Naisasiat

  • 7 489 032
  • 26 542

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehdottomasti näin. Ajatuksenakin jo aivan käsittämätön, että tyttöystävän tai vaimon kanssa kävisi jossain vieraspeleissä ja odottaisi jalkapallon MM-kilpailuja. Eikä puhuisi mistään muusta. Omia juttuja pitää olla eikä toisen tarvitse niistä sen syvällisemmin tietää.
Mitä vikaa tuossa on? Minusta se on win-win. Ei kaikkia harrastuksia tarvitse jakaa, vaikka yhteisiä olisikin. Ja minun itsetuntoni kestää kyllä sen, että vaimoni tietää futiksesta ja NHL:stä vähintään yhtä paljon kuin minä.
 

scholl

Jäsen
Itse en hyväksy sellaista naista, joka seuraa Valioliigaa. Ei tulisi kuuloonkaan jotain lädien perseidennuolijaa katella. Mutta kyllä naisen pitää Bundesligaa seurata, tottahan toki. Se on osa yleissivistystä. Eihän voida olettaa, että hän ymmärtää yhtään prioriteeteista, jos ei ymmärrä, mitä Bayern München merkitsee. Yksi keskeisimmistä asioista elämässä jäisi sellaiseen asemaan, että sitä pitäisi selitellä kun prioriteeteistä keskustellaan. Ei tule kuuloonkaan.

Mietin muuten tuossa, kun moni puhuu ovatko naiset urheilullisia vai eivätkö niin sitähän voisi kokeilla. Siis ei seurustelu-, vaan tapailumielessä. Voisin tapailla kokeeksi naista, joka a) hiihtäisi reippaasti (ei tarvitse hiihtää kilpaa, vaan rennon reipasta) vapaalla tyylillä Leppävaaran tai Paloheinän vitosen lenkkiä kiertäen ja b) juoksisi 3.45min/km, 4.15min/km ja 5.00min/km vauhtisia lenkkejä sekä vetoja. Sitä voisi tosiaan kokeilla jos tollainen henkilö ilmoittautuu. Nähtäisiin oikeasti se ovatko naiset urheilullisia vai eivätkö. Olen aika skeptinen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mietin muuten tuossa, kun moni puhuu ovatko naiset urheilullisia vai eivätkö niin sitähän voisi kokeilla. Siis ei seurustelu-, vaan tapailumielessä. Voisin tapailla kokeeksi naista, joka a) hiihtäisi reippaasti (ei tarvitse hiihtää kilpaa, vaan rennon reipasta) vapaalla tyylillä Leppävaaran tai Paloheinän vitosen lenkkiä kiertäen ja b) juoksisi 3.45min/km, 4.15min/km ja 5.00min/km vauhtisia lenkkejä sekä vetoja. Sitä voisi tosiaan kokeilla jos tollainen henkilö ilmoittautuu. Nähtäisiin oikeasti se ovatko naiset urheilullisia vai eivätkö. Olen aika skeptinen.
Entäs jos sille naiselle urheilullisen miehen vaatimukset ovatkin esim. 100 kg penkistä, 4 x 10 sarjoina ja satanen alle 11 s?
 

scholl

Jäsen
Entäs jos sille naiselle urheilullisen miehen vaatimukset ovatkin esim. 100 kg penkistä, 4 x 10 sarjoina ja satanen alle 11 s?

siinähän tapauksessa nainen on sitten körmy, jos hän myös matchaa tuon 100kg penkistä, 4x10 sarjoina ja satasen alle 11s. Oletan, että jos johonkin lähtee niin tekee saman perässä. Mutta tuo matkalaukun kantohomma ei kiinnosta minua. Minä määrittelen kriteerit ja sen mukaan sitä mahdollista treeniseuraa katellaan eli kympin tavoiteajan vauhti, maratonin tavoiteajan vauhti ja hitaampi pitkisvauhti. Sen mukaan siis naiset voivat ilmoittautua. Harva tässä on nyt mitään matkalaukun kantajaa hakemassa, laukuissa on nykyään pyörät ja monissa hotelleissa piccolot, joten en tarvitse naista, joka nostaa 100kg penkistä 4x10 sarjoina tai juoksee satasen alle 11s.
 
Ja minun itsetuntoni kestää kyllä sen, että vaimoni tietää futiksesta ja NHL:stä vähintään yhtä paljon kuin minä.

Riippuu vähän miten NHL-tietämys määritellään, mutta jos nyt ajatellaan vaikka niin, että puhutaan nykyisten ja entisten pelaajien sekä sarjan historian tuntemisesta, niin siinä minua parempia miehiä on Suomessa ehkä joitain tuhansia, mutta naisia vain kourallinen. Stanley Cup -voittajat osaan esim. luetella tarkistamatta vuodesta 1976 lähtien, vaikken niitä mitenkään varta vasten ole päntännyt. Jos joku nainen pystyy samaan, niin se on kyllä niin totaalinen friikki, että kannattaa jokaisen tolkun ihmisen pysyä kaukana.

Jostain NHL-pelaajan arjesta toki änäripelaajien suomalaiset vaimot tietävät moninverroin meitä penkkiurheilijoita enemmän.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
siinähän tapauksessa nainen on sitten körmy, jos hän myös matchaa tuon 100kg penkistä, 4x10 sarjoina ja satasen alle 11s. Oletan, että jos johonkin lähtee niin tekee saman perässä. Mutta tuo matkalaukun kantohomma ei kiinnosta minua. Minä määrittelen kriteerit ja sen mukaan sitä mahdollista treeniseuraa katellaan eli kympin tavoiteajan vauhti, maratonin tavoiteajan vauhti ja hitaampi pitkisvauhti. Sen mukaan siis naiset voivat ilmoittautua. Harva tässä on nyt mitään matkalaukun kantajaa hakemassa, laukuissa on nykyään pyörät ja monissa hotelleissa piccolot, joten en tarvitse naista, joka nostaa 100kg penkistä 4x10 sarjoina tai juoksee satasen alle 11s.

No naisen nyt kuuluukin mennä tuohon urheilullisempaan ja mielellään pitkäkesoisempien lajien kategoriaan, mutta eikö tuo miehellä ole jo vähän hintelää meininkiä ;)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja minun itsetuntoni kestää kyllä sen, että vaimoni tietää futiksesta ja NHL:stä vähintään yhtä paljon kuin minä.

Miten tämä on itsetuntokysymys? Jos vain haluaa parisuhteelta muita asioita kuin Stanley Cup -voittajien luettelemista.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Omia juttuja pitää olla eikä toisen tarvitse niistä sen syvällisemmin tietää.

Meinaatko ettei ne voi olla kenenkään naisen " omia juttuja "? Vähän taas valoja päälle, jos nainen seuraa lätkää niin se ei kyllä automaattisesti tarkoita että siitä koko ajan pitäisi jauhaa. On sitä elämässä muitakin kiinnostuksen kohteita mistä voi jutella. Ihmeellisen kärjistetty näkökulma.

Omasta puolestani tuntuisi oudolta ellei kumppanini seuraisi urheilua. Onhan se nyt mukava ettei toinen puolisko ala valittaa kun televisiosta katsellaan MM - kisoja tai aikaa vietellään hallilla. Ei sinnekään aina tarvitse mennä yhdessä, parisuhde minulle ainakaan ole mitään paitana ja peppuna olemista.
 

Nypsi

Jäsen
Meinaatko ettei ne voi olla kenenkään naisen " omia juttuja "? Vähän taas valoja päälle, jos nainen seuraa lätkää niin se ei kyllä automaattisesti tarkoita että siitä koko ajan pitäisi jauhaa. On sitä elämässä muitakin kiinnostuksen kohteita mistä voi jutella. Ihmeellisen kärjistetty näkökulma.
Vastaanpa tähän, vaikkei kysymys minulle olekaan esitetty. Mielestäni voivat olla myös naisen omia juttuja, mutta itse en ainakaan haluaisi seurustella naisen kanssa joka olisi kiinnostunut esimerkiksi jääkiekosta ja jalkapallosta yhtä paljon kuin minä. En osaa edes asiaa perustella, mutta jotenkin ajatus tuntuu omituiselta, eikä yhtään kiihottavalta, jos nyt näin asiaa voi edes muotoilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mielestäni voivat olla myös naisen omia juttuja, mutta itse en ainakaan haluaisi seurustella naisen kanssa joka olisi kiinnostunut esimerkiksi jääkiekosta ja jalkapallosta yhtä paljon kuin minä. En osaa edes asiaa perustella, mutta jotenkin ajatus tuntuu omituiselta, eikä yhtään kiihottavalta, jos nyt näin asiaa voi edes muotoilla.

Enpä minäkään oikein osaa sitä perustella ja eihän sitä sinänsä edes tiedä. Mutta samalla lailla en pysty kuvittelemaan voivani seurustella esimerkiksi jonkun vain mustiin pukeutuvan kovan hevaritytön kanssa.

Urheiluhullu tuntuisi menevän samaan kategoriaan, vaikka joku saattaisikin olla hauska ja mukava tyttö. Liikunnallisuus on tietenkin hyvästä, mutta sehän nyt on aivan eri asia. Tiedän tyttöjä mitkä pelaavat itse jalkapalloa, mutta mitkään pelit, edes MM-kisat, eivät vain yksinkertaisesti kiinnosta. Sehän on sitten plussaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten tämä on itsetuntokysymys? Jos vain haluaa parisuhteelta muita asioita kuin Stanley Cup -voittajien luettelemista.
Tää on kato hiukan pitempi ajatusketju. Ensimmäinen oletus on, että nainen ei katso joukkueurheilua kuin pakon edessä. Toinen oletus on, että hänelle pitää selittää ihan perusasioista lähtien kaikki, mitä pelissä tapahtuu, jos saman ruudun ääressä istutaan. Eikä mene silti kaaliin. Jos jostain syystä kuitenkin molemmat katsovat peliä mielellään, miehellä on kuitenkin keskimäärin tarve päteä tiedoillaan ja lajituntemuksellaan. Aika harvan miehen itsetunto oikeasti kestää sen, kun onkin se, jolle kerrotaan totuuksia pelaajista, joita ei itse tunne. Vielä pahempaa on se, kun itse muistaa faktat väärin ja tulee korjatuksi. Pienemmästäkin on saatu perheriitoja aikaan. Ei meillä. Voittajia tosin luetellaan aika harvakseen. Mitäs iloa siitä olisi? Matsien välissä ehtii kyllä puuhaamaan paljon muutakin kuin pelaamaan urheilu-triviaa.
 
Tää on kato hiukan pitempi ajatusketju. Ensimmäinen oletus on, että nainen ei katso joukkueurheilua kuin pakon edessä. Toinen oletus on, että hänelle pitää selittää ihan perusasioista lähtien kaikki, mitä pelissä tapahtuu, jos saman ruudun ääressä istutaan.

Minä rohkenen epäillä, että moni hyvin innokkaastikin jääkiekkoa seuraavista naisista ei tajua itse pelistä hölkäsen pöläystä. Se on toki aivan eria asia kuin esim. pelaajien syntymävuosien, seurahistorian ja tilastojen tunteminen.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä rohkenen epäillä, että moni hyvin innokkaastikin jääkiekkoa seuraavista naisista ei tajua itse pelistä hölkäsen pöläystä. Se on toki aivan eria asia kuin esim. pelaajien syntymävuosien, seurahistorian ja tilastojen tunteminen.

No, kuinka moni mies tajuaa, vaikka intoa riittää kuinka? Paljonhan jääkiekosta kuulee puhetta missä vain miettii hiljaa hohhoijaa mitä juttua, vaikka en niin paljon tiedä itsekään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä rohkenen epäillä, että moni hyvin innokkaastikin jääkiekkoa seuraavista naisista ei tajua itse pelistä hölkäsen pöläystä. Se on toki aivan eria asia kuin esim. pelaajien syntymävuosien, seurahistorian ja tilastojen tunteminen.
On minullakin asioita, joista en tajua edes nimeksi, mutta seuraan siitä huolimatta telkkarista ja keskustelen aiheesta mielelläni. Esim. politiikasta en ymmärrä juuri mitään, mutta vaaliseurantaa on kiva katsoa ja heittää omat kommentit sekaan. Yksinään tuokin olisi paljon tylsempää. Ei parisuhde nyt mitään tulosurheilua ole, missä pitää voittaa toinen hinnalla millä hyvänsä. Ei siis ainakaan minulle. Tiedän kyllä palstalta yhden tyypin, jolle se olisi sitä, jos joskus parisuhteeseen eksyisi.
 
No, kuinka moni mies tajuaa, vaikka intoa riittää kuinka?

Prosentuaalisesti laskien huomattavasti useampi kuin naiskatsojista. Siinähän auttaa aika paljon esim. se, jos itsellä on joskus ollut maila kädessä. Vaikka itsellänikin pelaajakokemus rajoittuu pelkästään arviolta 600-800 tuntiin pihalätkää (kun joukkueessa ei ollut varaa pelata), on se aivan varmasti moninkertainen määrä keskimääräiseen suomalaisen lätkäjoukkueen naisfaniin verrattuna.
 
On minullakin asioita, joista en tajua edes nimeksi, mutta seuraan siitä huolimatta telkkarista ja keskustelen aiheesta mielelläni. Esim. politiikasta en ymmärrä juuri mitään, mutta vaaliseurantaa on kiva katsoa ja heittää omat kommentit sekaan.

Tuo on ihan hyvä pointti. Itsekin tykkään katsella NBA:ta, vaikka koripalloa pelinä ymmärrän paljon huonommin kuin kiekkoa (en toki lätkässäkään todellakaan mikään ekspertti ole). Omia kommenttejakin on kiva heitellä, mutta jos jotain analyysiä alkaa suoltaa, niin siinä mennään herkästi facepalm-osastolle, jos keskustelijoiden asiantuntemuksessa on liian suuri ero. Näin käy esim. silloin, jos minä lähden kertomaan Sami Borgille, mitä vaalituloksesta voi päätellä. Naisihmisten lätkäanalyysit ovat omien (toki vähäisten) kokemusteni mukaan useimmiten tätä facepalm-osastoa.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma naiseni jos yli 4 kk:n intensiivisen seurustelun myötä voi sanoa, harrastaa urheilua aktiivisesti ja se on ns. elämäntapa.

Ollaan käyty yhdessäkin urheilemassa, mutta käytännössä molemmat esim. suksii tai mitä tekeekään täysin omaan tahtiin eikä siellä mennä käsi kädessä. Kummallekkin tämä on lähinnä tapa luoda hyvän olon tunnetta elämään...

Hän seurailee monia urheilulajeja ja lajiaan jota on aikoinaan harrastanut. Mitään fanaattisuutta tähän ei ole olemassa vaan lähinnä kiinnostusta urheiluun yleisellä tasolla.

HIFK:n matsien tulokset tulee minulle pelipäivien jälkeen Esim. muodossa: Ässät taisi voittaa tänään :) ja sen jälkeen ei vaan pysty enää vituttamaan tappio samalla tavalla kuin aiemmin koko illan ja vielä aamullakin.

Ulkonäöllisesti ihan loistava ja kun urheilua ei tuoda esille 30-40 vuotiaiden city sinkkunaisten tyyliin esille että käyn 7 kertaa viikossa bodupumpissa ja etsin urheilullista miestä elämääni... sohvaperunat älköön vaivautuko. Eihän tuollainen mimmi edes tiedä mitä mies joka ilta tekee,,,

No juu ennen kesää tapahtuneen eron jälkeen täytyy todeta ensimmäistä kertaa (uskokaa tai älkää) että vietän aikaani naisen kanssa joka ymmärtää kun osaa itse selittää toiselle omat ajatuksensa.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä rohkenen epäillä, että moni hyvin innokkaastikin jääkiekkoa seuraavista naisista ei tajua itse pelistä hölkäsen pöläystä. Se on toki aivan eria asia kuin esim. pelaajien syntymävuosien, seurahistorian ja tilastojen tunteminen.
Ja minä rohkenen epäillä, että moni mies, joka hyvin innokkaasti epäilee naisen tajua, ei tajua itse kuinka paljon nainen voikaan tajuta, ja vielä yhtä aikaa.
Joskus palstaa lukiessa käväisee mielessä, että täällä on käsittämättömän vanhoollista ja umpimielistä porukkaa, noin ollakseen nuorten miesten jääkiekkopalsta.

Terveisin koo
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vähän mustavalkoista meininkiä, jos ei vaimo voisi olla kiinnostunut urheilusta yhtä paljon kuin mies. Ei kai se ole sen kummempi juttu kuin mikä tahansa muukaan asia, johon molemmilla sattuu olemaan intohimoja. Toki jos kaikessa toinen yrittää päästä niskanpäälle ja omia oman ajan yhteiseksi, ei se toimi, mutta tällainen on vinoutunutta muutenkin.

Meillä löytyy paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita, mutta monessa homma menee siten, että toinen on enemmän hc-fani ja toinen vain yleisesti kiinnostunut. On toki niitäkin juttuja, mitkä jäävät pelkästään omiksi asioiksi, mutta itse näen lukuisat yhteiset kiinnostukset vain rikkautena. Esim. urheilua meillä seurataan liki yhtä paljon, lajeissa on vain vähän eroja. Historia ja ruoka ovat myös kovia juttuja molemmille, niissä minä olen enemmän se hc-tyyppi ja vaimo taas muuten vain kiinnostunut. Joku sisustus taas kiinnostaa minuakin, mutta en jaksa siihen syventyä samanlaisella intohimolla kuin vaimoni.

Se, että meillä seuraa urheilua molemmat liki yhtä paljon, ei tarkoita sitä, ettei matseihin voisi lähteä kavereiden kanssa. Viimeksi olin kaverin kanssa, sitä edellisen kävin katsomassa vaimoni ja parin kaverin kanssa. Ja kisastudioissa on useasti mukana kavereita ja vaimoni sekä satunnaisia muita naisihmisiä. On totta, ettei niiden pelianalyysejä kykene vaivaantumatta kuuntelemaan, mutta tuskin mun analyysini eri kangaslaaduista olisi sen suloisempaa kuunneltavaa, vaikka Innoa tykkään joskus katsellakin.
 
On totta, ettei niiden pelianalyysejä kykene vaivaantumatta kuuntelemaan, mutta tuskin mun analyysini eri kangaslaaduista olisi sen suloisempaa kuunneltavaa, vaikka Innoa tykkään joskus katsellakin.

Tämä sen mun pointti lähinnä oli. Enkä todellakaan tarkoita sitä, että tämä tekisi toisesta sukupuolesta jollain lailla toista paremman. Minun mielestäni sekä penkkiurheilu että Inno ovat aika aivotonta hömppää, toinen vain vetoaa enemmän miehiin ja toinen naisiin. Pitäisin itseänikin paljon fiksumpana ihmisenä, jos käyttäisin sen lätkän, futiksen ja koriksen toljottamiseen käyttämäni ajan vaikkapa kaunokirjallisuuteen, teatteriin ja oopperaan.

Ainoa oikeasti tärkeä asia liikunnassa/urheilussa on se, että sitä pitää harrastaa itse sen verran, että pysyy jonkinlaisessa kunnossa.

Ja minä rohkenen epäillä, että moni mies, joka hyvin innokkaasti epäilee naisen tajua, ei tajua itse kuinka paljon nainen voikaan tajuta, ja vielä yhtä aikaa.

Aika monesti epäilys vaihtuu tiedoksi siinä kohtaa, kun se nainen avaa suunsa.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Aika monesti epäilys vaihtuu tiedoksi siinä kohtaa, kun se nainen avaa suunsa.

Yhtä vaivaannuttavaa se on välillä kuunnella niitä miesten selostuksia, tilanneanalyysejä, " Pian tulee tapahtumaan " - ennustuksia. Näitä jotka eivät pelistä tajua sen kummempia löytyy ihan kummastakin sukupuolesta ja vaikka tajuaisikin niin se selostukset ovat vaan välillä miehilläkin...mielenkiintoisia.
 
Yhtä vaivaannuttavaa se on välillä kuunnella niitä miesten selostuksia, tilanneanalyysejä, " Pian tulee tapahtumaan " - ennustuksia.

Mulla on yksi "pian tulee tapahtumaan" -ennustus, jonka heitän kiekkomatseissa aina. Jos joukkue A saa monta jäähyä putkeen ja viimeinen niistä tulee fifti-siksti-tilanteesta, totean, että kohta tulee joukkueelle B jäähy. Ennustus osuu 98-prosenttisesti.
 

scholl

Jäsen
Minun teoriani vastaan matkalaukun kantajanaiset -teoria taisi päättyy minun voittooni. Eilen havaitsin näet, että minun teorian mukaisia naisia on olemassa ainakin yksi kappale. Tosin hän katosi sitten.

Tilanne meni seuraavasti: olin radalla juoksemassa. Tarkoitus oli juosta 20km ja kuulostella vammojen tuntemuksia. Juoksin varsinkin loppuvaiheessa aika kovaa. Sitten kun lopetin niin huomasin, että piru siinähän tuli sisärataa perässäni joku mimmi, joka jatkoi juoksuaan, kun vedin varikolle. Otin hörppyä ja päätin, että hitto lähden perään ja selvitän, mikä hän on naisiaan. Hän oli ennättänyt siinä vaiheessa jo kauas. Hän juoksi siis 10m lyhyempiä kierroksia. Mulla oli jo alla 20km, joten en voinut lähteä ihan revittelemään. Juoksin hieman nopeammin kuin hän ja saavutin ehkä puolet tai jopa 60% siitä hänen etumatkastaan kahden kilometrin aikana, vaikka juoksin siis 10m pidempiä kierroksia johtuen siitä, että itse juoksen aina 400m kierroksia. Sen jälkeen lopetin kuitenkin, koska jalat eivät tuntuneet niin hyviltä, joten en viitsinyt repiä kovempaa tuossa vaiheessa. Nainen juoksi nimittäin erittäin hyvää vauhtia, meni kuin tuulispää ohitse siellä kaikista muista. Olin sitten ottamassa juomaa radan varressa niin hän meni siitä ohitse ja katseli minua, jolloin huomasin, että hän ei juokse edes täysiä, koska ei puuskuttanut, vaan juoksu näytti rennon hyvältä. Erinomaista ajattelin. Sitten lähdin vetämään vielä 2km sellaista hidasta VR:ää siihen päälle, mutta se nainen ei mennyt enää kertaakaan minusta ohitse eli hän oli kadonnut. Mietin, että saattaa olla, että hän juoksi vain kolmen kilometrin vedon tms. tai ei ainakaan kovin paljon pidempää. Tosin en tiedä kauanko hän juoksi perässäni alussa, mutta ei ole voinut juosta kovinkaan kauaa. Joka tapauksessa erittäin outoa, että hän katosi sitten kokonaan, eikä jäänyt juoksemaan mitään verryttelyä tms. hiljempaa, jos se kova veto oli ohitse. Oli miten oli, niin uskoni naisiin palautui jossain määrin. Heti nimittäin oli yksi potentiaalinen henkilö, jonka kanssa olisi voinut treenata ja joka ei vietä aikaansa jonkun ruman johtajan seurassa laiskotellen tai naurettavissa perhepuuhastelupuuhissa lorvien.

Veikkaan, että tuo matkalaukun kanto -juttu, mikä täällä aiemmin mainostettiin, on vain jotain fantasiaa, jossa kuolataan Katrin Krabben perään. Ei realismia, vaan turhaa haihattelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös