Naisasiat

  • 7 574 965
  • 26 605

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä mieltä olette, yritänko vielä huomenna soittaa tai viestittää vai onko vaan parempi odottaa toisen yhteydenottoa. Itseäni rehellisenä ihmisenä suoraan sanottuna vituttaa tuollainen hiljaisuus. Sanoisi ihan suoraan mikä homman nimi on niin tietäisi miten toimia.
Käytöksestä päätellen kannattaa sinunkin miettiä löytyisikö sittenkin vehreämpää nurmea aidan toiselta puolelta. Tämä naisihminen on laittanut sinut vilttiketjuun, ja epäilemättä sopimuksen purku ei ole kaukana. Missään nimessä ei kannata soitella perään jatkuvasti, se vaan pahentaa tilannetta. Se että hän on ehdotellut taukoa, yhdistettynä siihen ettei hän ole juuri sinulle vastaillut ovat aika selkeitä merkkejä. Suosittelen unohtamaan kyseisen naisen pariksi päiväksi kokonaan (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty), sillä jos hän ei ota yhteyttä sinuun muutamaan päivään voit olla lähes varma suhteen kuoppaamisesta ainakin naisen puolelta.

Tuli ehkä hiukan sekava viesti, mutta toivottavasti tästä on jotain apua. Eli näin tiivistettynä, älä jää langoille roikkumaan ja odottelemaan mikäli tätä naisihmistä nyt sattuisi kiinnostamaan, koska niin vain pitkität kärsimystäsi. Tsemppiä!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mitä mieltä olette, yritänko vielä huomenna soittaa tai viestittää vai onko vaan parempi odottaa toisen yhteydenottoa. Itseäni rehellisenä ihmisenä suoraan sanottuna vituttaa tuollainen hiljaisuus. Sanoisi ihan suoraan mikä homman nimi on niin tietäisi miten toimia.
Miten niin sanoisi suoraan? Hän on jo sanonut, miutta ei tainnut mennä jakeluun. Tauko on sitä ettei oteta mitään yhteyttä määrittelemättömään aikaan. Se voi olla lyhyt aika tai se voi olla lopullista. Oleellisinta tauossa on kuitenkin se että ei oteta yhteyttä. Nainen treffailee kuitenkin jotain muuta miestä ja katselee onko siinä potentiaalia.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mitä mieltä olette, yritänko vielä huomenna soittaa tai viestittää vai onko vaan parempi odottaa toisen yhteydenottoa. Itseäni rehellisenä ihmisenä suoraan sanottuna vituttaa tuollainen hiljaisuus. Sanoisi ihan suoraan mikä homman nimi on niin tietäisi miten toimia.

Nainen on laittanut sinut luiskaan. Parasta on, ettet ota yhteyttä. Jos nainen jostain kumman syystä ottaa sinuun päin yhteyttä muuten kuin kertoakseen, että olet luiskassa, niin voit todeta teillä olevan nyt taukoa ja kehottaa häntä ystävällisesti olla ottamatta yhteyttä. Stemppiä!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Hyviä pointteja kyllä. Mutta kun itse on mies niin ei ymmärrä tuollaista vaan haluaisi toisen vaan sanovan ettei tartte soitella eikä viestitellä eikä pitävän tällä tavalla löysässä hirressä. Kai mä varamies sitten olen ja jonkinlainen laastari (jonka tuo itsekin myönsi).

EDIT: Kai mä vielä tänä iltana töistä lähtiessä koitan soittaa, mutta saas ny nähdä mitä sitten jatkossa. Olis kuitenkin paljon parempi kun toinen voisi suoraan sanoa mikä on homman nimi. Oli se sitten toinen mies tai joku pettäminen tai vaikka vaan halu olla rauhassa. Puhumattakaan siitä että toinen olisi loukkaantunut jostain minun tekemisistäni mitä en edes ole huomannut.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jaaha. Asia keskusteltu. Se oli sitten game over, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Vituttaa eniten se että jo toisen kerran jäin jätetyksi niin että toinen löysi uuden kesken suhteen. Omat tunteeni kyllä alkoivat olla selvät, mutta toisen tunteista en ollut vielä varma enkä halunnut painostaa kun hänen eronsa lapsen isästä oli vaikea ja tuore.

Harmi vaan että asiat jäivät vähän kesken, kun oli tarkoitus lähteä juhlistamaan meikäläisen nelikymppisiä ulkomaille. Nainen ei tosin vielä tiennyt asiasta, mutta hotellin olin jo varannut pidennetyksi viikonlopuksi joulun alla. Ja oli myös tarkoitus ehdotella yhteen muuttamista, kun toinen asuu kehnossa paikassa ja itselle olisi tullut muutto eteen kuitenkin.

Kerroin sitten suutuspäissäni vielä siitäkin että keväällä, ennenkuin tuo nainen oli eronnut miehestään minulla oli lyhyt puhdas panosuhde erään naisen kanssa. Ehkä tuon olisin kertonut myöhemminkin mutta en pitänyt sitä pettämisenä kun tuo oli miehensä kanssa vielä silloin ja tuntui että hän ei halunnut tavata minua vähään aikaan. Suuttui varmaan sitten tuostakin. Ajattelin sitten että jos he koittavat vielä saada miehensä kanssa välit kuntoon kun olivat yhdessä lähdössä kylpyläreissuunkin.
EDIT: On muuten toisaalta älytöntä että tämä tuntuisi sattuvan enemmän kuin avioero liki 20 vuoden suhteen jälkeen. Kai se sitten vaan merkitsi kun toisen kanssa oli kivaa yhdessä.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmi vaan että asiat jäivät vähän kesken, kun oli tarkoitus lähteä juhlistamaan meikäläisen nelikymppisiä ulkomaille. Nainen ei tosin vielä tiennyt asiasta, mutta hotellin olin jo varannut pidennetyksi viikonlopuksi joulun alla. Ja oli myös tarkoitus ehdotella yhteen muuttamista, kun toinen asuu kehnossa paikassa ja itselle olisi tullut muutto eteen kuitenkin.

En nyt mitenkään haluaisi lyödä lyötyä, mutta tässä viestissä on muutamia sellaisia kohtia, jotka aiheuttavat suurta ihmetystä. Ensimmäiseksi kysyn, minkä ihmeen takia menit tilaamaan matkan kysymättä naiselta asiasta? Toiseksi, mikä ihmeen kiire yhteenmuuttamisella on? Varsinkin, jos ja kun suhde tuntui vielä olevan vähintäänkin epävarmalla pohjalla.

Itse en pidä yhtään, että selkäni takana suunnitellaan asioita. Toki riippuu asiastakin, mutta esim. matkojen järkkääminen yllärinä on jotakin sellaista, mistä en lähtökohtaisesti pidä ollenkaan. Enkä tietääkseni ole ainoa laatuani. Kysymys ei ole siitä, etteikö haluaisi viettää aikaa toisen kanssa, vaan siitä, että aina matka ei esimerkiksi sovi omaan kalenteriin, vaikka kalenteri sinänsä tyhjä olisikin. Mulla ainakin on sellaisia välietappeja vuoden aikana, että en tarkoituksellisesti halua kalenteriin yhtään mitään, vaan haluan vain olla ja vaikka nukkua. Jos joku buukkaa siihen jotakin menoa ja meininkiä tietämättäni, on hyvin todennäköistä, etten innostu yhtään. Ja saatan jopa olla lähtemättä. Mutta, kuten sanoin, riippuu myös yllätyksen laadustakin. Mutta kannattaa pitää mielessä yllätyksiä suunniteltaessa, että kaikki eivät niistä tykkää ja jos on todella väärään aikaan liikkeellä, seurauksena voi olla jopa isokin riita.

Yhteisen asunnon hankkiminen on myös asia, jonka ehdottamisessa kannattaa olla istumatta pelisilmänsä päällä. Se on iso päätös ja varsinkin, jos on lapsia, asiaa ei tulisi kiirehtiä, jos vähänkään on epävarmuutta siitä, onko suhteella tulevaisuutta.

Vaikuttaa näin ulkopuolisena siltä, ettette oikein olleet samalla sivulla suhteessanne ja nainen ehti näyttää ovea jo vähän pidemmänkin aikaa sinun sitä tajuamatta. Naisella iso lampaanperse siitä, ettei voinut sanoa suoraan, ettei enää kiinnosta, vaan piti tehdä se tyylittömästi. Tsemppiä!
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vituttaa eniten se että jo toisen kerran jäin jätetyksi niin että toinen löysi uuden kesken suhteen. Omat tunteeni kyllä alkoivat olla selvät, mutta toisen tunteista en ollut vielä varma enkä halunnut painostaa kun hänen eronsa lapsen isästä oli vaikea ja tuore.

Luultavasti vitutusta lieventää, ettei tuo muikkeli pitkin tota uuttakaan äijää tapaile. Niillä kun on purkautuvan suhteen jälkeen tarve ettiä laastareita enemmän kun haavat vaatii.
Ite sanoisin, että sulle kävi ihan hyvin.

Kuulin kerran kaverin lohduttaneen toista, että "älä sinä huoli kun tässä maassa on reikiä enemmän mitä verkossa silmiä, mikään muu ei ole ongelma kun ratkaista mitä niistä tökkisi"
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En nyt mitenkään haluaisi lyödä lyötyä, mutta tässä viestissä on muutamia sellaisia kohtia, jotka aiheuttavat suurta ihmetystä. Ensimmäiseksi kysyn, minkä ihmeen takia menit tilaamaan matkan kysymättä naiselta asiasta? Toiseksi, mikä ihmeen kiire yhteenmuuttamisella on? Varsinkin, jos ja kun suhde tuntui vielä olevan vähintäänkin epävarmalla pohjalla.

Vaikuttaa näin ulkopuolisena siltä, ettette oikein olleet samalla sivulla suhteessanne ja nainen ehti näyttää ovea jo vähän pidemmänkin aikaa sinun sitä tajuamatta. Naisella iso lampaanperse siitä, ettei voinut sanoa suoraan, ettei enää kiinnosta, vaan piti tehdä se tyylittömästi. Tsemppiä!
No tuo meni aikaisemmin jo sanomaan että "mitä jos lähdettäisiin jouluksi jonnekin" ja kun mä en voi töiden takia jouluna lähteä (nikkeliä tehdään joulunakin) niin kun mun synttärit on tuossa päivää ennen joulua niin ajattelin että lähdetään viikonloppuna ennen joulua. Eli periaatteessa puhuttiin asiasta mutta...

Joo ja tosiaan, tuo muakin vituttaa ettei voinut suoraan sanoa asiaansa. Ja se mitä tässä on viimeisen kolmen tunnin aikana tapahtunut ja keskusteltu tuon kaverin kanssa josta aikaisemmin puhuin niin eipä aurinko niin korkealta nouse että tuon(kaan) muijan kanssa mitään yhteistä enää olisi. Ei kuulemma ole oltu edes oikeasti yhdessä.

Noh niinkuin työkaverit totesi, uutta matoa vaan koukkuun.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tämä nyt ei liity varsinaisesti minuun millään tavalla, mutta naisiin sitten sitäkin enemmän. Mikä vittu siinä on kun naisten pitää aina olla kuiskimassa sen "parhaan kaverinsa" korvaan sen hetkisestä miesystävästä näitä, jätä se juttuja. Ja se mikä minua ihmetyttää vielä enemmän on se, että näitä ystävien neuvoja jopa kuunnellaan. Tiedän tapauksia joissa se kaveri on heti tyrkyttämässä jotakin uutta miestä naiselle kun tämä on alkanut seurustelemaan ja joissa tämä nainen on sitten sujuvasti, ikään kuin liukunut vain uuteen suhteeseen, jättäen samalla tämän edellisen miehen oikeastaan häntä edes jättämättä. Sitten kun tämän uuden adoniksen kanssa menee hyvin, niin taas tämä sama kaveri kertomassa kuinka tämäkään mies ei ole sopiva ja taas tuodaan uutta äijjää tyrkylle. Kyllä alkaa epäusko hiipiä puseroon kun vierestä tätä touhua seuraa. Saatanan laumaeläimet! (Älkää nyt vetäkö poroa sieraimeen ja tulko kertomaan kuinka se oma kultapuppeli on niin ihana ja sen kaverit eivät ikinä tällaista paskan jauhantaa harrasta. Eivät ne kaikki naiset saatanasta ole, iso-osa vain.)

Pahimpina naisen kavereina tässä asiassa mainitsisin kotona sossun tukiaisilla löhöävät yh-mammat ja ne omassa suhteessaan ei niin menestyneet, mutta kuitenkin siinä pysyttelevät, joka alan asiantuntijat.

korkille vielä loppuun lohdutuksen sana, ei tuo emäntä tule seuraavaa, eikä senkään jälkeistä ukkoa loputtomiin katselemaan, pääsit vähällä kun jo tuossa vaiheessa selvisi pelinhenki.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Niillä kun on purkautuvan suhteen jälkeen tarve ettiä laastareita enemmän kun haavat vaatii.

Tässä nyt ei tainnut kuitenkaan olla varsinaisesti mistään laastari suhteesta kysymys, kun kerran tämä uusi suhde ei alkanut päättyneen suhteen perään vaan jo ennen sen loppumista.

Muutenkin täällä taas hivenen paistaa tuo lievä oman kokemuken katkeruus läpi teksteistä. Mistä sitä tietää jos Korkin nainen nyt onkin löytänyt pitempi aikaisemman kumppanin? Se ettei Korkin kanssa sointunut homma, ei tarkoita ettei se sointuisi jonkun muun kanssa. Erotilanteessa on yleensä tunteet pinnassa ja siinä on kyvytön näkemään tilannetta kovin puolueettomasti, mutta itse olen toivonut kaikille entisille kumppaneilleni onnea. He eivät ole olleet oikeita ihmisiä minulle mutta se ei tarkoita, että toivoisin heille paskaa ja yksinäistä tulevaisuutta, vaan nimennomaan onnellisen parisuhteen. Sellaisen jota minä en heidän kanssaan voinut luoda. Toki surua ja joskus raivokin on, mutta kyllä ne tunteet siitä tasoittuu ja silloin toivoo sille toiselle kuitenkin kaikkea hyvää.

Tämä nyt ei liity varsinaisesti minuun millään tavalla, mutta naisiin sitten sitäkin enemmän. Mikä vittu siinä on kun naisten pitää aina olla kuiskimassa sen "parhaan kaverinsa" korvaan sen hetkisestä miesystävästä näitä, jätä se juttuja.

Myönnän että olen kerran tehnyt tämän jutun. Ystäväni alkoi tapailemaan miestä ja kun ensimmäisen kerran tapasin tämän herran minusta hänessä oli jotain todella epämiellyttävää. Pohdin pitkään sanonko tämän ystävälleni, vai katsonko vain miten hommassa tapahtuu. Tässä kun on vähän kaksi puolta. Itse sitten päättysin sitten siihen että sanoin ystävälleni kauniisti rivien välistä että tuossa miehessä on jotain todella mätää. Ystäväni oli jo jonkunverran ihastunut tapaukseen ja suhtautui aluksi vähän ihmetellen kommenttiini. Tästähän olisi voinut hyvin voinut päätellä että joko a ) olen kateellinen b ) olen mustasukkainen tai c ) tai en halua onnea ystävälleni. Todellisuudessa juuri halusin onnea ystävälleni ja luotin omaan vaistooni. Loppujen lopuksi ystäväni jätti tämän miehen, koska tästä paljastui ihmeellisiä puolia eikä ulkokuori ollut lähellekkään sitä mitä niin kovasti esitettiin. En tiedä miten paljon oma kommenttini mahtoi vaikuttaa asiaa, mutten koskaan katunut että sanoin sen ääneen. Ei oikeasti hyvistä miehistä tarvitse sanoa mitään " Jätä se - kommenttia". Kaikki eivät vaan valitettavasti mene tähän kategoriaan.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mikä siinä on kun naisten pitää aina olla kuiskimassa sen "parhaan kaverinsa" korvaan sen hetkisestä miesystävästä näitä, jätä se juttuja. Ja se mikä minua ihmetyttää vielä enemmän on se, että näitä ystävien neuvoja jopa kuunnellaan.

Naisethan (no ei aina) rakastuvat renttuihin ja naistenhaakkaajiin. Olisi tietenkin hyvä, jos joku kaveri olisi varoittamassa, että tässä on nyt semmoinen tapaus, josta pitää päästä eroon lähestymiskiellon kera. Vaan nämä tapaukset taitavat olla niin vetäviä, etteivät kaveritkaan varoita, kun rentut ovat niin ihania. Sen sijaan tuo "jätä se"-kehotus taitaa kolahtaa useammin tavaksille, koska näitä pidetään liian tylsinä, rahattomina, epäviehättävän näköisinä jne. Mutta toki osa parisuhteista myöskin onnistuu, joten ei vaivuta epätoivoon.
 

Carlos

Jäsen
Joo ja tosiaan, tuo muakin vituttaa ettei voinut suoraan sanoa asiaansa. Ja se mitä tässä on viimeisen kolmen tunnin aikana tapahtunut ja keskusteltu tuon kaverin kanssa josta aikaisemmin puhuin niin eipä aurinko niin korkealta nouse että tuon(kaan) muijan kanssa mitään yhteistä enää olisi. Ei kuulemma ole oltu edes oikeasti yhdessä.

Kyllä tuo nyt suoraan sanottuna kuulostaa siltä että olet kävellyt siihen niin klassiseen miinaan mihin sitä miehenä niin usein tuppaa menemään. Eli tapailee jotain naista, ja sitten siinä oman kiinnostuksen noustessa alkaa naisen kiinnostus vähentyä, ja itsekin sen tajuaa jolloin yrittää yhä aktiivisemmin saada sen mimmin kiinnostusta nousemaan joka puolestaan alkaa yhä enemmän ahdistaa naista, ja itseään ruokkiva kierre on valmis. Naisen selitykset ja käytös käyvät koko ajan yhä vaan hämärämmiksi koska häntä ahdistaa, ja hän tiputtelee vinkkejä tilanteesta yhä kiihtyvään tahtiin. Miehenä näitä vinkkejä ei halua ymmärtää, vaan yrittää vaan puskea päälle ja toivoa että "josko mä sittenkin ymmärsin väärin ja se oikeasti haluaa olla mun kanssa mutta sillä oli vaan kiire ja kaikkeee..."

Edelleenkin se naisen naaraaminen on yhtä haastavaa kuin ison kalanvonkaleen, tuskallisen pitkä prosessi jossa pitää antaa sopivassa suhteessa siimaa ja taas välillä nykäyttää lähemmäksi, kunnes saalis on väsytetty ja valmis nostettavaksi veneeseen. Hälytyssireenien pitää ulvoa täysillä viimeistään siinä vaiheessa jos viesteihin ei vastailla ilmeisellä innokkuudella. Siinä vaiheessa peli on jo usein menetty, mutta tuhoon tuomitun siitä tekee ihan varmasti entistä tiuhempi viestittely ja perään soittelu. Jos vähänkään tuntuu että toinen ei ole ihan 100% mukana, niin täydellinen radiohiljaisuus vaan päälle heti. Todennäköisesti se ei pelasta tilannetta, mutta on ainoa mikä sen saattaa tehdä. Se on tosi vaikeaa, kokemuksesta tiedän.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ja tosiaan, tuo muakin vituttaa ettei voinut suoraan sanoa asiaansa. Ja se mitä tässä on viimeisen kolmen tunnin aikana tapahtunut ja keskusteltu tuon kaverin kanssa josta aikaisemmin puhuin niin eipä aurinko niin korkealta nouse että tuon(kaan) muijan kanssa mitään yhteistä enää olisi. Ei kuulemma ole oltu edes oikeasti yhdessä.

Anteeksi mitä? EIkös tuo nainen kohtuullisen suoraan sanonut jo aiemmin, että hänestä teidän olisi hyvä pitää vähän taukoa? Sinä olit asiasta eri mieltä ja tulkitsit tuon viestin haluamallasi tavalla, mutta minusta tuo nyt on aika selvästi sanottu.

Eikä todellakaan mitään matkoja aleta varailla omiin nimiin ja yhteenmuutosta haaveileminen ilman yhteistä keskustelua on kyllä myös aika lyhytnäköistä touhua ja siinä nyt vaan polttaa omat näppinsä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tämä nyt ei liity varsinaisesti minuun millään tavalla, mutta naisiin sitten sitäkin enemmän. Mikä vittu siinä on kun naisten pitää aina olla kuiskimassa sen "parhaan kaverinsa" korvaan sen hetkisestä miesystävästä näitä, jätä se juttuja. Ja se mikä minua ihmetyttää vielä enemmän on se, että näitä ystävien neuvoja jopa kuunnellaan. Tiedän tapauksia joissa se kaveri on heti tyrkyttämässä jotakin uutta miestä naiselle kun tämä on alkanut seurustelemaan ja joissa tämä nainen on sitten sujuvasti, ikään kuin liukunut vain uuteen suhteeseen, jättäen samalla tämän edellisen miehen oikeastaan häntä edes jättämättä. Sitten kun tämän uuden adoniksen kanssa menee hyvin, niin taas tämä sama kaveri kertomassa kuinka tämäkään mies ei ole sopiva ja taas tuodaan uutta äijjää tyrkylle. Kyllä alkaa epäusko hiipiä puseroon kun vierestä tätä touhua seuraa. Saatanan laumaeläimet! (Älkää nyt vetäkö poroa sieraimeen ja tulko kertomaan kuinka se oma kultapuppeli on niin ihana ja sen kaverit eivät ikinä tällaista paskan jauhantaa harrasta. Eivät ne kaikki naiset saatanasta ole, iso-osa vain.)

Olen sekä samaa että eri mieltä. Ensinnäkin oikeasti hyvät ystävät harrastavat noita väliintuloja ihan aiheesta yleensä. Varmasti on niitäkin, jotka eivät vaan kestä sitä, että toinen viihtyy parisuhteessa. Monesti kuitenkin se ihastus on sokea kaikelle negatiiviselle ja itse ei niitä havaitse. Se on käynyt myös minulla ja en todellakaan kadu sitä, että kuuntelin ystäviäni ja myös äitiäni. Sen paskan alkoi oikeasti huomaamaan siinä vaiheessa, kun se tarkasti perusteltiin sivullisten toimesta. Lopulta lopetin touhun siihen paikkaan, kun oli lyönyt kaverinsa kanssa vetoa, että uskaltaako stripata vieraalle miehelle. Panoksena oli alkoholiton drinkki. Tyttö oli lopettanut juomisen, koska mielestäni joi liikaa. Ajattelin, että ehkä se sekoilu loppuu. Toiseen suuntaan ei ole omakohtaista kokemusta, mutta se johtunee siitä, että minun on oikeasti helppo ja miellyttävä olla myös naisseurassa, enkä ole se hiljainen kaveri siinä kainalossa, joka on koko ajan kyselemässä kotiinlähdöstä. Olen myös ikuisesti kiitollinen siitä, että nykyisen vaimoni kaverit tulivat hänen edeltäneen suhteensa väliin ja se oli vielä vuosikausia pituudeltaan se suhde.

Omalta kohdalta puollan noita väliintuloja, mutta varmasti on vittumaista jos se on vain pyrkimys aiheuttaa pahaa mieltä ja uusia suhteita. Omalla kohdallani ei ole tullut tarvetta väliintulolle, koska läheisimmässä ystäväpiirissä ei ylipäänsä seurustelusuhteita ole juuri ollut tai jos on, niin eivät ole menneet vakavaksi asti, vaan siellä on ne negatiiviset puolet todella tulleet esiin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eikä todellakaan mitään matkoja aleta varailla omiin nimiin ja yhteenmuutosta haaveileminen ilman yhteistä keskustelua on kyllä myös aika lyhytnäköistä touhua ja siinä nyt vaan polttaa omat näppinsä.
Niinkun sanoin jo aiemmin niin asiasta oli kyllä puhuttu, mutta ajattelin hoitaa varaukset ihan oman syntymäpäiväni takia vähän puoliksi salassa. Kertoa vain että nyt on hotelli varattu, sinä hoidat lennot. Ja onneksi hotels.comissa oli vaihtoehto "ilmainen varauksen peruutus" niin sain ne peruttua.

Ja tavallaan tuosta yhteen muuttamisestakin oli puhuttu (löytyy ihan täältä aikaisemmilta sivuiltakin), silloin mulle vaan sanottiin että minä kelpaan muttei lapset. Jälkikäteen sitten sanoi että eiköhän noita lapsiakin mukaan mahtuisi ja siis kun jotain myynnissä olevia taloja katseltiin (siis ei olisi missään nimessä ostettu vielä mitään) tuo jo sanoi että mikä on kenenkäkin huone ja mihin saa soittohuoneen meikäläiselle. Puoliksi varmaan leikillään, mutta kuitenkin. Ja tuo hänen nykyinen asuinpaikkansa on niin levoton ja naapurit paskamaisia että sen takia ajattelin ottaa asian puheeksi ihan lähiaikoina. En siis yksin haaveillut mutta puheeksi ottaminen jäi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minullakin on omakohtaisia kokemuksia tälläisestä ystävän väliintulosta. Olen ehkä siitä joskus täällä maininnutkin. Lyhyesti, silloisen vaimoni keskustelu ystävänsä kanssa minun ja vaimoni suhteesta. Oikeastaan niistä silloisistä ongelmista. Minä olin silloin opiskelemassa ja siitä johtuen minulla ei ollut aikaa normaaliin tapaaan vaimolleni ja pienelle pojalleni. Ilmeisesti vaimoni oli pannut merkille sen että olin panostanut vähän normaalia enemmän ulkoiseen olemukseeni ja kertoi siitä ystävälleen joka tulkitsi asian niin että olin pettämässä vaimoani ja sen jälkeen jokainen tekoni oli suunnilleen merkki pettämisestä ja kun sitä tarinaa riittävästi tuli, alkoi nykyinen ex-vaimoni sitä uskoa. Oikeasti olin myynnin ammattitutkintoa opiskelemassa ja siellä painotettiin sitä että ulkoinen olemus pitää olla siisti ja sen takia olin normaalia enemmän panostanut ulkoiseen siisteyteen.

Se oli silloin vaikea paikka mutta en ole enää katkera. Minulla on asiat nyt huomattavasti paremmin kuin silloin naimisssa ollessani. Surettaa ainoastaan yhteinen poikamme joka on kärsinyt ja kärsii edelleen erostamme. Hän oli eron aikaan alle 2v ja nyt jo 6v. Joka kerta kun joudun luovuttamaan pojan äidilleen, näen sen ristiriidan poikani käyttäytymisessä. Hän on iloinen kun saa olla oman äidin kanssa mutta hän ei pidä siitä että joutuu minusta eroon. Sama juttu on silloin kun saan hänet äidiltään. Onhan se niin että kyllä lapsi vanhempiaan rakastaa vaikka joutuukin toisesta olla erossa koko ajan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Muutenkin täällä taas hivenen paistaa tuo lievä oman kokemuken katkeruus läpi teksteistä. Mistä sitä tietää jos Korkin nainen nyt onkin löytänyt pitempi aikaisemman kumppanin? Se ettei Korkin kanssa sointunut homma, ei tarkoita ettei se sointuisi jonkun muun kanssa. Erotilanteessa on yleensä tunteet pinnassa ja siinä on kyvytön näkemään tilannetta kovin puolueettomasti, mutta itse olen toivonut kaikille entisille kumppaneilleni onnea. He eivät ole olleet oikeita ihmisiä minulle mutta se ei tarkoita, että toivoisin heille paskaa ja yksinäistä tulevaisuutta, vaan nimennomaan onnellisen parisuhteen. Sellaisen jota minä en heidän kanssaan voinut luoda. Toki surua ja joskus raivokin on, mutta kyllä ne tunteet siitä tasoittuu ja silloin toivoo sille toiselle kuitenkin kaikkea hyvää.

No nythän on niin, että mm. omakohtaisesti tiedän tuon jutun kun entinen naisystävä jätti edellisen minun vuokseni. Ja tiedän mitä kävi meidän suhteen (4,5 vuotta) jälkeen. Nyt tulee sinulle se ylläri. Meidän eroon ei liittynyt mitään dramatiikka, vain toisenlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Tokihan se hetken harmitti, mutta varmasti yhtä paljon molempia. Jäätiin kuitenkin hyviin väleihin ja katkeruutta ei ole sitten minkään vertaa.
Sittemmin hän toki on löytänyt hyvän miehen. Ja sen entiselle rakkaalleni suon varauksetta.

Itse suoraan sanoen rellestin puoli vuotta ja juopottelin melkein kymppitonnin rahaa kavereideni kanssa. Oli saakelin hauskaa ja irtojuttuja oli, mutta en oikeastaan naista silloin muuhun kuin seksiin kaivannutkaan. Puoli vuotta täysin pää tyhjäksi ja täysi nollaus edellisestä suhteesta. Sitten löytyi UUSI HYVÄ nainen ja päädyttiin pidempään suhteeseen, kihloihin, naimisiin ja vielä vanhemmiksikin.

Missä kohtaa minun kuului, tai voit tulkita minun olleen katkera? Minun tekstiin kaiketi kumminkin viittasit?
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Missä kohtaa minun kuului, tai voit tulkita minun olleen katkera? Minun tekstiin kaiketi kumminkin viittasit?

Viittasin siinä mielessä että korkin naisen tapauksessa ei ollut kyse mistään laastarisuhteesta. Sen lisäksi tuo :

Luultavasti vitutusta lieventää, ettei tuo muikkeli pitkin tota uuttakaan äijää tapaile.

Eikös tuossa nyt pikkuisen haiskahda sellainen kun minä en onnea saanut, niin toivottavasti ei saa toinenkaan - meno? Vai miten tuo pitäisi tulkita?
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Omalta kohdalta puollan noita väliintuloja, mutta varmasti on vittumaista jos se on vain pyrkimys aiheuttaa pahaa mieltä ja uusia suhteita. Omalla kohdallani ei ole tullut tarvetta väliintulolle, koska läheisimmässä ystäväpiirissä ei ylipäänsä seurustelusuhteita ole juuri ollut tai jos on, niin eivät ole menneet vakavaksi asti, vaan siellä on ne negatiiviset puolet todella tulleet esiin.


Tässä nyt on se, että me puhutaan ihan eri asioista. Minä puhun ystävistä jotka tekevät näitä väliintuloja jokaisen miehen kohdalla, aina ei olla edes tavattu tätä kyseistä miestä, samaan aikaan sinä taas puhut oikeasti hyvien ystävien tarpeelisista väliintuloista. Siksi olin nuo lainausmerkit tuonne laittanut kun itse en tuollaisia ihmisiä yksinkertaisesti kykene mieltämään kenenkään parhaaksi ystäväksi jos ainoastaan sillä on väliä, että kellään muullakaan ei ole kivaa jos heillä ei ole.

Sanon nyt sen tähän vielä, että itse en ole tällaisen paskan uhriksi joutunut (en ainakaan usko joutuneeni), vierestä olen kyllä seurannut ja kysynyt niin naiselta kuin näiltä "kavereiltakin", että onko tuossa nyt mitään järkeä. Vastaukseksi sain kyseiseltä naiselta pitkän mykkäkoulun ja näiltä kavereilta tällaista, "tää asia ei kuulu sulle millään tavalla" "luulis sunkin vaan olevan tyytyväinen kun X on vapailla markkinoilla" yms vastaavaa paskaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Viittasin siinä mielessä että korkin naisen tapauksessa ei ollut kyse mistään laastarisuhteesta. :

Eikös tuossa nyt pikkuisen haiskahda sellainen kun minä en onnea saanut, niin toivottavasti ei saa toinenkaan - meno? Vai miten tuo pitäisi tulkita?

Ok, ehkä ei ihan laastarisuhteesta (en välttämättä tunne edes käsitettä) mutta suhteen jälkeisestä suhteesta jotka sivusta seuraten aika harvoin tuovat loppuelämän onnen. Toinen oli lähinnä lohdutusta...
Ei kannata ehkä mitenkään yrittääkään selittää kun käsittääkseni edustetaan eri sukupuolta, eikä toisiamme tunneta. Se edes jossain määrin helpottaisi ymmärtämään mitä toinen yrittääkään sanoa.
Yleensä muuten miehen sanomaa ei tarvitse "tulkita", eikä se sisällä mitään salakoodeja tai vaikeaselkoista mystistä "rivien välistä"- kieltä. Meistä moni sanoo juuri sen mitä tarkoittaa ja ajattelee.
Ajattelin vaan lohduttaa tuntematonta. Ajatuksena siis vain puhdas hyvyys.

Mutta, jos minun viestistä voi tulkita katkeruutta niin se tulkinta on varmuudella väärä. En ole elämässäni yhtään millekään katkera enkä yhtään mistään kateellinen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pahoittelut kaikille "parisuhteessa" pettyneille. Aikoinaan olin itsekin, mutta ei vaan jaksa enää. Onhan muijien kanssa kiva bailata ja nussia, mutta siinäpä se sitten onkin. Tällä hetkellä on parikin fuck buddya jotka ajattelevat samalla tavalla, mutta ainahan nää hommat ovat menneet perseelleen, kun muijat rupeavat ehdottelemaan jotain parisuhdejuttuja, vaikka itse olen sanonut ekasta sekunnista lähtien, että mulla on omat jutut ja parisuhteet ei kiinnosta.
 

godspeed

Jäsen
Kuinka moni on kiinnittänyt näihin parisuhteen väliintulijoihin siinä mielessä huomiota, että ovatko nämä väliintulijat itse parisuhteessa? Kateus, tai jopa tietynlainen mustasukkaisuus, on vahva voima varsinkin silloin, jos se uhkaa omaa ystävyyttä parisuhteita rakentelevan kanssa.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Kuinka moni on kiinnittänyt näihin parisuhteen väliintulijoihin siinä mielessä huomiota, että ovatko nämä väliintulijat itse parisuhteessa? Kateus, tai jopa tietynlainen mustasukkaisuus, on vahva voima varsinkin silloin, jos se uhkaa omaa ystävyyttä parisuhteita rakentelevan kanssa.

Niinkuin tuolla aiemmin kirjoittelin, niin omien havaintojen perusteella lähinnä yh-mammoja ja huonossa parisuhteessa sinnitteleviä vätyksiä. Sinkkuja (pl. yh:t) ei kiinnosta persekarvan vertaa muiden pariutuminen. Varmaan lähinnä tuo kateus kun oma parisuhdetilanne on perseestä tavalla tai toisella, niin kellään muullakaan ei saisi olla kivaa sillä rintamalla. Mukavampi rypeä sitten porukassa sitä kurjaa oloansa, kun kaikki miehet on perseestä.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Kyllä sitä mieluummin lähtee sinkku naispuolisen kaverinsa kanssa ulos bilettämään, kuin parisuhteessa elävän. Mikäli siis on itse sinkku. Parisuhteessa jos elää niin sillä ei niin suurta merkitystä ole. Kyllä itseäni joskus sinkkuna harmitti kun hyvästä ystävästäni tuli seurusteleva, koska hänen baarikäyntinsä sekä vähentyivät, että latistuivat. Alkuillasta saattoi olla ihan hauskaa, mutta mitä pitemmälle ilta meni niin alkoi tulla niitä " Mitäköhän x tekee" " Varmaan pitäis mennä kohtiin, x odottaa " jne lauseita. Ei kyllä nyt ihan heti silloin tullut mieleen kuitenkaan myrkytellä kenenkään parisuhdetta, voin kyllä ihan kuvitella että näitäkin tapauksia löytyy jotka haluaa sen parhaan ystävänsä vain viettävän heidän kanssaan vapaata ja huoletonta sinkkuilua.

// KuumaaKamaa, lähettelen täältä ainakin tsemppihalit. Eikä kenelläkään ole oikeutta tuomita ratkaisuasi, jokainen joskus eronnut tietää ettei ne päätökset koskaan ole helppoja, ei vaikka ulospäin jokin ratkaisu voisikin näyttää päivänselvältä. En usko että pystyt kuitenkaan tyttöä pelastamaan, mutta pelasta itsesi ennenkuin on liian myöhäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös