Naisasiat

  • 7 519 607
  • 26 580

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Muistaakseni Jämsäsen tapaukselle oli olemassa peräti oma ketjunsa, mutta ei nopealla haulla löytynyt.

Toivottavasti olisi joskus jotain oikeaakin asiaa tähän ketjuun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täysin hypoteettinen kysymys, mutta tiedä vaikka jollekin olisi todellisuuttakin. Hyvällä ystävälläni on tämä espoolainen unelma, vaikka koira tosin puuttuu ja talokin on vain paritalo. Avovaimonsa sisko on hyvännäköinen ja hänellä on enemmän minun kaltaiseni ajatusmaailma ja ei ole sitä jotain löytynyt.

Mitä siitä tulisi, jos kaverit seurustelisivat siskojen kanssa? Tilanne olisi kuin Salkkareissa. Välillä olisi varmasti hauskaakin, mutta enemmän se kai loisi ongelmia, kun silloin joskus pursuittia pelatessa kaikki ei olisikaan niin hyvin.

Aivan mahdoton homma, kun asutaan ihan eri paikkakunnilla ja sen sellaista. Etäsuhteetkin on moneen kertaan pyöräytetty läpi tässä ketjussa ja vaikka sellaisessa ei ole mitään vikaa ja se toimii, niin ei sellaisesta voi aloittaa.

Ajatusleikkiä siis vain minulle, mutta kertokaa millaista se on ollut.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä siitä tulisi, jos kaverit seurustelisivat siskojen kanssa? Tilanne olisi kuin Salkkareissa. Välillä olisi varmasti hauskaakin, mutta enemmän se kai loisi ongelmia, kun silloin joskus pursuittia pelatessa kaikki ei olisikaan niin hyvin.

Itsellä ei ole kokemusta ihan tuollaisesta tilanteesta, mutta jos siskokset kerran ovat läheisiä niin monesti sitä saa kaverin siitä sen toisen siskon kanssa seurustelevasta, vaikka ei aikaisemmin oltaisikaan tunnettu. En siis näkisi, että tuossa mitään ongelmaa olisi. Tuo etäsuhde juttu taas on asia erikseen. Itsellä ei etäsuhteista ole minkäänlaista kokemusta niin jätän sen takia kommentoimatta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulipa sitten raahattua lauantai-illan päätteeksi kämpille 17 vuotta nuorempi nainen. Olo on vieläkin hämmentynyt, kun ei ole vuosikausiin telminyt kuin oman ikäistensä kanssa. Kyllä tuollainen parikymppinen tuntuu tosi nuorelta, ei siinä mitään vakavampaa suhdetta voisi kuvitella.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tulipa sitten raahattua lauantai-illan päätteeksi kämpille 17 vuotta nuorempi nainen. Olo on vieläkin hämmentynyt, kun ei ole vuosikausiin telminyt kuin oman ikäistensä kanssa. Kyllä tuollainen parikymppinen tuntuu tosi nuorelta, ei siinä mitään vakavampaa suhdetta voisi kuvitella.

Jos tästä saa aasinsiltana sanoa erään toisen jutun. Olen huomannut ihan mielenkiintoisen asian. Näin kolmekymppisenä sitä luonnollisesti on jopa hieman kriiseillyt omasta iästään, että mitenköhän sitä käy, kun on aiemmin tottunut naisten huomioon ja onko tälle pikkuhiljaa tulossa stoppi. Kyllähän se kuitenkin tuntuu mukavalta ja hyvältä, että vastakkainen sukupuoli hieman huomioi.

Mulle on tullutkin vähän yllätyksenä, että oikeastaan hommassa on käynyt ihan päinvastoin, mitä alunperin olin ajatellut. Eli ne nuoret 20v mimmit ovat yhä haarukassa, mutta sitten myös parikymmentä vuotta vanhemmat naiset ovat alkaneet suhtautua meikäläiseen kiinnostuneemmin. Tätä ei kyllä mulle parikymppisenä vielä tapahtunut, vaikka ainahan sitä saa netistä jne lukea vaikka mitä urbaanilegendaa nuoria kolleja pokailevista puumista.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihmisellä rupeaa jo 30-vuotiaana olemaan itsetunto aika hyvin reilassa. Uskon että tämä vetoaa niin nuorempaan kuin vanhempaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmisellä rupeaa jo 30-vuotiaana olemaan itsetunto aika hyvin reilassa. Uskon että tämä vetoaa niin nuorempaan kuin vanhempaan.

Iän myötä usein myös lompakon paksuus kasvaa. Epäilen, että tämä vetoaa ainakin joihinkin naisiin (lue: useimpiin). Mutta varmasti kyse on myös tosiaan itsetunnosta. Kolmeen-neljäänkymppiin mennessä on ehtinyt touhuta naisten kanssa jo niin paljon, että niitä on oppinut tuntemaan, eikä niitä enää jännitä. Parikymppisenä on usein paljon epävarmempi, vaikka on fyysisesti nuorempi. Toki iällä on sen verran väliä, että viriili täytyy olla, muuten pitää olla todella paksu lompakko, jotta naiset kiinnostuisivat. Mutta kyllä se aika hyvin pitää paikkansa, että näissä hommissa mies tulee aina vain paremmaksi, jos kunto kestää.

Eli ne nuoret 20v mimmit ovat yhä haarukassa, mutta sitten myös parikymmentä vuotta vanhemmat naiset ovat alkaneet suhtautua meikäläiseen kiinnostuneemmin. Tätä ei kyllä mulle parikymppisenä vielä tapahtunut, vaikka ainahan sitä saa netistä jne lukea vaikka mitä urbaanilegendaa nuoria kolleja pokailevista puumista.

Tämä puumailmiö on edelleen varsin tuore, joten ei sitä takavuosina varmaan niin ollutkaan. Ilmapiiri on muuttunut suvaitsevaisemmaksi vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhteille. Tätä on varmaan edesauttanut muun muassa se, että naisista on tullut koko ajan itsenäisempiä, myös taloudellisesti. Itse olen huomannut, että tällaiselle alle nelikymppiselle lapsettomalle miehelle olisi kummasti vientiä 40-50-vuotiaiden naisten keskuudessa. Ja kyllä tuon ikäisissä on vielä ihan hyvin säilyneitä tapauksia, mutta valitettavasti joudun kaikki torppaamaan, kun tarkoituksena on löytää lisääntymisikäinen, -kykyinen ja -haluinen nainen. Ja mielellään entuudestaan lapseton ja sellainen, joka ei etsi elättäjää ja elättää itse itsensä (=ei mikään vanhempien siivellä eläjä). Yllättävän monimutkaiseksi on mennyt tuollaisen naisen löytäminen pk-seudullakin. Siis kun pitäisi olla kaikki nuo speksit kunnossa, mielellään korkeakoulutettu, ikää jotain 30-35 ja vielä sitä ulkonäköäkin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihmisellä rupeaa jo 30-vuotiaana olemaan itsetunto aika hyvin reilassa. Uskon että tämä vetoaa niin nuorempaan kuin vanhempaan.
Iän myötä usein myös lompakon paksuus kasvaa. Epäilen, että tämä vetoaa ainakin joihinkin naisiin (lue: useimpiin). Mutta varmasti kyse on myös tosiaan itsetunnosta. Kolmeen-neljäänkymppiin mennessä on ehtinyt touhuta naisten kanssa jo niin paljon, että niitä on oppinut tuntemaan, eikä niitä enää jännitä. Parikymppisenä on usein paljon epävarmempi, vaikka on fyysisesti nuorempi. Toki iällä on sen verran väliä, että viriili täytyy olla, muuten pitää olla todella paksu lompakko, jotta naiset kiinnostuisivat. Mutta kyllä se aika hyvin pitää paikkansa, että näissä hommissa mies tulee aina vain paremmaksi, jos kunto kestää...

Nyt varmaan joudun sinne humble brag-ketjuun juttuineni, mutta haluan tarkentaa, etten nyt puhunut siitä vaiheesta, kun ollaan jo jutustelemassa ja selvitetään mm. toisen itsetunnollisia ongelmia. Ennemminkin tarkoitin sitä, että kun baarissa saapuu tiskille, niin siinä ohimennen saattaa huomioida jonkun naisen käyvän vähän silmäpeliä kanssasi ja osoittavan sillä tavalla kiinnostustaan. Ja juuri tällaisten kaikenikäisten naisten huomio - tai vaikka se, että joku puristaa ohimennen perseestä - on lisääntynyt ja laventunut, vaikka ikäkriisini keskellä ajattelin, että kävisi juuri toisinpäin.

Mitä tulee näihin lompakon paksuuden testauksiin ja itsetuntokysymyksiin, niin tätä nykyä en itse pääsen niitä juurikaan käymään, sillä olen naimisissa ja toteutan keväällä ensi kertaa isäksi tulevan miehen maltillista linjaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ja mielellään entuudestaan lapseton ja sellainen, joka ei etsi elättäjää ja elättää itse itsensä (=ei mikään vanhempien siivellä eläjä). Yllättävän monimutkaiseksi on mennyt tuollaisen naisen löytäminen pk-seudullakin. Siis kun pitäisi olla kaikki nuo speksit kunnossa, mielellään korkeakoulutettu, ikää jotain 30-35 ja vielä sitä ulkonäköäkin.

Nuo naiset voisi kyllä unohtaa, ovat helvetin nirsoja, ylikoulutettuja suhdeasioissakin. Itsellä painaisi tuossa vielä neitsyysvaatimuskin. Eli mikset keskity suosiolla nuorempiin? Ok parikymppinen olisi itselläkin aika paha rasti, mutta ehkä n. kaksvitonen ihan passeli sijoitus.

Niinhän se kyllä on, että kotimaisissa naiset aikuistuu joskus siellä 40+ jos silloinkaan.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nuo naiset voisi kyllä unohtaa, ovat helvetin nirsoja, ylikoulutettuja suhdeasioissakin. Itsellä painaisi tuossa vielä neitsyysvaatimuskin. Eli mikset keskity suosiolla nuorempiin? Ok parikymppinen olisi itselläkin aika paha rasti, mutta ehkä n. kaksvitonen ihan passeli sijoitus.

Vähän arveluttaa, onko sellaisen yli kymmenen vuotta nuoremman naisen kanssa kovin paljon yhteistä. Vaikka riippuu tietysti tapauksesta. Ehkä mieluummin tinkisin sitten tuosta koulutuksesta. Jos nainen on koulutettu, niin yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja puheenaiheita löytyy yleensä hyvin, mutta hyvä koulutus voi tehdä naisesta myös sietämättömän änkyrän, joka pistää miehelle vastaan joka asiassa - tai nirson, jolloin kukaan ei kelpaa. Tämä tulee siitä, että nainen odottaa koulutuksen ilman muuta nostavan hänen markkina-arvoaan, vaikka naisten ja miesten markkina-arvot riippuvat eri asioista. Ja jos tuohon koulutukseen yhdistetään vielä hyvä ulkonäkö, niin silloin vääntöä tulee varmasti. Täysin väärässä naiset eivät tietysti ole tuon koulutuksen suhteen, kyllä se joidenkin miesten silmissä voi lisätä naisen markkina-arvoa. Tunnustan tämän itsekin, sillä haluan että naisen kanssa pystyy juttelemaan vaikkapa politiikasta ja muista yhteiskunnallisista asioista, mutta toisaalta koulutus on ensimmäinen kriteeri, josta naisen kohdalla voin tinkiä. Tärkeämpää on se, että nainen on hyvännäköinen ja mukava, vasta sen jälkeen aletaan katsoa muita asioita.

Olen muuten monet kerrat todistanut sitäkin, kuinka hyvännäköinen ja koulutettu nainen itkeä tuhertaa siideripöhnässä sitä, että ikää on kohta neljäkymmentä, mutta ei vain löydy miestä, eikä saa koskaan perhettä. Tuossa tilanteessa on aika turhauttavaa olla olkapäänä. Yksi tällainen on hyvä ystäväni ja työkaverini, johon olin ainakin joskus korviani myöten rakastunut, eikä tuo tunne ole vieläkään täysin haihtunut. Hän varmasti jollain tapaa tämän tietää, mutta teeskentelee, ettei tajua. Välillä tekisi mieli huutaa, että tässä olisi se mies ja voisi olla perhekin, mutta kun kukaan ei s-tana kelpaa. Ei kelpaa sellainen mies, jolla on tasaveroinen tausta, koska pitäisi päästä naimaan ylöspäin. Eipä ole tämäkään nainen paljon seurustellut, vaikka ottajia olisi varmasti ollut muitakin. Muuten en jaksaisi kovin monta ajatusta tälle uhrata, mutta kun kyseessä on harvinaisuus: nainen, joka on fiksu, koulutettu ja hyvännäköinen, mutta sen päälle vielä oikeasti mukava. Valitettavasti vain nirso.

Niinhän se kyllä on, että kotimaisissa naiset aikuistuu joskus siellä 40+ jos silloinkaan.

Tuntuu, että naisille tulee järkeä päähän turhan myöhään. Suhteellisuudentajua ja nöyryyttä alkaa löytyä vasta silloin, kun hedelmällinen ikä on ohitettu, eli juuri päälle nelikymppisenä. Silloin usein tajutaan, ettei sitä upporikasta prinssiä koskaan tullutkaan. Jonkun kanssa on saatettu kakarakin pyöräyttää, mutta silloin sitä nöyryyttä ainakin löytyy, jos lapsia ei ole. Aina puhutaan siitä, miten yksinhuoltaja- tai osa-aikaäidit ovat epätoivoisia, mutta omien kokemusteni perusteella näin ei välttämättä ole. Tuollaiset naiset ovat voineet päättää, että lapset on heillä tehty, mutta silti he odottavat, että uusi mies ottaa vieraat lapset kuin omikseen. Lasten ehdoilla mennään, ja näillä naisilla on aina vähintäänkin ne lapsensa, jos ei muuta. Sen sijaan lapsettomalla yli-ikäisellä naisella ei samanlaista selkänojaa ole.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Oma kokemukseni kesältä 2014...

Erosin tuolloin vuodenvaihteen jälkeen ja kävin siinä erokriisissä aika matalalla. Kesää kohti fiilikset parani huomattavasti ja tuli käytyä vähän "ulkoilemassa" sekä Stadissa, että Treella. Ja sama homma molemmissa kaupungeissa => 40-50 vuotiaita, erittäin itsevarmoja ladyja tuli syliin niin, että hiljaista poikaa jo hirvitti (no ei niin paljoa, etteikö olisi tullut tilanteesta vähän naatiskeltuakin). Toinen ryhmä jolta sai raskaasti huomiota oli about 30-35 vuotiaat, siitä "highschool sweetheart"-pojasta eronneet, lapsettomat mimmit, joiden biologinen kello paukkui kuin Hells Bells ja nyt pitää äkkiä löytää itselleen turvallinen, vanhempi ja vakaan toimeentulon omaava mies isäksi tuleville lapsilleen. Mulle tämä oli 100% no_no, lapset on tehty, toisesta päästy jo eroon ja toinen lähtökuopissa parin vuoden aikahaarukassa. Mulla siis ikää nyt 47v. ja pidän itseäni "aika hyvin säilyneenä", kohtuu hyväpalkkainen ja vastuullinen duuni jne.

Noh, löytyi sitten itseäni 7 vuotta nuorempi YH-mamma, jonka lapset jo isoja => kivasti sytkii!!
 
Hirvittää ajatella niitä elämän käänteitä, jotka ovat saaneet noin kyyniseksi. Oma kokemukseni on, että silloin kun molemmat ovat likimain yhtä ihastuneita, niin elämä on suorastaan persikkaista. Toki mikäli noissa tunteissa on suuri ero, niin sitten voi sattuakin. Toisaalta kipuhan on vain heikkoutta, joka poistuu (kipuna) taivaalle, joten miksi pelätä?

No joo, eihän siitä mitään hyvää seurannut, yksi panokaveri taas vähemmän. Perus vaivaantuneisuus molemmin puolin ja "parempi ettei nähdä enää", kun kerroin mitkä fiilikset oli, eli se siitä. Sainpahan pillua siltäkin kotkalta, joten oleellinen asia sentään suoritettu. Mitä kyynisyyteen tulee, niin jos ei ole yli kolmekymppisenäkään yhtä ainoaa positiivista kokemusta seurustelusta, niin mitäpä muuta sitä voisi olla, paitsi aika saatanan kyyninen pilluhaukka vailla tunteita? Helppo huudella ja ihmetellä, jos itsellä on kaikki mennyt ns putkeen elämän tällä alalla. Valitettavasti oma arpani on heitetty tai no, onhan tässäkin puolensa. Kun on yksin, niin ei ainakaan ole muiden ongelmia kannettavana edelleenkään. Tai tarvitse huolehtia siitä, että "riitänkö" tai olenko "tarpeeksi" jollekin toiselle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No joo, eihän siitä mitään hyvää seurannut, yksi panokaveri taas vähemmän. Perus vaivaantuneisuus molemmin puolin ja "parempi ettei nähdä enää", kun kerroin mitkä fiilikset oli, eli se siitä.

Saanko kysyä, mitä tarkalleen kerroit tälle naiselle? Että olet ihastunut häneen? Ainakin jossain aiemmassa viestissäsi sanoit ihastuneesi johonkin naiseen, oliko sitten tämä sama. Mutta oman kokemukseni mukaan miehen ei nimenomaan kannata paljastaa tunteitaan naiselle, ainakaan sanallisesti. Jos niitä on, niin kyllä ne tulevat naiselle ilmi vaikkapa tekojen kautta, mutta suora puhe ei välttämättä tee hyvää. Naiselle kannattaa paljastaa omat tunteensa vain siinä tapauksessa, jos on naisen tunteista varma, ja nainen sitten kysyy, että "rakastatko sä mua". Silloin kannattaa puhua totta ja sanoa suoraan, jos asia näin on, mutta jos mies puhuu tunteistaan oma-aloitteisesti naiselle, niin nainen voi pitää sitä jotenkin epämiehekkäänä ja heikkouden merkkinä. Ja sellainen romanttinen lässytys voi olla aika paha turn-off. En tarkoita, että olisit vaikkapa tuon virheen tehnyt, kunhan varoitan. Naisten kanssa täytyy pitää pää kylmänä. Ihan skitsoahan se on, kun samaan aikaan naiset valittavat kuinka miehet eivät puhu eivätkä pussaa, mutta omien kokemusteni mukaan naiset eivät arvosta puhumista läheskään niin paljon kuin väittävät. Onko tämä sitten sitä, että miehen pitää olla vähän jännittävä, en tiedä.

Sainpahan pillua siltäkin kotkalta, joten oleellinen asia sentään suoritettu. Mitä kyynisyyteen tulee, niin jos ei ole yli kolmekymppisenäkään yhtä ainoaa positiivista kokemusta seurustelusta, niin mitäpä muuta sitä voisi olla, paitsi aika saatanan kyyninen pilluhaukka vailla tunteita?

Miten määrittelet positiivisen kokemuksen? Tietysti määrittelet sen itse, eikä kukaan muu, mutta mielenkiinnosta kysyn. Kun itse muistelen kaikkia elämäni parisuhteita, niin kaikista on kuitenkin hyviä muistoja. Toki huonojakin, mutta oikeastaan vain yhden suhteen kokonaissaldo jää miinusmerkkiseksi. Ja sekin oli vain sellainen puolen vuoden paneskelu oman alaisen kanssa, ei mikään kovin merkittävä parisuhde. Mutta kaikista pidemmistä ja vakavammista suhteista voin sanoa, että enemmän on ollut hyvää kuin huonoa.

Helppo huudella ja ihmetellä, jos itsellä on kaikki mennyt ns putkeen elämän tällä alalla.

Joo, ei ole mennyt. Silti en ole missään vaiheessa menettänyt toivoani. Aina niitä naisia löytyy. En nyt mitenkään halua vähätellä kokemaasi, kun en asioista mitään tiedä, mutta jonkin verran on kyse myös omasta ajattelutavasta. Pariutuminen ja parisuhdeasiat ovat helvetin vaikeita monille. En äkkiseltään muista lähipiiristäni ketään, jolla ei olisi ollut jonkinlaisia hankaluuksia näissä asioissa edes joskus. Jotkut sitten löytävät sen onnen, ja toiset jatkavat vielä etsimistä. Ja toisaalta jotkut voivat sen onnen myös menettää. Pointti on se, että pitää yrittää jaksaa uskoa. Kuulostaa ehkä viiden pennin keittiöpsykologialta, mutta parempaakaan keinoa tai asennetta en ole keksinyt.
 
Saanko kysyä, mitä tarkalleen kerroit tälle naiselle? Että olet ihastunut häneen? Ainakin jossain aiemmassa viestissäsi sanoit ihastuneesi johonkin naiseen, oliko sitten tämä sama. Mutta oman kokemukseni mukaan miehen ei nimenomaan kannata paljastaa tunteitaan naiselle, ainakaan sanallisesti. Jos niitä on, niin kyllä ne tulevat naiselle ilmi vaikkapa tekojen kautta, mutta suora puhe ei välttämättä tee hyvää. Naiselle kannattaa paljastaa omat tunteensa vain siinä tapauksessa, jos on naisen tunteista varma, ja nainen sitten kysyy, että "rakastatko sä mua". Silloin kannattaa puhua totta ja sanoa suoraan, jos asia näin on, mutta jos mies puhuu tunteistaan oma-aloitteisesti naiselle, niin nainen voi pitää sitä jotenkin epämiehekkäänä ja heikkouden merkkinä. Ja sellainen romanttinen lässytys voi olla aika paha turn-off. En tarkoita, että olisit vaikkapa tuon virheen tehnyt, kunhan varoitan. Naisten kanssa täytyy pitää pää kylmänä. Ihan skitsoahan se on, kun samaan aikaan naiset valittavat kuinka miehet eivät puhu eivätkä pussaa, mutta omien kokemusteni mukaan naiset eivät arvosta puhumista läheskään niin paljon kuin väittävät. Onko tämä sitten sitä, että miehen pitää olla vähän jännittävä, en tiedä.

En nyt rupea tarkkaan referoimaan sanomisiani, mutta lähinnä sanoin siihen suuntaan, että mulla on muitakin fiiliksiä hänen ja tämän yhdessäolon suhteen, ko vain tämä paneminen. Ja miksipä en olisi sanonut, onhan se todella näyttävä ja huoliteltu mimmi. No, hänellä ei niitä fiiliksiä ollut ja se siitä. Mitä tulee romanttiseen lässytykseen, niin mulle itselle se on turn-off ja big time. Jos multa kysytään, että "Rakastatsä mua?", niin todennäköisin vastaus on "Enpä usko, että rakastan." En nimittäin usko mihinkään sanahelinään, vaan käytännön asioihin ja järkeen. Niille jonkun suhteenkin pitäisi perustua, eikä hattaralle jostain mitä ei edes ole.


Miten määrittelet positiivisen kokemuksen? Tietysti määrittelet sen itse, eikä kukaan muu, mutta mielenkiinnosta kysyn. Kun itse muistelen kaikkia elämäni parisuhteita, niin kaikista on kuitenkin hyviä muistoja. Toki huonojakin, mutta oikeastaan vain yhden suhteen kokonaissaldo jää miinusmerkkiseksi. Ja sekin oli vain sellainen puolen vuoden paneskelu oman alaisen kanssa, ei mikään kovin merkittävä parisuhde. Mutta kaikista pidemmistä ja vakavammista suhteista voin sanoa, että enemmän on ollut hyvää kuin huonoa.

No positiivinen kokemus voisi olla vaikka sellainen, että partnerilla ei olisi mielenterveysongelmia, ei olisi jotenkin kiinni eksässään, ei olisi luottotiedot menneet, ei olisi ainakaan kovin pahaa päihdeongelmaa ja ettei ihan muuten vaan olisi kiiltävän pinnan alla kahjoa ihmisjätettä, joka joutaisi uuniin tai vähintään sterililoitavaksi. Ja olen mä peräti neljä vuotta asunut naisen kanssa aikanaan kimpassa, jolla oli useampi ihana ominaisuus tuosta aiemmin kirjoittamastani luettelosta. Päälle päin oltiin maailman onnellisin pari, mutta muuten täyttä helvettiä alusta loppuun. Muutama lyhyempikin suhde oli tavalla tai toisella aikamoista paskaa, vaikka joku seksi saattoi hyvää ollakin. Parhaat ja inhimillisimmät kokemukset naisista ovat käytännössä tulleet sellaisten kanssa, joita olen tavannut vain kerran tai pari. Siis siinä mielessä, nykyisin ollaan näidenkin kanssa ihan hyviä ystäviä.

Joo, ei ole mennyt. Silti en ole missään vaiheessa menettänyt toivoani. Aina niitä naisia löytyy. En nyt mitenkään halua vähätellä kokemaasi, kun en asioista mitään tiedä, mutta jonkin verran on kyse myös omasta ajattelutavasta. Pariutuminen ja parisuhdeasiat ovat helvetin vaikeita monille. En äkkiseltään muista lähipiiristäni ketään, jolla ei olisi ollut jonkinlaisia hankaluuksia näissä asioissa edes joskus. Jotkut sitten löytävät sen onnen, ja toiset jatkavat vielä etsimistä. Ja toisaalta jotkut voivat sen onnen myös menettää. Pointti on se, että pitää yrittää jaksaa uskoa. Kuulostaa ehkä viiden pennin keittiöpsykologialta, mutta parempaakaan keinoa tai asennetta en ole keksinyt.

Kyllä naisia löytyy, ei se olekaan ongelma. Mulla itsellä on handicappi naisten silmissä siinä, että en halua perhettä, lapsia tai muuta sitä "yleisesti hyväksytty hyvä elämä" -paskaa. Ilmeisesti kun tuo suodatin on käytössä, niin kylkeen liimaantuu enää kaheleita ja päihderiippuvaisia. Kahden markan psykologia on ihan okei näissä asioissa, kun eivät mitkään kalliisti palkatut ammattilaisetkaan mitään kattavaa ratkaisua pariutumisiin :D
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vituttaa nämä muut ihmiset täällä, mulla on pitkästä aikaa tuossa ollut keväästä lähtien kivaa silmäpeli yhden naisen kanssa. Hiukan mua iäkkäämpi nainen, mutta ei ikä mua haittaa. Kun muuten nainen on hyvä pakkaus. Sitten vielä sattui käymään niin että tämä nainen muutti suoraan naapuriini, mähän siitä sitten hiukan maistissa aloin jo flirttailemaankin. Jotain viritelmää on ja se on hyvä juttu. Nainen tuossa yhtenä iltana kosiskeli jo asunnolleenkin varmaan panemaan. En mennyt, ei ollut oikein pelikunto kohdallaan. Oikeesti.

Mutta vielä sellainen kipinä on että jotain voi tuosta tullakin, ehkä. Jotain lounaskutsua voisi heittää seuraavaksi kehiin, kai ihan avoimella ja rennolla mielellä.

Muut siitä sitten viritellyt kovia panojuttuja heti. Yksinäinen mies voi etsiä muunkin syyn vuoksi naisseuraa kuin vain sen takia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en (edelleenkään) tajua tätä "naiset etsii itselleen hyväpalkkaista ja ylemmässä sosiaaliluokassa olevaa statussymbolia ja lastensa siittäjää"-väitettä. Mä en tunne yhtään sellaista naista. En väitä, etteikö sellaisiakin naisia ole, mutta mä en mitenkään näe, että tällainen naiskuva olisi mitenkään normi. Eihän kaikki miehetkään ole juoppoja vaimonhakkaajia. Ei, vaikka moisia paskakasoja olisi miesväen joukossa enemmän kuin kukaan haluaisi myöntää.

Kaikki naiset eivät halua lapsia. Kaikki miehet eivät halua lapsia. Näiden ihmisten tulisi löytää jollakin keinoin toisensa, sillä molemmissa sukupuolissa on ihmisiä, jotka painivat samojen asioiden kanssa. Naiset ja miehet eivät lopulta poikkea toisistaan kovinkaan paljon, vaan ihmisistä ne erot löytyvät. Yhteistä lienee myös se, että kumpikaan sukupuoli ei pidä epätoivoisista ja epävarmoista ihmisistä. Henkilö voi huutaa vaikka kuinka kovaa, että hän on oman elämänsä herra/rouva ja hän on tyytyväinen elämäänsä juuri sellaisena kuin se on, mutta jos tekemiset ja muut sanomiset ovat ristiriidassa näiden väitteiden kanssa, ne haistetaan kyllä nopeasti. Ja se on todella suuri turn off. Ja juuri ne kaikista suurimpaan ääneen asioistaan julistavat ovat monesti niitä kaikkein epävarmimpia ihmisiä. Ihmiset näkee sen läpi ja monikaan ei jaksa ylimääräistä säätöä, mikä epävarmojen ihmisten kanssa suhteisiin ryhtymisestä seuraa. Toki ihmisillä on erilaisia epävarmuuksia, joiden kanssa eläminen ei toisille ole mikään ongelma ja jos henkilö on ns. normaali, niistä pääsee ajan kanssa eroon, kun luottamus kasvaa. Mutta valitettavan moni ihminen ei tunnu haluavan olla valmis kohtaamaan asioita ja ongelmiaan ja etsiä niihin ihan oikeasti ratkaisua.

Suurin ongelma nykyaikana on se, että ihmisten odotukset tuntuvat olevan kovin epärealistisia. Koskee sekä naisia että miehiä. Sekoitetaan rakastuminen ja rakastaminen, odotetaan jotain suuria pitkäkestoisia tunne-elämyksiä ja kun elämä ei olekaan sellaista, tulee kriisi ja epätoivo. Ja sitten tehdäänkin suuria ratkaisuja ja aloitetaan alusta ja kaikki muu on paskaa paitsi kusi. Jossain välissä katkeroidutaan ja syyllinen löytyy jostain muualta kuin peilistä. Tietenkin. Se nyt vaan on helpompaa syyttää kaikkea muuta kuin itseään. Ja se negatiivisuus sitten heijastuu myös muuhun elämään ja mielipiteisiin ja monesta tulee rasittava jankkaaja eikä jengi pidemmän päälle jaksa sellaista.

Mulle tulee tätäkin palstaa lukiessa sellainen fiilis, että monen ongelmat ovat paljon moninaisempia kuin pelkkiä ihmissuhdeasioita. Tai tarkemmin sanottuna parisuhdeasioita.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Se taitaa mennä vähän sillä tavalla, että itsensä hyväksymisen kautta rupeaa tapahtumaan ihmeitä. Ihminen ei helposti suostu itsensä tutkimiseen, vaan tutkii mielummin toisia. Ja silloin niitä vikoja ja puutteita löytyy pitkät litaniat siitä toisesta ihmisestä.

Tunnettu tosiasiahan on semmoinen että jostain ihmeen syystä silloin kun sitä kaikista vähiten yrittää, niin silloin juuri tuntuu että saa vastakkaiselta sukupuolelta ja miksei tietysti samaltakin sukupuolelta eniten positiivista henkeä takaisin. (eihän kaikkien ihmissuhteiden tarvitse olla parisuhteita). En minä sen tarkemmin halua funtsia että mistä tuo johtuu, mutta varmaan me jotenkin alitajuisesti viestitämme toisille viestejä siitä, että mitä me sisimmässämme hengitään. Ja sitä ei pysty peittämään mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en (edelleenkään) tajua tätä "naiset etsii itselleen hyväpalkkaista ja ylemmässä sosiaaliluokassa olevaa statussymbolia ja lastensa siittäjää"-väitettä. Mä en tunne yhtään sellaista naista. En väitä, etteikö sellaisiakin naisia ole, mutta mä en mitenkään näe, että tällainen naiskuva olisi mitenkään normi. Eihän kaikki miehetkään ole juoppoja vaimonhakkaajia. Ei, vaikka moisia paskakasoja olisi miesväen joukossa enemmän kuin kukaan haluaisi myöntää.

Kaikki naiset eivät halua lapsia. Kaikki miehet eivät halua lapsia. Näiden ihmisten tulisi löytää jollakin keinoin toisensa, sillä molemmissa sukupuolissa on ihmisiä, jotka painivat samojen asioiden kanssa. Naiset ja miehet eivät lopulta poikkea toisistaan kovinkaan paljon, vaan ihmisistä ne erot löytyvät. Yhteistä lienee myös se, että kumpikaan sukupuoli ei pidä epätoivoisista ja epävarmoista ihmisistä. Henkilö voi huutaa vaikka kuinka kovaa, että hän on oman elämänsä herra/rouva ja hän on tyytyväinen elämäänsä juuri sellaisena kuin se on, mutta jos tekemiset ja muut sanomiset ovat ristiriidassa näiden väitteiden kanssa, ne haistetaan kyllä nopeasti. Ja se on todella suuri turn off. Ja juuri ne kaikista suurimpaan ääneen asioistaan julistavat ovat monesti niitä kaikkein epävarmimpia ihmisiä. Ihmiset näkee sen läpi ja monikaan ei jaksa ylimääräistä säätöä, mikä epävarmojen ihmisten kanssa suhteisiin ryhtymisestä seuraa. Toki ihmisillä on erilaisia epävarmuuksia, joiden kanssa eläminen ei toisille ole mikään ongelma ja jos henkilö on ns. normaali, niistä pääsee ajan kanssa eroon, kun luottamus kasvaa. Mutta valitettavan moni ihminen ei tunnu haluavan olla valmis kohtaamaan asioita ja ongelmiaan ja etsiä niihin ihan oikeasti ratkaisua.

Suurin ongelma nykyaikana on se, että ihmisten odotukset tuntuvat olevan kovin epärealistisia. Koskee sekä naisia että miehiä. Sekoitetaan rakastuminen ja rakastaminen, odotetaan jotain suuria pitkäkestoisia tunne-elämyksiä ja kun elämä ei olekaan sellaista, tulee kriisi ja epätoivo. Ja sitten tehdäänkin suuria ratkaisuja ja aloitetaan alusta ja kaikki muu on paskaa paitsi kusi. Jossain välissä katkeroidutaan ja syyllinen löytyy jostain muualta kuin peilistä. Tietenkin. Se nyt vaan on helpompaa syyttää kaikkea muuta kuin itseään. Ja se negatiivisuus sitten heijastuu myös muuhun elämään ja mielipiteisiin ja monesta tulee rasittava jankkaaja eikä jengi pidemmän päälle jaksa sellaista.

Mulle tulee tätäkin palstaa lukiessa sellainen fiilis, että monen ongelmat ovat paljon moninaisempia kuin pelkkiä ihmissuhdeasioita. Tai tarkemmin sanottuna parisuhdeasioita.

Aika erikoista ettet tunne pyrkyrinaisia tai sitten et juurikaan randomisti harrasta uusien naisten tapailua. Ainakin netti- yms treffeillä melkein puolet omista tapaamisista on ollut lähinnä kuulusteluja joko suoraan tai kautta rantain, että paljonko on taloudellista hyvinvointia saavutettu ja ovathan tulevaisuudensuunnitelmat dynaamisia sekä kunnianhimoisia. Ja unohtamatta cooleja harrastuksia, nykyään vissiin pitäisi tehdä jotain koko ajan. Siinä kun sanoo sitten, että teen duunia ja opiskelen lähinnä siksi, että voin vapaa-ajan viettää sohvalla chillailen Sennheiserit korvilla ja koffi kädessä, niin se on 9/10 tapauksessa game over :D Se 1 tai 2/10 tapauksista on sitten sen verran epätoivoista tai puutteessa olevaa, että hommat hoidetaan ja hyvästellään.

Lapsiin saakka ei yleensä kysymyslistalla edes päästä, ehkä jopa parempi niin.

Ja bingo! Kaikki odottavat suurta vaaleanpunaista draamaa ja matkoja Pariisiin, vaikka todellisuudessa rahatilanne tuskin sallii reissua edes yöksi Tallinnaan. Noin kärjistetysti. Ja kun itse on sen verran nimenomaan realisti, että tietää olevansa kyvytön kustantamaan kenellekään jotain grandissimo unelmia elämän suhteen, niin yksinkertaisesti helpointa on vain luovuttaa. Säästää lopulta kaikkien hermoja. On varmaan joku synti olla tyytyväinen vähään tänä päivänä, kun joka päivän pitäisi olla niin helvetin erikoinen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aika erikoista ettet tunne pyrkyrinaisia tai sitten et juurikaan randomisti harrasta uusien naisten tapailua.

Eivät kaikki harrasta randomisti uusien naisten tapailua. Ainakaan jos ovat parisuhteessa. Ja eiväthän kaikki tänne kirjoittelevat ole miehiä, joten joillain voi olla ihan erilainen intressi puolustaa naissukupuolta...

Suurin osa naisista kiistää tuon pyrkyryyden, koska siinä on nähtävästi heidänkin mielestään jotain hävettävää. Mutta ehkä tätä voisi lähestyä toisestakin näkökulmasta. Kenties ainakin osa naisista käyttäytyy noin vain tiedostamattaan. Miehillä raha ja valta tuovat yleensä helpon itsetuntobuustin, ja naisia viehättää miehissä juuri esimerkiksi itsevarmuus. Eihän tämä ole edes uusi selitys tuolle ilmiölle. Jos on rahaa, valtaa ja rohkeutta, niin esimerkiksi ulkonäöllä ei ole suurta väliä. Kysykää vaikka Hjallis Harkimolta, joka tuli nyt ensimmäisenä mieleen.

Ja kyllä, on niitäkin naisia, jotka eivät ole pyrkyreitä. Ettei nyt liialliseksi yleistämiseksi mene.

Ja bingo! Kaikki odottavat suurta vaaleanpunaista draamaa ja matkoja Pariisiin, vaikka todellisuudessa rahatilanne tuskin sallii reissua edes yöksi Tallinnaan. Noin kärjistetysti.

Tuskin kaikki naiset tuota odottavat, mutta ne jotka odottavat, heidän ajatteluaan tuskin voi muuttaa. Sitten on vain parempi yrittää pysyä erossa tuollaisista naisista. Itse ainakin annan naisen ymmärtää, että mitään prinsessan kohtelua ei voi automaattisesti vaatia, koska tasa-arvo - jonka perään naiset itse aina huutavat. Ja jos toinen ei vaadi tuota prinsessakohtelua, niin sitten sen toisen voi joskus antaa ollakin päivän prinsessana, jos tuntuu siltä, että toinen sen ansaitsee. Mutta jos naisella on taipumus ruveta leijumaan, niin sellaisen naisen pudotan kyllä aina nopeasti alas. Ja jos lähtee sen takia kävelemään, niin sitten lähtee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt löytyi kiva tsirbu. Vähän sellainen poikatyttö, partiotakin harrastanut jne. Kuka niitä meikkailijoita/feikkailijoita jaksaa? No en tiedä onko toi sisimmissään joku nynny kun mä ehdotin sille 100 km korpivaellusta jossain Lapin erämaassa niin se sanoi ettei uskalla nukkua teltassa. Siis mikä hiton partiolainen sellainen on? Mä nukun vaikka puun alla. Penskana luin molemmat Sudenpentujen käsikirjat ja katsoin kaikki MacGyverit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jollain pienemmälläkin metsäretkellä saisi varmaan toisesta paljon irti. Painava rinkka hiertää ja pohkeissa painaa kun ylämäkeen talsii. Yöllä on kylmää ja pimeää eikä välttämättä saa nukutuksi. Vettäkin saattaa tulla kuin Esterin perseestä. Siinä näkisi onko toinen ihan avuton tai muuten vaan valittelijaluonne vaiko selviytyjä. Helpommin ton tietenkin saisi esiin juottamalla kahden promillen känniin, jolloin ihmisen todellinen luonne paljastuu. Jotkut on itkupillejä ja ikävöi rakkautta, jotkut muuttuu kiukkuisiksi tai jopa aggressiivisiksi ja jotkut taas rauhoittuu, ovat fiksuja ja miettivät tarkasti ennen kuin tekevät päätöksiä kun tietävät olevansa kännissä. Esimerkiksi kännipuheluiden soittelijat on väkisinkin vähän hölmömpiä ja ne, jotka kännissä hyppää auton rattiin.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Eivät kaikki harrasta randomisti uusien naisten tapailua. Ainakaan jos ovat parisuhteessa. Ja eiväthän kaikki tänne kirjoittelevat ole miehiä, joten joillain voi olla ihan erilainen intressi puolustaa naissukupuolta...

Suurin osa naisista kiistää tuon pyrkyryyden, koska siinä on nähtävästi heidänkin mielestään jotain hävettävää. Mutta ehkä tätä voisi lähestyä toisestakin näkökulmasta. Kenties ainakin osa naisista käyttäytyy noin vain tiedostamattaan. Miehillä raha ja valta tuovat yleensä helpon itsetuntobuustin, ja naisia viehättää miehissä juuri esimerkiksi itsevarmuus. Eihän tämä ole edes uusi selitys tuolle ilmiölle. Jos on rahaa, valtaa ja rohkeutta, niin esimerkiksi ulkonäöllä ei ole suurta väliä. Kysykää vaikka Hjallis Harkimolta, joka tuli nyt ensimmäisenä mieleen.
Tekeekö se naisesta automaattisesti pyrkyrin, jos hän haluaa koulutetun ja hyvätuloisen miehen? Jos nainen on itsekin koulutettu ja hyvätuloinen kai se on ihan ymmärrettävää, että haluaa miehen, jonka kanssa voi keskustella samoista asioista, ja jolla on varaa tehdä samoja asioita. En minäkään kyllä tunne naisia, jotka olisivat pyrkyreitä niinkuin minä sanan määrittelen. Suurimmassa osassa tuntemistani pariskunnista osapuolet ovat samasta sosiaaliluokasta suurinpiirtein samantasoisella koulutuksella ja palkalla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tekeekö se naisesta automaattisesti pyrkyrin, jos hän haluaa koulutetun ja hyvätuloisen miehen? Jos nainen on itsekin koulutettu ja hyvätuloinen kai se on ihan ymmärrettävää, että haluaa miehen, jonka kanssa voi keskustella samoista asioista, ja jolla on varaa tehdä samoja asioita. En minäkään kyllä tunne naisia, jotka olisivat pyrkyreitä niinkuin minä sanan määrittelen. Suurimmassa osassa tuntemistani pariskunnista osapuolet ovat samasta sosiaaliluokasta suurinpiirtein samantasoisella koulutuksella ja palkalla.

Ei se ole pyrkyryyttä, jos nainen haluaa ns. samantasoisen miehen. Tuota ei varmaan kukaan ole täällä pyrkyryydeksi nimittänytkään. Jos on nimittänyt, niin on väärässä.

Sitä sen sijaan joku voisi jo pyrkyryydeksi nimittääkin, jos nainen haluaa koulutetun ja hyvätuloisen miehen, vaikka itse ei olisi kumpaakaan. Mutta eipä naisen välttämättä tarvitse noita ollakaan, jos on kaunis. Kuten olen sanonut, vaihdon välineet ovat miehillä ja naisilla erilaiset. Toisaalta tämä on minustakin pyrkyryyttä, mutta toisaalta ymmärrän, että näin maailma pyörii ja on aina pyörinyt. Koulutettuna ja kohtuullisesti tienaavana miehenä tuskin kuulun kuitenkaan tämän pelin häviäjiin.

Minusta täällä on keskusteltu lähinnä siitä, että naiset pyrkivät usein naimaan ylöspäin, olivat millaisessa asemassa tahansa. Siitä nämä pyrkyryyspuheet ovat lähteneet. Ja pyrkyryyttä on koulutetuissakin naisissa: välillä on ollut uutisia siitä, kuinka koulutettujen naisten on vaikea löytää puolisoa. Alaspäinhän naiset eivät tunnetusti ole valmiita naimaan, mutta puolison löytämistä hankaloittaa viimeistään se, ettei välttämättä samantasoinenkaan mies kelpaa, vaan tähdätään edelleen ylöspäin.

Ja kyllä, varmasti meistä kaikki tuntevat sellaisia pariskuntia, jotka ovat samalla tasolla taustansa ja koulutuksensa puolesta. Mutta sitä kyllä ihmettelen, jos tämä ilmiö nimeltä pyrkyrinaiset on joillekin täysin vieras.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Ei se ole pyrkyryyttä, jos nainen haluaa ns. samantasoisen miehen. Tuota ei varmaan kukaan ole täällä pyrkyryydeksi nimittänytkään. Jos on nimittänyt, niin on väärässä.

Sitä sen sijaan joku voisi jo pyrkyryydeksi nimittääkin, jos nainen haluaa koulutetun ja hyvätuloisen miehen, vaikka itse ei olisi kumpaakaan. Mutta eipä naisen välttämättä tarvitse noita ollakaan, jos on kaunis. Kuten olen sanonut, vaihdon välineet ovat miehillä ja naisilla erilaiset. Toisaalta tämä on minustakin pyrkyryyttä, mutta toisaalta ymmärrän, että näin maailma pyörii ja on aina pyörinyt. Koulutettuna ja kohtuullisesti tienaavana miehenä tuskin kuulun kuitenkaan tämän pelin häviäjiin.

Minusta täällä on keskusteltu lähinnä siitä, että naiset pyrkivät usein naimaan ylöspäin, olivat millaisessa asemassa tahansa. Siitä nämä pyrkyryyspuheet ovat lähteneet. Ja pyrkyryyttä on koulutetuissakin naisissa: välillä on ollut uutisia siitä, kuinka koulutettujen naisten on vaikea löytää puolisoa. Alaspäinhän naiset eivät tunnetusti ole valmiita naimaan, mutta puolison löytämistä hankaloittaa viimeistään se, ettei välttämättä samantasoinenkaan mies kelpaa, vaan tähdätään edelleen ylöspäin.

Ja kyllä, varmasti meistä kaikki tuntevat sellaisia pariskuntia, jotka ovat samalla tasolla taustansa ja koulutuksensa puolesta. Mutta sitä kyllä ihmettelen, jos tämä ilmiö nimeltä pyrkyrinaiset on joillekin täysin vieras.
Onko se hyväksyttävämpää, että mies haluaa itseään paremman näköisen naisen kuin että nainen haluaa itseään paremman tienaavan miehen? On totta, että löytyy koulutettuja naisia, jotka eivät löydä puolisoa, koska mikään ei kelpaa. Mutta on myös miehiä, jotka eivät löydä puolisoa, koska ovat tavallisia jamppoja, mutta naisen pitäisi olla mallitasoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös