Lainaan tässä nyt useampia, mutta yrittäkää kestää…
Olisiko sitten parempi vain todeta, että kenellekään ei ole ketään eikä mitään missään, joten alistu kohtaloosi? Uskoisin, että jokainen normaalilla älyllä valjastettu ihminen ymmärtää, ettei meille ole missään ketään nimettyä ihmistä, joka odottaa just sua. Ihmissuhteet ovat täysin sattuman kauppaa: tietyllä hetkellä, tietyssä paikassa, kaksi ihmistä kohtaa ja kemiat kolahtaa. Ja aina ei heti edes tapahdu mitään, vaan voi mennä vuosikausia ennen kuin on molemmille otollinen hetki aloittaa ihmis- tai parisuhde.
@BOL Näinhän se menee, ei kenellekään taida olla yhtä oikeaa, varsinkaan nimettyä, ihmistä vaan on todellakin sattuman kauppaa kehen satttuu törmäämään ja varsinkin sillä oikealla hetkellä. Ja tuohon viimeiseen lauseeseen lisään tuolla viestin lopuksi.
Neuvoisin itse alistumaan siihen kohtaloon, ettei kannata odottaa paljoa mitään. Kirvestä ei tarvi kenenkään heittää kaivoon, mutta säilyttää kylmä realismi siitä mitä on annettavaa ja mitä odotettavaa.
Mutta tämä tästä. Jos liikaa miettii näitä naisasioita, niin sitä saattaa jopa hölmöyksissään harkita jonkun pyytämistä ulos jollain "vielä kerran" harhailulla. Vähän kuin lähtisi kulkukauppiaaksi, jolla ei olekaan ovikellon soiton jälkeen mitään myytävää :D
Odotuksia pitää toki aina olla, on ne sitten kellä mitäkin, sinulla
@Hyman Roth jotain muuta kuin jollain muulla – mutta ei kirvestä kannata tosiaan kaivoon heittää. Kukaan ei sua tule himasta hakemaan ja ilmeisesti et sitä todellakaan edes odota. Realismikin pitää olla messissä, ei näillä vuosilla kukaan parikymppinen adonis mua ottaisi… mutta tuskin minäkään häntä, mukavia katsella mutta siihen se saa jäädä.
Minä ainakin sanoin "Tahdon" aivan tarkoituksella. Omituista ettei parisuhteita pitäisi/voisi suunnitella jos kerran veroja ja kuolemaakin.
Sitäpaitsi jos se kolahtaminen on sattumaa niin sitten pitäisi myös ei-kolahtamisen olla, itse olen kohdannut aivan liian monta asennevammaista jotta ihan tuohon uskoisin. Toki oma kärsimysnäytelmä tältä osin täytyy olla suunniteltua ja Tapaamiseni siten kohtaloa, mitenkään muuten en sitä pysty selittämään.
Ylipäänsä on kyllä tosi surullista luettavaa, miten maallistuminen eli suomeksi ateismi aiheuttaa ihmisille mittaamatonta kärsimystä tälläkin osa-alueella. Onhan se niin että jos omaksutaan jo valmiiksi toivoton lähtökohta ei ole mitään järkeä pyrkiä mihinkään, joku nainen esim. on aivan mitätön yksityiskohta kokonaisuudessa. Tämänkin takia itse suosin uskonnollista naista, ateistinen nainen olisi oikeastaan minimissään todella iso riskivalinta. Kyyninen nainen - ei kiitos. Onhan niitä uskonnollisissakin, eräs uskova nainen esim. totesi kuvani nähtyään että emme ole samaa tyyppiä tms. ! Hänellä oli joku farkkutakki. lol
@Klose16 Niin minäkin sanoin ”tahdon” ihan tarkoituksella. Parisuhdetta voi toki suunnitella, mutta ikävä kyllä ei aina mene niin kuin on suunnitellut, näin kävi itsellenikin. Asennevammaisia meistä varmasti ovat useimmat tavanneet, mutta kohtaloon tuossa tapaamisjutussa en usko – pikemminkin kyse on sattumuksesta. Mutta aika monessa muussakin asiassa olemme kohtalosta/sattumuksesta/älykkäästä suunnittelusta/evoluutiosta yms eri mieltä, niin niistä ei kannata tässä ketjussa jauhaa.
Sitten: myönnän olevani tavallaan väärässä ketjussa, omat parisuhteeni kun käsittävät näin aikuisiällä vain miesasioita, mutta eiköhän parisuhteet ole pääosin samantyyppisiä ongelmineen ja onnellisuuksineen.
Avioliittoni meni ns persiilleen ja olen ensimmäisenä myöntämässä että suurin syy siihen olin minä itse. Toki näissä on aina kaksi osapuolta, mutta kuitenkin. Alkoholiongelmani oli pääsyy, eikä toinen osapuoli ottanut asiaa puheeksi ennen kuin oli jo hänen kannaltaan liian myöhäistä. Näin jälkikäteen ajatellen olen toisaalta erittäin tyytyväinen että erosimme, loppupeleissä ero todennäköisesti olisi tullut joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Eron jälkeen parisen vuotta sitten olen ollut enemmän ja vähemmän hajalla, onneksi alkoholiongelma on selätetty (never say never), mutta parisuhde ei ole ollut todellakaan mikään kiinnostuksen kohde. Baareissa kun en pahemmin enää käy niin tällaisen reilun nelikymppisen homon on aika vaikea keneenkään törmätä satunnaisesti. Pariin toki olen törmännyt, mutta kun näissä piireissä on useimmiten tapana antaa ekana iltana (sitä en pariinkymmeneen vuoteen ole tehnyt paria poikkeusta lukuun ottamatta) ja sitten siihen lisää päälle sen että ovat menneet hyvinkin hankalasti ihastumaan meikäläiseen vaikka kuinka on yrittänyt toppuutella etten mihinkään parisuhteeseen ole todellakaan valmis, eihän siitä kaunista tule. Saattaa mennä Humble Brag –ketjuun, mutta olen kuitenkin aika ”hyvä saalis”.
Paljonkin tässä tulisi muutakin, mutta onneksi tässä nyt vähitellen on saanut itseään kasaan ja alan olla valmis parisuhteeseenkin. Ja
@BOL – kun puhuit niistä sattumista, niin taisin viime pe Queenin keikan jälkeen törmätä hyvinkin potentiaaliseen tapaukseen, yhtä hankala tausta (ellei hankalampikin) kuin minulla….