Naisasiat

  • 7 491 644
  • 26 542

Jeffrey

Jäsen
Ehkä olen iän myötä tullut kyyniseksi, mutta nämä "Satuprinssi & Satuprinsessa", vuosisadan täydelliset rakkaustarinat jne ovat aikamoista höpöhöpöä, ei niitä tapahdu kuin elokuvissa. Jos minulta kysytään niin avioliitto on kumppanuus (pituus vaihtelee suurestikin, odotuksena kai nykyäänkin hautaan asti), joka vaatii kirjaimellisesti ihan helvetisti verta, hikeä, ja kyyneleitä. Jos sitten kaikkien näiden keskellä vielä tykkää toisesta, niin voi sanoa että on onnistunut.

Tämä tuntuu olevan miehillä se vallitseva ajattelutapa, jospa sitä jostain löytyisi minullekkin jostain nainen joka ajattelee näin!

Edellisen kanssa ongelmat alkoivat kasautua siinä vaiheessa kun hän alkoi ajattelemaan "miksi meillä ei voi olla niin ihanaa kuin meillä oli alussa". Samaan aikaan kun itse katsoin asioita eri kantilta, ja totesin, että on ihan ok jos välillä menee perselleen ja riidellään, kunhan sovitaan. Kaikista parhaana kaneettina sitten "mulla on mennyt usko meihin". En viitsinyt ääneen sanoa, kuinka monta kertaa 3,5 vuoden aikana sitä itse epäilin suhdetta ja toimivuutta, mutta aina vain sitä yritti tehdä suhteesta paremman. On kuitenkin täysin kestämätön yhtälö mikäli toinen ihminen on tällainen joka odottaa kaiken tapahtuvan itsekseen.

Jollain tapaa tuntuu siltä, että moni odottaa seurustelusuhteen muistuttavan jollain tapaa suhdetta omiin vanhempiin. Voit vittuilla, hylkiä, kääntää selkääsi ja satuttaa toista, mutta sitten tuleekin ihmetys kun toinen pahoittaakin mielensä asioista, eikä ole vanhempien tapaan välittömästi ottamassa toista takaisin siipiensä suojiin.
 

Carlos

Jäsen
Tämä tuntuu olevan miehillä se vallitseva ajattelutapa, jospa sitä jostain löytyisi minullekkin jostain nainen joka ajattelee näin!

Edellisen kanssa ongelmat alkoivat kasautua siinä vaiheessa kun hän alkoi ajattelemaan "miksi meillä ei voi olla niin ihanaa kuin meillä oli alussa".

Niinpä. Tässäkin mielessä opiskeluikäiset naiset eivät ole mielestäni hyviä kandidaatteja elämänkumppaneiksi, koska heillä vaan uupuu kokonaan realismi elämästä. Sitten kun elämä on sopivasti kouluttanut, niin naisetkin alkaa arvostaa enemmän oikeasti tärkeitä asioita suhteessa ja ennenkaikkea miehissä. Sitten on tärkeämpää olla oikea mies, eikä mikään kulmakarvoja nyppivä homppeli jolla on sama farkkukoko.

Mutta ehkä tässä mainitsemassasi tapauksessa ongelma oli se että nainen oli rakastunut rakastumiseen, tiedän itsekin vastaavia tapauksia. Sitten kun viimeistään parin vuoden jälkeen se rakastumisen huuma vaihtuu enemmän kiintymykseen ja turvalliseen yhdessäoloon, iskee paniikki. "Me oltiin ennen onnellisempia, sä et enää edes soita mulle yhtä usein". No shit Sherlock. Jos joku uskaltaa niin tähän voi vetää vastapalloon että "mutta kun sä näytit ennen kauniimmalta". :-D

Siihen en osaa sanoa mitään että miten ko. tyyppiset ihmiset sitten saadaan tajuamaan mitä elämä on. Ehkä he eivät tajua sitä koskaan, hyppivät vaan kukasta kukkaan ja jossain vaiheessa katkeroituvat kun kaikki miehet on tyhmiä, ja tekevät sitten omia ratkaisujaan.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edellisen kanssa ongelmat alkoivat kasautua siinä vaiheessa kun hän alkoi ajattelemaan "miksi meillä ei voi olla niin ihanaa kuin meillä oli alussa". Samaan aikaan kun itse katsoin asioita eri kantilta, ja totesin, että on ihan ok jos välillä menee perselleen ja riidellään, kunhan sovitaan. Kaikista parhaana kaneettina sitten "mulla on mennyt usko meihin". En viitsinyt ääneen sanoa, kuinka monta kertaa 3,5 vuoden aikana sitä itse epäilin suhdetta ja toimivuutta, mutta aina vain sitä yritti tehdä suhteesta paremman. On kuitenkin täysin kestämätön yhtälö mikäli toinen ihminen on tällainen joka odottaa kaiken tapahtuvan itsekseen.

Kalliitta sanoja. Minulla on ollut oli juuri samanlaisia tuntemuksia, ja suhdekin kesti samanpituisen ajanjakson. Tässä on reilu puoli vuotta oltu omillaan, ja aika hyvin sitä on saanut itselleen perusteltua, miksi ero oli pelkästään hyvä asia, vaikka se ei minun aloitteestani tullutkaan. No minä kyllä laiminlöin lopulta tuon suhteen paremmaksi tekemisenkin, eli siinä mielessä peiliinkin saa katsoa, mutta silti on se nyt perkele, kun siellä pilvilinnoissa ei oikeasti nähdä elämän realiteetteja; et vaan voi ylläpitää sellaista alkuhuuman tapaista tunnetta, väkisillä se jollain tavalla muuttaa muotoaan, enemmän kiintymyksen ja kumppanuuden suuntaan. Se riitti minulle, vaikka epäilyksiäkin oli koko ajan, mutta heti kun toinen rupesi epäilemään, niin se oli menoa. No eipä tarvitse minunkaan epäillä ja miettiä tuleeko tästä mitään, nyt saa nauttia vapaudesta ja keskittyä sellaisen henkilön etsimiseen, jonka kanssa se arki on oikeasti helppoa, myös sen alkuhuuman jälkeen.
 

Jeffrey

Jäsen
No eipä tarvitse minunkaan epäillä ja miettiä tuleeko tästä mitään, nyt saa nauttia vapaudesta ja keskittyä sellaisen henkilön etsimiseen, jonka kanssa se arki on oikeasti helppoa, myös sen alkuhuuman jälkeen.

Meidän suhteessa vielä hauskinta oli se, että arki meillä sujui jopa erinomaisesti. Ei riidelty yms. ja muutenkin kaikki oli hienosti. Nainen perusteli vielä eroa mm. sillä, että en enää antanut hänelle riittävästi läheisyyttä. Niin siihen ei ollenkaan johtanut se, että torjuit muutaman vuoden ajan 90% kaikista läheisyyteen liittyvistä aloitteistani?

Jännä juttu miten sitä silti tuntuu tyhjältä suhteen jälkeen. Useamman vuoden sitä jossain määrin haaveilin erosta samalla kun unelmoin, että jotenkin ihmeellisellä tavalla nainen saisi jalkansa maahan muutamissa asioissa. Toisin sanoen unelmoin toimivasta ja hyvästä suhteesta, joka tietenkin olisi ensisijaisesti ollut tuon nyt entiseni kanssa.

Säälittävintä tässä koko touhussa on se, että jollain tasolla toivon vielä kohtaavamme. Naiselle voisi tehdä ihan hyvää vähän nähdä elämää, kokea ja pohtia. Ehkä kasvaisi pikkaisen "aikuisemmaksi" ja osaisi ottaa myös toisen paremmin huomioon. Tietty empaattisuus tytöltä puuttui, joka näkyi pahiten tuossa toissa talvena, kun lyhyen ajan sisään menehtyivät ensin rakas koira ja sen jälkeen ukki. Ukin tapauksessa toki rankempaa oli se kuoleman odotus, itse kuolema oli jo helpottava asia koska sairaudet olivat levinneet sen verran pahaksi (onneksi pumppu petti ensin). En nyt tässä viitsi alkaa asioita enää läpi perkaamaan, mutta on se nyt jumalauta jos toinen ei voi edes kaupassa käydä toisen surressa. Okei, olimme sopineet, että kaupassakäynti kuului minun kotiaskareihin, mutta silti kamooon!

Olen jossain saattanut jo mainitakkin, että tuolla tytöllä oli ikäänkuin kaksi persoonaa, ja näille molemmille toki omat käyttäytymistavat, haaveet yms. Koen olleeni toiselle näistä persoonista se täydellinen kumppani, ehkä sille julkisuus/bile -persoonalle olin liian tasapaksu.

Niin, mainittakoon vielä, että tuo tyttö oli urheilija joka vietti käytännössä koko ikänsä urheillen, sen jälkeen yksi epäonninen suhde, puolen vuoden tauko ja sitten me kohdattiin. Voi siis hyvällä syyllä sanoa ainakin sen, että me kohtasimme liian aikaisin. Ihan perusteltua väittää kun ihmisen myös tuntee, että ei tiedä ollenkaan mitä elämältään haluaa ja miten sen eteen tulisi toimia. Tämä on yksi syy sille, miksi se pidempikin paussi saattaa jopa parantaa mahdollista suhdettamme. Oikeastaan minua ei haittaa nyt ollenkaan viettää sitä opiskelijaelämävuotta tähän väliin. Kunhan vaan koulut jo alkaisi!
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Ei kukaan voi tietää onko se tapaamasi henkilö "elämänkumppani" vai ei

Ei tietenkään, mutta jos on löytänyt vierelleen kumppanin jonka kanssa homma pelittää niin ei siitä suhteesta luopuminen ole mikään helppo päätös joka jätettäisiin taakse vain sanomalla et joohei, tuleehan noita toisia! Tuleeko? Kun ei sitäkään tiedä yhtään sen paremmin kuin sitä että olisiko jossain maailman kolkassa vielä itselle sopivampi puolisko. Tuollaiset päätökset pitää aina punnita monelta kantilta, oli tilanne mikä hyvänsä.

Kyllä täältä tulee aina löytymään ihmisiä joilla ei elämän reaaliteetit ole kunnossa, ja kuvitellaan että parisuhde on pelkkää alkuhuumaa tai että sinkkuus on vain mahtavaa aikaa vailla mitään ongelmia. Itse ihan oman työni puolesta todistan aika usein näitä " Ei se arki lapsen kanssa ollutkaan sellaista kuin kuviteltiin " -eroja ,joita on paljon. Sitten on niitä pariskuntia jotka yrittävät pelastaa liittoaan hankkimalla lisää lapsia, ja jossain kolmannen ja neljännen välissä sitten älytään ettei tämä toimikkaan.
Kaikessa on omat haasteensa.

Ehkä Carlos sinä kuulut sitten siihen onnelliseen magneetti- kastiin, joille tulee naisia jotka tuntuisivat itselle sopivalta. Valitettavasti tiedän monta tapausta jotka ovat tavanneet sen yhden ihmisen, ja syystä tai toisesta tämän lähdön jälkeen, eivät ole tavanneet enää ketään. Ei sitä voi luvata kenellekään että tulee ihminen joka kolahtaa. Kaikille ei tule.
 

Carlos

Jäsen
Ehkä Carlos sinä kuulut sitten siihen onnelliseen magneetti- kastiin, joille tulee naisia jotka tuntuisivat itselle sopivalta. Valitettavasti tiedän monta tapausta jotka ovat tavanneet sen yhden ihmisen, ja syystä tai toisesta tämän lähdön jälkeen, eivät ole tavanneet enää ketään. Ei sitä voi luvata kenellekään että tulee ihminen joka kolahtaa. Kaikille ei tule.

Nojoo, totta tietysti tämäkin. Enkä minä kuulu todellakaan mihinkään magneettikastiin, kärsin tod. näk. vain varatun miehen syndroomasta. Tai sanotaanko näin että ihan koirat ei pääse kintuille kusemaan, ja toisekseen olen suurperheen isä, niin naisiin tuntuu vetoavan hyvin. Mutta annas olla jos sanoisin että "Hei kuule, mä jätin mun vaimon ja se vei kaikki mun rahat ja myös 60% mun tulevasta palkasta mukaanlukien aikoinaan tulevat eläkkeet (Sveitsissä näin), mutta mä olen nyt tässä ja haluan sut! Rakkauttahan meillä riittää eikö, aletaanks oleen?" Luulen että olisi "hiukan" hiljaista...

Ja siihen samaan hengenvetoon pitää todeta että olen tehnyt kyllä erinäisiä valintoja perheen ehdoilla, enkä voi sanoa että katuisin.

Että joo, I'll get mi coat.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Tuo oli hyvä neuvo sinun faijaltasi, mutta ei se ole mikään yleispätevä ohje, joka sopisi kaikille nuorille. Se toimi sinulle siksi, että taustasi oli riittävän varakas. Jos sinulla olisi vanhempien yhteenlasketut vuositulot olleet 10 000 euroa eikä faijasta tietoakaan, et sinäkään olisi pystynyt kouluja käymään ja sitä asiallista työpaikkaa hommaamaan. Tuollainen asioiden suunnittelu kymmenen vuoden päähän edellyttää sitä, ettei tarvitse stressata 24/7 omasta toimeentulostaan.

Vanhempien tulot eivät kyllä Suomessa ole mikään kynnys koulun käymiselle.

Sitä paitsi köyhästä perheestä tulleet a) sietävät vastoinkäymisiä (kuten vaikkapa sen, että saa pakit) ja b) osaavat pitää itsestään huolta esimerkiksi kouluttautumalla. Kun on itsensä nostanut sellaiseen tilanteeseen, että pärjää elämässä, näkyy se tietysti myös itsetunnossa. Kaikki nämä ovat vain hyviä asioita myös naisten kanssa pelehtiessä.
 

Andrew

Jäsen
Sitä paitsi köyhästä perheestä tulleet a) sietävät vastoinkäymisiä (kuten vaikkapa sen, että saa pakit) ja b) osaavat pitää itsestään huolta esimerkiksi kouluttautumalla. Kun on itsensä nostanut sellaiseen tilanteeseen, että pärjää elämässä, näkyy se tietysti myös itsetunnossa. Kaikki nämä ovat vain hyviä asioita myös naisten kanssa pelehtiessä.

Ja vaikka ihminen ei olisikaan köyhästä perheestä niin ihmiset jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä elämässä ovat yleinsä realistisempia ja rennompia. Kokemus kasvattaa ja silloin on myös empaattisempi muita kohtaan.

Toki myös löytyy niitä ihmisiä, jotka eivät ole vastoinkäymisiä pystyneet käsittelemään ja ovat katkeroituneet. Itsesääli on kamalaa, koska harvalla ihmisellä oikeasti on asiat niin pahasti ettei niitä voisi korjata.
 
Sitä paitsi köyhästä perheestä tulleet a) sietävät vastoinkäymisiä (kuten vaikkapa sen, että saa pakit) ja b) osaavat pitää itsestään huolta esimerkiksi kouluttautumalla.

Tsekkaapa tilastoista, miten koulutettuja köyhistä perheistä tulevat ihmiset keskimäärin ovat. Tai miten vanhaksi he keskimäärin elävät. Tai paljonko tekevät rikoksia. Tai miten terveellisesti syövät. Tai millainen tausta on oikis- ja lääkisopiskelijoilla.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Vaikka olen melko kommari, niin pakko ihmetellä, että kuinka 2013 vuoden Suomessa naisasioistakin on saatu näin sanoisinko luokkakantainen väittely aikaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä olen iän myötä tullut kyyniseksi, mutta nämä "Satuprinssi & Satuprinsessa", vuosisadan täydelliset rakkaustarinat jne ovat aikamoista höpöhöpöä, ei niitä tapahdu kuin elokuvissa. Jos minulta kysytään niin avioliitto on kumppanuus (pituus vaihtelee suurestikin, odotuksena kai nykyäänkin hautaan asti), joka vaatii kirjaimellisesti ihan helvetisti verta, hikeä, ja kyyneleitä. Jos sitten kaikkien näiden keskellä vielä tykkää toisesta, niin voi sanoa että on onnistunut.

Puhut paljon, mutta asiaa!

Sanasta sanaan totta ja vielä muutama kommentti:
Jossain radio-ohjelmassa oli haastateltu jotain suomalaista paria, joka oli ollut yhdessä huikeat 80-vuotta, tai enemmän. Jokatapauksessa ikää mittarissa oli yli 100 ja ukolla oli jotain muistisairautta ja kai puhekyky mennyt, joten rouva hoiti puhepuolen. Kun sitä pitkän suhteen salaisuutta kysyttiin, niin rouva vastasi kutakuinkin näin. "Kumpikaan ei ole lakannut rakastamasta toista yhtä aikaa".

Boldasin lainauksestasi tärkeimmän sanan, koska tämä homma unohtuu aika usein. Parisuhde on nimenomaan kumppanuutta, joka perustuu a.yhteiseen tavoitteeseen (perhe/parisuhde/onnellisuus/hyvä elämä jne.) b. Yhteisiin sopimuksiin ja niiden noudattamiseen (uskollisuus, keino olla oma itsensä samalla kun on toisen kanssa yhdessä, arjen pyörittäminen, toimintatavat kriiseissä ja riitatilanteissa), selkeästi molemmille selvillä ne paikat, missä voi tehdä kompromissin ja missä menee toisen kiveen kirjoitettu raja ja c. rakkauteen, joka toimii monella tasolla. Kumppani on samaan aikaan kumppani seksuaalisesti, emotionaalisella tasolla, elinkumppani, kämppis, (vanhempi lapsille), ystävä, uskottu jne.

Viimeisellä tarkoitan sitä, että toki vastaavasti jos on niitä asioita, mitä ei kerrota vaimolle, niin pitää olla kanssa niitä asioita mitä ei kerrota kavereille. Eli ollaan sillä tavalla kivasti tohvelin alla, että sinne ollaan menty vapaaehtoisesti. Menty ihan vapaasti, koska siellä tohvelin alla on lämmintä ja turvallista, sekä se on myös hyödyllistä. Eli tietyt asiat tapahtuu aina samalla tavalla, talvisin mennään Etelään, jouluksi kaikki tulee sinne ja tänne, annetaan hajuvesi ja pikkutuhma yöpaita, miehelle Kjell Wetön uusin, sitä luetaan kiihkeästi loppupyhät ja vituttaa kun naapurit tulee kahville ja ei sitä jouluruokaa jaksa vittu kolmatta päivää syödä, toisaalta sitä kannattaa syödä, koska seuraavan kerran mahdollisuus tulee vuoden päästä, vaikka toisaalta voisi ostaa tarjouksesta kinkun pakkaseen ja tehdä siitä rosvopaistin, tai paistaa sen juhannuksena, ainoa vika on siinä että se ei säily siihen asti ja kinkkua alkaa tehdä mieli suurinpiirtein samaan aikaan kun s-marketissa aletaan myydä konvehteja ja joululaulut soi, eli lokakuussa.

Eksyin aiheesta...

Ja työtä: verta, hikeä ja kyyneleitä. Sitä tarvitaan, koska parisuhde on työtä, se on arjen rankkaa pyörittämistä. Ja fakta on nyt vaan se, että 99.9% ja vähän päälle ihmisen elämästä on arkea, tai siis tarkemmin arkisia asioita. Eli ei puhuta viikon rakenteesta, vaan siitä että asiat tapahtuu aikalailla ennakkoon määritellyn putken mukaan. Realismia on se, että satsaa siihen 99.9% toimivuuteen kuin haaveilee että miten sillä yhden prosentin kymmenyksellä tekisi, on se sitten kelle vaan mikä tahansa oma juttu. Kaikki ns. elokuvaparisuhde kuvaa justiinsa tuota prosentin kymmenystä, sitä kun intohimon liekit sumentaa auton takalasin höyryyn ja rakastellaan rantahietikolla. Ei siinä maailmassa siivota väsyneenä lapsen oksennuksia sängyn ja seinän välistä, ei pohdita onko kyhmy rinnassa vaarallinen vai ei, tai katsota suurennuslasilla verta vuotavaa luomea, ei jouduta yllättäen työttömäksi, ei surra tuttavaperheen hukkunutta lasta, ei kärsitä koko peruskouluikää oppimisvaikeuksista, ei huomata kymmenen vuoden kuluneen hetkessä. Taas toisaalta, ei siinä romanttisessa maailmassa muisteta sitä, miten kova saavutus on päästä kaikesta tuosta läpi ja saada nimet kirjoitettua samaan kiveen vierekkäin.

Nykyiset miehet ja naiset on suurimmaksi osaksi ihan paskahousuja ja haihattelioita joille pitäisi takoa järkeä päähän. Aika harvasta meistä ikinä tulee mitään tosi suurta edes kansallisessa mittakaavassa tai omalla kylällä. Tule suureksi omassa elämässäsi, onnellisuus on hyvin eletyn elämän sivutuote, eikä mikään päämäärä. Tai jos sitä ajaa takaa, se katoaa aina kauemmaksi, niinkuin kangastus.
 
Ja fakta on nyt vaan se, että 99.9% ja vähän päälle ihmisen elämästä on arkea, tai siis tarkemmin arkisia asioita.

Mulla ei ole noin. Ulkomailla lomailen pari-kolme viikkoa vuodessa, ja se ei ole mulle arkea. Suomessa vedän kännit muutaman kerran vuodessa, eikä sekään ole arkea. Juhannus ei ole arkea eikä joukkueen saunaillat ole arkea. Arkea on ehkä siis reilut 90 prossaa elämästä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole noin. Ulkomailla lomailen pari-kolme viikkoa vuodessa, ja se ei ole mulle arkea. Suomessa vedän kännit muutaman kerran vuodessa, eikä sekään ole arkea. Juhannus ei ole arkea eikä joukkueen saunaillat ole arkea. Arkea on ehkä siis reilut 90 prossaa elämästä.

No joo, varmasti noin. En siis tarkoita ei-arkea sillä tavalla, että ollaan töistä vapaalla. Aika tavallisia asioitahan nuo on, enemmänkin sellaisia henkireikiä. Enkä siis tarkoita dumaten tai kohdista sinuun, mutta laskee sen miten vain, niin kumpi auttaa jaksamaan paremmin ja vie kohti onellista loppua, se 10% henkireikää vai 90% toimivaa arkea? Molemmat toki tärkeitä, mutta pointtini oli puhua sen 90% puolesta.
 

Andrew

Jäsen
No joo, varmasti noin. En siis tarkoita ei-arkea sillä tavalla, että ollaan töistä vapaalla. Aika tavallisia asioitahan nuo on, enemmänkin sellaisia henkireikiä. Enkä siis tarkoita dumaten tai kohdista sinuun, mutta laskee sen miten vain, niin kumpi auttaa jaksamaan paremmin ja vie kohti onellista loppua, se 10% henkireikää vai 90% toimivaa arkea? Molemmat toki tärkeitä, mutta pointtini oli puhua sen 90% puolesta.

Noita prosentteja saa myös positiivisella tavalla alas elämässä, kun lopettaa sen pakonomaisen suorittamisen. Nykymaailmassa meille on taottu päähän, että kaikkien pitää olla semmoisia uraohjuksia ja sosiaalinen paine ohjaa monia ihmisiä, he eivät vain itse huomaa sitä.

Tästä kärsii luonnollisesti myös parisuhteet. Siinä vaiheessa, kun huomaat, että suhteesi on yhtä suorittamista niin kannattaa miettiä vakavasti mikä on mennyt pieleen, mutta niinhän yllättävän helposti käy.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
It's a hardknock life

Ensimmäinen kirjoitus Jatkoajan keskustelupalstalla ja ironisesti kirjoitus koskee naisasioita.

Minulla on ollut hieman "raikulimiehen" mainetta, mutta viimeiset 2,5 vuotta olen ollut onnellisesti parisuhteessa upean naisen kanssa. Valitettavasti (/onneksi) tämä kaikki loppui tänään. Omasta päätöksestäni.

Suhteemme toimi ehkä jopa liiankin hyvin. Koskaan, siis never ever, meillä ei ollut isoja riitoja, eikä nainen yrittänytkään ajaa minua nurkkaan tai tossun alle. Olin hänelle se oikea, koko perheen unelmavävy. Ongelmat kuitenkin alkoivat kasaantua (enimmäkseen pääni sisään) viimeisen puolen vuoden aikana.

Haasteena suhteessamme oli se, että asuimme suurimman osan ajasta eri mantereilla. Etäsuhteen takia vietimme aikaa tiiviisti yhdessä 2-3 kuukautta, jonka jälkeen 5-6 kuukautta erillään. Erillään asuminen alkoi rasittamaan minua, joka vaikutti myös normaaliin elämään negatiivisesti.

Samalla minusta alkoi tuntua, että nainen oli jopa liiankin rakastunut minuun. Hän ei koskaan pistänyt pahemmin vastaan ja myöntyi aina minun mielipiteeseeni. Nämä kaikki asiat alkoivat vaivata yhä enemmän, mikä stressasi minua koska muuten nainen oli luonteeltaan täydellinen tapaus. En vain päässyt millään eroon suhteen häiritsevistä asioista. Samalla itselle alkoi tulla entistä enemmän halua viettää seuraava jakso elämästäni keskittyen omaan elämään, ilman sitoutumista toiseen henkilöön.

Tänään asiat kasaantuivat päällekkäin ja sain vihdoin kerrottua omat tunteeni siitä, että en ollut enää valmis sitoutumaan taikka jatkamaan suhdetta. Tottakai mursin naisen sydämen täydellisesti, mikä tällä hetkellä sattuu aivan helvetisti myös itseäni. Toki samalla lähti aivan kaamean kokoinen apina selästä. Miten vain voikin olla samaan aikaan niin helpottunut ja kusipäinen olo.

Viinaan en aio sortua. Tästä alkaa uusi lehti elämässä, eikä sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toivottavasti vain ko. naishenkilö saa asian sulateltua ja kammettua itsensä takaisin ylös.

Tulipahan avauduttua. Pahoitteluni.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tulipahan avauduttua. Pahoitteluni.

Hieno kirjoitus, älä pahoittele. Ja tervetuloa joukkoon!

Kuulostaa kyllä tavallaan vittumaiselta ja tavallaan hyvältä tilanteelta. Nyt on taas kaikki kortit auki, ja hienoa jos se korkki pysyy kiinni.

Itse seurustellut n. 10,5kk elämäni naisen kanssa. Näin minusta ainakin tuntuu ja tiedän että tunne on molemminpuoleinen. Se voi olla kliseistä sanoa että sen huomaa kun tapaa sen oikean, mutta tämän naisen kanssa on alusta saakka ollut ihan erilainen fiilis kuin kenenkään muun kanssa.
Ainoa ongelma on ollut se että koko tämä aika ollaan eletty etäsuhteessa, samassa maassa kyllä, mutta 400km päässä toisistamme. Joten siinä mielessä tiedän mistä ylle kirjoittanut puhuu. Jo muutaman viikon erossaoloaika alkaa vaikuttamaan negatiivisesti omaan elämään, koska ikävä kasvaa niin valtavaksi. Tyttöystävällä olisi opiskelua jäljellä 2,5 vuotta ja en usko että jaksaisin koko tuota aikaa etäsuhteessa. Sen takia olenkin vihdoin saamassa asioita sille mallille että pääsisin mahdollisesti syksyllä muuttamaan hänen luokseen.
Jonkun mielestä tämä voi vaikuttaa hätiköidyltä, mutta tuntuu kuin oltaisiin tunnettu ikuisuus, vaikka ei olla ennen seurustelua juurikaan tekemisissä oltu. Tunnettiin kyllä n. puoli vuotta ennen serurustelua, mutta vain muutaman kerran vaihdettiin muutama sana. Molemmat olivat aivan tietämättömiä toistemme tunteista, vaikka jo silloin olimme korviamme myöten ihastuneita.

Koko tästä muutosta on vain positiivinen fiilis. Pääsen näkemään enemmän Suomea, pääsen laajentamaan työkokemusta eri alalle ja ennen kaikkea pääsen viettämään aikaa ja jakamaan kodin rakkaani kanssa. Tiedän että suuri osa ajattelee tästä pessimistisesti, koska olemme vasta 20 -vuotiaita, mutta itse ainakin haluan olla optimistinen, ja kun haluan jotain, niin teen töitä sen eteen. En aio kituuttaa ja riutua etäsuhteessa jos on mahdollista myös yrittää yhdessä asumista.
Toki perhe ja ystävät jää pitkän matkan päähän, mutta kyllä se juna edelleen kulkee toiseenkin suuntaan ja ollaan tyttöystävän kanssa puhuttu että käydään kyllä säännöllisesti moikkaamassa molempien perheitä ja kavereitakin nähdään.

Olen miettinyt että yllättäisin hänet joskus syksyllä (mahdollisesti jopa vuosipäivänä) kihloilla. Jännittää kyllä jo etukäteen pirusti, lähinnä muiden mielipiteiden takia, koska silloin tosiaan on vasta vuosi seurustelua takana. Tiedän kyllä ettei muiden mielipiteistä pitäisi välittää, mutta onko tuo teidän mielestänne liian pian? Ja kyseessä ei olisi mikään teinikihlaus, vaan ihan oikea lupaus avioliitosta.
 

rpeez

Jäsen
Olen miettinyt että yllättäisin hänet joskus syksyllä (mahdollisesti jopa vuosipäivänä) kihloilla. Jännittää kyllä jo etukäteen pirusti, lähinnä muiden mielipiteiden takia, koska silloin tosiaan on vasta vuosi seurustelua takana. Tiedän kyllä ettei muiden mielipiteistä pitäisi välittää, mutta onko tuo teidän mielestänne liian pian? Ja kyseessä ei olisi mikään teinikihlaus, vaan ihan oikea lupaus avioliitosta.

Kun kerran mielipidettä kysytään niin annetaan se. Suosittelen hieman panttaamaan kihlautumista kohdallasi. Ei edes pitkään, mutta sen verran, että on edes vähän aikaa asunut yhdessä ja nähnyt toimiiko se. Ja toinen karikkohetki on 1v kohdalla kun alkuihastuminen ja suurin kiihkeys hieman laskee, niin näkee kuinka paljon suvunjatkamisvietti on sokaistanut.

Meinaan jos rupeaakin kuitenkin kaduttamaan niin oikea päätös on helpompi tehdä ilman rinkuloita sormessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiedän kyllä ettei muiden mielipiteistä pitäisi välittää, mutta onko tuo teidän mielestänne liian pian? Ja kyseessä ei olisi mikään teinikihlaus, vaan ihan oikea lupaus avioliitosta.

Jos oikeasti rakastaa, niin kihloilla sun muilla ei ole vielä merkitystä. Sen sijaan tuommoiset ideat saattaa pelottaa tyttöä.

Älä kysy semmoista mitä ei tarvitse kysyä, nyt olette vain yhdessä.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Olen miettinyt että yllättäisin hänet joskus syksyllä (mahdollisesti jopa vuosipäivänä) kihloilla.

Kannattaa muistaa, että sitoutumista ei kannata ajatella silloin, kun on tavannut elämänsä naisen, vaan silloin, kun on elänyt useamman vuoden monella tapaa vajavaisen naisen kanssa, joka välillä ärsyttääkin, mutta jonka kanssa kuitenkin tahtoo jakaa elämänsä.

"Rakastuminen lienee yksi avioliiton vihollisista. Kirkon perheneuvonnan perustajan Matti Joensuun mukaan rakastuvat ihmiset tekevät kaksi virhettä: he luulevat, että rakastuneena pitää mennä naimisiin ja taas uudelleen rakastuneena pitää erota edellisestä rakastuskohteesta."

Naida pitää harkiten | Kirkonkellari
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihan hyviä pointteja yläpuolelle kirjoittaneilta, kiitoksia vaan!

No se jäi sanomatta, että ollaan me puhuttukin kihlauksesta, molemmat ovat sitä mieltä että se olisi kiva juttu, joten ei tyttöystäväni tuota pelästyisi. Yllätys olisi siis ajankohta, eikä itse teko.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No se jäi sanomatta, että ollaan me puhuttukin kihlauksesta, molemmat ovat sitä mieltä että se olisi kiva juttu

Kiva juttu. Eli tehtäisiin tekemisen takia.

Ehkä kannattaa vielä odottaa. Jos suhde ei kestä ilman nopeaa kihlausta, niin mitenköhän se voisi muutenkaan kestää.

Teidän ikäisillä on varmaan myös jotain ryhmäpainetta. Kuten jo sanoin, seurustelkaa nyt vain aivan rauhassa ensi alkuun.
 

Pasha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pavel Datsyuk
Pientä avautumista tiedossa yön pikkutunneilla.

Exäni, joka sattuu olemaan myös yhteisen lapsemme äiti jaksaa yli 6 kuukauden eron jälkeen vielä valvotuttaa. Olen nyt tässä muutaman yön aikana miettinyt meidän vanhoja huonoja aikoja millon hän on minua kohtaan käyttäytynyt väärin ja vaikka olen sanonut että olen antanut hänen tekonsa anteeksi, niin nyt olen tullut siihen johtopäätökseen että olenko oikeasti antanutkaan anteeksi?

Kuinka hän vikitteli ja yritti saada mustasukkaiseksi minut välillä ja millä tyylillä hän sen teki oli todella tökeröä. Tai miten hän minua kohteli, kun taas kohtelin häntä kuin kukkaa kämmenellä.

En tiedä mitä tekisin, kun nyt on hyvät välit ihan vain lapsen takia. Ei millään jaksaisi enää riidellä. On hän myös kiinnostusta yhteen palamisesta myös vihjaissut, mutta kun on tunteet kuolleet niin asialle ei voi enää mitään..

Ps. Pyydän anteeksi vuodatusta palstaveljiltä ja en tiedä tuliko oikeeseen topikkiin. Poistoa jos ei.
Kiitos ja näkemiin
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Pasha: Naiset keskimäärin ovat juuri tuollaisia perkeleitä. Ne tietävät, että ihmistä ei suinkaan hallita voimalla, vaan tarjoamalla näille jotain menetettävää. Eron jälkeenkin sitten nautitaan ajatuksesta, että kuinka joku vielä kaipaa ja viedään vielä lapset, lemmikit ja kaikki muu samalla mukana. Samalla joku uusi jorgos lakkaa varpaiden kynsiä ja toimii egoa buustaavana kynnysmattona.

Oma neuvoni: Älä valvo enää, älä toivo enää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutsi ja faija opettivat mulle jo ihan pienenä että naisiin ei voi luottaa. Tai no ei mutsi sitä koskaan ääneen sanonut, vaan esimerkillään näytti, ja faijan sitä nyt edes tarvinnut sanoa. Kyllä mä sen muutenkin hoksasin miten asiat on.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Mutsi ja faija opettivat mulle jo ihan pienenä että naisiin ei voi luottaa. Tai no ei mutsi sitä koskaan ääneen sanonut, vaan esimerkillään näytti, ja faijan sitä nyt edes tarvinnut sanoa. Kyllä mä sen muutenkin hoksasin miten asiat on.

Mukavaa, että olet saanut kasvaa terveessä ja toisiaan rakastavassa sekä kunniottavassa ympäristössä. Minähän olen avioeroperheestä, joten voin vain unelmoida onnellisesta lapsuudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös