Kyllähän Klosella tuossa ihan pointti on. Ja löytyyhän sitä Suomesta hyviäkin naisia, mutta kyllä liiallinen tasa-arvo ajaa tuota asetelmaa jo hivenen ahtaaseen väliin.
Yleisesti skandinaavi naiset ovat melko itsekkäitä. Ruotsalaiset ovat tietenkin ihan oma lukunsa tässä asiassa, mutta osaavat ne suomalaisetkin. Se paine mikä mieheen kohdistuu, voi olla monelle kestämätön. Liian usein ollaan tilanteessa jossa nainen vaatii mitä haluaa, mutta ei ole itse valmis kantamaan korteansa yhteiseen kekoon.
Aasiassa yleisesti nainen on onnellinen silloin kun mies on onnellinen. Tätä ei tulisi nähdä mielestäni mitenkään sovinistisena asetelmana, vaan ennemmänkin kulttuuri erona. Esimerkiksi taas ranskattarelle on kunnia-asia, että mies on onnellinen. Esimerkiksi kuitenkin aasialaiseen verrattuna ranskatar vaatii jo huomattavasti enemmän myös mieheltä naisen suuntaan kohdistuvaa hyvää. Ranskattarelle kuitenkin pahin mahdollinen loukkaus olisi se, että mies kertoisi kavereilleen, ettei ole tyytyväinen naiseensa, joten nainen tekee kaikkensa jotta mies olisi tyytyväinen. Eikä esimerkiksi aasialainen tai ranskalainen nainen ikinä kyseenalaistaisi miestä. Ei niissä kulttuureissa tule eteen tilannetta, jossa mies joutuu lähtemään ikeaan, vaikka telkkarista tulisi suosikkiseuran ottelu.
Itse näkisin nämä asiat suurimpana ongelmana suominaisessa. Liian usein suominainen kokee tehtäväkseen "vittuilla" miehelle, koska se on naisen tehtävä. Itse olen tasa-arvon kannalla oleva mies. Minulle tasa-arvo tarkoittaa kuitenkin sitä, että molempi osapuoli tekee suhteen eteen noin suunnilleen yhtä paljon työtä. Suomessa taas liian moni nainen näkee tasa-arvon niin, että mies tekee omat hommansa, ja siihen lisäksi puolet naisen hommista. Minä vain en pysty siihen, että teen pyyteettä työtä, saamatta itse sitä mikä itselleni kuuluu.
Ongelma suominaisissa on suomalainen vapaa kasvatus. Ja meidän feministijärjestöjen aivopesemät tapaukset. Mielestäni on aivan käsittämätöntä, kuinka Suomen femakkojärjestöt keskittyvät ajamaan naisille etuja, sen sijaan, että ajaisivat naisen etua. Tuskin kukaan nainen olisi oikeasti onnellinen sellaisessa maailmassa, jota nämä järjestöt yrittävät rakentaa. Ihan samalla tavalla se on myös esimerkiksi lapsen etu, että tälle on tietyt säännöt ja aikuinen-lapsi rooli on selvä. Se on myös miehen etu, että hänelle on tietyt säännöt, ja mies-nainen roolitus on selkeä. Miksi siis naisen pitäisi olla yli-itsenäinen, eikä alistua mihinkään rooleihin tai sääntöihin? Viime vuosina on Suomessa ollut jopa tapauksia, joissa joku julkkisnainen on sanonut, että hänen mielestään on naisen tehtävä pitää mies tyytyväisenä. Nämä kommentithan ovat nostattaneet hirveän kohun femakkopiireissä, joka on johtanut siihen, että kyseinen julkkisnainen on joutunut pahoittelemaan ja korjaamaan kommenttiaan. Miksi asiaa ei vain voisi nähdä niin, että parisuhteessa naisen rooli on pitää mies onnellisena. Ja miehen rooli on pitää nainen onnellisena? Eikö silloin menisi kaikki asiat jo melkohyvin?
Summasummaarum, kyllä se Suomestakin löytyy hyviä, ellei jopa loistavia naisia. Ihan jopa tältä palstalta. Kyllä se suomalainen kilpailee ainakin minun huomiostani lähes yhtä tasavertaisesti kuin ranskatarkin. Sitten taas ruotsalainen ja venäläinen nainen ovat siellä ihan pohjalla minun papereissani. Varsinkaan venäläiseen ei tulisi yhdenkään suomimiehen sekaantua, ruotsalaisen kanssa joku muniinpuhalteleva perässävedettävä yksilö saattaisi olla ihan tyytyväinenkin.