Naisasiat

  • 7 490 804
  • 26 542

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tuo on tuo suomalaisnaisten ikuisesti levittämä klisee jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Ja mitä iloa on sellaisesta naisesta joka on "tiikeri" kerran viikossa joskus avioliitossa mutta totaalinen tylsimys aina muulloin?

Tuon takia en koskekaan (enää) suomalaisiin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No enpä tiedä onko tuossa mitään ihmeellistä sinällään. Yleisen elämänkokemuksen mukaan on ihan ymmärrettävää, että kulttuurierot voivat olla ongelma. Ja kun samankin kulttuurin jakavat avioparit eroavat, niin eivät nuo tilastot voisi mitenkään muutenkaan mennä.

Toisaalta monikulttuurisissa suhteissa on valtava rikkautensa, mitä ei saman kulttuurin välisissä samassa mittakaavassa. Edelleen en aivan osta tuota koska suomalaistenkin kesken on hurjia eroja. Veikkaisin että monikulttuuriset liitot saattavat alkaa kevyemmin, osa lomaromansseina yms. Isompi välimatka tulee usein ongelmaksi. Ihmiset ottaa helpommin isompaakin riskiä palkinnon ollessa myös erityinen.

Tarkoititko, että tämä on faktaa yksinkertaiselle miehelle? Sillä eihän tuollaista subjektiiviseen arvioon perustuvaa mielipidettä voi edes yleistää saatikka pitää tosiasiana.

Arviohan ei ole kovin subjektiivinen, vaan ihan yleisesti feminiinisimmät naiset löytyvät alan tutkimusten mukaan Aasiasta. Vastaavasti maskuliinisimmat miehet Afrikasta. Fakta perustuu siihen yksinkertaiseen olettamukseen, että mies pitää naisellisesta naisesta. Siitä vaan yrittämään murtaa tuota yleistystä, lieneisi merkittävä löytö.

Itsekin Aasiassa kolme vuotta asuneena pidän kyllä sikäläisistäkin naisista, mutta en kyllä väittäisi erityisen naisellisiksi, ainakaan fyysisesti. Toki eurooppalaiselle yleensä Aasialainen kohteliaisuus näyttäytyy sulavampana käytöksenä (ei toki rajoitu vain naisiin), mutta aasialaisissakin on eroja. Tämän voi todentaa vaikka vertaamalla Soulia ja Tokiota.

Itse olenkin rajannut sektorin Aasiastakin niihin naisellisimpiin naisiin. Yksi esimerkki olisi tässä vaikka venäläiset naiset.

Selvennykseksi sanottakoon, etten epäile lainkaan etteivätkö omakohtaiset kokemukset ole yksilön kohdalla tosia, mutta yhtä selvää on, ettei noin kevyesti voi tulla esittämään kokemuksiaan yleistyksinä, tai puhumattakaan nyt faktoina.

Kyse on vuosikymmenien omasta ja muiden tutkimustyöstä. Suomessa opetetaan päin honkia, tästä syystä miehet kuolevat nuorempina.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
....

Mutta siis ihmettelyketjun kamaa, että miten helvetissä joku voi tunnistaa jonkun Sara Siepin tälläisen nähdessään?
...

Tuli tästä mieleen tämä eräs Siepin kuva hänen instassaan. En mä ainakaan itse heti samalla sekunnilla tunnistaisi, että Sieppihän se siinä. Jotenkin vähän outo kuva, voi toki johtua tuosta vahvasta meikistäkin.

Linkki kuvaan instagramissa: Instagram
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuollaisella kompetenssilla harvemmin kannattaa lähteä väittelemään jonkin ohjelman toiminnoista, oikeastaan kompetenssi kannattaa olla olemassa ihan mistä tahansa ennen kuin lähtee kepillä jäätä kokeilemaan. Pätee etenkin, jos väitelty aihe sivuaa Sara Sieppiä tällä palstalla.
Mielestäni en lähtenyt väittelemään minkään ohjelman toiminnoista vaan otin kantaa siihen, että onko Sara Sieppi muokannut kuviaan vai ei.
 
Selvästi kärsit jonkunasteisista traumoista liittyen pysyvään/vakavaan parisuhteeseen..

Pitääpä muuten ihan palata tähän yhteen lauseeseen vielä erikseen. Mun "trauma" on mahdollisesti se, että olen elämäni aikana kohdannut kaksi täysin yli muiden olevaa neitiä ja ihme kyllä, päätynyt näiden kanssa jopa sänkyyn. Mutta siinäpä se sitten, muuta ei näistä jutuista koskaan kehittynyt, paitsi ystävyyttä joka jatkuu tänäkin päivänä. Se on ihan OK. Ongelma on vain siinä, että kaikki loput ovat enemmän tai vähemmän pelkkää meren mutaa. Sitten joskus kun on jollekin antanut tilaisuuden, niin on käyty joko vieraissa tai lähdetty muiden matkaan (En kuuleman mukaan "välitä" tai ole "läsnä"). Joskus etenkin darrassa vituttaa olla yksin elämässään, mutta mitä väliä joillain C, D tai vittu E vaihtoehdoilla tekee? No panee, mutta that's it.

Toisin sanoen ajatellen vakavia parisuhteitani, niin kaikki mikä on voinut mennä päin helvettiä, niin on myös mennyt päin helvettiä :D A: et saa niitä mimmejä, joita oikeasti haluat ja B: sekundavaihtoehdotkin hyppivät vieraissa. Siksi lienee parempi antaa koko homman olla ja sikailla menemään. Pitää vain hyväksyä se, ettei ole tarjolla kuin kertakäyttökamaa. Ei kuulemma saisi olla nirso, mutta noh, mikä lopulta on se vaihtoehto? Mä en oikeasti tiedä. Miten te muut olette tällaisia tilanteita käsitelleet?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toisin sanoen ajatellen vakavia parisuhteitani, niin kaikki mikä on voinut mennä päin helvettiä, niin on myös mennyt päin helvettiä :D A: et saa niitä mimmejä, joita oikeasti haluat ja B: sekundavaihtoehdotkin hyppivät vieraissa. Siksi lienee parempi antaa koko homman olla ja sikailla menemään. Pitää vain hyväksyä se, ettei ole tarjolla kuin kertakäyttökamaa. Ei kuulemma saisi olla nirso, mutta noh, mikä lopulta on se vaihtoehto? Mä en oikeasti tiedä. Miten te muut olette tällaisia tilanteita käsitelleet?
A: hyväksyin tilanteen, B: en lähtenyt tähän leikkiin, vaan jatkoin etsimistä. Löysin. Tosin siinä välissä en sikaillut, koska se ei kuulu muutenkaan luonteeseeni. Mutta missään vaiheessa en uskonut väitteeseen, että tarjolla olisi vain kertakäyttökamaa. Olin oikeassa.
 
A: hyväksyin tilanteen, B: en lähtenyt tähän leikkiin, vaan jatkoin etsimistä. Löysin. Tosin siinä välissä en sikaillut, koska se ei kuulu muutenkaan luonteeseeni. Mutta missään vaiheessa en uskonut väitteeseen, että tarjolla olisi vain kertakäyttökamaa. Olin oikeassa.

Löysit mitä?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@Hyman Roth Olet ehkä vähän liian kyyninen etsiessäsi lopulta jotain suurta, pitkään samanlaisena kestävää tunnetta, mitä pelkkä seksi ei tarjoa. Älä ole se jota vaihdetaan kuin vaatteita, kunnioita itseäsi. Tunnistan ajattelusi, koska olen osittain samaa koulukuntaa. Mutta arvaa mitä? Se tunne punnitaan vasta kun siitä saa otteen ja myöntää itselleen heikkoutensa ja antaa vain palaa. Sinä et anna itsellesikään koskaan mahdollisuutta löytää sitä "valittua", vaan etsit pelkästään jotain pintaromanttista, mutta samaan aikaan ikiaikaista rakkautta - eihän tuollaista yhtälöä olekaan. Tuollaisen unelman sijaan, jos kiinnostuisit jostakusta toisesta ihmisenä, tekisit hänen kanssaan asioita ja olisit ns läsnä arjessakin, niin homma voisi muuttua. Sinä et ole valmis kohtaamaan sitä arkea, jota ei ole määritelty star-crossed-lovers -tyylisesti. Kyse on siitä, myönnätkö kaiken tämän itsellesi, vai jatkatko samaa linjaa, jonka myötä tilanteesi pysyy samana. Uskallatko tutustua? Se on se kysymys.
 
@Hyman Roth Olet ehkä vähän liian kyyninen etsiessäsi lopulta jotain suurta, pitkään samanlaisena kestävää tunnetta, mitä pelkkä seksi ei tarjoa. Älä ole se jota vaihdetaan kuin vaatteita, kunnioita itseäsi. Tunnistan ajattelusi, koska olen osittain samaa koulukuntaa. Mutta arvaa mitä? Se tunne punnitaan vasta kun siitä saa otteen ja myöntää itselleen heikkoutensa ja antaa vain palaa. Sinä et anna itsellesikään koskaan mahdollisuutta löytää sitä "valittua", vaan etsit pelkästään jotain pintaromanttista, mutta samaan aikaan ikiaikaista rakkautta - eihän tuollaista yhtälöä olekaan. Tuollaisen unelman sijaan, jos kiinnostuisit jostakusta toisesta ihmisenä, tekisit hänen kanssaan asioita ja olisit ns läsnä arjessakin, niin homma voisi muuttua. Sinä et ole valmis kohtaamaan sitä arkea, jota ei ole määritelty star-crossed-lovers -tyylisesti. Kyse on siitä, myönnätkö kaiken tämän itsellesi, vai jatkatko samaa linjaa, jonka myötä tilanteesi pysyy samana. Uskallatko tutustua? Se on se kysymys.

Hmm, ehkä fiksuin lukemani viesti pitkään aikaan. Pistää ihan miettimään. Kyllähän mä olen ollut kiinnostunut ihmisistä, kuten jo mainitsin, mutta koskaan ikinä ei ole siten, että tunne olisi molemminpuolinen. Jonkun kolmanneksi parhaan tms vaihtoehdon kanssa tulee koko ajan se olo, että nyt myyn nahkani liian halvalla, enkä saa mitään oleellista siitä diilistä itselleni.


Öö... etkö pysty arvaamaan kontekstin perusteella?

No voin, en mä hölmö ole. Lähinnä kelasin, että mitä löysit suhteessa niihin naisiin, "joita et ikinä saanut/hyväksyit tilanteen"? Jouduitko tyytymään tai tekemään jonkun tietoisen kompromissin?
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskus etenkin darrassa vituttaa olla yksin elämässään, mutta mitä väliä joillain C, D tai vittu E vaihtoehdoilla tekee? No panee, mutta that's it.

Ei kuulemma saisi olla nirso, mutta noh, mikä lopulta on se vaihtoehto? Mä en oikeasti tiedä. Miten te muut olette tällaisia tilanteita käsitelleet?

Minä kyllä ymmärrän tätä ajattelutapaa. Olen itsekin joskus törmännyt sellaisiin naisiin, joiden rinnalla kukaan muu ei tunnu miltään. Ja pahin ongelmahan se on nimenomaan silloin, jos tuollaisia naisia pääsee vähän maistamaan, mutta ei saa kokonaan omakseen. Silloin se syö kyllä pahasti miestä ja vaikuttaa tuleviin suhteisiin.

Siitäkin olen samaa mieltä, että joillain C-, D- ja E-vaihtoehdoilla ei tee mitään. Suhdetta kannattaa yrittää vain sellaisen naisen kanssa, joka tuntuu A-vaihtoehdolta. Muuta kannattaa yrittää vain siinä tapauksessa, jos osaa taitavasti kusettaa itseään. Minä en ainakaan osaa.

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että tuosta tilanteesta voi päästä yli. Tunteet haalistuvat ennen pitkää, ja sitten taas jonain päivänä eteen tulee nainen, joka tuntuu A-vaihtoehdolta, ja jonka kohdalla ei mieti enää menneitä. Ja se tulee ihan varmasti, vaikka sitä ei uskoisikaan.
 
Hyvä uutinen on kuitenkin se, että tuosta tilanteesta voi päästä yli. Tunteet haalistuvat ennen pitkää, ja sitten taas jonain päivänä eteen tulee nainen, joka tuntuu A-vaihtoehdolta, ja jonka kohdalla ei mieti enää menneitä. Ja se tulee ihan varmasti, vaikka sitä ei uskoisikaan.

Se on vain huonompi homma, että näitä kohtaamisia on, öööh.. hyvässä lykyssä ehkä kerran viidessä vuodessa. :/ Vaikka tapaan naisia paljon, niin mitään oikeasti päräyttävää ei tosiaan kohtaa juuri ikinä. En sitten tiedä, että olenko vain liian kriittinen, mutta itsensä kusettaminen ja psyykkaaminen hokien "on se ihan hyvä nainen" ei toimi mullakaan. Faktisesti oikeasti hyvät, kiinnostavat ja vaikutuksen tekevät naiset ovat joko varattuja tai sitten vaatimustaso niin korkealla, ettei tavallisen sällin kannata liian tosissaan edes yrittää. Mutta minkäs teet, kun on kerran ajanut Ferraria ei juuri kiinnosta siirtyä jonkun riisikulhon takapenkille, noin kuvainnollisesti.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tosi rakkaus odottaa -kampanjalla on puolensa. Vertailu on turhaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jotkut väittävät, ettei ihminen ole yksiavioinen. Minä uskon, että yksiavioisuus suojelee ihmistä ja on ihmisen optimaalisin elinympäristö.

Sen sijaan siihen romanttiseen käsitykseen, että jossain olisi yksi muita (parhaita) parempi puoliso jokaiselle, en usko. Tietysti suurin osa ihmisistä eivät sopisi toisilleen.

Puolisous on pidemmän päälle yksi tiedostamusen ja kommunikoinnin kautta kehittyvä taitolaji. Vaikka hyvä yritys ei aina riitäkään, niin ilman sitä kumpikin alkaa ennemmin tai myöhemmin keskittymään liikaa omiin juttuihinsa. Nykyisenä maailmanaikana kun perustarpeiden tyydyttämiseltä jää liikaa aikaa itsensä toteuttamiselle, tullaan helposti siihen tilanteeseen jossa "kasvetaan erilleen".

Samalla on syntynyt kasvava joukko ihmisiä, joille parisuhde ei enää ole tavoiteltava elämänmuoto. En sitä tuomitse. Parisuhteiden ketjuttajat ovat oikeasti ongelmallinen ryhmä. Savun haju ei ole vielä haihtunut morsiuspuvusta kun jo ollaan uutta siltaa polttamassa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Se on vain huonompi homma, että näitä kohtaamisia on, öööh.. hyvässä lykyssä ehkä kerran viidessä vuodessa. :/ ...

Ehkä sä tosiaan pidät riman sitten liian korkealla? Oletko koskaan pysähtynyt miettimään asiaa vastakkaisesta näkökulmasta... varmasti olet hyvä jätkä, mutta oletko sinä itse sitten se Mr. Täydellinen? Tai vakavammin, kuka ylipäätään on Mr. tai Ms. Perfect?

Periaatteessa vastustan tietyllä tasolla tuollaista jaottelua A- ja B-luokkaan, vaikka ymmärränkin hyvin sun pointin, enkä itsekään pystyisi sitoutumaan parisuhteeseen, jos toinen ei tuntuisi siltä oikealta, joka ei - needless to say - ole sama asia kuin täydellinen.

Ehkä sun tekstejä täältä lukeneenä tulee sellainen tunne, että pistät hiukan liian paljon pelimerkkejä ulkonäköön? Tuollainen kuulostaa, sorry vaan, parikymppisten ajattelumaailmalta. Enkä mä nyt tarkoita, etteikö ulkonäkö merkkaisi itsellenikin paljon. Eihän sitä sellaisen kanssa vois olla sillee, joka ei myös ulkoisesti miellytä. Enemmän ulkonäkö on kuitenkin se ihan ensimmäinen ikiaikainen kriteeri, jossa jokainen mies jakaa ensisilmäyksellä naiset kahteen luokkaan, panisinko vaiko en? En tiedä sitten, onko allekirjoittaneella huomattavan paljon löyhemmät kriteerit (moraalin lisäksi..) tuolla saralla, mutta kyllähän niitä hyvännäköisä naisia maailmassa riittää, jos ei nyt jonoksi asti, niin tarpeeksi kuitenkin! Siitä eteenpäin se homma sitten käykin haastavaksi, kun muodollisen pätevyyden lisäksi myös sydämen pitäisi olla kohdillaan ja pääkopankin raksuttaa. Ripaus huumorintajuakaan ei ole ainakaan rasitteeksi.

Kyllähän valitettava tosiasia on, ettei näitä potentiaalisia leidejä ihan kuukausittain kohtaa, ei välttämättä joka vuosikaan mutta kyllä minun väljemmillä kriteereillä parin vuoden välein tapaa sellaisen naisen, jonka kanssa tietää, että sukat pyörisi jaloissa, jos sille tielle läksisi. Teoriassa tässä länkytän siksi, että minä olen olen omani löytänyt, ja valinnassani pysyn. Ihan tarpeeksi tuli aikanaan koeponnistettua ja kenttätestattua, jotta tietää, ettei se tuosta vaihtamalla parane, tai ei ainakan tarvitse parantua. Näillä mennään!

Niin, enkä minä kyllä usko oikein tuohon naisten kylmäkiskoiseen laskelmointiinkaan, ainakaan sen enempää kuin miesten kohdalla. Ehkä olen ollut sillä saralla sitten onnekas. Sitä paitsi vaikka väite pitäisikin paikkaansa, niin silloin täytyy itse pitää huoli siitä, että oma markkina-arvo säilyy ja on kohdillaan...
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tai vakavammin, kuka ylipäätään on Mr. tai Ms. Perfect?

Oli pakko. http://ecx.images-amazon.com/images/I/51RVjme5NNL.jpg

Minulla olisi tilauksessa naispuoleinen immeinen, joka pitää Commandosta ja/tai Patti Smithistä. Olen tällaisen harvinaisuuden joskus tavannutkin, mutta sörssin sen heti alkuunsa sekoilemalla kovemmin kuin koskaan. En voisi toisin sanoen olla oma itseni, mikäli vastapuoli ei ymmärtäisi mitään elokuva- ja/tai musiikkikulttuurista. Tai ylipäätään mistään hemmetin laadukkaasta taiteesta, jota kulutan vapaa-aikanani runsain määrin. Kaikki itseään rakastavat selfie-typyt on jo niin last season ettei mitään rajaa. Facepukekin tuntuu tulvivan näitä - onko se itsensä katseleminen nyt niin kivaa? Naimisiinkin voisin mennä, mikäli ne olisivat rikkaat naimiset. Toisaalta rikas ja kultturelli harvoin tulee samassa paketissa, joten ehkä mun pitää joskus rohkaistua ja kysyä lähihuoltiksen myyjätärtä kahville, tai pikemminkin katsomaan Commandoa. Tai jotain vastaavaa. Sellanen erottaa jyvät akanoista.
 
Ehkä sä tosiaan pidät riman sitten liian korkealla? Oletko koskaan pysähtynyt miettimään asiaa vastakkaisesta näkökulmasta... varmasti olet hyvä jätkä, mutta oletko sinä itse sitten se Mr. Täydellinen? Tai vakavammin, kuka ylipäätään on Mr. tai Ms. Perfect?

Periaatteessa vastustan tietyllä tasolla tuollaista jaottelua A- ja B-luokkaan, vaikka ymmärränkin hyvin sun pointin, enkä itsekään pystyisi sitoutumaan parisuhteeseen, jos toinen ei tuntuisi siltä oikealta, joka ei - needless to say - ole sama asia kuin täydellinen.

Ehkä sun tekstejä täältä lukeneenä tulee sellainen tunne, että pistät hiukan liian paljon pelimerkkejä ulkonäköön? Tuollainen kuulostaa, sorry vaan, parikymppisten ajattelumaailmalta. Enkä mä nyt tarkoita, etteikö ulkonäkö merkkaisi itsellenikin paljon. Eihän sitä sellaisen kanssa vois olla sillee, joka ei myös ulkoisesti miellytä. Enemmän ulkonäkö on kuitenkin se ihan ensimmäinen ikiaikainen kriteeri, jossa jokainen mies jakaa ensisilmäyksellä naiset kahteen luokkaan, panisinko vaiko en? En tiedä sitten, onko allekirjoittaneella huomattavan paljon löyhemmät kriteerit (moraalin lisäksi..) tuolla saralla, mutta kyllähän niitä hyvännäköisä naisia maailmassa riittää, jos ei nyt jonoksi asti, niin tarpeeksi kuitenkin! Siitä eteenpäin se homma sitten käykin haastavaksi, kun muodollisen pätevyyden lisäksi myös sydämen pitäisi olla kohdillaan ja pääkopankin raksuttaa. Ripaus huumorintajuakaan ei ole ainakaan rasitteeksi.

Kyllähän valitettava tosiasia on, ettei näitä potentiaalisia leidejä ihan kuukausittain kohtaa, ei välttämättä joka vuosikaan mutta kyllä minun väljemmillä kriteereillä parin vuoden välein tapaa sellaisen naisen, jonka kanssa tietää, että sukat pyörisi jaloissa, jos sille tielle läksisi. Teoriassa tässä länkytän siksi, että minä olen olen omani löytänyt, ja valinnassani pysyn. Ihan tarpeeksi tuli aikanaan koeponnistettua ja kenttätestattua, jotta tietää, ettei se tuosta vaihtamalla parane, tai ei ainakan tarvitse parantua. Näillä mennään!

Niin, enkä minä kyllä usko oikein tuohon naisten kylmäkiskoiseen laskelmointiinkaan, ainakaan sen enempää kuin miesten kohdalla. Ehkä olen ollut sillä saralla sitten onnekas. Sitä paitsi vaikka väite pitäisikin paikkaansa, niin silloin täytyy itse pitää huoli siitä, että oma markkina-arvo säilyy ja on kohdillaan...

Olen joskus sanonut täälläkin, että en todellakaan pidä itseäni minään "saaliina". En tosin mitenkään erityisen vastenmielisenäkään, eli mihinkään vastenmieliseen mötköön ei ole mitään syytä tyytyä ikinä. Mitä tulee mun ulkonäkökeskeisyyteen, niin siihen on aika painava syy se, että ulkonäkö ei vielä toistaiseksi ole ikinä naisissa pettänyt.

Pari vuotta sinne tai tänne vielä menisi, olisi oikeasti jotain toivoakin ns. Mutta minkäs mä lopulta luonteelleni mahdan, etten osaa tyytyä oikein mihinkään tai luottaa kehenkään. Etsivä ei ainakaan löydä, olen huomannut kaikki tinderit ym läpikäyneenä. Kun selaa xsataa tai xtuhatta naisihmistä läpi, niin kaikki alkavat näyttää ihan samalta. Lopulta sitten kiinnittää enää huomiota kauneusvirheisiin tai poikkeukselliseen viehättävyyteen kaiken muun ollessa samaa massaa.

Lopussa osuit todelliseen pulmaan. Nimittäin ekan kerran se arvo putosi selvästi, kun täytin 30. Jotenkin yhdessä yössä alkoi nuorten naisten saaminen olemaan jopa huomattavan hankalaa, koska ei ne nuoret kissat mitään ikämiesliigaa seuraa noin yleensä. Kohta sitä on todella ankean paikan edessä, kun potentiaaliset kumppanit edes hauskanpitoon ovat 3kymppisiä tai enemmän :/ Todella perseestä, koko tilanne on kuin juoksuhiekassa tarpomista: Mitä enemmän rimpuilee, niin sitä syvemmälle väliinputoajaksi tippuu.
 
Lopussa osuit todelliseen pulmaan. Nimittäin ekan kerran se arvo putosi selvästi, kun täytin 30. Jotenkin yhdessä yössä alkoi nuorten naisten saaminen olemaan jopa huomattavan hankalaa, koska ei ne nuoret kissat mitään ikämiesliigaa seuraa noin yleensä. Kohta sitä on todella ankean paikan edessä, kun potentiaaliset kumppanit edes hauskanpitoon ovat 3kymppisiä tai enemmän :/

Todella sama. Vuoden aikana ollut pari kolme parikymppistä mutta muuten kyllä ollaan lähempänä kolmeakymppiä. Kyllähän sitä kieltämättä tosin aika setämäinen olo on jotain 18-vuotista naulata, ei sen puoleen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Koska sukupuolielimet tavalla tai toisella, varsinkin henkisesti, sijaitsevat korvien välissä, niin kysyttäköön, että kenellä seisoo kännissä ja tanakasti? Tai edes tuntee mitään pannessaan, edes fyysisesti varsinkin jos rakkauden aktin välistä löytyy erotiikantappaja pahimmasta päästä eli kumi. Olen taipuvainen uskomaan, että mikäli juhlakunto löytyy kännissäkin, niin korvien välissä ei ole juurikaan mitään muuta kuin alkeellisimmista himoista se alkeellisin ja tällaiset henkilöt ovat varsin yksinkertaisia. Petomaiset olotilasta riippumatta juhlakunnossa aina olevat panokoneet, ilmoittautukaa, siitäkin huolimatta, että kuvainnollisesti katsottuna kallonne läpi ulospäin porautuva kyrpä paljastuisi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kohta sitä on todella ankean paikan edessä, kun potentiaaliset kumppanit edes hauskanpitoon ovat 3kymppisiä tai enemmän :/ Todella perseestä, koko tilanne on kuin juoksuhiekassa tarpomista: Mitä enemmän rimpuilee, niin sitä syvemmälle väliinputoajaksi tippuu.
Tietäisitpä, kuinka vähän tiedät naisista.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkä sä tosiaan pidät riman sitten liian korkealla? Oletko koskaan pysähtynyt miettimään asiaa vastakkaisesta näkökulmasta... varmasti olet hyvä jätkä, mutta oletko sinä itse sitten se Mr. Täydellinen? Tai vakavammin, kuka ylipäätään on Mr. tai Ms. Perfect?

Miksi ihmeessä asiaa pitäisi miettiä vastakkaisesta näkökulmasta? Parinhaku on hyvin itsekästä toimintaa. Tarkoitus on saada mahdollisimman hyvä saalis. Jos joku sanoo muuta, hän valehtelee.

Jokainen haluaa saada parin, joka on vähintään samalla tasolla. Yllättävän moni haluaa saada parin, joka on ainakin hieman omaa tasoa ylempänä. Vain epätoivoiset tyytyvät omaa tasoaan huonompaan. Nykyään harvalla on pakko pariutua muista kuin romanttisista syistä, koska moni tulee toimeen omillaan, joten mitään järki- tai pakkoratkaisuja ei usein joudu tekemään.

Jos nämä asiat ratkaistaisiin objektiivisesti, eli jokainen tajuaisi ja hyväksyisi oman markkina-arvonsa ja voisi pariutua myös vähän tasoaan huonomman kanssa, niin maailmassa ei olisi kovin paljon pariutumisongelmia. Mutta ongelma on se, että kukaan ei pysty määrittelemään tuota markkina-arvoa kestävästi, ja ihmisillä on nyt vain tapana pyrkiä pariutumaan ns. ylöspäin.

Pitää myös muistaa miesten ja naisten erilaiset kriteerit. Vaikka maailma on muuttunut, nämä kriteerit ovat muuttuneet ainakin vähemmän. Kumpikin sukupuoli lienee yhä enimmäkseen sitä mieltä, että miehen pitää olla yhteiskunnallisesti korkeammassa asemassa. Tässä tulee hankaluuksia, koska naiset ovat nykyään koulutetumpia kuin miehet, eikä muutosta ole näköpiirissä. Ja juu juu, on niitä poikkeuksia, mutta tuskin kovin paljon.

Hankaluuksia tulee siitäkin, että naisille korkea status ei tuo paljoakaan etua. Nätti nuori kaupan kassa on yleensä miesten keskuudessa halutumpi kuin ylipainoinen keski-ikäinen naislääkäri. Ja turha kai sanoakaan, että miesten kohdalla kaikki olisi toisin päin: hyvin tienaava lääkärimies olisi monille naisille houkuttelevampi kuin hihnalla raatava nuori kaveri, vaikka jälkimmäinen olisikin komeampi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokainen haluaa saada parin, joka on vähintään samalla tasolla. Yllättävän moni haluaa saada parin, joka on ainakin hieman omaa tasoa ylempänä. Vain epätoivoiset tyytyvät omaa tasoaan huonompaan.

Varmasti on paljon sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat kuvailemallasi tavalla. Ehkä olen vähän naiivikin, kun sanon, että sen oikean kävellessä vastaan on ihan sama mistä sosiaaliluokasta ja/tai millaisella taustalla varustettuna se vastaan kävelee.

Aikanaan itekin ajattelin asiasta melko inhorealistisesti ja kyynisestikin, todisteita siitä löytynee tästä(kin) ketjusta. Nykyisen vaimon tavatessani saivatkin sitten ennakko-odotukset ja oletukset kyytiä, yht'äkkiä sen toisen taustalla ei ollut mitään väliä. Eikä se ulkonäkökään oikeastaan ollut ratkaiseva tekijä, vaikka tottahan se on, että jos hänen ulkonäkönsä ei olisi minua miellyttänyt, niin en koskaan olisi mennyt jutulle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmasti on paljon sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat kuvailemallasi tavalla. Ehkä olen vähän naiivikin, kun sanon, että sen oikean kävellessä vastaan on ihan sama mistä sosiaaliluokasta ja/tai millaisella taustalla varustettuna se vastaan kävelee.

Aikanaan itekin ajattelin asiasta melko inhorealistisesti ja kyynisestikin, todisteita siitä löytynee tästä(kin) ketjusta. Nykyisen vaimon tavatessani saivatkin sitten ennakko-odotukset ja oletukset kyytiä, yht'äkkiä sen toisen taustalla ei ollut mitään väliä. Eikä se ulkonäkökään oikeastaan ollut ratkaiseva tekijä, vaikka tottahan se on, että jos hänen ulkonäkönsä ei olisi minua miellyttänyt, niin en koskaan olisi mennyt jutulle.

En tarkoittanut, että kyse olisi pelkästään sosiaaliluokista. Kyse on niin monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi miehille näillä asioilla ei ole yleensä kovin paljon merkitystä, naisen ulkonäkö ja muut ominaisuudet ratkaisevat enemmän. Eli miehet voivat naida myös sosiaalisesti alaspäin ja yleensä niin tekevät, jos nainen on mukava ja kaunis. Jos miehet haluavat naida jossain ylöspäin, niin ulkonäössä, ja mitä korkeampi sosiaalinen status miehellä on, sitä paremmin se onnistuu. Suomeksi sanottuna rikas mies voi saada kauniin naisen, vaikkei olisi kovin komea.

Naisten näkökulmasta en nyt ehdi asiaa käsittelemään, vaikka näkökulma on epäilemättä toinen. On kiire dokaamaan ja festaroimaan.
 
Tietäisitpä, kuinka vähän tiedät naisista.

Jos nyt väität, että en ole nainut oman ikäisteni kanssa, niin olet väärässä.

Miksi ihmeessä asiaa pitäisi miettiä vastakkaisesta näkökulmasta? Parinhaku on hyvin itsekästä toimintaa. Tarkoitus on saada mahdollisimman hyvä saalis. Jos joku sanoo muuta, hän valehtelee.

Jokainen haluaa saada parin, joka on vähintään samalla tasolla. Yllättävän moni haluaa saada parin, joka on ainakin hieman omaa tasoa ylempänä. Vain epätoivoiset tyytyvät omaa tasoaan huonompaan. Nykyään harvalla on pakko pariutua muista kuin romanttisista syistä, koska moni tulee toimeen omillaan, joten mitään järki- tai pakkoratkaisuja ei usein joudu tekemään.

Jos nämä asiat ratkaistaisiin objektiivisesti, eli jokainen tajuaisi ja hyväksyisi oman markkina-arvonsa ja voisi pariutua myös vähän tasoaan huonomman kanssa, niin maailmassa ei olisi kovin paljon pariutumisongelmia. Mutta ongelma on se, että kukaan ei pysty määrittelemään tuota markkina-arvoa kestävästi, ja ihmisillä on nyt vain tapana pyrkiä pariutumaan ns. ylöspäin.

Tämä. Joskus tapailin itseäni suhteessa rumempaa naista ja kyllä ahdisti kävellä kaupungilla, kun joku tuttu olisi saattanut nähdä. Mukava mimmi se oli kaikin puolin, mutta jos on mielessä koko ajan joku muu ja nätimpi, niin poikkihan se piti laittaa. Totesin, että ei vittu ikinä enää mitään "tyytymistä" näissä asioissa. Voihan se olla, että loppuelämä menee ns yksinkin, eikä se mikään maailmanloppu itselle tulisi olemaan. Kuitenkin jos tottuu vielä muutaman vuoden lisää sinkkuna olemaan, niin eihän sitä välttämättä enää edes opi siitä pois, olipa mahdollisuus naida vaikka sinne ylöspäin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos nyt väität, että en ole nainut oman ikäisteni kanssa, niin olet väärässä.
En minä väitä mitään muuta kuin sen, että vaikutat aika lapselliselta ja pinnalliselta. Ja kokemattomuus aikuisista ja itsevarmoista naisista suorastaan huokuu sinusta. Petikumppaneita sulla on varmaankin ollut, muttet selvästikään tiedä oikeasti naisista juuri mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös