Mä en (edelleenkään) tajua tätä "naiset etsii itselleen hyväpalkkaista ja ylemmässä sosiaaliluokassa olevaa statussymbolia ja lastensa siittäjää"-väitettä. Mä en tunne yhtään sellaista naista. En väitä, etteikö sellaisiakin naisia ole, mutta mä en mitenkään näe, että tällainen naiskuva olisi mitenkään normi. Eihän kaikki miehetkään ole juoppoja vaimonhakkaajia. Ei, vaikka moisia paskakasoja olisi miesväen joukossa enemmän kuin kukaan haluaisi myöntää.
Kaikki naiset eivät halua lapsia. Kaikki miehet eivät halua lapsia. Näiden ihmisten tulisi löytää jollakin keinoin toisensa, sillä molemmissa sukupuolissa on ihmisiä, jotka painivat samojen asioiden kanssa. Naiset ja miehet eivät lopulta poikkea toisistaan kovinkaan paljon, vaan ihmisistä ne erot löytyvät. Yhteistä lienee myös se, että kumpikaan sukupuoli ei pidä epätoivoisista ja epävarmoista ihmisistä. Henkilö voi huutaa vaikka kuinka kovaa, että hän on oman elämänsä herra/rouva ja hän on tyytyväinen elämäänsä juuri sellaisena kuin se on, mutta jos tekemiset ja muut sanomiset ovat ristiriidassa näiden väitteiden kanssa, ne haistetaan kyllä nopeasti. Ja se on todella suuri turn off. Ja juuri ne kaikista suurimpaan ääneen asioistaan julistavat ovat monesti niitä kaikkein epävarmimpia ihmisiä. Ihmiset näkee sen läpi ja monikaan ei jaksa ylimääräistä säätöä, mikä epävarmojen ihmisten kanssa suhteisiin ryhtymisestä seuraa. Toki ihmisillä on erilaisia epävarmuuksia, joiden kanssa eläminen ei toisille ole mikään ongelma ja jos henkilö on ns. normaali, niistä pääsee ajan kanssa eroon, kun luottamus kasvaa. Mutta valitettavan moni ihminen ei tunnu haluavan olla valmis kohtaamaan asioita ja ongelmiaan ja etsiä niihin ihan oikeasti ratkaisua.
Suurin ongelma nykyaikana on se, että ihmisten odotukset tuntuvat olevan kovin epärealistisia. Koskee sekä naisia että miehiä. Sekoitetaan rakastuminen ja rakastaminen, odotetaan jotain suuria pitkäkestoisia tunne-elämyksiä ja kun elämä ei olekaan sellaista, tulee kriisi ja epätoivo. Ja sitten tehdäänkin suuria ratkaisuja ja aloitetaan alusta ja kaikki muu on paskaa paitsi kusi. Jossain välissä katkeroidutaan ja syyllinen löytyy jostain muualta kuin peilistä. Tietenkin. Se nyt vaan on helpompaa syyttää kaikkea muuta kuin itseään. Ja se negatiivisuus sitten heijastuu myös muuhun elämään ja mielipiteisiin ja monesta tulee rasittava jankkaaja eikä jengi pidemmän päälle jaksa sellaista.
Mulle tulee tätäkin palstaa lukiessa sellainen fiilis, että monen ongelmat ovat paljon moninaisempia kuin pelkkiä ihmissuhdeasioita. Tai tarkemmin sanottuna parisuhdeasioita.