Naisasiat

  • 7 491 543
  • 26 542

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tässä ole omalta puoleltani ainakaan ollut missään vaiheessa kysymys siitä, että pitää matkustella tai lapsia on pakko haluta. Matkustaa ei pidä eikä lapsia pidä hankkia, jos ei halua, eikä ihmistä saa arvottaa huonommaksi ihmiseksi näiden vuoksi. Herran jestas sentään, jopa haluttujen lasten kanssa elämä on välillä (pääasiassa aina) ihan pimeetä enkä varauksetta suosittele kenellekään lasten hankkimista, vaikka lapset tärkeintä elämässäni ovatkin.

Mun pointti oli siinä, että ottaisi nyt sen päänsä pois perseestä ja lopettaisi ruikuttamisen, miten vika on naisissa ja naiset on vaikeita ja muuta jonninjoutavaa paskaa. Olen kyllä itse taipuvainen uskomaan, että Hyman Roth on masentunut ja jos näin on, mikään ei muutu ennen kuin sairaus on saatu aisoihin. Ja siihen taas ei auta muu kuin asianmukainen hoito.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Keikoilla käyminen on nykyään muoti-ilmiö, kun nuoret ottavat siellä selfieitä isestään. Samoin ravintoloissa käyminen. Samoin urheilutapahtumissa. Samoin ihan missä vaan käyminen, kun ihmiset ottavat selfieitä itsestään. Vai onko se muoti-ilmiö sittenkin se selfien ottaminen, ja nuo aktiviteetit ovat ihan yhtä suosittuja kuin aina ennenkin?
 
Eihän tässä ole omalta puoleltani ainakaan ollut missään vaiheessa kysymys siitä, että pitää matkustella tai lapsia on pakko haluta. Matkustaa ei pidä eikä lapsia pidä hankkia, jos ei halua, eikä ihmistä saa arvottaa huonommaksi ihmiseksi näiden vuoksi. Herran jestas sentään, jopa haluttujen lasten kanssa elämä on välillä (pääasiassa aina) ihan pimeetä enkä varauksetta suosittele kenellekään lasten hankkimista, vaikka lapset tärkeintä elämässäni ovatkin.

Mun pointti oli siinä, että ottaisi nyt sen päänsä pois perseestä ja lopettaisi ruikuttamisen, miten vika on naisissa ja naiset on vaikeita ja muuta jonninjoutavaa paskaa. Olen kyllä itse taipuvainen uskomaan, että Hyman Roth on masentunut ja jos näin on, mikään ei muutu ennen kuin sairaus on saatu aisoihin. Ja siihen taas ei auta muu kuin asianmukainen hoito.

Kuvitellaanpa että näin olisi, vetäisin aikani cipralexia, kävisin riitelemässä kalliin terapeutin kanssa ja pam, olisin terve. Mikä siinä lopulta muuttuisi? Olisinko innostuneempi trendikkäistä asioista, alkaisinko pitää lapsia harkinnan arvoisena asiana, rapsuttamaan koiria ja hymyilemään kuin se hankolainen keksi? No tuskin. En mä usko olevani erityisen masentunut, ainoastaan realistinen asioiden ja elämän suhteen.
 
Mutta summa summarum, turhapa se on lopulta valittaa. Jokainen on mitä sattuu olemaan ja toisille tulee käteen paskemmat kortit, kuin toiselle. Jollekin meistä jopa ihan mahdottomat. Mä en oikein millään usko tähän kehittymiseen ihmisenä ja sitä kautta asioissa tapahtuvan mitään mullistuksia, koska tuskinpa se pohjimmainen persoona siitä erilaiseksi muuttuu. Tai hemmetin falskilta ja ahdistavalta sellainen toiseksi tuleminen tai kehittyminen ajatuksena tuntuu. Pääasia että pysyy rehellisenä itselleen ja pääsee ehkä edes silloin tällöin panemaan, jos ei enempää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvitellaanpa että näin olisi, vetäisin aikani cipralexia, kävisin riitelemässä kalliin terapeutin kanssa ja pam, olisin terve. Mikä siinä lopulta muuttuisi? Olisinko innostuneempi trendikkäistä asioista, alkaisinko pitää lapsia harkinnan arvoisena asiana, rapsuttamaan koiria ja hymyilemään kuin se hankolainen keksi? No tuskin. En mä usko olevani erityisen masentunut, ainoastaan realistinen asioiden ja elämän suhteen.


Miksi kävisit riitelemässä terapeutin kanssa? Oletko hankala ihminen, ns. paskapää, ja ajaudut ihmisten kanssa usein erilaisiin konflikteihin? En tiedä, minkälaista elämän "kuuluu" olla, mutta luulen, että ihmisen pitäisi pystyä kokemaan erilaisia tunneskaaloja ilosta suruun ja vihasta rakkauteen, itkusta nauruun ja onnesta onnettomuuteen. Ja kaikkea siltä väliltä.

Minä pidän itseäni realistina, mutta suhun verrattuna tunnen itseni joksikin perkeleen positiivariksi.

No, ehkä jätän tämän asian osaltani tältä erää tähän.
 

BaronFIN

Jäsen
Tässä on muutama naisellinen näkemys:

hs.fi: Mielipide: "Missä ovat kumppaneiksi kelpaavat vapaa miehet?"

hs.fi: "Rakkausvalmentaja tietää miksei kumppania löydy..."

Onhan tuolla ihan asiaakin (kait), mutta ensimmäisessä mennään heittämällä pieleen jo otsikossa: kumppaneiksi kelpaavat. Jos joku osaa olla nirso kumppaninsa suhteen, niin se on nainen. Sellaiset ostos- ja vaatimuslistat on hyvin usein kädessä, että se on pelkkää teatteria, etteikö muka kuuta tavoitella taivaalta. Buahahaa. Kun miehestä on saatu perhe ja lapset irti, niin sitten jatketaan matkaa eteen päin etsimään sitä herra seuraavaa sielunkumppania. Ensimmäisen linkin tapauksessa voisin kuvitella, että esim. Hyman ei kuitenkaan täyttäisi vaatimuksia (tosin tämä keski-ikäinen nainen ei täytä Hymanin vaatimuksia) vaikka nainen kovin uhriutuukin että yhy yhy, niisk niisk. Itse asiassa olisi mielenkiintoista nähdä millainen paskamyrsky nousisi feministivasureilta jos Hyman vetäisi vastineen omasta näkökulmastaan: missä tosiaankin ovat vapaat, lapsia halumattomat, nuoret naiset, jotka kelpaavat kumppaniksi? Eihän tässä kuuta tavoitella taivaalta?

Edit: pahoitteluni feministivasuri -sanan käytöstä, mutta tiedätte kyllä millaista mielensäpahoittajaa tarkoitan sanalla.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Pääasiassa matkustaminen on vain yksi monista muoti-ilmiöistä, joihin suuret massat aina hullaantuvat. Tietenkin sitten karsastetaan niitä, jotka eivät lähde mukaan massakulttuurijuttuihin. Moni matkustaa, koska niin nyt nykyaikana pitää muka tehdä, vaikka useimmat paikat ja kulttuurit ovat huonompia kuin meidän.

Heh, itsekin taisin joskus ajatella tuohon tyyliin. Hitto ne on maailmalla tyhmiä, kun eivät tee asioita hyvin ja järkevästi, kuten meillä Suomessa... Sitten Suomessa tulikin eteen totaalinen umpikuja. Helvettiin Suomi! Siitä sitten mahdollisimman kauaksi ja eikun onni olikin heti seuraavan oven takana. Silti olen matkustamisesta samoilla linjoilla, hassu muoti-ilmiö, mutta sieltä voi joskus löytää itseäänkin. Itselle oli esim. Suomessa opetettu, että olen hiljainen ja varautunut tyyppi, kun todellisuus olikin että olen ihmisten seurasta nauttiva tyyppi. Sairasta, mutta totta.
Ei sitä ympäristöä suotta sanota yhdeksi vaikuttavaksi tekijäksi vähän kaikessa.

Eli olen sitä mieltä jos ei hommat taivu niin kannattaa kokeilla muualta. Vika ei ole itsessä, vaan muissa. Mutta totta helvetissä kun 5 milj. suomalaista sanoo: olet väärässä! niin ei siihen loput 7 miljardia tule väliin kun ne on siellä ihan muualla.

Naisia on niin hemmetisti erilaista, näköistä kokoista ja asenteista että on suoranainen rikos ihmisyyttä vastaan keskittyä vain suomalaisiin, jos ei toimi.
Jos meistäkin vaikka jokainen laitettaisiin samaan tilaan kahdestaan jonkun oikein hehkeän indokiinalaisen tai vaikka afrikkalaisen kimalaisen kanssa, niin voisi asiaan saada ns. käden käänteessä aivan uusia näkökulmia ;-)
 
Miksi kävisit riitelemässä terapeutin kanssa? Oletko hankala ihminen, ns. paskapää, ja ajaudut ihmisten kanssa usein erilaisiin konflikteihin? En tiedä, minkälaista elämän "kuuluu" olla, mutta luulen, että ihmisen pitäisi pystyä kokemaan erilaisia tunneskaaloja ilosta suruun ja vihasta rakkauteen, itkusta nauruun ja onnesta onnettomuuteen. Ja kaikkea siltä väliltä.

Minä pidän itseäni realistina, mutta suhun verrattuna tunnen itseni joksikin perkeleen positiivariksi.

No, ehkä jätän tämän asian osaltani tältä erää tähän.

No taidan mä vähän olla, heh. Mutta sit toisaalta osaan kyllä olla ihan mukava ja solidaarinenkin, jos siitä jotain hyötyä on. :)
 
Tässä on muutama naisellinen näkemys:

hs.fi: Mielipide: "Missä ovat kumppaneiksi kelpaavat vapaa miehet?"

hs.fi: "Rakkausvalmentaja tietää miksei kumppania löydy..."

Onhan tuolla ihan asiaakin (kait), mutta ensimmäisessä mennään heittämällä pieleen jo otsikossa: kumppaneiksi kelpaavat. Jos joku osaa olla nirso kumppaninsa suhteen, niin se on nainen. Sellaiset ostos- ja vaatimuslistat on hyvin usein kädessä, että se on pelkkää teatteria, etteikö muka kuuta tavoitella taivaalta. Buahahaa. Kun miehestä on saatu perhe ja lapset irti, niin sitten jatketaan matkaa eteen päin etsimään sitä herra seuraavaa sielunkumppania. Ensimmäisen linkin tapauksessa voisin kuvitella, että esim. Hyman ei kuitenkaan täyttäisi vaatimuksia (tosin tämä keski-ikäinen nainen ei täytä Hymanin vaatimuksia) vaikka nainen kovin uhriutuukin että yhy yhy, niisk niisk. Itse asiassa olisi mielenkiintoista nähdä millainen paskamyrsky nousisi feministivasureilta jos Hyman vetäisi vastineen omasta näkökulmastaan: missä tosiaankin ovat vapaat, lapsia halumattomat, nuoret naiset, jotka kelpaavat kumppaniksi? Eihän tässä kuuta tavoitella taivaalta?

Edit: pahoitteluni feministivasuri -sanan käytöstä, mutta tiedätte kyllä millaista mielensäpahoittajaa tarkoitan sanalla.

No mä en sinänsä koe mitään erityistä tarvetta ärsyttää edes feministejä, mutta reagointi tuohon ehdotukseesi voisi olla jotain ristiinnaulitsemisen ja teilauksen yhdistelmää muistuttavaa. :D Ottaen siis huomioon, että kuinka vakavia ihmisiä f-väki ruukaa olemaan.

Mitä vähän alusta jaksoin noita linkkejä ja etenkin niiden kommentointia lukea, niin aika saakelin kaukana näyttävät sukupuolet toisistaan nykyään olevan, vaikka tasa-arvoa ym pitäisi olla ilmassa enemmän kuin koskaan. Kun parisuhde on entistä vähemmän oleellinen asia selviytyä yhteiskunnassa ja elämässä, niin entistä vähemmän "annetaan anteeksi" mitään vajavaisuuksia tai sitten lähdetään jonkun toisen mukaan heti, jos sopiva fiilis tulee. Mä vain rakastuin, sori siitä. Toki onnellisesti eläviä poikkeuksiakin on paljon, mutta myös entistä enemmän löytyy kolmekymppisiä ja alle, jotka vaan ajelehtivat allekirjoittaneen tapaan. Toisinaan läheisyyttä ja sellaista tekisi mieli, mutta noin isommassa kuvassa tiivis suhde näyttäytyy sitoutumisineen, lapsineen, asuntolainoineen ja yleisen lopullisuuden vuoksi liian riskaabelilta diililtä. Puhumattakaan sitten lopulta jo tästä mainitusta asenneilmapiiristä, jossa ei kovin helpolla ala laittamaan tunteita tulilinjalle kenenkään vuoksi, ettei tosissaan päädy sinne apteekkiin cipralex-ostoksille eromasennuksissaan. Hyviä puolia siis löytyy, mutta vähintään samassa määrin paskaa, minkä haju karkoittaa. Tässä siis yhdisteltynä omia ja muiden sinkkututtujen mielipiteitä
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En tue automaattisesti muiden väitteitä mahdollisesta masennuksesta, sillä ns terveeksikin lääkitty voi hyvin ajatella kuten @Hyman Roth ajattelee. Ei terveen ihmisen ole mikään mahdottomuus ajatella siten kuin hän, näen itsessänikin paljon samaa ns nihlismiä. Kysyisin silti häneltä, että missä kunnossa kämppäsi on ja kuinka huolehdit hygieniasta?
 
En tue automaattisesti muiden väitteitä mahdollisesta masennuksesta, sillä ns terveeksikin lääkitty voi hyvin ajatella kuten @Hyman Roth ajattelee. Ei terveen ihmisen ole mikään mahdottomuus ajatella siten kuin hän, näen itsessänikin paljon samaa ns nihlismiä. Kysyisin silti häneltä, että missä kunnossa kämppäsi on ja kuinka huolehdit hygieniasta?

No kuule viimeisen päälle siistissä kunnossa, siksikään en halua sinne koiria tai lapsia sotkemaan mestoja. Kiitos kysymystä :D Ja ei haise hiki tai henkikään pahemmin, kun olen vähentänyt röökinpolttoa. Nihilismistä tulee mieleen Big Lebowskin vekkulit, joilla oli murmeli tai joku vastaava.
 

sinikettu

Jäsen
En tue automaattisesti muiden väitteitä mahdollisesta masennuksesta, sillä ns terveeksikin lääkitty voi hyvin ajatella kuten @Hyman Roth ajattelee. Ei terveen ihmisen ole mikään mahdottomuus ajatella siten kuin hän, näen itsessänikin paljon samaa ns nihlismiä. Kysyisin silti häneltä, että missä kunnossa kämppäsi on ja kuinka huolehdit hygieniasta?
Masennuksen huomaa parhaiten muutoksesta elämän eri osa-alueilla. Miten elämä on muuttunut esimerkiksi vuoden, kahden tai viiden vuoden aikana. Usein masennusoireet alkavat pikkuhiljaa ja pala kerrallaan elämän osa-alueista hohto himmenee. Muutokset esimerkiksi seuraavissa asiossa kielivät myös usein masennusoireilussa: ihmissuhteet, uusien asioiden tekeminen/kokeilu, jumiin jäämisen tunne, aikaperspektiivi (miten kokee menneisyyden ja tulevaisuuden), omanarvontunne ja oman elämän subjektiivinen tarkoitus ja merkittävyys.
 
Masennuksen huomaa parhaiten muutoksesta elämän eri osa-alueilla. Miten elämä on muuttunut esimerkiksi vuoden, kahden tai viiden vuoden aikana. Usein masennusoireet alkavat pikkuhiljaa ja pala kerrallaan elämän osa-alueista hohto himmenee. Muutokset esimerkiksi seuraavissa asiossa kielivät myös usein masennusoireilussa: ihmissuhteet, uusien asioiden tekeminen/kokeilu, jumiin jäämisen tunne, aikaperspektiivi (miten kokee menneisyyden ja tulevaisuuden), omanarvontunne ja oman elämän subjektiivinen tarkoitus ja merkittävyys.

Ei seikkailla kohta enää naisasioissa, vaan vieläkin syvemmällä altaassa, mutta eihän elämällä ole mitään merkitystä. Se vain on ja tapahtuu, koska henkilöt x ja y ovat mokanneet joskus. Voihan sille halutessaan itse kukin keksiä tarkoituksia tai vaikka hurahtaan Jeesukseen, mutta ei se poista sen pohjimmaista turhuutta ja tyhjyyttä. Ja se on se, mitä uskoakseni useimmat meistä juoksevat pakoon tai koettavat vaihtelevalla menestyksellä olla ajattelematta.
 

sinikettu

Jäsen
. Voihan sille halutessaan itse kukin keksiä tarkoituksia tai vaikka hurahtaan Jeesukseen, mutta ei se poista sen pohjimmaista turhuutta ja tyhjyyttä. Ja se on se, mitä uskoakseni useimmat meistä juoksevat pakoon tai koettavat vaihtelevalla menestyksellä olla ajattelematta.
Tuo mainitsemani kohta on itse asiassa äärimmäisen tärkeä ihmisen psyykkisen hyvinvoinnin kannalta pitkässä juoksussa. Ehkä jokseenkin ironista on, että esimerkiksi masennuksesta kärsivät ovat juuri niitä ihmisiä, joilla on realistisin näkemys elämästä. Terve psyyke on juurikin vähän sellainen pilvilinnamainen ja ruusuinen kuva elämästä.

Olen sitä mieltä, kuten varmastikin iso osa alan asiantuntujoista, että henkinen terveyden kehittäminen nimenomaan poistaa sen turhuuden ja tyhjyyden tunteen. Olkoon se pelkkä sivistynyt illuusio, mutta se on terveen yksilön sivistynyt illuusio, jolla ihmiskunta on mennyt parisataa tuhatta vuotta optimistisesti eteenpäin mennee myös tulevaisuudessakin.

Itsekin olen parisen vuotta kärsinyt lievästä masennuksesta joskus parinkympin tienoilla ja vähän samantyylistä juttua oli minullakin tuolloin. Henkinen tyhjö alkoi täyttymään oikeastaan sitä mukaa, kun sain fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä kohennettua, ja aloin kehittämään itseäni elämän osa-alueilla ja viemään asioita eteenpäin.

Jeesuksiin ei tarvitse hurahtaa, mutta elämälle on suhteellinen helppo hommata tarkoituksenmukaisuutta. Mene vaikka buddhalaisten munkkien kanssa kuukaudeksi meditoimaan jonnekin Himalajan luoliin. Tai Afrikkaan vapaaehtoistyötä tekemään. Ala lukemaan ja kehittämään itseäsi sellaisilla osa-alueilla, joilla itseäsi haluat kehittää. Mene opiskelemaan. Hommaa uusia sosiaalisia piirejä. Käy kalastelemassa kesällä. Säännöllinen, progressiivinen ja aktiivinen tekeminen on tässä asiassa tärkeintä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BaronFIN , jännittävää, miten eri tavalla asiat voi lukea/ymmärtää. Mielestäni linkittämässäsi jutussa ei ollut yhtään mitään erikoista tai nipottavaa. Totta kai jokainen ihminen määrittelee sen, kuka kelpaa. Ja sen kelvollisuuden tueksi jutussa listattiin asioita, joita toivottiin. Ei mainittu rahaa eikä lapsia.

Vai onko se vain niin, että miehillä saa olla kriteerejä, naisille pitää kelvata kaikki, jos joku nyt sattuisi epähuomiossa naisen jostain suonenvedosta kelpuuttamaan?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No kuule viimeisen päälle siistissä kunnossa, siksikään en halua sinne koiria tai lapsia sotkemaan mestoja. Kiitos kysymystä :D Ja ei haise hiki tai henkikään pahemmin, kun olen vähentänyt röökinpolttoa. Nihilismistä tulee mieleen Big Lebowskin vekkulit, joilla oli murmeli tai joku vastaava.

Kyssäri oli ihan siksi tuollainen "hoopo", että vastaus kertoo onko joku masentunut vai ei, vaikka masennus näkyy eri ihmisissä eri tavoin, eikä sitä välttämättä tuollakaan tavalla aina selvitä. Nihilismistä tulee mieleen myös jamppa, jota siteeraat allekirjoituksessasi. Oikein viimeisen päälle sellainen ja siksi mitä herkullisin hahmo viihdehistoriassa. Rustin takia pitäisi True Detective katsoa taas uudemman kerran.

Masennuksen huomaa parhaiten muutoksesta elämän eri osa-alueilla. Miten elämä on muuttunut esimerkiksi vuoden, kahden tai viiden vuoden aikana. Usein masennusoireet alkavat pikkuhiljaa ja pala kerrallaan elämän osa-alueista hohto himmenee. Muutokset esimerkiksi seuraavissa asiossa kielivät myös usein masennusoireilussa: ihmissuhteet, uusien asioiden tekeminen/kokeilu, jumiin jäämisen tunne, aikaperspektiivi (miten kokee menneisyyden ja tulevaisuuden), omanarvontunne ja oman elämän subjektiivinen tarkoitus ja merkittävyys.

Joo, on mulla asiasta kokemusta kun olen paininut mielenterveysongelmien kanssa puolet elämästäni jollen kauemminkin. Muutokset voivat myös kieliä siitä, että ajatusmaailma kehittyy kokemusten myötä. Mr. Roth on kertonut kokeilleensa ties mitä, mutta pitää ilmeisesti sekä suuria että pieniä kokemuksia samanarvoisina, jollei sitten yhtä arvottomina. Ikä tekee aina tehtävänsä, eivätkä elämykset tuota sitä samaa uutuudenpaloa kuin nuorempana, mikäli on osansa niistä saanut. Tavallaan kyse on siitä, että jos saa liikaa, liian nopeasti ja liian helposti, niin asioista katoaa hohto, ja voi kehittyä tietyllä tavalla samanlainen noidankehä kuin pilalle hemmotelluilla lapsilla, jolloin mikään ei enää tunnu miltään jo varsin nuorella iällä. EI kyse ole välttämättä masennuksesta, vaan masennuksen kaltaisesta oireilusta siksi, että yksilö ei kykene itse kehittämään itseään eikä näe siitä olevan hyötyä millään mittarilla. Pitää kuitenkin aina huomioida yksilön oma käsitys asiasta, sillä hän on (mahdollisesta sairaudentunnomuudestaankin) huolimatta itsensä paras asiantuntija, eikä kukaan häntä tuntematon nettipsykologi.

Lievä masennus ei minusta oikeastaan ole edes masennusta, vaan reaktio vain siihen että elämä itsessään on aika vähäpätöistä ja sinänsä merkityksetöntä oravanpyörää jota pyöritellään siksi kun "pitää", jos realistisesti asiaa ajattelee. Moni ns terve ihminen esimerkiksi haalii paljon tavaraa ja yrittää hankkia elämyksiä peittämällä tuon tosiasian. Minusta elämän merkityksettömyyden tunne on tietynlaista tuskaa pohtivalla, tavallista vähän älykkäämmällä ihmisellä vain seurausta siitä, että länsimaissa elämämme on suhteessa aivan liian helppoa, eikä aina tarvitse edes tehdä mitään erityistä saadakseen siitä irti haluamansa. Sitten kun ei enää saa irti mitään turruttuaan tähän kaikkeen, niin aletaan puhumaan masennuksesta, vaikka joskus tuntuu että kaikista sairaimpia tässä kulutushelvetissä ovat ne jotka hihkuvat jo saadessaan jotain näennäisesti uutta nautittavakseen, oli se tavara tai talo tai jotain mitä tahansa unelmaa, jota jahdata. Minulla ei esimerkiksi ole muita unelmia kuin mielenrauha, ja sitä ei elämästä saa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos itsesääli olisi puoleensa vetävää niin monen tämän ketjun kirjoittajan oven takana olisi pitkä jono. En oikein tajua tätä asennetta, että naiset ovat niin syvältä, kun eivät tajua minun raukan hienouttani, jota huolellisesti piilottelen täällä nurkassa kaunaisesti mutisten. (Poislukien tietysti aitoa masennusta potevat, joiden kyky realistiseen tilanteenarviointiin on sairauden takia heikentynyt.)
 
Jos itsesääli olisi puoleensa vetävää niin monen tämän ketjun kirjoittajan oven takana olisi pitkä jono. En oikein tajua tätä asennetta, että naiset ovat niin syvältä, kun eivät tajua minun raukan hienouttani, jota huolellisesti piilottelen täällä nurkassa kaunaisesti mutisten. (Poislukien tietysti aitoa masennusta potevat, joiden kyky realistiseen tilanteenarviointiin on sairauden takia heikentynyt.)

En mä oikein tiedä, että missä sä näet ainakaan mun viesteissäni itsesääliä? Ei niissä pitäisi olla sen enempää itsesääliä, kuin itsekorostustakaan.

Naiset eivät ole syvältä eikä minussa ole mitään erityistä hienoutta tajuttavana. Voin kyllä myöntää naisten suhteen olleeni kaunainen, mutta en ole enää nykyään, koska ei ole tarvetta. Kauna tai katkeruus syntyy kokemuksesta, että on kokenut jotain vääryyttä. Sitten kun ymmärtää, ettei esimerkiksi pariutumisella ole "reilun pelin" kanssa mitään tekemistä, niin helpottaa aika paljon. Kauniilla ja komeilla on helpompaa muiden saadessa tapella jokaisesta onnellisuuden rippeestä verissä päin sekä taipua lopulta ties mihin kompromisseihin. Eihän se lopulta kenenkään vika ole ja varmaan helpoin vaihtoehto vain nostaa kintut pöydälle sekä katsella miten käy.

Selfiekeppejä ja narsistista nykykulttuuria voi toki puida molempien sukupuolten osalta vaikka millä mitalla. Tai parisuhteiden merkityksen muuttumista. Itsellä on vain yleensä ottaen tippunut kaikki illusiot mies-nais-suhteista jo silmiltä, eli nyt tarkkailen kai tilanteita vähän sivusta analysoiden. Samalla lienen jo nähnyt ja ajatellut näitä asioita liikaa, että pystyisin enää lähtemään siihen peliin mukaan. Onneksi en ole enää parikymppinen, koska silloin se olisi jo tragedia. Nyt ei enää ole oikeastaan mitään saavutettavaakaan.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En mä oikein tiedä, että missä sä näet ainakaan mun viesteissäni itsesääliä? Ei niissä pitäisi olla sen enempää itsesääliä, kuin itsekorostustakaan.

Niin, itse asiassa ajattelin, että taidat kuulua siihen masentuneiden kategoriaan - kokemuksesi maailmasta ei vaikuta täysin normaalilta vaan poikkeuksellisen ilottomalta. "Reilu peli" parisuhdeasioissa on melkoisen omalaatuinen konsepti, tarkoitatko että kaikille pitäisi jotenkin taata hyvä lopputulos ja jos sitä ei tule niin peli ei ole reilua? En oikein sisäistä tuota.
 
Niin, itse asiassa ajattelin, että taidat kuulua siihen masentuneiden kategoriaan - kokemuksesi maailmasta ei vaikuta täysin normaalilta vaan poikkeuksellisen ilottomalta. "Reilu peli" parisuhdeasioissa on melkoisen omalaatuinen konsepti, tarkoitatko että kaikille pitäisi jotenkin taata hyvä lopputulos ja jos sitä ei tule niin peli ei ole reilua? En oikein sisäistä tuota.

Ei, siis tätähän mä itse yritän sanoa, ettei ole. Silti kaikille koko ajan hoetaan, että jossain on se "joku" ja "juuri sinua" varten. Totuushan kuitenkin on, että erittäin usein näin ei ole. Hyväntahtoisuudestaan huolimatta esimerkiksi tuo on pelkkä valhe, jota etenkin nuorille syötetään aikuistumisen kynnyksillä, kun ylipaino, finnit tai oikomishoito karkottavat tytöt/pojat. Vastaavaa on sitten toki muutakin, mutta viimeistään toisella kierroksella olijat ja muuten vaan sarjassa pettyneet viimeistään jo näkevät kaiken tuollaisen katteettoman toiveikkuuden läpi. Toisilla niitä ns toivottuja ominaisuuksia on ja toisilla ei, eikä sillä ole reiluuden kanssa mitään tekemistä. Pitäisi vain lopettaa kylmän pudotuspelin selittäminen pehmeämmäksi. Muita kai ihmiset tarvitsevat romantiikkansa myös tulevaisuudessa, ettei koko touhun kyyninen ja laskelmoiva pohjavire näkyisi liian selvästi.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko sitten parempi vain todeta, että kenellekään ei ole ketään eikä mitään missään, joten alistu kohtaloosi? Uskoisin, että jokainen normaalilla älyllä valjastettu ihminen ymmärtää, ettei meille ole missään ketään nimettyä ihmistä, joka odottaa just sua. Ihmissuhteet ovat täysin sattuman kauppaa: tietyllä hetkellä, tietyssä paikassa, kaksi ihmistä kohtaa ja kemiat kolahtaa. Ja aina ei heti edes tapahdu mitään, vaan voi mennä vuosikausia ennen kuin on molemmille otollinen hetki aloittaa ihmis- tai parisuhde.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Tässä on muutama naisellinen näkemys

Niin siis siinä yleisökirjoituksessahan lukee selvällä suomen kielellä, että "Luulen, että monet meistä 50-vuotiaista naisista ymmärtävät hyvin, ettei kumppanin tarvitse jakaa teatteri-, ooppera- tai taideharrastuksiamme. Kaipaamme tavallista yhdessä oloa, luontevaa keskusteluyhteyttä arjen asioista, läheisyyttä ja seksiä."

Kuulostaa omaan korvaani erittäinkin toimivalta pohjalta parisuhteelle. En hahmota ongelmaa saati "kaikkea paskaa, mitä naisväki arvostaisi".

Vaikka en tuota Halosta pidäkään juuri minään, niin en hänenkään mielipiteistään löytänyt mitään järin ihmeellistä. Tämä oli jopa fiksusti todettu: "Suomessa on noloa yrittää aktiivisesti löytää kumppani. Sitäkin häpeillään, että tarvitsee toista ihmistä: kulttuurina kun on, että yksin pitäisi pärjätä." Samoin tämä: "Eikö voisi valita tärkeimmät kriteerit: vaikka että kumppanin tulee olla reipas, raitis ja hyväsydäminen?”

Petyin nyt pahasti. Tämän "Hesarissa keskustellaan" -alustuksesi pohjalta odotin jotain parikymppisten taivaanrannanmaalareiden insta-fame-haavelistoja. Kyseessä olikin aikuisten naisten fiksuja ja perusteltuja näkemyksiä parinhausta.
 
Olisiko sitten parempi vain todeta, että kenellekään ei ole ketään eikä mitään missään, joten alistu kohtaloosi? Uskoisin, että jokainen normaalilla älyllä valjastettu ihminen ymmärtää, ettei meille ole missään ketään nimettyä ihmistä, joka odottaa just sua. Ihmissuhteet ovat täysin sattuman kauppaa: tietyllä hetkellä, tietyssä paikassa, kaksi ihmistä kohtaa ja kemiat kolahtaa. Ja aina ei heti edes tapahdu mitään, vaan voi mennä vuosikausia ennen kuin on molemmille otollinen hetki aloittaa ihmis- tai parisuhde.

Neuvoisin itse alistumaan siihen kohtaloon, ettei kannata odottaa paljoa mitään. Kirvestä ei tarvi kenenkään heittää kaivoon, mutta säilyttää kylmä realismi siitä mitä on annettavaa ja mitä odotettavaa.

Mutta tämä tästä. Jos liikaa miettii näitä naisasioita, niin sitä saattaa jopa hölmöyksissään harkita jonkun pyytämistä ulos jollain "vielä kerran" harhailulla. Vähän kuin lähtisi kulkukauppiaaksi, jolla ei olekaan ovikellon soiton jälkeen mitään myytävää :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös