Naisasiat

• 7 588 061
  • 26 609
Ja jos ei ymmärrä tätä asiaa itsessään, silloin sitä ei ymmärrä myöskään toisissa vaan kulkee nuo vaatimuslistat kourassa tuolla elämässä että sun pitää olla tämmöinen ja tuommoinen ihminen että jotenkin kelpaat minulle? No pääseekö tällä tavalla sitten ikinä perille? Vai rupeaako kohta puolin siitä "täydellisestäkin" ihmisestä löytämään niitä vikoja jotka rupeavat sitten häiritsemään?

En väitä että olen jotenkin tässä nyt oikeassa, mutta mietityttää vain tällainen asia.

Mä jopa luulen, että on mahdollista löytää se "täydellinen" kumppani. Toki tämä vaatii aivan saatananmoista munkkia ja kaikkien mahdollisten muuttujien osumista kohdilleen elämässä, mutta ei se periaatteessa mahdotonta ole. Näkisin ongelman siinä, että se täydellisyys tuskin on pysyvää. Täydellisestäkin tyttöystävästä voi vuosien varrella tulla joku turvonnut ja ankea lähiömutsi, jonka kanssa elämä meneekin täydellisen hukkaan. Sitten pitää joko vaihtaa uudempaan tai nöyrtyä kohtaloonsa, koska lapset tai ei jaksa enää. Lopulta tässä pelissä tuskin on voittajia, ellet ole Hugh Hefner tai joku öljyemiiri haaremeineen.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä minä luulen että asia on niin että jos jotain täydellistä odottaa, saa odottaa lopun elämäänsä. Ehkä joku vähän kokoneempi ihminen voi vahvistaa, mutta kyllä minä nyt ainakin koen niin että vanhetessa muut asiat rupeavat merkkaamaan enemmän kuin nämä ulkoiset seikat. Totta helvetissä niillä ulkoisillakin jutuilla on merkitystä jonkun verran, mutta kyllä se sisin ja että ihmisen kanssa viihtyy ja tulee juttuun hyvin, tulevat paljon tärkeämmäksi.

Minulle ainakin tärkeimpiä ihmisiä elämässä ovat ne joiden kanssa voin olla oma itseni eikä mun tarvi esittää yhtään sen enempää kuin mitä oikeasti olen. Ei jotain roolia ja sitä kiiltokuvan liikaa puunaamista kukaan pidemmän päälle jaksa.

Hugh Hefneriin vertaaminen on ihan typerää. Ei ne siellä sen hovissa pyörivät leidit sen kummoisempia ihmisiä ole nekään. Kivahan niitä on katella, mutta ei niiden kanssa kyllä elämäänsä jaksaisi jakaa. Antavat ymmärtää olevansa melko lailla pinnallisia ihmisiä.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
D-kuppi, A-perse, Phd, imee Lada 1200L:n pakoputkesta käyntiin, ei lapsia eikä minkäänlaista parisuhdehistoriaa, mutta erittäin laaja elämänkokemus ja kypsä elämänkatsomus => onnea etsintään!

No joo, omalta kohdalta voisin sanoa, että kun on sinut itsensä kanssa niin tällälailla aikuisemmalla iällä nämä parisuhdekiemurat eivät ole niin kiemuraisia enää... Kun ei enää tarvitse perhettä perustella yms. niin sitä osaa suhtautua näihinkin juttuihin rennommin ja siitä syntyy mukavaa yhdessäoloa. Omalla kohdalla ainoa kriteeri uudelle mimmille oli se, että meidän molempien pitää pystyä katsomaan toista tavallaan ylöspäin, "wow, toi ihminen haluaa oikeasti olla mun kanssa (ja mä sen kanssa)". Kun noita ulkopuolisia paineita yms. ei ole niin suhde perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja luottamukseen ja tätä kautta hommassa on kaksi kokonaista ihmistä tekemässä parin, eikä niinku kakarana, jolloin oltiin enemmänkin yhden kokonaisuuden puolikkaat. Vähän ehkä vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte pointin...

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Niin teillä on noin niin kuin karrikoidusti muutakin elämää kuin toisenne?

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin teillä on noin niin kuin karrikoidusti muutakin elämää kuin toisenne?
No juu, näinkin vois sanoa... Ja sitä yhteistä elämää on muuallakin kuin vällyjen välissä ja kynttiläillallisilla, ollaan otettu sloganiksi "arki on uusi juhla"! Varaa olis varmaan matkustaa vaikka jonnekin prkleen Balille super-romanttiselle rantakävelylle, mutta mennään mielummin pitkäksi viikonlopuksi vaikka Norskilla Prahaan tai Köpikseen. Perusvkonloput vietetään vuoron perään K.nummella ja Vuosaaressa (molemmilla lapset käy toisella vanhemmallaan joka toinen vkonloppu) ja vietetään mukavaa yhteistä aikaa kavereita tapaillen, tehden hyvää safkaa, leffoissa, lenkeillä jne. Easya ja rentoa meninkiä ilman paineita... Viikot sitten normi-duuniarkea ja soittelua & viestittelyä.

D-kuppi, A-perse, Phd, imee Lada 1200L:n pakoputkesta käyntiin, ei lapsia eikä minkäänlaista parisuhdehistoriaa, mutta erittäin laaja elämänkokemus ja kypsä elämänkatsomus => onnea etsintään!

No joo, omalta kohdalta voisin sanoa, että kun on sinut itsensä kanssa niin tällälailla aikuisemmalla iällä nämä parisuhdekiemurat eivät ole niin kiemuraisia enää... Kun ei enää tarvitse perhettä perustella yms. niin sitä osaa suhtautua näihinkin juttuihin rennommin ja siitä syntyy mukavaa yhdessäoloa. Omalla kohdalla ainoa kriteeri uudelle mimmille oli se, että meidän molempien pitää pystyä katsomaan toista tavallaan ylöspäin, "wow, toi ihminen haluaa oikeasti olla mun kanssa (ja mä sen kanssa)". Kun noita ulkopuolisia paineita yms. ei ole niin suhde perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja luottamukseen ja tätä kautta hommassa on kaksi kokonaista ihmistä tekemässä parin, eikä niinku kakarana, jolloin oltiin enemmänkin yhden kokonaisuuden puolikkaat. Vähän ehkä vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte pointin...

Ensinnäkin ihmisiin ei voi luottaa ja toisekseen kiitos, voihan sitä ainakin haaveilla. Ja se haavekin on parempi ja arvokkaampi asia, kuin todellisuus jonkun lähiövalaan tai tympeän jakkukalkkunan kanssa, koska ei muutakaan saa. :D

Se muuten ihmetyttää kanssa naisissa, että nämä valittavat jatkuvasti siitä miten suomalaiset miehet tulevat iskemään vain kännissä. Ja baarissa. Mutta itse kun asiaa mietin, niin missä hemmetti muuallakaan? Mikäli joku menee juttelemaan kadulla vieraalle naiselle mukavia, niin sitä on joko friikki, pervo tai molempia ja saa pippurisumutteet silmille. Tai ainakin "vitun hullu" katseen ja nopea poistuminen. Eiväthän ihmiset missään muualla tapaa luontevasti, kuin juopotellessa.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta itse kun asiaa mietin, niin missä hemmetti muuallakaan?
Henk. koht. toivoisin, että nuo erilaiset pariutumis-nettipalvelut olisivat luontevammin ihan perus-sinkkujen käytössä, nythän niitä pidetään (aikuisten keskuudessa) pääosin "epätoivoisten" viimeisenä kanavana löytää itselleen edes joku... Nuoriso käyttää Tindereitä yms. some- ja nettijuttuja ihan luontevasti eikä sieltä kaverin löytänyttä pidetä mitenkään erikoisena.

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Mä joskus aikanaan kirjoitin tänne viestin ensin, kuinka ihana minun tyttöystävä oli. Sen jälkeen kirjoitin kännissä katkeran viestin hänestä, ja paskasta sinkkuelämästä ja sen turhuudesta yms. No, olimme silloin ehkä 7kk erossa, tämän jälkeen palasimme yhteen minun yltiöromanttisen eleen jälkeen. Erosta ja yhteen palaamisesta on kulunut jo vuosi, ellei kaksi.
Tällä hetkellä asutaan yhdessä. Kyseinen nainen muutti kanssani toiseen kaupunkiin. En halunnut pyytää häntä muuttamaan minun töiden takia, minun ei tarvinnut. Hän itse halusi tulla minun mukanani.
Meillällä on hyvä suhde. Viimeisen päälle. Vaikka asutaan yhdessä, välillä toki vituttaa kaikki arjen pienet jutut. Häntä vituttaa minun kalsarikännit, liikaa aikaa vievä työ, laiskuus tehdä kotitöitä ja yleinen minun liiaksi harrastama elitistisyys omineni pyskologian ja fysiikan kirjoineni. Itseäni hänessä vituttaa myös moni asia.
Tosiasiassa, jälkeenpäin ajateltuna, sinkkuna oli hauskaa. Sai elää miten halusi, tehdä mitä tahtoi kenen kanssa halusi. Mutta se, mitä jälkeenpäin olen saanut suhteelta, ei se suuri sinkkuelämä ja satunnaiset suhteet ole mitään nykyiseen verrattuna.
Minulle riittää se, että kun lähden jätkien kanssa ulos, saan silloin tällöin hyvinkin suorasukkaisia ehdotuksia kohtuullisen hyvännäköisiltä naisilta. Saan siitä tarpeeksi mielihyvää, kun totean kyseisille naisille, että minulla on jo hyvä parisuhde, enkä vaihtaisi meidän sotkuisesta suhteesta päivääkään.
Life is good.

Kyllä minä luulen että asia on niin että jos jotain täydellistä odottaa, saa odottaa lopun elämäänsä.
Ei onneksi tarvinnut. Natsasi yllättäen, entuudeltaan tutun kanssa. Ja olin itse vielä suhteessa silloin. Hetken empiminen, mutta sitten all in. Kannatti. Siinä tuli vaihto siitä tyytymisestä siihen mitä oikeasti haluaa ja ekstrat päälle. Takana jo hyvän matkaa seurustelua ja avoliittoa, eikä vielä ensimmäistäkään riitaa tai mitään ärsytyksiä. Molemmat nauttivat olosta toisen kanssa ja yhteisistä tekemisistä. Eikä ole tosiaan kummankaan tarvinnut napista mistään asiasta. Ja kyllä, hän on jäätävän hyvännäköinen ja kova panemaan. Ja hän on samaa mieltä toisinpäin. Siinä kummasti on kaikenmaailman pelailut pudonneet pois itsestään, kun tietää, ettei parempaa ole.

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Onkohan noin. Mä en tietenkään voi puhua kuin omasta puolesta, mutta en mä kyllä tunne mitään suurtakaan tarvetta parisuhteeseen. Sukupuolivietti on luonnollinen asia ja miehillä se tarkoittaa enimmäkseen seksijuttuja. Naisilla on lisäksi ne lisääntymis- ja hoivaamisjutut jne. Ja eikö jotkut naiset kaipaa jotain turvaakin miehestä ja kainaloa, mihin käpertyä. Kaikki exät on ainakin ollut sellaisia läheisyysriippuvaisia, mikä välillä ärsytti. Ja jos oli sattunut jotain niin piti lohdutella. Ei kait miehet tarvitse mitään sellaista. Ja noin muuten jos miettii niin mä osaan itsekin kokata tai kävellä Mäkkäriin ja omat pyykitkin pesen mielummin itse. Ei kait nykymies niin hirveästi tarvitse parisuhdetta.

En kiellä sitä etteikö olisi paljon miehiä, jotka pärjäävät hyvin sinkkuina. Mutta muistelisin, että sinkkumiehet alkoholisoituvat, masentuvat ja tekevät itsemurhan useammin kuin sinkkunaiset tai parisuhteessa olevat miehet. Myös kriminologiassa tiedetään, että miespuolisille rikollisille parisuhde on suojaava tekijä, joka auttaa heitä pysymään erossa vaikeuksista. Naispuolisilla rikollisilla taas parisuhde on uhka lainkuuliaiselle elämälle.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kiellä sitä etteikö olisi paljon miehiä, jotka pärjäävät hyvin sinkkuina. Mutta muistelisin, että sinkkumiehet alkoholisoituvat, masentuvat ja tekevät itsemurhan useammin kuin sinkkunaiset tai parisuhteessa olevat miehet. Myös kriminologiassa tiedetään, että miespuolisille rikollisille parisuhde on suojaava tekijä, joka auttaa heitä pysymään erossa vaikeuksista. Naispuolisilla rikollisilla taas parisuhde on uhka lainkuuliaiselle elämälle.
Joo totta. Tietenkin jotkut voi masentua tai tehdä vaikka itsemurhan kun ei saa tyttöystävää, mutta monilla ongelmaisilla ne ongelmat on varmaan syvemmällä ja kauempaa historiasta, minkä takia myöskään ei halua tai välttämättä pääse siihen parisuhteeseen.

Ja rytmiä parisuhde kyllä tuo, ainakin jos omia sellaisia muistelen. Alkoholiakin tuli käytettyä vähemmän jne. Tietenkin silloin myös jäi välistä sitä nautintoa, mutta ongelmaisille varsinkin toi on hyvä juttu. Musta vaan en ole ihan varma. Jos esimerkiksi joka ilta pitäisi mennä nukkumaan klo 23 ja herätä kuudelta, niin satavarmasti pyörisin sängyssä aina sen pari tuntia ja päivät olisin väsyneenä. Nyt mä nukun silloin kun nukuttaa ja syön kun on nälkä ja kaikki on hyvin. Parisuhteessa myös monena iltana oli fiilis että yksin tai kavereiden kanssa olisi paljon kivempaa. Tuntui tyhmältä valita se tylsempi juttu. Ehkä sen takia mä en enää seurustelekaan.

Miehillä ja naisilla on luontaisestikin omat jutut. Monet jätkät vaan alkaa parisuhteessa tekemään niitä naisten juttuja, mihin mä en halua ryhtyä. Ton huomaa jopa siitäkin että jos on jätkäporukalla vaikka baarissa ja pöytään tulee nainen niin jotkut jätkät muuttuu ihan erilaisiksi.

Ei ihmistä ole luotu yksiavioiseksi, ainakaan miestä. Naisista en tiedä kun en sellainen ole. Kyllähän mullakin tekee joskus mieli halia ja helliä jne, ja tietäisittepä miten oon lässytellyt kuin mikäkin pikkuvauva, ettei siis ole tarkoitus esittää mitään kovaa jätkää, mutta musta toi juttu on fakta. Mulle ainakin vain yhden pimpin paneminen koko loppuelämän ajan on lähes vastaava juttu kuin että söisin koko loppuelämän pelkkää makaronilaatikkoa ja katsoisin telkkarista vain vuoden -97 Bumtsibumin uusintaa. Mä haluan syödä muitakin ruokia ja katsoa telkkarista vaikka mitä ja nauttia erilaisista naisista, mitä maailma on täynnä. Vasta kaks viikkoa sitten Puolassa sellainen parikymppinen lähes täydellisen vartalon omaava tytsy lutkutteli tattia kuin viimeistä päivää aah!

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itsellä on tällä hetkellä oikeastaan kaikki elämän osa-alueet kunnossa. Olen töissä, on oma auto ja asunto. Sanotaanko, että se ryyppäilykin jäänyt aika paljon kuvioista ja oikeastaan suurempia kiksejä saa nykyään esimerkiksi liikunnasta. Se kauniimpi puolisko puuttuu ja kyllä sitä kaipaisi jo jonkun vierelle, jotta voisi sitä yhteistä tulevaisuutta suunnitella.

Jostakin luinkin, että kyllä se pahin virhe on sinkulla olla tekemättä aloitetta. Ja olen sen ominaisuuden kyllä itsestäni huomannut. Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Nykyään on aika monta kanaavakin mistä pystyy itselle elämänkumppania etsimään, mutta jotenkin se treffeille lähtö tuntuu vaikealta. Sanotaanko, että treffeillä en ole liikaa käynyt ja jonkinmoinen kynnys siihen on syntynyt. Jännittäähän se ja ehkä jopa pelottaakin. Tiedän kyllä, että itsestäni löytyy riittävästi niitä ominaisuuksia mitä nainen miehessä kaipaa. Pitäisi tässä vain aktivoitua ja oikeasti lähteä treffeille ja tutustua vielä enemmän ihmisiiin. Ei se voi olla niin vaikeaa.

Kirjastot on kuin tehty naisten pokailua varten.

Tämän täytyy olla sarkasmia :D Minä tykkään kyllä kirjastoista ja luen paljon, en todellakaan halua porttaria omaani sen vuoksi, että naisasiakkaat valittavat minusta ahdistelijana.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän täytyy olla sarkasmia :D Minä tykkään kyllä kirjastoista ja luen paljon, en todellakaan halua porttaria omaani sen vuoksi, että naisasiakkaat valittavat minusta ahdistelijana.
Mulle taas baari on sellainen paikka, missä ei tule mieleenkään iskeä naista. Siellä on muutakin tekemistä, kuten esimerkiksi se, minkä takia sinne yleensä mennään. Jossain kaupan kassajonossa taas joutuu seisomaan ihan tyhjän panttina. Tietenkin baarissa naiset on kännissä ja niitä on helpompi iskeä, minkä takia siellä kannattaisi käyttää se mahdollisuus hyväksi. Noin muuten mulla ei ole mitään etten selvin päin uskaltaisi naisille puhua, vaikka tosi harvoin tuntemattomille puhunkin.

Netti on nykyään kyllä kätevä. Sielläkin mä aina sovin näkemisestä ihan vaan kaverina. Silleen on paljon rennompi nähdä ja livenä toinen on aina vähän erilainen. Miksi ajautua sellaisiin tilanteisiin, missä jompikumpi voi pettyä? Jotkut kaverikortit tuntuu tosi kaukaisilta jutuilta mulle. Mitään seurustelujuttuja mä en jaksa miettiä tai netissäkään höpötellä ennen kuin näkee livenä, ja silloin jos kaikki natsaa niin hommat menee kuin itsestään.

cornix

Jäsen

Ei ollut sarkasmia. Älä ahdistele, aloita joku näppärä keskustelu vaikka siitä kirjasta mitä daami selailee. Jos et tunne opusta niin google on ystävä ja sitten pitää vaan toivoa ettei tule kovin tarkentavia lisäkysymyksiä... mutta ihan oikeasti on siis toimivaksi paikaksi todettu kirjasto, todennäköisyys on myös isompi löytää fiksu nainen kuin juottoloista.

Mulle taas baari on sellainen paikka, missä ei tule mieleenkään iskeä naista. Siellä on muutakin tekemistä, kuten esimerkiksi se, minkä takia sinne yleensä mennään. Jossain kaupan kassajonossa taas joutuu seisomaan ihan tyhjän panttina. Tietenkin baarissa naiset on kännissä ja niitä on helpompi iskeä, minkä takia siellä kannattaisi käyttää se mahdollisuus hyväksi. Noin muuten mulla ei ole mitään etten selvin päin uskaltaisi naisille puhua, vaikka tosi harvoin tuntemattomille puhunkin.

Netti on nykyään kyllä kätevä. Sielläkin mä aina sovin näkemisestä ihan vaan kaverina. Silleen on paljon rennompi nähdä ja livenä toinen on aina vähän erilainen. Miksi ajautua sellaisiin tilanteisiin, missä jompikumpi voi pettyä? Jotkut kaverikortit tuntuu tosi kaukaisilta jutuilta mulle. Mitään seurustelujuttuja mä en jaksa miettiä tai netissäkään höpötellä ennen kuin näkee livenä, ja silloin jos kaikki natsaa niin hommat menee kuin itsestään.

Totta kai baariin mennään etupäässä juomaan. Jossain stereotyyppisissä lihatiskimestoissa sitä paitsi soi musakin niin saakelin kovaa, ettei siellä voi edes puhua naisille, joten sekin vähän torpedoi sitä hommaa. Ja yleensä kännissä sähläämisistä tulee vain huono fiilis, vähän sellainen, että on puutteessa tyytynyt johonkin 6-tason olioon ja oma kontrolli pettänyt. Parempi vain, jos keskittyy siihen dokaamiseen ja huomaa olevansa taksissakin ihan yksin matkustajana himaan.

Netti toimii tiettyyn pisteeseen asti tosi hyvin. Vaatii kuitenkin pelisilmää ja kautta rantain harkintaa, että lähteekö jonkun kanssa mihinkään vai ei. Liian usein naiset osaa ottaa itsestään kuvat todella taitavasti niin, ettei ylipainoa, huonoa ihoa tai vanhalta hautausmaalta näyttävää hammaskalustoa näy. Tuo peittely on oikeastaan ihan vitun säälittävää, luuleeko ne todella jonkun sisäisen kauneuden pelastavan tilanteen siinä vaiheessa, kun mies yrittää silmät pakokauhusta loistaen miettiä tekosyytä paeta paikalta? Välillä toki elämä yllättää sitten positiivisestikin ja pääsee puhumaan itsensä vällyihin jonkun ihan jees tasoisenkin naisen kanssa. Mitään pysyvää näiltäkään toki ei saa, kun ei itse ole mikään saalis sinänsä. Pitää olla tyytyväinen siihen, että satunnaisen säännöllisesti kokee jotain ns "aidan paremmalta puolelta".

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Komppaan kirjastoa. Kirjastossa kannattaa ehdottomasti olla vakuuttavuuden vuoksi silmälasit päässä. Meet naisen viereen muka etsimään kirjaa jota et löydä. Sitten kysyt naiselta anovalla katseella. "Kuulkaas hyvä neiti mä en tunne teiti...anteeksi että mä nyt näin tökerösti häiritsen mutta osaatteko kertoa kuinka löydän opuksen: kuinka löytää parisuhde?"

Siitä se lähtee. Kun kirjaa ei löydy niin väität kiveen kovaan että kyllä sellainen kirja olisi hyvä löytää. Samalla kerrot omaa tilannettasi ja siitä kuinka tärkeää on toimiva parisuhde. Ole rohkea ja muista katsoa silmiin.

cornix

Jäsen
Komppaan kirjastoa. Kirjastossa kannattaa ehdottomasti olla vakuuttavuuden vuoksi silmälasit päässä. Meet naisen viereen muka etsimään kirjaa jota et löydä. Sitten kysyt naiselta anovalla katseella. "Kuulkaas hyvä neiti mä en tunne teiti...anteeksi että mä nyt näin tökerösti häiritsen mutta osaatteko kertoa kuinka löydän opuksen: kuinka löytää parisuhde?"

Rohkeampi voi myös kysellä Kamasutraa tai Hung like a horse klassikkoja.

Tein tänään sen päätöksen, että lopetan nöyryyttämästä itseäni naisten kanssa. Ei enää draamaa, tunteita omasta riittämättömyydestä, mahdottomia vaatimuksia (rahaa, statusta, halua perustaa perhe..) ym paskaa. Frendi kävi Tallinnassa maksullisissa ja piti sen verran hyvän myyntipuheen asiasta, että miksipäs ei? Ei enää mitään tinderpaskaa, tutustumista ym ylimääräistä shittiä. Otetaan se mikä on oleellista.

julle-jr

Jäsen
Tein tänään sen päätöksen, että lopetan nöyryyttämästä itseäni naisten kanssa. Ei enää draamaa, tunteita omasta riittämättömyydestä, mahdottomia vaatimuksia (rahaa, statusta, halua perustaa perhe..) ym paskaa. Frendi kävi Tallinnassa maksullisissa ja piti sen verran hyvän myyntipuheen asiasta, että miksipäs ei? Ei enää mitään tinderpaskaa, tutustumista ym ylimääräistä shittiä. Otetaan se mikä on oleellista.
Se on aina kaunista kun joku löytää elämässään valaistuksen tielle pois pimeyden voimien vallasta.

Se on aina kaunista kun joku löytää elämässään valaistuksen tielle pois pimeyden voimien vallasta.

Eikös vain olekin? Kaikki kärsimys ja vitutus voi hyvinkin olla poistettavissa verrattain pienellä rahasummalla. Ja ennen kaikkea turha vaiva ei minkään takia.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Vähän arveluttaa, onko sellaisen yli kymmenen vuotta nuoremman naisen kanssa kovin paljon yhteistä. Vaikka riippuu tietysti tapauksesta. Ehkä mieluummin tinkisin sitten tuosta koulutuksesta. Jos nainen on koulutettu, niin yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja puheenaiheita löytyy yleensä hyvin, mutta hyvä koulutus voi tehdä naisesta myös sietämättömän änkyrän, joka pistää miehelle vastaan joka asiassa - tai nirson, jolloin kukaan ei kelpaa. Tämä tulee siitä, että nainen odottaa koulutuksen ilman muuta nostavan hänen markkina-arvoaan, vaikka naisten ja miesten markkina-arvot riippuvat eri asioista. Ja jos tuohon koulutukseen yhdistetään vielä hyvä ulkonäkö, niin silloin vääntöä tulee varmasti. Täysin väärässä naiset eivät tietysti ole tuon koulutuksen suhteen, kyllä se joidenkin miesten silmissä voi lisätä naisen markkina-arvoa. Tunnustan tämän itsekin, sillä haluan että naisen kanssa pystyy juttelemaan vaikkapa politiikasta ja muista yhteiskunnallisista asioista, mutta toisaalta koulutus on ensimmäinen kriteeri, josta naisen kohdalla voin tinkiä. Tärkeämpää on se, että nainen on hyvännäköinen ja mukava, vasta sen jälkeen aletaan katsoa muita asioita.

Olen muuten monet kerrat todistanut sitäkin, kuinka hyvännäköinen ja koulutettu nainen itkeä tuhertaa siideripöhnässä sitä, että ikää on kohta neljäkymmentä, mutta ei vain löydy miestä, eikä saa koskaan perhettä. Tuossa tilanteessa on aika turhauttavaa olla olkapäänä. Yksi tällainen on hyvä ystäväni ja työkaverini, johon olin ainakin joskus korviani myöten rakastunut, eikä tuo tunne ole vieläkään täysin haihtunut. Hän varmasti jollain tapaa tämän tietää, mutta teeskentelee, ettei tajua. Välillä tekisi mieli huutaa, että tässä olisi se mies ja voisi olla perhekin, mutta kun kukaan ei s-tana kelpaa. Ei kelpaa sellainen mies, jolla on tasaveroinen tausta, koska pitäisi päästä naimaan ylöspäin. Eipä ole tämäkään nainen paljon seurustellut, vaikka ottajia olisi varmasti ollut muitakin. Muuten en jaksaisi kovin monta ajatusta tälle uhrata, mutta kun kyseessä on harvinaisuus: nainen, joka on fiksu, koulutettu ja hyvännäköinen, mutta sen päälle vielä oikeasti mukava. Valitettavasti vain nirso.

Tuntuu, että naisille tulee järkeä päähän turhan myöhään. Suhteellisuudentajua ja nöyryyttä alkaa löytyä vasta silloin, kun hedelmällinen ikä on ohitettu, eli juuri päälle nelikymppisenä. Silloin usein tajutaan, ettei sitä upporikasta prinssiä koskaan tullutkaan. Jonkun kanssa on saatettu kakarakin pyöräyttää, mutta silloin sitä nöyryyttä ainakin löytyy, jos lapsia ei ole. Aina puhutaan siitä, miten yksinhuoltaja- tai osa-aikaäidit ovat epätoivoisia, mutta omien kokemusteni perusteella näin ei välttämättä ole. Tuollaiset naiset ovat voineet päättää, että lapset on heillä tehty, mutta silti he odottavat, että uusi mies ottaa vieraat lapset kuin omikseen. Lasten ehdoilla mennään, ja näillä naisilla on aina vähintäänkin ne lapsensa, jos ei muuta. Sen sijaan lapsettomalla yli-ikäisellä naisella ei samanlaista selkänojaa ole.

Harmi, että ehtii näitä lukemaan vasta nyt - mielenkiintoista settiä sekä tämä että edelliset puhujat. Tämä taitaa olla niitä ikuisuuskysymyksiä tämä sopivan kumppanin etsiminen / löytäminen. Joillekin kelpaa mikä tahansa "pelikuntoinen" mies tai nainen (jos panoseuraa haluaa, niin onko millään mitään muilla ominaisuuksilla mitään väliä), toisille ei kelpaa niin mikään. Täytyy muistaa, että jossain tapauksissa tämä nirsous juontaa juurensa lapsuuteen ja omiin vanhempiin. Halutaan joko samantyyppinen kumppani, mitä vanhemmat ovat löytäneet tai sitten hieman parempaa settiä (jos isä on ollut väkivaltainen tms., niin tällä halutaan varmistaa oman jälkeläisten kunnollinen kasvatus). Harvoin baaritiskillä tai siellä kirjastossa näemme toisen ihmisen läpi niin, että heti ymmärrämme mistä esim. sinkkuisuus johtuu. Toiset haluavat keskittyä uraan ja pelkkään panemiseen ilman sitoutumista toiseen ihmiseen (kai naisissakin on sitoutumiskammoisia ihmisiä).

Olen kirjoittajan kanssa samanlaisessa tilanteessa. Tosin tämä nainen ei ole minulle itkenyt mitään enkä itse tinkisi koulutuksesta. "Ruma" saa olla, muttei "tyhmä". No, joka tapauksessa sääli, että todella fiksut/fiksunoloiset (tämäkin kirjoittaa väitöskirjaa) naiset eivät tunnista (tai halua tunnistaa) hyvää miestä, kun sen näkevät. Odottavat jotain, mikä ei ehkä tule - omaa Godotiaan. Se heille suotakoot, ei ole minun ongelmani. Ja ei ole sinunkaan bro.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy