Naisasiat

  • 7 503 545
  • 26 557
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tämä nyt ei liity varsinaisesti minuun millään tavalla, mutta naisiin sitten sitäkin enemmän. Mikä vittu siinä on kun naisten pitää aina olla kuiskimassa sen "parhaan kaverinsa" korvaan sen hetkisestä miesystävästä näitä, jätä se juttuja. Ja se mikä minua ihmetyttää vielä enemmän on se, että näitä ystävien neuvoja jopa kuunnellaan. Tiedän tapauksia joissa se kaveri on heti tyrkyttämässä jotakin uutta miestä naiselle kun tämä on alkanut seurustelemaan ja joissa tämä nainen on sitten sujuvasti, ikään kuin liukunut vain uuteen suhteeseen, jättäen samalla tämän edellisen miehen oikeastaan häntä edes jättämättä. Sitten kun tämän uuden adoniksen kanssa menee hyvin, niin taas tämä sama kaveri kertomassa kuinka tämäkään mies ei ole sopiva ja taas tuodaan uutta äijjää tyrkylle. Kyllä alkaa epäusko hiipiä puseroon kun vierestä tätä touhua seuraa. Saatanan laumaeläimet! (Älkää nyt vetäkö poroa sieraimeen ja tulko kertomaan kuinka se oma kultapuppeli on niin ihana ja sen kaverit eivät ikinä tällaista paskan jauhantaa harrasta. Eivät ne kaikki naiset saatanasta ole, iso-osa vain.)

Olen sekä samaa että eri mieltä. Ensinnäkin oikeasti hyvät ystävät harrastavat noita väliintuloja ihan aiheesta yleensä. Varmasti on niitäkin, jotka eivät vaan kestä sitä, että toinen viihtyy parisuhteessa. Monesti kuitenkin se ihastus on sokea kaikelle negatiiviselle ja itse ei niitä havaitse. Se on käynyt myös minulla ja en todellakaan kadu sitä, että kuuntelin ystäviäni ja myös äitiäni. Sen paskan alkoi oikeasti huomaamaan siinä vaiheessa, kun se tarkasti perusteltiin sivullisten toimesta. Lopulta lopetin touhun siihen paikkaan, kun oli lyönyt kaverinsa kanssa vetoa, että uskaltaako stripata vieraalle miehelle. Panoksena oli alkoholiton drinkki. Tyttö oli lopettanut juomisen, koska mielestäni joi liikaa. Ajattelin, että ehkä se sekoilu loppuu. Toiseen suuntaan ei ole omakohtaista kokemusta, mutta se johtunee siitä, että minun on oikeasti helppo ja miellyttävä olla myös naisseurassa, enkä ole se hiljainen kaveri siinä kainalossa, joka on koko ajan kyselemässä kotiinlähdöstä. Olen myös ikuisesti kiitollinen siitä, että nykyisen vaimoni kaverit tulivat hänen edeltäneen suhteensa väliin ja se oli vielä vuosikausia pituudeltaan se suhde.

Omalta kohdalta puollan noita väliintuloja, mutta varmasti on vittumaista jos se on vain pyrkimys aiheuttaa pahaa mieltä ja uusia suhteita. Omalla kohdallani ei ole tullut tarvetta väliintulolle, koska läheisimmässä ystäväpiirissä ei ylipäänsä seurustelusuhteita ole juuri ollut tai jos on, niin eivät ole menneet vakavaksi asti, vaan siellä on ne negatiiviset puolet todella tulleet esiin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eikä todellakaan mitään matkoja aleta varailla omiin nimiin ja yhteenmuutosta haaveileminen ilman yhteistä keskustelua on kyllä myös aika lyhytnäköistä touhua ja siinä nyt vaan polttaa omat näppinsä.
Niinkun sanoin jo aiemmin niin asiasta oli kyllä puhuttu, mutta ajattelin hoitaa varaukset ihan oman syntymäpäiväni takia vähän puoliksi salassa. Kertoa vain että nyt on hotelli varattu, sinä hoidat lennot. Ja onneksi hotels.comissa oli vaihtoehto "ilmainen varauksen peruutus" niin sain ne peruttua.

Ja tavallaan tuosta yhteen muuttamisestakin oli puhuttu (löytyy ihan täältä aikaisemmilta sivuiltakin), silloin mulle vaan sanottiin että minä kelpaan muttei lapset. Jälkikäteen sitten sanoi että eiköhän noita lapsiakin mukaan mahtuisi ja siis kun jotain myynnissä olevia taloja katseltiin (siis ei olisi missään nimessä ostettu vielä mitään) tuo jo sanoi että mikä on kenenkäkin huone ja mihin saa soittohuoneen meikäläiselle. Puoliksi varmaan leikillään, mutta kuitenkin. Ja tuo hänen nykyinen asuinpaikkansa on niin levoton ja naapurit paskamaisia että sen takia ajattelin ottaa asian puheeksi ihan lähiaikoina. En siis yksin haaveillut mutta puheeksi ottaminen jäi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minullakin on omakohtaisia kokemuksia tälläisestä ystävän väliintulosta. Olen ehkä siitä joskus täällä maininnutkin. Lyhyesti, silloisen vaimoni keskustelu ystävänsä kanssa minun ja vaimoni suhteesta. Oikeastaan niistä silloisistä ongelmista. Minä olin silloin opiskelemassa ja siitä johtuen minulla ei ollut aikaa normaaliin tapaaan vaimolleni ja pienelle pojalleni. Ilmeisesti vaimoni oli pannut merkille sen että olin panostanut vähän normaalia enemmän ulkoiseen olemukseeni ja kertoi siitä ystävälleen joka tulkitsi asian niin että olin pettämässä vaimoani ja sen jälkeen jokainen tekoni oli suunnilleen merkki pettämisestä ja kun sitä tarinaa riittävästi tuli, alkoi nykyinen ex-vaimoni sitä uskoa. Oikeasti olin myynnin ammattitutkintoa opiskelemassa ja siellä painotettiin sitä että ulkoinen olemus pitää olla siisti ja sen takia olin normaalia enemmän panostanut ulkoiseen siisteyteen.

Se oli silloin vaikea paikka mutta en ole enää katkera. Minulla on asiat nyt huomattavasti paremmin kuin silloin naimisssa ollessani. Surettaa ainoastaan yhteinen poikamme joka on kärsinyt ja kärsii edelleen erostamme. Hän oli eron aikaan alle 2v ja nyt jo 6v. Joka kerta kun joudun luovuttamaan pojan äidilleen, näen sen ristiriidan poikani käyttäytymisessä. Hän on iloinen kun saa olla oman äidin kanssa mutta hän ei pidä siitä että joutuu minusta eroon. Sama juttu on silloin kun saan hänet äidiltään. Onhan se niin että kyllä lapsi vanhempiaan rakastaa vaikka joutuukin toisesta olla erossa koko ajan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Muutenkin täällä taas hivenen paistaa tuo lievä oman kokemuken katkeruus läpi teksteistä. Mistä sitä tietää jos Korkin nainen nyt onkin löytänyt pitempi aikaisemman kumppanin? Se ettei Korkin kanssa sointunut homma, ei tarkoita ettei se sointuisi jonkun muun kanssa. Erotilanteessa on yleensä tunteet pinnassa ja siinä on kyvytön näkemään tilannetta kovin puolueettomasti, mutta itse olen toivonut kaikille entisille kumppaneilleni onnea. He eivät ole olleet oikeita ihmisiä minulle mutta se ei tarkoita, että toivoisin heille paskaa ja yksinäistä tulevaisuutta, vaan nimennomaan onnellisen parisuhteen. Sellaisen jota minä en heidän kanssaan voinut luoda. Toki surua ja joskus raivokin on, mutta kyllä ne tunteet siitä tasoittuu ja silloin toivoo sille toiselle kuitenkin kaikkea hyvää.

No nythän on niin, että mm. omakohtaisesti tiedän tuon jutun kun entinen naisystävä jätti edellisen minun vuokseni. Ja tiedän mitä kävi meidän suhteen (4,5 vuotta) jälkeen. Nyt tulee sinulle se ylläri. Meidän eroon ei liittynyt mitään dramatiikka, vain toisenlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Tokihan se hetken harmitti, mutta varmasti yhtä paljon molempia. Jäätiin kuitenkin hyviin väleihin ja katkeruutta ei ole sitten minkään vertaa.
Sittemmin hän toki on löytänyt hyvän miehen. Ja sen entiselle rakkaalleni suon varauksetta.

Itse suoraan sanoen rellestin puoli vuotta ja juopottelin melkein kymppitonnin rahaa kavereideni kanssa. Oli saakelin hauskaa ja irtojuttuja oli, mutta en oikeastaan naista silloin muuhun kuin seksiin kaivannutkaan. Puoli vuotta täysin pää tyhjäksi ja täysi nollaus edellisestä suhteesta. Sitten löytyi UUSI HYVÄ nainen ja päädyttiin pidempään suhteeseen, kihloihin, naimisiin ja vielä vanhemmiksikin.

Missä kohtaa minun kuului, tai voit tulkita minun olleen katkera? Minun tekstiin kaiketi kumminkin viittasit?
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Missä kohtaa minun kuului, tai voit tulkita minun olleen katkera? Minun tekstiin kaiketi kumminkin viittasit?

Viittasin siinä mielessä että korkin naisen tapauksessa ei ollut kyse mistään laastarisuhteesta. Sen lisäksi tuo :

Luultavasti vitutusta lieventää, ettei tuo muikkeli pitkin tota uuttakaan äijää tapaile.

Eikös tuossa nyt pikkuisen haiskahda sellainen kun minä en onnea saanut, niin toivottavasti ei saa toinenkaan - meno? Vai miten tuo pitäisi tulkita?
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Omalta kohdalta puollan noita väliintuloja, mutta varmasti on vittumaista jos se on vain pyrkimys aiheuttaa pahaa mieltä ja uusia suhteita. Omalla kohdallani ei ole tullut tarvetta väliintulolle, koska läheisimmässä ystäväpiirissä ei ylipäänsä seurustelusuhteita ole juuri ollut tai jos on, niin eivät ole menneet vakavaksi asti, vaan siellä on ne negatiiviset puolet todella tulleet esiin.


Tässä nyt on se, että me puhutaan ihan eri asioista. Minä puhun ystävistä jotka tekevät näitä väliintuloja jokaisen miehen kohdalla, aina ei olla edes tavattu tätä kyseistä miestä, samaan aikaan sinä taas puhut oikeasti hyvien ystävien tarpeelisista väliintuloista. Siksi olin nuo lainausmerkit tuonne laittanut kun itse en tuollaisia ihmisiä yksinkertaisesti kykene mieltämään kenenkään parhaaksi ystäväksi jos ainoastaan sillä on väliä, että kellään muullakaan ei ole kivaa jos heillä ei ole.

Sanon nyt sen tähän vielä, että itse en ole tällaisen paskan uhriksi joutunut (en ainakaan usko joutuneeni), vierestä olen kyllä seurannut ja kysynyt niin naiselta kuin näiltä "kavereiltakin", että onko tuossa nyt mitään järkeä. Vastaukseksi sain kyseiseltä naiselta pitkän mykkäkoulun ja näiltä kavereilta tällaista, "tää asia ei kuulu sulle millään tavalla" "luulis sunkin vaan olevan tyytyväinen kun X on vapailla markkinoilla" yms vastaavaa paskaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Viittasin siinä mielessä että korkin naisen tapauksessa ei ollut kyse mistään laastarisuhteesta. :

Eikös tuossa nyt pikkuisen haiskahda sellainen kun minä en onnea saanut, niin toivottavasti ei saa toinenkaan - meno? Vai miten tuo pitäisi tulkita?

Ok, ehkä ei ihan laastarisuhteesta (en välttämättä tunne edes käsitettä) mutta suhteen jälkeisestä suhteesta jotka sivusta seuraten aika harvoin tuovat loppuelämän onnen. Toinen oli lähinnä lohdutusta...
Ei kannata ehkä mitenkään yrittääkään selittää kun käsittääkseni edustetaan eri sukupuolta, eikä toisiamme tunneta. Se edes jossain määrin helpottaisi ymmärtämään mitä toinen yrittääkään sanoa.
Yleensä muuten miehen sanomaa ei tarvitse "tulkita", eikä se sisällä mitään salakoodeja tai vaikeaselkoista mystistä "rivien välistä"- kieltä. Meistä moni sanoo juuri sen mitä tarkoittaa ja ajattelee.
Ajattelin vaan lohduttaa tuntematonta. Ajatuksena siis vain puhdas hyvyys.

Mutta, jos minun viestistä voi tulkita katkeruutta niin se tulkinta on varmuudella väärä. En ole elämässäni yhtään millekään katkera enkä yhtään mistään kateellinen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pahoittelut kaikille "parisuhteessa" pettyneille. Aikoinaan olin itsekin, mutta ei vaan jaksa enää. Onhan muijien kanssa kiva bailata ja nussia, mutta siinäpä se sitten onkin. Tällä hetkellä on parikin fuck buddya jotka ajattelevat samalla tavalla, mutta ainahan nää hommat ovat menneet perseelleen, kun muijat rupeavat ehdottelemaan jotain parisuhdejuttuja, vaikka itse olen sanonut ekasta sekunnista lähtien, että mulla on omat jutut ja parisuhteet ei kiinnosta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kuinka moni on kiinnittänyt näihin parisuhteen väliintulijoihin siinä mielessä huomiota, että ovatko nämä väliintulijat itse parisuhteessa? Kateus, tai jopa tietynlainen mustasukkaisuus, on vahva voima varsinkin silloin, jos se uhkaa omaa ystävyyttä parisuhteita rakentelevan kanssa.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Kuinka moni on kiinnittänyt näihin parisuhteen väliintulijoihin siinä mielessä huomiota, että ovatko nämä väliintulijat itse parisuhteessa? Kateus, tai jopa tietynlainen mustasukkaisuus, on vahva voima varsinkin silloin, jos se uhkaa omaa ystävyyttä parisuhteita rakentelevan kanssa.

Niinkuin tuolla aiemmin kirjoittelin, niin omien havaintojen perusteella lähinnä yh-mammoja ja huonossa parisuhteessa sinnitteleviä vätyksiä. Sinkkuja (pl. yh:t) ei kiinnosta persekarvan vertaa muiden pariutuminen. Varmaan lähinnä tuo kateus kun oma parisuhdetilanne on perseestä tavalla tai toisella, niin kellään muullakaan ei saisi olla kivaa sillä rintamalla. Mukavampi rypeä sitten porukassa sitä kurjaa oloansa, kun kaikki miehet on perseestä.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Kyllä sitä mieluummin lähtee sinkku naispuolisen kaverinsa kanssa ulos bilettämään, kuin parisuhteessa elävän. Mikäli siis on itse sinkku. Parisuhteessa jos elää niin sillä ei niin suurta merkitystä ole. Kyllä itseäni joskus sinkkuna harmitti kun hyvästä ystävästäni tuli seurusteleva, koska hänen baarikäyntinsä sekä vähentyivät, että latistuivat. Alkuillasta saattoi olla ihan hauskaa, mutta mitä pitemmälle ilta meni niin alkoi tulla niitä " Mitäköhän x tekee" " Varmaan pitäis mennä kohtiin, x odottaa " jne lauseita. Ei kyllä nyt ihan heti silloin tullut mieleen kuitenkaan myrkytellä kenenkään parisuhdetta, voin kyllä ihan kuvitella että näitäkin tapauksia löytyy jotka haluaa sen parhaan ystävänsä vain viettävän heidän kanssaan vapaata ja huoletonta sinkkuilua.

// KuumaaKamaa, lähettelen täältä ainakin tsemppihalit. Eikä kenelläkään ole oikeutta tuomita ratkaisuasi, jokainen joskus eronnut tietää ettei ne päätökset koskaan ole helppoja, ei vaikka ulospäin jokin ratkaisu voisikin näyttää päivänselvältä. En usko että pystyt kuitenkaan tyttöä pelastamaan, mutta pelasta itsesi ennenkuin on liian myöhäistä.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen


F60.3: http://fi.wikipedia.org/wiki/Epävakaa_persoonallisuus

Itse olen seurustellut liian monta vuotta melko samanlaisen naisen kanssa. Yksinkertaisesti pyydän sinua lähtemään, ja samalla kerron sinulle, että vaikka se on pohjimmiltaan sinulle selkeästi oikea päätös, tulet tavalla tai toisella haikailemaan hänen peräänsä monta kuukautta. Tällaisilla ihmisillä on tapa saada meidän kaltaisiamme poikia käärittyä pikkurillin ympäri. Tämä eksäni ryhtyi seurustelemaan uuden pojan kanssa kolme päivää meidän erosta, ja minä kuullemma olin se, jolla oli useampi nainen samaan aikaan.

Kerroit myös, että naisellasi on takana vaikeita suhteita yms. Älä ole kuitenkaan siitä niin varma. Tämä oli myös yksi asia jota eksäni minulle selitti, ja jonka takia ymmärsin häntä muka niin vitun hyvin. Nooh, erottuamme minulle on selvinnyt, että nämä naisen vaikeat edeltävät suhteet olikin mennyt ihan erilailla kun nainen oli minulle selittänyt. Eli eksäni oli ollut se pettäjä ja jättäjä.

Universaali fakta on myös se, että ne mustasukkaisimmat persoonat ovat niitä todennäköisempiä pettäjiä.

Kysele ihmeessä lisää jos siltä tuntuu. Tästä ketjusta kuitenkin löytyy viestejäni aiheesta useita, ja vituttaa naiset aikalailla ylipäänsä juuri tällähetkellä, vaikka ei omaa olekkaan. Vastailen toki jos haluat asioista keskustella.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiitos ja anteeksi, jonnekkin on PAKKO purkaa tunteita, kun en kuulemma edes sotilaskuraattorille saa mennä puhumaan. Epäselvää tekstiä, mutta menköön kännykällä.

Pura ihmeessä tunteita edes tänne jos ei muualle onnistu, sitä varten tämä ketjuhan on. Anteeksi ei tarvitse pyytää.

Suosittelen, että kun seuraavaksi tulet viikonloppulomalle, niin vietät sen viikonlopun etäällä naisesta ja joko pyrit keskustelemaan jonkun ystäväsi kanssa kahden kesken tai sitten vietät viikonlopun yksinäsi ja erilläsi, jotta saat sekä omaa rauhaa että etäisyyttä tilanteeseesi.

Ratkaisua ei kukaan voi puolestasi tehdä, mutta usko minua: maailmassa on muitakin naisia mutta sinua on vain yksi. Sinä et voi kantaa vastuuta toisista ihmisistä loputtomiin etkä ole missään nimessä ja millään tavalla vastuussa siitä, jos jonkun muun persoona on noin epävakaa. Et voi myöskään tuota persoonaa muuttaa, eli nykyinen tilanteesi vain tulee pahenemaan. Etkä voi jatkossakaan koskaan luottaa siihen, etteikö yksityisyyttäsi loukattaisi, postejasi luettaisi ja kaikkea tekemistäsi kontrolloitaisi. Vaihda jo nyt ihmeessä kaikki salasanasi eri palveluihin ja turvaa yksityisyytesi.

Pidä seuraava viikonloppu itselläsi, kokoa ajatuksesi ja jos katkaiset suhteen, niin tee se ennen kuin palaat viikonloppulomaltasi takaisin inttiin. Kurjaahan se tulee olemaan, mutta ainakin armeijassa sinulla on jotain tekemistä ja väkisinkin muuta seuraa, joten se pitää sinut työn touhussa kriittiset päivät. Seuraavaksi viikonlopuksi sitten jonnekin ihan muualle tai sitten vaikka varuskuntaan viikonloppupäivystykseen jos mahdollista.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Nyt on jännittävä tilanne, saa nähä mihin kehittyy vai kehittyykö mitään. Yhen tytön kanssa kenet oon tuntenu 3 vuotta nyt nii on asiat menny vähä eteenpäi, se viime viikonlopun mun luona vietti ja nyt ollaan melkeen koko ajan viestitelty yms. Eli semmosta alkukutinaa ja mukavaa yhdessäoloa ilman sen suurempaa vielä. Mutta asiat meni melko mielenkiintoisiksi eilen aamulla kun mun oli tarkoitus lähteä kouluun. Käytiin yhdessä suihkussa ja yhtäkkiä hän otti ja pyörtyi. Meinasi ihan vähän mennä sormi suuhun että mitäs helvettiä nyt tapahtuu :D selvittiin onneksi säikähdyksellä eikä ollut mitään vakavaa, verensokerit heitteli. Kuitenkin ihan mieleenpainuva eka viikonloppu tuon myötä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Universaali fakta on myös se, että ne mustasukkaisimmat persoonat ovat niitä todennäköisempiä pettäjiä.

Näin uskon myös asian olevan. Johtunee siitä, että ajattelee myös toisen olevan idiootti koheltaja. Itse en ole ikinä osannut olla mustasukkainen. Luotan siihen, että olen niin hyvä ihminen, ettei vaimo tai entiset ole halunneet kusta suhdetta hölmöilyyn. Toisaalta myös varmaan ovat viihtyneet suhteessa kohtalaisen hyvin. Ainakin sen käsityksen olen saanut. Yksi exä hölmöili ja hänestä kirjoitinkin jo aiemmin. Hänen kohdallaan odotin lähinnä viimeistä naulaa arkkuun. Eroon oli vaikea päästä, koska pitkään yritti ruinata takaisin.

Toisaalta ajattelen myös niin, että jos kumppani nyt kuitenkin sattuisi pettämään, niin en ehkä haluaisi tietää asiasta. Jos näin käy tai on käynyt, niin esille ei ole tullut. Jos taas oikeasti on hölmöillyt pahasti ja pyrkii sitä peittelemään, niin luonteen muutos paljastaa hyvin pian totuuden. Mutta koska haluan mahdollisimman lujan suhteen, niin toivottavasti en koskaan saa tietää, mikäli vaimoni sattuisi pettämään. Toivon myös, että pystyisi ohittamaan asian ilman luonteenmuutosta. Itse en ole koskaan pettänyt, enkä tule pettämään.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Universaali fakta on myös se, että ne mustasukkaisimmat persoonat ovat niitä todennäköisempiä pettäjiä.
Kyllähän tämä myös meikäläisen kokemusten, sekä tuon viimeisimmän että aikaisempienkin perusteella pitää 100% paikkansa. Itse en kovinkaan mustasukkainen ole. Ja olisihan se aika helvetti jos kaksi mustasukkaista oli yhdessä.

Ja tuossa aikaisemmissa viesteissä mainitsemani ex-tyttöystävän kaverin kanssakin on keskusteltu hyvässä hengessä. Kertoi olleensa suhdettamme vastaan ihan sen takia ettei halunnut minun tunteideni joutuvan hyväksikäytetyksi tuon toimesta. Toisesta suunnasta ei niin suuria tunteita ollut. En mä tuolle ex-tytskälle jaksa silti olla vihainen muuta kuin siitä että miten tämän asian hoiti. Tosin jos ilmestyisi meikäläisen ovelle anteeksipyytäen niin en kyllä sisällekään päästäisi - ainakaan vielä. Ja ainakin sen tässä asiassa oppi että kyllä myös se tunteista (ja muistakin vaikeista asioista) keskusteleminen on tärkeää ettei enää kenenkään kanssa käy näin. Ehkä vaan ajattelin että kyllähän niistäkin voidaan puhua kunhan tuo selviää vaikeasta erostaan. Noh, selvisi kai sen verran että teki mun kanssa (eri tavalla) vaikean eron.

Hassua, että laitoin lauantai-iltana treffipalstalle kahden rivin ilmoituksen (ajattelin että selailen vain profiileja ja täydennän sitä kunhan alan oikein tosissani hakemaan seuraa - naisethan noissa äärimmäisen harvoin viestivät ensimmäisenä miehelle). Siihen vastasi vielä samana iltana mielenkiintoisen oloinen tapaus. Ja sen perusteella mitä kyselin kaveriltani tuosta niin kyseessä saattaisi jopa olla tutustumisen arvoinen ihminen. Kaipa mun tämä kortti on ainakin katsottava. En kyllä aio suinpäin lähteä suhteeseen, mutta jos naisella on FB:n suosikkiyhtyeiden listassa samat nimet kuin mullakin (sellaisia ei monella naisella ole) ei kyseessä voi ainakaan paha ihminen olla ;)

Aika paljon on tullut viime päivinä keskusteltua yllättävienkin ihmisten kanssa. Jopa ex-vaimon kanssa pari pidempää pätkää. Ja nyt ollaan taas kavereita Facessakin (poistin tuon vuosi sitten). Todettiin vaan että onhan näitä lasten asioita parempi hoitaa välillä kirjoittamalla kuin puhelimessa (liikaa korvia).
 
Viimeksi muokattu:

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kokeneemmat haukkukaa minut vain ja todetkaa, että olen ääliö kun en aiemmin edes harkinnut eroa. Nyt harkitsen toden teolla, mutta niin pahalta se tuntuu. Täällä ei ole edes tilaa ja aikaa käsitellä omia tunteita ja jo useaan otteeseen olen vain itkun joutunut väkisin nielemään.

Kiitos ja anteeksi, jonnekkin on PAKKO purkaa tunteita, kun en kuulemma edes sotilaskuraattorille saa mennä puhumaan. Epäselvää tekstiä, mutta menköön kännykällä.

Hei! Turha on ketään haukkua. Mitä se hyödyttää? Teidän parisuhteessa kumppanisi käyttää valtaa väärin. Kukaan normaali ei kohtele rakastamaansa kumppania noin. Niin kuin muut ovat ohjeistaneet: "pelasta edes itsesi, jos et halua hukkua tyttöystäväsi mukana". Kaikkia ei vain voi pelastaa. Itselleni olisi ollut viimeinen niitti se, etten saisi tuntoja purkaa sotilaskuraattorille. Huh!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Avaudutaan nyt tänne kun tekee mieli johonkin purkaa vitutusta. Muilla jatkislaisilla kokemusta naisKAVEREISTA (huom emme seurustele) jotka ovat pahemman sortin loisia? Itsellä on ollut vuosien varrella about 5 tälläistä naispuolista "kaveria", jotka lähinnä pummivat kyytejä, juomia tai yösijaa.

Syy miksi nyt avaudun "vanhoista" asioista on, että tämä nousi taas pinnalle uuden tuttavan kautta. Nuo neljä aiempaa olivat lähinnä luokkakavereita lukiossa joskus silloin 18-19v. Taktiikka on aina sama, ensin vähän leperrellään tyyliin "lähtisit nyt mulle ja parille mun kaverille kuskiks, oisit niin kiltti ja ihana". Sitten joskus kun tuli lähdettyä kuskiksi niin mukavuus loppui samalla sekunnilla kun autooni istuivat. Hirveästi vaadittiin kaikkea, piti päästä mahd lähelle baaria autolla ja piti koukkailla noukkimassa ties ketä kaverin kavereita kyytiin. Kiitosta ei ikinä saanut. Välillä jopa pyydettiin kuskia tarjoamaan juomia kun kukaan muu resupetteri niitä ei tullut tarjoamaan. Juomien tarjoamiseen en ole ikinä lähtenyt (naisille, parhaille miespuolisille ystäville kyllä olen tarjonnut useasti). Samoin nuo kuskin hommat tuli lopetettua aika äkkiä, tai tein selväksi että haluan kyllä rahaa siitä että ajan n 30km/suunta pilkun aikaan hakemaan neitejä ravintolasta. Kummasti loppui yhteydenpito noilta lyyleiltä kun tein selväksi että loppuu se minun hyväksikäyttö. Kuulemma minulla on saiturin ja raha-ahneen kusipään leima nykyään kylän naisporukan silmissä, mutta olkoot.

Lisättäköön vielä se että noista neljästä naisesta vain yhteen olin ihastunut, ja tämän kanssa jaksoin toimia hovikuskina ja pankkikorttina pari-kolme kuukautta. Sitten tulin onneksi järkiin ja lopetin nuo hommat. Luonnollisesti loppui myös naisen yhteydenpidot.

Takaisin nyt tähän "uudempaan tuttavaan". Tuli tässä parivuotta myöhemmin uudella paikkakunnalla tavattua baarissa eräs 18 kesäinen likka joka on kotoisin naapurikaupungista (about 50km matkaa). Meidän välillämme ei ole muuta kuin kaveruutta, silloin tällöin näemme ja tekstailemme lähes päivittäin. Kiinnitin lähes heti huomion tämän neitosen tyyliin vaatia pojilta kaikkea. Tämä vielä aivan avoimesti tuntuu kehuvan että "kyl se Arska hakee mut baarista ja kuskaa mut Reiskan kämpille nukkumaan ku Arska on niin ihastunu muhun". Oikein pahaa tekee "Arskan" puolesta. Minultakin pyytää vaikka mitä, toki aiemmasta oppineena en ole mihinkään lähtenyt ilmaiseksi. Olkoon tämä nyt kusipäisyyttä tai ei. Tässä on viimeisen vuoden aikana tullut ties minkälaista pyyntiä, viikonloppuisin (kun en ole kotona) pyydetään että antaisin avaimet tälle tytölle jotta saisivat yösijan baarireissun jälkeen. Sitten pöyristytään kun en anna tytön ja tämän minulle tuntemattomien kavereiden ottaa kämppääni käyttöön koko viikonlopuksi. Samoin välillä pyydetään hakemaan viinaa (kun alko ei myy kirkkaita alle 20v) tai sitten ihan vaan kuskiksi.

Nyt sitten viime viikonloppuun. Tyttö oli tulossa asuinpaikkakunnalleni ja kysyi että voitaisiinko nähdä, vastasin myöntävästi. Kuitenkin vain päivää ennen tuloa, tyttö sanoi että sori ei ookkaan yhtään aikaa nähä sua, tai jotain vastaavaa. Tämä oli minulle ok. Satuin sitten lähes saman tien sairastumaan kovaan kuumeeseen (oli parhaimmillaan 39'C) ja en jaksanut tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä ja nukkua. Jossain vaiheessa sitten heräsin ja huomasin että tyttö oli soittanut useammankin kerran minulle ja laittanut lisäksi tekstiviestiä että soita on tärkeää asiaa. Soitin heti. Asia oli vain että viitsisinko ajaa heidän luokseen 20km/suunta, ja heittää tytön ja tämän pari kaveria Mäkkäriin, johon on matkaa valehtelematta 500m. Sanoin että olen kipeä (jonka varmasti kuuli äänestä), mutta ei kelvannut syyksi. Sitten kysyttiin että no käykö sitten että noin 1:30 yöllä heittäisin tyttöporukan paikallisesta baarista(taas n 20km matkaa suuntaansa) 2km päähän jonkun kaverin kämpille. Toisin että nyt sairaus vie kyllä voiton. Puhelu päättyi muistaakseni tytön sanoihin "no voi vittu sitten" ja luuri kiinni. Sunnuntain ja maanantain lähinnä nukuin, tiistaina laittelin tytölle viestiä että "mitä kuuluu, kuume alkaa laskemaan". Nähnyt muttei vastaa, vaikka roikkuu whatsappissa jatkuvasti. Kunnes tänään sitten tuli taas viestiä: "hei kuule kerkeisitkö torstaina heittämään mut tuonne kotiin tästä sun läheltä?"

Itseä vituttaa aivan vietävästi tällä hetkellä. Kyllä puhelimessa haistatellaan kun en kuumeessa lähde ilmaiseksi ajamaan tyttäriä puolen kilsan päähän mäkkäriin, tai pilkun aikaan baarista kotiin. Edes viesteihin ei jakseta vastata ellei sitten olla jotain vailla. Sapettaa. En jaksanut vastata tuohon viestiin vielä mitään, kai se puhelin vielä jossain vaiheessa soi ja pyyntö tulee suullisena.

Tämä viesti voi olla tasoa Demi-foorumi, mutta vieläkin hieman kipeänä vain teki mieli avautua tästä jollekin. Olen siis itse 21v ja kyseiset naikkosen (siinä iässä missä tätä harrastivat) 18-19v. Kasvaako noista koskaan mukavia naisia vai tapaako tuollaisia myös venhemmista naisista?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Avaudutaan nyt tänne kun tekee mieli johonkin purkaa vitutusta. Muilla jatkislaisilla kokemusta naisKAVEREISTA (huom emme seurustele) jotka ovat pahemman sortin loisia? Itsellä on ollut vuosien varrella about 5 tälläistä naispuolista "kaveria", jotka lähinnä pummivat kyytejä, juomia tai yösijaa.

Kuulostaa klassiselta friendzonelta eli kaverikortilta. Joillain nuorilla tytöillä on usein tapana saada itseään kiinnostamaton jätkä ihastumaan itseensä, jolloin aletaan häikäilemättä käyttämään hyväksi sekä rahallisesti että ajallisesti. Usein sitten nuoret miehet, jotka eivät naisen huomioon ole tottunut, toimivat sitten sinisilmäisenä tytölle taksikuskina, terapeuttina, rahapussina ja remonttimiehenä mielessään ainoastaan se, että eiköhän tämä johonkin vakavampaan johda. Ja viimeisen kappaleesi kysymykseen vastaten, että kyllä näitä valitettavasti tapaa vielä n.25-vuotiaissakin. Yleensä nämä neidot ovat niin ovelia, että löytävät kyllä ne huonon itsetunnon omaavat, vähällä naiskokemuksella varustetut yksilöt, jotka sitten menevät naisen näennäisestä suosiosta täysin sekaisin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tuollaiset nuoret tyttöset voivat myös vain "tutustua itseensä" näillä seikkailuillaan, kun taas nuori mies jo luulee olevansa sinut itsensä kanssa.

Jeffreyn aiempaan internet-diagnoosiin vielä sellainen kommentti, että noihin kannattaa suhtautua aina varauksella. Vaikka tuollaisesta epävakaudesta olisikin kyse, niin muodikkaat persoonallisuushäiriöt eivät kuitenkaan muokkaa henkilön persoonaa pohjimmiltaan. Tässä pätee vähän sama logiikka kuin vanhuksissakin: jos on mulkku nuorena niin sitä on vanhanakin. Pointtina se, että persoona määrittelee enemmän kuin mikään mahdollinen mielenterveysongelma.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tiedän, kuulostaa sairaalta, mutta silti tunteet häntä kohtaan ovat järjettömän suuria ja voimakkaita. En tiedä kuinka pärjään ilman häntä. Hän uhkailee jatkuvasti sillä, että ero tulee jos teet sitä ja tätä ja tuota, mutta silti minä ahdistuneena en ole valmis päästämään irti. Se hetki kun koittaa niin allekirjoittanut romahtaa totaallisesti.

Kuinka rakkaus voikaan olla näin kieroa peliä. Olen liian kiltti tähän touhuun, kuten myös allekirjoittaneen tuleva ex-tyttöystävä on sanonut. Olen liian kiltti kaikille, joka tarkoittaa samaa, että olen playeri.

Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Tämä alkaa kuulostaa vaan koko ajan enempi siltä, että tämä kyseinen emäntä on löytänyt sen tavan millä sinua pystyy alistamaan ja käyttää sitä törkeästi hyväksi. Niin kuin tuossa joku muukin aiemmin jo kirjoitteli, niin itsekään en olisi enää yhtään varma näistä "huonoista kokemuksista aiemmissa suhteissa".

Sanon sen mitä muutkin. Niin pahalta kuin se tuntuukin, niin jos haluat välttyä oikeasti isoilta ongelmilta, niin viimeistään nyt on se hetki kun sinä sanot kiitos ja näkemiin. Tuo eukko kun ei sinua ole mihinkään oikeasti jättämässä, tykkää vaan jollain sairaalla tavalla tuosta toisen ihmisen henkisestä alistamisesta, eikä tässä asiassa tule miksikään muuttumaan vaikka kuinka kauan tuossa suhteessa jaksaisit roikkua.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitokset kaikille tuesta, nyt eletään varmaan tähän astisen pienen elämäni vaikeimpia hetkiä. Tiedän, että ero on aivan muutaman sentin päässä, mutta se sattuu niin kovasti ja tappavan tehokkaasti kuin vain suinkin voi. Tuntuu kuin pääni sisään tungettaisiin pahaa oloa vasaralla sisään.

Tänään oltiin jo ns. hyvässä hengessä keskustelemassa, mutta kun hänen puoleltaan "ahdistus" kasvaa liian suureksi niin peli on menetetty illasta toiseen. Olen kuulemma tänäänkin valehdellut siitä, että kuinka monelle ihmiselle olen puhunut baarissa tytön aloitteesta ennen kuin edes oltiin tavattu viime keväänä. Mitä väliä tuollaisilla asioilla edes pitäisi olla? Kuulemma kertoo ihmisestä paljon se jos ei osaa sanoa ei.

Sain myös kuulla jälleen, että olen vain ollut tänäänkin koko ajan tinderissä etsimässä muiden tyttöjen seuraa, vaikka olen hyvänen aika armeijassa suorittamassa palvelustani.

Baareihin luonnollisesti ei ole mitään asiaa ilman häntä, tai tulee ero. Myöskään en saisi käydä Jokereiden peleissä koska siellä on cheerleadereitä jota tuijotella rauhassa kun hän ei ole läsnä. Menin erehdyksissäni hänelle mainitsemaan vierasmatkasta, ei tule kuuloonkaan, koska kuulemma venäläiset cheerleaderit ovat kauniimpia kuin suomalaiset. Saatika jokeritytöt juna/laiva matkan aikana.

Ero tulee myös jos tästä edespäin katselen vähänkään kaupungilla kehenkään päin. Kuulemma en huomioi häntä tarpeeksi ja olen lapsellinen vielä näissä luottamusasioissa jotka ovat (myös minun mielestäni) kaiken perusta. En vain tiedä, että mitä voisin tehdä paremmin. Kaikkeni olen tämän suhteen eteen tehnyt, mutta tästä jää käteen armoton suru ja hämmennys. Tuntuu kuin tulisi jätetyksi kuin puskista selityksellä: "Ennen kuin aloimme seurustelemaan niin halusit selvästi mennä treffeille tuon yhden ämmän kanssa, jos et silloinkaan pystynyt pitämään näppejäsi erosta muista tytöistä, niin miksi tulevaisuudessakaan?"

Tiedän, kuulostaa sairaalta, mutta silti tunteet häntä kohtaan ovat järjettömän suuria ja voimakkaita. En tiedä kuinka pärjään ilman häntä. Hän uhkailee jatkuvasti sillä, että ero tulee jos teet sitä ja tätä ja tuota, mutta silti minä ahdistuneena en ole valmis päästämään irti. Se hetki kun koittaa niin allekirjoittanut romahtaa totaallisesti.

Kuinka rakkaus voikaan olla näin kieroa peliä. Olen liian kiltti tähän touhuun, kuten myös allekirjoittaneen tuleva ex-tyttöystävä on sanonut. Olen liian kiltti kaikille, joka tarkoittaa samaa, että olen playeri.

Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Voi hyvänen aika. Nyt pää kylmänä siellä. Muista, että sun sekavat tunteet korostuu potenssiin seitsemän, koska olet siellä rajoittavassa ympäristössä. Mieti mitä tekisit ja sanoisit jos olisit kotona, "vapaudessa". Järjetöntä kiusaamista tytöltä. Seuraavilla lomilla laitat suhteen poikki ja syvän radiohiljaisuuden päälle. Mieti mitä sulle jää armeija-ajasta käteen jos se on kokoajan tällaista? Kiukuttaa sun puolesta niin peevelisti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Nyt teet itsellesi ja kaikille muillekin miehille suuren palveluksen, kun lähdet kävelemään tuosta paskasta. Siinähän miettii sitten, että ketäs tässä nyt pompottaisi. Kenties jopa oppii jotain seuraavaan suhteeseen. Sun pitää antaa se opetus.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kiitokset kaikille tuesta, nyt eletään varmaan tähän astisen pienen elämäni vaikeimpia hetkiä. Tiedän, että ero on aivan muutaman sentin päässä, mutta se sattuu niin kovasti ja tappavan tehokkaasti kuin vain suinkin voi. Tuntuu kuin pääni sisään tungettaisiin pahaa oloa vasaralla sisään.

Aion nyt kirjoittaa suoraan ja kiertelemättä. Viestin sävy voi olla aika tyly, mutta tässä ei ole mitään henkilökohtaista. Jos suorat sanat ei miellytä, niin lopeta lukeminen tähän.

KuumaaKamaa, olet vetämässä elämääsi viemäristä alas tuon tytön kanssa. Kuten sinulle on jo kerrottu, on hän selvästikin hyvin epävakaa persoona. Se ei ole sinun syysi, etkä voi häntä auttaa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta heittää elämääsi hukkaan toimien tuollaisen ihmisen paskaämpärinä ja syntipukkina ihan kaikkeen mitä se ihminen keksii, eikä sinulla suoraan sanottuna ole oikeutta kohdella itseäsi noin. Pistä homma poikki. Aivan totaalisesti poikki. Ihan sama, soitatko vai laitatko tekstiviestin tai WhatsAppista viestiä - laitat ilmoituksen, että juttunne on virallisesti päättynyt etkä halua olla tytön kanssa enää missään tekemisissä. Sen jälkeen ilmoitat armeijassa, että nyt olisi syytä päästä kuraattorin kanssa juttelemaan. Kuraattorille sitten puhut aivan kaiken mikä mieltä painaa.

Nimittäin, tuo tilanteenne ei mene kuin yhteen suuntaan. Mietipä vähän, miltä tuntui viimeksi kun riitelitte tai yritit selittää, että ei ne Jokerien cheerleaderit yritä koko ajan olla palleissasi kiinni? Oliko kivaa ja kokemisen arvoista? No, jos tuon ihmisen kanssa elämäsi vietät, niin nyt on käsillä ne hyvät ajat. Seuraavat 60 vuotta voi sitten olla vähän ikävämpää. Kuulostaako elämisen arvoiselta elämältä?

Parikymppisenä seurustelin tytön kanssa, jolla oli noita samoja oireita. Kestin puoli vuotta. Kun minulle sanottiin, etten saisi mennä luennoille kun siellä on niitä tyttöjä jotka haluaa heti nussia kanssani, niin tajusin, että järki ja moni muukin asia puuttuu tästä jutusta nyt täysin. Pistin poikki, josta palkintona oli lukuisia itsemurhauhkauksia ja vuoden verran kestänyt puhelinhäiriköinti. Oli hienoa aikaa, sano. En tiedä, mitä tuo ihminen tekee nykyään, tai onko edes elossa. En pidä itseäni huonona ihmisenä vaikka aidosti olenkin sitä mieltä, että ei kyllä kiinnostakaan tietää.

Eli jos ei vielä tullut selväksi, niin toistan: hankkiudut siitä tytöstä eroon heti samantien. Sitten puhut kuraattorille ja kavereillesi, ja vaikka miten tuntuisi siltä, että yhteenpaluu olisi tosi hyvä idea, niin et palaa sen ihmisen luo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös