Naisasiat

  • 7 511 541
  • 26 568

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ero tapahtui vähän samalla tapaa että mitään syytä ei siinä kohtaa ollu.

Mulla lapset tuli minulle ja kertoi että äidin uusi ystävä tuli kahville ja jäi asumaan...
Aikaahan noi ottaa ja minulla siihen meni pari vuotta.


Eli samanlainen tilanne. Erositte etkä tiedä syytä? Minä kun luulin että tällänen suoraan maton jalkojen alta vetäminen ei ole kovin yleistä.

Sulla siis kesti 2 vuotta päästä eroon ajatuksesta että sun exällä on uusi mies? Peilaan vaan vähän mitä itsellä saattaa olla edessä. Rankat ja vastenmieliset ajat siis jatkuu. Miten itse käsittelit tilanteen? Kärsit vain ja aika korjasi siis loput.
Jos jotakin hyvää erossa oli on se että olen lapsien kanssa lähentynyt todella paljon ja aidosti heidän etu menee kyllä lähestulkoon kaiken edelle aina.


@Jerry100 Sun exä on ex ja sen tekemiset ei enää kuulu sinulle pätkääkään. Jos se uusi mies ei lapsia mitenkään kaltoin kohtele, niin sinun pitäisi aikuisena ihmisenä periaatteessa olla tyytyväinen, jos joku lähipiiriisi sinänsä kuuluva on löytänyt itselleen uuden kumppanin.

älä alennu siihen, että alkaisit asettamaan exällesi ehtoja parisuhteeseen, haukkumaan häntä tai uutta miestä tai mitään vastaavaa.

Kiitos "ojennuksesta" Näin se menee. Ja aikuisten maailmassa pitää mennä.
On tehnyt niin Helvetin paljon mieli laittaa viesti toiselle tyyliin "tuhosit lastemme elämän revit heiltä rauhallisen ja rakkauden kodin pois" tai vastaavaa.

Onneksi en ole lähettänyt niitä viestejä koska ei tästä mitään hyvää voi seurata ja itse vaan tulisi paskempi fiilis. Ollaan lasten hoidot ja maksut yms saatu kaikki sovittua mallikkaasti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En ole mitään elämässäni niin paljon hävennyt kuin sitä että joskus nuorempana ja mustasukkaisena rupesin tilittämään ihmissuhdesotkuissa sitä miten minuun sattuu. Meni monta semmoista viestiä perille jotka olisi saanut jättää lähettämättä.

Niin tuossahan se tulikin. Minuun. Saatana että omaa itsekeskeisyyttään on joskus vaikeaa myöntää itselleen.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos fyrkat riitää, niin sovit työpaille, jos töitä teet, about 6 kuukauden vapaan. Pakkaat laukut ja lähet maailmalle tutkimaan paikkoja. Samalla saat vähän perpektiiviä. Reissuillahan aina sattuu ja tapahtuu, miksei nytkin. Possitiivisen kautta. Jos ei fyrkat riitä, niin aika kuittaa. Keskity niihin hyviin juttuihin.

Tätä en pysty suoraan allekirjoittamaan.

Itse aikanaan lähdin noin 6kk reissuun noin 6kk kipeän eron jälkeen. Ero oli vieläpä äärimmäisen positiivinen asia, joskin silti kipeä. Omalla kohdallani tuntui siltä, että tuon reissun aikana ne eron tunteet tuli painettua, tai ne painui taka-alalle. Ja ne tulivat takaisin sitten kun reissu oli ohi.

Toki itse olin tuon reissun vaihto-opiskelemassa. Eli elämä oli niin hektistä, ettei siinä omille tunteille juuri aikaa jäänyt. Ja nekin tunteet sitten kohdistuivat ennemmin juuri ennen reissua kuolleeseen läheiseen, eikä tähän eroon.

Silti tuntui siltä, että tuo eron käsittely oli reissun aikana aika pausella. Reissun jälkeen sitten ne tutut ihmiset ja tutut ympäristöt nosti tunteita eritavalla pinnalle. Toki tuon reissun aikana pystyi itseensä asentamaan ihan huikean määrän henkistä pääomaa. Sanoisin silti, että eron käsittelyyn ei ehkä se paras vaihtoehto.

Ne paskat tunteet vaan pitää kärsiä. Toki laastarit, reissut ja ryypyt niitä tunteita lievittää, mutta kyllä ne takaisin tulevat ennen kuin ne on onnistuneesti käsitellyt.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Eli samanlainen tilanne. Erositte etkä tiedä syytä? Minä kun luulin että tällänen suoraan maton jalkojen alta vetäminen ei ole kovin yleistä.

Sulla siis kesti 2 vuotta päästä eroon ajatuksesta että sun exällä on uusi mies? Peilaan vaan vähän mitä itsellä saattaa olla edessä. Rankat ja vastenmieliset ajat siis jatkuu. Miten itse käsittelit tilanteen? Kärsit vain ja aika korjasi siis loput.
Jos jotakin hyvää erossa oli on se että olen lapsien kanssa lähentynyt todella paljon ja aidosti heidän etu menee kyllä lähestulkoon kaiken edelle aina.

Eron aikoihin en tiennyt vaan kaikki vaan loppui.. Toki jälkeenpäin älysi mistä asiat johtui kun sai etäisyyttä riittävästi. Siihen meni se pari vuotta. Suurin osa tosin tuosta ajasta mmeni opettellessa olemaan yksin. En nimittäin ennen eroa ollut koskaan elämässäni yksin.

Ei se uusi mies häirinnyt kun hetken ja sekin ihan omaa vittumaisuuttani.. ja tottakai päähän otti että toinen jatkoi elämää ja oman suunta oli hiukan hakusessa. Kuitenkin koko ajan tiesin että takaisin ei enää ole paluuta.

Keskityt lapsiisi ja itseesi. Ajan kanssa asiat helpottuu ja selkeytyy. Mullakin exän kanssa nykyään todella hyvät välit ja lasten asioista viikottain ollaan yhteyksissä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy varmaan itsekin ikävä kyllä korkata tämä puoli tästä palstasta, jota olen välillä ihan mielenkiinnosta käynyt lukemassa. Nyt on sitten omalle kohdalle sattunut sellainen tilanne, että ehkä kaipaa muiden näkemyksiä asiaan.

Tuli tuossa muutama päivä sitten päätökseen neljä vuotta kestänyt parisuhde. Mitään yhtä selkeää syytä suhteen päättymiselle ei sinänsä ollut tai mitään dramatiikkaa, liki parin viimeisen vuoden ajan suhteesta oli vähän väliä "kehityskeskusteluita" suhteen laadusta ja siitä, että jonkun täytyisi muuttua. Tuntui, että ikään kuin oltiin vain yhdessä eikä kummallakaan oikein ollut sinänsä hauskaa tai semmoista että oltaisiin viihdytty erityisen hyvin toistemme seurassa. Esimerkiksi jos oltiin kahdestaan, niin usein vaan laitettin joku sarja tai leffa pyörimään eikä erityisemmin juteltu ainakaan mistään syvällisemmästä. Välillä toki oli hyviäkin keskusteluita, mutta suurimmaksi osaksi tuommoista olemista, joka alkoi sitten pidemmän päälle ahdistamaan vähän molempia - tuntui ettei suhteelta oikein saanut riittävästi. Eikä meidän tulevaisuuden suunnitelmat oikein osuneet yhteen. Myös huumorintaju on molemmilla aika lailla erilainen.

Toki suhteeseen mahtui paljon hyvääkin, kuten läheisyyttä ja seksiä ja semmoista luottamusta ja tuttua turvallisuuden tuntua. Ja oli tosiaan myös niitä hyviäkin hetkiä. Loppujen lopuksi yritettiin sitten useampaan otteeseen erota, mutta ei kumpikaan siihen kyetty kun tunteet olivat niin vahvoja. No nyt sitten tehtiin viimein päätös tuossa pari päivää sitten ja ainakin itse olen ollut aivan romuna.

Itsellä on päällimmäisenä ollut mielessä hirveä ikävä, kaipuu ja pelko tulevaisuudesta. Ja kova yksinäisyyden tunne. Parin päivän aikana olen alkanut unohtaa lähes kaikki huonot asiat mitkä suhteessa oli ja epäröimään tuon päätöksen oikeellisuutta - varsinkin kun monet ovat ihmetelleet päätöstämme, kun varsinkin ulospäin suhde näytti varmaankin terveeltä. Sitä kautta on ehkä omiinkin ajatuksiin syöpynyt vastaavia juttuja. Mietin, että kuuluisiko tässä vaiheessa tuntea helpotusta tai semmoista tunnetta, että tuli tehtyä oikea päätös vaikka se olikin vaikea.

Sovittiin myös kun erottiin, että ollaan yhteydessä kavereina ja puhelimitse vai viestitse käydään yhessä tätä juttua läpi ja tuetaan toisiamme varsinki tässä alussa ja sitten myöhemmin vähennetään yhteydenpitoa. Tarkoitus olisi silti jonkinsortin ystävinä varmaan pysyä. Kiinnostaisi tietää, että onko kenelläkään tämmöisiä vastaavia kokemuksia, että onko mitään mahdollisuutta käydä järkevästi toisen kanssa tätä juttua läpi ja tukea toista ilman, että se vaikeuttaa tai jopa estää toipumista kokonaan? Itsestä nämä keskustelut ovat tuntuneet helpottavilta, mutta toisaalta sitä miettii että luuleeko aivot vaan että asiat on kunnossa jos ollaan yhteydessä. Tosi vaikeeta.

Ja mikä auttais tähän jatkuvaan tuskaan ja lamaantumisen tunteeseen?

Järkyttävä viestimonsteri tuli kirjoitettua, toivottavasti joku jaksaa kahlata läpi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nopeasti lukuisten teille oli siis tavallinen, toimiva parisuhde, mutta päätitte erota. Tietysti jos tulevaisuudensuunnitelmat erosivat oleellisesti, ehkä vain joudutitte väistämätöntä, mutta noin muuten, mitä erityistä nelivuotiaalta suhteelta oikein pitäisi odottaa, kun se alkaa olla väkisinkin arkipäiväistynyt, sen hyvissä ja huonoissa merkityksissään. Mutta ehkä joku osaa sanoa jotain kehittävämpää. Tarkoitukseni ei ole vittuilla muuten, jäi vain hiukan hämmentynyt fiilis.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kertomasi perusteella kannattaa varautua pahimpaan. Olet nuori eikä sitä nuoruutta kannata tuollaisessa tilanteessa pilata.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juu, älä heitä kallisarvoista elämääsi hukkaan tuommoiseen vatulointiin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Täytyy varmaan itsekin ikävä kyllä korkata tämä puoli tästä palstasta, jota olen välillä ihan mielenkiinnosta käynyt lukemassa. Nyt on sitten omalle kohdalle sattunut sellainen tilanne, että ehkä kaipaa muiden näkemyksiä asiaan.

Tuli tuossa muutama päivä sitten päätökseen neljä vuotta kestänyt parisuhde. Mitään yhtä selkeää syytä suhteen päättymiselle ei sinänsä ollut tai mitään dramatiikkaa, liki parin viimeisen vuoden ajan suhteesta oli vähän väliä "kehityskeskusteluita" suhteen laadusta ja siitä, että jonkun täytyisi muuttua. Tuntui, että ikään kuin oltiin vain yhdessä eikä kummallakaan oikein ollut sinänsä hauskaa tai semmoista että oltaisiin viihdytty erityisen hyvin toistemme seurassa. Esimerkiksi jos oltiin kahdestaan, niin usein vaan laitettin joku sarja tai leffa pyörimään eikä erityisemmin juteltu ainakaan mistään syvällisemmästä. Välillä toki oli hyviäkin keskusteluita, mutta suurimmaksi osaksi tuommoista olemista, joka alkoi sitten pidemmän päälle ahdistamaan vähän molempia - tuntui ettei suhteelta oikein saanut riittävästi. Eikä meidän tulevaisuuden suunnitelmat oikein osuneet yhteen. Myös huumorintaju on molemmilla aika lailla erilainen.

Toki suhteeseen mahtui paljon hyvääkin, kuten läheisyyttä ja seksiä ja semmoista luottamusta ja tuttua turvallisuuden tuntua. Ja oli tosiaan myös niitä hyviäkin hetkiä. Loppujen lopuksi yritettiin sitten useampaan otteeseen erota, mutta ei kumpikaan siihen kyetty kun tunteet olivat niin vahvoja. No nyt sitten tehtiin viimein päätös tuossa pari päivää sitten ja ainakin itse olen ollut aivan romuna.

Itsellä on päällimmäisenä ollut mielessä hirveä ikävä, kaipuu ja pelko tulevaisuudesta. Ja kova yksinäisyyden tunne. Parin päivän aikana olen alkanut unohtaa lähes kaikki huonot asiat mitkä suhteessa oli ja epäröimään tuon päätöksen oikeellisuutta - varsinkin kun monet ovat ihmetelleet päätöstämme, kun varsinkin ulospäin suhde näytti varmaankin terveeltä. Sitä kautta on ehkä omiinkin ajatuksiin syöpynyt vastaavia juttuja. Mietin, että kuuluisiko tässä vaiheessa tuntea helpotusta tai semmoista tunnetta, että tuli tehtyä oikea päätös vaikka se olikin vaikea.

Sovittiin myös kun erottiin, että ollaan yhteydessä kavereina ja puhelimitse vai viestitse käydään yhessä tätä juttua läpi ja tuetaan toisiamme varsinki tässä alussa ja sitten myöhemmin vähennetään yhteydenpitoa. Tarkoitus olisi silti jonkinsortin ystävinä varmaan pysyä. Kiinnostaisi tietää, että onko kenelläkään tämmöisiä vastaavia kokemuksia, että onko mitään mahdollisuutta käydä järkevästi toisen kanssa tätä juttua läpi ja tukea toista ilman, että se vaikeuttaa tai jopa estää toipumista kokonaan? Itsestä nämä keskustelut ovat tuntuneet helpottavilta, mutta toisaalta sitä miettii että luuleeko aivot vaan että asiat on kunnossa jos ollaan yhteydessä. Tosi vaikeeta.

Ja mikä auttais tähän jatkuvaan tuskaan ja lamaantumisen tunteeseen?

Järkyttävä viestimonsteri tuli kirjoitettua, toivottavasti joku jaksaa kahlata läpi.

Itselleni tuli juuri sama fiilis kuin mitä @sampio kuvaili. Tai mistä mä tiedän, oliko se juuri sama mutta anyway.

Joskus ihmiset tekevät asioita vain koska he voivat niin tehdä. Edelleenkin, ei mitään vittuilua, mutta elämä ON tylsää. Siis sellainen elämä, jossa sattuu tasaisesti pieniä asioita jotka ovat voittopuolisesti hyviä.

En nyt sano että palatkaa yhteen, mutta varoitan: tuskin kumpikaan teistä tulee ikinä löytämään kumppania, joka merkittävällä tavalla tuntuisi paremmalta. Ainoa asia on tietenkin se, jos se toinen muuttuu myös lasten isäksi tai äidiksi.

Ettei menisi ihan ruoskinnaksi, niin lohtua: luultavasti olette normaaleja tolkun ihmisiä, jotka pystytte menemään eteenpäin ja joskus muodostamaan suhteen joka muistuttaa aiemmin kokemaanne.

Silloin olette myös kokeneempia ja viisaampia. Tulette paremmin sietämään sen tosiasian, että tylsyys on turvallisuuden ja vakauden synonyymi.

Vielä vinkki teille kummallekin: parisuhde ei ole elämän ykkösfoorumi. Elämän ykkösfoorumi on minä (siis sinä) ja parisuhteessa kumpikin voi auttaa toistaan löytämään vahvemmin sen mikä on sekä kehittymään siinä.

Tekisi mieli sanoa, ja aion sanoakin. Tämä ei ole sinulle kohdistettu, vaan yleisesti.
Mikä hitto meitä vaivaa? Tarvitaanko me oikeasti sota tai luonnonkatastrofi että osattaisiin olla ihan normaaleita?

Sori, sun tilanne vaan oli niin hyvä kuvaus yleisestä tilanteesta. Oma oivallus omiin keskisuuriin kriiseihin tuli eräästä artikkelista ja se oli tämä: mähän en olekaan mikään erityistapaus vaan hitonmoinen klishee.

Mikä auttaa tunteeseen juuri nyt, kysyt. Sekin on klishee. Liikunta, kaverit, sauna ja... aika.
Tsemppiä
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
@Jyyd

Noniin. Kaikki merkithän on olemassa, varsinkin, jos asioista ei voida edes puhua. Lisäksi tossa iässä ei todellakaan ole mitään syytä alkaa leikkimään isäpuolta. Mikä helvetti teitä junnuja vaivaa, että tollasta edes ajattelee. Laitat ass to mouthit ja sanot, et tää oli tässä. Sit etit itelles parempaa seuraa. Ei tollaseen paskaan kannata aikaansa tuhlata. Uutta mötköä kiertoon.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Joko nostat kytkintä nyt, tai sitten odottelet kunnes tyttösi ilmoittaa palanneensa exän kanssa yhteen. Ehkä tyttö huomasi kuinka kuolema voi tulla aivan yhtäkkiä, ja arpoo nyt oliko ero exän kanssa sittenkään oikein päätös.

Läheisen kuoleman jälkeen jotkut pimpslooran saamiskerrat on melko yhdentekevää, mutta se että muikkeli ei hae sinusta turvaa ja lohtua ei ole. Tähän exän tapaaminen ja tekstailut niin laske itse yhteen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kirjoittamasi perusteella olet nyt vapaaehtoisesti sujauttamassa itseäsi pakkopaitaan. Toivottavasti ymmärrät että tämä ei ole mitään vittuilua mutta luulenpa että moni jatkikseen kirjoitteleva on myös nuorena kulkenut tuon tien läpi ja todennut että sieltä ei jää kuin luu käteen. Niin olen minäkin kulkenut. Ja mitä nopeammin niistä illuusioistaan osaa luopua niin aina parempi olet silloin itseäsi kohtaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Onko tämä tosiaan näin läpinäkyvää? Ehkä tahdon uskoa vain parasta.. Kyllähän miespuolisia kavereita varmaan joillain ihan uskollisillakin naisilla on. Vaikea on kaikkia suhteen vaiheita kirjoittaa tähän, mutta kyllä tyttö toisaalta välittää mustakin. Juuri pari viikkoa sitten kertoi tilanneensa jotain yhteisiä valokuviakin, mutta toisaalta tilanteet muuttuu nopeasti ja ei näistä tiedä. Kun ei vain pääse toisen pään sisään.

En tiedä hakeeko musta turvaa ja lohtua, mutta paljon aikaa on tosiaan yhdessä vietetty viime aikoina. Monet itkut olen kuunnellut ja ollut tukena vieressä. On sanonutkin tämän mulle ja monelle muulle. Toisaalta jos tämä on ihmisestä kiinni, niin en minä voi toiseksi muuttua.

Niin no, ei tässä nyt kyse ole siitä mitä sukupuolta kaverit on.

Onko tyttö pitänyt koko 5kk yhteyttä exään, vai onko yhteydenpito alkanut isän kuoleman jälkeen?
 

BaronFIN

Jäsen
@Jyyd

Hah, oma vaimoni oli vain "kaveria" entiselle ihastukselleen ja minä hölmö olin vain mustasukkainen hupsu jostain kolmen yhteisen lapsen äidistä ja tunsin oloni lopulta aika idiootiksi kun karu totuus aikanaan paljastui.

Saku sammakkokin lauloi: "nainen on nainen aina vaan, ja hepokatti Heikki soitteli viuluaan..."
 

Barney

Jäsen
Järkyttävä viestimonsteri tuli kirjoitettua, toivottavasti joku jaksaa kahlata läpi.
Tilanne on melkein sama kuin meikäläiselle joskus vähän alle kaksi vuotta sitten. Suhde ei ollut kestoltaan ihan neljää vuotta, mutta muuten kuin meikäläisen näppäimistöltä. Toki siihen pitäisi lisätä, että kumppanin puolelta oli heti suhteen alussa ilman mitään syytä luottamuspulaa meikäläistä kohti johtuen hänen edellisestä suhteestaan.

Itsellä on päällimmäisenä ollut mielessä hirveä ikävä, kaipuu ja pelko tulevaisuudesta. Ja kova yksinäisyyden tunne. Parin päivän aikana olen alkanut unohtaa lähes kaikki huonot asiat mitkä suhteessa oli ja epäröimään tuon päätöksen oikeellisuutta - varsinkin kun monet ovat ihmetelleet päätöstämme, kun varsinkin ulospäin suhde näytti varmaankin terveeltä. Sitä kautta on ehkä omiinkin ajatuksiin syöpynyt vastaavia juttuja. Mietin, että kuuluisiko tässä vaiheessa tuntea helpotusta tai semmoista tunnetta, että tuli tehtyä oikea päätös vaikka se olikin vaikea.
Nuo ovat varmasti hyvinkin yleisiä fiiliksiä, vaikka olisikin itse seisonut eropäätöksen takana. Itsekin huomasin, että siinä eron jälkeen alkuvaiheilla tuppasi ne suhteen huonot puolet unohtumaan ja hyvät puolet korostumaan. Itse tuollaisissa tilanteissa koitin muistella niitä suhteen huonoja puolia, jotka ainakin itselläni auttoivat aina uudestaan ja uudestaan ymmärtämään eron olleen oikea ratkaisu. Se fiilis oikeasta päätöksestä vahvistuu kokoajan vain ajan kuluessa, jos se sellainen oli. Itsekin olin melko alamaissa eron jälkeen muutaman kuukauden, mutta nyt jo jonkin ajan olen ollut sitä mieltä, että se oli yksi elämäni parhaista päätöksistä.

Sovittiin myös kun erottiin, että ollaan yhteydessä kavereina ja puhelimitse vai viestitse käydään yhessä tätä juttua läpi ja tuetaan toisiamme varsinki tässä alussa ja sitten myöhemmin vähennetään yhteydenpitoa. Tarkoitus olisi silti jonkinsortin ystävinä varmaan pysyä. Kiinnostaisi tietää, että onko kenelläkään tämmöisiä vastaavia kokemuksia, että onko mitään mahdollisuutta käydä järkevästi toisen kanssa tätä juttua läpi ja tukea toista ilman, että se vaikeuttaa tai jopa estää toipumista kokonaan? Itsestä nämä keskustelut ovat tuntuneet helpottavilta, mutta toisaalta sitä miettii että luuleeko aivot vaan että asiat on kunnossa jos ollaan yhteydessä. Tosi vaikeeta.
Omakohtainen kokemus on, että kaverina olo ei toimi tuollaisessa tilanteessa, kun eroaminen on ollut vaikeaa. Omassa tapauksessani tilanne eteni siihen pisteeseen, että exä halusi palata muutaman kuukauden eron jälkeen yhteen. Siinä vaiheessa jouduin olemaan vähän mulkku, minkä jälkeen yhteydenpito väheni selvästi ja yli vuoteen emme ole olleet minkäänlaisessa yhteydessä. Somen perusteella exällä menee ihan hyvin ja elämä on mennyt vähän eri suuntaan kun mulla, mikä oli ihan odotettua ihan erilaisten tulevaisuuden suunnitelmien takia. Uusi mieskin hänellä on, mikä tuntui aluksi vähän oudolta, mutta ihan positiivinen asiahan se on. Etenkin kun itse olen paljon paremman näköinen kuin hänen uusi miehensä. *hymiö*

Ja mikä auttais tähän jatkuvaan tuskaan ja lamaantumisen tunteeseen?
Ei siihen auta oikein kuin aika. Toki suosittelen, että teet jonkun muutoksen elämäntavoissasi tai haet jotain muuta kautta jotain uutta ja positiivista energiaa elämääsi. Itsellä toimi ainakin erittäin hyvänä piristyskeinona elämäntapojen muuttaminen terveellisempään suuntaan. Tuli liikuttua todella paljon, mikä auttoi sekä saamaan ne parisuhteen aikana kertyneet muutama ylimääräinen kilo pois että ihan yleisesti sai olotilan pirteämmäksi. Itse pohdiskelin myös aika paljon suhteessa tapahtuneita asioita, omaa käyttäytymistä monissa tilanteissa yms. Aika paljon koen kasvaneeni henkisesti sen avulla ja opin tunnistamaan vielä paremmin itse tekemiäni virheitä, minkä avulla pystyn todennäköisesti välttämään niitä tulevaisuudessa. Frendejä kannattaa nähdä aika paljon kun sille nyt todellakin on aikaa ja dokaaminenkin kohtuudella on ihan jees. Irtosuhteet myös tuovat lisää iloa elämään, mutta niihin ei kannata kyllä omasta mielestäni heti suoraan eron jälkeen syöksyä. Tsemppiä kuitenkin, aika lailla sama on käyty täälläkin läpi. Voin kuitenkin luvata, että kyllä se päivä päivältä alkaa paremmalta tuntumaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@Jyyd Okei, ymmärsin aluksi että ovat vasta viime aikoina ruvenneet pitämään yhteyttä.

Muutenkin 5kk on niin lyhyt aika, että tuollainen soppa alkuun voi heilauttaa venettä suuntaan jos toiseenkin. En sano että kannattaa lähteä nykimään koska tytön isä kuoli, mutta aika raskas rasti se on sullekkin kaikkine tunnemyrskyineen. Tuossa vaiheessa suhteen pitäisi olla vielä armotonta panemista, jatkuvaa yhdessäoloa ja maailman ihaninta. Nyt teillä on heti kättelyssä tuollainen tragedia, ja muijalla varmasti pää sekaisin.

Tuollaisesta ylipääsemisessä voi kestää kauan, ja se on helvetin hienoa jos kaiken tukemisen ja välittämisen jälkeen muija sanoo ettei ole varma, parempi jos ollaan kavereita.

Ja vielä tuo exän kuvioissa pyöriminen, joka voi toki olla vain puhtaasti kaverimielessä, niin en tiedä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voin vain kuvitella minkälainen masennus, ahdistus, epätoivo ja kaikkea muuta siellä on pään sisällä.. Mutta toisaalta yhteydenpito nyt on ainakin lisääntynyt. Kyllähän senkin voisi ymmärtää, kun kaikki surunvalittelujaan esittelevät ja sitten jäädään pidemmäksi aikaa puhumaan.

Tää lienee vähän väärä palsta neuvoja kysellä, analogia pääasiassa tuntuu olevan "häpäise hutsu" ja häippäse. Vertaistukea täältä voi saada ja hyvin yleisiä neuvoja kirjoittajan omaan empiriaan nojaten, mutta kokolailla ollaan ties missä liejussa vastakkaisen sukupuolen suhteen kaikilla tasoilla.

Kuolema on aina seinä johon läjähtää naama edellä, kun kohdalle sattuu. Minä ymmärrän niin, että jos tarkoitus ja toive sinulla on jotakin pysyvämpää suhdetta tavoitella ja toivoa, tässä on sulla iso paikka kasvaa asioiden yli. Kriisit ja ongelmat on ne tilat, joissa punnitaan, onko suhteella tulevaisuutta ja se vaatii venymistä molemmilta osapuolilta. Toiseen et voi vaikuttaa, itseen voit. Tilanteesi on sikäli simppeli, että olet ytimessä sen asian suhteen, mitä parisuhde on ja mitä se vaatii. Mustasukkaisuus on tunne, joka juontuu epävarmuudesta ja kontrollipakkomielteestä, eikä sen päälle voi rakentaa mitään pysyvää. Varsinkin kun opittava asia on kyetä elämään epävarmuudessa, koska sitä elämä on, kaikilla muillakin saroilla. Sen sijaan siis, että stalkkaat tyttelisi suhteita muihin ihmisiin, olivat exiä tai ei, mieti kykenetkö aidosti luottamaan kumppaniisi. Suhteen lopettamista kannattaa pohtia jos lopputulema on, ettet kykene luottamaan, silloin et ole kypsä parisuhteeseen. Sekin mahdollisuus voi olla, että tyttösi lopulta valitsee toisin kuin toivot, mutta se on vain hyväksyttävä, niinkuin läheisen poismenokin, ei auta itkupotkut, tai voi auttaa, mutta ei muuta mitään. Tyttösi ilmeisesti on toivonut tilaa itselleen ja tämä on täysin ymmärrettävää ison surutyön keskellä, voi olla, että tuo exä tunsi poismenneen isän paremmin ja sitä kautta heillä on keskenään enemmän palikoita yhdessä asiaa käsitellä. Kuinka tahansa, jos tunnet, että haluat hänen kanssaan jatkaa, anna aikaa, anna tilaa ja toivo parasta. Käsittele turha mustasukkaisuus pääsi sisällä itsesi kanssa äläkä missään nimessä sotke tyttöäsi siihen, se on lopun alkua, sillä ahdistavampaa lahjaa ei voi kenellekään antaa, kuin epäluulon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Somen perusteella exällä menee ihan hyvin ja elämä on mennyt vähän eri suuntaan kun mulla, mikä oli ihan odotettua ihan erilaisten tulevaisuuden suunnitelmien takia. Uusi mieskin hänellä on, mikä tuntui aluksi vähän oudolta, mutta ihan positiivinen asiahan se on. Etenkin kun itse olen paljon paremman näköinen kuin hänen uusi miehensä. *hymiö*

Riippuen ehkä hieman tilanteesta, mutta miten kukaan ei ole vielä maininnut tärkeintä sääntöä. Kaikki, someyhteydet tietenkin poikki ja heti.

Itsehän juurikin tein sen, että siinä hetki meni ja voi helvetti se tunne, kun kuusi viikkoa täysin puun takaa jätetyksi tulemisen jälkeen ruudulle pamahtaa "parisuhteessa jonkun vitun Jussin kanssa."

Vaikka asialla ei tokikaan enää vuosien jälkeen ole mitään merkitystä, niin ei sitä turpaan saannin tunnetta silti unohda. Sitä tuli mietittyä paljonkin olisikohan toipuminen mennyt paremmin ja aivan eri tavalla, jos en tuota tietoa olisi saanut.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Barney aika hyvin mielestäni tähän vastailikin, mutta laitanpa silti.

Sovittiin myös kun erottiin, että ollaan yhteydessä kavereina ja puhelimitse vai viestitse käydään yhessä tätä juttua läpi ja tuetaan toisiamme varsinki tässä alussa ja sitten myöhemmin vähennetään yhteydenpitoa. Tarkoitus olisi silti jonkinsortin ystävinä varmaan pysyä. Kiinnostaisi tietää, että onko kenelläkään tämmöisiä vastaavia kokemuksia, että onko mitään mahdollisuutta käydä järkevästi toisen kanssa tätä juttua läpi ja tukea toista ilman, että se vaikeuttaa tai jopa estää toipumista kokonaan? Itsestä nämä keskustelut ovat tuntuneet helpottavilta, mutta toisaalta sitä miettii että luuleeko aivot vaan että asiat on kunnossa jos ollaan yhteydessä. Tosi vaikeeta.
Tästä itsellä on vähän kokemusta, vaikka suhde paljon sinun suhdettasi lyhyempi olikin, enkä suosittelisi liian lämpimiä välejä pitämään. Ainakaan liian pitkäaikaisesti. Ongelma tuollaisissa hyvissä eroissa, joissa yritetään pysyä kavereina, on usein juuri Barneyllekin tapahtunut, että toinen haluaakin takaisin yhteen. Uskoisin, että johtuu juuri siitä, että keskustellaan edelleen niistä asioista ja eron käsitteleminen ei sitten ihan onnistukaan. Iso osa niistä huonoista puolista nimittäin tuntuu häviävän, kun otetaan etäisyyttä eikä tarvitse päivittäin ja jatkuvasti olla tekemisissä. Itsellä on kokemusta yhdestä tälläisestä erosta, että puhuttiin jokseenkin aktiivisesti eron jälkeen. Lopputuloksena exä halusi useaankin otteeseen palata yhteen, eikä mielestäni omakaan ylipääsy tuosta ainakaan helpottunut.

Ei toki mahdotonta ole, etteikö kaksi kypsää aikuista pystyisi ystävinä eroamaan, mutta lähtökohtaisesti en suosittelisi. Toki ihan alkuun ehkä asioiden läpikäynti yhdessä voi olla hyödyllistä, mutta aika nopeasti pyrkisin ottamaan etäisyyttä. Yksilötapauksia tosin, eikä näihin varmaan mitään yleispätevää sääntöä ole.

Ja mikä auttais tähän jatkuvaan tuskaan ja lamaantumisen tunteeseen?
Aika ja elämässä eteneminen. Ei pidä sivuuttaa eroa, mutta ei myöskään pidä jäädä liiaksi paikalleen sitä miettimään. Kaverit ovat aika hyvä apu näissä, kun ainakin saa mielen muualle, mutta kannattaa se ero kuitenkin käsitellä itse, koska muuten ei välttämättä kunnolla pääse yli.

E: Lisätäänpä vielä, että tuollaisen pitkän parisuhteen jälkeen usein unohtuu, mutta pitää olla vähän itsekäs. Ei kannata liiaksi sitä exää miettiä, kun tekee päätöksiä.
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Kovasti tästä ketjusta saa fiboja, että exän kanssa ei pystyisi olemaan vilpittömästi ystävä..? Väitän, että olette väärässä. Ainakin osittain. Itse seurustelin elämäni ensirakkauden kanssa lähes seitsemän vuoden ajan, kihloihinkin ehdittiin, kunnes eron hetki koitti. Ero ei tullut kovin yllätyksenä kummallekkaan, mutta sattui kumpaankin aivan helvetisti eikä kumpikaan sitä täysin halunnut, mutta kumpikin myös ymmärsi, että se on ainoa oikea ratkaisu, koska homma ei toiminut siten kuin parisuhteen / avoliiton olisi pitänyt toimia. Enemmän oltiin kämppäkavereita ja helvetin hyviä ystäviä kuin rakastavaisia.

Eron jälkeen kumpikin otti hieman tilaa sen ensimmäisen kuukauden ajan, mutta sen jälkeen ollaan pidetty kyllä tasaisin väliajoin yhteyttä. Okei tämä on pieni välttämättömyys, koska meikäläisellä on hänen kauttansa pari siskonmuksua kummityttöinä ja heitä en ikinä suostuisi hylkäämään, vaikka mikä olisi. Ei se ystävyys aina helppoa ole ollut, varsinkin esimerkiksi silloin oli kipeämpi jakso hänelle kun minä menin uuteen parisuhteeseen, mutta toisaalta olemme kuitenkin kumpikin pystyneet puhumaan toisillemme niistä kipeimmistäkin asioista ja olemaan toinen toistemme tukena, aina arjen huolista mies-/naishuoliin asti. Hassuahan se on aina välillä puhua jostain naishuolista exänsä kanssa, mutta toisaalta kun toinen tuntee meikäläisen läpikotaisin ja tietää parhaat ja huonoimmat puoleni, on sieltä suunnalta myös helpompi saada neuvoja ongelmiinsa eikä tarvitse pelätä tulevansa tuomituksi jonkun henkilön silmissä, joka ei oikeasti tunne minua.

Voisin sanoa, että vaikka se eron jälkeinen aika, varsinkin ensimmäiset pari kuukautta, olivat todella kipeitä ja vaikeita aikoja (varsinkin kun asuttiin vielä yhdessä, vaikka meikäläinen aika paljon viettikin aikaa muualla ihan vain jo siksi, että olisi helpompaa), niin koskaan ei ole kummallakaan ollut mitään halua palata yhteen tai harrastaa sen enempää mitään yhden illan juttuja toistemme kanssa. Ei se johdu siitä, että seksielämässä olisi koskaan ollut meidän välillä jotain vikaa, vaan siitä, että aitoa halua ei siihen ole ja kumpikaan ei halua pilata tätä ystävyyttä, joka meillä on sillä, että joku hairahdus sotkisi koko asian. Tämä mahdollisuus siis niiltä ajoilta kun ollaan sinkkuina oltu yht'aikaisesti. Meikäläinen nyt on toisessa parisuhteessa tuon kihlatun kanssa eroamisen jälkeen ja juuri muutin uuden emännän kanssa yhteen.

Vaikeaahan se on sille uudelle puoliskolle sitä hyväksyä, koska eihän se ole mitenkään tavanomaista, että ollaan exien kanssa hyvissä väleissä. Esimerkiksi tuo edellinen emäntäni ei sitä pystynyt mitenkään hyväksymään ja se hänelle suotakoon. Hänellä oli siihen omat syynsä, mutta lopulta tuo oli yksi suurimmista asioista, jotka suhteemme kaatoivat, sillä mustasukkaisuutta esiintyi jo siitä, että kummilapseni tapaavat soitella minulle kummitätinsä (eli tämän ex-kihlatun) kanssa kun tämä on heillä käymässä. Se on aina ollut meidän (minun ja kummilasteni) juttu ja tulee aina olemaankin. Monen monia riitoja ja mustasukkaista mököttämistä aiheutti lumipalloefektin ja vaikka homma oli välillä ihanaa, ei se lopulta ollut kestävää näistä riidoista johtuen.
Nykyiselle olen tehnyt alusta asti selväksi, että olen yhteyksissä exäni kanssa, että ei ole hätää, selittänyt perinpohjin mikä on homman nimi jne. Vaikeaa se on ollut hänellekkin varsinkin välillä, mutta toisin kuin exäni kanssa, nykyisen kanssa olen pystynyt olemaan avoimempi siitä mitä sen ex-kihlatun kanssa juttelee sekä miksi. Avoimuus on johtanut parempaan ymmärrykseen ja parempaan parisuhteeseen. Toki tällä nykyiselläkin on historiassaan monia kivuliaita kokemuksia, jotka välillä nostavat päätään ja tuovat esille mustasukkaisuutta, mutta huomattavasti siedettävämmässä määrin kuin edellisen kanssa.

En nyt suoranaisesti osaa ratkaista @Jyyd sinun ongelmaasi tai sanoa oikeaa totuutta, halusin vaan tuoda esille myös sen toisen näkökulman asioihin eli, että asiat eivät todellakaan aina ole sitä pahinta laatua, vaikka tästäkin ketjusta kovasti tuntuu saavan sen vaikutelman. Itseltäni kuoli mutsin entinen miesystävä (on pikkuveljeni isä ja sitä kautta ollut minullekkin vuosia kuin isäpuoli) tuossa parisen vuotta sitten ja aika hajottavalta tuo tuntui, mutta tuolloin oli todella paljon helpompi purkaa asiaa tämän ex-kihlattuni kanssa kuin ex-tyttöystäväni (eli sen silloisen) kanssa. Tämä ei johtunut siitä, ettäkö minusta olisi tuntunut, etten voisi hälle puhua: Tämä johtui puhtaasti siitä, että toinen tunsi minut paremmin, tunsi perhesuhteeni ja historiani pikkuveljeni isään ja tunsi myös tämän pikkuveljeni isän paremmin. Sain häneltä tukea ja kannustuksia, mutta sen enempää ei siinä kyllä ollut. Toki myös tuolle silloiselle tyttöystävälleni juttelin asiasta ja hänkin minua tuki, mutta en vain pystynyt hänelle samalla tavalla vuodattamaan tuntemuksistani. Hassua, että tuolloin mekin olimme kutakuinkin 5kk seurustelleet kun tuo kuolintapaus sattui.
Ex-kihlattuun tukeutumista puolsi myös se, että paras ystäväni teki itsemurhan silloin kun hänen kanssaan seurustelin ja täten olin jo yhden surutyön käynyt lävitse, joten koin, että pystyn olemaan hänelle avoin ja näyttämään myös sen heikomman ja hauraan puoleni.

Tsemppiä kuitenkin teikäläiselle ja kaikille rakkausrintamalla. Ei se helppoa aina ole, ei se ole meikäläisellä nytkään, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että kaikki parisuhteet vaativat työntekoa sen "honeymoon"-vaiheen jälkeen ja vastoinkäymiset vahvistavat paitsi luonnetta, myös sitä parisuhdetta. Jos parisuhde uhkaa kaatua mitättömyyksistä alkaneeseen riitaan, vain koska ei osata käydä läpi asioita kuin aikuiset ja homma vain jatkuu ja jatkuu, niin eihän siinä mitään järkeä ole. Rajansa kaikella :)
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kellään täällä kokemusta seurustelusta masentuneen kanssa? Olen nyt nähnyt erästä tyyppiä reilun kuukauden ja fiilis on erittäin hyvä. Molemmat ovat samaa mieltä, että tässä jutussa on aineksia vakavampaan juttuun. Kemiat toimivat erinomaisesti, meillä on hauskaa yhdessä ja kaikki tuntuu olevan mahtavasti kun ollaan yhdessä.

Mutta. Hän on puhunut avoimesti siitä, että hän on ajoittain äärimmäisen ahdistunut ja pelokas, ja tuntuu että hänen parantumisensa on ottanut takapakkia sen jälkeen, kun juttumme alkoi. Hän käy terapiassa ja syö mielialalääkkettä. Pari viikkoa sitten hän sai paniikkikohtauksen ja halusi, että jätän hänet, koska hän ei halua että joudun kärsimään hänen takia. Hänellä on ollut aiemmin taipumusta itsetuhoisuuteen, mutta terapia on auttanut kuulemma paljon tässä. Silloin puhuttiin asia halki ja sen jälkeen hän on luottanut minuun, että olen hänen rinnallaan parhaani mukaan. Hän ei juurikaan oireile seurassani, mutta itsekseen hän on aika voimaton ja aikaansaamaton.

Ahdistaa, etten pääse hänen päänsä sisään enkä tiedä, mitä hän oikeasti ajattelee. Itselläni on vanhoista parisuhteita taakkana heikko luottamus, josta olen tosin hänelle avoimesti kertonut. Tällä hetkellä olen määräaikaisesti ulkopaikkakunnalla töissä, niin näemme vain viikonloppuisin.

Mieluusti kuulisin, jos jollain kokemusta hieman samanlaisesta tilanteesta. Mitä kannattaa tehdä, mitä ei jne.

Itselläni on kokemusta. Onhan se välillä haastavaa kun mielialat heittelee nopeastikin laidasta laitaan, mutta on se tietty vähän helpompi ymmärtää kun tietää diagnoosin. Kannattaa vain asennoitua siten, että kun pahimmat masennuskohtaukset on päällä, siihen ei välttämättä auta yhtään mikään mitä sanot, mutta kannattaa sanoa se silti. Tärkeämpää on olla ylipäätään tukena. Oman kokemukseni mukaan pahinta mitä noissa tilanteissa voi tehdä on a) syyllistää häntä itseään, b) vähätellä pahaa oloa, c) suuttua itse, d) poistua tilanteesta ja jättää toinen yksin (toki tämäkin voi joissain tapauksissa olla parempi jos hän itse haluaa olla yksin, kunhan ei tee sitä poistumista kohtien a, b tai c säestyksellä).

Tuo sanomasi: "tuntuu että hänen parantumisensa on ottanut takapakkia sen jälkeen, kun juttumme alkoi". Voi olla että se johtuu ainoastaan siitä että hänelle on tullut ihan uusi pelko aiempien lisäksi, nimittäin pelko että kyllästyt ja jätät hänet masennuksen takia.

En voi sanoa olevani mikään asiantuntija tuon sairauden suhteen, ja kommenttini perustuvat vain omiin kokemuksiini, mutta toivottavasti jotain apua on. Tsemppiä vaan, ja pidä hänestä kiinni jos oikeasti haluat hänen kanssaan olla. Masennuksesta voi parantua mutta siihen voi mennä paljonkin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kiitos vain @FutureHockey

Nyt on se tilanne, että tyttöystävä on tosi ahdistunut. Eilen sanoi mulle, ettei johdu musta vaan kaikki muu. Mutta myöhemmin äitinsä pisti mulle viestiä (ollaan viestitelty surun keskellä muutaman kerran), että antaa nyt tämän olla omissa oloissaan. Ja jotain, että on tosi ahdistunut kun viestittelen kokoajan. Olen aivan varmasti ahdistanut häntä, mutta en tietoisesti enkä tahallaan. Mutta tässä kohtaa tosiaan täytyy olla hetkeen kyselemättä mitään, ja katsoa tuleeko sieltä mitään.

En usko, että hänellekään tämä on mitenkään helppoa jos emme hetkeen näe. Mutta toisaalta en tiedä ajatteleeko hän hirveästi edes tätä, kun on muutakin ajateltavaa. Tekisi mieli edes palauttaa keskusteluyhteys, kun se eilen illalla vähän katosi.. Mutta en tiedä, kuinka paljon sekin sitten ahdistaa, että pitäisikö antaa vain olla nyt hetken.

No et todellakaan yritä palauttaa mitään keskusteluyhteyttä. Annat tytön olla rauhassa, odotat ja toivot parasta. Tuskin tytön äiti on tuota päästään keksinyt, eli tyttö on valittanut äidilleen että ahdistaa kun pusket koko ajan viestiä, äiti päättää viheltää pelin poikki kun tyttö ei sitä itse kehtaa tehdä.

Vaikka tarkoitat varmasti vain hyvää, niin pahinta mitä voit tehdä on aiheuttaa tytölle lisästressiä mistään ylimääräisestä. Vaikka se kuinka sinua vituttaa kun et tiedä missä mennään, niin tuossa tilanteessa et voi kuin istua ja odottaa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Niin, parastahan se olisi antaa tytön olla nyt omassa rauhassa ja antaa ajan kulua, keskusteluyhteys kyllä (toivottavasti) palautuu ja jos/kun se palautuu, osaa tyttö varmasti arvostaa sitä. Tiedän kuitenkin tuon ahdistavan epävarmuuden tunteen varsin hyvin, sillä tämän nykyisen tyttöystäväni kanssa oli käytännössä kesästä syksyyn aikamoista on/off -leikkiä ja kun kumpikin vielä toipui aiemmista eroistaan, tuli kummallekkin sitten aina välillä takapakkia ja haluttiin ottaa etäisyyttä toisesta ja olla ja kelata hetki omia asioita. Sen ymmärtää jos se tunne tulee itselle, mutta jos se tulee sille toiselle, josta välittää ihan helvetisti, niin ne tunteet välillä sumentaa sen järjen äänen aika tehokkaasti ja tekee elämästä tuskaa: Jokainen odottamasti minuutti tuntuu tunnilta ja sitä vaan kelaa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja spekuloi, pelkää ja jännittää. Se on paskaa, mutta jos tuntuu yhtään siltä, että tyttö on sen arvoinen, niin se kannattaa. Toki aina on se mahdollisuus olemassa, että jää käteen vain kasa paskaa, mutta kuitenkin. Tsemppiä palstaveljelle, tuota tunnetta ei oikein toivo kenellekkään, mutta toisaalta ainakin meitä se tuntuu lujittaneen.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Itselläni on kokemusta. Onhan se välillä haastavaa kun mielialat heittelee nopeastikin laidasta laitaan, mutta on se tietty vähän helpompi ymmärtää kun tietää diagnoosin. Kannattaa vain asennoitua siten, että kun pahimmat masennuskohtaukset on päällä, siihen ei välttämättä auta yhtään mikään mitä sanot, mutta kannattaa sanoa se silti...

En nyt halua millään muotoa ottaa tähän jatkiksen vakiovastausta kaikkiin naisongelmiin, eli dumppaa Nurmos_888 se muija välittömästi, mutta ihmettelen kyllä palstakirjoittajien rohkeutta mennä yhteen naisen kanssa, jolla on mielenterveyden kanssa ongelmia? Suoraan sanottuna itse en sille tiellä lähtisi, olen kai varmaan sen verran kylmän pragmaattinen naisasioissakin.

Korostan, että omakohtaista kokemusta ei ole, mutta seurasin aikanaan läheltä erittäin hyvän kaverin 15 vuotista via dolorosaa ja se ei kyllä mitenkään muuten hyvin päättynyt kuin kahden terveen lapsen muodossa. Kaveri kyllä teki kaikkensa pitääkseen suhteen kasassa ja vaimoaan parhaansa mukaan tukien, mutta ei se hyvin päättynyt. Naisella nuo ongelmat vaan syvenivät ja ei tuo kaverikaan mitenkään hyvässä hapessa ole.. jotenkin murjotun ja hiukan masentuneen oloinen on mies itsekin tätänykyä vaikka vaikea häntä tuosta on syyttääkään. Toki tämä on vain yksittäistapaus enkä ole täällä väittämässä että kaikki parisuhteet mielenterveysongelmista kärsivien kanssa olisivat yhtä helvettiä, mutta on se valtava riski. Sen ymmärrän, että jo hyvän matkaa parisuhteessa oltuaan puolisoa ei olla dumppaamassa heti (mielen)terveysongelmien toiselle ilmaantuessa, mutta jos suhde on vasta alkutekijöissään, harkitsisin kerran jos toisenkin mihin on itseään pistämässä. Tietoa varmasti löytyy paremmistakin lähteistä kuin jatkoajan naisasiaketjusta ;-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös