Naisasiat

  • 7 574 940
  • 26 605

Jeffrey

Jäsen


F60.3: http://fi.wikipedia.org/wiki/Epävakaa_persoonallisuus

Itse olen seurustellut liian monta vuotta melko samanlaisen naisen kanssa. Yksinkertaisesti pyydän sinua lähtemään, ja samalla kerron sinulle, että vaikka se on pohjimmiltaan sinulle selkeästi oikea päätös, tulet tavalla tai toisella haikailemaan hänen peräänsä monta kuukautta. Tällaisilla ihmisillä on tapa saada meidän kaltaisiamme poikia käärittyä pikkurillin ympäri. Tämä eksäni ryhtyi seurustelemaan uuden pojan kanssa kolme päivää meidän erosta, ja minä kuullemma olin se, jolla oli useampi nainen samaan aikaan.

Kerroit myös, että naisellasi on takana vaikeita suhteita yms. Älä ole kuitenkaan siitä niin varma. Tämä oli myös yksi asia jota eksäni minulle selitti, ja jonka takia ymmärsin häntä muka niin vitun hyvin. Nooh, erottuamme minulle on selvinnyt, että nämä naisen vaikeat edeltävät suhteet olikin mennyt ihan erilailla kun nainen oli minulle selittänyt. Eli eksäni oli ollut se pettäjä ja jättäjä.

Universaali fakta on myös se, että ne mustasukkaisimmat persoonat ovat niitä todennäköisempiä pettäjiä.

Kysele ihmeessä lisää jos siltä tuntuu. Tästä ketjusta kuitenkin löytyy viestejäni aiheesta useita, ja vituttaa naiset aikalailla ylipäänsä juuri tällähetkellä, vaikka ei omaa olekkaan. Vastailen toki jos haluat asioista keskustella.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiitos ja anteeksi, jonnekkin on PAKKO purkaa tunteita, kun en kuulemma edes sotilaskuraattorille saa mennä puhumaan. Epäselvää tekstiä, mutta menköön kännykällä.

Pura ihmeessä tunteita edes tänne jos ei muualle onnistu, sitä varten tämä ketjuhan on. Anteeksi ei tarvitse pyytää.

Suosittelen, että kun seuraavaksi tulet viikonloppulomalle, niin vietät sen viikonlopun etäällä naisesta ja joko pyrit keskustelemaan jonkun ystäväsi kanssa kahden kesken tai sitten vietät viikonlopun yksinäsi ja erilläsi, jotta saat sekä omaa rauhaa että etäisyyttä tilanteeseesi.

Ratkaisua ei kukaan voi puolestasi tehdä, mutta usko minua: maailmassa on muitakin naisia mutta sinua on vain yksi. Sinä et voi kantaa vastuuta toisista ihmisistä loputtomiin etkä ole missään nimessä ja millään tavalla vastuussa siitä, jos jonkun muun persoona on noin epävakaa. Et voi myöskään tuota persoonaa muuttaa, eli nykyinen tilanteesi vain tulee pahenemaan. Etkä voi jatkossakaan koskaan luottaa siihen, etteikö yksityisyyttäsi loukattaisi, postejasi luettaisi ja kaikkea tekemistäsi kontrolloitaisi. Vaihda jo nyt ihmeessä kaikki salasanasi eri palveluihin ja turvaa yksityisyytesi.

Pidä seuraava viikonloppu itselläsi, kokoa ajatuksesi ja jos katkaiset suhteen, niin tee se ennen kuin palaat viikonloppulomaltasi takaisin inttiin. Kurjaahan se tulee olemaan, mutta ainakin armeijassa sinulla on jotain tekemistä ja väkisinkin muuta seuraa, joten se pitää sinut työn touhussa kriittiset päivät. Seuraavaksi viikonlopuksi sitten jonnekin ihan muualle tai sitten vaikka varuskuntaan viikonloppupäivystykseen jos mahdollista.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Nyt on jännittävä tilanne, saa nähä mihin kehittyy vai kehittyykö mitään. Yhen tytön kanssa kenet oon tuntenu 3 vuotta nyt nii on asiat menny vähä eteenpäi, se viime viikonlopun mun luona vietti ja nyt ollaan melkeen koko ajan viestitelty yms. Eli semmosta alkukutinaa ja mukavaa yhdessäoloa ilman sen suurempaa vielä. Mutta asiat meni melko mielenkiintoisiksi eilen aamulla kun mun oli tarkoitus lähteä kouluun. Käytiin yhdessä suihkussa ja yhtäkkiä hän otti ja pyörtyi. Meinasi ihan vähän mennä sormi suuhun että mitäs helvettiä nyt tapahtuu :D selvittiin onneksi säikähdyksellä eikä ollut mitään vakavaa, verensokerit heitteli. Kuitenkin ihan mieleenpainuva eka viikonloppu tuon myötä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Universaali fakta on myös se, että ne mustasukkaisimmat persoonat ovat niitä todennäköisempiä pettäjiä.

Näin uskon myös asian olevan. Johtunee siitä, että ajattelee myös toisen olevan idiootti koheltaja. Itse en ole ikinä osannut olla mustasukkainen. Luotan siihen, että olen niin hyvä ihminen, ettei vaimo tai entiset ole halunneet kusta suhdetta hölmöilyyn. Toisaalta myös varmaan ovat viihtyneet suhteessa kohtalaisen hyvin. Ainakin sen käsityksen olen saanut. Yksi exä hölmöili ja hänestä kirjoitinkin jo aiemmin. Hänen kohdallaan odotin lähinnä viimeistä naulaa arkkuun. Eroon oli vaikea päästä, koska pitkään yritti ruinata takaisin.

Toisaalta ajattelen myös niin, että jos kumppani nyt kuitenkin sattuisi pettämään, niin en ehkä haluaisi tietää asiasta. Jos näin käy tai on käynyt, niin esille ei ole tullut. Jos taas oikeasti on hölmöillyt pahasti ja pyrkii sitä peittelemään, niin luonteen muutos paljastaa hyvin pian totuuden. Mutta koska haluan mahdollisimman lujan suhteen, niin toivottavasti en koskaan saa tietää, mikäli vaimoni sattuisi pettämään. Toivon myös, että pystyisi ohittamaan asian ilman luonteenmuutosta. Itse en ole koskaan pettänyt, enkä tule pettämään.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Universaali fakta on myös se, että ne mustasukkaisimmat persoonat ovat niitä todennäköisempiä pettäjiä.
Kyllähän tämä myös meikäläisen kokemusten, sekä tuon viimeisimmän että aikaisempienkin perusteella pitää 100% paikkansa. Itse en kovinkaan mustasukkainen ole. Ja olisihan se aika helvetti jos kaksi mustasukkaista oli yhdessä.

Ja tuossa aikaisemmissa viesteissä mainitsemani ex-tyttöystävän kaverin kanssakin on keskusteltu hyvässä hengessä. Kertoi olleensa suhdettamme vastaan ihan sen takia ettei halunnut minun tunteideni joutuvan hyväksikäytetyksi tuon toimesta. Toisesta suunnasta ei niin suuria tunteita ollut. En mä tuolle ex-tytskälle jaksa silti olla vihainen muuta kuin siitä että miten tämän asian hoiti. Tosin jos ilmestyisi meikäläisen ovelle anteeksipyytäen niin en kyllä sisällekään päästäisi - ainakaan vielä. Ja ainakin sen tässä asiassa oppi että kyllä myös se tunteista (ja muistakin vaikeista asioista) keskusteleminen on tärkeää ettei enää kenenkään kanssa käy näin. Ehkä vaan ajattelin että kyllähän niistäkin voidaan puhua kunhan tuo selviää vaikeasta erostaan. Noh, selvisi kai sen verran että teki mun kanssa (eri tavalla) vaikean eron.

Hassua, että laitoin lauantai-iltana treffipalstalle kahden rivin ilmoituksen (ajattelin että selailen vain profiileja ja täydennän sitä kunhan alan oikein tosissani hakemaan seuraa - naisethan noissa äärimmäisen harvoin viestivät ensimmäisenä miehelle). Siihen vastasi vielä samana iltana mielenkiintoisen oloinen tapaus. Ja sen perusteella mitä kyselin kaveriltani tuosta niin kyseessä saattaisi jopa olla tutustumisen arvoinen ihminen. Kaipa mun tämä kortti on ainakin katsottava. En kyllä aio suinpäin lähteä suhteeseen, mutta jos naisella on FB:n suosikkiyhtyeiden listassa samat nimet kuin mullakin (sellaisia ei monella naisella ole) ei kyseessä voi ainakaan paha ihminen olla ;)

Aika paljon on tullut viime päivinä keskusteltua yllättävienkin ihmisten kanssa. Jopa ex-vaimon kanssa pari pidempää pätkää. Ja nyt ollaan taas kavereita Facessakin (poistin tuon vuosi sitten). Todettiin vaan että onhan näitä lasten asioita parempi hoitaa välillä kirjoittamalla kuin puhelimessa (liikaa korvia).
 
Viimeksi muokattu:

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kokeneemmat haukkukaa minut vain ja todetkaa, että olen ääliö kun en aiemmin edes harkinnut eroa. Nyt harkitsen toden teolla, mutta niin pahalta se tuntuu. Täällä ei ole edes tilaa ja aikaa käsitellä omia tunteita ja jo useaan otteeseen olen vain itkun joutunut väkisin nielemään.

Kiitos ja anteeksi, jonnekkin on PAKKO purkaa tunteita, kun en kuulemma edes sotilaskuraattorille saa mennä puhumaan. Epäselvää tekstiä, mutta menköön kännykällä.

Hei! Turha on ketään haukkua. Mitä se hyödyttää? Teidän parisuhteessa kumppanisi käyttää valtaa väärin. Kukaan normaali ei kohtele rakastamaansa kumppania noin. Niin kuin muut ovat ohjeistaneet: "pelasta edes itsesi, jos et halua hukkua tyttöystäväsi mukana". Kaikkia ei vain voi pelastaa. Itselleni olisi ollut viimeinen niitti se, etten saisi tuntoja purkaa sotilaskuraattorille. Huh!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Avaudutaan nyt tänne kun tekee mieli johonkin purkaa vitutusta. Muilla jatkislaisilla kokemusta naisKAVEREISTA (huom emme seurustele) jotka ovat pahemman sortin loisia? Itsellä on ollut vuosien varrella about 5 tälläistä naispuolista "kaveria", jotka lähinnä pummivat kyytejä, juomia tai yösijaa.

Syy miksi nyt avaudun "vanhoista" asioista on, että tämä nousi taas pinnalle uuden tuttavan kautta. Nuo neljä aiempaa olivat lähinnä luokkakavereita lukiossa joskus silloin 18-19v. Taktiikka on aina sama, ensin vähän leperrellään tyyliin "lähtisit nyt mulle ja parille mun kaverille kuskiks, oisit niin kiltti ja ihana". Sitten joskus kun tuli lähdettyä kuskiksi niin mukavuus loppui samalla sekunnilla kun autooni istuivat. Hirveästi vaadittiin kaikkea, piti päästä mahd lähelle baaria autolla ja piti koukkailla noukkimassa ties ketä kaverin kavereita kyytiin. Kiitosta ei ikinä saanut. Välillä jopa pyydettiin kuskia tarjoamaan juomia kun kukaan muu resupetteri niitä ei tullut tarjoamaan. Juomien tarjoamiseen en ole ikinä lähtenyt (naisille, parhaille miespuolisille ystäville kyllä olen tarjonnut useasti). Samoin nuo kuskin hommat tuli lopetettua aika äkkiä, tai tein selväksi että haluan kyllä rahaa siitä että ajan n 30km/suunta pilkun aikaan hakemaan neitejä ravintolasta. Kummasti loppui yhteydenpito noilta lyyleiltä kun tein selväksi että loppuu se minun hyväksikäyttö. Kuulemma minulla on saiturin ja raha-ahneen kusipään leima nykyään kylän naisporukan silmissä, mutta olkoot.

Lisättäköön vielä se että noista neljästä naisesta vain yhteen olin ihastunut, ja tämän kanssa jaksoin toimia hovikuskina ja pankkikorttina pari-kolme kuukautta. Sitten tulin onneksi järkiin ja lopetin nuo hommat. Luonnollisesti loppui myös naisen yhteydenpidot.

Takaisin nyt tähän "uudempaan tuttavaan". Tuli tässä parivuotta myöhemmin uudella paikkakunnalla tavattua baarissa eräs 18 kesäinen likka joka on kotoisin naapurikaupungista (about 50km matkaa). Meidän välillämme ei ole muuta kuin kaveruutta, silloin tällöin näemme ja tekstailemme lähes päivittäin. Kiinnitin lähes heti huomion tämän neitosen tyyliin vaatia pojilta kaikkea. Tämä vielä aivan avoimesti tuntuu kehuvan että "kyl se Arska hakee mut baarista ja kuskaa mut Reiskan kämpille nukkumaan ku Arska on niin ihastunu muhun". Oikein pahaa tekee "Arskan" puolesta. Minultakin pyytää vaikka mitä, toki aiemmasta oppineena en ole mihinkään lähtenyt ilmaiseksi. Olkoon tämä nyt kusipäisyyttä tai ei. Tässä on viimeisen vuoden aikana tullut ties minkälaista pyyntiä, viikonloppuisin (kun en ole kotona) pyydetään että antaisin avaimet tälle tytölle jotta saisivat yösijan baarireissun jälkeen. Sitten pöyristytään kun en anna tytön ja tämän minulle tuntemattomien kavereiden ottaa kämppääni käyttöön koko viikonlopuksi. Samoin välillä pyydetään hakemaan viinaa (kun alko ei myy kirkkaita alle 20v) tai sitten ihan vaan kuskiksi.

Nyt sitten viime viikonloppuun. Tyttö oli tulossa asuinpaikkakunnalleni ja kysyi että voitaisiinko nähdä, vastasin myöntävästi. Kuitenkin vain päivää ennen tuloa, tyttö sanoi että sori ei ookkaan yhtään aikaa nähä sua, tai jotain vastaavaa. Tämä oli minulle ok. Satuin sitten lähes saman tien sairastumaan kovaan kuumeeseen (oli parhaimmillaan 39'C) ja en jaksanut tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä ja nukkua. Jossain vaiheessa sitten heräsin ja huomasin että tyttö oli soittanut useammankin kerran minulle ja laittanut lisäksi tekstiviestiä että soita on tärkeää asiaa. Soitin heti. Asia oli vain että viitsisinko ajaa heidän luokseen 20km/suunta, ja heittää tytön ja tämän pari kaveria Mäkkäriin, johon on matkaa valehtelematta 500m. Sanoin että olen kipeä (jonka varmasti kuuli äänestä), mutta ei kelvannut syyksi. Sitten kysyttiin että no käykö sitten että noin 1:30 yöllä heittäisin tyttöporukan paikallisesta baarista(taas n 20km matkaa suuntaansa) 2km päähän jonkun kaverin kämpille. Toisin että nyt sairaus vie kyllä voiton. Puhelu päättyi muistaakseni tytön sanoihin "no voi vittu sitten" ja luuri kiinni. Sunnuntain ja maanantain lähinnä nukuin, tiistaina laittelin tytölle viestiä että "mitä kuuluu, kuume alkaa laskemaan". Nähnyt muttei vastaa, vaikka roikkuu whatsappissa jatkuvasti. Kunnes tänään sitten tuli taas viestiä: "hei kuule kerkeisitkö torstaina heittämään mut tuonne kotiin tästä sun läheltä?"

Itseä vituttaa aivan vietävästi tällä hetkellä. Kyllä puhelimessa haistatellaan kun en kuumeessa lähde ilmaiseksi ajamaan tyttäriä puolen kilsan päähän mäkkäriin, tai pilkun aikaan baarista kotiin. Edes viesteihin ei jakseta vastata ellei sitten olla jotain vailla. Sapettaa. En jaksanut vastata tuohon viestiin vielä mitään, kai se puhelin vielä jossain vaiheessa soi ja pyyntö tulee suullisena.

Tämä viesti voi olla tasoa Demi-foorumi, mutta vieläkin hieman kipeänä vain teki mieli avautua tästä jollekin. Olen siis itse 21v ja kyseiset naikkosen (siinä iässä missä tätä harrastivat) 18-19v. Kasvaako noista koskaan mukavia naisia vai tapaako tuollaisia myös venhemmista naisista?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Avaudutaan nyt tänne kun tekee mieli johonkin purkaa vitutusta. Muilla jatkislaisilla kokemusta naisKAVEREISTA (huom emme seurustele) jotka ovat pahemman sortin loisia? Itsellä on ollut vuosien varrella about 5 tälläistä naispuolista "kaveria", jotka lähinnä pummivat kyytejä, juomia tai yösijaa.

Kuulostaa klassiselta friendzonelta eli kaverikortilta. Joillain nuorilla tytöillä on usein tapana saada itseään kiinnostamaton jätkä ihastumaan itseensä, jolloin aletaan häikäilemättä käyttämään hyväksi sekä rahallisesti että ajallisesti. Usein sitten nuoret miehet, jotka eivät naisen huomioon ole tottunut, toimivat sitten sinisilmäisenä tytölle taksikuskina, terapeuttina, rahapussina ja remonttimiehenä mielessään ainoastaan se, että eiköhän tämä johonkin vakavampaan johda. Ja viimeisen kappaleesi kysymykseen vastaten, että kyllä näitä valitettavasti tapaa vielä n.25-vuotiaissakin. Yleensä nämä neidot ovat niin ovelia, että löytävät kyllä ne huonon itsetunnon omaavat, vähällä naiskokemuksella varustetut yksilöt, jotka sitten menevät naisen näennäisestä suosiosta täysin sekaisin.
 

godspeed

Jäsen
Tuollaiset nuoret tyttöset voivat myös vain "tutustua itseensä" näillä seikkailuillaan, kun taas nuori mies jo luulee olevansa sinut itsensä kanssa.

Jeffreyn aiempaan internet-diagnoosiin vielä sellainen kommentti, että noihin kannattaa suhtautua aina varauksella. Vaikka tuollaisesta epävakaudesta olisikin kyse, niin muodikkaat persoonallisuushäiriöt eivät kuitenkaan muokkaa henkilön persoonaa pohjimmiltaan. Tässä pätee vähän sama logiikka kuin vanhuksissakin: jos on mulkku nuorena niin sitä on vanhanakin. Pointtina se, että persoona määrittelee enemmän kuin mikään mahdollinen mielenterveysongelma.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tiedän, kuulostaa sairaalta, mutta silti tunteet häntä kohtaan ovat järjettömän suuria ja voimakkaita. En tiedä kuinka pärjään ilman häntä. Hän uhkailee jatkuvasti sillä, että ero tulee jos teet sitä ja tätä ja tuota, mutta silti minä ahdistuneena en ole valmis päästämään irti. Se hetki kun koittaa niin allekirjoittanut romahtaa totaallisesti.

Kuinka rakkaus voikaan olla näin kieroa peliä. Olen liian kiltti tähän touhuun, kuten myös allekirjoittaneen tuleva ex-tyttöystävä on sanonut. Olen liian kiltti kaikille, joka tarkoittaa samaa, että olen playeri.

Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Tämä alkaa kuulostaa vaan koko ajan enempi siltä, että tämä kyseinen emäntä on löytänyt sen tavan millä sinua pystyy alistamaan ja käyttää sitä törkeästi hyväksi. Niin kuin tuossa joku muukin aiemmin jo kirjoitteli, niin itsekään en olisi enää yhtään varma näistä "huonoista kokemuksista aiemmissa suhteissa".

Sanon sen mitä muutkin. Niin pahalta kuin se tuntuukin, niin jos haluat välttyä oikeasti isoilta ongelmilta, niin viimeistään nyt on se hetki kun sinä sanot kiitos ja näkemiin. Tuo eukko kun ei sinua ole mihinkään oikeasti jättämässä, tykkää vaan jollain sairaalla tavalla tuosta toisen ihmisen henkisestä alistamisesta, eikä tässä asiassa tule miksikään muuttumaan vaikka kuinka kauan tuossa suhteessa jaksaisit roikkua.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitokset kaikille tuesta, nyt eletään varmaan tähän astisen pienen elämäni vaikeimpia hetkiä. Tiedän, että ero on aivan muutaman sentin päässä, mutta se sattuu niin kovasti ja tappavan tehokkaasti kuin vain suinkin voi. Tuntuu kuin pääni sisään tungettaisiin pahaa oloa vasaralla sisään.

Tänään oltiin jo ns. hyvässä hengessä keskustelemassa, mutta kun hänen puoleltaan "ahdistus" kasvaa liian suureksi niin peli on menetetty illasta toiseen. Olen kuulemma tänäänkin valehdellut siitä, että kuinka monelle ihmiselle olen puhunut baarissa tytön aloitteesta ennen kuin edes oltiin tavattu viime keväänä. Mitä väliä tuollaisilla asioilla edes pitäisi olla? Kuulemma kertoo ihmisestä paljon se jos ei osaa sanoa ei.

Sain myös kuulla jälleen, että olen vain ollut tänäänkin koko ajan tinderissä etsimässä muiden tyttöjen seuraa, vaikka olen hyvänen aika armeijassa suorittamassa palvelustani.

Baareihin luonnollisesti ei ole mitään asiaa ilman häntä, tai tulee ero. Myöskään en saisi käydä Jokereiden peleissä koska siellä on cheerleadereitä jota tuijotella rauhassa kun hän ei ole läsnä. Menin erehdyksissäni hänelle mainitsemaan vierasmatkasta, ei tule kuuloonkaan, koska kuulemma venäläiset cheerleaderit ovat kauniimpia kuin suomalaiset. Saatika jokeritytöt juna/laiva matkan aikana.

Ero tulee myös jos tästä edespäin katselen vähänkään kaupungilla kehenkään päin. Kuulemma en huomioi häntä tarpeeksi ja olen lapsellinen vielä näissä luottamusasioissa jotka ovat (myös minun mielestäni) kaiken perusta. En vain tiedä, että mitä voisin tehdä paremmin. Kaikkeni olen tämän suhteen eteen tehnyt, mutta tästä jää käteen armoton suru ja hämmennys. Tuntuu kuin tulisi jätetyksi kuin puskista selityksellä: "Ennen kuin aloimme seurustelemaan niin halusit selvästi mennä treffeille tuon yhden ämmän kanssa, jos et silloinkaan pystynyt pitämään näppejäsi erosta muista tytöistä, niin miksi tulevaisuudessakaan?"

Tiedän, kuulostaa sairaalta, mutta silti tunteet häntä kohtaan ovat järjettömän suuria ja voimakkaita. En tiedä kuinka pärjään ilman häntä. Hän uhkailee jatkuvasti sillä, että ero tulee jos teet sitä ja tätä ja tuota, mutta silti minä ahdistuneena en ole valmis päästämään irti. Se hetki kun koittaa niin allekirjoittanut romahtaa totaallisesti.

Kuinka rakkaus voikaan olla näin kieroa peliä. Olen liian kiltti tähän touhuun, kuten myös allekirjoittaneen tuleva ex-tyttöystävä on sanonut. Olen liian kiltti kaikille, joka tarkoittaa samaa, että olen playeri.

Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Voi hyvänen aika. Nyt pää kylmänä siellä. Muista, että sun sekavat tunteet korostuu potenssiin seitsemän, koska olet siellä rajoittavassa ympäristössä. Mieti mitä tekisit ja sanoisit jos olisit kotona, "vapaudessa". Järjetöntä kiusaamista tytöltä. Seuraavilla lomilla laitat suhteen poikki ja syvän radiohiljaisuuden päälle. Mieti mitä sulle jää armeija-ajasta käteen jos se on kokoajan tällaista? Kiukuttaa sun puolesta niin peevelisti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Nyt teet itsellesi ja kaikille muillekin miehille suuren palveluksen, kun lähdet kävelemään tuosta paskasta. Siinähän miettii sitten, että ketäs tässä nyt pompottaisi. Kenties jopa oppii jotain seuraavaan suhteeseen. Sun pitää antaa se opetus.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kiitokset kaikille tuesta, nyt eletään varmaan tähän astisen pienen elämäni vaikeimpia hetkiä. Tiedän, että ero on aivan muutaman sentin päässä, mutta se sattuu niin kovasti ja tappavan tehokkaasti kuin vain suinkin voi. Tuntuu kuin pääni sisään tungettaisiin pahaa oloa vasaralla sisään.

Aion nyt kirjoittaa suoraan ja kiertelemättä. Viestin sävy voi olla aika tyly, mutta tässä ei ole mitään henkilökohtaista. Jos suorat sanat ei miellytä, niin lopeta lukeminen tähän.

KuumaaKamaa, olet vetämässä elämääsi viemäristä alas tuon tytön kanssa. Kuten sinulle on jo kerrottu, on hän selvästikin hyvin epävakaa persoona. Se ei ole sinun syysi, etkä voi häntä auttaa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta heittää elämääsi hukkaan toimien tuollaisen ihmisen paskaämpärinä ja syntipukkina ihan kaikkeen mitä se ihminen keksii, eikä sinulla suoraan sanottuna ole oikeutta kohdella itseäsi noin. Pistä homma poikki. Aivan totaalisesti poikki. Ihan sama, soitatko vai laitatko tekstiviestin tai WhatsAppista viestiä - laitat ilmoituksen, että juttunne on virallisesti päättynyt etkä halua olla tytön kanssa enää missään tekemisissä. Sen jälkeen ilmoitat armeijassa, että nyt olisi syytä päästä kuraattorin kanssa juttelemaan. Kuraattorille sitten puhut aivan kaiken mikä mieltä painaa.

Nimittäin, tuo tilanteenne ei mene kuin yhteen suuntaan. Mietipä vähän, miltä tuntui viimeksi kun riitelitte tai yritit selittää, että ei ne Jokerien cheerleaderit yritä koko ajan olla palleissasi kiinni? Oliko kivaa ja kokemisen arvoista? No, jos tuon ihmisen kanssa elämäsi vietät, niin nyt on käsillä ne hyvät ajat. Seuraavat 60 vuotta voi sitten olla vähän ikävämpää. Kuulostaako elämisen arvoiselta elämältä?

Parikymppisenä seurustelin tytön kanssa, jolla oli noita samoja oireita. Kestin puoli vuotta. Kun minulle sanottiin, etten saisi mennä luennoille kun siellä on niitä tyttöjä jotka haluaa heti nussia kanssani, niin tajusin, että järki ja moni muukin asia puuttuu tästä jutusta nyt täysin. Pistin poikki, josta palkintona oli lukuisia itsemurhauhkauksia ja vuoden verran kestänyt puhelinhäiriköinti. Oli hienoa aikaa, sano. En tiedä, mitä tuo ihminen tekee nykyään, tai onko edes elossa. En pidä itseäni huonona ihmisenä vaikka aidosti olenkin sitä mieltä, että ei kyllä kiinnostakaan tietää.

Eli jos ei vielä tullut selväksi, niin toistan: hankkiudut siitä tytöstä eroon heti samantien. Sitten puhut kuraattorille ja kavereillesi, ja vaikka miten tuntuisi siltä, että yhteenpaluu olisi tosi hyvä idea, niin et palaa sen ihmisen luo.
 

Carlos

Jäsen
Tiedän, kuulostaa sairaalta, mutta silti tunteet häntä kohtaan ovat järjettömän suuria ja voimakkaita. En tiedä kuinka pärjään ilman häntä. Hän uhkailee jatkuvasti sillä, että ero tulee jos teet sitä ja tätä ja tuota, mutta silti minä ahdistuneena en ole valmis päästämään irti. Se hetki kun koittaa niin allekirjoittanut romahtaa totaallisesti.

Minä taas olen (kuten tunnettua) sitä mieltä että epävakaan naisen kanssakin voi pärjätä, jopa hyvin, joten en lähtisi suoralta kädeltä sanomaan että jätä se heti. En toki myöskään kiellä, jos siltä tuntuu ja saat aikaiseksi niin anna palaa, mutta lähtisin nyt siis liikkeelle eri suunnasta.

- Ensinnäkin sen että suostut erolla uhkailun perusteella aina ja kaikkeen on loputtava. Tähän on helppo lääke, seuraavan kerran kun sinua uhataan erolla, niin sano että no ota sitten ero jos haluat. Jos hän on oikeasti eroamassa, niin se tulee tapahtumaan riippumatta siitä suostutko johonkin vaiko etkö. Jos taas ei ole eroamassa, niin tämän kortin heiluttelu ainakin loppuu sitten tähän.

- Sitten toisekseen voit kertoa tädille että olet hänen kanssaan koska haluat olla, ja sinä pidät vain yhtä naista kerrallaan. Ja jos jostain syystä haluaisit vaihtaa naista (mitä et siis halua tehdä), niin hän ei voi asialle yhtään mitään, joten kannattaa rauhoittua. Se että miehet katselevat naisia aina sellaisia nähdessään johtuu siitä että miehet luontaisesti katselevat naisia. Ovat aina katselleet, tulevat aina katselemaan, ja hän ei voi sillekään yhtään mitään. Kyllä tämä nainenkin mittaa katseellaan koko ajan sekä naisia että miehiä, naiset tekevät niin luonnostaan, tosin ehkä enemmän vaivihkaa. Puolin ja toisin tässä ei ole mitään pahaa, kunhan katselu ei mene älyttömäksi kuolaamiseksi.

- Sitten myöskin voit pyytää häntä rakentavaan sävyyn lopettamaan jatkuva sättimisesi, jos on jotain valitettavaa niin siitä pitää pystyä puhumaan ihan normaalisti, ihminen toiselle. Ihan ylipäätänsä käännä kelkka niin että SINÄ et voi pysyä teidän suhteessa ellette molemmat opi keskustelemaan asioista rakentavasti. Tässä kohtaa viimeistään hän sitten räjähtää että "sulla on siis joku toinen, vitun homo...." jne. Anna räjähtää. Ja sitten käytät sitä räjähdystä esimerkkinä tästä miten haluat keskustella, mutta se ei ole mahdollista. Otat tämän esille joka kerta kun hän alkaa perusteetta haukkumaan / räjähtää jostain, usko huviksesi, vähitellen se alkaa toimia kun aina asetut tilanteen yläpuolelle. Hän tulee epävarmaksi itsestään.

- Sitten tämmöisten lapsenomaisesti käyttäytyvien naisten kanssa voi toimia myöskin oikeasti kuin lapsen kanssa. Kun lapsi kilahtaa jostain perusteettomasti, niin paras tapa laukaista tilanne on kääntää huomio johonkin kokonaan muualle. Teet jotain mitä yleensä et tee, jotain ennalta-arvaamatonta, tarpeeksi uskottavasti. Joka syyttä suuttuu - se lahjatta leppyy, vanha sananparsi pitää paikkansa. Jos olette puhelimessa, voit kesken palauteryöpyn kysyä vaikka vokotellen että "mitä sulla on päällä" ilman että noteeraat sitä "palauteryöppyä" mitenkään, ja jatkat siitä eteenpäin. Kasvotusten voit vaikka tarrata kiinni pehvasta/tisseistä/tjsp ja tuumata että hän saa sinut niiiiiiiin himokkaaksi koska x, y, z. Tai sitten ihan vaan vaikka kysyt viattomasti että "hei, ootsa käynyt kampaajalla, näytät niin kauniilta".

- Kaikista tärkeintä on päästä irti vallitsevasta epätoivosta. Jos päädytte eroon, niin sitten päädytte eroon, ei siihen kuole. Se sattuu aikansa, mutta kyllä se siitä. Mutta lakkaa pelkäämästä sitä hysteerisesti, maailmassa on niin paljon naisia ettet uskokaan. Yksi menee toinen tulee, nauti kyydistä. Ei se niin vakavaa ole. Nainen aistii epätoivon ja käyttää sitä hyväkseen, näyttämällä että et ole epätoivonen alat myös päästä tasapuoliseen asemaan suhteessa, lopulta jopa niskan päälle. Sitten vasta näet minkälainen naisesi oikeasti on. Jos et pidä näkemästäsi, niin tiedät miten toimia. Jos pidät, niin anna palaa.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Carlos, sä ehkä pystyt toimimaan noin. Hyvin harva muu pystyy. Aivan sairasta kohtelua naisen taholta.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Carlosin ohjeet ovat käytännössä ''naisen/henkilön korjaamista'', johon minun mielestäni KK:lla ei ole mitään velvollisuutta, eikä todellakaan mitään tarvetta. Olet KK nuori kaveri vielä ja tämmöinen kokemus tapahtuu yleensä juuri sinun ikäisillesi henkilöille, joten mielestäni sinun kannattaa ajatella asia niin = tapahtunut/tapahtuva on välttämätön paha, mutta todella tärkeä tapahtuma ja kokemus sinun elämäsi kannalta, jos päätät oppia siitä jotakin.

Eli nyt ilmoitat sille ärripurrille, että tämä oli tässä, jonka jälkeen et ota mitään yhteyttä kyseiseen henkilöön enää koskaan, etkä vastaa mihinkään tämän viestiin enää koskaan. Matka jatkuu.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Baareihin luonnollisesti ei ole mitään asiaa ilman häntä, tai tulee ero. Myöskään en saisi käydä Jokereiden peleissä koska siellä on cheerleadereitä jota tuijotella rauhassa kun hän ei ole läsnä. Menin erehdyksissäni hänelle mainitsemaan vierasmatkasta, ei tule kuuloonkaan, koska kuulemma venäläiset cheerleaderit ovat kauniimpia kuin suomalaiset. Saatika jokeritytöt juna/laiva matkan aikana.

Tätä nyt muutaman päivän seuranneena pakko sanoa, että alkaahan tämä setti olemaan niin sairasta, kuin olla vaan voi.. Kukaan ei ansaitse tällaista kohtelua ja syyttelyä jota saat kokea jatkuvasti.

Kerroit, että tämä on ensimmäinen vakava suhteesi ja meneillään oleva armeija vielä sekoittaa soppaa. Kokemuksesta tiedän, että tämä ei ole ihan mukavin yhdistelmä. Itse tulin jätetyksi armeija aikoihin n. 10 vuotta sitten, kun ensirakkaus ilmoitti, että halusi kahden vuoden seurustelun jälkeen olla vaan yksin (viikon päästä oli uusi poikaystävä). Tuntui kieltämättä musertavalta mutta omalla kohdallani armeija auttoi. Oli joka päivä paljon muuta ajateltavaa ja tekemistä jonka avulla pääsi paremmin yli.

Tyttöystäväsi ei kirjoittamasi perusteella ole henkisesti ihan vakaalla pohjalla näin kotitohtorin diagnoosilla. Vaikutat aivan liian kunnolliselta ja mukavalta sälliltä kiduttaaksesi itseäsi tässä epäterveessä suhteessa. Ansaitset parempaa!

Ensirakkaudesta ero sattuu helvetisti ja tulee tunne, ettei muita yhtä ihania voi olla olemassa. Kyllä on ja on vielä ihanampia usko pois!

Tsemppiä!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
KK:lla on kolme skenaariota:
1) KK jätetään
2) KK jättää
3) KK ja tyttö alkavat yhtäkkiä elää onnellisesti ja elävät näin elämäsä loppuun saakka

Analysoidaanpa hieman. Jokainen voi päätellä, että kolmosen todennäköisyys on heikko. Eli sinun pitää ajatella kumpi vaihtoehdoista 1 tai 2, tuo sinulle paremman olon ja fiiliksen jatkoa kohti. Lähes samanlaisen suhteen parikymppisenä kokeneena voin kertoa, että oikea vastaus on 2.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
KuumaaKamaa, olen pahoillani kaikesta lukemastani. Nyt puristat palleja kourilla ja jätät sen muijan. Olen lähes varma, että tolla muijalla on jonku toisen aisa jo perseessä kun sinä olet siellä armeijassa. Helppoa tytön perustellla itselleen sitä tekoa koska ajattelee varmaaan, että sinä petät sitä siellä intissä kuitenkin kokoajan...
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ihan mielenkiintoista seurata näitä viime aikojen keskusteluja. Toisaalla taivastellaan naisten parhaita kavereita, jotka kehottavat naisia irtaantumaan huonoista suhteistaan. Seuraavassa lauseessa kehoitetaan palstaveljeä ottamaan ero omasta mielitietystään. Pientä ristiriitaa havaittavissa, johtuen toki siitä että me täällä saamme kuulla vain toisen puolen kustakin tilanteesta.

Tosiasiassa lopun viimeksi jokaisessa tilanteessa pitää tehdä itse oma ratkaisu. Täältä voi tulla hakemaan rohkaisua päätökselleen, mutta suurimmassa osassa vastausviesteistä toteutuu vanha viisaus: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Asiasta kerrotaan vain ongelmapuolet, ja nekin yleensä kärjistäen -> kukaan palstaveljistä ei saa tilanteesta mitenkään riittävää kokonaiskuvaa tilanteesta. Kehoitan KK:ta tekemään asiassa oman ratkaisunsa, sillä sinä olet ainoa joka voi punnita tilannetta jokaiselta tarpeelliselta kantilta. Jos haluat oikeasti varteenotettavaa neuvoa, kysy sitä lähimmältä ystävältäsi tai perheenjäseneltäsi, joka kenties hahmottaa tilanteen ulkopuolisin silmin kirkkaammin, mutta omaa silti tarkemman kuvan tilanteestanne kuin kasvoton jatkoaikakirjoittaja. Tässä pitäisi pystyä pitämään pää kylmänä, joka ei tietenkään ole helppoa. Ihminen on valitettavasti tunteellinen eläin.
 

Carlos

Jäsen
Carlosin ohjeet ovat käytännössä ''naisen/henkilön korjaamista'', johon minun mielestäni KK:lla ei ole mitään velvollisuutta, eikä todellakaan mitään tarvetta.

No ei ole tietenkään velvollisuutta, tarvetta, pakkoa, tjsp, korjata naista, tottakai voi vain lyödä hanskat tiskiin, varsinkin nuorella iällä. Näin vaan ihmissuhteista jotain edes hiukan oppineena kerroin oman mielipiteeni. Jos mietitään esim. mahdollista tulevaa avioliittoa ja sen pohjalta odotusarvoisesti koko elämän kestävää parisuhdetta, niin siihen mahtuu ihan hemmetisti potentiaalisia dealbreakereitä tai muuten vaan oikeasti pahoja ongelmia. Sillä pohjalla jos naisessa ei ole muuta vikaa kuin narsismissa keitetyt teinihormonit, on ongelma oikeasti todella pieni ja hoidettavissa. Avioliitto on kuitenkin sitä että vuosien mittaan molemmat hiovat toisiaan paremmin toisille sopiviksi, ei yhteiselo ole muuten edes mahdollista. Yhteiselolla tarkoitan sitä että asuu siis yhdessä, avioliitossa, parisuhteessa, siten että siis elää toisen ihmisen kanssa päivästä toiseen, yhdessä, tekee asioita ja jopa nauttii yhdessäolosta.

En tarkoita tällä "yhteiselolla" semmoista avioliittonomaista tilaa jossa mies istuu päivät telkkarin edessä kaljaa röyhtäillen ja menee illalla kavereiden kanssa jonnekin, kun vaimo käy jossain omissa harrastuksissaan ja häärää omia juttujaan, ja ko. pariskunta tapaa ylipäätänsä ehkä satunnaisesti ruoka-aikaan ja toisinaan samassa sängyssä nukkuessaan ilman ainuttakaan yhteistä mielenkiinnon kohdetta. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa kumpikaan ei edes halua hioa toistaan, he vain asuvat samassa posti-osoitteessa eläen täysin erillisiä elämiä, pitäen omat päänsä varmasti 100% ajasta.

Nykyään varsinkin kun tietää miten moni avioliitto / parisuhde päättyy eroon, miten monessa parisuhteessa / avioliitossa eletään vailla minkäänlaisia tunteita, miten monessa petetään/petytään, miten monessa kärsitään vaikeista terveydellisistä ja/tai taloudellisista ongelmista, miten monissa joudutaan selviämään perheenjäsenen kuolemasta, miten monella julmalla tavalla lapsia laiminlyödään, niin oikeasti, yksi luonnevika on pientä. Just saying. Eri mieltäkin saa olla. Ja varmasti suurin osa on, ja hyväksyn sen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kiitokset kaikille tuesta, nyt eletään varmaan tähän astisen pienen elämäni vaikeimpia hetkiä. Tiedän, että ero on aivan muutaman sentin päässä, mutta se sattuu niin kovasti ja tappavan tehokkaasti kuin vain suinkin voi. Tuntuu kuin pääni sisään tungettaisiin pahaa oloa vasaralla sisään.

Antakaa mun kaikki kestää. Tämä on hirveää.

Kestäthän sinä. On se eroaminen perseestä, mutta aika siitä vie yli. Aurinko nousee joka aamu.
Kuvailemasi tyttöystävä käyttäytyy niin anteeksiantamattoman sairaalloisesti, ettei ole mitään syytä olla sillekään hyvä.
Olet nuori mies ja sulla on muutakin elämää kuin yksi muikkeli, joka kaikesta päätellen sekoittaa sun pään. Sitä kautta tuo vielä kurjistaakin elämääsi vaikka parisuhteen tarkoitus lienee ihan muuta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Carlosin ohjeet ovat käytännössä ''naisen/henkilön korjaamista'', johon minun mielestäni KK:lla ei ole mitään velvollisuutta, eikä todellakaan mitään tarvetta.

No se on selvä että velvollisuutta ei ole, mutta vaikka halua esimerkiksi olisikin niin kyllä kuitenkin pitää vielä kysyä että onko tuollaiseen mitään järkeä ryhtyä? Mikä on todennäköisyys että siitä tulee lopulta tyydyttävä lopputulos? Sanoisin että todennäköisyys on kuitenkin melko pieni (aika epäileväinen olen että ikään kuin kotikonstein saisi muutosta merkittävästi aikaan, jos henkilö menisi kotikonstien lisäksi esim.terapiaan ja sitä kautta pystyisi käyttäytymismalleja muuttamaan niin ehkä jotain mahdollisuuksia olisi). Plus kannattaa kysyä että miten paljon aikaa ja energiaa tälläiseen touhuun menee? Miten paljon se mahdollisesti syö muita asioita? Eli vaikka joku pieni onnistumisen mahdollisuus olisikin olemassa niin kannattaako siltikään aikaa ja energiaa merkittävissä määrin asiaan käyttää?
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Ihan mielenkiintoista seurata näitä viime aikojen keskusteluja. Toisaalla taivastellaan naisten parhaita kavereita, jotka kehottavat naisia irtaantumaan huonoista suhteistaan. Seuraavassa lauseessa kehoitetaan palstaveljeä ottamaan ero omasta mielitietystään. Pientä ristiriitaa havaittavissa, johtuen toki siitä että me täällä saamme kuulla vain toisen puolen kustakin tilanteesta.

Onhan siinä nyt toki pieni ero neuvotaanko irtautumaan jokaisesta suhteesta, vai siitä oikeasti huonosta suhteesta. Vrt 8 mies putkeen jonka kohdalla sama kaveri kuiskii korvaan jätä se ja sitten tämä KK:n tilanne. Toki tämän varmaan ymmärsitkin, mutta piti vaan päästä närppimään.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ihan mielenkiintoista seurata näitä viime aikojen keskusteluja. Toisaalla taivastellaan naisten parhaita kavereita, jotka kehottavat naisia irtaantumaan huonoista suhteistaan. Seuraavassa lauseessa kehoitetaan palstaveljeä ottamaan ero omasta mielitietystään. Pientä ristiriitaa havaittavissa, johtuen toki siitä että me täällä saamme kuulla vain toisen puolen kustakin tilanteesta.

Niin eikö tässä ihan vain taivasteltu sitä, että naista kehoitetaan jättämään mies, jossa ei itsessään ole mitään vikaa (terve suhde). Nyt KK:n tilanteessa keskustellaan siitä, että hänen tulisi lähteä tästä suhteessa, jossa naisen käytöksessä on vikaa. Tämä siis perustuu siihen oletukseen, että KK:n tarinat pitävät paikkaansa.

KK:n kirjoituksia on kyllä ihan mielenkiintoista lukea, joten siinä mielessä toivoisin, ettette antaisi vielä periksi.

Kyllä itse olisin jo eroaikeissani hyvinkin pitkällä, jos oma sydänkäpyni estäisi minua elämästä omaa elämääni tyyliin "et saa käydä katsomassa jääkiekko, kun siellä on cheerleadereita", "et saa mennä baariin jätkien kanssa, ellen ole mukana" tai "Katson facebookkisi ilman lupaa...". Ennen kaikkea tuo ensimmäinen kohta saisi jo oman vereni kiehumaan aika lailla sillä mielestäni cheerleadereista voitaisiin luopua kokonaan, koska he eivät tuo mitään jääkiekko-otteluun. Mutta tämä on jo sitten toisen ketjun aiheita.

Itse olisin jo lähtenyt lätkimään, sillä omassa päässäni hyvä suhde perustuu avoimuudelle ja luottamukselle. Ja tuon kaltaisessa suhteessa ei ole kumpaakaan, ainakaan toisen osalta. (Huutaminen mitä pienimmistä asioista ei ole avoimuutta.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös