@Hyman Roth ei myöntänyt olleensa nihilisti, vaan suhtautui väitteeseeni humoristisesti. Hän ei siis joko tarkoita olevansa sellainen tai ei pidä sellaista näkökulmaa millään muotoa sopivana omaan maailmankatsomukseensa, eikä hän koe olevansa toivoton kuin naisasioissa.
Ahaa, no joo ei hän välttämättä nihilisti ole
per se, mutta se lainattu lainaus ja puheet yleensä ovat kyllä sellaisia että sieltä on hyvinkin voitu napata juttuja. Läheltä liippaa.
Voihan se olla että tunnet hänet sitten paremminkin.
Ei se tarkoita ateismia, koska kaikki eivät ole joko tai uskovaisia vaan osa ihmisistä pitävät kaikkea uskonnollista uskoa vähän "hoopona". Voi uskoa johonkin, mutta sen ei tarvitse olla uskonnollista. Lisäksi voi olla uskonnoton, mutta ei ateisti.
Hetkonen nyt. Minä puhuin ateismista, ja sen (etenkin tässä asiayhteydessä olennainen) määritelmä on ettei usko jumaliin. Jos uskoo "johonkin" se ei tuota muuta. Uskonnottomat ovat siis tuossa myös ateisteja. Pointti oli se että joko uskoo Jumalaan tai sitten ei. Siitä jaottelu. Jos on epävarma niin sitten ei usko niin että se vaikuttaisi.
Sinä nojaat muiden ihmisten keksimiin määritelmiin ja yrität tuota näkemystäsi taas tähänkin ketjuun tuputtaa, siinä missä muut yrittävät määritellä itsensä ja rakkauselämänsä itse. Ihmisen oma määritelmä voi liittyä ateismiin vain, jos joku itse sanoo olevansa ateisti - kukaan muu ei määrittele ketään tai kenenkään haluja naisrintamalla.
Ei vaan kuten sanoin, puhe oli ateismista sinänsä, sinä se tässä menit määrittelyihin, ironista kyllä. Minä herätin kysymyksen siitä miksei puhuta itse perussyystä, mikä voi vaikuttaa naisasioihin ja vaikka siihen masennukseenkin, tutkitustihan uskovat ihmiset ovat muita onnellisempia jne. Koska itsehän te siihen perussyyhyn kuitenkin viittasitte.
Mutta mikäli ette ole ateisteja tai se ei vaikuta elämäänne naisasioissakaan mitenkään niin ok. Epäilen vahvasti.
Kyllä perususkomukset määrittävät myös naisrintamaa. Määritelmät eivät määritä mitään, minkä varmaan käsität. :-)
Ei minua edelleenkään kiinnosta sinun muiden ateistisia näkemyksiä maalaileva määritelmäsi. Minulla on elämäni tarkoituksena tällä hetkellä vain mielenrauhani tavoittelu ja sitä en saa ainakaan kristinuskosta tai oikeastaan mistään uskonnosta. Siihen on ihan muut älylliset ja ennen kaikkea tieteelliset keinot.
Lääkityksen ohella muita älyllisiä tai tieteellisiä keinoja ei tuossa ole, ja sekin on falskia mutta toimivaa. Tai jos ateismi/nihilismi ei ole tuossakaan sitten se lähtökohta, niin ehkä onkin.
Mitä tulee naisasioihin, niin olen löytänyt aikojen saatossa tavallisten järkevien ihmisten joukosta paljonkin kiinnostuneita ehdokkaita, mutta erinäiset henkilökohtaiset syyt ovat estäneet minua toimimasta mahdollisimman parhaalla tavalla. En ole itse esimerkiksi toivoton, eikä toivottavasti moni muukaan vaikeuksia kohdannut, mutta en todennäköisesti ole kovinkaan kyvykäs seurustelemaan "oikein".
Selvä, et siis ollut ihan tosissasi siinä että mielenrauhaa et tästä elämästä saa. Toivot siis, että voit saada.
Ja sillä ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä kenenkään kohdalla, ymmärrä se.
No mulla esim. on, ja ihan salettiin myös monilla uskonnollisilla niin on. Miksei ateisteilla sitten olisi? :D
Olet kai tietoinen, että esim. Raamatussa on todella paljon ohjeita myös seurusteluun - niitä ohjeita ei luonnollisesti ole esim. ateisteilla tai uskonnottomilla.
On tietysti aika kiintoisaa pohtia, jos itse olisi ateisti ja sitä kautta nihilisti, miten näkisi vaikka naisasiat. Luultavasti näin: jahtaisin mahdollisimman nuoria naisia, ehkäpä minimissään 16v. ihan jo lakiteknisistä syistä, ja käyttäisin niitä hyväkseni omaan nautintooni, toki ajoittain antaen ymmärtää kaikenlaista jotta nautintoni olisi suurinta mahdollista ja pitkäkestoista. Paras tapa olisi luultavasti käyttää naista kerran ja suorittaa aina katoamistemppu, esiintyisin siis varmaan feikatuilla tiedoilla. Suomessa tuo olisi ikävän hankalaa joten matkustaisin ulkomaille (maasta riippuen vaihtelisi tuo minimi-ikä) juhlimaan 24/7 ja niin kauan kuin homma toimisi voisi unohtaa elämänsä tyhjyyden. Eihän se tyhjää olisi vaan nautinnontäyteistä.
Jos tapahtuisi vahinkoja niin niistäkin voisi iloita - salaa.
No onneksi ei ole vähään aikaan syytä kääntyä ateismiin.
Hetkinen, noistahan saa lukea välillä uutisista. Nihilistejä taitaa olla liikkeellä yllättävän paljon vaikka toista kuulee. ;-)