Naisasiat

  • 7 487 806
  • 26 542

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Maailma olisi aika hurja paikka, mikäli kaikkialla ajateltaisiin niin, että lyöminen on sallittua jos toinen ärsyttää. Usein ensimmäisen kerran jälkeen kynnys lyömiseen madaltuu ja lopulta syyksi kelpaa lähestulkoon mikä tahansa. Lapsia ei koskaan saisi käyttää riidan välineenä, mutta se ei missään nimessä oikeuta lyömistä. Toivottavasti rasmuksen nainen ymmärtää lähteä viimeistään seuraavan kerran jälkeen, sillä siinä missä yhtä lyöntiä seuraa usein toinen, toista seuraa varmuudella kolmas.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eikö se olisi järkevintä ilmoittaa vaan, että nyt kun lähdet, niin ehdit vielä? Viesti on selvä, että raja on ylitetty. Ketään ei lyödä ja lapsia puolustetaan. Nainen saa miettiä sen jälkeen muutaman päivän jotain hemmetin hyvää anteeksipyyntöä jossain. Sitten yhteisen keskustelun kautta eteenpäin tai erilleen. Tässä kohtaa minäkin näkisin, että yhdessä jatkaminen on täysin järjetöntä. Toinen vihaa toisen lapsia ja toinen ei hallitse aggressioitaan. Tuskin kummankaan tilanne herkästi muuttuukaan asian suhteen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään hyväksy noin törkeää käytöstä että haukutaan lapsia. Tuollaisessa tilanteessa, oli se sitten miten päin vaan (mies löi nainen haukkui tai nainen löi mies haukkui), ei muuta kuin matka jatkuu eri suuntiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kait sanallisesti voi satuttaa niin pahasti että fyysisesti tekisi mieli satuttaa takaisin. Eikä muutenkaan aikuisilla ihmisillä pitäisi tulla mieleen edes sanallisesti satuttaa. Ei se ole normaalia. Jotkut pikkulapset ehkä tekevät niin kun kehitys on vielä kesken. Niillä aikuisilla on vissiin jäänyt joku kehitysvaihe välistä.

Jos joku haukkuu vaikka tyhmäksi niin ainakin mulla ensimmäinen ajatus on että voi ei, mä taidan olla tyhmä. Sitten sitä miettii että onko vai ei ole, mahdollisesti on kun niin kerta sanotaan. Jos on niin fiksut ihmiset koittavat muuttaa sitä juttua, tehdä ens kerralla vähän paremmin tai jotain. Ja jos ei ole niin sanoo vaikka sen, mutta ei kait siinä tee mieli haukkua takaisin.

Mä ajattelen että ne ihmiset ovat jotenkin sisimmissään pahoja, jotka ajattelevat pahasti ja tekevät pahasti. Mä en sitä jengiä hirveästi livenä tunne, mutta täällä netissä näkee usein niitä "saunan takana on tilaa" tai "silmä silmästä" -juntteja. Miksi pistää pahuus kiertämään?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä ajattelen että ne ihmiset ovat jotenkin sisimmissään pahoja, jotka ajattelevat pahasti ja tekevät pahasti. Mä en sitä jengiä hirveästi livenä tunne, mutta täällä netissä näkee usein niitä "saunan takana on tilaa" tai "silmä silmästä" -juntteja. Miksi pistää pahuus kiertämään?

Lukutaidottomuus ja uskonto sitä aiheuttaa. Tai Suomen tapauksessa kaikki osaavat lukea, mutta jotkut eivät sitten ymmärräkään lukemaansa.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Hiton huono olen mitään kirjoittamaan, mutta koitetaan nyt, jos se vaikka vähän helpottaisi oloa. Lyhyesti sanottuna tilanne on sellainen, että olen korviani myöten ihastunut entiseen työkaveriini (naiseen), joka on nykyinen alaiseni (no, ollaan me vieläkin työkavereita, vaikka tilanne onkin vähän muuttunut). Samassa työpaikassa on oltu jo vuosia ja tänä aikana on kyllä käynyt selväksi, että tunne on yksipuolinen. Ei hän ole kiinnostunut minusta, se on tunnustettava, vaikka oma mieli haluaa aina nähdä kaikissa pienissä asioissa kiinnostuksen merkkejä ja elätellä toivetta, että jos sittenkin.. Olen siis käsittänyt tilanteen ja tavallaan hyväksynytkin sen, mutta silti ihastumisen tunne on niin vahva, että en vaan pysty siirtämään tätä asiaa sivuun ja jatkamaan eteenpäin. Välillä on toki helpompiakin hetkiä, jos en vaikka satu näkemään häntä pariin viikkoon, mutta aina tämä paskaolo vaan palaa takaisin. Tuntuu, että pää hajoaa. Tulee mieleen sellainenkin ajatus, että jos lopettaisin nämä työt ja etsisin uuden työpaikan, että saisin etäisyyttä häneen, mutta toisaalta en haluaisi niin tehdä, koska tykkään tästä työstäni, enkä luultavasti saisi yhtä hyvää työpaikkaa tilalle.

Olisiko palstaveljillä/sisarilla antaa neuvoja, miten tuon tunteen saisi sysättyä sivuun ja mieluiten kokonaan pois, että voisi taas elää ns. normaalia elämää? Järkevimmät tietenkin sanovat, että älä ajattele häntä ja koko asiaa, niin se on sillä selvä, mutta olisipa se vaan niin helppoa minullekin.
 
Olin kaksi vuotta sitten täysin samassa tilanteessa sun kanssa. Yksi tyttö kolahti liian kovaa ja vietin sen kanssa lyhyessä ajassa ehkä parhaat hetkeni, mitä tähän mennessä on tullut vastaan. Sitten mulla alkoi kesätyöt toisella paikkakunnalla ja päätin lyödä jutun tästä johtuen jäihin. Ei pidetty sen jälkeen käytännössä mitään yhteyttä toisiimme ja juttu ajan kanssa täten haihtui ilmaan. Kaksi vuotta mennyt ja vieläkin harmittaa se, että katkaistiin yhteydet. Tuntui, että kaikki natsasi aivan hiton hyvin meidän välillä ihan alusta lähtien aivan kuten sinunkin kohdalla näyttäisi olevan.

Se, mitä haluan sulle sanoa on se, että pidä vähintäänkin yhteyttä siihen toiseen osapuoleen ja suosittelisin oikeasti tekemään kaikkesi, että tapaat hänet useampaan otteeseen ennen kuin hän lähtee maailmalle. Vaikka ihan vaan "kavereina", jos ymmärrät mitä haen takaa. Jälkeenpäin harmittaa, vaikka nyt saatatkin uskotella, että vuoden päästä otat sitten yhteyttä. Ne täydelliset hetket mitkä teillä on nyt eivät välttämättä ole enää vuoden päästä. Sen takia ne kannattaisi elää nyt eikä säästää tulevaisuuteen.

Vaikea laittaa omia ajatuksia sanoiksi niin samanlaiset tilanteet sinulla on ja minulla oli. Sanoisin, että jos oikeasti kolahtaa kovaa niin sitten kannattaa tosissaan tehdä kaikkensa niin nyt kuin sitten vuoden päästä, että tuo juttu ei kuivu kasaan. Jälkeenpäin kasaan kuivuminen harmittaa ihan liikaa ja nyt puhuu kokemus.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Erohan se tuli, joku 4 viikkoa sitten ja 7kk suhde päättyi, mutta matka jatkuu. Yksinkertaisesti välimatka alkoi syömään voimia ja päätettiin lyödä homma poikki, En tiedä sitten olenko tunteeton paska, mutta nyt on naisissa jotain vikaa positiivisesti. Tässä olen nyt tavannut viikon sisään kolme eri naista, jotka löytyi kapakasta ja kaikkien kanssa on tullut vietettyä oikein mahtavaa aikaa. Oikeastaan voisi sanoa, että on jo vähän ylitarjontaakin. Ei kyllä ennen ole koskaan tälläistä tilannetta ollut! Mikä teihin naisiin on tullut? Sitten olisi vielä ex-tyttökaverini kaveri, joka kovasti jaksaa viestillä pommittaa fb:ssä, kun vappua vietettiin samassa paikassa porukalla. Mutta siihen en kuitenkaan taida kajota, kun ei millään jaksaisi ajaa takaisin sinne sitä 470km, kun sitä välimatkaa tuli ihan tarpeeksi ajeltua. Tosin olishan se aikamoinen isku/kosto exälleni, mutta niin kyrpä en kuitenkaan ole. Huh huh! Taitaa tulla elämäni paras kesä vuodesta 2015! Ei nuorenakaan mennyt näin lujaa. No jospa se näin 30 vuotiaana alkaa onni kääntymään.

edit. Oikeastaan, kysytäänpäs täältä ammattilaisilta vinkkejä, että kannattaisiko sitä exän kaveria käydä kuitenkin moikkaamassa? Tavallaan herkullinen tapaus kyseessä ja puheiden perusteella olisi kyllä halua tavata. Eihän se toisaalta exälleni kuulu enää, että mitä teen ja kenen kanssa. Mutta toisaalta en saisi kuulemma kertoa asiasta mitään exälleni, joten onko se sitten reilua?
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
edit. Oikeastaan, kysytäänpäs täältä ammattilaisilta vinkkejä, että kannattaisiko sitä exän kaveria käydä kuitenkin moikkaamassa? Tavallaan herkullinen tapaus kyseessä ja puheiden perusteella olisi kyllä halua tavata. Eihän se toisaalta exälleni kuulu enää, että mitä teen ja kenen kanssa. Mutta toisaalta en saisi kuulemma kertoa asiasta mitään exälleni, joten onko se sitten reilua?

Miksi sun pitäis mennä moikkaamaan? Onko tuo joku herrasmieshomma tai oletus, että sun pitää liikahtaa melkein 500km? Pyydä se sun luokse ja anna palaa, eipähän tule mitään sanomista kun ette liiku exän kanssa samoilla kylillä. Reilu peli perseeseen.

Mulla nyt ei ole tuommoisia välimatkoja, mutta onhan tässä yksi eukko ajellut useampaan kertaan 125km suuntaansa, kun hänellä on aisaa tehnyt mieli. Kyllä ne eukotkin voi liikkua ja sanoisin että sulle tulee respectiä kun sanot että tuu tänne, olettaen että akalla on jotain muuta mielessä kuin maksetut illalliset ja juomat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Taas nähtiin akkojen todellinen luonne. Joskus 5-6 viikkoa sitten lähdin ryypiskelemään. No siinä alussa en pariin viikkoon jaksanut hirveästi puheluihin tai viesteihin vastailla, mutta nyt ollaan netissä jotain kirjoiteltu. Kuulemma oli just nähnyt jonkun toisen ukkelin. Siis heti kun meikäläisen silmä välttää niin jo on muut kikkelit mielessä. Tässäkö tää nyt oli, yli kymmenen vuoden suhde.
 
Olen nyt parin kaverin eroa kattellut sivusta tässä kevään aikana ja hieman ihmetyttää tuo touhu. Molemmissa siis nainen jättävänä osapuolena, melko puskista ja kundit sangen ihmeissään, toinen enemmän paskana ja toinen vähemmän. Mähän olen ihan tietoisesti näistä jutuista sivussa ja tyydyn siihen helppoon pesään (olipa muuten kiva juhannus..), mutta aika paperia tuntuvat parisuhteet nykyään olevan. Joskus mun aikaan puhuttiin "sitoutumisesta", ellen ihan väärin muista? Kummassakaan erocasessa ei suhteessa sinänsä ollut mitään vikaa, päin vastoin, mutta ilmeisesti joku "tunne" tai muu vastaava on riittävä syy nostaa kytkintä pikavauhdilla ("En osaa oikein selittää, mutta.."). Toinen akka kävi jopa vieraissa, mutta ei siitä sen uuden jätkän kanssa mitään tullut. Oli silti kuulemma "joka sekunnin arvoista", ei hemmetti. Ja kyse ei ole mistään trailerpark trashista, vaan ihan fiksuista korkeakoulutetuista about kolmikymppisistä (ex-)pariskunnista. Itsehän olen mätä ja kyyninen tapaus, mutta silti harmi, ettei näköjään mihinkään voi luottaa sellaisetkaan ihmiset, jotka sen hyvän suhteen eteen ovat asiat kohdalleen hoitaneet.. Tarvitaan vain joku "Ilari" tms kävelemään vastaan ja viemään "jalat alta". Saattaa se mennä jätkilläkin noin, en mä syytä vain naisia.

Joskus tosi harvoin on tullut itsekin mietittyä, että haluaisiko öpaut viiden vuoden tauon jälkeen olla jonkun naisen kanssa jotain "enemmän", mutta nämä caset taas viimeistään toimivat kunnon reality checkinä. Ei helvetissä.
 
Viimeksi muokattu:

chubster

Jäsen
Kertopaaka nyt palstan tunneihmiset, että voiko sitä oikeasti tuntua perkeleen pahalta pistää suhde poikki, vaikka itse on se aloitteellisempi puoli?

Itsellehän kävi niin, että 6 vuotta oltiin kimpassa ja kihloihinki mentii pari vuotta sitten. Se toki tapahtui vähän sen myötä, että oli naiselle helvetin tärkeä asia, vaikka itseäni se ei hirveästi olisi välttämättä ollut tarvetta.

Noh lyhyestä virsi kaunis. Nyt sitten pari viikkoa tuli käytyä se ihan lopullinen keskustelu, että onko tässä mitään järkeä. Asutaan yhdessä, mutta siinäpä se sitten oikeastaan onkin. Toinen puhuu koko ajan siitä, että tahtoo mennä suhteessa eteenpäin ja perhettä jne.. Itse taas en tunne, että on halua (ainakaan tällä hetkellä) perhettä perustaa sun muuta. Hieman eri näkemykset tulevaisuudesta siis. Muutenkin ollut jo pitemmän aikaa olo, että onko oikeasti onnellinen vai ei. Välillä toki mukavampaa, mutta paljon myös niitä huonompia hetkiä. Käytännössä elettiin siis "kämppiksinä" vaan, kun siihen oli tottunut.

Nyt kuitenkin on erottu ja itse en ole "kotona" enää asunut pariin viikkoon. Uusi kämppä on tiedossa ja siihen muutan muutaman viikon päästä. Kuluneet kaksi viikkoa on ollu aikamoista myllerrystä. Välillä helpottaa ja on olo, että näin on parempi. Aika paljon kuitenkin myös harmittaa ja ahdistaa, että mitä minä oikeen taas teen.

Joten, voiko sitä olla oma sydän särkynyt, vaikka itse tätä olikin miettinyt ja lopulta ehdottanut?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Joten, voiko sitä olla oma sydän särkynyt, vaikka itse tätä olikin miettinyt ja lopulta ehdottanut?

Kyllä. Ihan yhtä pikkukuolema se on suhteen lopettajallekin, mikäli suhde on ollut pitkä ja tunteet on mukana ollu. Täällä saa joskus harhaisen näkymän näihin parisuhdeasioihin, kun ihmiset, joilla ei ole osaa eikä arpaa sanoa just yhtikäs mitään kommentoi, kuinka käsitellä eteen tulevia koukeroita ja tämä "jätä se" on niin käsittämättömän helppo heitto ja vielä kuvitelmalla, että vain toisella on jotain tunteita käsiteltäväksi, mutta ei jos on jättäjä. Sama harha kokolailla, kuin näissä sotahaukkojen jutusteluissa, joissa yleinen kuvitelma on, että siinä joku voittaa lopulta ja palaa kaluunat kiiltäen kunnian kentiltä voittajan laakeriseppele päässä saamaan ihailevien naisten suosiota ja hävinneet on vaan hävinneet, case closed, eikä kukaan jää kaunaa kantamaan.

Mikäli sulla vaan on välit siinä kunnossa exään, että voitte yhdessä käsitellä eroa keskustelun tasolla, siitä voi olla apua, molemmille. Muutoin se on se kuuluisa aika, joka tepsii. Kohtaa kaikki tuntemukset, varsinkin ne paskat ja pyri oppimaan niistä. Pääset ainakin eteenpäin.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko maailmasta loppunut naiset vai miksi tämä ketju on hiljentynyt?

Kesä on kauneimmillaan ja luolamiehet ovat vielä ulkona naisia metsästämässä. Kyllä tänne taas viimeistään syksyn tullen on kaikilla asiaa. Mitä tulee vauvojen tekemiseen, niin ainakin sen harjoitteleminen on ihan mukavaa. Tulosvastuu on se mikä siinä voi jossain vaiheessa alkaa painaa. Mutta siitä aiheesta taisi olla toinen ketju olemassa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Juuri päättyneen keskustelun päätteeksi näyttää siltä, että avioero tulee. Ikinä ei ole tuntunut näin pahalta vaikka alamäkiä on tähänkin elämään mahtunut. Yksinkertaisesti en tiedä, että miten sanoa hyvästit ihmiselle, jonka kanssa on kasvanut aikuiseksi ja jota rakastan edelleen ihan älyttömästi. Vaikea on kuvitella, että toista ihmistä löytyy jonka kanssa oleminen tuntuisi yhtä hyvältä kuin meillä parhaillaan. 10 vuotta yhdessä ja neljä naimisissa.

Nyt on edessä muutot ja yksinolemisen opettelu. Tällä hetkellä ja viimeisen kuukauden aikana ei ole oikeastaan pyörinyt mikään muu mielessä kuin tämä. Uskomatonta, miten paljon tällainen voi sattua kun omalle kohdalle osuu.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mites monta prosenttia vaikka Suomessa vakavista parisuhteista päätyy eroon miehen aloitteesta? Jonkun luulisi tehneen tästäkin tilastoa... paitsi että tuloksena olisi naisvihamielisiä tuloksia. Esim. julkisuuden esimerkit ovat juurikin näitä missä nainen sanoo hyvästit, mies kärsii ja toki nainenkin on niin kovin itkuisena vaikean ajan keskellä. Onneksi ystävä auttaa. Tai sitten on näitä tapauksia joissa ihmiset kasvavat erilleen kuin kasvit, rakkaus on vieläkin tosi voimissaan ja ystävyys säilyy aivan kuten ennenkin, sulan sovun vallitessa.

Kyllä tekee häijyä aina vilkaista tätä ketjua kun jonkun miehen vaimo on taas jättämässä tai jättänyt. Itsekin vuoden suhteen ja saman kuvion kokeneena tiedän mitä se voi olla. Pahinta on se että vastapuoli on läheinen kuin avaruusolio.

Oma ratkaisuni asiaan lienee jo tiedossa. Minusta lojaalisuus on kiva asia, niin ystävyydessä kuin erit. parisuhteessa. Toki jos olisin aiemmin lähtenyt vartavasten miellyttelemään naisia, kannellut viinikoria sixpackin kera sikari toisessa huulessa, välillä esittänyt kovasti saavutettavaa ja pilkkaamalla naista ja tätä myöten itseäni, saattaisin olla nyt kanssa täällä itkemässä miten hankalaa voikaan olla. En nyt sano tietäväni onko kuvio helpompi käydä läpi nuorempana vai vanhempana, veikkaisin jälkimmäistä tosin osa reagoi sitten sitäkin kovemmin monen vuosikymmenen illuusion särkyessä. Minä olisin kyllä varmaan syyttelemässä kuitenkin naisia vähän kuten nytkin, suomalainen mieshän on keskimäärin oikein hyvä - tästä todistavat sadat miljoonat halukkaat naiset ympäri maailman, heille em. on lottovoitto.

Miesten pitäisi olla lujia, myös vaimojaan kohtaan. Hento ote lipsuu helposti. Tämä siis ajatuksena näitä nyt kyseessä olevia naisia varten, jotka eivät ole elinympäristöstään kovin kummoista parisuhdeopetusta saaneet. Juuri sen takia kaikki se naisasiapropaganda on valheellista, koska sellaista elämää haluavat vain ehkä pari prosenttia kaikista, ja sekin halu on omiaan vaihtelemaan ajan, paikan ja tilanteen mukaan.

Itse odottelin tosirakkautta, kova tie se sekin. Aika moni lähtee kokeilemaan onneaan vasta eläkeläisenä. Ehdottomuus ei ole parisuhde-elämässä juuri minkäänlainen hyve, mutta ns. parinvalinnassa sitäkin kätevämpi.
Tarkennuksena se, ettei tosirakkaus tarkoita romanttista utopiaa, vaan yksinkertaisesti sopivaa kumppania, johon luottaa kuin vuoreen että se ei siitä liikahda. Tietysti tässä omat vaatimuksensakin, mutta Naisella ne ovat lempeitä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mites monta prosenttia vaikka Suomessa vakavista parisuhteista päätyy eroon miehen aloitteesta? Jonkun luulisi tehneen tästäkin tilastoa... paitsi että tuloksena olisi naisvihamielisiä tuloksia.

Ihmettelin tätä joskus ei niin kauan aikaa sitten, ehkä viime vuonna. Kyllä tänne joku ilmoittautui, mikä lie poikkeus. Yksi kaveri tosin jätti vaimonsa ennen joulua, mutta sen tarkemmin en tiedä mistä lopulta oli kyse.

Mutta noin sinänsä täysin naisten maailma ja he voivat mennä ja tulla miten haluavat suhteissa ja hyvin ovat voimaansa oppineet käyttämään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan se kertoo siitä, että naiset ovat ihan hirveitä. Epärehellisiä ja juonittelevia. Ja hankalia ne vasta ovatkin. Toisin kuin miehet. Miehet ovat rehellisiä ja suoraselkäisiä ja naisen pitäisi tajuta paikkansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös