@Smitty#41 , kirjoitit, että olet joutunut aiemmin kokemaan pettymyksiä muiden ihmisten toimesta. Se on tietenkin valitettavaa, mutta tässä tapauksessa ymmärrät varmasti, ettei nainen voi tuottaa sinulle pettymystä, kun ei ole mitään sinulle luvannut tai sinuun mitenkään sitoutunut. Itse lopputulos voi toki olla sinulle pettymys, jos nainen ei olekaan sinusta kiinnostunut, mutta et voi oikeasti kuvitella, että sinua kohdellaan ihmisenä huonosti, jos tunteesi eivät saa vastakaikua.
Niin, siis en minä suinkaan mitenkään tarkoittanut, että tämä nainen olisi mulle mitään luvannut tai muhun sitoutunut. Kun sanoin että olen tottunut pettymään ihmisten kanssa enemmän kertoja kuin sormet riittävät laskemaan, tarkoitin sitä, että mulla on paljon negatiivisia kokemuksia siitä, että annan luottamukseni väärälle ihmiselle, joka lopulta paljastuu feikiksi joka onkin koko ajan vain käyttänyt ystävällisyyttäni hyväkseen. Tämän takia mulla saattaa kestää keskivertoa pitempään "lämmetä" jollekulle.
Niin että lähinnähän tämä nainen voisi tuottaa minulle pettymyksen olemallakin aivan jotain muuta, millaisena olin hänet aluksi nähnyt. Toki tähän vaiheeseen saakka mulle ei ole herännyt tällaisia fiboja kuin ihan pari kertaa ja sanotaanko, että kummallakin kerralla hän on osoittanut epäilykseni saman tien täysin tyhjiksi. Eli jos jotain merkittävää näiden parin kuukauden aikana meidän välillä on tapahtunut, niin se että uskon ja luotan jo nyt hänen rehellisyyteensä ja aitouteensa enemmän kuin yleensä olisin tässä vaiheessa valmis luottamaan toiseen ihmiseen ja se kertoo osaltaan vain siitä, kuinka hemmetin hyvin hän on onnistunut lumoamaan minut pelkästään olemalla oma itsensä ja ihan vain osoittamalla olevansa kiinnostunut siitä miten mulla menee, ihan noin niinkuin työympäristössäkin. En toivo oikeastaan mitään muuta enemmän, kuin että olisin saanut omilla efforteillani hänessä aikaan edes ripauksen samaa fiilistä itseäni kohtaan, sillä hän on sen todellakin ansainnut.
Asia ratkeaa suuntaan tai toiseen vain kysymällä ulos. Älä missään nimessä heitä naiselle tunteitasi tiskiin, vaan pyydä vaikka kasuaalisti kahville ja puhukaa ihan tavallisista asioista ja tutustukaa toisiinne. Kuuntele, mitä naisella on sanottavaa ja ole kohtelias ja huomaavainen.
Ja näinhän se menee. Tuohon viimeiseen lauseeseen vielä, niin kohteliaisuus ja huomaavaisuus on mulla ikään kuin DNA:ssa, joten sen suhteen mun ei tarvitse edes erikseen yrittää mitään erikoista. Olen vain oma itseni ja that's it. Jos se riittää, niin sitten tässä varmasti voikin olla jotain. Mitä muuten olen seurannut tämän naisen touhuja, niin hänkin on toiset huomioonottava, terävä ja erittäin lämmin persoona. Helpottanut varmasti samaistumista, kun kohtelemme muita ihmisiä pitkälti samoin. Ja silti hän on osannut ilmaista selkeästi senkin, kun ei ole ollut mun toimintaani tyytyväinen tuoden sen ilmi kuitenkin asiallisesti. Ja siksikin arvostan hänen luonnettaan aivan hitosti, sillä harva tuohon on pystynyt vastaavalla "ammattitaidolla".