, että tämä nainen olisi mulle mitään luvannut tai muhun sitoutunut. Kun sanoin että olen tottunut pettymään ihmisten kanssa enemmän kertoja kuin sormet riittävät laskemaan, tarkoitin sitä, että mulla on paljon negatiivisia kokemuksia siitä, että annan luottamukseni väärälle ihmiselle, joka lopulta paljastuu feikiksi joka onkin koko ajan vain käyttänyt ystävällisyyttäni hyväkseen. Tämän takia mulla saattaa kestää keskivertoa pitempään "lämmetä" jollekulle.

Niin että lähinnähän tämä nainen voisi tuottaa minulle pettymyksen olemallakin aivan jotain muuta, millaisena olin hänet aluksi nähnyt. Toki tähän vaiheeseen saakka mulle ei ole herännyt tällaisia fiboja kuin ihan pari kertaa ja sanotaanko, että kummallakin kerralla hän on osoittanut epäilykseni saman tien täysin tyhjiksi. Eli jos jotain merkittävää näiden parin kuukauden aikana meidän välillä on tapahtunut, niin se että uskon ja luotan jo nyt hänen rehellisyyteensä ja aitouteensa enemmän kuin yleensä olisin tässä vaiheessa valmis luottamaan toiseen ihmiseen ja se kertoo osaltaan vain siitä, kuinka hemmetin hyvin hän on onnistunut lumoamaan minut pelkästään olemalla oma itsensä ja ihan vain osoittamalla olevansa kiinnostunut siitä miten mulla menee, ihan noin niinkuin työympäristössäkin. En toivo oikeastaan mitään muuta enemmän, kuin että olisin saanut omilla efforteillani hänessä aikaan edes ripauksen samaa fiilistä itseäni kohtaan, sillä hän on sen todellakin ansainnut.

Asia ratkeaa suuntaan tai toiseen vain kysymällä ulos. Älä missään nimessä heitä naiselle tunteitasi tiskiin, vaan pyydä vaikka kasuaalisti kahville ja puhukaa ihan tavallisista asioista ja tutustukaa toisiinne. Kuuntele, mitä naisella on sanottavaa ja ole kohtelias ja huomaavainen.
Ja näinhän se menee. Tuohon viimeiseen lauseeseen vielä, niin kohteliaisuus ja huomaavaisuus on mulla ikään kuin DNA:ssa, joten sen suhteen mun ei tarvitse edes erikseen yrittää mitään erikoista. Olen vain oma itseni ja that's it. Jos se riittää, niin sitten tässä varmasti voikin olla jotain. Mitä muuten olen seurannut tämän naisen touhuja, niin hänkin on toiset huomioonottava, terävä ja erittäin lämmin persoona. Helpottanut varmasti samaistumista, kun kohtelemme muita ihmisiä pitkälti samoin. Ja silti hän on osannut ilmaista selkeästi senkin, kun ei ole ollut mun toimintaani tyytyväinen tuoden sen ilmi kuitenkin asiallisesti. Ja siksikin arvostan hänen luonnettaan aivan hitosti, sillä harva tuohon on pystynyt vastaavalla "ammattitaidolla".
 
Viimeksi muokattu:

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Smitty#41 ei kannattaisi tuolla tavalla romantisoida sitä naista. Juttele sille vain niitä näitä ja voisit vaikka ennen kahvitaukoa sanoa, että mennään kahville, ihan niin kuin vain ohimennen. Sitten myöhemmin jos juttu luistaa niin voisit pyytää johonkin "treffeille".

Toisaalta on sanottava, että aika huonot saumat sulla on tuon naisen suhteen. Kannattaisi laskea vähän rimaa ja koittaa pokata muija jostain muualta tai käydä esimerkiksi huorissa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Smitty#41 ei kannattaisi tuolla tavalla romantisoida sitä naista. Juttele sille vain niitä näitä ja voisit vaikka ennen kahvitaukoa sanoa, että mennään kahville, ihan niin kuin vain ohimennen. Sitten myöhemmin jos juttu luistaa niin voisit pyytää johonkin "treffeille".

Toisaalta on sanottava, että aika huonot saumat sulla on tuon naisen suhteen. Kannattaisi laskea vähän rimaa ja koittaa pokata muija jostain muualta tai käydä esimerkiksi huorissa.
Romantisoida? Anteeksi vain, kerron asiat niin kuin ne ovat. Ja noiden mahiksien suhteen, mun elämä ei ole koskaan ollut niistä kiinni. Jos mentäisiin todennäköisyyksien mukaan, niin olisi hyvin mahdollista etten olisi enää edes hengissä tai vähintään hilluisin jossain osastolla joten siinäs räksytät.

Ja laskea rimaa? Jos laskisin rimaa vain saadakseni mitä haluan (siis rakkautta), vaatisin käytännössä siltä toiselta ihmiseltä vähemmän mitä vaadin itseltäni. Ja eihän sellainen olisi oikein eikä edes reilua kumpaakaan kohtaan. Tuo huorissa käyminen oli niin ala-arvoinen loppukommentti tähän tilanteeseen, että sitä en vaivaudu edes kommentoimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Okei, ei tässä kai muu auta ku vaan todeta että menetetty tapaus. Arviolta n. 5000000 ihmistä - miehiä ja naisia kumpiakin - on nyt jo sanonut samaa vinkkiä että tee jotain, puhu sille, tee jotain muuta ku kuvittele pääsi sisällä miten asit muka on, mutta ei. On vaan huvittavaa että muut voi muka tietää mitä pitäisi tehdä. Jostain syystä huvittavaa ei ole, että hän samalla tavalla muka tietää mikä on kummankin osapuolen mielestä oikein ja hyvä tapa edetä (eli olla tekemättä yhtään mitään), ja että nainen on selvästi tekemisillään tahtonut osoittaa että välittää, vaikkei siis tietääkseni vielä olla edes sen vertaa juteltu että olisi tietoa edes siitä seurusteleeko nainen vai ei. Eikä se kyllä huvittavaa olekaan, oikeastaan, vähän surullinen fiilis tuosta vaan tulee.

Laitoin juuri kaikki kolmesti ignoreen, lähetin yyveen ja raportoin, mutta olen edelleen sitä mieltä, vaikken vielä sitä tiennytkään, että panokset alkavat koveta, kun uumoiluja on paljon ynnä muita vihjeitä kun oikein silmiin katsotaan. Ei mulla mitään sanomista ollut mutta tahdoin lainata.

@Murkula n tarina on kyllä mielenkiintoinen. Jotkut miehethän on talonrakentajia ja -kunnostajia, mikä nyt on epäilyttävää alkujaan. Mistä vetoa että täälläkin on talonrakennusketju ja kenties myös Remontoin taloa -ketju. Voi vittu. Sitä varten on virolaiset että rakentavat ja kunnostavat! Siis miehet. Naisethan siellä on sitten enemmän palveluammatissa, wink vaan, hehheh.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Nyt arvon @Smitty#41 näihin ehdottomasti lisätietoja:

"mun on parempi edetä tämän tilanteen kanssa mieluummin sitten vaikka liian hitaasti kuin ottaa liian varhain ylimääräisiä harppauksia eteenpäin, jotka eivät tunnu vielä oikealta kummankaan osapuolen osalta. "

"Mutta näyttämällä jatkuvasti kuinka paljon välitän hänestä samalla tavalla kuin hänkin on osoittanut minua kohtaan"

Eli jos nyt tilanne on valitettavasti edelleen se, että viimeisen kuukauden aikana ei ole mitään edistystä tullut mihinkään suuntaan ja et ole häntä edes treffeille pyytänyt, niin miten tiedät tai pystyt sanomaan mitään, että mitkä liikkeet hänen mielestään voivat tuntua oikeilta?

Ja varsinkin tämä jälkimmäinen hämmästyttää enemmän. Mitä/miten olet konkreettisesti näyttänyt välittäväsi hänestä, ja mitä hän on tehnyt osoittaakseen välittävänsä sinusta? Eikä taaskaan mitenkään pahalla, mutta jos ette ole työpaikan työ-juttuja lukuunottamatta puhuneet juurikaan mitään, käyneet treffeillä tai olleet missään fyysisessä kontaktissa, niin miten sinä tai hän on mitenkään osoittanut mitään välittämistä toiselle?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ikävä sanoa näin, mutta koska itse olin samanlainen pilvilinnojen pyörittelijä niin usko näitä viisaampia ... tai no ainakin kokeneempia kehäkettuja ja tule pois sieltä pilvilinnoista. Siellä on toki kiva olla ja kukaan ei siellä sinua loukkaa, mutta et tule myöskään ikinä oikeasti rakastumaan naiseen jos pysyt siellä pilvilinnakkeessa. Oikealla rakkaudella tarkoitan sitä tunnetta kun vaikka haluaisit oikeasti kuristaa kumppanisi koska "pleikkarin ohjain on ihan väärässä paikkaa..." ja muita arkielämän konflikteja niin siitä huolimatta teet hänelle aamupalaa ja yrität olla herättämättä häntä vaikka itse nouset sängystä tuntia ennen häntä. Pieniä tekoja arjen keskellä joita teet rakkaallesi koska rakastat ja välität hänestä. Ja pleikan ohjaimellekin ehkä joskus löytyy paikka jossa se voi olla rauhassa?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
paljastuu feikiksi joka onkin koko ajan vain käyttänyt ystävällisyyttäni hyväkseen. Tämän takia mulla saattaa kestää keskivertoa pitempään "lämmetä" jollekulle.
Luot päässäsi haavemaailman ihanuuskuvan ja rakastut siihen. Sen jälkeen ihminen - nainen tässä tapauksessa - vaan paljastuu ihmiseksi, joka on tavallinen ihminen, ei feikki eikä ylimaallisen ihana. Saattaapa olla myös kyse siitä, että hän ei vaan ole kiinnostunut sinusta, se ei tee hänestä hyväksikäyttäjää.

Tuo viimeinen lainaamani virke ei täsmää ollenkaan sen kanssa miten hehkutat naisen ihanuutta, vaikkette edes tunne toisianne. Sinähän nimenomaan olet jo ihan kuumana, vaikka et edes tunne häntä. Ja meille kerrot, ettet ole nopeasti lämpeävää sorttia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Tinke-80 koen itse, että se ensimmäinen kuukausi eli pre-työporukan partyt oli pitkälti sellaista pilvilinnoissa asuskelua ja haaveilua. Koen myöskin, että tuon illan aikana oivalsin hänen persoonastaan pari sellaista melko olennaista asiaa, jotka tavallaan palauttivat minut takaisin maanpinnalle. Sen jälkeen mun käsitykseni hänestä muuttui kertaheitolla ja mun fiilikseni häntä kohtaan on sittemmin muuttunut koko ajan vain enemmän ja enemmän arvostuksen suuntaan. Siis että arvostan tiettyjä piirteitä hänessä aivan suunnattomasti ja nämä piirteet tulivat ensimmäistä kertaa pinnalle vasta siellä baari-illassa jutusteltuamme.

Jos sanon että on aivan yhtä mahdollista, että tästä ei tule mitään kuin että tästä voisi kehittyä jotain, sillä meillä on vahva yhteys niin olenko todella silloin pilvilinnojenrakentelija vai kenties vain realisti?

Pieniä tekoja arjen keskellä joita teet rakkaallesi koska rakastat ja välität hänestä.

No juuri näitä tekoja on ollut nyt jo ilmassa puolin ja toisin, olkoonkin että "vain" työpäivän keskellä, mutta koska kumpikin osoittaa tämänkaltaista välittämistä toista kohtaan jo näin varhaisella asteella ja vieläpä työpaikan stressaavassa ympäristössä, niin onko se nyt lopulta väärin, että vähintään uskon siihen orastavaan mahikseen mikä tässä saattaa kyteä kunhan en nyt ainakaan perseile mitään älytöntä, jollaisesta löytyy myös tosiaan historiaa.

Siitä olen harvinaisen samaa mieltä, että joku kahvittelukutsu olisi pitänyt saada jo tässä kohtaa aikaiseksi. On myönnettävä, että en ole tainnut ikinä pyytää ensimmäistäkään naista treffeille, niin enpä ole oikein saanut pähkäiltyä, missä ja miten tuo olisi syytä toteuttaa. Ja kun itseäni oikeasti kiinnostaisi pitempikin juttutuokio hänen seurassaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Luot päässäsi haavemaailman ihanuuskuvan ja rakastut siihen. Sen jälkeen ihminen - nainen tässä tapauksessa - vaan paljastuu ihmiseksi, joka on tavallinen ihminen, ei feikki eikä ylimaallisen ihana. Saattaapa olla myös kyse siitä, että hän ei vaan ole kiinnostunut sinusta, se ei tee hänestä hyväksikäyttäjää.
En puhunut pelkästään naisista. Ihmisistä ylipäänsä. Usko tai älä, mulla oli ala-asteen kolmosluokalta aina kasiluokalle asti sellainen "frendi" joka käytti mua riepuna ja nyrkkeilysäkkinä, veti mua aina silloin tällöin turpaan, kiusasi mua koulussa ja silti teeskenteli siviilissä olevansa mun ystävä, vaikka todellisuudessa teki mun elämästä jatkuvaa kärsimystä.

Mutta mitä tulee tähän viiden vuoden takaiseen "ensirakkauteen", (käytän nykyisin lainausmerkkejä hänestä puhuessani sillä melko yksipuolistahan tuo ns. rakkaus oli.) niin hänen kohdallaan todellakin loin haavemaailman, ihannekuvan ja kuvitelman ko. ihmisestä ja jäin siihen ikään kuin kiinni. Olen todella iloinen, että rohkenin kirjoittaa niistä ajatuksista tänne, koska kuka tietää olisinko ikinä tullut sieltä mielikuvitusmaailmasta pois jos olisin jäänyt itsekseni roikkumaan siinä, minkä olin kuvitellut päässäni oikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pilvlinnoilla tarkoitan mielikuvien rakentamista. Ja jos vaikka ne pilvilinnat eivät olekaan yks yhteen toisen ihmisen kanssa niin se tunne on kyllä hemmetin satuttava. Älä kysy treffeille. Kysy kahville. Juttele. Älä mainitse että rakastat häntä palavasti, siitä seuraa vain lähestymiskielto tai muuta ikävää. Tutustu häneen oikeasti. Jos hän ei olekaan kiinnostava ihminen niin pety ja pahasti. Jonkin ajan kuluttua kokeilet uudestaan toisen henkilön kanssa. Toista tarvittaessa (heh). Jossain vaiheessa toivon mukaan et enää rakenna pilvilinnoja naisista vaan teet jotain sen suhteen että tapaat sen oikean. "Elämässä ei koskaan kaduta tekemiään asioita vaan niitä mitä jättää tekemättä".
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En puhunut pelkästään naisista. Ihmisistä ylipäänsä. Usko tai älä, mulla oli ala-asteen kolmosluokalta aina kasiluokalle asti sellainen "frendi" joka käytti mua riepuna ja nyrkkeilysäkkinä, veti mua aina silloin tällöin turpaan, kiusasi mua koulussa ja silti teeskenteli siviilissä olevansa mun ystävä, vaikka todellisuudessa teki mun elämästä jatkuvaa kärsimystä.
Joo, tuo on kovin ikävä yksittäistapaus, koulukiusausta, mutta kirjoitit: "Kun sanoin että olen tottunut pettymään ihmisten kanssa enemmän kertoja kuin sormet riittävät laskemaan, tarkoitin sitä, että mulla on paljon negatiivisia kokemuksia siitä, että annan luottamukseni väärälle ihmiselle, joka lopulta paljastuu feikiksi joka onkin koko ajan vain käyttänyt ystävällisyyttäni hyväkseen.

Jää käsitys, että monien ihmisten kanssa se toinen on paljastunut sinun mielestäsi feikiksi.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siitä olen harvinaisen samaa mieltä, että joku kahvittelukutsu olisi pitänyt saada jo tässä kohtaa aikaiseksi. On myönnettävä, että en ole tainnut ikinä pyytää ensimmäistäkään naista treffeille, niin enpä ole oikein saanut pähkäiltyä, missä ja miten tuo olisi syytä toteuttaa, sikäli kun itseäni oikeasti kiinnostaisi pitempikin juttutuokio hänen seurassaan.
Ihan ohimennen sanot vaan, että mennään kahville, jotenkin yrität sovittaa sen työhön liittyviin asioihin. Sitten myöhemmin voit pyytää johonkin "treffeille", jos juttu luistaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jää käsitys, että monien ihmisten kanssa se toinen on paljastunut sinun mielestäsi feikiksi.
On käynyt myös useammin kuin kerran. Itseasiassa jouduin sulkemaan tällaisen ihmisen elämästäni ulos juuri alle viikko sitten, eli puhutaan aivan tuoreesta tapauksesta. Opettavaisia tapauksia yhtä kaikki.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mitä tulee tähän viiden vuoden takaiseen "ensirakkauteen", (käytän nykyisin lainausmerkkejä hänestä puhuessani sillä melko yksipuolistahan tuo ns. rakkaus oli.) niin hänen kohdallaan todellakin loin haavemaailman, ihannekuvan ja kuvitelman ko. ihmisestä ja jäin siihen ikään kuin kiinni. Olen todella iloinen, että rohkenin kirjoittaa niistä ajatuksista tänne, koska kuka tietää olisinko ikinä tullut sieltä mielikuvitusmaailmasta pois jos olisin jäänyt itsekseni roikkumaan siinä, minkä olin kuvitellut päässäni oikeaksi.
Jos sua olisi silloin 5 vuotta sitten varoiteltu mielikuvan luomisesta kyseiseen rakkaaseen, niin olisitko silloin(kin) kieltänyt sen alkuun?
Tarkoitan, että poikkeaako tämänkertainen mielikuvitusmaailman rakentelu jotenkin siitä aiemmasta?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jos sua olisi silloin 5 vuotta sitten varoiteltu mielikuvan luomisesta kyseiseen rakkaaseen, niin olisitko silloin(kin) kieltänyt sen alkuun?
Tarkoitan, että poikkeaako tämänkertainen mielikuvitusmaailman rakentelu jotenkin siitä aiemmasta?
Koen kyllä itse niin, että nämä menneet vuodet ovat kasvattaneet minua siinä määrin, että tällä kertaa jopa siinä alun haaveilu/mielikuvienluomisvaiheessa onnistuin joten kuten pitämään jalat maassa, enkä antanut tunteideni täysin sokaista minua siltä tosiasialta, että esim. kuukausi takaperin mitään merkittävää hyvän yhteyden löytämisen lisäksi ei ollut siinä vaiheessa vielä tapahtunut. Toki tiedän itsekin olevani ihmisenä helposti innostuvaista sorttia, joten saattaa olla että kuvailin siinä aivan ensimmäisessä viestissäni tähän naiseen liittyen tilannettani melko ruusunpunaisella tussilla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No juuri näitä tekoja on ollut nyt jo ilmassa puolin ja toisin, olkoonkin että "vain" työpäivän keskellä, mutta koska kumpikin osoittaa tämänkaltaista välittämistä toista kohtaan jo näin varhaisella asteella ja vieläpä työpaikan stressaavassa ympäristössä, niin onko se nyt lopulta väärin, että vähintään uskon siihen orastavaan mahikseen mikä tässä saattaa kyteä kunhan en nyt ainakaan perseile mitään älytöntä, jollaisesta löytyy myös tosiaan historiaa.

Ohjeita on annettu ja uskon, että minun laillani useimmat täällä toivovat, että et saa siipesi.

Näistä muutamista jutuista tulee kuitenkin mieleen, että et kai ihastuksissa liioittele toisen mukavia eleitä ja sanoja. Ehkä hän on vain ystävällinen ja muut huomioon ottava ihminen ja työkaveri.

Vaikea meidän muiden sitä on tietää, kun emme pääse paikan päälle katsomaan millaisia katseita siellä vaihdetaan, miten punastellaan ja miten hakeudutaan toisen seuraan jne.

Menneistä kannattaa oppia ja punnita tapahtuneita niinkuin olet tehnytkin, mutta ei kannata takertua niihin liikaa tai ei koskaan uskalla luottaa kehenkään.

Nyt jos fiksusti toimit ja tutustut naiseen niin kuin täällä on annettu vinkkejä niin et menetä yhtään mitään paitsi ehkä elämääsi nyt piristävän haaveen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...teet hänelle aamupalaa ja yrität olla herättämättä häntä vaikka itse nouset sängystä tuntia ennen häntä. Pieniä tekoja arjen keskellä joita teet rakkaallesi koska rakastat ja välität hänestä.

Pieniä tekoja arjen keskellä joita teet rakkaallesi koska rakastat ja välität hänestä.

No juuri näitä tekoja on ollut nyt jo ilmassa puolin ja toisin, olkoonkin että "vain" työpäivän keskellä, mutta koska kumpikin osoittaa tämänkaltaista välittämistä toista kohtaan jo näin varhaisella asteella ja vieläpä työpaikan stressaavassa ympäristössä, niin onko se nyt lopulta väärin, että vähintään uskon siihen orastavaan mahikseen mikä tässä saattaa kyteä kunhan en nyt ainakaan perseile mitään älytöntä, jollaisesta löytyy myös tosiaan historiaa.

Huomasitko, että Tinke-80 viittasi omassa viestissään tilanteeseen, missä ollaan oltu jo jonkin aikaa parisuhteessa?

Vastaus kysymykseesi. On helvetin väärin. Lue nyt itse näitä viestejäsi. Et ole edes kertaakaan yhdessä tämän naisen kanssa tehnyt mitään työpaikan ulkopuolella. Oletko edes samaan aikaan kahvihuoneessa tai vastaavassa, kahdestaan ollut. Et ainakaan niin, että olisit pyytänyt itse, että hei, mennään kahville.

Siitä huolimatta sinä kirjoittelet ilmeisen tosissasi työpaikalla tehdyistä pienistä arjen teoista, joilla molemmat ovat osoittaneet rakkaalleen rakkautta ja välittämistä. Hei haloo nyt, ihan kuten Tadu totesi.

Naisella ei ole ilmeisesti mitään käryä siitä, että olet hänestä kiinnostunut. Tai voi sillä joku haju asiasta olla, mutta ihan varmasti ei mitään tajua siitä, että olet ihan sekaisin siitä. Siitä huolimatta sinä kehittelet mielessäsi kuvitelmia, että naisen pienet ystävälliset eleet työpaikalla on molemminpuolista rakkauden osoittamista.

Jos tuo nainen saisi tietää edes puoliakaan näistä sinun ajatuksista, mitä tänne olet kirjoitellut, pitäisi hän luultavasti sinua mielenvikaisena sairaan mielikuvituksen omaavana ressukkana, jolla on homma lähtenyt laukalle ja rajusti. Nuo sinun ajatukset alkavat olla jo oikeasti vähän pelottavalla tasolla, jos moisia kuvitelmia ja pilvilinnoja, mitä tänne olet kirjoitellut, ihan oikeasti ajattelet. Ainakin jos mietitään tuota asiaa sen naisen näkökulmasta. Aika paljon on erilaisia kirjoja kirjoitettu ja elokuvia tehty näissä omissa haavemaailmoissaan elävistä miehistä (ja naisista myös), jotka rakkauteen petyttyään tekevät erilaista tuhoa rakkauden kohteelleen tai muulle ympäristölleen. En nyt sano, että sinä moinen olisit tai moista tekisit, mutta ei tuo ajatuksenjuoksu kovin kaukana ole siitä, mitä näissä leffoissa ja kirjoissa hörheilevien hahmojen ajatusmalliksi on kirjoitettu.

Yksi vaihtoehto on toki myös se, että olet trolli ja naureskelet meille muille, kun me täällä yritetään sinulle neuvoja ja vinkkejä antaa, eikä tuota naista tai edes sinua sellaisena mitä nimimerkilläsi tänne itsestäsi olet kertonut, ole oikeasti edes olemassa.

Jos kuitenkin olet olemassa, niin nyt viimeistään olen sitä mieltä, että unohda tuo nainen täysin ja hanki apua itsellesi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Näistä muutamista jutuista tulee kuitenkin mieleen, että et kai ihastuksissa liioittele toisen mukavia eleitä ja sanoja. Ehkä hän on vain ystävällinen ja muut huomioon ottava ihminen ja työkaveri.
Onhan tämäkin tietysti aivan mahdollista. Siksipä meinaankin ottaa asiasta selvää, niin ei tarvitse jäädä ikuisuuksiksi pähkäilemään mikä on totta ja mikä omaa kuvitelmaa.

Siitä huolimatta sinä kirjoittelet ilmeisen tosissasi työpaikalla tehdyistä pienistä arjen teoista, joilla molemmat ovat osoittaneet rakkaalleen rakkautta ja pyyteetöntä välittämistä.
Tajuatko nyt paremmin mitä tarkoitin?

Naisella ei ole ilmeisesti mitään käryä siitä, että olet hänestä kiinnostunut. Tai voi sillä joku haju asiasta olla, mutta ihan varmasti ei mitään tajua siitä, että olet ihan sekaisin siitä. Siitä huolimatta sinä kehittelet mielessäsi kuvitelmia, että naisen pienet ystävälliset eleet työpaikalla on molemminpuolista rakkauden välittämisen osoittamista.
Uskon hänen tiedostavan tässä vaiheessa tasan tarkkaan, että olen kiinnostunut hänestä. En tiedä ymmärtääkö hän vielä, kuinka lääpällään todellisuudessa olen, mutta olen kyllä tehnyt harvinaisen selväksi että olen kiinnostunut. Korjasinpa muuten taas erään virheellisen sanan lainauksestani luodakseni lisää selkeyttä.

Jos tuo nainen saisi tietää edes puoliakaan näistä sinun ajatuksista, mitä tänne olet kirjoitellut, pitäisi hän luultavasti sinua mielenvikaisena sairaan mielikuvituksen omaavana ressukkana, jolla on homma lähtenyt laukalle ja rajusti. Nuo sinun ajatukset alkavat olla jo oikeasti vähän pelottavalla tasolla, jos moisia kuvitelmia ja pilvilinnoja, mitä tänne olet kirjoitellut, ihan oikeasti ajattelet. Ainakin jos mietitään tuota asiaa sen naisen näkökulmasta.
Tässä olet aivan varmasti oikeassa. Ja senpä takia olenkin koittanut lähentyä tämän naisen kanssa mieluummin silleen luonnollisesti, arkisin ystävällisin elein, auttaen häntä takaisin aina kun siihen on tullut sopiva tilaisuus. Vanha sanonta "Show, don't tell." pitää siinä määrin hyvin paikkansa, että kaikkea mitä pääkopassa liikkuu ei kannata ihan heti laukoa ääneen. Ihan jo siksikin että se toinen ihminen ei välttämättä ole heti valmis vastaanottaamaan niitä sanoja. Joten olen lähestynyt ja tulen lähestymään häntä etenkin näin alkuvaiheessa teoin, en sanoin. Se mihin se johtaa vai johtaako lopulta yhtään mihinkään, selviää kyllä sitten ajan mittaan.

Siinä te tilannettani kommentoineet olette kuitenkin harvinaisen oikeassa, että jahkailemaan tässä ei kannata jäädä. Otan nyt sen hiton ruoriin käsiini ja katsotaan jonkin ajan päästä, mikä on lopputulema.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä ei kyllä ole Pietarin trollitehdas takana vaan City of Löövin trollifaktory. Vittu kun ei kiinnosta työn tekeminen niin lueskelen näitä levottomia juttujanne.

Me ollaan kaikki vielä käräjillä tämän jutun tiimoilta. "Milloin huomasit... jne." No ehän mää mittään!

Jälleen kerran saan onnitella itseäni, kun olen löytänyt hyvän puolison. No, ehkä se huomenna antaa kenkää, mutta olen kiitollinen näistä vuosista jo. Olisi hirvittävää olla sinkku. Me not like. Akanotto on niin hasardipeliä että lottoaminenkin on helppoa siihen verrattuna. Tein muuten luettelon ominaisuuksista, jotka eivät sovi akalle: punavihreys ynnä muut persoonallisuushäiriöt, yliopistolaisuus, tietyt taiteenalat, huutaminen useammin kuin 3 krt viikossa, huoruus jne. Ei myöskään lapsia pidä olla eikä hottista pikkusiskoa (niistä on menneisyydessä aiheutunut... kaikkea, kyllä te tiedätte, no vittu kun olin kännissä ja kaksistaan niin en syytä itseäni).
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
@Smitty#41 vieläkin odottelen tuolla aiemmin kysymiini juttuihin vastausta, ja nyt ainakin näiden uusimpien viestien lisäksi vielä enemmän. Eli mitä nämä teot ja "rakkauden" osoitukset mitä molemminpuolin olette työpaikalla vaihtaneet? Kerro hieman konkreettisemmin, niin pystyttäisiin analysoimaan että oletko taas nekin vain ylitulkinnut vai onko oikeasti sellaista huomiota, josta voisi tulkita toisenkin olevan ihastunut
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

hege

Jäsen
Jaa, tässä ketjussa voi odottaa tulevaisuudessa ihan mitä vaan mutta toivottavasti homma ei pääty lähestymiskieltoon ;-)

Joskus itselle kävi niin, että yksi tyttönen oli kovasti ihastunut minuun ja kuvitteli normaalin kohteliaisuuden ja huomaavaisuuden olevan merkki siitä että tunne on molemmin puolinen ja että kyseessä on lähes vuosisadan rakkaustarina huolimatta siitä että itse olin jo varattu. Tilanteen selviäminen oli ainakin itselle silloin varsin yllätyksellinen ja vaati myös melkoisesti selittelyä silloiselle tyttöystävälle kun oletusarvoisesti kukaan ei yksipuolisesti ihastu toiseen niin että alkaa karrikoiden miettiä millaiset verhot tulevassa yhteisessä kodissa on kun ainoa kontakti on ollut asiallinen (vaikka ihan mukava) juttelu kun on tavattu (oltiin samassa kesäduunissa ja myös törmättiin harrastuksen parissa). Onneksi tämä kuvio selvisi lopuksi ihan asiallisesti ja kyseinen henkilö pystyi toimimaan niin että asia saatiin hoidettua ilman isompaa draamaa. Matkalla oli kyllä useampi hetki milloin joutui miettimään milloin muka on millaista signaalia viestinyt ja miten joku on voinut niin väärinymmärtää asioita.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täällähän ollaan jännän tai trollin äärellä.

Nyt haluan kuulla Smitty#41 ihan esimerkkinä mitä nämä pienet rakkautta osoittavat teot arjen keskellä ovat siellä työpaikalla? Nainen on kysynyt otatko lisää kahvia vai antanut niskahieronnan kipeille hartioillesi. Vai jotain tältä väliltä?

Edit: Makkeli ehti jo välissä samaa kysellä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Tinke-80 vähintään uskon siihen orastavaan mahikseen mikä tässä saattaa kyteä kunhan en nyt ainakaan perseile mitään älytöntä, jollaisesta löytyy myös tosiaan historiaa.

Minusta tuo saamattomuus ja suorainen vässyköinti on pahimman luokan perseilyä. Orastava mahis valuu kaiken aikaa sormien välistä kuin ajan hiekka rakkauden tiimalasissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Minusta tuo saamattomuus ja suorainen vässyköinti on pahimman luokan perseilyä. Orastava mahis valuu kaiken aikaa sormien välistä kuin ajan hiekka rakkauden tiimalasissa.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös