Naisasiat

• 7 585 548
  • 26 609
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen itse aloittanut 14 vuotiaana seurustelun ihanan,pari vuotta vanhemman pojan kanssa, joka oli mun suuri ensirakkauteni. Muutettiin yhteen heti kun täytin 18v. Tää kundi oli ihan sairaalloisen mustasukkainen, mutta mä ajattelin et se vaan rakastaa mua niin paljon. Kerettiin vuosi asua yhdessä, erottiin ja mun oli pakko muuttaa toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Koska tää istu mun rapun edessä yöllä ja uhkas tulla lasin läpi, seuras autolla mua pisin kaupunkia, uhkas hakata kaikki miespuoliset joiden kanssa liikun, puhelimessa oli aina 99 vastaamatobta puhelua (enempää ei mahtunut näyttöön).

Voi kyllä mä tykkäsin tästä pojasta ihan sairaasti ja oli vaikea lähteä kun tottunut koko nuoruuden sen kainalossa olemaan. Sukulaiset odotti meiltä häitä ja vauvoja, eivät olisi ikinä uskoneet minkälaista meillä todellisuudessa oli. En saanut käydä missään yksin,lompakko takavrikoitiin, puhelin tutkittiin joka päivä ja sivusilmällä kytätään vilkasinko viereisessä autossa istuvaa miestä. Aina epäiltiin ja syytettiiin asioista jotka ei tullut mulle edes mieleen. Suurin tuki ja apu oli mulle oma isoveli, jota tämä kundi vähän pelkäsi ja paras ystäväni joka takoi nuijalla päähän ja sai nuoret ja naivit silmäni avattua.

Joten juoskaa pitkälle ja lujaa jo ensimerkeistä.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Niin eikö tässä ihan vain taivasteltu sitä, että naista kehoitetaan jättämään mies, jossa ei itsessään ole mitään vikaa (terve suhde). Nyt KK:n tilanteessa keskustellaan siitä, että hänen tulisi lähteä tästä suhteessa, jossa naisen käytöksessä on vikaa. Tämä siis perustuu siihen oletukseen, että KK:n tarinat pitävät paikkaansa.

Niin, en tiedä luitko viestiäni loppuun, mutta toistan vielä. Ongelma näissä ehdottomissa parisuhdeneuvoissa keskustelupalstalla on se, että ne (vaikka kuinka vilpittömiä olisivat) on aina annettu vajavaisilla tiedoilla. Ts. tiedoilla jotka ovat tulleet autettavan näkökulmasta avunhuutona. Asioilla on aina toinenkin puoli, usein myös kolmas, neljäs ja viides. Terve suhde on terve suhde vain jätetyn näkökulmasta. Sairas suhde on sairas suhde lähinnä jättäjän näkökulmasta. Kaikkia puolia ei varmasti koskaan tulla yleisölle avaamaan, ja hyvä niin. Siksi pyrin välttämään ehdottomia neuvoja näissä asioissa, ellen tunne tapausta henkilökohtaisesti.

Carlos

Jäsen
Kaikkia puolia ei varmasti koskaan tulla yleisölle avaamaan, ja hyvä niin. Siksi pyrin välttämään ehdottomia neuvoja näissä asioissa, ellen tunne tapausta henkilökohtaisesti.

Tässä myös yksi syy miksi itse yritän mieluummin viritellä auttavia vinkkejä, kuin sanoa että "heitä se heti pois". Kovin helppoa tuntuu nykyään olevan ihmisille julistaa lopullinen tuomio suhteista suuntaan ja toiseen. Kertakäyttökulttuuri rules, ja klassinen lapsi pesuveden mukana-ilmiö. Mitä en aina jaksa ymmärtää.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No se on selvä että velvollisuutta ei ole, mutta vaikka halua esimerkiksi olisikin niin kyllä kuitenkin pitää vielä kysyä että onko tuollaiseen mitään järkeä ryhtyä? Mikä on todennäköisyys että siitä tulee lopulta tyydyttävä lopputulos?

Ei mitään järkeä enää. KK on ottanut kaiken paskan vastaan tähän asti. Jos olisi aiemmin ollut munaa sanoa, että mees nyt vittuun oikeesti sairaiden juttujesi kanssa, niin sitten ehkä slimmit tsäänssit. Kyseessä on nuori jantteri, jonka pitää oppia vaikeimman kautta nää jutut. Seuraava suhde on toivottavasti vähän tasa-arvoisempi kokemuksien jälkeen.

Kyllä sitä pillua saa ilman nöyryytyksiäkin.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näissä parisuhdekiemuroissa tuntuu hyvin usein olevan se ongelma, ettei suhteen ongelmakohtia aidosti yritetä edes puhua läpi. Minäkin olen tehnyt sellaisia virheitä joissa mitättömän pienet asiat kasvavat suuriksi, koska asioista ei puhuta. Esim tässä KK:n tapauksessa KK:n muija on saattanut suuttua jostain sellaisesta mistä KK ei ole tullut ajatelleeksi että se saattaisi toista satuttaa. Ja sama päinvastoin. Tällaisissa tapauksissa puoliskojen näkemykset suhteen solmukohdista saattavat vaikuttaa hyvinkin subjektiivisilta.

Ensimmäinen asia mitä kannattaisi tehdä on asiallinen keskustelu ongelmista. Oman riitani olen aikanaan saanut esimerkiksi roskien viennistä. Itse en ymmärtänyt, että miksi puolityhjä roskapussi olisi pitänyt viedä ulos nyt eikä siivouspäivänä (joka oli seuraava päivä). Itse asiassa en sitä ymmärrä vieläkään, mutta muija tulkitsi asian tahallisena ärsyttämisenä ja minä puolestaan suutuin hänen "turhasta marmattamisesta". Tilanne eskaloitui vielä siten, että minä peruin yhteisen leffailtamme ja hän alkoi sättimään minua yhteisten tuttaviemme kuullen. Onneksi koko tilanne kuitenkin ratkesi puhumalla. Suhde toki loppui sitten aikanaan myöhemmin ihan muista syistä.

Ulkopuolisen on helvetin helppo sanoa, että keskustelkaa ja puhukaa asiat halki. Jos itse on ongelman ytimessä niin se on hyvin usein vaikeaa. Mutta arvostan kaikkia ihmisiä joilla on kyky keskustella asioista asiallisesti tiukkoinakin hetkinä.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tuli taasen tavattua tuoreinta exää.

Koko meidän tarina pähkinänkuoressa meni niin, että tunsimme toisemme vuosien takaa. Molemmat olimme aikanaan tahoillamme varattuja, mutta lopulta yhteen ajauduttiin tämän vuoden alussa. Molemmilla oli takana se elämänsä rakkaus. Tiesin mitä oli vastassa lapsineen kaikkineen. Todella nopeassa tahdissa käytiin läpi rakastuminen, uusioperheytyminen, raskaustestien jännittäminen, arki, todellisuus ja lopulta ero.

Nyt tuon naisen kanssa on pidetty vähän vähemmän yhteyttä, mutta niin vain ajoittain jompi kumpi meistä ottaa kontaktia. Meistä ei voinut tulla paria eron aikaan, mutta nyt asiat näyttäytyvät erissä valossa. Naisen ongelmat näyttävät olevan takana, koko uusioperheen ongelma alkaa olemaan ratkeamassa: uusi ura ja tie pois menneestä on jo pian maalissa. Minun puoleltani taasen kaikki on samoin kuin ennenkin.

Me kierrämme toisiamme kuin kissa kuumaa puuroa. Nainen ja lapsensa kaipaavat minua, minä kaipaan naista ja olen pahoillani lasten puolesta. Minä en kaipaa naisen tiettyjä ominaisuuksia, eikä nainen minun. Minä taasen tarvitsen sen naisen, jonka se on saanut vihdoin ulos itsestään.

Osa minusta on yhtä varma kuin se toinenkin: pysy erossa ja sitä myöten päätöksessäsi, tai usko siihen toiseen ihmiseen ja ota askel uudelleen.

Tasapainoilu on varmasti helvetin hauska laji joillekin, mutta näissä asioissa en oikein kaipaa edes sitää nuoraa, saati tanssia.

Milläs ilveellä palstalaiset ovat vastaavasta tilanteesta selvinneet?

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Milläs ilveellä palstalaiset ovat vastaavasta tilanteesta selvinneet?

Ilmeisesti kyse on ollut enemmän vaikeasta tilanteesta kuin siitä, että jompi kumpi olisi pahasti satuttanut toista tai olisitte toisillenne täydellisen epäsopivat?

Kokeile uudestaan, sitten et ainakaan kiikkustuolissa spekuloi, olisiko sittenkin pitänyt yrittää uudelleen suotuisammissa olosuhteissa. Aloittakaa kuitenkin hitaasti mutta sopikaa, että tapailette ihan vakavissanne.

Olet joskus joillain kirjoituksillasi antanut sympaattisen kuvan itsestäsi. Toivotan kaikkea hyvää :)

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ilmeisesti kyse on ollut enemmän vaikeasta tilanteesta kuin siitä, että jompi kumpi olisi pahasti satuttanut toista tai olisitte toisillenne täydellisen epäsopivat?
Ei ole kyse mistään sotaisasta erosta. Kaksi niin erilaista ihmistä eivät vaan enää sopineet yhteen, kun yhteiset asiat eivät enää riittäneetkään. Perinteinen "arki iski" -tapaus.

Kokeile uudestaan, sitten et ainakaan kiikkustuolissa spekuloi, olisiko sittenkin pitänyt yrittää uudelleen suotuisammissa olosuhteissa. Aloittakaa kuitenkin hitaasti mutta sopikaa, että tapailette ihan vakavissanne.
Uusi yritys on käynyt mielessä, vaikka vannoinkin kaiken jääneen jo taakse päin. Ei auta tippaakaan asioissa se, että tapaamme aina missä ja mitenkin, ja joka kerta minä jään haavi auki ihmettelemään, että miten helvetissä se nainen näyttää haluttavammalta kaikin tavoin ja joka kerta entistäkin enemmän. Todennäköisesti annan vielä vähän savun laskeutua ja tunnustelen ensin omia tuntemuksia vielä kerran ja kunnolla, jos sitten lähden tai olen lähtemättä tarjoamaan uutta yritystä. Pakit toki sain mimmiltä yli vuoden aikanaan, etteivät nekään enää korttitaloja kaatelisi. ;)

Olet joskus joillain kirjoituksillasi antanut sympaattisen kuvan itsestäsi. Toivotan kaikkea hyvää :)
Heh. Olet jo maininnut jossain aiemminkin, että olen esiintynyt sympaattisena. Joku muukin saattaa olla samaa mieltä. Kiitän ja kumarran.

Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäköhän sitä omista naisasioistaan puhuisi. Tässä on nyt jo monta vuotta vedelty ihan onnellisesti sinkkuna, mutta välillä alkaa sellainen pieni kaipuu johonkin vakavaan syttyä. Ehkä se on taas tämä syksyn pimeys ja kylmyys, joka laittaa ukon sekaisin. Yksi syy miksen ole parisuhteessa on se, että olen liian vaativa. Vaadin toisen ihmisen olevan joku "täydellisyyden perikuva" niin sisäisesti kuin ulkonäöllisestikin. Olen luonteeltani tosi hauska ja sellainen johon naiset helposti ihastuvat. Hemmetin sanavalmis ja saan aina ihmiset ympärilläni nauramaan. Ulkonäöllisesti lasken itseni reilusti keskivertoa komeammaksi. Tämän mielikuvan olen tässä vuosien varrelta itsestäni ja ihmisiltä ympäriltäni kerännyt. Kuulostaa helvetin ylimieliseltä ja itsekkäältä sanoa tuollaista, mutta yritän vain saada sen kuvaamaan tätä juttuani ja tilannettani. Suurimpana miinuksena itsessäni pidän pituutta (172cm). En ole senkään oikeastaan koskaan kokenut olleen esteenä naisjutuissani, mutta joskus sitä on tietyissä tilanteissa tuntenut itsensä "ei-niin miehekkääksi".
Yhden yön juttujen saaminen ei ole ongelma. Juuri pari päivää sitten laivallakaan ei tarvinnut kuin kaveria odottaa vessan edessä ja kaksi muijaa tulivat ihan puun takaa jutulle. No, okei heillä oli lähtökohtaisesti hiukan eri tarkoitukset kuulemma. Siinä alussa jo huomasin, että tässä on jotain hämärää ja muijat paljastivat, että he tykkäävät "härnätä" ihmisiä ja esittää jotain mitä eivät ole. Hetken siinä sitten juteltiin ja sanavalmiina ihmisenä heitin juttua ja yhtäkkiä oltiinkin menossa hyteille muijien hokiessa yhteen ääneen "-Eihän tässä näin pitänyt käydä..." Kävi kuitenkin ja viihtyisä setti oli.
Tässä juurikin viestittelen uuden nuoren työkaverin kanssa, joka vaikuttaa aika innostuneelta. Aivan uskomattoman hyvä vartalo kyseisellä neidolla. Pituuttakin jonkin verran enemmän kuin itsellä, mutta eipä näytä haittaavan. Ei tuosta kyllä "vaimoksi" ole, kun hiukan liian crazy luonteeltaan, mutta sänkyyn kyllä varmasti tuon voisi viedä.

En oikeastaan tiedä mikä tämän jutun pointtini oli, mutta välillä ahdistaa se tunne kun tuntuu, ettei sitä koskaan missään kohtaa nyt tai tulevaisuudessa pysty "tyytymään" johonkin, jonka kanssa voisi olla onnellisesti hamaan tulevaisuuteen. Tarkoitan tyytymisellä sitä, että aina vain miettii jos joskus löytyisi vielä joku täydellisempi kunnes huomaakin olevansa se iki-sinkku 50v. kaljamahan ja pälvikaljun kanssa ja se vanha charmi ei enää purekaan...

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En jaksa etsiä oikeita viestejä, mutta täällä käytiin taannoin keskustelua siitä, jättikö vaimo Toni Niemisen ihan silkkaa kusipäisyyttään. Jokunen nimimerkki ihan täysin miestä tuntematta väitti, että hän on hyvä mies ja naiset vaan ovat taas sikoja.

Nyt on tullut ero uudenkin naisen kanssa - naisen, jonka kanssa suhde alkoi vain viikkoja aiemman eron jälkeen. Iltaroskien ynnä muiden mukaan syyt ovat Niemisen pettäminen ja muu vauhdikas toiminta yöelämässä. Jotain kuvamateriaaliakin ilmeisesti löytyisi Seiskan (?) sivuilta. Lähde nyt on mitä on, mutta kuvat tuskin valehtelevat.

Linkki IS.

Jeffrey

Jäsen
Tuo pettämishomma on kyllä jotenkin todella kummallista touhua. Tässä joitain vuosia elämää ihmeteltyäni, olen tullut siihen lopputulokseen, että se ei ole mitään muuta kuin mielen heikkoutta,

Tottakai pettäjä aina pyrkii selittämään toimintansa milloin parisuhteen huonolla seksielämällä ja milloin rankalla lapsuudellaan. Kuitenkin myös omassa tuttavapiirissä ne ihmiset joiden faktisesti tiedän pettäneen, on niitä vähemmän tasapainoisia yksilöitä elämässä muutenkin.

Olen vakavasti sitä mieltä, että seksi on miehellä (vain omaa kokemusta) fyysinen ja psyykkinen tarve. Vielä mikäli olisi vastapuoli, jonka mielenkiinto riittäisi myös miehen orgasmin tavoitteluun niin olisihan se loistava homma. Itse olen myös menneessä viettänyt aikaani liian pitkässä ja huonossa suhteessa, jossa kaikki ns. pettämisen syyt, olisi kyllä ollut käytettävissä, mutta sille tielle en kuitenkaan koskaan lähtenyt. Joku tietysti voisi sanoa, että olin nössö enkä uskaltanut pettää. Itse ehkä taas sanoisin, että pystyin haastamaan ne omat demonini silloin, ja tyhmyyttäni jäin siihen tilanteeseen turhan pitkäksi aikaa.

Haluan vieläkin uskoa vakaasti siihen, että parisuhde seksielämä voi olla toimivaa ja kukoistavaa. Tämä tietysti ohjaa omia toimiani nyt sinkkuna, mikäli havaitsen muuten mielenkiintoisen tytön, mutta hänelle läheisyys ja seksi eivät ole niin tärkeitä asioita, annan hänen jatkaa matkaansa. Nuorena ja naivina sitä ajatteli, että pystyisi muuttamaan maailmaa, kunnes sitä sitten heräsi siihen, että maailma onkin muuttanut pikku Jeffreytä. Ei tämä sinkkuelämäkään hääviä ole, mutta sitten kun seuraavan kerran suhteeseen lähden, niin naisen ja meidän, pitää kyllä olla just eikä melkein. Karu totuus vain on se, että vaikka kuinka uskoisit omiin taikasormiisi ja valtikan mahtiin, niin jos se nainen ei innostu, niin se ei innostu.

Uskon kyllä myös siihen, että on mahdollista rakentaa ja ylläpitää loistava parisuhde, jonka seksielämä sisältää myös kolmansia osapuolia. Ajatus tästä omalla kohdallani tuntuu kuitenkin vieraalta. Omasta kokemuksestani minun on parisuhteessa vaikea nähdä muita naisia naisina, vaan näen heidät enemmän ihmisenä. Samoiten oman rakkaansa jakaminen tuntuisi ehkä liian hankalalta, ja tämän kokeilun vaikutukset toki pelottaisivat.

Jos haluat elää sinkkuna, elät sinkkuna, jos taas suhteessa niin silloin sen suhteen sääntöjen mukaan. Onko se todella niin vaikeeta? Toisaalta omien havaintojeni perusteella toteaisin, että moni pettäjä on psyykkisellä tasolla niin heikko, että tarvitsee aina sen toisen vierelleen. Tämä taas johtaa parisuhteiden ketjuuntumiseen, uutta aina heti vanhan perään. Samat heikkoudet johtaa sitten myös siihen, että petetään, eikä edes nähdä sen oman toiminnan likaisuutta. Varsin yleistä pettäjälle on myös muut psykologiset ongelmat. Tämä johtaa helposti tilanteeseen, jossa pettäminen tulee heti tuoreeltaan tunnustettua, ja sanottua puolisolle "minä olen aikuinen ihminen, ja teen elämässäni mitä haluan, jos en kelpaa tällaisena niiin lähde sitten menemään", ja se sovittelu jää tekemättä. Ihminen on aikuinen aikaisintaan siinä vaiheessa, kun ymmärtää, että omista teoista pitää kantaa vastuu, ja niiden aiheuttamat seuraukset.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tottakai pettäjä aina pyrkii selittämään toimintansa milloin parisuhteen huonolla seksielämällä ja milloin rankalla lapsuudellaan. Kuitenkin myös omassa tuttavapiirissä ne ihmiset joiden faktisesti tiedän pettäneen, on niitä vähemmän tasapainoisia yksilöitä elämässä muutenkin.
Tästä tulee mieleen mitä Jere Karalahti sanoi blogissaan kun oli pannut jonkun random valkovenäläisen muijan paksuksi pelatessaan Minskissä kun perhe asui Helsingissä. Vaimo sai tarpeekseen ja lähti lätkimään.

Jere runoili näin:

Eihän kenenkään tarvii tollasta sietää, mut eihän asiat oo niin yksiselitteisiä. Asioit tapahtuu ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

VMP. Äijä saa tehdä mitä haluaa, mutta äijä ei selittele tuollaista vauva.fi-paskaa. Ei eihän asiat ole niin yksiselitteisiä. Asioit tapahtuu. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Ei jumalauta.

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Kaipa noissa pettämisjutuissa on myös aika iso osuus alkoholilla, eli jossain määrin voi puhua "vahinkopettämisestä". Se ei sinänsä tee asiaa yhtään hyväksyttävämmäksi, mutta selittää kuitenkin jonkin verran asiaa. Yleensä tälläisissä tapauksissa on myös ongelmia parisuhteessa ja alkoholihan tunnetusti poistaa estoja. http://www.suhdesoppa.fi/uskottomuus/tunnista-pettajatyypit/

Pettäjä on aina mulkku, se on fakta. Pitkään jatkuva pettäminen on heikkoutta, mutta ymmärrän (en hyväksy, todellakaan.), jos joku vahingossa mokaa.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kaipa noissa pettämisjutuissa on myös aika iso osuus alkoholilla, eli jossain määrin voi puhua "vahinkopettämisestä". Se ei sinänsä tee asiaa yhtään hyväksyttävämmäksi, mutta selittää kuitenkin jonkin verran asiaa. Yleensä tälläisissä tapauksissa on myös ongelmia parisuhteessa ja alkoholihan tunnetusti poistaa estoja. http://www.suhdesoppa.fi/uskottomuus/tunnista-pettajatyypit/

Pettäjä on aina mulkku, se on fakta. Pitkään jatkuva pettäminen on heikkoutta, mutta ymmärrän (en hyväksy, todellakaan.), jos joku vahingossa mokaa.

Ei mitään vahingossa pettämistä ole olemassa. Ja jos ei kännissä kykene hallitsemaan itseään, niin silloin kannattaa joko olla sinkkuna, tai sitten olla juomatta.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En jaksa etsiä oikeita viestejä, mutta täällä käytiin taannoin keskustelua siitä, jättikö vaimo Toni Niemisen ihan silkkaa kusipäisyyttään. Jokunen nimimerkki ihan täysin miestä tuntematta väitti, että hän on hyvä mies ja naiset vaan ovat taas sikoja.

Nyt on tullut ero uudenkin naisen kanssa - naisen, jonka kanssa suhde alkoi vain viikkoja aiemman eron jälkeen. Iltaroskien ynnä muiden mukaan syyt ovat Niemisen pettäminen ja muu vauhdikas toiminta yöelämässä. Jotain kuvamateriaaliakin ilmeisesti löytyisi Seiskan (?) sivuilta. Lähde nyt on mitä on, mutta kuvat tuskin valehtelevat.

Linkki IS.

Kuvat jos mitkä nyt voivat valehdella, erityisesti Seiskan kuvat, joiden kontekstista ei ole tarkempaa tietoa. En halua Seiskan sivuille mennä tai tukea heidän toimintaansa ainakaan klikkaamalla otsikoita, mutta yhdessä iltaroskassa, tarkemmin sanottuna Iltalehdessä asiaa kysyttiin Toni Niemiseltä suoraan:
Kysytään suoraan Niemiseltä: petitkö Johannaa ja oliko se syy eroonne?

- Kuten jo aiemmin viikolla sanoin, eroomme ei liity kolmatta osapuolta, eivätkä myöskään Seiskan julkaisemat valokuvat olleet syy tai seuraus tähän tilanteeseen. Eromme todelliset syyt ovat paljon syvemmällä, vuoden 1992 olympiavoittaja vakuuttaa.

Niemisen mukaan Seiska-kuvat eivät asiaan liity, eikä erossa ole kolmatta osapuolta - eikä näin ollen pettämistä.

Uskon ennemmin olympiavoittajan sanaa ja suoraa sitaattia kuin yhtäkään lausetta tai kuvaa mitä Seiska tarjoaa.

Naisia ei varmastikaan kukaan ole sioiksi väittänyt Niemisen aiemman eron yhteydessä. Se taas oli selvää, että kun Niemisen exästä tuli oikein kirjailija, niin alkoi ravitallin perhearki tympimään ja Toni sai sitten sen jälkeen lähteä hevosineen. Vielä kertaukseksi Me Naiset -lehden juttu Veera Niemisestä ennen avioeroa ja avioerosta kertovan Avioliittosimulaattori-kirjan julkaisun yhteydessä:
Esikoiskirjailija Veera Nieminen: "On sapettanut olla pelkkä mäkihyppääjän vaimo"

Naista sapetti olla mäkihyppääjän vaimo, eikä kelvannut aviomiehen tarjous työtaakan jakamisesta, romantiikkakaan ei enää kiinnostanut, joten huis vaan aviomies pihalle, vieköön hevosetkin. Nainen toki piti talon ja lapset, kuinkas Suomessa muutenkaan.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mutta toisaalta, mita se pettaminen on? Onko se vaan randompano jonkun baarituttavuuden kanssa? Kai siihenkin pitaa pystya sopimaan pelisaannot parisuhteessa onko pettamista pusu, pano vai suhde. Jos noita sopimuksia rikkoo niin sehan on sitten jo itsessaan sita toisen luottamuksen pettamista. Ja kylla mun silmissani luottamuksen voi pettaa muutenkin kuin toista ihmista pokaten, vaikkapa raha-asioissa.

Itse myonnan etta avioliitossani pari kertaa tavallaan hairahduin vaarille raiteille, tosin molemmat kerrat on jalkikateen keskusteltu ja ovat olleet tavallaan vastaavia mita ex-vaimonikin teki. Mina vaan olen semmoinen ihminen ollut ettei mitkaan randombaaripokaukset ole kiinnostaneet vaan molemmat kumppanit olivat valmiiksi tuttuja (myos ex:lle).

Nyt olen paattanyt etta seuraavassa (mahdollisessa) parisuhteessa ei tule olemaan tarvetta pettaa vaan asioista pitaa pystya keskustelemaan niin ettei mitaan tarvetta tule. Jotenkin alkaa tuntua etta parisuhde silti alkaa olemaan vaan mahdollisuutta, kun kaverikortteja saa muttei mitaan sen enempaa. Noh, onhan tassa puolet elamasta jaljella viela.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uskon ennemmin olympiavoittajan sanaa ja suoraa sitaattia kuin yhtäkään lausetta tai kuvaa mitä Seiska tarjoaa.

Harva, tuskin olympiavoittajakaan, myöntäisi julkisesti käyneensä vieraissa. Kahdella erolla lyhyen ajan sisällä on yksi yhteinen nimittäjä, joka on tämä mäkihyppääjä. Epäilen suuresti, että hän olisi täysin syytön näihin tapahtumiin ja kaikki olisi vaan johtunut hänen kumppaneistaan - joista jälkimmäisen kanssa tosiaan oli lyöty hynttyyn yhteen vain viikkoja edellisen eron jälkeen.

Se on toki käynyt jo selväksi, että sinun silmissäsi naiset ovat poikkeuksetta kaiken pahan alku ja juuri.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harva, tuskin olympiavoittajakaan, myöntäisi julkisesti käyneensä vieraissa. Kahdella erolla lyhyen ajan sisällä on yksi yhteinen nimittäjä, joka on tämä mäkihyppääjä. Epäilen suuresti, että hän olisi täysin syytön näihin tapahtumiin ja kaikki olisi vaan johtunut hänen kumppaneistaan - joista jälkimmäisen kanssa tosiaan oli lyöty hynttyyn yhteen vain viikkoja edellisen eron jälkeen.

Se on toki käynyt jo selväksi, että sinun silmissäsi naiset ovat poikkeuksetta kaiken pahan alku ja juuri.

Eipä toki liioitella, eivät naiset sentään poikkeuksetta ole kaiken pahan alku ja juuri, kuten asian ylidramatisoit. Näkökulmansa tietysti kullakin, sinun näkökulmasi tuntuu kuitenkin olevan jatkuvasti se, että oletusarvoisesti juuri mies eli Toni Nieminen on vastuussa parisuhteidensa kaikista ongelmista ja että joku seiskapäivää-lehden kuva tai juttu riittää todistamaan uuden parisuhteen kariutuneen pettämisen takia.

Sinullakin lienee lukuisia kavereita, joiden parissa vietät aikaa kun pyörit yöelämän riennoissa. Kenties kaikki miespuolisista kavereistasi joiden kanssa vaihdat muutaman sanan tai jopa istut samaan pöytään eivät ole sinkkuja. Jos siihen sitten änkeää Seiskan sensaatiojournalisti ottamaan valokuvaa sinusta ja kaverista, niin tuskin se mitään todistaa siitä, että tämä kaverisi parasta aikaa "pettää" puolisoaan salaperäisen naisen kanssa. Vai todistaako muka?

Ja vaikka Niemisen Toni olisikin pettänyt puolisoaan parisuhteen kriisitilanteissa, niin sehän on vain sinun oman ideologiasi mukaista toimintaa. Näinhän sinä kommentoit ketjuun "Pettäisitkö puolisoasi jos et jäisi siitä kiinni":

Hyvältäkin tuntuvassa suhteessa asiat voivat syystä taikka toisesta mennä niin päin helvettiä, ettei niitä enää saa korjattua mitenkään. Ja jos ei osaa erota, ei ole mitenkään kovin käsittämätöntä, jos löytää itsensä vieraista. Ei tietenkään kovin reilua sitä toista osapuolta kohtaan, mutta heittäköön ensimmäisen kiven se, joka on aina toiminut moraalisesti oikein.

Yllä olevasta selvityksestä johtuen en ole luvannut, ettenkö koskaan ikinä missään olosuhteissa pettäisi. Sen sijaan olen sanonut, että musta kyllä huomaa kuukausia ennen kuin olen edes harkinnut pettämistä.

Eli kuten itse sanoit, ei kannata heitellä ensimmäistä kiveä ellei ole aina toiminut moraalisesti oikein. Tuskin olet. Aika moni muu kuitenkin on toiminut ja ilmoittanut tuossa pettämisketjussa, ettei ole koskaan pettänyt eikä koskaan sellaiseen lähtisi.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eipä toki liioitella, eivät naiset sentään poikkeuksetta ole kaiken pahan alku ja juuri, kuten asian ylidramatisoit. Näkökulmansa tietysti kullakin, sinun näkökulmasi tuntuu kuitenkin olevan jatkuvasti se, että oletusarvoisesti juuri mies eli Toni Nieminen on vastuussa parisuhteidensa kaikista ongelmista ja että joku seiskapäivää-lehden kuva tai juttu riittää todistamaan uuden parisuhteen kariutuneen pettämisen takia.

Höpöhöpö. Meistä toinen on vahvasti profiloitunut vihaamaan vastakkaista sukupuolta, ja se en ole minä.

Eli kuten itse sanoit, ei kannata heitellä ensimmäistä kiveä ellei ole aina toiminut moraalisesti oikein. Tuskin olet. Aika moni muu kuitenkin on toiminut ja ilmoittanut tuossa pettämisketjussa, ettei ole koskaan pettänyt eikä koskaan sellaiseen lähtisi.

En ole kritisoinut pettämistä tässä kohtaa vaan sitä, että tuolloinkin tietyt nimimerkit leimasivat eron heti naisen syyksi, vaikka sama toistui nyt lyhyen ajan jälkeen ja yhteisiä nimittäjiä on vain yksi.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

Hyvin usein pitkän parisuhteen päättymisen jälkeen aloitettu uusi suhde ei kestä koska aikaa erosta on kulunut liian vähän.Omalla kohdallani voin todeta että tarvitsen aikaa reilusti ennen uuden suhteen aloittamista.Kipeitä asioita pitää käsitellä eikä sännätä suin päin uuteen suhteeseen.Luulen että kipeä ero vaimosta oli vielä liian tuore asia jotta Toni Nieminen olisi voinut aloittaa ns. puhtaalta pöydältä.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Höpöhöpö. Meistä toinen on vahvasti profiloitunut vihaamaan vastakkaista sukupuolta, ja se en ole minä.

Sinä olet onneksi sitten keskittynyt vain rakastamaan vastakkaista sukupuolta ja useita sen edustajia, silloin kun et selittele voivasi teknisesti pettää heitä kuten tuossa pettämisketjussa.

Viha on voimakas sana, eikä se päde käsityksiini vastakkaisesta sukupuolesta, ei edes sen tietyntyyppisiin edustajiin.

En ole kritisoinut pettämistä tässä kohtaa vaan sitä, että tuolloinkin tietyt nimimerkit leimasivat eron heti naisen syyksi, vaikka sama toistui nyt lyhyen ajan jälkeen ja yhteisiä nimittäjiä on vain yksi.

Niin, ja sinä taas olet keskittynyt jankkaamaan tästä yhteisestä nimittäjästä eli Toni Niemisestä, vaikka sinullakaan ei ole sen kummempaa faktaa siitä, mitä tapahtui ja kuka teki mitäkin. Se ei eroa millään siitä, että jotkut muut ovat tulkinneet asiaa toiselta kantilta. Pata kattilaa soimaa.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvin usein pitkän parisuhteen päättymisen jälkeen aloitettu uusi suhde ei kestä koska aikaa erosta on kulunut liian vähän.Omalla kohdallani voin todeta että tarvitsen aikaa reilusti ennen uuden suhteen aloittamista.Kipeitä asioita pitää käsitellä eikä sännätä suin päin uuteen suhteeseen.Luulen että kipeä ero vaimosta oli vielä liian tuore asia jotta Toni Nieminen olisi voinut aloittaa ns. puhtaalta pöydältä.

Tai sitten uusi suhde oli edellisen eron syy, Nieminen ja ex-vaimo vaan yhdessä sopivat, ettei siitä huudella julkisuuteen. Kumpikin on mahdollista, me emme tiedä.

Erään kaikille palstalaisille tutun henkilön eron syy muuten oli väkivalta vaimoa kohtaan, mutta eipä siitäkään ole julkisuudessa kumpikaan maininnut.

Sinä olet onneksi sitten keskittynyt vain rakastamaan vastakkaista sukupuolta ja useita sen edustajia, silloin kun et selittele voivasi teknisesti pettää heitä kuten tuossa pettämisketjussa.

Viha on voimakas sana, eikä se päde käsityksiini vastakkaisesta sukupuolesta, ei edes sen tietyntyyppisiin edustajiin.

Koskaan en ole harrastanut samanlaista kategorisointia kuin sinä useasti tässä ketjussa. Pääsääntöisesti pidän miehistä, tiettyjä yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.

Kuten lainaamassasi viestissä kirjoitankin, en ole luvannut, etten koskaan ikinä missään olosuhteissa pettäisi. Harvapa sellaista voi käsi sydämellä vannoa, sillä kukaan meistä ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Puhutaan siis nimenomaan vaikka erityisen onnettomasta parisuhteesta eikä siitä, että kännissä kävi "vahinko".

Niin, ja sinä taas olet keskittynyt jankkaamaan tästä yhteisestä nimittäjästä eli Toni Niemisestä, vaikka sinullakaan ei ole sen kummempaa faktaa siitä, mitä tapahtui ja kuka teki mitäkin. Se ei eroa millään siitä, että jotkut muut ovat tulkinneet asiaa toiselta kantilta. Pata kattilaa soimaa.

Kun asiasta ensimmäistä kertaa keskusteltiin, sanoin, että minä en tiedä mitä on tapahtunut mutta naisen haukkumisen sijaan on mahdollista, että syyllinen olisikin Nieminen, joka on vaikka pettänyt, ryypännyt tai lyönyt. Nyt linkitin tämän uutisen sillä se viittaa siihen, ettei ex-vaimo välttämättä ollutkaan tarinan pahis.

Tämä osaltani aiheesta.

Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Mutta toisaalta, mita se pettaminen on? Onko se vaan randompano jonkun baarituttavuuden kanssa? Kai siihenkin pitaa pystya sopimaan pelisaannot parisuhteessa onko pettamista pusu, pano vai suhde.

Tämäkään nyt ei toimi oikein ollenkaan. Ajatellaan nyt vaikka, että suhteessa sovittaisiin, että pusu ei vielä ole pettämistä. Voisi aika hurjaksi mennä sitten baari-illat, ja koettaisiin, että ei tässä olla mitään petetty, vähän vaan pussailtu. Lisäksi uskon vahvasti porttiteoriaan myös tässä asiassa. Toki, pettämisen määrittely on hankalaa, mutta mielestäni suhteessa pitää olla nollatoleranssi, sitten jotkut pelkät pusut voi antaa anteeksi kunnon huudon jälkeen.

Enpä minäkään täydellinen ole näissä asioissa ollut. Kaksi kertaa olen (eri) opiskelijakaverin kanssa pusuja vaihtanut, ja silloin vielä parisuhteessa vaikutin. En kokenut näitä asioita kuitenkaan automaattisesti tunnustamisen arvoiseksi, koska tiesin naisen menneen vielä vähän pidemmälle. Aaah, olihan niitä jopa kolmas kerta, ja tällä jopa kaverini silmännäkijänä, jäi piiloon tämäkin. Toisaalta tuossa entisessä suhteessa erosimme monia kertoja, ja kaikki nämä tapahtuivat sitten niinä harmaina aikoina.

Kyllä itse tiedän, ja ainakin luotan siihen, että pystyn puolisoni seksuaalisesti tyydyttämään. Tietysti on olemassa sitten persoonallisuuksia (häiriöitä), jotka sulkevat oman puolisonsa läheisyyden ulkopuolelle, mutta silti jostain syystä hakevat sitä muualta. Näille minä en voi mitää, ja toivottavasti tunnistan nämä jatkossa jo ennen parisuhdestatuksia...

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Jos haluat elää sinkkuna, elät sinkkuna, jos taas suhteessa niin silloin sen suhteen sääntöjen mukaan. Onko se todella niin vaikeeta?
Elämä on kiehtova asia, mutta yksi harmittavimpia siihen liittyvistä asioista on sen rajallisuus. Ihanin luojan luomus on nainen ja valitettavaa on, että yhden elämän aikana ei kauhean monen kanssa ehdi olla, vaikka kuinka yrittäisi. Aika monen kanssa olen serustellut, tapaillut, viettänyt satunnaisia öitä ja ollut avo- ja avioliitossa. Kaikista heistä minulla on hyvät muistot (toivottavasti heilläkin minusta). Joskus on vieraissakin tullut käytyä mutta mielestäni se ei ole niin vakavaa kun ihminen on ihminen vaan.

Nykyisen ihanan vaimoni kanssa meillä menee joka tavalla loistavasti. Kun hänet kaksi viikkoa sitten kotiutettiin sairaalasta hyvin menneen aivoleikkauksen jälkeen, hän kysyi lääkäriltä lähtiessään. koska saa harrastaa seuraavan kerran seksiä.

Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Elämä on kiehtova asia, mutta yksi harmittavimpia siihen liittyvistä asioista on sen rajallisuus. Ihanin luojan luomus on nainen ja valitettavaa on, että yhden elämän aikana ei kauhean monen kanssa ehdi olla, vaikka kuinka yrittäisi. Aika monen kanssa olen serustellut, tapaillut, viettänyt satunnaisia öitä ja ollut avo- ja avioliitossa. Kaikista heistä minulla on hyvät muistot (toivottavasti heilläkin minusta). Joskus on vieraissakin tullut käytyä mutta mielestäni se ei ole niin vakavaa kun ihminen on ihminen vaan.

Nykyisen ihanan vaimoni kanssa meillä menee joka tavalla loistavasti. Kun hänet kaksi viikkoa sitten kotiutettiin sairaalasta hyvin menneen aivoleikkauksen jälkeen, hän kysyi lääkäriltä lähtiessään. koska saa harrastaa seuraavan kerran seksiä.

Tuo teksti mitä lainasit näyttäisi olevan Jeffreyn näppäimistöltä eikä minun, asiaa toki silti.Toivon sinulle ja leikkauksesta toipuvalle puolisollesi kaikkea hyvää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy