Naisasiat

  • 7 502 825
  • 26 557

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eihän ole (siis viittaan harvinaisuuteen, en tuon minulle todennäköisesti tuntemattoman daamin kroppaan). Joskus 80-luvulla ehkä oli vielänäin. Avaa silmäsi ja nauti.
No joo tarkoitin tuossa vapaana olevia naikkosia ja vieläpä nettitreffeiltä. Toki kaupungilla näkee paljonkin varattuja n. 40v. naisia, joilla on kroppa timmissä kunnossa. Anteeksi puutteellinen selvitys asiasta.

Ja sekin vielä, että mieletön kroppa on aika tulkinnanvarainen määre. Vaihtelee varmasti paljon tuo määritelmä eri miesten välillä. Minulle se on läskitön kroppa hyvänmuotoisella ahterilla. Joku tykkää suuremmista kurveista, mutta itse persemiehenä kiinnitän siihen ensin huomiota. Pienet tissit ei ole ongelma, liian suuret kylläkin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
tulevaton, mä luulen että sut on luotu kulkemaan. Kukasta kukkaan rakkauden sanomaa vieden. Sä kuihdut jos asetut aloilles, susta tulee mies kaukosäädin kädessä. Tolla intensiteetillä ihminen väksinkin kuihtuu suhteessa, loppujen lopuksi.

Joo, tiedän että on hyvä mahdollisuus että tulevaton on mielikuvitusta mutta haluan uskoa häneen
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
tulevaton, mä luulen että sut on luotu kulkemaan. Kukasta kukkaan rakkauden sanomaa vieden. Sä kuihdut jos asetut aloilles, susta tulee mies kaukosäädin kädessä. Tolla intensiteetillä ihminen väksinkin kuihtuu suhteessa, loppujen lopuksi.
Kyllä noinkin voi käydä, mutta voi aivan hyvin käydä toisinkin. Naisen kanssa voi olla aidosti mukavaa ja seikkailullista eikä vain sellaista jollain tapaa perinteistä parisuhdeaikaa, mitä monilla on. Se on ihan itsestä - ja naisesta - kiinni, että miten tuo menee. Voi loppujen lopuksi olla paljon laatuisampaa elämä sen yhden ja saman naisen kanssa, vaikka olisi millaista elämää aiemmin viettänyt. Naisen ei vaan pidä olla lapanen tai justiina, vaan juuri oikeanlainen - itselle sopiva. Kuten meille kaikille olisi hyväksi.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Naisen kanssa voi olla aidosti mukavaa ja seikkailullista eikä vain sellaista jollain tapaa perinteistä parisuhdeaikaa, mitä monilla on. Se on ihan itsestä - ja naisesta - kiinni, että miten tuo menee. Voi loppujen lopuksi olla paljon laatuisampaa elämä sen yhden ja saman naisen kanssa, vaikka olisi millaista elämää aiemmin viettänyt. Naisen ei vaan pidä olla lapanen tai justiina, vaan juuri oikeanlainen - itselle sopiva. Kuten meille kaikille olisi hyväksi.

Amen to that! Näin se vaan menee ja aika paljon kaikenlaista on kokemuspohjana takana! Mulla on ollut nyt jo jokusen vuoden juuri tuollainen nainen käsissä ja halu vaarantaa tämä suhde omilla pöljäilyillä (joita kyllä valitettavasti riitti suhteen alkutaipaleella) on kadonnut kutakuinkin olemattomiin. Onneksi suhde ei kuitenkaan kuihtunut niihin heti alkumetreillä.

Ei kyseessä ole mikään täydellinen tapaus.. kuten kaikki, tämäkin osaa olla halutessaan vittumainen, mutta silloinkin just sillee oikealla tavalla, joka saa välillä veren kiuhumaan, muttei ikinä luovuttamaan. Mutta sellaista se nyt vaan välillä (onneksi harvemmin ja harvemmin) on, kun kaksi voimakastahtoista ja itsenäistä ihmistä yhteen päätyy. Tämän nykyisen kanssa olen oppinut, että yhteiset mielenkiinnon kohteet, vuorovaikutustaidot ja jumalainen seksi kyllä kantaa pitkälle parisuhteessa ja loput hoitaa sinnikkyys, kun kumpikaan ei ole valmis antamaan periksi ensimmäisen eikä kymmenennenkään vastoinkäymisen kohdalla.

On hemmetin hienoa tajuta, että rinnalla seisoo kumppani, joka katsoo elämää ja tulevaisuutta samalla aaltopituudella eikä sekään asiaa varsinaisesti heikennä, että naisen kutakuinkin muutenkin jumalaisen ulkomuodon kruunaa täydellinen perse. Toki noi ulkoiset ominaisuudet tulee iän myötä vähän rapistumaan, kuten - khöm - itse kullakin, mutta näillä mennään tässä ja nyt!

Happy hunting, varsinkin niille joille saalista ei ole vielä suotu... näin alkukesän metsästyskauden kynnyksellä!
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Onko se nyt sitten humble bragia, kun saa oman Naisen pelkällä katseella hymyilemään? Eihän siihen toki yleensä katseita vaaditakaan.

No anyway, tässä yhtenä yönä yllätin samaisen Naiseni aamuyöstä nukkumasta ja kestin tapahtuneen kuin mies.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun huonoin ominaisuus kuulemma on etten mä osaa kiukutella. Mä en ymmärrä ollenkaan miksi ihmeessä sitä pitäis kiukutella. Jos toinen tiuskii niin lähtee vaikka kaljalle ja antaa sen kiukutella seinille. Ja miten niin muka kiukuttelu puhdistaa ilmapiirin? Ei kait sitä kukaan halua kuunnella eikä mua ainakaan kiinnosta heittäytyä miksikään pikkulapseksi ja alkaa jankkaamaan tai varsinkaan korottamaan mitään ääntä. Sanoo miten asiat on ja sillä sipuli.

Nyt tuntuu että yksikin kiukuttelukerta riittää. Mä en mitään henkisesti epätasapainossa olevia tunnevammaisia jaksa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Parisen viikkoa sitten kävin tapaamassa tyttöystäväni vanhempia. Olin kuulemma tehnyt lähtemättömän vaikutuksen heihin. No olinhan minä kätellyt heidät, saanut hänen äidiltä lasin vettä ja kiittänyt siitä sekä jutellut isän kanssa puoli tuntia formuloista sohvalla hänen kanssaan istuessa. Tulee väistämättä mieleen että jos noilla näytöillä saa tehtyä lähtemättömän vaikutuksen niin minkäläisia tahveroita siellä ennen on käynyt näytillä?

-Tinke
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Aika useasta kaverista jotka ennen oli tolkun miehiä on parisuhteen myötä muuttunut pelokkaiksi lampaiksi. Akalle ei kilahtamisen pelossa uskalleta sanoa mitään vastaan. Sitten tilitetään minulle, kun nainen ei ole kuulemassa miten vituttaa se naisen diktatuuri.

Varmasti on tasapainoisia suhteita myös, mutta harvassa ne näyttää olevan.

Ennen oli maailma miesten.

Tarkemmin kuin miettii niin kaikkia tapauksia edeltää, että tyttöystävää on vuosia haettu. Näköjään sitten kun löytää alkaa se itsensä nöyryyytys vaihe ja naisen loputon palvominen. Pelätään kuin ruttoa, että nainen lemppaa pellolle.

Yksi kaverin tyttöystävä avautui kännissä minulle itseasiassa siitä miten häntä alkaa vituttamaan tuo miehen kiltteys ja vässyköinti. Luonnollisesti en sitä kaverini dissausta kauan kuunnelut saati lähtenyt siihen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Klassinen sentteri , onko toi(kin) nyt sitten naisten vika?

Sanoisin, että päävika on miehessä, joka muuttuu vässykäksi, vaikka kukaan ei sitä edes halua.

Kovin moni ihminen pelkää konflikteja. Ja konfliktilla en nyt tarkoita mitään maailmansotaa, vaan ylipäätään eri mieltä olemista. Eikä tämä piirre ilmene yksinomaan parisuhteissa, vaan ihmissuhteissa yleisesti. Nämä "people pleaserit" käyvät normaaleille ihmisille ajan mittaan aika raskaiksi. Ja mitä sitten, jos joku vetää kunnon kilarit? Sukupuolesta riippumatta kannattaa keskittyä palautteen sisältöön ja jos aihepiiri on sellainen, että itse asiassa vika totta tosiaan löytyy peilistä, kannattaa korjata asia. Jos palaute on annettu epäasiallisesti, sano asiasta. Jos vastapuoli on luonteeltaan kovin dramaattinen ja se ärsyttää, kerro se hänelle. Jos muutosta ei tapahdu ja se häiritsee liikaa, päätä parisuhde. Mutta älä valita ystäville elämän ja parisuhteen paskuutta, jos et ole valmis mitään muuttamaan. Muutoshan lähtee klisesisesti aina itsestä.
 
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Capitals, Liverpool, Real Madrid
No niin. Nyt tuntuu sitten vuosia vauhdissa ollut juna löytäneen pysäkin. Airbus saavuttanut nousukiidon jälkeisen seesteisen lennon. Te tiedätte. Oon pitkään (oikeastaan koko elämäni) viihtynyt sinkkuna. Ja siis todella viihtynyt. Nautin siitä vapaudesta joka solullani. Nautin siitä, ettei tarvitse miettiä tai hermoilla kenenkään vuoksi, voi mennä, tulla ja tehdä mitä huvittaa ja kaiken mahdollisen pystyy päättämään sekunnin murto-osassa. Eikä tarvitse miettiä juurikaan jatkoseuraamuksia. Nautin myös arkisista asioista. Teen sekä yliopiston että duunin puolesta töitä todella jaksottaisissa pätkissä. Saattaa olla että menee pari kuukautta putkeen kun 12-14 tunnin päivät ovat melko säännöllisyys. Silloin nautin, kun koittaa niitä haroja vapaahetkiä, että nyt saan nämä minuutit itselleni ja vetäytyä sen pariin mitä haluan, eikä tarvitse miettiä kenenkään muun kiinnostusta aikaani. Sitten taas kun projekti on ohi ja vapaata siunaantuu tavallista työläistä huomattavasti enemmän, tykkään mennä ja lujaa. Ottaa siis vapaasta kaiken irti. Silloin ei mietitä, vaan napataan jätkät messiin ja maksimi vaihde silmään. Ja ihmetellään kenen vierestä herää milloinkin. Hauskaa sekin.

Tyttöjäkin on jokunen siinä pyörinyt. Osa selkeästi kuumempia ja osa taas ei verrattuna itseeni. Muutamaa katsellut kiinnostuneella silmällä ilman että mitään olisi syntynyt. Mutta aina on kolkuttanut takaraivossa paikoilleen jämähtämisen pelko, mikä on alitajuntaisesti lyönyt takapakkia asioille. Jos välit ovat lämmenneet ja asiat alkaneet edetä, olen viimeistään itse lyönyt jarrupoljinta lattiaan. Kis kis, älä lähre sinne. Ei tässä mitään suhdetta kaivata. Kaipaan vapautta hengittää. Vapautta olla hieman arvaamaton ja samalla arveluttava. En pidä siitä että henkilökohtaisen elämän asioita pitäisi suunnitella liikaa, teen sitä duunissa tarpeeksi. Pitää mennä with the flow. Pelottaa ajatuskin siitä, että jäisi joku mahtava reissu kokematta tai joku hauska asia tehtyä, koska istuin kotona paremman puoliskon kanssa. Hyi. Vielä kun on nuori niin on mentävä ja unelmoitava.

Mutta mitäs sitten, kun kohdalle pamahtaa tyttö, joka murskaa harhakuvitelmani? Voiko joku oikeasti jakaa arvomaailmani näin mahtavasti? Ensimmäistä kertaa on sellainen kutina, että pystyisin mahdollisesti jopa olemaan oma itseni ja toteuttamaan itseäni suhteessakin. Menemään hieman with the flow murehtimatta sitä, mitäköhän se toinen ajattelee. Toki omin rajoituksin kuten kuuluukin, mutta ymmärtänette. Jotenkin vain liian moni asia natsaa. Tulen mahtavasti toimeen kaikkien ihmisten kanssa ja minulla on syytä uskoa, että minua pidetään mukavana kaverina. Kuitenkin pienoisella varauksella, kun hieman pitää olla massasta erottuva, välillä ehkä väkisinkin, mutta pääosin luonteeltani. Hieman harkitsematon joidenkin makuun. Tämän toisen mielipide? Mahtavaa, ei saa koskaan ollakaan vain tiiliskivi seinässä. Mutta hei, en halua suunnitella pitkälle, koska heti kun on realistinen mahdollisuus niin karistan tämän maan pölyt jaloista. Pakko asua ainakin pätkä elämästäni muualla. Hänen vastauksensa: Se on ok, itsekin lähtisin mielellään muualle. On itse asiassa asunutkin osan elämästään ulkomailla. Näin nyt parina esimerkkinä. Voiko sitä olla vapaa ja vastuullinen suhteessa sitten kuitenkin?

Ei tässä nyt voi vielä suhteesta puhua. Mutta hetken ollaan jo tapailta ja fiilis on uskomattoman hyvä. Katsotaan. Sen tiedän että jos potentiaalia kehittymiseen löytyy, tällä kertaa en ole itse painamassa jarrupoljinta.

Tulihan avauduttua. Ei itse asiassa tarvitse edes kommentoida. Tai lukea. Kunhan teki pirun hyvää lyödä tämä kirjalliseen muotoon. Peace out.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kovin moni ihminen pelkää konflikteja. Ja konfliktilla en nyt tarkoita mitään maailmansotaa, vaan ylipäätään eri mieltä olemista. Eikä tämä piirre ilmene yksinomaan parisuhteissa, vaan ihmissuhteissa yleisesti. Nämä "people pleaserit" käyvät normaaleille ihmisille ajan mittaan aika raskaiksi. Ja mitä sitten, jos joku vetää kunnon kilarit? Sukupuolesta riippumatta kannattaa keskittyä palautteen sisältöön ja jos aihepiiri on sellainen, että itse asiassa vika totta tosiaan löytyy peilistä, kannattaa korjata asia. Jos palaute on annettu epäasiallisesti, sano asiasta. Jos vastapuoli on luonteeltaan kovin dramaattinen ja se ärsyttää, kerro se hänelle. Jos muutosta ei tapahdu ja se häiritsee liikaa, päätä parisuhde. Mutta älä valita ystäville elämän ja parisuhteen paskuutta, jos et ole valmis mitään muuttamaan. Muutoshan lähtee klisesisesti aina itsestä.
Täysin sivusta huudellen allekirjoitan lähes kokonaisuudessaan lainatun.

Tuli tässä pari viikkoa sitten vuosia kestäneelle parisuhteelle päätös. Ongelma taisi olla siinä, ettei kumpikaan halunnut "muuttua". En ymmärrä sitä, että parisuhteessa pitäisi muuttua, jotta kelpaisi itselleen ja toiselle. Virheet pitää tietysti oikaista, mutta että muuttua? Mielestäni hyvin itsekkäästi sanottu, kun odotetaan parisuhteen kummaltakaan osapuolelta muuttumista millään tavalla.

Kaksi ihmistä kohtaavat toisensa omina itsenään ja menevät yksiin. Kuinka pieniä ihmisiä siinä sitten kohtaakaan, jos jatkumolta odotetaan muuttumista toiselta tai itseltä?

Yhteen tai erilleen kasvamisen ymmärrän, mutta että muuttua pitäisi? Aika vahvasti olen muuttumisen osalta vastarannalla.
 
En ole jaksanut eikä ole ollut aihettakaan tähän ketjuun aikoihin mitään kommentoida, mutta ihmettelen samaa tuon "muuttumisen" suhteen. Jos yhteen mennään, niin eikö silloin kelpaa just omana itsenään vai olenko ihan keitaalla? Epäreilua siinä on sitten sen jälkeen mielestäni alkaa hiomaan kumppanista tarvittaessa vaikka lemppauksella kiristäen vielä enemmän mieluistaan. Joko sitä hyväksyy sen koko paketin tai sitten voi suosiolla passata, koska ainakaan korvien välistä tuskin kukaan meistä ns täydellinen on ikinä. Eri asia on sitten tietysti se, jos iskee jokin päihdeongelma tai läskiongelma, niille kannattaa ainakin edes yrittää jotain. Ihan perseestä on kuitenkin se, että lihansyöjää yritetään saada salaatinsyöjäksi, kaljanjuojaa viininmaistajaksi tai sitten alkaa ahdistella jotenkin esim duunin suhteen, kun pitäis saada johonki matkakassaan enemmän fyrkkaa. Tai sitten kruununa se, jos pitäisi alkaa haluta lapsia, vaikka suhteen alussa toukaton elämä on molemmille fine. Ei vittu, kyllä päälle kolmekybäsenä on jo siinä vaiheessa, ettei kauheesti kiinnosta kenenkään takia elämäänsä muuttaa, koska ei se mitään hyvää toisi kuitenkaan miehen kannalta.

Lisäys: Aika monesti näyttäisi olevan, että sen "muutoksen" haluaja on nainen. Toki joskus mieskin, mutta noin yleensä. Vissiin ei kaikille riitä, että elämä on ihan mukavaa elää yhdessä, vaan sen tulee näyttää vielä paljon paremmalle ulospäin. Siinä jos mies ei ole satasella mukana, vaan rentoilee, niin rupee olosuhteet ja odotukset kotona pikkuhiljaa muuttumaan (hah) fasismin suuntaan. Kiristystä, painostusta, vihjailua, luovutus ja ero.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sama tarina kuin yläpuolella. Nelisen vuotta kerettiin olla yhdessä. Kihloissakin oltiin ja kaksi yhteistä lasta tuotiin maailmaan. Nyt nuo pienet (kohta 3v ja 8kk) lapset joutuvat tottumaan siihen että iskä ei enää asu saman katon alla. Kai siinä oli monta tekijää mukana mutta mulle syyksi annettiin se että ajattelemme arkea eri tavalla. Hän haluaa rutiinia. Kellon tarkasti ruokailut, lasten leikkiajat ulkona, päikkärit sekä selkeän siivouspäivän. Minä olen rennompi eli en ole minuutti aikataululla menevä ja siivoan silloin kun näyttää siltä että pitää siivota. Minä ajattelin että on hyvä että toinen vanhemmista on hieman erilainen jolloin lapsilla olisi mahdollisuus oppia molempien paremmat puolet. Hän ei näköjään ajattele samalla tavalla.

Täytyy alkaa etsimään asuntoa ja se ei ole helppoa paikkakunnalla jossa on alle 2k asukasta ja jossa on paljon maatiloja. Lähin kaupunki on 45 minuutin automatkan päässä eikä minulla ole autoa tai varaa sellaiseen. Jos pois pikku pitäjästä muuttaisin, en kovin usein saisi tavata lapsiani ihan käytännön syistä koska maalaispitäjään ei kulke julkinen liikenne. Paitsi ehkä taksi ja se olisi aivan saatanan kallista.

Vituttaa ja surettaa tämä asia enemmän kuin mikään koskaan aiemmin.
 
Mun huonoin ominaisuus kuulemma on etten mä osaa kiukutella. Mä en ymmärrä ollenkaan miksi ihmeessä sitä pitäis kiukutella. Jos toinen tiuskii niin lähtee vaikka kaljalle ja antaa sen kiukutella seinille. Ja miten niin muka kiukuttelu puhdistaa ilmapiirin? Ei kait sitä kukaan halua kuunnella eikä mua ainakaan kiinnosta heittäytyä miksikään pikkulapseksi ja alkaa jankkaamaan tai varsinkaan korottamaan mitään ääntä. Sanoo miten asiat on ja sillä sipuli.

Nyt tuntuu että yksikin kiukuttelukerta riittää. Mä en mitään henkisesti epätasapainossa olevia tunnevammaisia jaksa.

Samaa taktiikkaa olen itsekin noudattanut. En mä ymmärrä yhtään, että mitä lisäarvoa jonkun ongelman ratkaisuun tuo se, että kaksi aikuista taantuu lapsien tasolle ja alkaa naamat punaisina huutamaan toisilleen. Ilmeisesti joillain ihmisillä on niin valtaisa tarve saada arkeen draamaa, että sitä sisältäviä tilanteita on pakko luoda vaikka sitten pienistä asioista. Parempi tosiaan vain lähtee kaljalle tai vaikka lopullisesti sellaisesta seurasta, joka ei kykene normaalisti keskustelemalla selvittämään mielipahaansa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ettei vain menisi sekasin nyt kehittyminen ja muuttuminen? Ja kenen muka pitäisi muuttua parisuhteessa? "Tosi kiva tyyppi muuten, mutta rasittava pelle ja käytöstavoiltaan ihan täysi juntti. Ollaan nyt kuitenkin pari vuotta sen kanssa, jos se vaikka muuttuisi siinä ajassa"? Tuskin. Jos toisessa on luonteenpiirteitä, joista ei pidä, tai elämäntyylit (matkustelu, urheilu, impulsiivisuus) eivät mätsää, miksi yleensä ajautua yhteen tuollaisen kanssa? Jotkut hakevat sielunveljeä, toisilla vastakohdat täydentävät toisiaan. Sielunveljeksi tai vastakohdaksi ei muututa eikä kehitytä. Joko kelvataan toiselle tai sitten ei kelvata.

Jos taas alkaa parisuhteessa tehdä asioita, jotka ovat aiemmin olleet vieraita, sitä kutsutaan kehittymiseksi, kun se tapahtuu vapaasta tahdosta. Pakotettuna se on muuttamista. Kehittyminen ei edellytä keneltäkään kompromisseja tai ns. vässyköintiä. Mutta edelleen, ei kenenkään ole pakko kehittyä ihmisenä, jos ei halua. Oma valinta.
 
Ettei vain menisi sekasin nyt kehittyminen ja muuttuminen? Ja kenen muka pitäisi muuttua parisuhteessa? "Tosi kiva tyyppi muuten, mutta rasittava pelle ja käytöstavoiltaan ihan täysi juntti. Ollaan nyt kuitenkin pari vuotta sen kanssa, jos se vaikka muuttuisi siinä ajassa"? Tuskin. Jos toisessa on luonteenpiirteitä, joista ei pidä, tai elämäntyylit (matkustelu, urheilu, impulsiivisuus) eivät mätsää, miksi yleensä ajautua yhteen tuollaisen kanssa? Jotkut hakevat sielunveljeä, toisilla vastakohdat täydentävät toisiaan. Sielunveljeksi tai vastakohdaksi ei muututa eikä kehitytä. Joko kelvataan toiselle tai sitten ei kelvata.

Jos taas alkaa parisuhteessa tehdä asioita, jotka ovat aiemmin olleet vieraita, sitä kutsutaan kehittymiseksi, kun se tapahtuu vapaasta tahdosta. Pakotettuna se on muuttamista. Kehittyminen ei edellytä keneltäkään kompromisseja tai ns. vässyköintiä. Mutta edelleen, ei kenenkään ole pakko kehittyä ihmisenä, jos ei halua. Oma valinta.

Eka kappale täyttä asiaa. Itsekään en voisi sietää jotain himoreissaajaa, joka haaskaa kaikki rahat siihen, että pääsee tiedostamaan jotain vieraan kulttuurin tai kohteen cooliutta.

Asiat yleensä kehittyy omalla painollaan tai jos ei, niin sitten se menee enemmän tai vähemmän väkinäiseksi. Eikä kai kehitys itsessään voi olla mikään itseisarvo, jota pitää suorittaa, koska varmaan sitäkin voi olla hyvään ja huonoon suuntaan? Tarkoitan siis sitä, että jos asiat on okei nykyisellään, niin on vaikea nähdä mitään pätevää syytä ryhtyä niitä tietoisesti muuttamaan. En mä ainakaan näe itsessäni ja elämässäni mitään sellaista mitä pitäisi erityisemmin kehittää, että voisin olla jotain paremmin tai mitä lie omissa silmissäni. Lähinnä jokin aiempien asenteiden suhteen tehtävä täyskäännös (esim lapset tms) on mun mielestä pelkkää tuulella käyntiä ja takinkääntöä itsekkäistä syistä. Toki sitten jos aletaan harrastaa vaikka sushin (tai mitä trendipaskaa ihmiset nykyään keittiöissään tekevätkään) vääntämistä yhdessä, niin kai se on kehitystä mikäli molemmat tykkää.

Eli jos mies ja nainen ovat onnellisia yhdessä, niin miksi tilannetta pitäisi jotenkin siitä kehittää vielä? Siis kehittää mihin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eli jos mies ja nainen ovat onnellisia yhdessä, niin miksi tilannetta pitäisi jotenkin siitä kehittää vielä? Siis kehittää mihin?
Mun on jotenkin vaikea nähdä itseäni samanlaisena 30-vuotiaana ja 70-vuotiaana. Muuttuminen ei ole itseisarvo, mutta ei myöskään paikallaan junnaaminen. Jos äärimmilleen karrikoidaan, niin kuka jaksaa olla ihmisen kanssa, joka jämähtää joka ilta kuudelta telkkarin tai tietokoneen ääreen ja seuraava liike on nukkumaanmeno?
 
Mun on jotenkin vaikea nähdä itseäni samanlaisena 30-vuotiaana ja 70-vuotiaana. Muuttuminen ei ole itseisarvo, mutta ei myöskään paikallaan junnaaminen. Jos äärimmilleen karrikoidaan, niin kuka jaksaa olla ihmisen kanssa, joka jämähtää joka ilta kuudelta telkkarin tai tietokoneen ääreen ja seuraava liike on nukkumaanmeno?

No, eiköhän se vanheneminen jo itsessään aika hyvin aiheuta sitä kehitystä, rappeutumista ym. Paikallaan junnaaminen on toki tylsää ja siinä on ilmauksena negatiivinen lataus, mutta entäs jos siinä paikallaan on vaan hyvä ja sopivan chilli olla? Ei kai siitä silloin ehdoin tahdoin tarvi lähteä kehittymään ym kimpoilemaan? Tietysti nykyään ilmapiiri noin yleensä on vähän ikävästi sellainen, että jatkuvasti pitäis olla jotain uutta, lisää fiilistä, kovempaa tekemisen meininkiä jne. Varmaan ruokkii jotain puolipakottavaa kehittymisen tarvetta
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Paikallaan junnaaminen on toki tylsää ja siinä on ilmauksena negatiivinen lataus, mutta entäs jos siinä paikallaan on vaan hyvä ja sopivan chilli olla?
Onko mökillä käynti liian extremeä? Matkustelu on varmaan täysin poissa laskuista. Uudet paikat ja erilaiset kulttuurit ahdistavat. Ruokakin on ihan erilaista kuin kotona. Onneski pizzaa saa sentään joka paikasta. Mitään harrastuksia ei kannata edes ajatella.

Mutta siis vakavissaan, ei kaikkea kannata aina vetää äärilaitojen kautta. Pienetkin asiat ovat joskus tosi kivoja. Mutta mitä mä tätä sulle selitän. Sulle kaiken uuden kokeminen on kimpoilua, joka ahdistaa. Tai sitten vain esität tuollaista muutosvastarintaista. Minä en kyllä ole havainnut tuollaista ilmapiiriä, mistä puhut. Enkä edes tunne ketään, joka eläisi elämänsä trendien mukana. Jos lehdessä arvostellaan uutta ravintolaa ja kehutaan, että se on tosi trendikäs ja cool, niin se kiinnostaa minua vasta siinä vaiheessa, kun otan selvää paikan ruokatarjonnasta ja siitä, mistä päin maailmaa niitä vaikutteita niihin ruokiin on otettu ja miten raaka-aineita osataan siellä käsitellä. En siis mene niihin paikkoihin siksi, että ne ovat trendikkäitä. Menen niihin vain silloin, jos haluan maistella niiden pöperöitä. Sama pätee harrastuksiin. Teen niitä asioita, joista tiedän tai arvelen tykkääväni. Hauskaa siinä on se, että saan tehdä noita juttuja naisen kanssa, joka arvostaa samoja asioita samoista syistä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Lisäys: Aika monesti näyttäisi olevan, että sen "muutoksen" haluaja on nainen. Toki joskus mieskin, mutta noin yleensä. Vissiin ei kaikille riitä, että elämä on ihan mukavaa elää yhdessä, vaan sen tulee näyttää vielä paljon paremmalle ulospäin. Siinä jos mies ei ole satasella mukana, vaan rentoilee, niin rupee olosuhteet ja odotukset kotona pikkuhiljaa muuttumaan (hah) fasismin suuntaan. Kiristystä, painostusta, vihjailua, luovutus ja ero.

Vastine ei koske pelkästään lainattua, mutta ylläoleva on aika klassinen miehinen ymmärryksen puutteen ylistys. Elämä ei ole muuttumaton jono päiviä ja ajatuksia, jos olisi, olisimme kaikki kuolleita. Vanhempana ja paljon kokeneena valtiomiehenä on ihan pakko nostaa esiin se tosiseikka, että mikään ei pääty siihen hetkeen kun se maikku vierelle löytyy ja valoja vannotaan, siitä kaikki vasta alkaa. Lieneekö sitten Amerikan aivottoman hömpän syytä, mutta aika usein kuulee, että takertuminen johonkin menneeseen aikaan, ajattelutapaan ja maailmaan olisi se oleellinen juttu, kun asia on ihan päinvastoin. Jostain syystä usein juuri miehet on näitä kehittymiskyvyttömiä urpoja, jotka mitään ymmärtämättä kokevat olevansa ihan oikeassa ja akka vaan pakkas muksut ja häipy. Säälihän se on. Ylempänä joku ymmärsi erilleen kasvamista, mutta ei muuttumista, no tiedoksi: se on yksi muuttumisen tulema. Omalta kohdalta jos ajattelen, en tuhlaisi aikaani päivääkään sen nuoruuden maikun, jonka maailmankuva silloin joskus tuntui tuoreelta, uudelta ja just mun maailmaan sopivalta ja kuuluvalta kanssa. Just sitä on muutos, meissä kaikissa ihmisissä, kaiken aikaa, sisäisesti ja ulkoisesti. Moni mies vaan tuntuu takertuvan päässään rakentamiinsa ideaaleihin ja ignooraavan todellisen elämän, mutta jostain syystä naisilla on kyky tajuta, mikä painoarvo kannattaa laittaa olevalle ja mikä kuvitelmille, tästä pisteet viisaammalle sukupuolelle. Parisuhteessa tosiasiassa kumpikin kasvaa tai muuttuu koko ajan tajuaa sen tai ei, lasten tultua dynamiikka muuttuu sitten monitahoisemmaksi, eikä se auringonlaskuun ratsastus lopu siihen vaippaikään, kouluikään, teini-kään, tai mihinkään muuhunkaan ikään koskaan. Kaikki aika ja elämä muokkaa jokaista elävää aina ja ikuisesti. Toisissa parisuhteissa kasvun polku menee suotuisasti ja toisissa taas ei. Rannalla ruikuttaminen on pelkästään sen tunnustamista, ettei itsellä ole ollut kykyä tajuta miksi. En tarkoita tietenkään, että hattua ilmaan pitäisi heitellä, kun paljastuu, että se kumppani lähti toisen matkaan tai koki lähtemisen ainoaksi oikeaksi vaihtoehdoksi, mutta kumppanin ratkaisua syytellen on helppo kieltäytyä näkemästä tosiasiaa, että ei siinä lopulta syyllisiä ollutkaan, oli vaan elämää, mutta huono puoli on sitten, että ei saa karistettua niitä itserakennettuja olkiukkoja päästään ja niin käy taas, jos on niin tuurikas, että saa toisenkin tsäänssin, että siihen muuttumattomuuden olkiukkoon hakkaa päätänsä, kunnes se uusikin yritys on karilla lopullisesti. Paljastava lause tuossa ylemmässä lainatussa on, että ei kaikille riitä mukava elämä yhdessä, vaan sen tulee näyttää paremmalle ulospäin. Haloo, mistä sinä muka tiedät, että se elämä on toisesta mukavaa muka, jos toisenlaista viestiä sataa kumppanilta koko ajan. Laiskuutta ja itsekkyyttä pelkkää tuo on. Koomisen hieno tekosyy oman itsekkyyden vaalimiseen löytyy tuosta ulospäin paremmalta näyttämisestä. Jokainen toki kaipaa hyväksytyksi tulemista ja tekee sen eteen minkä tarpeelliseksi kokee, mutta epäilen suuresti, että kukaan vaihtaisi mukavaa elämää sielunkumppanin kanssa pelkästään ulospäin näyttääkseen, pelkkä helevetin huono tekosyy omalle henkiselle laiskuudelle typeryydelle. Hyväksyminen on viisas sana elämässä, myös sen epäonnistumisen hyväksyminen, mutta muutoksen laajemminkin, kas kun se on sitä elämää. Ilman muutosta on pystyyn kuollut paskajaakko junttilan tuvan seinässä ja se elämä jää kyllä elämättä, joka siis on ihan muuta, kuin joku amerikkalainen puolen tunnin hömppäpläjäys nostalgiaa, näennäisviisasta filosofiaa ja elämää ymmärtämätöntä paskan jauhantaa, johon tuo muuttumattomuuden ylistys ankkuroituu, surullista on huomata, että nimenomaan miehet on niin henkisesti laiskoja vätyksiä, että kelpuuttavat ohjenuorakseen moisen aivottoman muovisten arvojen kaatopaikan.

Elämä = loputon muutos kaikessa kaiken aikaa.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mies ja nainen nyt vain usein ovat erilaisia. Kun mies ajattelee, että on kivaa yhdessä ja olisi mukavaa rakastella niin nainen saattaa palauttaa miehen maan pinnalle sanomalla, että tänä iltana meidän pitää vakavasti keskustella meidän parisuhteesta. Ja tuon vakavan naisen ehdoilla käydyn keskustelun jälkeen nainen olisi ehkä halukas, mutta mieheltä suurin kiinnostus rakasteluun on mennyt.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vaikka tuota JypFabun tekstiä olisi ollut jaksotettuna mukavampi lukea (noniin tässä sekin taas nähdään, aina pitää marista), niin jopas oli muuten asiallista puhetta.
 
Vastine ei koske pelkästään lainattua, mutta ylläoleva on aika klassinen miehinen ymmärryksen puutteen ylistys. Elämä ei ole muuttumaton jono päiviä ja ajatuksia, jos olisi, olisimme kaikki kuolleita. Vanhempana ja paljon kokeneena valtiomiehenä on ihan pakko nostaa esiin se tosiseikka, että mikään ei pääty siihen hetkeen kun se maikku vierelle löytyy ja valoja vannotaan, siitä kaikki vasta alkaa. Lieneekö sitten Amerikan aivottoman hömpän syytä, mutta aika usein kuulee, että takertuminen johonkin menneeseen aikaan, ajattelutapaan ja maailmaan olisi se oleellinen juttu, kun asia on ihan päinvastoin. Jostain syystä usein juuri miehet on näitä kehittymiskyvyttömiä urpoja, jotka mitään ymmärtämättä kokevat olevansa ihan oikeassa ja akka vaan pakkas muksut ja häipy. Säälihän se on. Ylempänä joku ymmärsi erilleen kasvamista, mutta ei muuttumista, no tiedoksi: se on yksi muuttumisen tulema. Omalta kohdalta jos ajattelen, en tuhlaisi aikaani päivääkään sen nuoruuden maikun, jonka maailmankuva silloin joskus tuntui tuoreelta, uudelta ja just mun maailmaan sopivalta ja kuuluvalta kanssa. Just sitä on muutos, meissä kaikissa ihmisissä, kaiken aikaa, sisäisesti ja ulkoisesti. Moni mies vaan tuntuu takertuvan päässään rakentamiinsa ideaaleihin ja ignooraavan todellisen elämän, mutta jostain syystä naisilla on kyky tajuta, mikä painoarvo kannattaa laittaa olevalle ja mikä kuvitelmille, tästä pisteet viisaammalle sukupuolelle. Parisuhteessa tosiasiassa kumpikin kasvaa tai muuttuu koko ajan tajuaa sen tai ei, lasten tultua dynamiikka muuttuu sitten monitahoisemmaksi, eikä se auringonlaskuun ratsastus lopu siihen vaippaikään, kouluikään, teini-kään, tai mihinkään muuhunkaan ikään koskaan. Kaikki aika ja elämä muokkaa jokaista elävää aina ja ikuisesti. Toisissa parisuhteissa kasvun polku menee suotuisasti ja toisissa taas ei. Rannalla ruikuttaminen on pelkästään sen tunnustamista, ettei itsellä ole ollut kykyä tajuta miksi. En tarkoita tietenkään, että hattua ilmaan pitäisi heitellä, kun paljastuu, että se kumppani lähti toisen matkaan tai koki lähtemisen ainoaksi oikeaksi vaihtoehdoksi, mutta kumppanin ratkaisua syytellen on helppo kieltäytyä näkemästä tosiasiaa, että ei siinä lopulta syyllisiä ollutkaan, oli vaan elämää, mutta huono puoli on sitten, että ei saa karistettua niitä itserakennettuja olkiukkoja päästään ja niin käy taas, jos on niin tuurikas, että saa toisenkin tsäänssin, että siihen muuttumattomuuden olkiukkoon hakkaa päätänsä, kunnes se uusikin yritys on karilla lopullisesti. Paljastava lause tuossa ylemmässä lainatussa on, että ei kaikille riitä mukava elämä yhdessä, vaan sen tulee näyttää paremmalle ulospäin. Haloo, mistä sinä muka tiedät, että se elämä on toisesta mukavaa muka, jos toisenlaista viestiä sataa kumppanilta koko ajan. Laiskuutta ja itsekkyyttä pelkkää tuo on. Koomisen hieno tekosyy oman itsekkyyden vaalimiseen löytyy tuosta ulospäin paremmalta näyttämisestä. Jokainen toki kaipaa hyväksytyksi tulemista ja tekee sen eteen minkä tarpeelliseksi kokee, mutta epäilen suuresti, että kukaan vaihtaisi mukavaa elämää sielunkumppanin kanssa pelkästään ulospäin näyttääkseen, pelkkä helevetin huono tekosyy omalle henkiselle laiskuudelle typeryydelle. Hyväksyminen on viisas sana elämässä, myös sen epäonnistumisen hyväksyminen, mutta muutoksen laajemminkin, kas kun se on sitä elämää. Ilman muutosta on pystyyn kuollut paskajaakko junttilan tuvan seinässä ja se elämä jää kyllä elämättä, joka siis on ihan muuta, kuin joku amerikkalainen puolen tunnin hömppäpläjäys nostalgiaa, näennäisviisasta filosofiaa ja elämää ymmärtämätöntä paskan jauhantaa, johon tuo muuttumattomuuden ylistys ankkuroituu, surullista on huomata, että nimenomaan miehet on niin henkisesti laiskoja vätyksiä, että kelpuuttavat ohjenuorakseen moisen aivottoman muovisten arvojen kaatopaikan.

Elämä = loputon muutos kaikessa kaiken aikaa.

Sen allekirjoitan kanssasi, että elämä on loputon muutos joka päivä ja kasettia ei voi kelata taaksepäin. Luojan kiitos, ettei voi, vaikka en luojasta perustakaan. Amerikkalainen viihde on aika caccaa, mutta on silläkin hetkensä. En kuitenkaan usko, että minä tai kovin moni muukaan sen avulla lopullista olemisen ideaaliaan täällä kasaa. Oudolta se ainakin itsestä tuntuisi.

Mutta muuten iskit pöytään sellaista new agea meitsin käsityskyvylle, että oksat pois. Yritän silti ymmärtää ja siksi kysyn vähän tarkennusta asioihin. Mitä oikein meinaat "takertumisella johonkin menneeseen aikaan, ajattelutapaan ja maailmaan" ja "takertumisella päässään rakentamiinsa ideaaleihin ja ignooraavan todellisen elämän"?? Ihan erityisesti kiinnostaa nyt tämä ns todellinen elämä, mitä se on, jotain näkyvää, syötävää vai kenties Star Warsista tuttuun voimaan verrattava metafyysinen juttu, jonka hanskaavat vain todelliset arjen jedit? Jotain konkreettista esimerkkiä tähän, por favor. Mitä ideaaleihin taas tulee, niin useimmilla meistä on edes jotain sellaisia ja on mielestäni ihan siistiä, jos se kestää ja siitä saa jotain elämäänsä. Vai olenko ihan hakoteillä?

Mitä taas tulee "muuttumattomuuden olkiukkoon", niin en tiedä, voihan sellainen ollakin olemassa. Jopa omassa päässäni, en kiellä tätä mahdollisuutta. Mutta mikä se käytännössä sun mielestä on ja miten se toimii?
 
Viimeksi muokattu:
Onko mökillä käynti liian extremeä? Matkustelu on varmaan täysin poissa laskuista. Uudet paikat ja erilaiset kulttuurit ahdistavat. Ruokakin on ihan erilaista kuin kotona. Onneski pizzaa saa sentään joka paikasta. Mitään harrastuksia ei kannata edes ajatella.

Mutta siis vakavissaan, ei kaikkea kannata aina vetää äärilaitojen kautta. Pienetkin asiat ovat joskus tosi kivoja. Mutta mitä mä tätä sulle selitän. Sulle kaiken uuden kokeminen on kimpoilua, joka ahdistaa. Tai sitten vain esität tuollaista muutosvastarintaista...

Mökki on ihan jees. Uudet paikat ja kulttuurit ei sinänsä ahdista, mutta ei ne mua kiinnosta niin paljon, että vaivautuisin johonkin kaoottisille lentokentille ja loputtomille lentomatkoille enää ikinä. En mä vaan ymmärrä, että mitä kiksejä jostain kehitysmaassa käynnistä joku saa. Tai että pääsee posettamaan kuvia someen jostain Nykistä. Isoja taloja, mitä sitten? Ja kyllähän mäkin harrastan liikuntaa eikä mulla ole mitään harrastuksia vastaan. Mitään eksoottista kokkausta, tanssia tai salimarkoilua en kylläkään ala ikinä tekee.

Ei mun mielestä kaiken uuden kokeminen ole mitenkään ahdistavaa, mutta en jaksa vaan juosta uutuuksien perässä siksi, että ne on uusia. Jos tulee vastaan joku uusi ja hyvä juttu, niin mikä ettei, mutta se on hyvä siksi, että se on hyvä. Ei se "uutuus" siinä paskaakaan viehätä. Jos siis löydän sohvalta mukavan asennon, niin en mä ihan syyttä siitä liikahda mihinkään vain siksi, että jotain saattaa jäädä kokematta..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös