En mä tiedä, miksi sitä pitäisi hävetä. Ei se ota, jos ei annakaan, ja muita latteuksia.Kiitän toverikuntaa näkemyksistä. Eipäkai vaihtoehto C:kään nyt maailman pahin kasvojenmenetys olisi.
Ja vaikka olisi, niin en kuole siihen. Korkeintaan häpeän hetken.
Toisaalta hänellä oli deittiprofiilissakin statuksena avoin keskusteluille (mitähän tuokin on deittisovelluksessa tarkoittavinaan, lähinnä tota näkee varatuilla), ja silloin tammikuussa kertoi, ettei tiedä onko ylipäätään valmis vielä suhteeseen ja tapailuun, kun ollut vasta 1,5v (!) sinkkuna. Vähän tulee mieleen, että miksi sitten juuri deittisovelluksessa pyörii, ei hän kuitenkaan mitään hetken hupia tunnu olevan hakemassa keneltäkään. Toisaalta jos oikeasti hakeekin vain kaveri ja juttuseuraa, niin sittenhän tilanne on aika selvä, ja siihen tilanteeseen nähden olen itse toiminut aivan liian innokkaasti.
Olet niin tukevasti friend zonella, että kävisit malliesimerkistä, "kiva, mutta ei herätä minkäänlaisia intohimoja". Seurasi kelpaa, jos siihen liittyy jotain aktiviteettia piristämään arkea. Siinäpä se. Mitään et häviä nostamalla kissan pöydälle, mutta jos vastaus on "ei", voitoksi voidaan tässä lukea myös se, ettet jää löysään hirteen roikkumaan odotuksinesi. Näin siis siinä tapauksessa, että sieltä tulee kieltävä vastaus. Mahdollisesti ei tule mitään selkeää vastausta, koska olet "varamies", joka tarjoaa piristystä arkeen, eikä vastapuoli halua tällaisesta edusta luopua.Tähän asti lukiessa voi vaikuttaa, että ihan kivastihan juttu etenee. Itsellä pyörii kyllä sukat häntä ajatellessa, mutta en ole saanut mitään signaalia siitä, onko hän millään tavalla kiinnostunut vai ei (tai tahdon tulkita sen niin, että ei ole kun ei ole signaaleja). En kyllä signaaleja osaa yleensäkään lukea, mutta tässä tapauksessa en osaa lukea mitään signaaleja kiinnostuksesta.
Tuossa yllä @Dynamo jo tiivisti olennaisen hyvin. Nainen lähtee mielellään seuraksi viihdykkeiden pariin, kun hänellä ei ole juuri nyt parempaakaan tekemistä. On tietysti olemassa pieni mahdollisuus, että nainen odottaa sinulta nähtyä määrätietoisempaa aloitetta. Tosin naiset signaloivat yleensä tällaisia odotuksiaan miehen suuntaan tavalla tai toisella, myös ihan tahattomasti, mikäli aitoa kiinnostusta vain on. Kannattaa kirjoittamiesi vaiheiden jälkeen jo kysyä naiselta suoraan, kuten edellä on jo ehdotettu. Jos vastaus kertoo, ettei kiinnostusta ole, tai nainen on kovin epävarmana, niin kannattaa laittaa reilusti hanskat tiskiin. Tuo on silloin molemmille parempi. On paljon mielekkäämpää suunnata energia sellaiseen tapaukseen, jossa kiinnostusta on vähintään oraalla puolin ja toisin.Deittiprofiilia en ole poistanut, enkä varmaan poistakaan, kun eihän tämä sinkkustatus näytä olevan muutoksessa. Mutta jos ennen swaippasin kaikki varmuuden vuoksi oikealle, niin nyt menee kaikki suoraan vasuriin, silloin kun sitä jaksan edes avata, kun ei yksikään muu nainen tunnu innostavan, kuin tämä yksi. Mutta pitäisi vain yrittää päästä yli ihastumisesta, kun ei näköpiirissä varmaan ole mitään sen suurempaa, ja toisaalta olen jo ilmaissut kiinnostukseni suoraan, joten kortitkin on jo käännetty. Eikä tässä tapauksessa haittaisi hitaampi eteneminenkään, jos vaan olisi jokin käsitys hänen kiinnostuksesta, mutta sen verran olen jättänyt tilaa, etten sitä väkisin intä. Ja koskaan aiemmin en edes voinut kuvitella, että haluaisin mitään vakavaa sinkkuäidin kanssa, mutta tässä tapauksessa on omat ajatukset vaihtuneet, ja kummatkin vois olla ihan tervetulleita mun elämään. Mutta taitaa friendzone kutsua, vaikeeta tää on joskus vielä tälläkin ikää :D
Jos kysyisit tätä vaikka threadsissa tai muussa feministien palvelussa niin siellä tuollaista stalkkaamista pidettäisiin creepynä ja naisen käskettäisiin pysyä erossa kaltaisistasi stalkkereista. Ei oo ihme ettei feminatsit pariudu.Kiitän toverikuntaa näkemyksistä. Eipäkai vaihtoehto C:kään nyt maailman pahin kasvojenmenetys olisi.
Ja vaikka olisi, niin en kuole siihen. Korkeintaan häpeän hetken.
Menet ja hoidat kaveruutta tämän kerran, sen jälkeen et ota enää vastuuta tekemisistä ja yhteyden pidosta. Jos sattuu käymään niin että daami kysyy sinua tekemisiin, vastaat viiveellä vedoten kiireisiin ja/tai uuteen deittiin. Siinä tämä "kaverikortti" punnitaan.Sanoi haluavansa olla ehdottomasti vielä yhteyksissä, jos se vaan mulle sopii, ja ehdottikin nyt itse tapaamista tälle viikolle. Tuo vähän mietityttää itseä, että pystyykö miten helposti olemaan vain kaveri, vai puskeeko sitten jossain kohtaa tunteita läpi. Mutta tällä hetkellä voisin jopa ajatella miksi ei. Tuo mieltä askarruttanut asia on nyt käsitelty pois päiväjärjestyksestä, ehkä pian unohdettukin. Henkilön kanssa on kuitenkin ollut kivaa yhdessä, ja aika kaveripohjaltahan se on tähänkin asti ollut. Mutta miten palstalaistet näette, onko tuollainen virhe, vai onko joku tässä tilanteessa luonut silti ihan toimivan ystävyyden?
No teet mitä parhaaksi koet, ja jos sinäkin haluat kaveruutta niin asia on ok.Kiitos kommentoineille. Samat ajatukset oli toki itselläkin jo, mutta aina hyvä saada ulkopuolista näkemystä ja vahvistusta.
Pientä päivitystä asiaan. Muistuttelin tänään whatsapissa tapaamisasiasta, ja sainkin sitten vastauksena pahoittelut, ettei ole ehtinyt vastata, ja avautui vähän tilanteestaan, mistä sitten juteltiinkin enemmän. Oikeastaan avasi keskustelua jo haluamaani suuntaan siinä, ja palstalaisten rohkaisemana ilmaisin sitten suoraan että ollaan tässä tapailtu jonkin aikaa, ja itseä kiinnostaisi enemmänkin, mutta mites häntä. Tai oikeastaan taisi vastata kysymykseen jo ennen tuossa avautumisessaan, mutta kysyin selvyyden vuoksi silti vielä.
Ja friend zone sieltä kutsui, niin kuin olettaa saattaa. Tietysti peruskehut sanoman pehmentelyyn, että oot tosi kiva ja tykkää siitä millanen oon, ja on aina kiva tavata, mutta nyt vain ei ole oikea aika, mutta koskaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jne. No, sinänsä tuon tilanteestaan avautumisen perusteella ehkä jopa ymmärtäisin ettei ehkä olekaan valmis mihinkään nyt, mutta kyllähän tilanne nyt selkeni kerrasta. Ja hyvät fiilikset siitä, että ainakin nyt tuli käytyä asia läpi, vaikka vastaus olisi mielellään saanut olla toisenlainen, niin tosi helpottunut :)
Sanoi haluavansa olla ehdottomasti vielä yhteyksissä, jos se vaan mulle sopii, ja ehdottikin nyt itse tapaamista tälle viikolle. Tuo vähän mietityttää itseä, että pystyykö miten helposti olemaan vain kaveri, vai puskeeko sitten jossain kohtaa tunteita läpi. Mutta tällä hetkellä voisin jopa ajatella miksi ei. Tuo mieltä askarruttanut asia on nyt käsitelty pois päiväjärjestyksestä, ehkä pian unohdettukin. Henkilön kanssa on kuitenkin ollut kivaa yhdessä, ja aika kaveripohjaltahan se on tähänkin asti ollut. Mutta miten palstalaistet näette, onko tuollainen virhe, vai onko joku tässä tilanteessa luonut silti ihan toimivan ystävyyden?
edit. mieluiten olisi tän keskustelun toki livenä hoitanut, mutta kun sitä tapaamista ei meinannut oikein nähtävästi tulla, niin piti sitten hoitaa viestitellen.
Sanoi haluavansa olla ehdottomasti vielä yhteyksissä, jos se vaan mulle sopii, ja ehdottikin nyt itse tapaamista tälle viikolle. Tuo vähän mietityttää itseä, että pystyykö miten helposti olemaan vain kaveri, vai puskeeko sitten jossain kohtaa tunteita läpi. Mutta tällä hetkellä voisin jopa ajatella miksi ei. Tuo mieltä askarruttanut asia on nyt käsitelty pois päiväjärjestyksestä, ehkä pian unohdettukin. Henkilön kanssa on kuitenkin ollut kivaa yhdessä, ja aika kaveripohjaltahan se on tähänkin asti ollut. Mutta miten palstalaistet näette, onko tuollainen virhe, vai onko joku tässä tilanteessa luonut silti ihan toimivan ystävyyden?
Parisuhde ja ystävyyssuhde ovat siinä mielessä samanlaisia, että kummankin olemassaolo ja varsinkin pysyvyys perustuvat vastavuoroisuuteen. Pelkästään toisen osapuolen haluama ja kannattelema ystävyyssuhde ei ole mielestäni oikeaa ystävyyttä tai kaveruutta nähnytkään.Menet ja hoidat kaveruutta tämän kerran, sen jälkeen et ota enää vastuuta tekemisistä ja yhteyden pidosta. Jos sattuu käymään niin että daami kysyy sinua tekemisiin, vastaat viiveellä vedoten kiireisiin ja/tai uuteen deittiin. Siinä tämä "kaverikortti" punnitaan.
Vielä nopeammin tämä selviää, kun avaat Tinderin uudestaan. Jos ei ne sormet vieläkään ala luonnostaan swaipata ketään oikealle, niin silloin et osaa jatkaa kaveripohjalta, vaan takerruit ja toivot ihmettä.
Mut tunnetaan kyseisessä paikassa varsin hyvin ja kyllä siitä tarina lähtee liikkumaan.En mä tiedä, miksi sitä pitäisi hävetä. Ei se ota, jos ei annakaan, ja muita latteuksia.
Jos teet aloitteen ja saat sille vastakaikua, niin kaikki voittavat. Jos teet aloitteen ja saat pakit, niin ainakin yritit. Jos et tee mitään, niin et toki saa pakkeja, mutta et kyllä mitään muutakaan.
Mä ehdotin nykyiselle kumppanilleni suoraan, että voidaanko joskus nähdä tämän kurssin ulkopuolellakin, vaikka välimatkaa oli vähän kolmattasataa kilometriä, ja tässä sitä ollaan; 3,5 vuotta ja kaksi lasta myöhemmin. Voin toki myöntää, että toisinaan kaipaan sitä aiemmin vallinnutta hiljaisuutta täällä maalaistorpassa. En silti vaihtaisi pois.
Toisille voi olla helpompaa kirjoittaa sanoja kuin puhua. Koin tämän kantapään kautta erään exän kanssa, kun noin 200km tuli kuljettua "turhaan". Siinä oli jo aiemmin viesteillä vähän sellainen erikoinen vastailutapa ja tiesin jotain olevan huonosti. No tavatessahan oli todella häiritsevä tunnelma eikä se siitä muuttunut ja himaan päin lähdettyäni tuli viestiä perään. Paska temppu ettei voi suoraan sanoa toki.edit. mieluiten olisi tän keskustelun toki livenä hoitanut, mutta kun sitä tapaamista ei meinannut oikein nähtävästi tulla, niin piti sitten hoitaa viestitellen.
Miksi ihmeessä yläkerran hallinto on päättänyt, ja miksi, ettei naisilla useinkaan ole minkäänlaista suodatinta mitä puolisolleen lataavat. Syystä tai syyttä. Jos miehiltä ottaisi sen suodattimen pois, niin parisuhteet olis ihan yhtä tappelua kaikkialla.
Toisaalta mies voi myös miettiä, miksi asiantila on tuollainen ja voiko sille jotain tehdä.Miksi ihmeessä yläkerran hallinto on päättänyt, ja miksi, ettei naisilla useinkaan ole minkäänlaista suodatinta mitä puolisolleen lataavat. Syystä tai syyttä. Jos miehiltä ottaisi sen suodattimen pois, niin parisuhteet olis ihan yhtä tappelua kaikkialla.
Harvoin tilanteelle voi mitään vaan täytyy antaa naiselle potkut ja jos tilanteessa on jo lapset tehty toivoa, ettei nainen kosta heidän kauttaan.Toisaalta mies voi myös miettiä, miksi asiantila on tuollainen ja voiko sille jotain tehdä.
Miksi ihmeessä yläkerran hallinto on päättänyt, ja miksi, ettei naisilla useinkaan ole minkäänlaista suodatinta mitä puolisolleen lataavat. Syystä tai syyttä. Jos miehiltä ottaisi sen suodattimen pois, niin parisuhteet olis ihan yhtä tappelua kaikkialla.
Kokemus ja ympäristön kuuntelu kertoo kyllä että naiset taitaa ilmasta tunteensa ja fiiliksensä aika paljonkin avoimemmin ja herkemmin hetkessä. Joskus voisi miettiä 10s pidempään mitä sanoo puolisolle ja mihin sävyyn (ns. terve kunnioitus ilman varomista). Parisuhteissa ja liitoissa korostuu, kun tunteet nousee esiin luonnostaan. Onko sitten sidoksissa sukupuoleen tai henkilökohtaisiin eroihin? Todennäköisesti ainakin jollain tasolla ja usein.Toisaalta mies voi myös miettiä, miksi asiantila on tuollainen ja voiko sille jotain tehdä.
Kyllähän tuosta Camillan puheesta kuulee ruotsinkielisen taustan. Hyviä kilsoja hänelle huomiseksi!
Jos nyt en ihan kujalla ole, taitavat nämä lainatut viestit olla hieman väärässä osoitteessa.Jaahas, naisten leadiä tarjolla. Joo katselen mielelläni.