Naisasiat

  • 7 499 855
  • 26 552
1. Älä jahtaa, etenkään naista. Oikea nainen tulee luoksesi, jos haluaa miellyttää sinua, se voi olla hyvin oikea.
2. Älä hommaa tinderiä (fb on ok, koska maailmanlaajuinen). Mene ulos, juttele naisille kunnes joku ei juokse karkuun.
3. Älä pakottaudu. Jos nainen koittaa pakottaa, keskustele tai ohjaile. Jos tämä ei auta, nainen on väärä.
4. Jos Suomessa homma ei toimi, hyvät naiset saattavat olla muualla eli Aasiassa tai Itä-Euroopassa. Kokeile!

Muuten ihan hyviä neuvoja, mutta mikä ihme sua tinderissä tökkii? Joko et ole itse sitä kokeillut tai sitten et vain osannut. Nimittäin, jos ei ole miehenä ihan avuton, sosiaalisesti kyvytön, superläski tai pizzanaama supersalamilla, niin varmempaa metodia saada helppoa pesää ei nykyään ole.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Muuten ihan hyviä neuvoja, mutta mikä ihme sua tinderissä tökkii? Joko et ole itse sitä kokeillut tai sitten et vain osannut. Nimittäin, jos ei ole miehenä ihan avuton, sosiaalisesti kyvytön, superläski tai pizzanaama supersalamilla, niin varmempaa metodia saada helppoa pesää ei nykyään ole.

Vinkit olivatkin suunnatut vakavaa suhdetta halajaville. Löytäähän noista aina hutsua.
 
Vinkit olivatkin suunnatut vakavaa suhdetta halajaville. Löytäähän noista aina hutsua.

Haa, okei. :) Te romantikot yritätte pilata maailman, mutta muiden onneksi lähinnä omanne, tekemällä yksinkertaisista asioista pirun monimutkaisia. Jos ei kuitenkaan tärppää, niin silloin kannattaa ihan avoimin mielen pitää vain hauskaa apinaseksin merkeissä (tai ei ainakaan sulkea sitä vaihtoehtoa pois).
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Olin kirjoittamassa tässä tarinaa, mutta päätin koska se oli suhteellisen säälittävää luettavaa niin vedetään lyhyt versio ja sanotaan, että tapasin mimmin (tai lutkan), joka näemmä tykkää pelata monien muiden miesten kanssa. No ei siinä, tähän se kuuluisa "don't hate the player, hate the game".

Ei mulla ole mitään niitä naisia vastaan jotka haluaa panna jokaisen miehen kanssa, vaan vituttaa se paskan määrä mitä suusta päästetään. En vaan ymmärrä miksi ei voi pelata reilusti ja todeta suoraan että ei napostele. Luulisi naistenkin arvostavan ettei turhaan stalkkaa enempää jos ei kiinnosta.

Eniten itsessäni vituttaa että ei osaa olla kyyninen naisia kohtaan. Mitenhän oppisi olemaan välittämättä liikaa ihmisistä ja persoonista?
 
Olin kirjoittamassa tässä tarinaa, mutta päätin koska se oli suhteellisen säälittävää luettavaa niin vedetään lyhyt versio ja sanotaan, että tapasin mimmin (tai lutkan), joka näemmä tykkää pelata monien muiden miesten kanssa. No ei siinä, tähän se kuuluisa "don't hate the player, hate the game".

Ei mulla ole mitään niitä naisia vastaan jotka haluaa panna jokaisen miehen kanssa, vaan vituttaa se paskan määrä mitä suusta päästetään. En vaan ymmärrä miksi ei voi pelata reilusti ja todeta suoraan että ei napostele. Luulisi naistenkin arvostavan ettei turhaan stalkkaa enempää jos ei kiinnosta.

Eniten itsessäni vituttaa että ei osaa olla kyyninen naisia kohtaan. Mitenhän oppisi olemaan välittämättä liikaa ihmisistä ja persoonista?

Ei siinä mitään säälittävää mun mielestä ole, pelin henki paljastuu ennen pitkää jokaiselle. Yleensä myös tylysti tai vähintään tympeällä tavalla, kuten joskus itsellenikin. Tämä on tätä aikaa, joko pelaa mukana tai sitten hakkaa hanskaan himassa. En osaa sulle antaa ohjeita, että kuinka oppia olla välittämättä "ihmisistä ja heidän persoonistaan", mutta voin sanoa sen olevan mahdollista. Kun ei rankentele mitään pilvilinnoja, vaan näkee asiat sellaisina kuin ne ovat, voi olla vapaa ei toivotuista tunteista ym hötöistä. Paneminen on kivaa ja that's it, kasvot unohtuvat nopeasti.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kävi tossa erittäin erikoisesti viime viikonloppuna, en olisi uskonut kuitenkaan, että tänne siitä tulisin kirjoittamaan. No mutta annetaan nyt kuitenkin mennä, kun ei se periaatteessa salaisuuskaan ole.

Lähdin Chicagon ja Tampa Bayn välisen viidennen finaalin jälkeen bussilla Helsinkiin veljen konfirmaatiojuhlaan. Nappasin Kampista metron kohti Herttoniemeä, jossa pirskeet alkoivat kymmenen aikaan. Olin reilusti etuajassa johtuen bussien aikatauluista, joten ajattelin samantien mennä odottelemaan kirkolle messun alkamista ja porukoiden sekä sukulaisten saapumista. Eipä mitään, siinä kirkon aulassa katselin ohikulkijoita ja eräs nuorehko naisen alku jäi mieleen. Vaihdoimme pitkät katseet ja kysyin itseltäni, että hymyileekö tuo ihan oikeasti mulle. Käänsin katseen suht äkkiä pois, jottei tämä neito huomaisi pitkää katsettani, olishan se nyt totta kai törkeen noloa katsella kirkon aulassa tyttöjä.

Messussa oli taas hauskaa, heittelimme läppää serkkujen kanssa ja totta kai sukumme tyyliin kuuluu häiriköidä kaikkia mahdollisia tilaisuuksia. Messu ohi, porukka jakelee kukkia veljelle ja matka kohti jatkobailuja porukoiden luokse alkaa. Niitä näitä jauhetaan suvun kesken, porukka kyselee miten opiskelut sujuu ja kerron kuinka Blackhawksin seuraaminen on ollut kymmenen kuukauden aikana tärkeämpää kuin opiskelu. Veli siinä jossain vaiheessa mainitsee, että hänen isosensa, pappi sekä muut ohjaajat tulevat käymään meillä porukoilla laulelemassa ja pikaisella visiitillä, kuuluu seurakunnan toimenkuvaan mikäli nuori niin haluaa. Tunsin papin jo entuudestaan sekä yhden ohjaajista, sillä molemmat olivat jo minun rippikouluaikoina seurakunnan hommissa.

Isoset ja muut saapuvat ja mulla pomppaa sydän kurkkuun. Sama tyttö, joka oli aamulla seurakunnan aulassa oli suoraan mun edessä. En ollut aivan varma huomasiko hän minua heti, mutta en vieläkään ymmärrä miten en huomannut häntä messun aikana. Kertonee pitkälti omasta käyttäytymisestäni siellä. Joka tapauksessa, alkoivat siinä laulamaan jotain virttä, jonka ainakin Johanna Kurkela on coveroinut, olisko ollut Elämä on nyt -niminen kipale. En pystynyt katsomaan niitä, kun ajattelin, että se tyttö vaan kattoo meikäläistä oudosti, jos katson sitä. Keräsin siinä sitten rohkeutta ja tsekkasin sitä. Ja neito vaan hymyili ja katso mua. Käänsin taas katseen pois, koska en nyt ihan oikeasti uskonut, että se mua katsoo. Ajattelin kuitenkin jostain syystä, joka ei oo meikäläistä yhtään, että nyt mä hymyilen takas. Ja niin mä tein ja reaktio oli jotain niin uskomatonta. Neidillä oli hymy aivan korvissa ja näytti aivan enkeliltä. Aivan enkeliltä.

Isoset kiitti veljeä ja lähtivät seuraavaan talouteen esittämään. Tämä tyttö vielä erikseen katsoi taakseen, kun poistuivat ovesta ja olin varma, että katsoi mua. Silloin tuli fiilis, että tää kortti on nyt aivan pakko katsoa. Avasin veljen leirilehden ja etsin tätä tyttöä ja selvitin nimen. Löysin aika äkkiä etunimen perusteella hänet, kutsutaan neitoa vaikka nimellä Jonna, pappini Facebook-kavereista. Jonna oli juuri valmistunut ylioppilas, joskin pitänyt vaihdon vuoksi ns. välivuoden lukiosta eli parikymppinen. Iän ja leirilehden perusteella arvelin Jonnan olleen apulaisohjaaja tai vastaava broidin leirillä. Ei mitään, kuningasidea ja lisäsin kaveriksi. Facebook kiinni, en halunnut heti tietää hylkääkö vai hyväksyykö.

Pienet päiväunet ja Facebook auki, kolme viestiä Jonnalta ja totta kai kaveripyyntökin oli hyväksytty. Niitä näitä juteltiin, kyselin elämästä ja perusdiibadaabaa ja yhtäkkiä ollaan meikäläisen isän upeassa autossa ajelemassa ympäri Helsinkiä. Ihan kuin leffasta kaikki tähän asti. Kerroin, että mulla ois tiistaina haastattelu Turussa liittyen vaihtoon ja heitin huumorilla, että lähtiskö Kaisa mukaan. "Ootsä tosissas? Todellakin lähen." Olin aivan myyty.

Lyhyesti Turun reissu: en oo koskaan tuntenu mitään samanlaista niin nopeasti. Kaikki aivan täydellistä, niin samanlaiset ajatukset elämästä ja periaatteet, kaikki synkkaa klikkaa miten sen nyt haluaa ilmaista. Fyysisesti (ulkonäkö jne) kaikki toimi meikäläisen mielestä ja oli siinä pientä syljen vaihtoa, vähän vaan tosin johtuen periaatteista. Aivan huikea päivä, yksi parhaista koko elämän aikana. Mutta sitten. En mä tänne hehkuttamaan vaan tulis.

Tulee turpaan aivan törkeän pahasti. Jonna ilmoittaa paluumatkalla ettei halua enää nähdä. Utelen syytä sydän kurkussa ja piti pysäyttää autokin, kun se vaan tuli kuin se kuuluisa salama kirkkaalta taivaalta. Jonna lähtee au pairiksi elokuun lopussa vuodeksi eikä halua, että tänne jää sille ketään kundia, jota se ikävöis siellä eikä halua ryhtyä mihkään kahden kuukauden romanssiin. En tienny mitä sanoa, yritin vakuutella etten oo niin hyvä tyyppi, että se hajois palasiks reissussaan ikävästä jne. kaikki bullshitit, mutta ei oli kuulemma ei. Itkien se siinä sitä sano ja kyllä se tuntu pahalta.

Nähtiin vielä seuraavana päivänä, koska unohti huivin autoon. Vietettiin pari tuntia ikimuistosta aikaa, joskin se oli koko ajan semmosta hyvästelyä. Lopetettiin meidän yhteinen kolmen päivän tapailu siihen, että Jonna pyys, että otan yhteyttä vuoden päästä, koska mä tunnuin kuulemma rakkaudelta ensisilmäyksellä. Valehtelisin, jos en väittäs tunteneeni jotain samanlaista, vaikka en oo koskaan semmoseen uskonutkaan. Enkä oikeastaan vieläkään, mutta se fiilis oli järkyttävän vittumaisella tavalla maailman ihanin.

Nyt on vaikea vaan olla, en mä aio sitä odottaa vuotta eikä sekään varmasti mua, mutta aivan varmasti otan yhteyttä, kunhan tiedän sen saapuneen Suomeen. Mä en halua olla kenenkään unelmien esteenä, niin siksi en laittanut juurikaan vastaan, ettei lähtis reissuun ja sillain, mutta vähän mä tässä takaraivossa toivon, että ei sais Jonna paikkaa mistään perheestä. Toivon, että saa, mutta en pety. Koska oon kuulemma ensimmäinen, joka siitä saa kuulla.

Tämmöstä mun kolmeen päivään, joka alkoi viime sunnuntaina. Nyt lisää kaljaa, pahoittelut epäselvästä viestistä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä tarina Lico. Pystyy eläytymään siihen. Silti, minulla on myös kokemuksia sellaisista tytöistä, että ihan sama vaikka lähtisivät helvettiin, niin ne peruu sen reissun, jos oikein kunnolla kolahtaa. Jos ne jättää ovet auki, niin olet aina varasuunnitelma. Minun mielipide vaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Joo tuon vuoden ajan elät vielä mahdollista vapaata aikaa nauttien elämästä ja miettien kuinka valmis olet menemään eteenpäin. Jos ja kun olet todennut, että olet valmis, niin on aika selvittää onko kyseinen neitokin vielä samaa mieltä. Varmasti siellä on aihio olemassa ja lukkoon lyötyä ei satavarmasti enää peruta tuossa kohtaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hyvä tarina Lico. Pystyy eläytymään siihen. Silti, minulla on myös kokemuksia sellaisista tytöistä, että ihan sama vaikka lähtisivät helvettiin, niin ne peruu sen reissun, jos oikein kunnolla kolahtaa. Jos ne jättää ovet auki, niin olet aina varasuunnitelma. Minun mielipide vaan.

Mä en itse lähtisi perumaan jo lukkoon lyötyä reissua tuollaisen äkillisen kohtaamisen vuoksi, vaikka kovaa olisi kolahtanutkin. En siis odottaisi sellaista käytöstä naiseltakaan.

Ymmärrän käyttäjän @jaakkopavunvarsi kommentin ja itsekin on tullut tuota kelailtua. Ihan kirjaimellisesti tuntuu siltä, että perseeseen on tatuoitu varasuunnitelma, mutta olen samaa mieltä kuin toinen lainaamani käyttäjä @Jokeri23. En tiedä miten itse reagoisin, mutta ehkä tässä äkillisen tapaamisen vuoksi itselläkin pysyi järki sen verran päässä, etten lähtenyt edes mainitsemaan mahdollisuudesta, jossa jäisi nyt vain tänne ja peruisi matkan. Minulla on isoja haaveita tulevaisuuden suhteen, johon todennäköisesti liittyy ulkomaat, joten uskon tietäväni sitä kautta, että unelmien eteen ei kannata mennä varsinkaan tässä tilanteessa. Olen seurannut sivusta ystävän fiiliksiä, kun hän jätti menemättä joskus Kanadaan vaihtoon erään naisen vuoksi. Lähtöpäivän jälkeisenä päivänä jo kadutti, vaikka vielä ovatkin yhdessä. Kyseisiä mahdollisuuksia ei kuitenkaan välttämättä tule useampaa vastaan.

Hirveältä kuulostaa tuo Licon tarina, mutta näin suunnilleen tuplasti vanhempana annan yhden vinkin: Vuosi on lyhyt aika.

Aikoinaan koin tuollaisen "rakkautta ensisilmäyksellä" ja meni 7 vuotta ennen kuin päädyimme yhteen ( päättyi toki eroon 9v jälkeen mutta ei siitä syystä ettenkö rakastuisi uudelleen samanlaiseen ihmiseen jos vastaan tulisi. Ihmiset vain joskus muuttuvat).

Joo tuon vuoden ajan elät vielä mahdollista vapaata aikaa nauttien elämästä ja miettien kuinka valmis olet menemään eteenpäin. Jos ja kun olet todennut, että olet valmis, niin on aika selvittää onko kyseinen neitokin vielä samaa mieltä. Varmasti siellä on aihio olemassa ja lukkoon lyötyä ei satavarmasti enää peruta tuossa kohtaa.

Kiitos rohkaisuista.

Vuosi on todellakin lyhyt aika ja luojan kiitos omistan muutakin elämää. Toinen vuosi opiskelijana alkamaisillaan uusien kujeiden kanssa eikä tämä Turku ole vielä täysin koluttu läpi. Siihen päälle vielä hyvät kaverit. Ei se muuten ole oikeasti paskapuhetta, että kavereiden seura auttaa.

En tiedä onko fiksua, että viihdyn kuitenkin erittäin hyvin yksin. Siinä ehtii ajatella maan ja taivaan väliltä kaikkea mahdollista. Itseni sen verran hyvin tuntien uskon, että muutaman viikon päästä olen jo ihan sinut asian kanssa, mutta jotenkin semmonen fiilis takaraivossa, että meikäläinen kirjoittaa vuoden päästä tähän ketjuun ja kerron miten kävi. En sunnuntaita ennen etsinyt ketään ja nyt vielä vähemmän, mutta koskaan ei voi tietää tosiaan.

Oli muuten helpottavaa kirjoittaa tuo viesti ja lukea vastauksianne, kiitokset niistä vielä kerran.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Että tällainen juhannus tällä kertaa...pitkän riitelyn päätteeksi annoin muijalle litsarin kun haukkui mun lapsia läskiksi ja rumiksi! Nyt sitten mietitään miten jatko, mitä mieltä oottee, voiko tän alemmaksi mennä ja en hyväksy väkivaltaa, mutta toi lasten haukkuminen meni mielestäni yli!
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Että tällainen juhannus tällä kertaa...pitkän riitelyn päätteeksi annoin muijalle litsarin kun haukkui mun lapsia läskiksi ja rumiksi! Nyt sitten mietitään miten jatko, mitä mieltä oottee, voiko tän alemmaksi mennä ja en hyväksy väkivaltaa, mutta toi lasten haukkuminen meni mielestäni yli!

Tällä koulutuspohjalla sanoisin, että pyydät anteeksi litsaria ja toivota naiselle onnea tulevaisuuden haasteisiin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Että tällainen juhannus tällä kertaa...pitkän riitelyn päätteeksi annoin muijalle litsarin kun haukkui mun lapsia läskiksi ja rumiksi! Nyt sitten mietitään miten jatko, mitä mieltä oottee, voiko tän alemmaksi mennä ja en hyväksy väkivaltaa, mutta toi lasten haukkuminen meni mielestäni yli!

EI voi. Litsarien jakaminen on yleensä aina se vihoviimeisin vaihtoehto. Jos nainen on käynyt yllesi tai muuten täysin sekopäisessä mielentilanteessa, niin silloin ehkä tilanteen hallintaan saamiseks avari on paikallaan, muuten ei koskaan.
Ehkä lapsesi ovat rumia ja läskejä? Ikävän totuuden esille tuominen satuttaa usein, mutta ei siltikään oikeuta loukkaamaan kenenkään koskemattomuutta. Ei ollut muijaltasi varmaan maailman fiksuin veto ruveta nimittelemään muksujasi (varsinkaan, jos ei muuten liittynyt riidan aiheeseen millään tavoin), mutta se ei silti oikeuta mihinkään litsareihin. Niinhän se taitaa mennä, että kun kerran on lähtenyt naistaan läpsimään, kynnys seuraavaan kertaan on paljon matalampi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vuosi on todellakin lyhyt aika ja luojan kiitos omistan muutakin elämää. Toinen vuosi opiskelijana alkamaisillaan uusien kujeiden kanssa eikä tämä Turku ole vielä täysin koluttu läpi. Siihen päälle vielä hyvät kaverit. Ei se muuten ole oikeasti paskapuhetta, että kavereiden seura auttaa.
Se on ihan selvää että kavereiden seura autta. Oma tuntemukseni asiaasi on kuitenkin se että jos tuo tunne joka sinulle on kolahtanut voimalla on kolahtanut häneenkin samalla tendensillä, hän tulee ajattelemaan sinua usein tuon vuoden aikana. Ymmärrän hyvin sen että vuosi erossa ikävöiden on raskasta aikaa. Ratkaisu oli sinänsä vaikea mutta järkevä ja kuitenkin kaipuu toista kohtaan säilyy mutta lievempänä. Vuoden päästä voi hyvinkin olla että tämä "Jonna" kerkeää ottamaan sinuun yhteyttä ensin.

Tuollaisia kolahduksia tapahtuu harvoin elämässä ja niitä tilaisuuksia ei kannata hassata. Toki nyt on haastava jakso mutta vuoden päästä saatat hyvinkin todeta itsellesi: "parasta kannatti todellakin hieman odottaa."
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Että tällainen juhannus tällä kertaa...pitkän riitelyn päätteeksi annoin muijalle litsarin kun haukkui mun lapsia läskiksi ja rumiksi! Nyt sitten mietitään miten jatko, mitä mieltä oottee, voiko tän alemmaksi mennä ja en hyväksy väkivaltaa, mutta toi lasten haukkuminen meni mielestäni yli!

Itse suhtaudun hivenen skeptisesti ylipäätään jatkomahdollisuuksiin. Kyllä lasten haukkuminen kertoo varmuudella aivan aidosta nuivasta asennoitumisesta heitä kohtaan. Ylipäätään aikuista, joka haukkuu lapsiasi ei pidä päästää lastesi lähelle. Et tuossa kertonut oliko pähtymyksellä vaikutusta asiaan, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Vaikka kyseessä olisi ylilyönti jota hän pyytelee anteeksi, niin varmuudella hän lipsautti ulos näytteen oikeasta asenteestaan muksujasi kohtaan. Eli suosittelen sanomaan kiitos ja anteeksi ja jatkamaan matkaa eri suuntiin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daameja ei huidota ellei oma henkikulta ole vaarassa absoluuttisesti. Yleensäkin huitominen on vihoviimeinen vaihtoehto.

Siitä vaan anteeksipyytämään. Suosittelisin jotain pientä sisäisen itsesi tutkiskelua samalla. Sori vaan mutta selityksesi skidien haukkumisesta on täysin naurettava. Toivottavasti hävettää.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Daameja ei huidota ellei oma henkikulta ole vaarassa absoluuttisesti. Yleensäkin huitominen on vihoviimeinen vaihtoehto.


No ei nyt ihan noinkaan. Tai siis noin mustavalkoisesti.
Daami meni liian pitkälle kun alkoi arvostelemaan lapsien ulkoisia ominaisuuksia joka on asia mille ei mitään mahda. Tottakai reaktio voi olla jotain tuollaista.

Pyytää anteeksi läppäisyä ja jättää akan siihen paikkaan.
 

12961

Jäsen
Erosin liki 9 vuotta kestäneestä ja 6 vuotta yhdessäasumista sisältäneestä parisuhteesta n. 8kk sitten. Eron taustalla oli aiemmat hölmöilyt kännissä. Ensimmäisen kerran suhteen meinasi päättää se, että neidin pelattua kännykkäpeliä x ja jätettyä sanomiseni useampaan kertaan huomiotta, nappasin iphonen pois kädestä ja heitin sen paskaksi asfalttiin. Suhde oli tällöin kestänyt n. 7,5v ja tilanne oli kuulemma hyvin pelottava, mitä en tietenkään osannut ottaa ollenkaan tosissani. Tässä välissä suhde korjaantui, seksi oli parasta ikinä ja elämä hymyili, ehdittiinpähän pariksi kuukaudeksi kihloihinkin. Myöhemmin pelleilin Tinderissä ja kärysin, en kuitenkaan käynyt koskaan vieraissa. Yritin tämän jälkeen vielä kaikkeni, mutta luottamus oli jo mennyt, eikä tilanteesta tuntunut olevan paluuta. Viimeiset 1,5 vuotta oli alaspäin vievää kierrettä, jossa kaikki neutraalitkin asiat väännettin väkisin negatiivisiksi ja positiivisia asioita vähäteltiin tai niistä vaiettiin.

Yksi ongelmien ilmenemisen aikoihin muuttunut tekijä oli myös se, että ex-emäntä valmistui lääkäriksi ja lääkärin ja yrittäjän arki eroaa toisistaan huomattavasti. Minä tein liikaa töitä ja emäntä oli töissä terkkarin virka-aikaan. Tissuttelin stressiini myös aivan liikaa. En älyttömästi, mutta kuitenkin. Joskus saatoin kovaäänisen keskustelun lämmettyä paiskoa skumppalaseja tai puhelinta, mutta ikinä en käynyt käsiksi enkä usko sen olleen edes mahdollista. Ymmärrän silti saattaneeni vaikuttaa pelottavalta, olen hyvä provosoimaan ja riidan tullen tulen helposti heittäneeksi virnuillen lisää vettä myllyyn välillä myös itse ääntä korottaen (ja kännissä välillä myös itse provosoituen).

Parisuhde oli isolta osin hyvä, eikä sen ryssimisessä taida olla kuin peiliin katsomisen paikka. Arvoissa olleet erot olivat kyllä isoja, mutta tultiinpahan niiden kanssa jo pitkään toimeen, kumpikin tiedosti erot ja keskustelu esim. politiikasta oli aina rauhallista ja älykästä.

Kämppä, mökki, autot, vene jne. olivat kaikki velattomia ja minun nimissäni, joten jaettavaa tai velkaa ei onneksi jäänyt.

Yksi asia, joka tuli puskista oli se, että en ollut pitänyt huolta kaverisuhteistani tuon parisuhteen aikana. Olin talvella aivan helvetin yksinäinen, siitä kai masentunutkin, enkä jaksanut enää harrastaa liikuntaa saati lähteä ihmisten ilmoille. Oli aika raskasta tajuta, ettei mulla ole enää niitä kavereita, joiden kanssa vielä reilu 5 vuotta sitten vietettiin paljonkin aikaa yhdessä. Hyvä työyhteisö piti sosiaalisen puoleni talven ajan nipin napin pinnalla, kesä ja golfkausi ovat onneksi helpottaneet tilannetta huomattavasti.

Kyllä maailma on ihmeellinen. Vaikken olekaan mikään adonis, vaan lähinnä leveäharteinen, kaljamahainen 100kg keijukainen, on ihan fiksuja naisia tarjolla sekä tinderissä että muualla. Katsekontakti, hymy ja johdatteleva keskustelutaito tuovat kyllä hankintatavasta riippumatta kovalla prosentilla asiallista piparia, mutta ongelma on se, etten kyynisyyttäni jaksa vaivautua kuin harvoin. Juuri Juhannusaattona kerroin varsin vetävän näköiselle naikkoselle tämän käytyä iholle, että naisen tulisi painua vittuun siitä, koska hän estää pääsyni baaritiskille. En oikein kiinnostu siitä, minkä tiedän tuovan juuri niitä uusia tuulia, joita tarvitsisin, mikä vittu minua vaivaa?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Se on ihan selvää että kavereiden seura autta. Oma tuntemukseni asiaasi on kuitenkin se että jos tuo tunne joka sinulle on kolahtanut voimalla on kolahtanut häneenkin samalla tendensillä, hän tulee ajattelemaan sinua usein tuon vuoden aikana. Ymmärrän hyvin sen että vuosi erossa ikävöiden on raskasta aikaa. Ratkaisu oli sinänsä vaikea mutta järkevä ja kuitenkin kaipuu toista kohtaan säilyy mutta lievempänä. Vuoden päästä voi hyvinkin olla että tämä "Jonna" kerkeää ottamaan sinuun yhteyttä ensin.

Tuollaisia kolahduksia tapahtuu harvoin elämässä ja niitä tilaisuuksia ei kannata hassata. Toki nyt on haastava jakso mutta vuoden päästä saatat hyvinkin todeta itsellesi: "parasta kannatti todellakin hieman odottaa."

Mä oon tosi huono lukemaan ihmisiä ilmeiden puolesta, mutta mun on vaikea uskoa, että seurakunnassa työskentelevä tyttö esittäisi jotain. Oli niin tunteikkaita hetkiä, joista raavaampikin mies herkistyisi. Itsehän en semmoinen ole, haha. Toivottavasti se kolahti samalla tavalla kuin mulle, niin mä ainakin yritin tulkita.

Toivon todellakin tuon tapahtuvan. Vuodessa toki ehtii tapahtua mitä vaan, mutta haaveilen jo kirjaimellisesti tulevasta kesästä, vaikka tämäkään ei ole edes puolessa välissä. Mutta kyllä se vaan kolahti, vähän kyllä mietin "Jonnan" fiiliksiä asiasta, sillä emme ole keskiviikon jälkeen jutelleet lainkaan. Mutta en halua uskoa tämän olleen mitään vedätystä!

Menee ehkä turhan haaveilun puolelle, mutta ehkäpä se miettii mua tälläkin hetkellä. Aion asian kuitenkin selvittää vuoden päästä, koska onneksi mulla ei ole mihinkään kiire enkä halua seistä jo mainittujen tytön haaveiden edessä, varsinkaan muutaman päivän vuoksi. Jos joku toinen kolahtaa, miksi ei, mutta se on huomisen murhe.

Täytyy kyllä oikeasti antaa jätkille tässä ketjussa kredittiä, pelkästään se, että kirjoitin tuon tarinan auttoi, mutta teidän vastauksenne tuo jotain iloa kuitenkin ajatuksiin. Ei tämä maailmaa kaada, vaikka pahalta tuntuu. Nuori tässä kuitenkin vielä ollaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei nyt ihan noinkaan. Tai siis noin mustavalkoisesti.
Daami meni liian pitkälle kun alkoi arvostelemaan lapsien ulkoisia ominaisuuksia joka on asia mille ei mitään mahda. Tottakai reaktio voi olla jotain tuollaista.

Kyllä se näissä on black& white- osastoa. Haukkui ominaisuuksia joo, järjenköyhää. Loistavaa lapsenkasvatusta esimerkillä kun siitä saa lyödä vastineeksi.

Alkoholin osuutta asiaan, ei mitään merkitystä.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kyllä se näissä on black& white- osastoa. Haukkui ominaisuuksia joo, järjenköyhää. Loistavaa lapsenkasvatusta esimerkillä kun siitä saa lyödä vastineeksi.

Alkoholin osuutta asiaan, ei mitään merkitystä.


Lapsenkasvatusta? Eli tässä tapauksessa lapset oli tilanteessa läsnä?

Huvittavaa miten melkein ohitat olankohautuksella naisen teot joka oli myös rinnastettavissa väkivaltaa (henkinen)"Järjenköyhää joo" mutta miestä kehotat tutkimaan itseään kun puolusti lapsiaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapsenkasvatusta? Eli tässä tapauksessa lapset oli tilanteessa läsnä?

Huvittavaa miten melkein ohitat olankohautuksella naisen teot joka oli myös rinnastettavissa väkivaltaa (henkinen)"Järjenköyhää joo" mutta miestä kehotat tutkimaan itseään kun puolusti lapsiaan.

Esimerkin kautta. Jos eivät olleet paikalla, hyvä. Toivottavasti eivät saa tietääkään asiasta. Minkälaisen opin luulet tollaisesta tulevan? On ok lyödä jos sinua solvataan? No jee, näitä tilanteita kun ei tulekaan elämän aikana kenellekään vastaan.

Mielipiteitähän nämä. Mutta edelleen pidättäydyn alkuperäisessä vastauksessani. Henkinen väkivalta on täysin tuomittavaa muttei missään nimessä oikeuta fyysiseen vastaiskuun. Siihen pitää aikuisen ihmisen löytää eri keinot.

Eikä se nainen täällä vaikuta(?) ja mielipidettähän se asiasta kirjoittanut pyysi joten mitä tässä ohitetaan?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Minkälaisen opin luulet tollaisesta tulevan? On ok lyödä jos sinua solvataan? No jee, näitä tilanteita kun ei tulekaan elämän aikana kenellekään vastaan.

Mielipiteitähän nämä. Mutta edelleen pidättäydyn alkuperäisessä vastauksessani. Henkinen väkivalta on täysin tuomittavaa muttei missään nimessä oikeuta fyysiseen vastaiskuun. Siihen pitää aikuisen ihmisen löytää eri keinot.

Eikä se nainen täällä vaikuta(?) ja mielipidettähän se asiasta kirjoittanut pyysi joten mitä tässä ohitetaan?

Asian voi myös kysyä toisinpäin: Puolustatko sinä läheisiäsi kun heitä vastaan hyökätään rumalla tavalla? Eikö isän tehtävä ole pitää lapsiensa puolia? En minäkään väkivaltaa kannata ja sivistyneempää olisi ollut poistua paikalta mutta arvostan sitä että Rasmus puolusti perhettään eikä nöyristele tuollaista joka selvästi ei kunnioittanut rasmusta / hänen lapsiaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asian voi myös kysyä toisinpäin: Puolustatko sinä läheisiäsi kun heitä vastaan hyökätään rumalla tavalla? Eikö isän tehtävä ole pitää lapsiensa puolia? En minäkään väkivaltaa kannata ja sivistyneempää olisi ollut poistua paikalta mutta arvostan sitä että Rasmus puolusti perhettään eikä nöyristele tuollaista joka selvästi ei kunnioittanut rasmusta / hänen lapsiaan.

Jep, näin voi kysyä ja vastaan; tottakai mutta fyysisesti vain jos hyökkäys on sellainen. Henkiset hyökkäykset voi lopettaa poistumalla paikalta ja selittämällä toisen järjenköyhyyttä tms.

Nöyristelyähän se ei ole. Mutta tämä tästä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turha ottaa kummankaan puolta. Molemmat toimivat törkeästi ja ero edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös