Naisasiat

  • 7 512 497
  • 26 575

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllä noi sun jutut on sen verran erikoisia että ei mahda @Vinyl hirveän väärässä olla.

Se on tietenkin eri asia jos kiihottuu enemmän neekereistä tai kiinalaisista mutta on se aika järjetöntä väittää että yhteiselämä (asutaan yhdessä ja molemmat käy töissä ja joskus jopa väsyttää tms) onnistuu paremmin kahden täysin eri kulttuurista tulevan kesken. Postimyynti ja kirjeliitot sitten erikseen.

Perusteluja olisi kiva näissä vastaväitteissäkin joskus kuulla.

Kyllähän suomalaisesta parisuhteesta uupuu iloa ja keskinäistä kunnioitusta sekä ymmärrystä.
Noin on helppo sanoa, kun on kokemusta vain siitä toisesta eli kotimaisesta tutun turvallisesta. Eri kulttuuri, sen tavat ja morsiamen erilaiset piirteet ovat aivan väistämätön viehättävyys, ainakin näin miehen kannalta. Onhan elämä selvästi rikkaampaa. Riippuu toki elämästä, mutta ei voi yleistää että Suomi-Suomi -liitot olisivat jotenkin päivänselvästi parhaita. Lähipiirinikin esimerkit kertovat toista.

Sehän on tosin totta että suomalaiset ovat keskimäärin hyvin sisäänpäinlämpiäviä eli vaatii kenties hieman poikkeavaa mielenlaatua tuosta. Mutta jos motivaatiota ja avointa mieltä on, niin tuskin katuu.

Oma kokemus suomalaisesta parisuhteesta on se että on ihmeellinen määrä (aivan erikoisiakin) olettamuksia, esim. että joka asiasta tulisi keskustella tai että naista tulisi kohdella joillain ennalta määrätyin tavoin. Siis elämä on tosi tiukkaa ja ahdasmielistä, vähäisellä liikkumavaralla. Sen verran paljon olen parien keskinäistä nälvimistäkin nähnyt että kyseessä täytyy olla suomalainen piirre.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perusteluja olisi kiva näissä vastaväitteissäkin joskus kuulla.

Perustellaan vaikka yleisellä järjellä, tutkimuksen löydät ylempää.

Ajattele ny, kumman kuvitteelisen kaksikon on helpompi tulla toimeen keskenään, kahden lihapullista tykkäävän vai heidän joista toinen tykkää murekkeesta ja toinen kastikkeesta.

Kyllähän suomalaisesta parisuhteesta uupuu iloa ja keskinäistä kunnioitusta sekä ymmärrystä.
Noin on helppo sanoa, kun on kokemusta vain siitä toisesta eli kotimaisesta tutun turvallisesta. Eri kulttuuri, sen tavat ja morsiamen erilaiset piirteet ovat aivan väistämätön viehättävyys, ainakin näin miehen kannalta. Onhan elämä selvästi rikkaampaa. Riippuu toki elämästä, mutta ei voi yleistää että Suomi-Suomi -liitot olisivat jotenkin päivänselvästi parhaita. Lähipiirinikin esimerkit kertovat toista.

Onneksi et lahjakkaasti yleistänyt monikulttuurisen liiton ihanuutta "hymyilevä bussikuski" termistöllä.

Puhutko yleisellä tasolla monikulttuurisen liiton paremmuudesta kotimaiseen verraten vai puhutko ainoastaan omastasi? Jos puhut ensimmäisestä, mikään ei puolla näkemystäsi isossa kuvassa kotimaassamme.

Oma kokemus suomalaisesta parisuhteesta on se että on ihmeellinen määrä (aivan erikoisiakin) olettamuksia, esim. että joka asiasta tulisi keskustella tai että naista tulisi kohdella joillain ennalta määrätyin tavoin. Siis elämä on tosi tiukkaa ja ahdasmielistä, vähäisellä liikkumavaralla. Sen verran paljon olen parien keskinäistä nälvimistäkin nähnyt että kyseessä täytyy olla suomalainen piirre.

Ei herranjestas kahden ihmisen yhteiselo ole aina mitään ruusuilla tanssimista ja parisuhteessa harvoin on vikaa vain toisessa osapuolessa. Suhteen alussa kaikki on mukavaa mutta yleensä toisen "viat" tulee ilmi vasta "arjen" koittaessa ja tämä romuttaa monen suhteen. Välttämättä persettä ei tule ovista ja ikkunoista ja kaljansa joutuu itse hakemaan kaapista. Riippuu myös hyvin paljon omista mieltymyksistä, pitääkö naisista/miehistä jotka ovat lapasia vai haluaako että toisessa on "särmää".

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tutkimustahan kritisoinkin. Jota kuitenkin ainakin levität propagandana, koska tuo kattaa (jos edes pitää paikkaansa) kaikki toteutuneet avioliitot kaiken maailman lomaromansseineen ja Vegas-tarinoineen.

Toiseksi et ollenkaan erottele pois miehiä ja naisia, et eri rotuja, et eri kulttuureja jne.
Ihan tarkentavaksi tiedoksi: länsimaisen miehen ja aasialaisen naisen eroprosentti on todella pieni, etenkin suhteessa muihin pareihin. Taisi olla jollain tutkimusrajauksella ihan parin prosentin luokkaa.

Olen hivenen loukkaantunut, että väität minun levittävän tästä asiasta "propagandaa" suuntaan jos toiseenkaan. Mielestäni oli outo ja ehkä myös hivenen katkeralta (?) kuulostava tämä väitteesi, että suomalainen nainen on riskitekijä suhteen onnistumisen kannalta.

Suomea koskettelevaa tutkimustietoa löysinkin jo jonkin verran ja tämä ainakin asettaa väitteesi kyseenalaiseen valoon. Minulla ei ole mitään agendaa asian suhteen, ellei sellaiseksi lasketa mielipidettäni, että suomalainen nainen ei ole riskitekijä sen enempää, kuin kukaan muukaan (oikeastaan näyttää olevan päinvastoin, siis Tilastokeskusksen mukaan)

Toivottavasti muuten voimme jatkaa asiasta keskustelua asiallisesti ja ilman provoja tai "propagandaa", sinälläänhän asia on mielenkiintoinen. Kuten tutkimuskin toteaa, niin paljon syistä ja seurauksista on vielä hämärän peitossa.

Eihän toi ole mikään ihme. Esimerkiksi Thaikuista on roudattu tänne niin paljon naisia melkein ihmiskauppamaisissa tilanteissa. Onhan se ihan luontevaa, et parikybänen tsirppa haistattaa vitut sille peräkammarin pojalle, joka sen on Suomeen kärrännyt Pattayan matkan päätteeksi. Sama tilanne noiden itä-Euroopan naisten kanssa.

Ymmärtääkseni @Klose16 :n nainen on Aasiasta (ei hajua, onko Thaimaasta), siitä hän on avoimesti täällä puhunut ja kertonut "valintaprosessista". Tämä selittänee osan hänen jutuistaan tai antaa niille perustan nyt ainakin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Perustellaan vaikka yleisellä järjellä, tutkimuksen löydät ylempää.

No minun yleinen järkeni sanoo toista. Kyllähän puolisossa nimenomaan erilaisuus viehättää. Suomalainen nainen on kovin samankaltainen, tämä korostuu nykyään kun heillä taitaa kasvaa lihakset rintoja nopeammin.

Ajattele ny, kumman kuvitteelisen kaksikon on helpompi tulla toimeen keskenään, kahden lihapullista tykkäävän vai heidän joista toinen tykkää murekkeesta ja toinen kastikkeesta.

Noinhan sitä voisi luulla, pintatuntumalta. Entä noin vähän syvemmin? Tuo asetelmasi on jo mielestäni kovin ahdas. Jos omaa avoimen mielen, kunnioittavan asenteen kumppania kohtaan ja tykkää tästä noin yleisesti niin ei tuo ole edes mikään kysymys. Kuvaa kyllä mainitsemaani suomalaista asenneongelmaa.

Onneksi et lahjakkaasti yleistänyt monikulttuurisen liiton ihanuutta "hymyilevä bussikuski" termistöllä.

Tottakai pitää yleistää, miten muuten? Erilaisuus jos mikä pätee yleisesti eri kulttuurien liitoissa. Loppu on ihmisistä kiinni mutta jos oletetaan että a) pari pitää toisistaan b) kummallakin asenne kunnossa niin erilaisuus on vain plussaa koska samanlaisuudesta harva kiinnostuu menemään naimisiin.

Puhutko yleisellä tasolla monikulttuurisen liiton paremmuudesta kotimaiseen verraten vai puhutko ainoastaan omastasi? Jos puhut ensimmäisestä, mikään ei puolla näkemystäsi isossa kuvassa kotimaassamme.

Sekä että, eiväthän nuo ole väistämättä ristiriidassa. Tottakai jokaisesta tämä on paljon kiinni, ei tämä katettu pöytä ole. Suomalainen parisuhdetodellisuus (puhumattakaan pariutumistodellisuudesta!) kertoo kyllä siitä että saatan olla ikävän oikeassa. Miehet juovat, uusperheet/sinkut yleistyvät ja mielialalääkkeiden käyttö on uskomattomalla tasolla. Silti ihmiset vastaavat olevansa onnellisia. Jokin tuossa nyt mättää? Tämän takia suosittelen ulkomaista naista koska eivät todennäköisyydet ainakaan huonone. Kaiken huippuna osaavat arvostaa suomalaista miestä aivan eri tavalla. Tämä ehkä pääpointti!

Ei herranjestas kahden ihmisen yhteiselo ole aina mitään ruusuilla tanssimista ja parisuhteessa harvoin on vikaa vain toisessa osapuolessa. Suhteen alussa kaikki on mukavaa mutta yleensä toisen "viat" tulee ilmi vasta "arjen" koittaessa ja tämä romuttaa monen suhteen. Välttämättä persettä ei tule ovista ja ikkunoista ja kaljansa joutuu itse hakemaan kaapista. Riippuu myös hyvin paljon omista mieltymyksistä, pitääkö naisista/miehistä jotka ovat lapasia vai haluaako että toisessa on "särmää".

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

M.O.T. Suomalainen parisuhdemaku on mielestäni ollut jo teiniajoista kovin kummallinen. Mikäs siinä jos toimii useimmille mutta veikkaanpa kyseessä olevan kulttuurirasistinen itsepetos. Nuo (yleiset) oletuksesikin kertovat vahvasti siitä. Miksi ihmeessä parisuhteessa pitäisi mennä huonosti tai miten tuollainen luonnollinen aaltoilu on jotenkin negatiivinen asia kuten kuvaat? Asenteesta juuri on kyse.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Olen hivenen loukkaantunut, että väität minun levittävän tästä asiasta "propagandaa" suuntaan jos toiseenkaan. Mielestäni oli outo ja ehkä myös hivenen katkeralta (?) kuulostava tämä väitteesi, että suomalainen nainen on riskitekijä suhteen onnistumisen kannalta.

Suomea koskettelevaa tutkimustietoa löysinkin jo jonkin verran ja tämä ainakin asettaa väitteesi kyseenalaiseen valoon. Minulla ei ole mitään agendaa asian suhteen, ellei sellaiseksi lasketa mielipidettäni, että suomalainen nainen ei ole riskitekijä sen enempää, kuin kukaan muukaan (oikeastaan näyttää olevan päinvastoin, siis Tilastokeskusksen mukaan)

Toivottavasti muuten voimme jatkaa asiasta keskustelua asiallisesti ja ilman provoja tai "propagandaa", sinälläänhän asia on mielenkiintoinen. Kuten tutkimuskin toteaa, niin paljon syistä ja seurauksista on vielä hämärän peitossa.

No tehtäköön se tiettäväksi, etten toki väittänyt sinun tekevän tuota tahallasi. On yleistä ja ymmärrettävää suosia lähiympäristöä, omaa kokemusmaailmaa jne. Minulle tuollainen tutkimustieto kuten monet muut (yleensä feminististä alkuperää olevat) näyttäytyvät ahdasmielisenä propagandana.

Itsekin olisin lähtökohtaisesti pariutunut suomalaisen kanssa, mutta suomalainen nainen ei ollutkaan sellainen kuten minulle oli (valheellisesti) kerrottu ts. ei onnistunut. Sitten kun tapasin ulkomaisia naisia ymmärsin paremmin. Tunnen lähinnä vastenmielisyyttä siitä, miten vääristyneesti näistä asioista kerrotaan ja itse pitää ottaa jotakuinkin kaikesta selvää. Samalla miehet ihmettelevät, miksi homma ei toimi...

Ymmärtääkseni @Klose16 :n nainen on Aasiasta (ei hajua, onko Thaimaasta), siitä hän on avoimesti täällä puhunut ja kertonut "valintaprosessista". Tämä selittänee osan hänen jutuistaan tai antaa niille perustan nyt ainakin.

Itse muuten tapasin naiseni aivan sattumalta. Hänestä johtuen uskon toki vahvasti tässä kohtaloon.
En ole katsonut tarpeelliseksi identifioida yksityiselämääni sen tarkemmin, huomio keskittyisi epäolennaiseen.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noinhan sitä voisi luulla, pintatuntumalta. Entä noin vähän syvemmin? Tuo asetelmasi on jo mielestäni kovin ahdas. Jos omaa avoimen mielen, kunnioittavan asenteen kumppania kohtaan ja tykkää tästä noin yleisesti niin ei tuo ole edes mikään kysymys. Kuvaa kyllä mainitsemaani suomalaista asenneongelmaa.

Tottakai pitää yleistää, miten muuten? Erilaisuus jos mikä pätee yleisesti eri kulttuurien liitoissa. Loppu on ihmisistä kiinni mutta jos oletetaan että a) pari pitää toisistaan b) kummallakin asenne kunnossa niin erilaisuus on vain plussaa koska samanlaisuudesta harva kiinnostuu menemään naimisiin.

Sekä että, eiväthän nuo ole väistämättä ristiriidassa. Tottakai jokaisesta tämä on paljon kiinni, ei tämä katettu pöytä ole. Suomalainen parisuhdetodellisuus (puhumattakaan pariutumistodellisuudesta!) kertoo kyllä siitä että saatan olla ikävän oikeassa. Miehet juovat, uusperheet/sinkut yleistyvät ja mielialalääkkeiden käyttö on uskomattomalla tasolla. Silti ihmiset vastaavat olevansa onnellisia. Jokin tuossa nyt mättää? Tämän takia suosittelen ulkomaista naista koska eivät todennäköisyydet ainakaan huonone. Kaiken huippuna osaavat arvostaa suomalaista miestä aivan eri tavalla. Tämä ehkä pääpointti!

M.O.T. Suomalainen parisuhdemaku on mielestäni ollut jo teiniajoista kovin kummallinen. Mikäs siinä jos toimii useimmille mutta veikkaanpa kyseessä olevan kulttuurirasistinen itsepetos. Nuo (yleiset) oletuksesikin kertovat vahvasti siitä. Miksi ihmeessä parisuhteessa pitäisi mennä huonosti tai miten tuollainen luonnollinen aaltoilu on jotenkin negatiivinen asia kuten kuvaat? Asenteesta juuri on kyse.

Käytännössä puhut tavallisista parisuhteista joita tämä maa on pullollaan mutta ilmeisesti oma parisuhteesi on onnistunut ainoastaan ulkomaalaisen kanssa. Se mikä tähän on syy, en osaa ottaa kantaa.

Voisitko valottaa hieman tätä mainitsemaasi pariutumisrituaalia ja sen erikoisuuksia kotimaisesta näkökulmasta?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Käytännössä puhut tavallisista parisuhteista joita tämä maa on pullollaan mutta ilmeisesti oma parisuhteesi on onnistunut ainoastaan ulkomaalaisen kanssa. Se mikä tähän on syy, en osaa ottaa kantaa.

Ehkä olenkin erilainen. Mutta minua ei kiinnosta tietyt turhamaisuudet enkä parisuhdetta lähtisi suorittamaankaan. Suomalaiset naiset on nirsoja ja aika tylyjä mielenliikkeiltään.

Voisitko valottaa hieman tätä mainitsemaasi pariutumisrituaalia ja sen erikoisuuksia kotimaisesta näkökulmasta?

No se rituaali on juuri sitä, että miehen pitäisi kulkea jotain tiettyä polkua pitkin, eli kyseessä on ikäänkuin jokin vääristynyt työhaastattelu (mitä ihmettä?). Matkan varrella pitää suorittaa temppuja, omata oikeanlaiset harrastukset (mm. alkoholi, mitä ihmettä?!) ja jopa oikeanlaiset ystävät. Mielipiteistä puhumattakaan. Toki kaikkein tärkeintä on vastata naisen omia mielikuvia ja mielihaluja.

Koko asetelma on siis vääristynyt. Keskitytään joihinkin aivan nippelijuttuihin isojen teemojen sijaan. Tuollainen pikkumaisuus on sen verran naurettavaa ettei jaksa innostaa. Missä aito naisellisuus?

Nämä toki omista (mittavista) kokemuksistani. Ehkäpä suurimmalle osalle suomalaismiehistä kuvaamani käytäntö onkin aivan luonnollista ellei suoranaisesti oletus ja saavat siitä mitä lopulta haluavat.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
No se rituaali on juuri sitä, että miehen pitäisi kulkea jotain tiettyä polkua pitkin, eli kyseessä on ikäänkuin jokin vääristynyt työhaastattelu (mitä ihmettä?). Matkan varrella pitää suorittaa temppuja, omata oikeanlaiset harrastukset (mm. alkoholi, mitä ihmettä?!) ja jopa oikeanlaiset ystävät. Mielipiteistä puhumattakaan. Toki kaikkein tärkeintä on vastata naisen omia mielikuvia ja mielihaluja.

Tällaisia yleensä kuulee sellaisilta miehiltä, jotka eivät saaneetkaan sitä elämän suurinta rakkautta vaimokseen. Ei nyt oikein auennut tuo työhaastattelujuttu..
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tällaisia yleensä kuulee sellaisilta miehiltä, jotka eivät saaneetkaan sitä elämän suurinta rakkautta vaimokseen. Ei nyt oikein auennut tuo työhaastattelujuttu..

Ei nyt oikein auennut tuo "elämän suurinta rakkautta"..

Olet sikäli oikeassa että oli täälläkin päässä joskus harhakäsitys suomalaisesta eloveenatytöstä vaimona. Tai että ylipäänsä joku (suomalainen) alkaisi yhteen kanssani rakkaudesta. Ei ala. Ei kukaan, ei missään, kenenkään kanssa. Mainitsemasi myyttinen käsitys rakkaudesta on siis yksi vaihe, onneksi. Jotkut tietysti jäävät tähän vaiheeseen jumiin.

Työhaastattelu on aika hyvä symboli pariutumismarkkinoille. Nainen on työnjohtaja jne.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tähän päivän kuumaan perunaan että ollako Suomalainen vaimo vai ulkolainen vaimo otan sen verran kantaa, että se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Hienoa jos Klose16 on löytänyt elämänsä rakkauden ulkomailta, mutta itse en voisi kuvitellakaan olevani ulkomaalaisen naisen kanssa parisuhteessa. Olen nimittäin tottunut siihen, että avovaimoni (ollaan oltu yhdessä karvan yli 20v ja tänä kesänä olisi tarkoitus vihdoin mennä maistraatissa naimisiin) lukee minulle aina illalla eroottisen iltasadun ennen kuin nukahdan. Ja siitähän ei tulisi mitään jos ulkomaalainen nainen sönkkäisi huonolla Suomella iltasatua, tai pahemmassa tapauksessa ei se osaisi Suomea ollenkaan. Ei helvetti. Suosi Suomalaista, pane kotimaista! Mutta kuten sanottu jokainen tyylillään, naisia on maailma pullollaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ei nyt oikein auennut tuo "elämän suurinta rakkautta"..

Olet sikäli oikeassa että oli täälläkin päässä joskus harhakäsitys suomalaisesta eloveenatytöstä vaimona. Tai että ylipäänsä joku (suomalainen) alkaisi yhteen kanssani rakkaudesta. Ei ala. Ei kukaan, ei missään, kenenkään kanssa. Mainitsemasi myyttinen käsitys rakkaudesta on siis yksi vaihe, onneksi. Jotkut tietysti jäävät tähän vaiheeseen jumiin.

Työhaastattelu on aika hyvä symboli pariutumismarkkinoille. Nainen on työnjohtaja jne.

Vai nainen työnjohtajana? Noh, kukin tyylillään.

Minä ajattelen asiat niin, että jos en itse auta itseäni, niin kukaan ei auta. Tästä syystä osaa kokata, siivota, silittää paidat, ja tehdä kaiken tarvittavan hyvän elämän takaamiseksi. Yli kymmenen vuotta on nyt naisystäväni kanssa mennyt yhteistä eloa, ja olemme tyytyväisiä. Tosin kuten @attendo tuossa sanoo, niin kukin tyylillään. Jotkut tykkää äideistä, jotkut tyttäristä, toiset taas panevat surutta molempia. Kansalaisuus on sivuseikka.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minä ajattelen asiat niin, että jos en itse auta itseäni, niin kukaan ei auta. Tästä syystä osaa kokata, siivota, silittää paidat, ja tehdä kaiken tarvittavan hyvän elämän takaamiseksi.

Tämä ruotsalainen malli on tappamassa kohta Suomestakin suvut. Itselle tulee jo ajatuksesta neutraali, kuin sukupuoleton olo, jos alkaisin kaikkea tuota tekemään. Mitä sitten jää naiselle? Joskus voi jotain vaihteeksi tehdä ja sitä voi nainenkin pitää hauskana juttuna - siis etenkin kun tekee yhdessä, mutta noin pääsääntöisesti tuntuisi hullulta. En tosin osta tuota ajatusta "hyvästä elämästä" joten siinä jo ero. Eihän se nyt voi tuollaisesta kiinni olla, tai sitten hirmuinen joukko ihmisiä elää huonoa elämää.

Yli kymmenen vuotta on nyt naisystäväni kanssa mennyt yhteistä eloa, ja olemme tyytyväisiä. Tosin kuten @attendo tuossa sanoo, niin kukin tyylillään. Jotkut tykkää äideistä, jotkut tyttäristä, toiset taas panevat surutta molempia. Kansalaisuus on sivuseikka.

Kansalaisuus liittyy kulttuuriin joka taas määrittää esim. naiset. Joten aika olennaista, kun puhutaan kumppanin ominaisuuksiin liittyvistä todennäköisyyksistä. Onko kyseessä taas sitten edes valinta jos tyyliin kaikki naiset ovat tietynlaisia niin eihän sieltä saata löytyä ketään sopivaa. Suomessa ovat imo vääränlaisia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämä ruotsalainen malli on tappamassa kohta Suomestakin suvut. Itselle tulee jo ajatuksesta neutraali, kuin sukupuoleton olo, jos alkaisin kaikkea tuota tekemään. Mitä sitten jää naiselle?

Kyllä minulla kikkeli edelleen on, se toimiikin vielä erinomaisen hyvin. Miksi naiselle pitäisi jotain töitä "jäädä"? Mitä sitten on "miesten työt"?


Kansalaisuus liittyy kulttuuriin joka taas määrittää esim. naiset. Joten aika olennaista, kun puhutaan kumppanin ominaisuuksiin liittyvistä todennäköisyyksistä. Onko kyseessä taas sitten edes valinta jos tyyliin kaikki naiset ovat tietynlaisia niin eihän sieltä saata löytyä ketään sopivaa. Suomessa ovat imo vääränlaisia.

Noh, onneksi olet löytänyt sen sopivan naisen muualta. Ihania naisia löytyy joka ikisestä kansakunnasta, niinkuin idioottejakin. Sama pätee meihin miehiinkin.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kyllähän se nyt on niin tämä homma että jokaisessa parisuhteessa, olkoon se kumppani mistä tahansa kotoisin, niin jokainen on itse vastuussa onnellisuudestaan. Ei voida olettaa tai odottaa että kumppani tekee minut onnelliseksi. Jä tästä syystä kumppanin kansallisuudella ei ole mitään väliä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllä minulla kikkeli edelleen on, se toimiikin vielä erinomaisen hyvin. Miksi naiselle pitäisi jotain töitä "jäädä"? Mitä sitten on "miesten työt"?

No nainen saa olla siten naisellinen ja pitää perheestään ja miehestään huolta. Miehen työ on turvata nainen ja mahdollinen muu perhe ja esim. kantaa painavia asioita. Tämä dynamiikka takaa parisuhteen toimimisen valtaosassa maailmaa.

Noh, onneksi olet löytänyt sen sopivan naisen muualta. Ihania naisia löytyy joka ikisestä kansakunnasta, niinkuin idioottejakin. Sama pätee meihin miehiinkin.

Yksittäisiä voi olla joo. Kyllähän idiootti voi olla ihanakin, omakin naiseni pitää minusta kovasti.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllähän se nyt on niin tämä homma että jokaisessa parisuhteessa, olkoon se kumppani mistä tahansa kotoisin, niin jokainen on itse vastuussa onnellisuudestaan. Ei voida olettaa tai odottaa että kumppani tekee minut onnelliseksi. Jä tästä syystä kumppanin kansallisuudella ei ole mitään väliä.

Ööh... non sequitur. Yhtä hyvin voisi sanoa, että koska jokainen on vastuussa onnellisuudestaan, ei yleisestä turvallisuudesta tarvitse pitää huolta.

Jokainen vastaa omasta asenteestaan. Ja elämisestään. Onnellisuudestaan? Jos on fundamentalistinen individualisti. Vai sanoisinko solipsisti.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ööh... non sequitur. Yhtä hyvin voisi sanoa, että koska jokainen on vastuussa onnellisuudestaan, ei yleisestä turvallisuudesta tarvitse pitää huolta.

Jokainen vastaa omasta asenteestaan. Ja elämisestään. Onnellisuudestaan? Jos on fundamentalistinen individualisti. Vai sanoisinko solipsisti.

Käytit niin hienoja sanoja, että mä putosin kärryiltä. Mutta ei se mitään, mä oonkin vähän onnellinen.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän Klosella tuossa ihan pointti on. Ja löytyyhän sitä Suomesta hyviäkin naisia, mutta kyllä liiallinen tasa-arvo ajaa tuota asetelmaa jo hivenen ahtaaseen väliin.

Yleisesti skandinaavi naiset ovat melko itsekkäitä. Ruotsalaiset ovat tietenkin ihan oma lukunsa tässä asiassa, mutta osaavat ne suomalaisetkin. Se paine mikä mieheen kohdistuu, voi olla monelle kestämätön. Liian usein ollaan tilanteessa jossa nainen vaatii mitä haluaa, mutta ei ole itse valmis kantamaan korteansa yhteiseen kekoon.

Aasiassa yleisesti nainen on onnellinen silloin kun mies on onnellinen. Tätä ei tulisi nähdä mielestäni mitenkään sovinistisena asetelmana, vaan ennemmänkin kulttuuri erona. Esimerkiksi taas ranskattarelle on kunnia-asia, että mies on onnellinen. Esimerkiksi kuitenkin aasialaiseen verrattuna ranskatar vaatii jo huomattavasti enemmän myös mieheltä naisen suuntaan kohdistuvaa hyvää. Ranskattarelle kuitenkin pahin mahdollinen loukkaus olisi se, että mies kertoisi kavereilleen, ettei ole tyytyväinen naiseensa, joten nainen tekee kaikkensa jotta mies olisi tyytyväinen. Eikä esimerkiksi aasialainen tai ranskalainen nainen ikinä kyseenalaistaisi miestä. Ei niissä kulttuureissa tule eteen tilannetta, jossa mies joutuu lähtemään ikeaan, vaikka telkkarista tulisi suosikkiseuran ottelu.

Itse näkisin nämä asiat suurimpana ongelmana suominaisessa. Liian usein suominainen kokee tehtäväkseen "vittuilla" miehelle, koska se on naisen tehtävä. Itse olen tasa-arvon kannalla oleva mies. Minulle tasa-arvo tarkoittaa kuitenkin sitä, että molempi osapuoli tekee suhteen eteen noin suunnilleen yhtä paljon työtä. Suomessa taas liian moni nainen näkee tasa-arvon niin, että mies tekee omat hommansa, ja siihen lisäksi puolet naisen hommista. Minä vain en pysty siihen, että teen pyyteettä työtä, saamatta itse sitä mikä itselleni kuuluu.

Ongelma suominaisissa on suomalainen vapaa kasvatus. Ja meidän feministijärjestöjen aivopesemät tapaukset. Mielestäni on aivan käsittämätöntä, kuinka Suomen femakkojärjestöt keskittyvät ajamaan naisille etuja, sen sijaan, että ajaisivat naisen etua. Tuskin kukaan nainen olisi oikeasti onnellinen sellaisessa maailmassa, jota nämä järjestöt yrittävät rakentaa. Ihan samalla tavalla se on myös esimerkiksi lapsen etu, että tälle on tietyt säännöt ja aikuinen-lapsi rooli on selvä. Se on myös miehen etu, että hänelle on tietyt säännöt, ja mies-nainen roolitus on selkeä. Miksi siis naisen pitäisi olla yli-itsenäinen, eikä alistua mihinkään rooleihin tai sääntöihin? Viime vuosina on Suomessa ollut jopa tapauksia, joissa joku julkkisnainen on sanonut, että hänen mielestään on naisen tehtävä pitää mies tyytyväisenä. Nämä kommentithan ovat nostattaneet hirveän kohun femakkopiireissä, joka on johtanut siihen, että kyseinen julkkisnainen on joutunut pahoittelemaan ja korjaamaan kommenttiaan. Miksi asiaa ei vain voisi nähdä niin, että parisuhteessa naisen rooli on pitää mies onnellisena. Ja miehen rooli on pitää nainen onnellisena? Eikö silloin menisi kaikki asiat jo melkohyvin?

Summasummaarum, kyllä se Suomestakin löytyy hyviä, ellei jopa loistavia naisia. Ihan jopa tältä palstalta. Kyllä se suomalainen kilpailee ainakin minun huomiostani lähes yhtä tasavertaisesti kuin ranskatarkin. Sitten taas ruotsalainen ja venäläinen nainen ovat siellä ihan pohjalla minun papereissani. Varsinkaan venäläiseen ei tulisi yhdenkään suomimiehen sekaantua, ruotsalaisen kanssa joku muniinpuhalteleva perässävedettävä yksilö saattaisi olla ihan tyytyväinenkin.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mä en nyt oikein käsitä tätä vouhkaamista siitä, että Suominainen vaatii mieheltään liikaa tai on liian itsenäinen,jne. En toki tiedä onko aines muuttunut ja onko tämä sitten osaltaan enemmänkin sukupolvi kysymys kuin sukupuoli tai kulttuuri kysymys.

Oma Suominaiseni on syntynyt vuonna 1973. Sanon syntymä-ajan siksi, että kuten ylempänä sanoin, niin tämähän voi myös olla sukupolvi kysymys. Ollaan tosiaan oltu yhdessä vuodesta 1991 ja meillä on kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Oma suloinen eloveena Suominaiseni käy töissä, maksaa itse laskunsa, hoitaa talvirenkaat ja muut autonsa huollot itsenäisesti eikä vaivaa minua oman autonsa ongelmilla, käy kaupassa ja tekee ruuan, on hiljaa jos telkkarista tulee urheilua, kertoo minulle joka yö eroottisen iltasadun, hoiti aikoinaan kun lapset oli pieniä yösyötöt ja vaipanvaihdot häiritsemättä minua, jne. Kaiken edellisen vastapainoksi tämä aivan ihanainen vaalea Suominainen on taloudellisesti itsenäinen, käy harrastuksissa, kertoo omat mielipiteensä ja on muutenkin henkisesti vahva nainen ja pitää tarvittaessa pintansa. En vaan näe mikä tässä on ongelma näissä lumoavissa Suominaisissa.

Itseasiassa kerran joku professori tai mikä lie yhteiskuntatutkija sanoi jossain ajankohtaisohjelmssa, että aasialaiset naiset sopivat henkisesti heikoille miehille, jotka eivät pärjää tasavertaisessa suhteessa naisen kanssa. Aasialainen nainen kun helpommin tottelee miestään kuin Eurooppalainen nainen. Itselleni ei vaan tuollainen kynnysmatto sopisi vaan rakastan aivan järjettömästi omaa vaaleaa eloveena Suominaista juuri siksi, että hän pystyy kaiken muun hyvän ohella tarjoamaan myös henkistä vastusta ja siten pitämään suhteen tuoreena näinkin monen vuoden jälkeen. Mutta jälleen kerran tähän loppuun vielä totean, että hakekoon jokainen naisensa/miehensä mistä maasta ja kulttuurista haluaa ja antakaa minun kaikessa rauhassa nauttia omasta ihanaisesta, suloisesta Suominaisesta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Juuri näin attendo, eipä tuohon ole lisättävää.

En ymmärrä miten jollekin miehelle voi olla punainen vaate se, että nainen on "liian" itsenäinen ja miksi täällä edes puhutaan siitä? Ajatteleeko joku oikeasti vielä, että nainen on vähempiarvoisempi ihmisenä kuin mies? Kyllä mä näkisin, että itsetunnossa on jokin pahasti vialla jos naisen itsenäisyyden näkee jonakin peikkona. En tiedä pelottaako näitä miehiä sitten se, että nainen löytääkin jonkun paremman heti ensimmäisellä kauppareissulla.

Kyllä meillä toimii suhde täysin suomalaisen eloveenan kanssa täydellisesti kun molemmilla on omat juttumme ja kaverimme. Ja silloin kun ollaan yhdessä, sitä parisuhdetta vaalitaan yhdessä. Se tiskaa kuka jaksaa, se imuroi kuka ehtii, se tankkaa auton kuka ajaa, se ostaa ruuat kenellä on lompakko mukana.

Kun kerran tämä yksi herra täällä on yleistänyt koko suominainen-rodun oletettavasti yhden tapauksen jälkeen, teenpä itse samoin aasialaisten kohdalla. Ei nimittäin ole yksi eikä kaksi kertaa kun suhde onkin nopeasti lopahtanut kun mieheltä ei olekaan tullut rahaa enää samaa tahtia kuin suhteen alussa. Että se siitä rakkaudesta.
 

Jeffrey

Jäsen
Oma suloinen eloveena Suominaiseni käy töissä, maksaa itse laskunsa, hoitaa talvirenkaat ja muut autonsa huollot itsenäisesti eikä vaivaa minua oman autonsa ongelmilla, käy kaupassa ja tekee ruuan, on hiljaa jos telkkarista tulee urheilua, kertoo minulle joka yö eroottisen iltasadun, hoiti aikoinaan kun lapset oli pieniä yösyötöt ja vaipanvaihdot häiritsemättä minua, jne. Kaiken edellisen vastapainoksi tämä aivan ihanainen vaalea Suominainen on taloudellisesti itsenäinen, käy harrastuksissa, kertoo omat mielipiteensä ja on muutenkin henkisesti vahva nainen ja pitää tarvittaessa pintansa. En vaan näe mikä tässä on ongelma näissä lumoavissa Suominaisissa.

Onneksi olkoon! Sinä olet onnistunut löytämään itsellesi sen hyvän suominaisen, josta itsekin tuossa edellä kirjoitin. Ja kuten mainitsit, osa kokonaisuutta on varmasti myös sukupolvien välisillä eroilla. Sukupolvien väliset erot kuitenkin linkittyvät melko vahvasti kulttuuriin, ja sitä myöten kansallisuuteen. Tai korjataan nyt, että ei välttämättä kansallisuuteen, vaan siihen minkä kulttuurin mukaisen kasvatuksen kyseinen henkilö on saanut. Esimerkiksi Suomessa on erittäin paljon venäläisen kulttuurin mukaisen kasvatuksen saaneita naisia, jotka eivät ole kyseisen maan passia koskaan omistaneet.

Palataan kuitenkin vielä tuohon lainaamaani osaan. Naisesi on aivan ilmeisesti ymmärtänyt sen, että hänenkin kuuluu työskennellä parisuhteen eteen. Hoitaa lapsia, hoitaa oman osansa perheen omaisuuden hoidosta ja antaa sinun olla mies. Nämä ovat juurikin niitä asioita, joissa moni suominainen kompastuu, useammin kuin moni muissa kulttuureissa kasvanut kultakutri.

Tuo viimeinen kappaleesi onkin sitten jo turhaa provosointia. Ja tuo on aivan sama, kun sanoisi että yrittäminen sopii henkisesti heikoille henkilöille, koska eivät hakeudu toisten pomotettavaksi. Se nyt vain on yksi niitä asioita, jotka meitä ihmisiä erottaa. Yhdelle sopii pomotettavana oleminen, toiselle pomottajana oleminen ja kolmas sitten jämähtää keskijohtoon.

Edit: Vähän on nyt turhaan mennyt keskustelu eloveenatyttö vs. aasiantuonti asetelmaan. Tosin tietysti tässä asetelmassa on se ihan havainnollistava pointti, että puhutaan monessa asiassa melko ääripään tapauksista. En tosin ymmärrä mikä ihme jengillä on täällä nyt tullut. Naisasia-ketjussa on haukuttu jo satoja sivuja suomalaisia naisia, mutta heti kun joku tulee kertomaan, että aasialainen on parempi. Niin paikalle saapuu ratsukomppania kehumaan suominaista avorivistössä.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.. Naisasia-ketjussa on haukuttu jo satoja sivuja suomalaisia naisia, mutta heti kun joku tulee kertomaan, että aasialainen on parempi. Niin paikalle saapuu ratsukomppania kehumaan suominaista avorivistössä.
Tervepäiset ihmiset ymmärtävät että joskus kahden ihmisen suhde voi epäonnistua syystä tai toisesta, eikä kyseessä ole silti puolen kansakunnan ominaispiirre taikka feministijärjestöjen salajuoni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä miten jollekin miehelle voi olla punainen vaate se, että nainen on "liian" itsenäinen ja miksi täällä edes puhutaan siitä? Ajatteleeko joku oikeasti vielä, että nainen on vähempiarvoisempi ihmisenä kuin mies? Kyllä mä näkisin, että itsetunnossa on jokin pahasti vialla jos naisen itsenäisyyden näkee jonakin peikkona. En tiedä pelottaako näitä miehiä sitten se, että nainen löytääkin jonkun paremman heti ensimmäisellä kauppareissulla.

Kyllä meillä toimii suhde täysin suomalaisen eloveenan kanssa täydellisesti kun molemmilla on omat juttumme ja kaverimme. Ja silloin kun ollaan yhdessä, sitä parisuhdetta vaalitaan yhdessä. Se tiskaa kuka jaksaa, se imuroi kuka ehtii, se tankkaa auton kuka ajaa, se ostaa ruuat kenellä on lompakko mukana.
Niin, mutta ethän sä puhu niistä jutuista, mistä moni täällä valittelee. Ei toi sun naisesi ole "liian itsenäinen", vaan normaali. Muutenkin teidän suhteenne tuntuu suht tasa-arvoiselta, toisin kuin monien muiden suhde, missä se nainen on kaiken keskipiste, mikä nykyään on joidenkin mielestä sitä tasa-arvoa.

Mun mielestä tasa-arvo on suunnilleen fifty-fifty -juttu, ei 80-20 naiselle. Mulle ainakin on punainen vaate, jos nainen on "liian itsenäinen", millä sanoilla sitä tuolla aiemmin siis kuvailtiin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Nyt ahdistaa ihan melkoisesti. En tajua miten mulla on näin paska säkä näitten ulkomaanreissujen suhteen. Ekan tyttöystävän kanssa ehdittiin olla pitkään ja onnellisesti yhdessä, kunnes hän yksi päivä ihan salamana kirkkaalta taivaalta ilmoitti että erotaan, kaksi viikkoa ennen kuin lähdettiin yhdessä Lontooseen. Toisen tyttöystävän kanssa ehdittiin olla pitkään ja onnellisesti yhdessä, kunnes nihkeämmän vaiheen jälkeen erottiin Lontoossa. Nyt olen Riikassa kahden kaverin ja kaksi viikkoa sitten kuin salamana kirkkaalta taivaalta erotun tyttöystävän kanssa. se ei puhu mulle eikä kato muhun mutta on mun kavereille ihan normaali suloinen, ihana, hauska itsensä. Tätä kirjoittaessa makaan kerrossängyssä hänen alapuolellaan ja mietin miten joku voi olla niin lähellä mutta silti niin kaukana. Koko tilanne on ihan perseestä. olen täällä koska hän halusi katsomaan Ed Sheerania ja yhdessä ulkomaille, mua ei kiinnostaisi yhtään olla täällä nyt. onneksi on nuo kaverit mukana, ei tästä muuten tulisi mitään. Pienessä epätoivoisessa päässäni jotenkin ajattelin että me vielä voitaisiin olla yhdessä ja tämä olisi hyvä juttu mutta kun häntä katsoo niin on tuo aika selvä homma, se rakkaus mitä siellä joskus oli on poissa. Se sattuu aivan hulluna ja nyt joudun keskiviikkoon asti siitä itseäni 24/7 muistuttamaan, tästä tulee helvetin rankkaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Tervepäiset ihmiset ymmärtävät että joskus kahden ihmisen suhde voi epäonnistua syystä tai toisesta, eikä kyseessä ole silti puolen kansakunnan ominaispiirre taikka feministijärjestöjen salajuoni.

Sulta menee nyt kaikki pointit yli ja ohi. Juuri nämä "joskus kahden ihmisen suhde voi epäonnistua syystä tai toisesta" ovat eriasioita eri kulttuureissa. Kuten jo täälläkin todettu, venäläinen- tai aasialainen nainen saattaa lähteä lätkimään jos isännän rahanjako tyrehtyy, riski tällaiseen on olennaisesti alhaisempi suominaisen kanssa. Sen sijaan sitten suominaisen kanssa muunlaiset riskit ovat korkeammat. Esimerkiksi isännän tyytyväisyys tason romahtaminen liian alhaisen suhteen utiliteetin takia.

Kulttuuri on todella olennainen osa meidän persoonallisuutta. Tällähetkellä filosofistit taitavat olla tieteellisesti sitä mieltä, että ihmisen persoonallisuutta ei voi enää muuttaa aikuisella iällä, (persoonallisuutta ei voi muuttaa, asenteita voi. Käytös on asenteiden suodattamaa persoonallisuutta). Se nyt esimerkiksi on osa persoonallisuutta, että kokeeko nainen tehtäväkseen pitää mies onnellisena. Vai kokeeko hän, että miehen tehtävä on pitää hänet onnellisena. Voin kaikille taata, että miehenä on huomattavasti helpompi pitää vaihtoehto 1 onnellisena. Ja, oman kokemukseni mukaan esimerkiksi ranskattarista on huomattavasti todennäköisempää löytää 1 vaihtoehtoja. Aasialaisista kuullemma vielä helpompi, sen sijaan venäläisistä löytyy huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä vaihtoehto 2 kuin suomalaisista. Ja kyllä, myös suomalaisista naisisista löytyy vaihtoehto ykkösiä, jopa Jatkoajasta.

En edelleenkään ymmärrä, miksi täällä tuntuu olevan lynkkausmieliala meitä kohtaan, jotka ovatkin sitämieltä, että mediaani suominainen, ei ehkä sittenkään ole se maailman paras.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös