Mikä kenellekin on marginaalista. Tilastokeskuksen tilastojen mukaan (2007) erikulttuuristen avioliitot päättyvät kolme kertaa todennäköisemmin eroon.
Eli kun Suomiliitoista päätyy eroon 50%, niin erikulttuurisista siis 3 x 1/2 -> 150%. Melko vakuuttava tilasto kieltämättä.
No ehkä autan sinua tässä sen verran, että arvelen Suomiliittojen todennäköisyyden pyörivän jossain 25%, kun mukaan otetaan vain ensikertalaiset ja tarpeeksi lyhyellä aikavälillä. Näin vertailutulos 75%? alkaa vaikuttaa jo uskottavammalta.
Aihe on kieltämättä aika mielenkiintoinen, pitää etsiä lisää. Aiemminkin jo koitin mutta jostain syistä näistä ei löydä aivan helposti...
Ja kyllähän tuon kokemuskin todistaa. Itse olen koko työurani toiminut monikultturiissa työpaikoissa, josta kymmenisen vuotta olen asunut ulkomailla, joten olen nähnyt monia kulttuurit ylittäviä avioliittoja. Osa toimii ja osa ei. Perstuntumalta voin kyllä vahvistaa, että herkemmin nuo eroon päättyvät, mutta toisaalta eivät kuitenkaan kaikki.
Siinä varmaan se eksotiikka auttaa ihastumisessa. Omakin kokemus.
Tuon tilastollisen korkeamman eroriskin takia (jonka jokaisen monikulttuurisia liittoja seuranneiden kokemukset todistavat) hymyilyttää tuo vaahtoamisesi joidenkin erikulttuuristen naisten paremmuudesta. En sitä epäile, että etteikö yksittäistapauksessa voi tuolta tuntuakin (ainakin jonkun aikaa), mutta todellisuus ei ole tuon mukainen.
Aasialaiset naiset ovat suomalaisia naisia keskimäärin naisellisempia, sulavakäytöksisempiä, perinteisiä arvoja omaavampia, hymyilevämpiä jne. Aasialaiset naiset ovat siis suomalaisnaisia selvästi parempia. Eipä tämä nyt (miehille) mitään ydinfysiikkaa ole, vain yksinkertainen fakta. Sinäkin kai kuuluit faktoista pitäviin? Tälläkin palstalla asiaan vihkiytyneiden kokemukset myös todentavat tämän.
Tässä toki pelaa vielä demografiakin: Aasiasta on aika helkutin paljon helpompi löytää kiinnostavaa (mm. ominaisuuslista edellä) naista. Aina ei tarvitse edes etsiä. ;-) Ovat siis huomattavasti aktiivisempiakin - se tosin johtuu toki myös esim. allekirjoittaneesta.
Menisi vielä läpi, jos viestin pari asiasta laittaisit, mutta tuommoinen viestien tulva on yhtä erikoista kuin ilmeisen syvät ja traumaattiset ongelmasi kotimaisten naisten kannssa.
Luuletko että olen täällä yksin ollut keskustelemassa. Viestini ovat siis olleet kommentteja ja vastauksia muiden viesteihin, ihan kuten missä tahansa keskustelussa. Oletko varma ettei sinulla ole jonkinlaista neuroosia puolustaa kotimaisia naisia? Mikä traumoissa on erikoista?
On sekin hassua että suomalaisen mielestä argumentti on sitä vahvempi, mitä vähemmän sitä perustelee. No näin kai täällä meillä.