Oma on toki kokonaan asiasi ja päätöksesi, mutta tässä mitä olen itse mieltä tilanteen kehittymisestä. En sano että olen välttämättä oikeassa.
En töissä vinkunut sen tekstiviestin perään. Normaaliin tapaan moikattiin ja oltiin ihan normaalisti. Jossain kohtaa tehtiin yhtä projektia kahdestaan ja juttu lensi normaalisti.
Hyvä.
Hiukan vihjailevasti sitten kysyin suunnitelmia viikonlopulle ja hetken siinä selitti niitä, kunnes tokaisi "-ainiin sulta tuli se viesti, sori en kerennyt vastaamaan."
Eiiii, tämä oli moka. Tai toisaalta hyvä veto, koska tuo "ainiin..." on vaan niin paljon puhuva ettei mitään jakoa. Eli asia on satavarma, neitokainen ei ole sinusta kiinnostunut, muuten kuin enintään kaverina. Jos ehdotat lähempää tuttavuutta, kaverikortti on 100% varma.
Hän sanoi että lauantai-iltana ehkä voitaisiin nähdä, niin päätettiin että soitan hänelle sitten ja kysyn tilannetta.
Ei edelleenkään millä pahalla, mutta kuulostat oikeasti 3-jalkaiselta rankkasateessa viikon ilman ruokaa olleelta villakoiranpennulta. Ja vaikka kyseinen yksilö voi ollakin hellyyttävä, ei kukaan oikeasti halua ottaa semmoista riesakseen. Jos joku haluaa koiran, niin sen pitää olla mallia alfauros, ei rampa ja toivoton villakoiranpentu. Olisit nyt herranjesta sanonut tädille että "soita sinä jos ehdit nähdä, katotaan jos mulle sopii sitten vielä".
Töistä kotiin päästyäni aloin oikeasti miettimään tätä kuviota ja eihän tämä normaalia käytöstä ole hänen osaltaan. Päätin etten ole missään yhteyksissä oma-aloitteisesti eli hän saa luvan olla yhteyksissä, jos oikeasti kiinnostaa.
Lauantai tuli ja meni, ei yhteydenottoja kummaltakaan.
Tämä oli taas ehkä vähän tahditon veto. Jos lupasit soittaa, olisi sinun pitänyt soittaa, edes kertoaksesi että "sori, mä en ehdikään, joskus toiste sitten". Nainen tuskin kaipasi sinua lauantaina, mutta teit itsesi hiukan hölmön näköiseksi. Kai se nainenkin on aina virallisesti perunut, eikä vaan tehnyt ohareita?
Sunnuntaina sitten häneltä tuli viesti, jossa kyseli miksen soittanut ja että onko meillä kaikki kunnossa.
...joka tarkoittaa sitä että hän on alkanut haistella (toki jo kauan sitten) että haluat muutakin kuin kaveruutta, mutta pitää itse sinua vaan kaverina, ja nyt on sitten "huolissaan" että ei kai meidän kaverisuhteessa ole jotain vialla?
Tuosta sitten tuli itselle aika monenlaisia fiiliksiä. Ensinnänkin jonkinlaista mielihyvää, koska niin monet kerrat hän on meidän tapaamiset peruuttanut, joten saipa kerrankin itse kokea sen. Toisaalta mietin, että ehkä hänellä on niitä tunteita olemassa. Pessimistinä ja pari kertaa asian kokeneena luultavasti hän ei tuona lauantai-iltana olisi "kerennyt", jos olisin ollut yhteyksissä. Nyt vain hämmästyi ja alkoi pelottamaan, jos on menettämässä flirttiseuran töistä.
Juu, ei olisi "ehtinyt", ja hänellä EI ole mitään muita kuin kaverillisia tunteita sinua kohtaan, ei pätkän vertaa. Kertomasi perusteella tämä on 100% varmaa. Ja älä nyt jää murehtimaan mistään flirttiseurasta, se ei ole meinaan koskaan pysyvää. Flirttailu alkaa, se jatkuu, se syvenee, se haalenee, ja jos se koko ajan syvenee niin jossain vaiheessa on pakko katsoa kortit. Mutta se ei voi jatkua ikuisesti.
Tänään sitten päätin ottaa asian haltuun. Kysyin häneltä, josko nähtäisiin illalla. Jälleen kerran silmiin katsoen sanoi, että sopii, kunhan käy ensin kaverinsa kanssa kaupoilla töiden jälkeen.
Jos sieltä taas tulee jotain, ettei kerkeä "kissanristiäisten" yms. takia, niin antaa olla.
Lopeta nyt jo herranjestas tämä anelu! Oikeasti se ei auta yhtään mitään, työnnät vaan naista entistä kauemmas jos edes teoriassa olisi mitään mahdollisuuksia. Usko nyt, pidät ihan normaalia kontaktia, kun puhutte töissäkin niin ole ammattimainen, hiukan etäinen, ja kiireinen. Et ehdottele YHTÄÄN MITÄÄN, mikä ei liity töihin. Jos hän jossain vaiheessa ehdottelee yhteistä illanviettoa tai kahvia kaupungilla, niin sanot vaikka että sopii, mutta sulla on sitten tyyliin klo 19 muuta menoa, että ei ehditä olla kauaa. Voidaan tietty kattoa joku toinenkin päivä, mutta sulla on nyt tosi paljon kaikkea.
Et kertaakaan lähetä mitään ruinausviestiä perään, et edes uudenvuoden toivotuksia etkä todellakaan mitään ystävänpäiväkorttia pinkein sydämin ja nallekarhuin. Jos häneltä tulee joku toivotusviesti, voit vastata siihen parin tunnin viiveellä jotain lakonista.
Ja että saat päätäsi vähän selvitettyä, niin koita mennä treffeille jonkun kokonaan toisen naisen kanssa, etsi vaikka netistä joku hakuammunta. Voit saada kokonaan uuden perspektiivin asiaan, ja kuka tietää jos tämä kyseinen nettideitti vaikka olisikin elämäsi rakkaus. Joka mielellään myöskin tuntee samoin sinua kohtaa.
Voit vaikka kysäistä tältä naiselta ihan kaverillisesti vinkkejä vaikka romanttisen ravintolan valintaan tai johonkin vastaavaan, näytä että et roiku hänessä kuin syylään tarttunut veto-uistin, vaan nyt HÄN on sinulle vain kaveri. Jos hän tästä aidosti mustasukkaistuu, niin voit sanoa että "ai sori, mä luulin että sua ei kiinnosta". Mutta en pidä sitä todennäköisenä.
Jos joku taivaallinen ihme tapahtuu, saat hänet kiinnostumaan sinusta oikeasti ottamalla etäisyyttä. Mutta todennäköisemmin, et tule ikinä saamaan häntä kiinnostumaan itsestäsi, joten parempi säilyttää itsekunnioitus ja siirtyä eteenpäin.
Paasaan tästä näin intohimolla koska olen itse varmaan kymmeniä kertoja elämässäni (siltä se ainakin tuntuu) ollut jossain vastaavantyyppisessä tilanteessa. Aina sitä ajattelee että "jos se sittenkin tykkää musta" tai "jos mä en ole vaan ymmärtänyt sen vihjettä" tai "jos sillä on oikeasti muita kiireitä". Mutta mikään tästä ei pidä paikkaansa.
Jos nainen on kiinnostunut, hän lähtee treffeille ilman mitään "ensin pitää mennä kavereitten kaa shoppailee" ja jos jostain syystä joutuu aidosti perumaan, hän pyytää sitä anteeksi ja ehdottaa heti uutta päivää, ehkä jopa saman päivän myöhäisiltaa, ja pitää siitä sitten kiinni kynsin ja hampain.
Myöskin sitten siinä esim. kahvipöydässä istuessa bodilängvitsista näkee tosi nopeasti missä mennään, ja mennäänkö missään. Kuin myös siitä miten juttu yleensä luistaa, ja miten kiinnostunut toinen osapuoli on vuorokeskusteluun. Jos nainen vaan höpöttää jotain väsynyttä läppää jostain mielikuvituskavereistaan, se ei tarkoita että olisi paikalla sinun kanssa ja sinua varten, hän vain tappaa aikaa voidakseen sanoa että "mun täytyy nyt mennä, oli kivaa, moi".
Säästä itsesi turhalta mielipahalta.